5 Септември, 2024 11:41 5 828 4

Първият влак в света, който може да работи както с водород, така и с електричество

  • влак-
  • водород

Иновацията е дело на Stadler Rail и се нарича RS Zero

Първият влак в света, който може да работи както с водород, така и с електричество - 1

Швейцарската компания Stadler Rail представи RS Zero, първият влак в света, който може да работи както с водород, така и с електричество, съобщава New Atlas. Преди това, само преди няколко месеца, Stadler постави световен рекорд на Гинес с водородния влак Flirt H2, който успя да измине повече от 2 800 км без зареждане с гориво.

RS Zero ще замени популярния, но остарял дизелов влак Stadler RS1, работещ с биодизел от рапично масло, който се движи по европейските железопътни структури от 1996 година. Новият влак е проектиран специално за малки регионални линии, където електрифицирането на релсите е трудно. Благодарение на относително лекия си дизайн и възможността за превключване между водороден и електрически режим, RS Zero е идеален за тези маршрути.

„Нашата цел беше да разработим лек влак, който може да работи без емисии по второстепенни маршрути“, каза изпълнителният вицепрезидент на Stadler Ансгар Брокмайер. „С RS Zero можем да предложим на клиентите влак, който е максимално удобен, ефективен и достъпен за всички пътници, включително хора с увреждания.“ Вагоните са с ниско ниво на пода и зона без бариери, както и многофункционална зона за велосипеди и друг обемист багаж, което ги прави наистина удобни за различни категории пътници.

RS Zero ще се предлага в две конфигурации. Водородната версия на влака ще може да изминава до 1 000 км без презареждане, а пробегът на батерии ще бъде от 90 до 180 км. Максималната скорост на влака ще бъде 120 км/ч. Като предлага две опции за избор, компанията ще даде на операторите гъвкавостта да избират гориво и конфигурации на влаковете въз основа на техните нужди.

Важно е да се отбележи, че в съответствие със своите екологични принципи Stadler използва 98% възобновяеми материали за подовата настилка и рециклирани материали за страничните стени, включително PET бутилки, за вътрешното покритие. Освен това системата за климатичен контрол използва екологично чист хладилен агент. Прототип на водородния влак ще бъде представен на InnoTrans 2024 в Берлин по-късно този месец.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Японци сър

    2 4 Отговор
    Това е много по-логично използване на водорода, вместо да се хаби за водородни автомобили, включително товарни, за които е много по-лесно да са само на ток. За разлика от електрификация на железопътна линия, която е сложен е бавен но за сметка на това скъп процес, то изграждането на зарядни за електромобили става бързо и евтино.

    Изграждането на водородни станции за зареждане на автомобили е по-сложно и скъпо дори от електрификация на железопътните линии.
  • 2 Водорода като се свърже с кислорода в

    4 2 Отговор
    Атмосферата ще свърши въздуха за дишане докато петролните двигатели отделят СО2 който се фотосинтезира от растенията които отделят кислород за дишане така че водорода трябва да се добива от вода с електролиза и след употреба в двигателите пак да става топла вода и пара
  • 3 Топч0

    7 1 Отговор
    В първият момент си помислих че са новите влакове в БДЖ.🤣
  • 4 Болярин

    7 5 Отговор
    Аз помислих, че русначетата са сделали нещо - без тесла !