Last news in Fakti

9 Февруари, 2019 17:31 59 194 241

Грипен е кошмарът на руските Су

  • грипен-
  • изтребител-
  • су

Според експерти шведският изтребител може да победи руския самолет във въздушен бой

Грипен е кошмарът на руските Су - 1
Снимка: Shutterstock

Изтребителят Сааб Грипен Е е способен да победи във въздушен бой руските самолети от серията Су, съобщи РИА Новости.

Информацията беше обявена от главнокомандващия на шведските военновъздушни сили Матс Хелгесон.

Руският самолет „Сухой“ има легендарен статут, заради своята маневреност и способността си да прави опасни маневри във въздуха по време на въздушен сблъсък.

Американските ВВС се опитват да противодействат на изтребителя с технологиите стелт. Шведските инженери обаче не се опитват да намалят забележимостта на самолета, а да подобрят бордовите системи за радиоелектронна борба.

Според британски експерти самолетите Грипен превъзхождат болшинството самолети по ефективност в радиоелектронна борба и заглушаване на радари.

Тези специфики правят изтребителите истински кошмар за руските Су. Шведските изтребители вече са демонстрирали превъзходство над германските „Тайфун“ по време на учения


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 23 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 балама

    543 69 Отговор
    А, Су-то знае ли. Че са му "кошмара".

    Коментиран от #27, #202

  • 2 Batushka

    300 54 Отговор
    Ей от тез трябваше да вземем!

    Коментиран от #19

  • 3 Вайййй

    377 44 Отговор
    Чакайте бе-нали уж беше Ф-16....Сега какво?-минахме ли се с американските консерви??????????

    Коментиран от #160, #178

  • 4 Боко аса

    346 48 Отговор
    Дори и така да е Боко разбирача си избра ф16 от миналия век и дори проводи лакея си Цвицерон да се моли на закуска за него и два пъти повече пари да даде,така че бъдете спокойни !

    Коментиран от #41, #151, #180

  • 5 хххааахааха

    254 29 Отговор
    Туууу-пак ни хльзнаха братята американци.
  • 6 инж Илич

    115 304 Отговор
    Ако Грипен е кошмарът за Руските СУ то Ф16 СА Чумата и за двата

    Коментиран от #12, #107, #240

  • 7 Морски

    62 81 Отговор
    Онова там на снимката е Ф16... - Иначе към момента, повечето експерти, за които аз съм чел, твърдят че най - модерната ракета , която ползват и Грипените е Метеор. За нея говорят, че един път маркирана целта ... - Ракетата я следва безотказно

    Коментиран от #13

  • 8 Гост

    164 9 Отговор
    Интересно безсмислена статия. Още по-интересно е обаче защо на снимката има тройка F-16?

    Коментиран от #182, #197

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Отегчен

    132 5 Отговор
    Ами , да вземат да се пробват тези комплексари , които могат да бият само възрастни жени по Слънчака !!
  • 11 КГБ Териер

    202 33 Отговор
    ХАХАХА СМЕХ ПЪЛЕН СМЕХ! Къде е статията за Су 35 обявен за властелин на небесата от американските експерти? Грипен е по добър от Ф16 обаче със Су сравнен направо гущерче в задния двор на децката градина!
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Гост

    59 28 Отговор

    До коментар #7 от "Морски":

    Тази ракета "Метеор" може да се изстрелва от всеки самолет и се плаща отделно. Колко е ефективна никой не може да каже, но за всичко си има противодействие, включително и а нея с радиолокационните капани от метални ленти. Всичко зависи от натренираността и професионализма на пилотите и няма голямо значение дали ще купим 8 F-16 или 10 Грипена.

    Коментиран от #16, #67

  • 14 Да бе Да

    152 30 Отговор
    Шведските консерви по-добри от СУ-то!? Боже, не вярвам...
  • 15 Котарака

    147 18 Отговор
    Те и мишките са бързи и не забележими ама като ги сбарам!!! Видяхме колко беше не забележим Стелта в Сърбия и този Грипен така!
  • 16 при

    152 23 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    положение , че летателният час на грипена е 3-4 ПЪТИ по-евтин от този на ф 16 дали за същите пари летците ни няма да са по тренирани и по боеспособни...а 10 е повече от 8....та като цяло не е все тая дали грепен или ф16 ще купим....да не говорим , че ф 16 могат да ползват САМО една писта в България

    Коментиран от #25

  • 17 Коментар📝

    74 14 Отговор
    Това ИЗОБЩО НЕ Е ВЯРНО.ОБРАТНОТО Е
  • 18 Завеждащ 2 хирургия д-р. Т.о.ш.и.б.и.я.н

    79 10 Отговор
    А бай ганьо е кошмарът за всеки самолет муахахахахах
  • 19 ВЛАД

    37 56 Отговор

    До коментар #2 от "Batushka":

    ПРОДАВАТ САМО ЛАМАРИНИТЕ С ДВИГАТЕЛ !ХОДИ СИ КУПИ И ПОСЛЕ ЩЕ СЕ МОЛИШ ПО РЕД ЗА ОРЪЖИЕ, АВИОНИКА И ПРОЧИЕ. ЗА ОБУЧЕНИЕ И РЕМОНТНИ КОМПЛЕКТИ НЕ ГОВОРИМ ИЗОБЩО.

    Коментиран от #21, #22, #47, #236

  • 20 Alpha_Lone_Wolf

    33 47 Отговор
    Тази статия ще побърка троловете, ха сега с Русия ли, с Румбата ли?

    Коментиран от #23, #71, #135, #234

  • 21 а бе цецо

    89 15 Отговор

    До коментар #19 от "ВЛАД":

    ти ли си ??? явно си пропуснал новината , че шведите ПОДОБРИХА офертата си и вече предлагат 10 самолета НАПЪЛНО ОБОРУДВАНИ !!! за това дори и във факти имаше дискусия но някак си новината я замазаха

    Коментиран от #204

  • 22 Оръжен спец!

    87 16 Отговор

    До коментар #19 от "ВЛАД":

    Само дето Ф16 гори по 12 000 $ на час а Грипрн по 4000$!и защо се заблуждаваш че въоръжението на Ф16 е по в евтино от това на Грипен? Дори е по скъпо България купува с базово въоръжение Ф16 блок 70

    Коментиран от #30

  • 23 Alpha_Lone_Wolf

    46 22 Отговор

    До коментар #20 от "Alpha_Lone_Wolf":

    И с Русия и с Румбата сме разбира се! Тука е ясно че статията е фейк!

    Коментиран от #33

  • 24 Tervel bitcoin

    111 22 Отговор
    Руските самолети са най добрите
  • 25 Гост

    39 54 Отговор

    До коментар #16 от "при":

    Това кой ти го каза, че 3-4 пъти бил по-евтин един леталетен час с Грипена? F-16 block 70 е с далеч по-мощен радар от този на Грипена, който пък е с британски. Също така F-16 носи 2 пъти повече въоръжение. И аз не харесвам Бокича, но определено последния блок на F-16 е по-добър вариант от Грипена, за който ще дължим плащане на патенти към трети страни за въоръжението му, което не се прави в Швеция. Изобщо закупуването на нови самолети не е само политика, а си има неоспорими технически факти, които няма как да се знаят от незапознати хора.

    Коментиран от #29, #38

  • 26 Бай Конур

    57 6 Отговор
    Става дума за друг Грипен Е /Ф 39 какъвто на нас изобщо не ни е предлаган. Той не е на същата цена, естествено . А на снимката са Ф 16
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Стойчо Караилиев

    126 15 Отговор
    Грипените безспорно са много добри самолети. Казвам го на база, на това какво съм чел и на това, че мои много добри приятели от ВВС и авиоинженери ги хвалят и се изказват ласкаво за тях. Бих добавил и че говорят добри думи за Ф-16. След съвместните учения с американци и натовци от 1992 година, когато гостуваха сините ангели в Пловдив и американските пилоти казват ласкаво думи за руските изтребители.
    Може би Грипен е много добър в сравнение с руските Су27 и т.н., но новия Су-57 по техник-тактически показатели и демонстрирана маневреност е най-добрия изтребител в света 5-то поколение. Но вижте! И от двете страни разумните бойци и пилоти не искат да се бият и да водят война. Всичката тази пропаганда е дело на безскруполни масони, политици и икономически интереси. И какво се случва? Масите се настройват едни срещу други.
    Всичко е пропаганда. Просто западния свят е по-агресивен.
    Су-57 е най-добрият изтребител в света и това ще го признаят всички до известно време.

    Коментиран от #137, #227

  • 29 то никой

    60 12 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    не ми го каза а са технически данни колко струва летателен час на грипен и на ф 16 ....грипена е много по-икономичен !!! а защо не коментираш , че ф 16 има специални изисквания за пистата и имаме само една такава

    Коментиран от #40

  • 30 Гост

    20 24 Отговор

    До коментар #22 от "Оръжен спец!":

    Я дай да видим от къде черпиш информацията, че Грипена горял 4000$ на час. И само да те светна, че въоръжението и авиониката на Грипена са британски, германски и американски. Нямам как Швеция да ти ги продаде.

    Коментиран от #35

  • 31 МАК

    83 7 Отговор
    Принципно нашите български пилоти казват,че Грипен и Ф-16 са почти на едно ниво, с малки преимущества ту на единия ту на другия в дадени компоненти. Нормално ли е тогава Грипен да е по добър примерно от Су-35 или Су-27. Според НАТО единствения конкурент на Су-35 е Ф-22 и Ф-35. Утре ще кажат,,че Грипен е по-добър и от Су-57, който е 5-то поколение. Тази статия е подходяща за първи април.
  • 32 😂😂😂😂

    47 4 Отговор
    Грипен по - добър от Су 😂😂🤭🤭🤭🤭
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Пища Хуфангел

    24 15 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    А въоръжението на Ф16 е палестинско въоръжен е коктейли молотов и каменни бомби!
  • 36 Alpha_Lone_Wolf

    8 9 Отговор

    До коментар #33 от "Alpha_Lone_Wolf":

    Изчезни ментак
  • 37 висок

    25 52 Отговор
    Що сравнявате кон с кокошка???? Това са коренно различни класове самолети. Все едно сравнявате камион с комбайн! Но за БГ Грипен щеше да е като МИГ-29 самолет за паради и демонстрации! Ф-ката е боен самолет!!!!

    Коментиран от #45, #100

  • 38 Готин ама не съвсем

    61 13 Отговор

    До коментар #25 от "Гост":

    Та този Ф-16, де го? Да го видим и пипнем, или си говорим за една котка в чувал, дето ни котката я има, ни чувала още е произведен!
    Няма фабрика, няма опитни екземпляри, няма изпитания, няма доказателства, че изобщо има или ще има такъв самолет, но ние вече сме се договорили и на практика сме го купили! То бива предателство на националните интереси, ама тези се оляха!

    Коментиран от #43

  • 39 Gost

    58 5 Отговор
    Може да победи Су-17 от 1962
  • 40 Гост

    21 13 Отговор

    До коментар #29 от "то никой":

    Ама дай да ги видим тези технически данни бе. То с голи приказки не става. То никой не е виждал още F-16 block 70 и вече си тръгнал да ни обясняваш колко горял. Сега да не вземе да кажеш, че пилотите ни не го харесвали, че пак ще се изложиш, защото както казах, още не е произведен. И да, във военната сфера е по-добре да си поръчаш нещо, което тепърва ще се произвежда, защото е е авангардно и ново поне 30 години. И за последно ще ти кажа, че харесвам и Грипена, но поне си правя труда да прочета реално какво са ни предложили, а то е, че Грипена идва гол като пушка, само с едно 27 мм оръдие на Маузер и ракетите AIM-120 AMRAAM и AIM-9 пак се купуват от САЩ.

    Коментиран от #51

  • 41 висок

    15 12 Отговор

    До коментар #4 от "Боко аса":

    И аз избирам БМВ тройка от миналия век, произведена 2019 г ....вдяна ли тъпчо?

    Коментиран от #66

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Гост

    12 20 Отговор

    До коментар #38 от "Готин ама не съвсем":

    Добре, че си ти да дадеш акъл на хората. Кажи на руснаците да не си поръчват Су-57, защото никой не го е виждал още. А, само да те светна, че този Грипен и той още не съществува и никой не го е пипал и виждал, ама ти откъде да знаеш.

    Коментиран от #49

  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 Готин ама не съвсем

    57 8 Отговор

    До коментар #37 от "висок":

    А защо ни е боен самолет и с кого ще воюваме, като отвсякъде сме заобиколени от НАТО?? И тези 8 самолета, за какво ще стигнат? Колко летци ще имаме? Може би 16, по двама на самолет? Голям смях! И да запитам? Като нямаме авиация, как имаме 6000 души в авиацията? и вземат заплатки от там? Тези хора какво точно правят или само се чешат по гъз@@ете, а ние им плащаме и чакат пенсиониране?

    Коментиран от #48, #50, #191

  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 висок

    15 30 Отговор

    До коментар #19 от "ВЛАД":

    ++++ от мен. Грипена е дин летящ мотоделтапланер!!! Ф-ката е боен самолет!
  • 48 висок

    14 14 Отговор

    До коментар #45 от "Готин ама не съвсем":

    ++++ Правилен въпрос. Затова тъпия пожарникар настоява за общоевропейска армия!!!! Тъп, тъп, ама правилно иска!
  • 49 Готин ама не съвсем

    46 14 Отговор

    До коментар #43 от "Гост":

    Само да те светна. От СУ-57 има произведени и изпитани 10 самолета. Освен това са произведени още 12 самолета, които са в реална експлоатация, като 2 от тях бяха на бойно кръщене в Сирия, и като се появиха там, всички на около не смееха да дигнат във въздуха и хвърчило. Интересно, защо ли? А Ф-16 Блок 70, де го, даже и като изделие за изпитание?

    Коментиран от #52, #61

  • 50 Гост

    13 11 Отговор

    До коментар #45 от "Готин ама не съвсем":

    Ти си бил голям фантазьор. Сега пък нямало нужда от самолети. И от къде измисли, че имало 6000 души в авиацията? Или може би за теб гражданската авиация влиза в състава на ВВС? Сигурно ще превозват пътници с Грипена, нали? Мразя и ГЕРБ и БСП и винаги са ме отвращавали спорове свеждани до партийно ниво!

    Коментиран от #58

  • 51 а според

    37 6 Отговор

    До коментар #40 от "Гост":

    теб козметичните промени на ф 16 като подобрена електроника и кожен салон дали ще намалят консумацията ....ами то всичко като двигател си е старият модел !!относно въоръжението шведите го предлагат напълно оборудван а американците казаха ако ни се виждал скъп да сме се откажели от някои неща по самолета. за пистите нищо не си отговорил.....нито за лобизма с който народното събрание само промени своите правила само за да може да се започнат разговори с американците. а и самите гербаджии казаха , че решението било политическо а не търговско...т.е е ясно , че ф 16 е по-неизгоден НО е политически коректен

    Коментиран от #55

  • 52 Гост

    8 21 Отговор

    До коментар #49 от "Готин ама не съвсем":

    Пак измислици-премислици. Как да го няма блок 70 в изпитателен вариант? Ти изобщо от къде ги измисляш тези глупости? https://www.lockheedmartin.com/en-us/products/f-16/f-16-block-70.html Чети малко, не го карай само на фантазия. Казах ти, че и този Грипен от статията още го няма, но го тестват и него.

    Коментиран от #230

  • 53 Готин ама не съвсем

    46 10 Отговор
    Като ще си купуваме самолети, що не си купим едни стари Миг-31??
    ЕФтинчос? Летят на 30 000 метра височина, 4 самолета покриват фронт с дължина 1100 км., Имат най мощните радари и откриват цели на 400 км., освен това могат да насочват ракети, артилерия, по зададени цели, както и да насочват самолети към реални цели, без самолетите да използват радари и да се разкриват! Бихме си купили 20-тина броя и тогава вече може да се говори, че имаме някаква авиация, а не само да отчитаме дейност!

    Коментиран от #170

  • 54 Геша

    23 46 Отговор
    Стига с фалшиви новини от РИА Новости.
    Проблемът е, че F16 е кошмар(слабо казано) за руските консерви и хвърчила от всяко поколение и всичко що е родоотстъпник русофил начело с протежето на решетников нашия "президент" са впрегнати да пускат фишеци.

    Коментиран от #57

  • 55 Гост

    11 21 Отговор

    До коментар #51 от "а според":

    Не се ли измори да пишеш глупости? Как да не е променен двигателя, като е съвсем нов? Аз ти обяснявам, че Грипена идва само с едно голо 27 мм оръдие Маузер, ти пак пишеш някакви измисли, че идвал с въоръжение. С какво въоръжение идва, хайде обясни ми. И стига с тези писти, защото това е абсурдно. Хем нищо не разбираш, хем се опитваш да изкараш политически спора. Аз за разлика от теб имам представа за какво говоря. В детайлите е разковничето, защото ти явно и идея си нямаш какво и колко струва една ракета с далечен обсег като AIM-120, нито знаеш къде се произвежда. Поне потърси в Google.

    Коментиран от #62, #63, #134

  • 56 Гост

    21 10 Отговор
    Главное в этом деле, что бы шведские памперсы классные были и лётчика спасли от очередного обкакона при виде русских сушек перед носом.
  • 57 а бе келеш

    30 11 Отговор

    До коментар #54 от "Геша":

    пак ли слагаш под един знаменател шведите и руснаците ??? само трол може да заяви , че руснаците искали ние да купим нов грипен а не ф 16 с технология от 40 години...е айде малко са му пообновили електрониката на ф 16. тук става въпрос за такива като пасито които заработват за америка продавайки интересите на България ...а цецо и боко с пастирката са се над.упили зад океана

    Коментиран от #73, #84

  • 58 Готин ама не съвсем

    12 5 Отговор

    До коментар #50 от "Гост":

    М-дааа! Фантазьор!
    Армията ще съставлява 27 000 (72,8 %) от общата бройка на въоръжените сили на България, като:
    Сухопътните войски ще наброяват 14 310 души (53%),
    ВВС – 6750 души (25%),
    ВМС – 3510 (13%)
    Съвместното командване (щабно-логистични части) – 2430 души (9%). [23]

    Въоръжени сили извън армията – 10 100 души (27,2%).

    Коментиран от #59

  • 59 Гост

    8 15 Отговор

    До коментар #58 от "Готин ама не съвсем":

    Интересен източник с бъдеще време "ще". Горе долу като фантазиите за това, че не бил тестван F-16 block 70, а той има над 12 000 часа изпитания. Ама карай да върви, вижда се колко разбираш от въоръжение.
  • 60 Стойчо Караилиев

    51 5 Отговор
    Всеки си хвали неговата стока.
    Но не разбирам какъв е този спор за самолети. Ясно е, че нашите управляеащи политици избраха Ф-16 пред Грипен, защото им го казаха да го вземат. Честно казано дали тези или онези няма значение. Това са само 8 или 10 самолета. Игла в купа сено. Турците искат да купуват 100 самолета Ф-35. Ако се замислите малко повече ще видите, че спора, за това на кой радарите, горивото, ракетите и т.н. между Ф-16 и Грипен, е напълно безсмислен, защото Ф-35 може да го бие единствено Су-57. А ние Су-57 нямаме и няма да ги имаме. Турците имат някъде към 500 изтребителя сега, гърците към 300 и на този фон нашите 8-10 изтребителя са смешна картинка.
  • 61 Франц Кафка

    8 41 Отговор

    До коментар #49 от "Готин ама не съвсем":

    Два Су - 57 с един двигател !
    Това са прототипите !
    Все още никой не си е поръчал този самолет , че да го произвеждат .
    Руското министерство на отбраната ще подпише за доставката на 13 Су 57 , но през 2020 година , когато видят готов двигател за него .
    Ако успеят да направят двигателя , през 2025 година може би руската армия ще се сдобие с 13 броя Су 57.
    Но дотогава и Дисниленд ще лети в Космоса 😂
    А в Сирия ги изпратиха , да покажат на индусите , че летят и да не развалят договора за съвместно производство ..
    Ама не можаха да ги излъжат ..😂

    Коментиран от #214

  • 62 а бе ейй

    19 3 Отговор

    До коментар #55 от "Гост":

    един самолет излиза към 200млн.... колко струва една такава ракета...щото хамериканците предлагат 8 а шведите 10 !!а защо да е смешно за пистите когато е вярно ?? нещо като кугърите които купихме...накрая се оказа , че били за пустинята и не можем пълноценно да ги ползваме.Unit cost • $300,000–$400,000 for 120C variants • $1,786,000(FY2014) for 120D толкова стуват ракетите...за 200 млн можем да купим поне 100 броя

    Коментиран от #64

  • 63 а бе ейй

    9 4 Отговор

    До коментар #55 от "Гост":

    един самолет излиза към 200млн.... колко струва една такава ракета...щото хамериканците предлагат 8 а шведите 10 !!а защо да е смешно за пистите когато е вярно ?? нещо като кугърите които купихме...накрая се оказа , че били за пустинята и не можем пълноценно да ги ползваме.Unit cost • $300,000–$400,000 for 120C variants • $1,786,000(FY2014) for 120D толкова стуват ракетите...за 200 млн можем да купим поне 100 броя
  • 64 Гост

    8 14 Отговор

    До коментар #62 от "а бе ейй":

    Един самолет излиза 200 млн. $ само в съзнанието на един неразбиращ човечец като теб. Това да не са ти круши, че да разделиш цената на бройката? https://ru.wikipedia.org/wiki/Saab_JAS_39_Gripen На, чети, не се излагай повече, че ми писна от пъпотии. И виж какъв е двигателя на Грипена - американски Дженерал Електрик, както и на блок 70, с леката разлика, че последния е ново поколение и по-рядко се ремонтира. Аман от празнодумци!!!

    Коментиран от #70

  • 65 extremist

    20 8 Отговор
    ГРИПЕН НЕ Е ТАРАТАЙКА КАТО ФИУУУУУУ16
  • 66 Боко аса

    5 2 Отговор

    До коментар #41 от "висок":

    Знаеш ли колко ме интересува, кво си избрал ве бе ен ве гей ? Аре у лево !
  • 67 Морски

    32 8 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Гледам че бая си писал и малко съм поизтървал диалога ти с останалите. Ще си позволя да се съглася до някъде и в по- голямата си част не. Казвам го от позицията на вече бивш офицер. Не отчиташ един куп фактори. Аз не съм фен нито на Ф16, нито на американците и още повече пък на зависимостта от тях. - За да не изпаднем в празна полемика, не харесвам ничия зависимост! Да минеш от една зависиост в дрега не е решение в никакъв случай. А като добавим, че конкурса бе опорочен .... - Няма как да ме убедят по никакъв начин! Щом има нарушение на процедурата и налагане на незаконни решения... - Няма какво да се дискутира повече! - Тези хора, които взеха решение трябва да бъдат обесени и изложени на показ за да се знае, какво се случва с продажниците на страната. - Нека не влизаме в разговор кой е по- добрият самолет. - Толкова много съм писал по темата защо не трябва да е Ф16, че вече ми омръзна да обяснявам. Като национално отговорен, като офицер и като възпитан човек в чувство на дълг и чест, никой не може да ме разубеди, че онези които взеха това решение са шиб- и национални предатели и чиста проба блюдолизци. Бих бил много щастлив ако бъдат третирани по старите закони на НРБ.

    Коментиран от #68, #110

  • 68 Гост

    10 19 Отговор

    До коментар #67 от "Морски":

    Не само ти си бивш офицер, но за България блок 70 е най-доброто, което може да си купим. Сещай се какво имам предвид с последните думи "може". Никой няма да ни продаде F-35 или МиГ-35 и дори Су-35. Това е.

    Коментиран от #74

  • 69 Fermera

    21 8 Отговор
    Грипен Е със двигател 98к N подържа суперкруиз без форсаж и има RCS 0.5 кв.м.(от разбра площ.).За сравнение Ф16 е с двигател 130 kN и няма суперкруиз, и RCS 2 кв.м.Кушуваме лесна мишена за руския СУ 35.Грипен със ракета МЕТЕОР е труден противник.И шведите ни предлагат Грипен с тези ракети.

    Коментиран от #78

  • 70 аз руски

    6 4 Отговор

    До коментар #64 от "Гост":

    не ползвам . All in-service Gripens as of January 2014 are powered by a Volvo RM12 turbofan engine но е вярно , че са ДОРАЗРАБОТИЛИ двигател на General Electric F414 самолета струва Unit cost
    US$ 30–60 million for JAS 39C[3.

    Коментиран от #81

  • 71 Alpha_Lone_Wolf

    3 9 Отговор

    До коментар #20 от "Alpha_Lone_Wolf":

    Обичам на Путин .... Да го целувам

    Коментиран от #89

  • 72 инж Илич

    7 33 Отговор
    Всичко Руско е боклук Трето качество

    Коментиран от #168

  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Морски

    31 5 Отговор

    До коментар #68 от "Гост":

    Мисля, че вече обясних за нежеланието ми да влизам в полемика, кой е по- добрият. Ясно изразих както мнението си, така и нежеланието си да я дискутираме. Достатъчно дълъг стаж имам за да твърдя, обратното. - Не ми се спори! Така или иначе има решение, което блюдолизците ще изпълнят. Надявам се когато паднат от власт същите тези да изгният в затвора, въпреки че аз предпочитам да бъдат одрани като агнета насред площада.

    Коментиран от #83, #164, #186

  • 75 аааа

    14 32 Отговор
    Купихме възможно най-доброто!За пръв път съм доволен от решение на правителството ,от 30г. насам!Ама Бай Ганьо, пак недоволен, разбира от всичко, та за туй е на това дереже!

    Коментиран от #80, #220

  • 76 Пешо

    6 14 Отговор
    ЕЛЕМЕНТАРНИ ПИСАНИЯ.ВСЕ ЕДНО ДА СРАВНЯВАМЕ МЕРЦЕДЕС И МОСКВИЧ ЗАПОЧВАТ С ЕДНА И СЪЩА БУКВА.
  • 77 спор няма

    25 9 Отговор

    До коментар #73 от "Геша":

    и аз съм за на запад ...то и там живея но запад имам в предвид ес ...а не америка която няма нищо общо със европа и България.....само за пример , че американците откъснаха земя от сърбия и я дадоха на шиптърите като в замяна си построиха база в косово...според теб дали въобще биха се замислили да откъснат например кърджалийско и да бомбандират останалата част от България ако се опънем нещо ??? за това бойкот на нато и америка !!

    Коментиран от #85

  • 78 Гост

    2 4 Отговор

    До коментар #69 от "Fermera":

    Суперкруиз??? Ти изобщо имаш ли представа какво пишеш???
  • 79 веселяк

    23 1 Отговор
    Ееей, голямо летене, голямо чудо настана тука! Стига сме летели, време е за ракийка!

    Коментиран от #82

  • 80 та кога

    14 2 Отговор

    До коментар #75 от "аааа":

    ги купихме ...нали уж първо преговори...да подобрят условията и намалят цената или викаш парите вече са предадени а кога и дали ще подпишем договора е божа работа. така трябва да се защитават държавните интереси...като при ремонтите...печели този с най-високата цена,най-лошото качество и условия но е НАШ човек

    Коментиран от #88

  • 81 Гост

    7 18 Отговор

    До коментар #70 от "аз руски":

    А така, сега виж новия двигател на Дженерал Електрик какви параметри има и ще разбереш колко по-добър като самолет е блок 70 във всяко едно отношение. По-нататъшната полемика е просто излишна. Друг е въпроса кое е по-изгодно за нас, но опредлено по-добрата машина е F-16 block 70.

    Коментиран от #93

  • 82 льотчик

    7 3 Отговор

    До коментар #79 от "веселяк":

    а ние пием и караме горе няма кат
  • 83 До морския

    3 15 Отговор

    До коментар #74 от "Морски":

    Такива като теб анонимнико трябва да се пържат в ада.
  • 84 гостгост

    5 7 Отговор

    До коментар #57 от "а бе келеш":

    Ей тоя Грипен Е/Ф 39 се доближава до Ф 16 блок 70 . Не го превъзхожда ,но горе долу се доближава до него .
  • 85 Геша

    4 17 Отговор

    До коментар #77 от "спор няма":

    А рашките какво направиха с Украйна.
    Ако не сме в НАТО и ЕС знаеш ли какво ще направят с нас с наличието на толкова техни слуги тук.Създадоха Косово защото там нямаше да има мир пи друг начин.

    Коментиран от #99

  • 86 Ото Скорцени

    3 3 Отговор
    Ха ха това е все едно трабанче срещу порше кайен
  • 87 СтарТИРаджия

    10 8 Отговор
    Много сте смешни и русофо-, и русофи-, като започнете да се пънете в тип на кой каруцата е по-добра. Су35, Ф35, Су50, Ф22 са глазурата на сладоледа в момента. Да ама след тях веднага са Тайфуна и Рафал. Грипен и Ф16 са доста назад. Даже Ф15Раптър ги превъзхожда комплексно. Русия има най-мощната армия, като брой техника и жива сила. Да ама Европа с обща армия е равностойна, че даже превъзхожда по вода и два пъти в жива сила, ако армиите на отделните държави запазят щатните бройки в обща армия! При това, след като проучих статистиката не броя турската армия, че там в момента е м'гла! Сега Щатите, Щатите са долни цървули, интересуващи се само от някакъв интерес. Ще кажеш, че не са производно на целият свят! Даже и ние, европейците взехме да ги отбягваме. Сблъсък Русия - Щатите, Европа - Русия... Т'ва ще е краят на цивилизацията. Русия не е губила война, но! Защитна такава или освободителна някаква. Да те освободи Русия не е много здравосливно обаче, както и Щатите ми се струва. Така че е добре европейци да се държим и да сме подготвени, макар, че глобален конфликт не ми се вярва... Ама знае ли човек!

    Коментиран от #90

  • 88 аааа

    10 2 Отговор

    До коментар #80 от "та кога":

    Това вече е договорено!В такива случаи не можеш да си евтин на брашното пък на триците скъп!Говорим за едни 8 /осем/ самолета!!!Както и да ги въртиш ,колкото и да са добри или лоши си имат недостатък----малко са!!!Когато ,ако правим въздушен флот като съседите си, тогава !Тогава се правят тънките сметки!

    Коментиран от #95

  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Геша

    5 14 Отговор

    До коментар #87 от "СтарТИРаджия":

    Русия не е губила война....
    Доста зле се изказваш и неподготвено.
    Потърси в нета за войната с Финландия.

    Коментиран от #106, #109

  • 91 595

    3 2 Отговор
    пак на окъпаха комунягите
  • 92 има ли нужда да коментирам

    6 2 Отговор
    '' Информацията беше обявена от главнокомандващия на шведските военновъздушни сили Матс Хелгесон.''???????!!!!!!!!!
  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 595

    2 3 Отговор
    На снимката са ф 16 щото сме мноо прости и треа да им поверваме на комунягите. Бравос на тях! прост народ - прости управници.
  • 95 НИКОЙ

    14 5 Отговор

    До коментар #88 от "аааа":

    няма право да се договаря с непрозрачна процедура за да се харчат 2 млрд. народни пари !!както казах , има честни и прозрачни начини да се защитят националнитъе интереси а това не е договорка в която ние се съгласяваме да платим 2 млр без да знаем какво ще получим !! това си е държавна измяна и злоупотреба с държавни средства !!

    Коментиран от #101

  • 96 595

    4 4 Отговор
    Пак са наакахме, ше им поверваме, кво да прайм, нали за туй ни къпят ве4е 80 годин. 50 комунизъм и 30 демокрацийка браточките комуняги.
  • 97 НКВД

    7 21 Отговор
    Грипен и ф16 са доказано по-добри самолети от СУтата. Въпроса е кой по-добър за нас?
  • 98 595

    5 3 Отговор
    шо не ма пускате ве браточки, 3 коментара и джуч, нали сте мноо отворени към демокрацията и сте независима медия, но кого обаче на КГБ и ДС или на кой?
  • 99 ти българският

    12 5 Отговор

    До коментар #85 от "Геша":

    можеш ли да го осмишлиш ??? какво ми слагаш равенство между запада ....т.е ес и америка ??? американците са ВРАГОВЕ И КОНКУРЕНТИ на европейците !! а украинците първи започнаха да тормозят руснаците на украинската теритирия ,после замислиха да пуснат америка с база в крим. а не искам русия да се меси в България....по ми харесва ес. а косоварите можеха да се изнесат към албания като не им понасяше,,,както напримет турците заминаха на екскурзия при бай тошо !! нито косово е албанско нито кърджали и разградксо са турски.....никой не ги държи насила
  • 100 Някой

    9 7 Отговор

    До коментар #37 от "висок":

    Ф-ката е боен самолет ,само дето си нямаме АУАКС да го насочва .без него трябва да пуска радара , а пусне ли радара ,става не по различен ,от сръбски МИГ 29.
  • 101 аааа

    4 4 Отговор

    До коментар #95 от "НИКОЙ":

    Айде,бе глупости!В НАТО сме!Имаме задължение да отделяме 2% за въоръжение!Ами ще купуваме въоръжение СЪВМЕСТИМО с въоръжението на съюзниците си!!!Извън тази квота си купувай що сакаш както направиха турците с С–400 !А можеш ли да си го позволиш!???

    Коментиран от #103

  • 102 1944

    7 11 Отговор
    су бил легендарен, ама в руската анимация. също като миговете. безкрайни хвалби на самолети, неучаствали във въздушен бой. другари, технологиите се развиха доста през последните 50 години, а вие още взривявате влакове.
  • 103 а бе

    8 5 Отговор

    До коментар #101 от "аааа":

    грипените са съвместими със стандартите на нато !!! къде е записано , че само американско оръжие трябва да купуваме ?? а тези 2 % са ОБЩО за въоръжение а не само за американско такова,,,къде е проблема да купин с 400 вместо самолети като това е по-добро решение

    Коментиран от #105

  • 104 Гост

    6 3 Отговор

    До коментар #93 от "айде образовай се":

    Уаууу, добре че ме образова със сайта Quora :))) Ама това технически спецификации, ама това конкретика в цифри. ама това реални стойности са все някакви незначителни неща, които се игнорират със следните думи: "When we look at maintenance cost and total over cost of ownership the Gripen leads the way". Ти дори не си видял, че говорят за блокове 10, ама си тръгнал да плямпаш. Я не ме занимавай с глупотевините си.
  • 105 аааа

    3 6 Отговор

    До коментар #103 от "а бе":

    Ами ф-ките са по-добри от Грипен!
  • 106 И това го има

    13 2 Отговор

    До коментар #90 от "Геша":

    Финландия губи войната , и капитулира , като губи част от териториите си , въпреки 20 годишно изгражданите отбранителни линии по германски модел - Манерхайм , и помощта от част от Германия и западните държави. Броя на жертвите, не е в руска полза , но е логично , когато атакуваш фронтално мощни, и дългогодишно изграждани отбранителни линии , на тесни участъци , между езера и блата , където , не вървят бронетанкови сили , и финландците могат да концентрират огъня и отбраната на тесни пространства. Като пример си представи 4 елитни командоси , които трябва да влязат през тесен коридор , срещу ловната пушка на един човек , и той ги изважда от строя , с концентриран огън .
  • 107 Венелин

    11 7 Отговор

    До коментар #6 от "инж Илич":

    Хамериканците, нападат беззащитни ,а су и Русия неса. Затова се бъркаш, ф- 16 се казват така, щото са като Футболна топка.Въздух под налягане😂😜
  • 108 Paxnas

    17 0 Отговор
    Су Му Гру на мен ми е все тая аз искам,Българският народ да е щастлив но това май е илюзия.
  • 109 ОлигУфрен

    8 0 Отговор

    До коментар #90 от "Геша":

    Прочетох, и Русия е победила! Ти сигурно си чел някакъв холивудски сценарий!
  • 110 Какво следва

    23 8 Отговор

    До коментар #67 от "Морски":

    Като си офицер с чувство за чест, не ти ли е някак неловко, че цял живот тежиш на тази бедна държава? За колко стотинки си донесъл полза, при положение, че слава Богу, не е имало войни и конфликти? Аз си мисля, че тези дето цял трудов стаж прекарват тегнейки на бюджета, при това със заплати два пъти по- високи от съответните цивилни професии, получават жилища по специални процедури, въобще не знаят какво става в реалния живот и накрая на по 50 години ни ги стоварват с високите пенсии да ги изхранваме по 20- 30 години напред. Сигурно разбираш от оръжия и маршировки, ама това с нищо не облекчава моя живот, а аз трябва да бачкам, да плащам данъци и да се пенсионирам15-20години след теб с по- ниска пенсия!
  • 111 353

    14 4 Отговор
    НЕЩО ПАК СА НИ САМООБЪРКАЛИ В ЗАНИМАЛНЯТА ...
    Я ДА ЗАПОЧНЕМ ОТ НАЧАЛО.... ДА , В НАЧАЛОТО БЕ СВЕТЛИНА..... НО ПОСЛЕ ДОЙДОХА ГРИПЕН......СТАНИ ГРИПЕНЕ И ХОДИ !!

    СЪЩИТЕ СТЕЛТ ТЕХНОЛОГИИ НЕ ПОМОГНАХА МНОГО НА ДОНАЛД ДЪК В ЧЕРНО МОРЕ - КОЙТО Е В ПЪТИ С ПО ГОЛЯМО НАДЖЪЧКВАНЕ С МОЩНА ЕЛЕКТРОНИКА ОТ КОЙТО И ДА Е ГРИПЕН... НО БЕШЕ МЪРТЪВ КАТО РИБА НА СУХО И ТО ПРЕД СТАРИТЕ ЕЗС НА СУ, СТАРИТЕ СУ24, ОТ 70 г. А И КВО ПРИКАЗВАТЕ КОЛКО СА ЗЛЕ РУСКИТЕ - НАПАДНЕТЕ, ДА ВИ ПОГЛЕДАМЕ ЗАЧЕРВЕНИТЕ МАЙМУНСКИ ЗАДНИЦИ ПОСЛЕ.. МНОГО МНОГО ВИ СЕ ИСКА ДА НЕ ЗНАЯТ ВЪВ ВАШИТЕ ДЪРЖАВИ ДЕТО КАЗВАТ НА НАШАТА КОЛКО НИЕ СМЕ ЗЛЕ, ВСЪЩНОСТ КОЛКО ПО-ДОБРЕ БЯХМЕ , .. ТА ДАЖЕ СЕГА , НО НИ НАТОВАРИХТЕ С ОЩЕ РЕШЕНИЕЯ ЗА ВАШАТА СИГУРНОСТ И ВАШИЯ ПРОСПЕРИТЕТ, А НЯКОЙ ПОЛИТИЦИ ТУК ПЛАЧАТ ДА ВИ Я ДОСТАВЯТ - ЦЕНАТА НЯМА ЗНАЧЕНИЕ, - "ТОВА КОЕТО НЕ НИ УБИВА НИ ПРАВИ ПО" ПЛАТЕЖНИ.........
  • 112 единственото

    8 2 Отговор
    позитивно от дискусията е , че въпреки усилята на 80 % от обитаващите България да затрият държавата и всичко българско то благодарение на 2 млн БЪЛГАРИ работещи на запад поне българският народ няма да изчезне съвсем дори и след затриването на България .българите ще се запазим но просто няма да живеем в държавата си която няма да съществува.
  • 113 ХА ХА ХА

    5 9 Отговор
    ХА ХА ХА, ПОРЕДНАТА ПЛАТЕНА СТАТИЯ ОТ ИСТЕРИЧНИТЕ ГРИПЕНИ ! ПРАВИ СА ЗАГУБИХА МНОГО ПАРИ, И ЗА РУШВЕТИ !
  • 114 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 115 666

    2 6 Отговор
    Има правило, че грозните самолети не летят добре. Този Грипен определено може да харесват само майка му и Румен Радев.
  • 116 Русия е кочина

    5 20 Отговор

    До коментар #114 от "Ekspert":

    Уекинко е минАл у лево покрай 5тото поколение Су 57. И китайците правят по добри самолети от педерацията

    Коментиран от #120, #138

  • 117 Франц Кафка

    3 20 Отговор
    По принцип , ако се появят такива статии , те не са за вас товарищи !
    Те са предназначени само са евентуални купувачи ..
    Откакто руската военна промишленост започна да запада , няма ден за е минал без да не ни хвалят тяхното производство ..
    Рекламен трик се казва ...
  • 118 НКВД

    3 17 Отговор
    Аз не знам кой самолет не може да бие руските самолети??Щом и грипените ви правят за две стотинки направо се ориентирайте към заводи за памперси хахахх!!!!:):)

    Коментиран от #172

  • 119 ВАГ

    5 2 Отговор
    118 коментара на самолетни инженери .
  • 120 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 121 666

    6 2 Отговор
    Летеца преди 7г казваше че е само Фа го може,сега казва Грипена!
  • 122 Русия е кочина

    3 16 Отговор

    До коментар #120 от "Симо":

    Е ти ли си експерта , уе градски с данните от уикито, коита са за баламурници. Су 57 като ходи в Сирия Израел го засякоха от 500 км. Направи си изводите колко е стелт - А по една руска тв го питат един от конструкторите дали е стелт. И той отговори " Той е стелт ама за по бедните държави " Моляяя ? Че то за по бедните държави стелт технология изобщо не им и трябва .
    А Китай има 3 стелта - да и те не са съвършенни, но са по добри от тоя чайник Су 57
  • 123 fermera

    9 1 Отговор
    През 2013 г Унгария удължи лизинга на своите Грипен от 10 на 20 години.Тоест от 2006 до 2026г.Въпросните Ф16 го взе Румъния, ама те не литнаха за парада на 1 декември.Члатили са си всичко. До края на годината всичко ще по скъпо с 20%-ток,вода,храна,горива и услуги.Ама ще си имате платени Ф16.А в офертата си за Швейцария СААБ и техните самолети осигурява офсета на 100%от покупката.
  • 124 Милко

    9 3 Отговор
    Това трябваше да вземем или руските от последно поколение. След бракуваните коли от Европа е ред на старите самолети от Америка. Превърнаха ни във втора ръка държава.

    Коментиран от #127, #128

  • 125 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 126 СЪДИЯТА

    2 4 Отговор
    ЗА СУ-27 Е ВЪЗМОЖНО,ЗАЩОТО ТОЙ Е 30 ГОДИШЕН СЪС СТАРА АВИОНИКА,НО ЗА СУ-35 САМО ЩЕ СИ МЕЧТАЯТ ТАВА ДА СТАНЕ. ПЪЛЕН АБСУРД.

    Коментиран от #133

  • 127 Желко Драшич

    7 1 Отговор

    До коментар #124 от "Милко":

    Брато в лудницата трябва да ви сложат един голям надпис България е в НАТО - да се сещате:):):)
  • 128 Желко Драшич

    6 3 Отговор

    До коментар #124 от "Милко":

    Само ние взимаме самолети от Русия но не ги плащаме дават ни пари за да ги вземеме:):)
  • 129 шегаджия

    2 0 Отговор
    Този швед е като бай Илия - похвалил се, ама се тия! Че те тогава тези висулкаджии с ледоходките направо да си вземат Р Ф с два-три от грипавите си консервни кутийки, а? Г-н Швед от Фиордите, какво чакаш, бе? Че и нас, че и САЩ, абе, че и целия свят да ти пристане - то Китай, то Индия, то ... Албанция, Косоворанция ..., а? Ама тя стана като в оня виц за оная работа на писателя в оная работа на читателя. Г-н Писателю, като ги твориш тия не си ли си помислили, че вица може да се обърне? Като ги пишете тези простотии, не се ли усещате как се излагате, освен ако сте учили и вие в слаботоковото!
  • 130 fermera

    4 3 Отговор
    Фермер специално за Гост има няколко въпроса.С доставката на Ф16 ни се внушава че само от САЩ можем да получим въоръжение без 3 страна.Като въоръжение е предвидено ракети АА AIM 120d AMRAAM 64 броя. Тази ракета е в края на жизнения си цикъл,пропуска в половината от изстрелите и според експертите с една не можеш да свалиш руски двумоторен самолет от класа на СУ27 и нагоре.Ракетата МЕТЕОР е по горен клас и ни я предложиха с ГРИПЕН С ама задкулисието внушава че самолета е гол.

    Коментиран от #141

  • 131 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 132 мел турмей

    4 8 Отговор
    Напълно възможно!!!Руснака така и си остана в 3то към 4-то поколение с тяхната "маневреност"....хората отдавна компенсираха това с високо маневрени ракети без съществени рискове. Не, че някой се е притеснил от това де! А и гледам за 1 месец 4-5 машини загубиха без бой!!!мани, мани....ВЕЛИКАТА ЧЕРВЕНА АРМИЯ.....
  • 133 Русия е кочина

    6 23 Отговор

    До коментар #126 от "СЪДИЯТА":

    Щото Су 35 се върти много хубаво на пилон ли ? Су 35 е модернизиран Су 27 . Промените в авиониката не са толкова големи .Ще го млатят тия Грипени като стой та гледай . Тая свръх маневреност няма приложение в съвременния въздушен бой. Освен това самолета или е хубав ,или не е - годините са на заден план. И Ф 15 ще го млати, нищо ,че е по стар . Еле па новия Ф 15

    Коментиран от #198, #218

  • 134 Ангел

    5 3 Отговор

    До коментар #55 от "Гост":

    Глупостите ги пиеш ти, защото май не си обърнал внимание на бройката минуси към коментатите ти.
    Като много си чел в гугъл, малко си разбрал.
    И като четеш в гугъл, прочети как преди една година някой държави за по-малко пари са сключили сделка за 14 самолета итогава продължавай да пишиш тъпи коментари.

    Коментиран от #145

  • 135 Едо

    8 2 Отговор

    До коментар #20 от "Alpha_Lone_Wolf":

    ПОНЕЖЕ РЕШЕНИЕТО ЗА ПОКУПКА НА ИЗТРЕБИТЕЛИ, НИ КАЗВАТ, ЧЕ БИЛО ПОЛИТИЧЕСКО, КАКВО ЗНАЧИ ТОВА? И КАК Е ВЪЗМОЖНО? СЧИТАМ, ЧЕ НЕ ПОЛИТИЧЕСКИТЕ ШУШУМИНГИ-ТАРИКАТИ-МАФИОТИ ТРЯБВА ДА РЕШАВАТ, ЗАЩОТО СА КОРУПЦИОНЕРИ, А САМИТЕ ПИЛОТИ-ЧЕСТНИ И СМЕЛИ МЪЖЕ, НАЧЕЛО С НАЙ-КОМПЕТЕНТНИЯ ТАКЪВ, ПРЕЗИДЕНТЪТ Р.РАДЕВ, КОЙТО ОТ СВОЯ СТРАНА СЕ ПОЛЗВА С НАЙ-ГОЛЯМО НАРОДНО ДОВЕРИЕ И ВЪЗХИЩЕНИЕ! БИ МОГЛО, ПРЕЗИДЕНТЪТ ДА ОРГАНИЗИРА РЕДЕРЕНДУМ, ЗА ДА СЕ ВИДИ, КАКВА ЩЕ Е ТЕЖКАТА ДУМА НА НАРОДА! ПРАВО НА ВОТ- ГРАЖДАНИ СЪС СРЕДНО И ПО-ВИСОКО ОБРАЗОВАНИЕ! РУСИЯ СЪЩО ДА ПРЕДСТАВИ СВОИТЕ ОФЕРТИ! ЗА ДА БЪДЕ ПО-СПРАВЕДЛИВО, ДА ПОКАНИМ И КИТАЙ, И ЯПОНИЯ С ТЕХНИТЕ РАЗРАБОТКИ!
  • 136 майняа ти Райна ти

    4 2 Отговор
    За кой СУ става въпрос, че този последен модел ги правил на луди? Що си мисля, че това е долнопробна лъжа за наивници? Само простаци може да пишат такива простотии, а още по-големи малоумници да им се връзват, че даже биели и немските самолети! Айъ, стига, бе драскачо на приказки от хиляда и една нощ! На тоя въобще не му плащайте за публикацията и го изгонете от нета!!!
  • 137 Петко

    5 0 Отговор

    До коментар #28 от "Стойчо Караилиев":

    Е ТОВА Е НАЙ ТОЧНИЯ И СМИСЛЕН КОМЕНТАР ЗА СЕГА.

    Коментиран от #153

  • 138 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 139 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 140 Ген Вазов

    6 6 Отговор
    Сега пък това какво е . Грипен щял да победи руските су . То е ясно ,както е ясно че Волво ще победи Лада. Но тук не е това целта . Целта е подривна дейност на шумкарите. Един вид що ще преговаряме за Ф16 , като Грипен побеждава руските су . Само ,че нищо не чухме да ли Ф16 може да бъде победен от Грипен. Целта е разбъркване на ония кафявите за могат пак да наскочат червените кхмери и оплюят решението . Лично аз съм да се сформират и още 2 ескадрили от Грипен ако имат съответното въоръжение, Така ще бъдем по-гъвкави. Но всичко е въпрос на пари.
  • 141 Гост

    9 3 Отговор

    До коментар #130 от "fermera":

    Това, което пишеш кой ти го каза? Точно AIM-120D е от 2016 година, та за какъв край на жизнения цикъл говориш??? И кой ти каза, че с Грипена ще дойдат безплатно ракети "Метеор" и кой ти каза, че AMRAAM е по-нисък клас и пропуска? Нещо ми се струва, че ги бъркаш с AIM-9, а? Не се изказвайте за неща, които не разбирате, само заради политическата омраза към ГЕРБ. И аз ги мразя, но не мога да съм кон с капаци и да отричам добрите и правилни неща.
  • 142 Баба Кафка

    13 0 Отговор
    Това Грипена , има ли нещо общо с грипа ? Питам за един роднина ...

    Коментиран от #173

  • 143 ЖОРО ПАВЕТО

    24 6 Отговор
    „Експерти”... в рекламата... и гледам, пак фъшкия-16 са на снимката! 😀 Грипенът може да кошмар за краварските фашкии Ф-16, но със Су-то ще захапе дървото от дебелия край!
    Шведският „Грипен” може да победи руския Су-27М (Су-35) във въздушен бой само ако на руския изтребител е отказал единият двигател и се пилотира от меката и нежна китка на кравар, напълнил памперса догоре!😂

    Коментиран от #148

  • 144 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 145 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #134 от "Ангел":

    О, не знаех, че като няма смислени доводи, се броят минусите. Чакай да си пусна TOR-а и да си нащракам едни 20-30 плюса - хахахаха Само, че аз драги ми смехурко, имам акъл, а ти даже не знаеш как се пише думата "пишИш", какво остава да разбереш за какво ти пее радиото. Жалка тролска история!
  • 146 fermera

    12 6 Отговор
    И пак за ГОСТ.Проблема за България не с СУ-тата,а ракетите Калибър.Летят с 2.9 МАХ,могат да бъдат засечени с AESA радара на Ф16,но ме могат да бъдат заложени ката цел на AIM 120D AMRAAM.Затова писах че ГРИПЕН Е може да подържа Свръхзвукова скорост без форсаж и е перспективен за борба с Калибър.Реално Ф16 е добър самолет,но се използва за удари по наземемни цели и зад него стой Ф15.Ние нямаме ресурс да водим война на хиляди километри с пенсионери 218 лева пенсия.Майка ми взема толкова и не съм съгласен да дадем 2.5 милиарда без ОФСЕТ.

    Коментиран от #152, #167

  • 147 Стефан

    8 13 Отговор
    ПОРЪЧКАААААА, УШАНКИ СМОТАНИ ЩЕ ВЗЕМЕМ ТОВА КОЕТО ИСКАМЕ.
  • 148 Муслим Магомаев

    9 17 Отговор

    До коментар #143 от "ЖОРО ПАВЕТО":

    Кат гледам много си мечтаеш за памперси ,щото по времето на соца ги нямаше.Не си даже разбрал че другаря Стойчев налива вода във вашта мелница. Един вид подкрепя Фатмака за Грипен . Но ти си толкова прозъ ,че даже неможа да го разбереш , щото си с Жълта книжка.
  • 149 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 150 Алфа Ромео

    19 7 Отговор
    Ха-хааа, краварите подобряват самолетите си като се надяват СУ-то да не ги види, а Грипените се опитват да им разстроят уредите, правете си изводи кой прави по-добрите изтребители....
  • 151 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 152 Гост

    7 3 Отговор

    До коментар #146 от "fermera":

    Човече, в каква посока искаш да се говори и ти самия не знаеш. Кой нормален човек ще ползва самолети за борба с крилати ракети??? То си има ЗРК за тази работа, но си толкова далеч от тази тематика, че се чудиш как увърташ и изместваш темата. Сега пък пенсионерите били бедни. Всички сме бедни, такава ни е орисията, но пък да сме със свалени гащи ли? Пак казвам, че по-добрия самолет е блок 70, друг е въпроса, че ни трябват поне 50 (може и Грипени), за да сме боеспособни.
  • 153 Стойчо Караилиев

    0 1 Отговор

    До коментар #137 от "Петко":

    Благодаря.
  • 154 Булава

    4 6 Отговор
    Лъжлива пропаганда деца!
  • 155 българин

    24 8 Отговор
    Благодарение на Цецо и Бойко, USA пак ни го нахлузиха. И така ще бъде, докато даваме на тия двамата да ни работят. Дадохме милиарди за старо желязо и утре и за претопяване няма да става. То от F16 друго и не става. 50 годишни модели ни пробутват за милиарди, щото авиониката била добра. Добра ама в летателно отношение си е същата отживелица.
  • 156 Nellis Air Force Base

    8 16 Отговор
    Русия не може да прави самолети . Всичките им самолети са калпави. За Су 57 писаха, че е допотопен
  • 157 ar146ts

    15 4 Отговор
    Грипен по-добър от СУ ама друг път
  • 158 Търговия

    5 9 Отговор
    Не купувайте F-16, a Грипен. От F-16 Су не се плаши, а от Грипен.
  • 159 Търговия

    3 8 Отговор
    Не купувайте F-16, a Грипен. От F-16 Су не се плаши, а от Грипен.

    Коментиран от #163, #175

  • 160 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 161 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 162 Крали Марко

    4 4 Отговор
    Апропо, с пиратка да гръмна 95% от вас ще напълнят гащите..Нали сме евролиберасти и разбирачи пред компа а не протестирачи на ж. павета , кпп-та и магистрали . Лежат на склад 300 000 ж. жилеткии у назе .
  • 163 onq s konq

    3 3 Отговор

    До коментар #159 от "Търговия":

    Че Фките СА КУПЕНИ ВЕЧЕ БЕ...ти къде спа че чак сега го казваш?
  • 164 Крали Марко

    1 1 Отговор

    До коментар #74 от "Морски":

    Гуем +++ имаш от мен !
  • 165 Ddd

    6 5 Отговор
    Привет!
    Кратко.Всеки самолет си има предимства.Смешно е да ми цитират експерт твърдящ,че Грипен правел на маймуни немския Тайфун,който е на път да бъде снет от въоръжение и да го сравняват със СУ-абсолютно доказан.
    Но не това е проблемът.За нас Грипен е най,най-доброто решение-евтин,непретенциозен към обслужване,специално конструиран за използване от къси,необорудвани полоси.
    Ф16-да си го карат Американците-капризен,скъп.
    Тази така.
    Няма да коментирам Б.Б и Ц.Ц защо лобират за него
  • 166 Го го

    3 2 Отговор
    Тези експерти които са дали оценката могат спокойно да си скъсат дипломите.
  • 167 Вюрцел

    5 0 Отговор

    До коментар #146 от "fermera":

    Иии бре !Ма некомпетенте си бе фермер ,глупости пишеш . Калибр лети с 0,8 Мах ,а 2,9 и е скоростта при изстрелването ,но тя не играе роля. Или лъжеш или си много некомпетентен .
  • 168 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 169 Баце

    8 5 Отговор
    Супер фейк. Само Фъ-16 Блок и то панелен и още непостроен от славните "Строителни войски" - КЕЧ. Га видя да праат "Кобрата на Пугачов" или "Камбана" и да летът на преко на една стран те тогива ша поспорим, а сеги у лево.
  • 170 МиГ 23

    6 4 Отговор

    До коментар #53 от "Готин ама не съвсем":

    Имахме такива самолети - МиГ 25, но ги върнахме на СССР / заманихме ги за МиГ-21 /, българската територия е малка за този самолет. Прочетете историята на МиГ 25 в България.

    Коментиран от #199

  • 171 vasik atanasova

    5 4 Отговор
    важното е кой пилотира самолета
    а не какво караш
    затова е излязала И думата АС НА АСОВЕТЕ
  • 172 ариец

    3 1 Отговор

    До коментар #118 от "НКВД":

    Ама ти трябва да се молиш да не се налага никога да се пробват кой колко е силен в какво,че да не се наложи да си търсиш памперс без време мижитурка ухилена злобна !
  • 173 Тръмп

    7 5 Отговор

    До коментар #142 от "Баба Кафка":

    Най-добрия грип се произвежда в САЩ , а от ваксини се печелят милиарди !
  • 174 Наивен русофил

    8 5 Отговор
    Нашето правителство направи много добре, че отрече Грипен и купува F-16. Така че нашата любима Русия няма да бъде застрашена.
  • 175 ариец

    3 4 Отговор

    До коментар #159 от "Търговия":

    Значи по всичката тая логика тук в статията мисля добре е американците да се заредят с няколко стотин броя Грипен-и,за да са сигурни , че ще надвият руските СУ, но защо ли досега това не са сторили отговорете си на въпроса!!!
  • 176 Стрелата

    7 5 Отговор
    По голяма простотия не бях чел.
  • 177 Росен Плевнелиев

    4 5 Отговор
    Като гледам, доста коментари - адашчето Стойчев добри парички е заработил с това заглавие, че "Грипен е кошмарът на руските Су"
  • 178 Еретика

    3 3 Отговор

    До коментар #3 от "Вайййй":

    Да му мисли батерията ви Бойко. Като го излитане от властта ще му търсим сметка.Може да го обеси за езика,а може и да го по бием на кол. Е няма да го убиваме,а само ще го линчуваме.
  • 179 Преминаващ

    4 2 Отговор
    Ако беше така, защо ли продадоха SAAB на китайците ?! Една качествена стока не се нуждае от излишни разходи за реклама ! Нещо не си спомням да съм гледал реклами за Ролс-Ройс да речем ... ?!
  • 180 Минчо

    6 0 Отговор

    До коментар #4 от "Боко аса":

    Кво ги бърка парите ще се саберът бързо ето вдигнаха данаците нови камери по пътя колкото и да се вардиш то все нещо си нарушил глоба ето за едно лято ще са берат а пътищата да оправят няма та за самолетите ще има пари
  • 181 Оръжейник

    4 11 Отговор
    Стига вече, аз не съм авиатор но и аз знам, че СУ-то е бомбардировач, а Грипен е изтребител, престанете с тези глупави статии, стига сте възхвалявали такива самолети. МИГ29 с модификация от 1997 година може да свали Грипен от далеч,
  • 182 Руди Люберсъ

    0 4 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    На снимката към жалкия пасквилъ жендарете от Фатки БеГе са сложиле Ф 16 щото симовете от Фашингтоня са посочили на Баце да плащаме този допотопен самолет !
  • 183 кошмара

    1 4 Отговор
    може но от Су-25 но не се знае
  • 184 Гост и то просъ

    2 6 Отговор
    Ахмаци ф- а е още на хартия а вие знаете вече всичко за него . Пълни глупаци сте.
  • 185 гост

    3 6 Отговор
    И какво ще направим с 8 самолета?С тези пари можеше да се ПВО,но въпросът е да се наду пи м на едни хора
  • 186 Вили

    0 2 Отговор

    До коментар #74 от "Морски":

    А ти чии блюда си лизал?
  • 187 Съюза

    5 4 Отговор
    Ф16 ги произведоха като излезна филма за рамбо или по рано беше хаха!
  • 188 Г Свиленски

    4 0 Отговор
    Хахахаха статията е с автор,баджанака по поръчка на Решетников
  • 189 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 190 Tiffff

    6 2 Отговор
    Като чета коментарите с толкова професори и технолози и анализатори , ако случайно се съберете на едно място самолет ще направите български и то 8 но поколение
  • 191 hienata

    7 2 Отговор

    До коментар #45 от "Готин ама не съвсем":

    Малко история, за да разбере всеки тръгнал по тази пътека :" защо са ни самолети F16 " .На 29,01,1997г президента на България заявява в Брюксел (главната квартирата на НАТО) желанието на България за пълноправно членство ( с одобрението на правителството на БСП и лично на министър-председателя Жан Виденов). На 29,04,2004г България е приета за пълноправен член на НАТО. Какво ще рече това, ще рече , че при евентуален конфликт ще може да разчитаме на натовска помощ, но това носи и ЗАДЪЛЖЕНИЯ. Задължени сме да отделим за въоръжение % от БВП, задължени сме да подържаме определен брой личен състав, задължени сме да подържаме бойни машини СЪВМЕСТИМИ и ОДОБРЕНИ от командването на НАТО. Всяко следващо българско правителство ( включително БСП на Станишко) идваше на власт с лозунга "евро-атлантическа интеграция". Никой не ни е виновен, че написаното с дребен шрифт не ни харесва. В НАТО казват Ф16, всичко друго ще ви излезе през носа , а ние сме малки и се съгласяваме. Колкото и да се "замъжва" фатмака, това е положението.

    Коментиран от #212

  • 192 Вили

    3 1 Отговор
    При глупавия спор непрекъснато се смесват Грипен-с и Грипен-е.
  • 193 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 194 Фатмак Ал Бънди

    6 2 Отговор
    Проблем е че на България и предлагат модел на грипен който е спрян от производство преди 10 години. Новият вариант струва отколкото f-16. Генералният проблем е че русофил в генерал издигнат от проруска партия съветва как да се въоръжи натовска армия която евентуално ще воюва срещу Русия при конфликт.
  • 195 Пламен

    5 1 Отговор
    Ние с Русия сме братски народи! Никога наш "Грипен" не трябва да се изправя срещу Руския СУ. Следователно правилна е сделката с Американските - Фантом. Ние не искаме война, а искаме МИР!!!
  • 196 Аве Адолф

    6 3 Отговор
    Какво сте се запенили всички тука , просто някой си е написал статийка за да си изпълни нормата за пуликации .
  • 197 Бъз

    2 3 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Не се чуди,
    Скоро писаха че Швеция - СААБ започват разработка на посочения самолет. Май не искат да покажат снимки от чертожната маса.Сещам се за един пущун с винтовка Мосин срещу Апач.
  • 198 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 199 Ф 15 Х

    8 4 Отговор

    До коментар #170 от "МиГ 23":

    Не ги заменихме с Миг 21 ,а с Миг 23 -употребявани ,с почти напълно изчерпан летателен ресурс . От Авганистан дойдоха. И после някой се чуди защо били нарязани . Ами защото си бяха мъртъвци още като ги взехве . А ако си мислиш ,че Миг 23 е успешен самолет виж му стагистиката поцеди /загуби

    Коментиран от #216

  • 200 Кумчо Вълчо

    4 4 Отговор
    Ама те знаят ли???????????????
  • 201 стоян

    10 2 Отговор
    Тази статия направо разбива путинофилите -Те до вчера защитаваха избора за Грипен защото си мислеха че руските бракми може и да го победят =А сега не знаят какво да коментират

    Коментиран от #241

  • 202 льотчик

    3 4 Отговор

    До коментар #1 от "балама":

    няма как да узнае докато разбере и умира
  • 203 Колобанов

    5 7 Отговор
    Руските су-та всичките са на базата на Су-27.Правят се по някоя и друга промяна по планета,авиониката и двигателя,и се започва едно голямо хваленето.Все едно да правим подобрения върху МиГ-23 и постоянно да го хвалим,а реално това са си чисти кошници за яйца.Грипен е самолет от ново поколение снабден с нова и лека електроника,модерно въоръжение и най-важното-малък,лек,много маневрен и гъвкав.С две думи-няма нищо общо с големите и дървени су-та.
  • 204 пРосия

    4 1 Отговор

    До коментар #21 от "а бе цецо":

    Не е вярно -продават ги голи като соколи . Ф-16 е офериран с въоръжение вкл. противокорабни ракети ,ракети с голям обсег , самонасочващи се бомби и т.н. -доста модерни оръжия .
    Шведите ни предлагаха старата версия С - тя не е хубава . За ЮАР става . Тоя е много по добър обаче не колкото Ф 16 /70

    Коментиран от #205, #206

  • 205 Без аналог!!!

    7 3 Отговор

    До коментар #204 от "пРосия":

    Грипен Е определено превъзхожда Ф 16/70 , иначе спрямо C/D американецът е по добрия избор

    Коментиран от #207

  • 206 пРосия

    2 0 Отговор

    До коментар #204 от "пРосия":

    По какво го превъзхожда ?
  • 207 пРосия

    4 1 Отговор

    До коментар #205 от "Без аналог!!!":

    Искаш ли да се обзаложим ,че Израел нява са си купи Грипен-дащото те купуват само най доброто.
  • 208 Тиквата

    0 0 Отговор
    Хубаво , че някои се научиха да пишат.Иначе ще умрат като коне без история
  • 209 fermera

    3 2 Отговор
    Израел не купуват със собствени пари,а ежегодни помощи в размер на 40 милиарда долара.
  • 210 Курна Импексова

    5 0 Отговор
    От швецката консерва по юбАво нема. Румене, кажи бе
  • 211 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 212 Готин ама не съвсем

    10 6 Отговор

    До коментар #191 от "hienata":

    И за теб малко история. За 45 години вярна служба към СССР имахме над 800 реактивни самолета, след 1952 година. Преди това сме имали руски витлови самолети. Въпросът е, за 30 години вярна служба и даване на бази на НАТО, колко самолета получихме от тях? За всичко друго няма смисъл да питам. И в началото на 90-те години, са ни предлагали, БЕЗПЛАТНО няколко ескадрили МИГ 29, каквито все още имаме, от бившата ГДР! Но нашите верни американофили и врагове на България ги отказват, защото сме щели да купуваме съвременни западни самолети! Де ги вече 30 години? И сега ще бъдат купени таралясници с 10-тина години по-стари от сегашните МИГ-29, и с възможно най-старата концепция за самолет. Просто защото американците толкова си могат, а нас ни управляват национални предатели. Пожарникар и физкултурник. Какво може да се очаква от такива като тях?? Някакво чудо??

    Коментиран от #213

  • 213 hienata

    3 1 Отговор

    До коментар #212 от "Готин ама не съвсем":

    Историята е хубаво нещо, но подпишеш ли споразумение го спазваш. Няма на кого да се сърдим,историята я включих за да подчертая, че всички правителства (без значение БСП,СДС, ГЕРБ) са поели ангажимент и трябва да се спазва, без значение дали е харесван от теб или мен. Иначе ще заприличаме на цигани "бате аз имам право, а туй задължение какво е ..???" И те така.

    Коментиран от #217

  • 214 Петър

    2 4 Отговор

    До коментар #61 от "Франц Кафка":

    Когато дявола чете евангилието не значи че светата книга е грешна а как се изопачава написаното...та и твоята работа е такава. Су-57 не се предлага за експорт все още не защото няма двигател за 5-то поколение самолет. Има, и секретното му наименование е „изделие 30”.Руснаците като става въпрос за оръжие са си прецизни хора,и не обичат да пускат в масово производство нещо което да оправят после „в движение” както правят американците с Ф-35 например..! Тестови модели има и се изчистват нещата до степен задоволяваща критериите им. Но дори и в това състояние в което е в момента изтребителя е с много по-добро процентно съотношение по бойни характеристики спрямо Ф-35. Заблуда е че Индия се е отказала заради „качествата” на Су-57.Напротив,искаха съвместно производство като настояваха да получат всички секретни чертежи и спецификации на проекта. Руснаците просто им благодариха за интереса и си тръгнаха. Интересното обаче е това че Путин когато беше на посещение там за да подпишат договора за доставка на С-400 сключиха и клауза за преференции при следваща продажба на Су-57 при пускането на модела в продажба извън Русия. Сега искат не съвместно производство,а просто да закупят готовото изделие.

    Коментиран от #219

  • 215 M. A. G. A.

    4 1 Отговор
    Става дума за Gripen E, който никой не ни е предлагал. Грипен С който ни предлагат е като тостер пред лаптоп спрямо Грипен Е. Спора за най-добър изстребител 4-то поколение с един двигател е между Ф-16 блок 70 и Грипен Е.

    Коментиран от #221

  • 216 msc

    1 1 Отговор

    До коментар #199 от "Ф 15 Х":

    Самолетите дадени вместо МиГ 25 -те са МиГ 23МЛД вариант за руските ВВС (прецедент от руска страна да дава изтребители без ограничения) с допълнителна четвърта позиция на крилото за близък въздушен бой,приближаващи се по характеристики до базовият експортен МиГ 29 в някой отношения. Пишете по сериозно и си проверявайте информацията.
  • 217 Готин ама не съвсем

    3 3 Отговор

    До коментар #213 от "hienata":

    Много ми хареса това, че като подпишеш споразумение, го спазваш!
    Та, като има подписан договор, че НАТО няма да се разширява на изток, а не се спазва? А нашето подписано споразумение за Южен поток, или за Белене? Или подписването на споразумение важи само за някой държави, а за другите не важи?

    Коментиран от #223

  • 218 Петър

    4 4 Отговор

    До коментар #133 от "Русия е кочина":

    Толкова разбираш от авиация и от изтребители колкото свиня от кладенчова вода..! Нищо общо няма Су-27 с Су-35 ..! Да,базата от която са тръгнали е Су-27 и нищо повече. Аналога на Су-27 бе Ф-15 като и 2-те машини са качествени. Разбира се че маневреноста има голямо значение за опита и възможностите за противодействие на пилота. При американците всичко е като компютърна игра. Пускат ракетата и бягат,а ако противника има начин да избегне ракетата им /маневреноста е един от начините/ и на свой ред предприеме пуск на ракета или скъсяване на дистанцията просто нямат шанс..!
  • 219 Готин ама не съвсем

    6 3 Отговор

    До коментар #214 от "Петър":

    Прав си! Индийците не се отказаха от СУ-57. Руснаците ги отказах, защото те се правиха на интересни! Смятаха, че с малко самоучастие от тяхна страна, с някакви жалки 200 милиона долара, с които се включиха първоначално за разработването на концепция и първоначален проект, ще получат цялата документация и технологии за СУ-то. Руснаците им казаха, давате едни 6 милиарда и ви ги даваме! И индийците се прибраха, като бити кучета! Сега искат барем някоя бройка, че по нея, да се мъчат да копират и крадат технологии!
  • 220 Бай Ганьо

    2 0 Отговор

    До коментар #75 от "аааа":

    Да пише за Бай Ганьо....така се получава май...! Алеко ти е любимия писател раз ирам,а.?
  • 221 Петър

    2 2 Отговор

    До коментар #215 от "M. A. G. A.":

    Така е,предлагат ни Gripen-C,с обещанието за по бърза модернизация към варианта Gripen- E. А тази модификация със сигурност мисля е по-добър вариант от Ф-16 blok70.Най-добрия изтребител 4 и 4++ поколение не е сред кандидатите...!
  • 222 fermera

    3 0 Отговор
    За да се вместят в 1.5 милиарда за самолети и въоръжение не могат да ни предложат Грипен Е.Той е съпоставим с Ф 16 по цена и подръжка.Предиството на ГРИПЕН С/Д е по ниска цена на придобиване и експлоатация.За Ер Полисинг трябват 2 самолета и двама пилоти на 2 смени по 12 часа плюс още един на разположение ако някой от двата не напусне.По кодекса на труда за това ни трябват почти 30 пилота.В Унгария СААБ гарантира 1860 часа полети при 70%разполагаемост.
  • 223 hienata

    5 0 Отговор

    До коментар #217 от "Готин ама не съвсем":

    Точно така е, много сме малки и много зависими, заради това за нас правилата важат. Да не мислиш,че не искам да сме втора Швейцария, но историчска обремененост и манталитет ни пречат. Лошото е, че това е съдбата на малките народи , да попадат в сфери на влияние (преди се е наричало робство)
  • 224 Пълни глупости!

    3 2 Отговор
    Не бях чувал по-големи глупостите.
  • 225 българин

    4 1 Отговор
    Реклама ,че да могат да продадат поне 1 самолет.Сравняват лек изтребител с тежък от различен клас .Защо не го сравнят с МИГ 35?
    Луда работа.Не може да застраши нито руските нито американските,а до РЕБ руснаците дръпнаха много
  • 226 гост

    2 1 Отговор
    А защо не си вземе по един от всеки самолет , един грипет едно су , един ф-16 миг си имаме , един рафаел и каквито там има да си ги хокараме година две и ще кажем кой е най-добрия.
  • 227 Иван

    3 2 Отговор

    До коментар #28 от "Стойчо Караилиев":

    Стойчо Стойчо много си се наплюнчил .. ....
    Ако гледаш по руските стандарти за 5то поколение на оня гащник с костюм за 100 лева дето им е главен конструктор-да. Иначе по натовските проекта има още много да се усъвършенства, докато постигне същия RCS като на Ф-35 и то не само отпред. Тепърва му мъдрят и нов двигател....
  • 228 истинко

    3 0 Отговор
    "Грипен е кошмарът на руските Су", а кошмарът на Грипен е Бойко Борисов!
  • 229 Грипен кошмара

    2 0 Отговор
    хаха истински кошмар, 2010 на Биафа като видяха ОВТ-то какво прави и се гледаха чудно и от Грипен и от Еурофайтър :D страшен смях в залата тая пръчка не се мести във въздуха
  • 230 Мммм

    4 1 Отговор

    До коментар #52 от "Гост":

    Не знам какво си постнал,ама се вижда,че вярваш на картинки от бъдещето,защото дори и снимките в сайта,който си дал няма една с една еднакви. Блок 70 първи,които ще го получат са ОАЕ, след това са чехите и накрая след сума ти години може и ние да получим кирливите 8,бр.,които вече ще са морално остарели. Между другото самите американци писаха,че те първа ще се строи линията,на която ще се произвежда това недоразумение. Това е аналогично на Лада 2107,която продължава да се произвежда с подобрения по двигателя интериора и т.н.,но си остава на основата от 1967г. т.е. набор на фи 16,та смятай какви шансове има срещу новите поколения. Едно време когато сравняваха качествата на МиГ 21,който е 3-то поколение със самолети 4-то поколение, автора пенсиониран пилот специалист,пишеше,че е неправилно да се сравняват самолети от различни поколения дори и след основна и дълбока модернизация. Написаното бе по повод модернизиран до последно ниво МиГ 21 бис със самолет от 4-то поколение.
  • 231 БАРС

    2 0 Отговор
    Тая будала нещто се е размечтал.Мечтать не вредна
  • 232 Румен Грипена

    5 2 Отговор
    Грипена е голяма работа
  • 233 капица

    0 0 Отговор
    Публикувано във "факти.бг.":САЩ да купуват съветски изтребители.:" Преди две години стана ясно, че американските сили боядисват изтребители от 65-а ескадрила на ВВС, за да изглеждат като руски самолети. Цветово самолетите бяха направени да изглеждат като руски Су-35!...
  • 234 Леле

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Alpha_Lone_Wolf":

    И аз си помислих същото.🤣
    Малко им се обърка стиковката, но това е защото има нужда от повечко статии и съответно контрола се занижава
  • 235 Инженер

    1 1 Отговор
    Да се дават еднозначни определения за разлините марки самолети е технически неправилно ! Преобладават политическите "чувства" инастроения в повечето коментарии ! Като машинен инженер мисля ,че имам акъл поне за един "Шофьор на самолет"! Мисля ,че се полагат неистови усилия за да се осуети сделката за F,-16 ! Този самолет е воювал вече доста години и е с доказани качества ! Като си помисля само ,че така стана и с шистовия газ.....
  • 236 Страничен наблюдател

    1 1 Отговор

    До коментар #19 от "ВЛАД":

    А седалка и колани за пилота дали има ? ;)
  • 237 запознат

    1 0 Отговор
    Самолета на снимката наистина е унищожил доста су-шанки и мигчета ,но той не е грипен а F-16 !!!!
  • 238 Фактиии Факттииии

    0 0 Отговор
    Толкова ли не можахте да намерите снимка на самолета Грипен, та сте сложили Ф16??

    Започвате малко по-малкода замязване на Дирник.БГ!!
  • 239 Хахха след години

    2 1 Отговор
    ЩЕ ИМА СПОР И РАЗПРАВИИ КАК БРАТЯТА АМЕРИКАНЦИ СА НИ ОГРАБИЛИ!!

    ХАХАХХА, А БЕ НЕ РАЗБРАХТЕ ЛИ БОКУ СЕ ЗАРАБОТИ ПАРИТЕ!
  • 240 Оптимист

    0 1 Отговор

    До коментар #6 от "инж Илич":

    Ето, това е истината! F- 16 са кошмара на руските и шведските самолети, но онези, произведени 1974 г! А сега, гаражна изработка с китайски чипове!
  • 241 Путинофил

    0 0 Отговор

    До коментар #201 от "стоян":

    Наистина сме объркани!
Новини по държави: