21 Май, 2024 17:49 3 317 7

Renault разработва сериен ДВГ на водород

  • renault-
  • alpenglow-
  • двг-
  • водород

Има шанс концепцията Alpenglow да влезе в серия

Renault разработва сериен ДВГ на водород - 1

Марката Alpine, която, както знаете е под шапката на концерна Renault, подобно на много други марки, инвестира в изцяло електрически превозни средства. Но за разлика от други, французите на късат връзки с двигателя с вътрешно горене. Според тях ДВГ все още може да играе важна роля. Двигателят с вътрешно горене може да бъде спасен, като се накара да работи с водород, а не с изкопаеми горива.

Шефът на дизайна на Alpine Антони Вилейн каза пред Autocar , че концепцията Alpenglow не е само шоукар, тъй като е разработен с мисълта за сериен автомобил. Докато концепцията включва 2.0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, в компанията вече се разработва по-голям V6 мотор. Той ще има на разположение повече от 340 конски сили, като този по-голям двигател с вътрешно горене може да намери своето място в сериен модел.

Renault разработва сериен ДВГ на водород - 2

На въпрос дали Alpenglow има шанс да стигне до серийно производство, Вилейн отговори: „Защо не? Защо да не го имаме по пътищата? Искаме да запазим и двата начина [водороден ДВГ и EV] възможни. Може би бихме могли да пуснем и серийно производство от тези коли за пътя." Alpenglow е еволюция на едноименна концепция от 2022 година и по-бързото подразделение на Renault вече планира трети вариант, който ще изглежда максимално близо до сериен автомобил.

Renault разработва сериен ДВГ на водород - 3

Текущата итерация на спортната кола започва трудно, тъй като тя не успя да вземе участие по време на първия си тест в Белгия на пистата Spa-Francorchamps. Но не беше заради грешката в двигателя с вътрешно горене, а по-скоро електрически проблем. В сегашния си вид Alpenglow използва LMP3 шаси от Ligier, което заменя специалното шаси на оригиналната концепция. И шасито, и по-малкият двигател ще бъдат заменени по-късно тази година с новия V6 и със собствено шаси.

Говорейки по време на годишното общо събрание миналата седмица, главният изпълнителен директор на Renault Group Лука де Мео намекна за пускането на Alpenglow в серийно производство. Той каза, че A110 няма да се продава още дълго, но гамата ще бъде обновена и разширена до седем модела. Портфолиото ще бъде "100 процента електрически и може би потенциално автомобили с водородни двигатели".


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Варненец

    6 4 Отговор
    Още преди години писах, че според мен, това е бъдещето, не електричките.

    Коментиран от #4

  • 2 2254

    6 5 Отговор
    Вие лесно ще накарате ДВГ да работи на водород. Проблема е от къде ще го кОпате тоя Водород и как ще то съхранявате.
  • 3 редник

    7 2 Отговор
    А по време на "лошия" соц и ние правехме "Алпин"...

    Дали има вероятност отново да започнем?...

    Коментиран от #6

  • 4 Нее

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Варненец":

    Бъдещето е на водата, ама ще стане когато изчерпят всички останали ресурси.

    Коментиран от #5

  • 5 Ноаояаоаож

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Нее":

    Водата е бъдещето в смисъл, че пак ще гребем с гребла предполагам.
  • 6 Ха ха

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "редник":

    Има! Чушкопек Алпин.
  • 7 007

    1 0 Отговор
    Е друго си е да караш бомба. И то доста мощна при това с къс фитил.