29 Август, 2024 16:43 1 927 6

BMW и Toyota подновяват усилията си за водородни коли

  • bmw-
  • toyota-
  • x5-
  • mirai-
  • водород

Двете компании работят заедно от над 10 години

BMW и Toyota подновяват усилията си за водородни коли - 1

Докато ръстът на продажбите на електромобили се забавя, Toyota и BMW засилват партньорството си в областта на технологиите за водородни горивни клетки. Двете компании, които си сътрудничат от 2012 г., се очаква да подпишат нов меморандум за сътрудничество в началото на септември.

В рамките на разширеното партньорство Toyota ще доставя на BMW ключови водородни компоненти, включително резервоари и системи за горивни клетки. След това BMW ще използва собствените си технологии за електромобили и задвижващи системи, за да разработи автомобили, задвижвани с водород.

Пилотната флотилия от водородни iX5 на BMW, пусната в експлоатация в началото на 2023 г., демонстрира потенциала на технологията за водородни горивни клетки. Сътрудничеството с Toyota ще позволи на BMW да намали разходите за разработване и производство на бъдещите водородни модели за масовия пазар.

Значително предизвикателство за широкото разпространение на автомобилите с водородни горивни клетки е липсата на стабилна инфраструктура за зареждане. Партньорството между Toyota и BMW включва планове за сътрудничество при разработването и внедряването на подобрена инфраструктура за доставка на водород в цяла Европа.

Ангажиментът на BMW към технологията на водородните горивни клетки се простира отвъд iX5. Компанията възнамерява да добави множество автомобили с водородно задвижване към гамата си през следващите години.

Водородните iX5, представени миналата година, са базирани на обикновения модел X5, но имат модифициран под с два големи водородни резервоара и интегриран задвижващ агрегат, който заменя двигателя с вътрешно горене. Тези автомобили се произвеждат в завода на BMW в Спартанбърг, Южна Каролина.

Повече подробности за разширеното партньорство между Toyota и BMW ще бъдат обявени на кръгла маса за медиите на 5 септември.


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 6 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Човек с памет

    4 0 Отговор
    БМВ неотдавна получи 1.5 милиарда евро подарък от държавата по повод водородните коли, а още преди около 15 г. показваха на ТопГиър модел 760i преправен да работи на водород.
  • 2 Нонсенс

    7 6 Отговор
    "Докато ръстът на продажбите на електромобили се забавя, Toyota и BMW засилват партньорството си в областта на технологиите за водородни горивни клетки. "


    Ръстът на продажбите на електромобили се забави, но остава стабилен. Продажбите на водородни автомобили тотално спряха. За какво смятат да си сътрудничат в такъв случай? Да се оплакват помежду си как са останали неразбрани от клиентите? Или заедно да търсят оправдания за похабените милиарди без резултат?
  • 3 Авто фен

    5 1 Отговор
    Тойота работят, бмв си плащат лиценз.Цялата технология за водородните хибриди е на Тойота.
  • 4 Асдф

    2 3 Отговор
    В последните 15тина години много пари се инвестират в технологии с водород, така или иначе ще започне да навлиза повече, да става по-лесно и достъпно използването му.

    Коментиран от #5

  • 5 Обратното е

    4 1 Отговор

    До коментар #4 от "Асдф":

    Колкото повече милиарди наливат във водорода, толкова по-скъпо става използването му през годините въпреки обещанията за обратното. Днес водорода струва два-три пъти повече, отколкото преди една две години и въпреки това всички продават на загуба. Голяма част се отказаха.

    Водородът не е гориво, а средство за съхранение на енергия. Преди време беше по-евтино отколкото съхранението в батерии, но отдавна не е така. С всяко увеличение на живота на батериите и намаление на цените им, разликата от минимална вече се превърна в бездна, която надали някога ще бъде преодоляна какъвто и напредък да има във водородните технологии. Да не говорим за сравнение между електромобил и водороден автомобил който също е електрически с друг вид съхранение на енергия.
  • 6 Ся дя кажа

    1 0 Отговор
    Модерните водородни автомобили са електрички. Водородните клетки превръщат водорода в електричество. Нататък знаете.
    Технологията е икономически неизгодна и 2 - 3 пъти по - скъпа от използването на енергия от литиеви батерии и тази закономерност ще се запази. За да се държи цената на водорода ниска се използва водород произведен от метан. Зеленият водород от електролиза на дестилирана вода е доста по - скъп и нерентабилен. Освен това водорода трудно се съхранява и транспортира. За 4 месеца без да се употребява пълен резервоар на Toyota Mirai е почти празен. Да не пропусна - водорода е много взровоопасен.
    Накратко усвояват се едни средства взети от нашия джоб за нещо което няма бъдеще.
    Ако ще се наливат пари по - правилно ще е в преодоляване на трудностите по създаване на ефикасна твърдотелна батерия SSB /по - голям капацитет, незапалима, повече цикли, по - бърза за заряд, по - евтина/ Китайците са много напред в това направление.