30 Юли, 2018 20:09 6 435 29

Русия се отказва от Ан-124 "Руслан"

  • русия-
  • самолет-
  • ан-124

Спира производството на самолетите

Русия спира производството на легендарните тежки самолети Ан-124 „Руслан“, като в перспектива планира да ги замени с нова далеч по-съвременна летателна машина от този клас. Това обяви вицепремиерът Юрий Борисов, цитиран от Интерфакс, съобщи Монитор.

„В момента няма необходимост от строителството на нови самолети „Руслан“, тъй като вече разполагаме с пълен парк от наличните, които могат спокойно да летят до 2050 г.“, уточни висшият чиновник.

Борисов допълни, че научно-изследователските работи по разработването на модернизиран Ан-124 вече са заложени в плана на Държавната програма за въоръжение до 2027 г. “Руслан“ е тежък военно-транспортен самолет с товароподемност до 120 тона. Първият лайнер от този модел е вдигнат във въздуха през 1982 г., като серийно се произвежда в Уляновск от 1984 до 2004 г. За този период са построени общо 55 машини, 26 от които са на разположение на Военно-космическите сили на Русия, а останалите са собственост на частни авиокомпании.

Освен с модернизиран свръхтежък самолет, в близките години руската армия ще се сдобие и с ново стратегическо въоръжение, оръжия с висока точност и със съвременни информационни технологии. Вицепремиерът анонсира и строителството на кораби върху въздушна възглавница, като се планира тяхното производство да бъде възложено но Хабаровския корабостроителен завод, предаде РИА Новости. „В държавното програма за въоръжение е заложено конструирането на плавателните съдове върху въздушна възглавница „Зубър“ и „Мурена“, които ще бъдат с различни размери“, уточни Борисов.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Вишист

    17 5 Отговор
    Къпят ,къпят...а ние произвеждаме висшисти!
  • 2 Армия

    19 52 Отговор
    Причината е че двигателите са украински и в момента нямат мощности за производство.Така е и с повечето техника от СССР самолети въртолети кораби планери корпуси руски двигатели украйна

    Коментиран от #3, #5

  • 3 Borislav Popov

    42 11 Отговор

    До коментар #2 от "Армия":

    И на всички двигателите са Украински ? Ай стига бе ! Писали са ти хората - парка е оборудван. Какво искаш да правят - свръх производство ? Нямат нужда от по вече машини.

    Коментиран от #4, #8

  • 4 Козяшки подлоги

    41 10 Отговор

    До коментар #3 от "Borislav Popov":

    Е нали трябва да нахлепаме рашъните! Иначе няма центчета!
  • 5 любопитен

    48 7 Отговор

    До коментар #2 от "Армия":

    Значи да разбирам нещата така-щом е правено в Украйна по време на СССР, то то е украинско! Нали така? Обаче гръмнала в Украйна АЕЦ-аууууу, тия мръсни руснаци! Нали така?

    Коментиран от #6, #19

  • 6 Bingo

    8 34 Отговор

    До коментар #5 от "любопитен":

    Дали е руски или украински не знам, но е факт, че разработката на двигателя е направена от украинските инженери, друг е въпроса, че като всяка съветска техника, е копиран доста детайлно от западни двигатели. Руснаците много добре знаят, че ще имат проблеми с интелектуалната собственост в международен план (макар и да не признават) ако започнат да го произвеждат на своя глава, за това са решили да преминат на разработката на нов модел с ново име но на базата на стария, най-вероятно с някой конструкционни изменения.

    Коментиран от #9, #28

  • 7 1944

    8 29 Отговор
    русия спира производството на украински самолети? ама започва рисуването на нова смешна анимация.
  • 8 гост

    6 29 Отговор

    До коментар #3 от "Borislav Popov":

    Верно ли бе , парка бил "обурудван" , хахахахаххахха !!!!!! НЯМА държава , още по-малко компания , а пък още по-по-по-малко Русия , която да хвърля милиони , да не кажа милиарди за разработка на самолет , още по-малко транспортен , за да го произведе в 50 (ПЕТДЕСЕТ !!!!!!!!!!!) броя !! Това не стига даже за комисионните на шефовете , дето са го "заръчали" !!!!!!! Всеки голям производител работи поне 70-80% за износ и то за стотици и хиляди бройки от ВСЕКИ модел !!!! Просто китайците ги отрязаха , за другите да не говорим , а "развитата руска икономика" няма и няма да има за какво да използва дори тия 50 броя , докато са годни изобщо да летят де , щото като понатрупат загубички и мнооого бързо ще станат първо за части , а после направо за скраб !!!

    Коментиран от #11

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Bingo

    5 23 Отговор

    До коментар #9 от "селянин":

    Роден е в село Троици, но това няма никакво значение чворчо. В случая говоря за двигателите на въпросния самолет, ама ти с твоето гладко русолюбско мозъче не можеш да схванеш. Аз не оспорвам беспорните авиоконструкторски способности на Антонов, но ако прочетеш малко литература ще разбереш кои двигател са копирали специално за този самолет.
  • 11 Borislav Popov

    14 5 Отговор

    До коментар #8 от "гост":

    А ти в колко броя искаш да го произведат ? Совалките в колко броя ги произведоха ? Стигнаха ли за комисионни ? Що не направиха поне 50 броя ?

    Коментиран от #13, #29

  • 12 РУСОФИЛ

    5 3 Отговор
    Хубаво е, че Русия се освобождава от "Русланите". Ще спестят пари, които може да се вложат в ПРОМИШЛЕНО, ВИСОКО- ТЕХНОЛОГИЧНО, НЕВОЕННО ПРОИЗВОДСТВО, КЪДЕТО РУСИЯ ИЗОСТАВА МНОГО.

    Коментиран от #15

  • 13 гост

    2 11 Отговор

    До коментар #11 от "Borislav Popov":

    Ами аз нищо не искам , просто показвам фактите !! И не знам откъде накъде стигна до совалки ?? Виж ако погледнеш нещо наистина подобно , нещата лъсват като на голо циганче д-то !!! Локхийд-С-130 , 2262 броя произведени !!!!!!! И то към 2006 !! Боинг 747-400 , 694 бр. !! Еърбъс А-380 , 210 бр за само 12 години откакто е в производство и поръчки за поне още толкова !! А е по-голям от "русланчето" !!!! Даже китайците си действат за техните си самолети ! Руснаците го зарязват , щото няма мъниии , а няма и за какво !!!! Никой няма да си поръча самолет от тях , колкото и да ти се ще !!!!

    Коментиран от #14, #16, #17, #21, #24

  • 14 Borislav Popov

    6 2 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Ами стигнах до совалките по твоята логика. Там колко пари са вкарани за разработка ? Защо не произведоха по голямо количество. И май не стигнаха етапа за резервни части - направо за скрап ?!!
  • 15 гост

    2 7 Отговор

    До коментар #12 от "РУСОФИЛ":

    Ша вкара , ама в шестък !!! Спира ги щото няма МЪНИИИИИИ !!! И това не е военен самолет , а най-обикновен транспортен , каквито развитите икономики ползват за бизнес , ама в Раша бизнеса се изчерпва с танкерчета за петрол и тръбички за газ , другото са русофилски мечти !!

    Коментиран от #18

  • 16 Borislav Popov

    2 3 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    А корабът Зумвалт ? Там колко пари отидоха за разработка ? За комисионните няма да говорим. Щяха да правят 33 а направиха 1 брой и 2 в процес на строеж като не се знае дали ще ги завършат !!!
  • 17 Borislav Popov

    4 2 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Забравих да попитам - колко години го строиха Зумвалт и колко пъти го дърпаха на буксир ? Щото Руснаците за една година пуснаха 26 кораба !
  • 18 Borislav Popov

    4 1 Отговор

    До коментар #15 от "гост":

    А ф22 ? Защо сената му спря финансирането ? Май се оказа не дотам функционален и прекалено много разходи ? Не стигнали парите за комисионни ???!! Сега половината за резервни части ! После за скрап!
  • 19 Армия

    3 5 Отговор

    До коментар #5 от "любопитен":

    Не ги разбирай така.Което е произведено в СССР е кооперация още 15 републики и СИВ.При плановата икономика ма разпределение кой какво прави.Хрушчов и Брежнев имат по тесни възки с Украйна затова през 60-70 значителни мощности сс строни там.Не случайно след разпада на СССР Украйна имаше третата поголемина армия в оласъа на въоръжението.Специално за Руслан статия във Военое обозрение пише ,че не могат да възобновят производството към момента ,тъй като нямат възможност да произведат двигателите.Значителна част от призводството на турбини бе на територията на Украйна.Производството им в Русия към момента има логистични проблеми особено в нужните количества

    Коментиран от #20

  • 20 любопитен

    7 1 Отговор

    До коментар #19 от "Армия":

    Изобщо не си схванал смисъла на поста ми! Просто показвах "логиката"-постиженията на СССР (АН 124)на територията на Украйна са украински. Трагедиите в СССР (Чернобил) на територията на Украйна са причинени от руснаците! Сега ако не си схванал..., ми съжалявам, вината не е моя!
  • 21 Готин ама не съвсем

    2 4 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    М-даа! Силна логика!
    Пропускате нещо друго уважаеми!
    Колко бази на ФАЩ има по света??? Над 800! Колко са държавите в света и в колко няма бази на ФАЩ???
    Та КОЯ страна в света ще купи руски самолети, макар че са много по-добри и хубави, вместо хамерикански, при условие, че на следващият ден, закупилия самолетите ще е мъртъв или в държавата му ще има "военен преврат", назначени новите "правилни хора" и поръчката отказана??
    Та КОЙ би го направил това???

    Коментиран от #23

  • 22 гост

    2 7 Отговор
    Разполагали с пълен парк от този вид...Глупости на търкалета.Нямат пари просто и това е тенденция с всяка руска техника.Същата работа беше и с онова корито от 4-то поколение СУ-57.Първоначално замислени 200 броя ,после ги намалиха на 70 и накрая Индия като се отказаха от програмата,защото разкриха руснаците ,че незнаят как да правят модерни самолети ,руските бедняци намалиха бройките до няколко прототипа.Изключително аматъорска работа ,а така няма как да се мерят с големите ,при положение ,че си броят стотинките.
  • 23 632

    1 5 Отговор

    До коментар #21 от "Готин ама не съвсем":

    Такова понятие като руски самолет да е много "по-добър и хубав" няма..Руснаците се опитаха да правят пътнически самолети ,а някои държави искаха даже и да ги закупят ,но при серия проблеми и аматъорска направа ,върнаха бройките.Ако света ще закупува нещо от този клас ,естествено ,че няма да е руско.Просто е смешно ,че дори може да ти мине през главата.Да купиш нещо което ще превозва пътници и то от държава която още дори не е наясно как се прави тостер или автомобил е меко казано комично.

    Коментиран от #25

  • 24 msc

    6 1 Отговор

    До коментар #13 от "гост":

    Вие това ''русланче''виждали ли сте го въобще?И защо сравнявате свръхтежкотоварен самолет със супер джъмбо.На 124 -ката крилото е горе а на 380 долу......E .. 380F ще превозва с два тона повече от ''русланчето'',което ввпрочем е летяло с товар от 170 тона на височина 10 км.Ан 124 100 - 150 спокойно може да лети със 150 тона а със 120 и на прилична далечина.Само дето русланчето е с фюзелаж малко по широкичък в долната част от на еърбъса...за колесниците да не говорим.Много ми е интересно как ще излети А380 от грунт.Бъдете по обективни, а иначе А 380 е хубав самолет за това за което е направен както Ан 124 e по същия начин.
  • 25 msc

    5 1 Отговор

    До коментар #23 от "632":

    Стига с тия тостери бе!Сменете я тази плоча.Русия прави атомни реактори но не можела да произвежда тостери.Досаждате вече!
  • 26 Едо

    5 2 Отговор
    Руската икономика, според някои американски наблюдатели, е трета или втора в света. НО, ТОВА НЕ Е НАЙ-ВАЖНОТО. ЗАЩОТО ИЗРАЕЛ Е ПО ИКОНОМИКА ДАЛЕЧ ПО-МАЛЪК ОТ ЦЕЛИЯ ИСЛЯМСКИ СВЯТ, ЗА ТЕРИТОРИЯ - ДА НЕ ГОВОРИМ. НО Е ВОЕНЕН ГИГАНТ. ЕДВА ЛИ НЯКОЙ НЕПРЕДУБЕДЕН ЧОВЕК, ЩЕ ТВЪРДИ, ЧЕ КОЯ ДА Е Т.Н. СВЕТОВНА СИЛА, ЩЕ ПОНЕЧИ ДА ВОЮВА С БОЖИЯ ИЗРАЙЛЕВ НАРОД. АКО ГОЛИАТ БЕШЕ ПОВЕДИЛ ДАВИД, КЪДЕ ТУКА Е БОЖИЕТО ЧУДО. НО, МОМЧЕТО ПОБЕДИ ГИГАНТА. И СЪВРЕМЕННИТЕ ФАКТИ ГОВОРЯТ ДОТАТЪЧНО КРАСНОРЕЧИВО ЗА ТОВА. УТВЪРДЕНИТЕ ХРИСТИЯНСКИ ДЪРЖАВИ ВИНАГИ ЩЕ БЪДАТ НА СТРАНАТА НА ИЗРАЕЛ, ЩЕ ХОДАТАЙСТВАТ ПРЕД НАШИЯ БОГ ЗА ИЗРАЕЛ. ЗАЩОТО Е ПИСАНО: ,,ГОЛЯМА СИЛА ИМА УСЪРДНАТА МОЛИТВА НА ПРАВЕДНИЯ". ГОСПОД НИ ОТКРИ, ЧЕ ТАКАВА МОЛИТВА ДЕЙСТВА В ДУХОВНАТА СФЕРА ТОЧНО КАТО ЯДРЕН ВЗРИВ! Братя и сестри българи, ИЗУЧАВАЙТЕ молитвено БОЖИЕТО СЛОВО, ЗА ДА БЪДЕМ ПОВЕЧЕ ОТ ПОБЕДИТЕЛИ В ГИГАНТСКАТА ДУХОВНА ВОЙНА! БОГ ДА ПАЗИ БЪЛГАРИЯ! АМИН!

    Коментиран от #27

  • 27 гост

    2 2 Отговор

    До коментар #26 от "Едо":

    Кои са пък тея американския наблюдатели ?! Я ги кажи, защото такава рядко срещана глупост си написал ,че не е истина.Руската икономика ,ако е 2-3 в света ,ние трябва да сме на първо място.Също така руската икономика се дължи главно на ресурси ,а русия произвежда много малко неща и никакви технологии.Такава държава ,няма как да е в челните места.
  • 28 пишман политици

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Bingo":

    Навярно бИНГОТО има в предвид капацитетът на управяващите у нас.
  • 29 пишман политици

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Borislav Popov":

    Когато се запали като факла американската совалка, докато правиха експертиза янките, от ответната страна казаха още в началото казаха
    ИЗНОСВАНЕ НА МЕТЕЛА.
    Няма нищо вечно ! Всяко чудо на техниката си има край.
Новини по държави:
Новини САЩ, Новини Великобритания, Новини Германия, Новини Италия, Новини Франция, Новини Испания, Новини Гърция, Новини Украйна, Новини Белгия, Новини Китай, Новини Сирия, Новини Сърбия, Новини Бразилия, Новини Австралия, Новини Япония, Новини Швейцария, Новини Северна Македония, Новини Турция, Новини Полша, Новини Румъния, Новини Иран (Ислямска Република), Новини Австрия, Новини Нидерландия, Новини Северна Корея, Новини Всички държави, Новини Унгария, Новини Канада, Новини Литва, Новини Индия, Новини Мексико, Новини Южна Корея, Новини Хърватия, Новини Норвегия, Новини Дания, Новини Финландия, Новини Ирландия, Новини Аржентина, Новини Дубай, Новини Португалия, Новини Словакия, Новини Беларус, Новини Латвия, Новини Естония, Новини Словения, Новини Чехия, Новини Швеция, Новини Ирак, Новини Афганистан, Новини Албания