Докато ръстът на продажбите на електромобили се забавя, Toyota и BMW засилват партньорството си в областта на технологиите за водородни горивни клетки. Двете компании, които си сътрудничат от 2012 г., се очаква да подпишат нов меморандум за сътрудничество в началото на септември.
В рамките на разширеното партньорство Toyota ще доставя на BMW ключови водородни компоненти, включително резервоари и системи за горивни клетки. След това BMW ще използва собствените си технологии за електромобили и задвижващи системи, за да разработи автомобили, задвижвани с водород.
Пилотната флотилия от водородни iX5 на BMW, пусната в експлоатация в началото на 2023 г., демонстрира потенциала на технологията за водородни горивни клетки. Сътрудничеството с Toyota ще позволи на BMW да намали разходите за разработване и производство на бъдещите водородни модели за масовия пазар.
Значително предизвикателство за широкото разпространение на автомобилите с водородни горивни клетки е липсата на стабилна инфраструктура за зареждане. Партньорството между Toyota и BMW включва планове за сътрудничество при разработването и внедряването на подобрена инфраструктура за доставка на водород в цяла Европа.
Ангажиментът на BMW към технологията на водородните горивни клетки се простира отвъд iX5. Компанията възнамерява да добави множество автомобили с водородно задвижване към гамата си през следващите години.
Водородните iX5, представени миналата година, са базирани на обикновения модел X5, но имат модифициран под с два големи водородни резервоара и интегриран задвижващ агрегат, който заменя двигателя с вътрешно горене. Тези автомобили се произвеждат в завода на BMW в Спартанбърг, Южна Каролина.
Повече подробности за разширеното партньорство между Toyota и BMW ще бъдат обявени на кръгла маса за медиите на 5 септември.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Човек с памет
17:43 29.08.2024
2 Нонсенс
Ръстът на продажбите на електромобили се забави, но остава стабилен. Продажбите на водородни автомобили тотално спряха. За какво смятат да си сътрудничат в такъв случай? Да се оплакват помежду си как са останали неразбрани от клиентите? Или заедно да търсят оправдания за похабените милиарди без резултат?
18:16 29.08.2024
3 Авто фен
04:48 30.08.2024
4 Асдф
Коментиран от #5
14:09 30.08.2024
5 Обратното е
До коментар #4 от "Асдф":
Колкото повече милиарди наливат във водорода, толкова по-скъпо става използването му през годините въпреки обещанията за обратното. Днес водорода струва два-три пъти повече, отколкото преди една две години и въпреки това всички продават на загуба. Голяма част се отказаха.Водородът не е гориво, а средство за съхранение на енергия. Преди време беше по-евтино отколкото съхранението в батерии, но отдавна не е така. С всяко увеличение на живота на батериите и намаление на цените им, разликата от минимална вече се превърна в бездна, която надали някога ще бъде преодоляна какъвто и напредък да има във водородните технологии. Да не говорим за сравнение между електромобил и водороден автомобил който също е електрически с друг вид съхранение на енергия.
14:25 30.08.2024
6 Ся дя кажа
Технологията е икономически неизгодна и 2 - 3 пъти по - скъпа от използването на енергия от литиеви батерии и тази закономерност ще се запази. За да се държи цената на водорода ниска се използва водород произведен от метан. Зеленият водород от електролиза на дестилирана вода е доста по - скъп и нерентабилен. Освен това водорода трудно се съхранява и транспортира. За 4 месеца без да се употребява пълен резервоар на Toyota Mirai е почти празен. Да не пропусна - водорода е много взровоопасен.
Накратко усвояват се едни средства взети от нашия джоб за нещо което няма бъдеще.
Ако ще се наливат пари по - правилно ще е в преодоляване на трудностите по създаване на ефикасна твърдотелна батерия SSB /по - голям капацитет, незапалима, повече цикли, по - бърза за заряд, по - евтина/ Китайците са много напред в това направление.
08:26 01.09.2024