Започна производството на огромни 28-метрови автобуси за градския транспорт

19 Май, 2025 11:23 65 119 24

  • автобус-
  • градски транспорт-
  • volvo

Новите рейсове са електрически и са дело на марката Volvo

Започна производството на огромни 28-метрови автобуси за градския транспорт - 1

Volvo Buses официално започна серийно производство на първото си електрическо двойно съчленено шаси BZRT, проектирано за изключително дълъг 28-метров градски автобус. Производството на това иновативно шаси е организирано във Volvo Buses Latin America, разположено в бразилския град Куритиба. Именно тук компанията внедрява една от най-модерните транспортни инициативи за сегмента на бързия автобусен транспорт - BRT (Bus Rapid Transit), която е базирана на обособени ленти и специално подготвена инфраструктура.

На базата на това шаси вече е сглобен първият автобус, оборудван с каросерия от известния бразилски производител Caio, който има значителен опит в производството на каросерии за обществен транспорт. Основната характеристика на този модел е изключителната му дължина - 28 метра, което му позволява да превозва до 250 пътници едновременно. Това прави новия електрически автобус един от най-просторните сред градските електрически автобуси, предназначени за експлоатация по маршрути с висок интензитет на пътническия трафик.

Започна производството на огромни 28-метрови автобуси за градския транспорт

Автобусът е с висок под, а вратите са разположени на един метър от земята, което се дължи на изискванията на системата BRT за организиране на качване и слизане на пътници от повдигнати перони. Това решение позволява бързо и ефикасно взаимодействие с пътническия трафик, намалява времето за спиране на всяка платформа и същевременно повишава общата безопасност.

Шасито на Volvo BZRT има четириосен дизайн, където вторият мост е задвижващият. Общото допустимо тегло на такъв автобус е 47 тона, което е впечатляваща цифра за електрически транспорт. Електроцентралата използва два електродвигателя Volvo EPT802, които осигуряват системна мощност от 400 kW. В комбинация с тях е двустепенната автоматична трансмисия Volvo I-Shift, проектирана специално за тежкотоварни автомобили. Благодарение на това, автобусът има високо ниво на енергийна ефективност и плавно движение, дори при максимално натоварване.

Превозното средство се захранва от литиево-йонни батерии NCA (никел-кобалт-алуминий) с общ капацитет 720 kWh. Този обем е разпределен между осем батерийни модула, всеки от които е с капацитет 90 kWh и маса 535 kg. Всички батерии са монтирани под пода на автобуса, което позволява максимално вътрешно пространство за пътниците, като същевременно се оптимизира разпределението на теглото. Бързото зареждане отнема между два и четири часа, в зависимост от параметрите на свързаното оборудване, което позволява автобусът да бъде интегриран в ежедневните транспортни графици без допълнителни прекъсвания или забавяния.

Започна производството на огромни 28-метрови автобуси за градския транспорт

Важен компонент на новия електрически автобус е интегрирането на съвременни технологии за безопасност като част от програмата на Volvo Buses Zero Accident. Тази инициатива има за цел значително да намали броя на произшествията и нараняванията, свързани с обществения транспорт. Новият автобус е оборудван с интелигентни камери и сензори, които елиминират мъртвите зони около превозното средство. Това е особено важно в гъсто населената градска среда, където рискът от контакт с пешеходци или велосипедисти се увеличава значително. Системата за цифрово наблюдение позволява на водача да реагира бързо на всякакви потенциални заплахи, които иначе биха могли да останат извън полезрението.

Специално внимание заслужава и системата Volvo Dynamic Steering - патентована технология за активно кормилно управление, която осигурява максимална прецизност и лекота при завои и маневри. Това е особено важно за тези изключително дълги превозни средства, където конвенционалното кормилно управление може да не е достатъчно ефективно, особено по тесни улици или при смяна на ленти.

Стартирането на производството на шасита BZRT в Латинска Америка също е от стратегическо значение за глобалното позициониране на Volvo Buses. Според официалното съобщение на компанията, това е първото електрическо двойно съчленено шаси на Volvo, произведено извън Европа. Това демонстрира намерението на марката да засили присъствието си на южноамериканския пазар, където урбанизацията и нуждата от устойчив градски транспорт достигат нови висоти. По този начин Volvo не само демонстрира технологично лидерство, но и всъщност задава нови стандарти в развитието на голям електрически транспорт за мегаполиси.

Започна производството на огромни 28-метрови автобуси за градския транспорт


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 32 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БОЗА

    56 5 Отговор
    В България няма завой,за това чудо...и шАфьоре де... ;-)

    Коментиран от #7

  • 2 Сталин

    47 18 Отговор
    Тези автобуси са напълно безполезни ,или трябва да се карат само по права линия

    Коментиран от #16

  • 3 стават

    32 3 Отговор
    може да се движат по Цариградско, обратен завой около паметника на Цар Освободител и следващия обратен на детелината на магистрала Тракия. Стават и за околовръстното, но само в новите участъци и Ботевградско.
  • 4 Каква

    34 3 Отговор
    категория трябва за 47т МПС?
    И после видяхте ли каква глупост сте написали: Електроцентралата използва два електродвигателя Volvo EPT802, които осигуряват системна мощност от 400 kW.
  • 5 Тия

    28 3 Отговор
    Само за магистрали стават
  • 6 Троянски кон

    18 4 Отговор
    Нашия Градски Транспорт,няма да го огрее!Те нашите и не заслужават!
  • 7 Начо

    18 1 Отговор

    До коментар #1 от "БОЗА":

    Сега се купуват самолети подписани от МИНИСТЪР Татарчев ЛИЧНО не автобуси
  • 8 1111

    25 3 Отговор
    Тая подвижна батерия на колела с врати някой дали е предположил какво ще стане ако се запали в час пик? Не че Volvo не мислят за сигурността, но има няма 1-2 минути и всичко е приключило с тоя мега миксер. Електричкитите не горят нормално, а се получава химичен процес, който се вижда при бойни действия - адски огън, отворен дим и какви ли не екстри от батерията. Не много подходящо за град.

    Коментиран от #9

  • 9 🤣😂🤣🤣ГАНЬО МИСЛИТЕЛ .... ПАК

    4 16 Отговор

    До коментар #8 от "1111":

    Тъъъъп по цялата глава

    Коментиран от #15

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Един българин

    13 2 Отговор
    Това е голяма тъпотия такива автобуси трябва да се движат предимно по прави маршрути с леки завои и на по далечно разстояния просто трябва подходяща инфраструктура
  • 12 Иван

    10 12 Отговор
    По-голяма тъпотия не бях срещал от десетилетия. Ама, наистина ли?! Такъв автобус може да е само експонат в много просторен музей на човешката глупост. Вероятно не в България. Градски транспорт стачкуват и търсят пари за ват.мани и шофьори!!! А решението е намаляването на този транспорт. По-малко трамваи, автобуси и тролеи по софийските улици. Защо ще има на всеки 3-7 минути като няма улици за движението им?! Пренаселено е! Тролеите трябва да отпаднат въобще като градски транспорт. Транспорт с жартиери, опасали пренаселена София! Тъпотия. Трамваите също. Да ги има, но не да се влачат през центъра, а само за свързване на крайните квартали. И само електрически автобуси из центъра на София, за подпомагане на пътникопотока на метрото. Това е съвременен градски транспорт. Имали 69 счетоводители!!! В днешно време на компютрите! А де?!?! Просто една малоумна стратегия на мислене от поне преди век
  • 13 Петър

    7 2 Отговор
    Повод да спре градския транспорт и да си се тепат ожесточено всички шофьори
  • 14 Кръстника

    10 2 Отговор
    Помните ли кога за последно сте виждали 250 човека в един автобус ? Освен след футболен мач.
  • 15 Много си е прав

    3 0 Отговор

    До коментар #9 от "🤣😂🤣🤣ГАНЬО МИСЛИТЕЛ .... ПАК":

    Човека
  • 16 Антикомуне

    5 17 Отговор

    До коментар #2 от "Сталин":

    Ами за вас са безполезни.То в Раша пътища няма,само окопи и кал до коленете. Този автобус е за белите държави.
  • 17 Очевидно

    14 1 Отговор
    След като вратите са на един метър височина, при аварийна ситуация, възрастен човек явно просто ще си скочи от метър височина да се пребие допълнително! Все пак това би трябвало да е автобус, а не локомотив с вагони!
  • 18 жужо

    10 2 Отговор
    Основният проблем на тази абоминация - 12 тона на ос !!! В жегата буквално ще оре асфалта.
  • 19 Пътуващ

    6 1 Отговор
    Как ще ги ползваме ,на картинки или през крив макарон
  • 20 Вай

    2 0 Отговор
    Щях да коментирам,но прочетох,че Гений Ганев ме е изпреварил...
  • 21 Петьо

    3 0 Отговор
    Писателя не е запознат с действителността.Отидете до Братислава и вижте от колко години се използват тройни автобуси.Нещо пишете през главите си.

    Коментиран от #24

  • 22 Джо

    1 2 Отговор
    Кому е нужно това, по коя линия ще го пуснат, как ще минава по теснотиите, при задръстване ще затваря кръстовища, джоба на коя спирка ще го побере??? Ако се повреди, как ще го ъеглят

    Коментиран от #23

  • 23 Будител

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Джо":

    Май пишеш без да четеш. Производството е в Бразилия и е за Бразилия
  • 24 Будител

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "Петьо":

    Шведски Икарус