Aviation Safety Network съобщава, че авиокомпанията EgyptAir, която преди се казваше United Arab Airlines, е замесена в 23 инцидента. Независимият експерт по авиационна сигурност Ханс Чел твърди за шведския вестник "Експресен", че е сложно да се направят конкретни изводи от историята на мерките за безопасност на авиокомпанията.
„Това че с тях се е случвало, се знае. EgyptAir е достатъчно голяма авиокомпания, която лети на кратки, средни и далечни разстояния. Тя има голям поток от пасажери. Ако промени мащаба, ситуацията няма да изглежда толкова сериозна“, коментира Ханс Чел.
Защо тогава авиокомпанията допусна толкова много аварии и отвличания? Според експерта „те са базирани в африканския регион, а Африка както знаем, има най-ниското ниво на сигурност на авиотранспорта в света, макар че разликата между различни части на континента е огромна. Що се касае до EgyptAir, тя принадлежи към най-добрите авиокомпании, даже и да има така да се каже някаква история. Макар че не трябва да я сравняваме с нивото на западния свят, с Европа и САЩ“.
Какво може да означава поредната катастрофа за компанията, с която вече се свързват цяла поредица от инциденти? „Тя попада в зоната на риска за доверието на пасажерите. За авиокомпанията е крайно важно да няма аварии. Инциденти се случват с всички авиокомпании. Но трябва да внимаваме, когато става дума за сегашната катастрофа с жертви. В най-добрия случай това ще доведе до уволнение на персонала и изкарване от експлоатация на самолети“.
Ето няколко катастрофи и отвличания.
През 1972 г. е първият нещастен случай малко след като United Arab Airlines си сменя името на EgyptAir. Полет DC9-32 лети от Кайро до Аден. Самолетът пада в планината. Загиват 30 човека. Една година по-късно самолет Ил-18 при полет от Кайро до Никозия катастрофира при кацане. Загиват 30 пасажери и седем члена на екипажа. През 1976 г. полет 864 на EgyptAir пада върху фабрика в Банког при кацане на летището. Загиват 52 човека на борда и много хора на земята, случайно попаднали на пътя на Боинг 707. По-късно се съобщава, че причината за аварията е грешка на пилота, макар че авиокомпанията твърди, че причината е грешна информация за времето. Същата година самолет Боинг-707 на EgyptAir е отвлечен по време на вътрешен полет от Кайро до Луксор. Самолетът е пленен от трима въоръжени мъже, които са искали самолетът да поеме курс към Либия. По време на щурма на самолета от силите за сигурност всички терористи са убити. През 1985 г. терористичната организация на Абу Нидал отвлича самолет на EgyptAir по време на полет за Атина. Полет 648 е пренасочен към Малта. Когато военните започват атака на самолета терористите са убили няколко десетки заложници. Тази трагедия е една от най-кървавите в историята на отвличанията на самолети. През 1999 г. на път от Лос Анжелис към Кайро Боинг-767 на EgyptAir претърпява катастрофа, в която загиват 217 души. Разследващите подозират, че аварията е станала по вина на втория пилот. През 2002 г. Боинг-737, изпълняващ полет 843 от Кайро за Тунис пада недалече от мястото на пристигане. Загиват 14 души, но много остават живи. През март т.г.мъж отвлече самолет Airbus 320 на EgyptAir. По-късно самолетът каца на летището в Ларнака, Кипър. Мъжът заплашва с фалшив пояс на смъртник, но се предава след осем часа. 52-годишният египтянин искал да предаде писмо на жена си.
На 19 май т.г. Airbus 320, полет MS804 от Париж за Кайро, с 66 души на борда, пада в Средиземно море.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА