21 Май, 2024 17:49 3 225 7

Renault разработва сериен ДВГ на водород

  • renault-
  • alpenglow-
  • двг-
  • водород

Има шанс концепцията Alpenglow да влезе в серия

Renault разработва сериен ДВГ на водород - 1

Марката Alpine, която, както знаете е под шапката на концерна Renault, подобно на много други марки, инвестира в изцяло електрически превозни средства. Но за разлика от други, французите на късат връзки с двигателя с вътрешно горене. Според тях ДВГ все още може да играе важна роля. Двигателят с вътрешно горене може да бъде спасен, като се накара да работи с водород, а не с изкопаеми горива.

Шефът на дизайна на Alpine Антони Вилейн каза пред Autocar , че концепцията Alpenglow не е само шоукар, тъй като е разработен с мисълта за сериен автомобил. Докато концепцията включва 2.0-литров четирицилиндров двигател с турбокомпресор, в компанията вече се разработва по-голям V6 мотор. Той ще има на разположение повече от 340 конски сили, като този по-голям двигател с вътрешно горене може да намери своето място в сериен модел.

Renault разработва сериен ДВГ на водород

На въпрос дали Alpenglow има шанс да стигне до серийно производство, Вилейн отговори: „Защо не? Защо да не го имаме по пътищата? Искаме да запазим и двата начина [водороден ДВГ и EV] възможни. Може би бихме могли да пуснем и серийно производство от тези коли за пътя." Alpenglow е еволюция на едноименна концепция от 2022 година и по-бързото подразделение на Renault вече планира трети вариант, който ще изглежда максимално близо до сериен автомобил.

Renault разработва сериен ДВГ на водород

Текущата итерация на спортната кола започва трудно, тъй като тя не успя да вземе участие по време на първия си тест в Белгия на пистата Spa-Francorchamps. Но не беше заради грешката в двигателя с вътрешно горене, а по-скоро електрически проблем. В сегашния си вид Alpenglow използва LMP3 шаси от Ligier, което заменя специалното шаси на оригиналната концепция. И шасито, и по-малкият двигател ще бъдат заменени по-късно тази година с новия V6 и със собствено шаси.

Говорейки по време на годишното общо събрание миналата седмица, главният изпълнителен директор на Renault Group Лука де Мео намекна за пускането на Alpenglow в серийно производство. Той каза, че A110 няма да се продава още дълго, но гамата ще бъде обновена и разширена до седем модела. Портфолиото ще бъде "100 процента електрически и може би потенциално автомобили с водородни двигатели".


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 10 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Варненец

    6 4 Отговор
    Още преди години писах, че според мен, това е бъдещето, не електричките.

    Коментиран от #4

  • 2 2254

    6 5 Отговор
    Вие лесно ще накарате ДВГ да работи на водород. Проблема е от къде ще го кОпате тоя Водород и как ще то съхранявате.
  • 3 редник

    7 2 Отговор
    А по време на "лошия" соц и ние правехме "Алпин"...

    Дали има вероятност отново да започнем?...

    Коментиран от #6

  • 4 Нее

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Варненец":

    Бъдещето е на водата, ама ще стане когато изчерпят всички останали ресурси.

    Коментиран от #5

  • 5 Ноаояаоаож

    4 0 Отговор

    До коментар #4 от "Нее":

    Водата е бъдещето в смисъл, че пак ще гребем с гребла предполагам.
  • 6 Ха ха

    1 0 Отговор

    До коментар #3 от "редник":

    Има! Чушкопек Алпин.
  • 7 007

    1 0 Отговор
    Е друго си е да караш бомба. И то доста мощна при това с къс фитил.