Прокюрдската Демократична партия на народите (ПДН) обяви, че ще подкрепи кандидата на опозицията Екрем Имамоглу на вота за кмет на Истанбул на 23 юни.
Според информация на турската медия Хаберлер това решение е било взето на извънредна конференция на парламента на ПДН във връзка с предстоящия вот за кмет на Истанбул.
В огласеното официално решение от конференцията се посочва следното: "ПНД и на вота на 23 юни ще подкрепи силите на опозицията и нейния кандидат Екрем Имамоглу и заедно ще постигнем нова изборна победа".
В документа се подчертава още, че "Висшата избирателна комисия, отнемайки мандата на Имамоглу, който бе спечелен на 31 март, е потъпкала демократичния избор на населението на Истанбул. Манталитетът на действията срещу Имамоглу по нищо не се различава от манталитета, с който бе отнет мандатът на кмета на Диарбекир Гюлтен Къшънак".
Посочва се още, че на кметските постове в 96 общини, които са били спечелени от представители на ДПН, властта е назначила свои администратори и така е узурпирала свободния избор на избирателите от кюрдски произход.
Като подчертава, че вотът на 31 март е "допринесъл турският народ да си поеме свободно дъх и е проправил пътя за укрепване на демократичните сили", прокюрдската ДПН призовава всички свои симпатизанти масово да гласуват на 23 юни за кандидата на опозиционния демократичен алианс Екрем Имамоглу.
На вота на 31 март ДПН издигна свои кандидати само в населените компактно с кюрдско население области, а за кмет на Истанбул подкрепи Имамоглу.
Междувременно, в анализ за изборните резултати от 31 март на близкия до управляващата Партия на справедливостта и развитието (ПСР) коментатор Мехмет Аджет от проправителствения вестник "Йени шафак" се посочва, че в компактно населените с кюрдско население райони на Истанбул над 80 на сто са гласували за Имамоглу.
Около пет на сто обаче от консервативните среди - бизнесмени, фондации и други близки до ПСР общности, в около 16 общини на мегаполиса не са гласували на 31 март, което се преценява като реакция срещу политиките на ПСР.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 бай Ердо
13:26 14.05.2019
2 Анти милиционер
13:28 14.05.2019
3 Балък
Коментиран от #4
13:30 14.05.2019
4 Емил
До коментар #3 от "Балък":
Ама как точно си уцелил с никнейм-а!Коментиран от #9
13:37 14.05.2019
5 Старо пророчество
Коментиран от #7
14:11 14.05.2019
6 Шибек
14:20 14.05.2019
7 Този
До коментар #5 от "Старо пророчество":
Данаец ли е?14:25 14.05.2019
8 Долу радикалния ислям
Коментиран от #10, #12, #17
14:26 14.05.2019
9 Знаеш ли,
До коментар #4 от "Емил":
Че балък е риба... Старото име на ... Хора от балтика!14:28 14.05.2019
10 Питане
До коментар #8 от "Долу радикалния ислям":
И с какво толкова кюрдите са по-добри от турците?Коментиран от #13, #55
14:30 14.05.2019
11 Yavuz
Коментиран от #16
14:33 14.05.2019
12 Yavuz
До коментар #8 от "Долу радикалния ислям":
Ти толкова ли мразиш България, че в съседство искаш страна управлявана от евреи.Коментиран от #14, #15
14:41 14.05.2019
13 Долу радикалния ислям
До коментар #10 от "Питане":
Ми то всеки е по-добър от турците даже и извънземните. Какво има да сравнявам когото и да било с тях? Ще ти задам един въпрос и с него ще ти отговоря на твоя - Ти добро от турчин видял ли си? Където са минали само убийства, трупове, разрушения и насилствена промяна на религията на коренното население, а после претенции, че това население е турско. Трябва ли да ти давам примери за безчинствата им? Геноцида над тракийските българи, клането в Батак и не само там, опожаряването на села и градове като Стара Загора, геноцида над арменския народ, които те и до днес не признават, навлизането им в чужда територия с военна сила през 1974 г. и окупиране на северната част на Кипър. В днешно време са скарани със всичките си съседи и отново навлизане в чужда територия на Сирия сякаш им е бащиния и най скорошното им "постижение" сондирането за газ и петрол в чуждите териториални води на Кипър. И последно онзи ден изказването на турския посланик за изучаването на турски език в българските училища. ТОВА ДОСТАТЪЧНО ПРИМЕРИ ЛИ СА, ЗА ДА ТИ СТАНЕ ЯСНО КОЛКО "ХРИСИМИ И ДОБРИ" СА турците ? Така, че въпроса ти е просто излишен. По скоро може да се каже, има ли по зли от тях? Отговора е НЕ.Коментиран от #18
14:59 14.05.2019
14 Долу радикалния ислям
До коментар #12 от "Yavuz":
Не, не мразя България. Един истински българин няма как да мрази България. България я мразиш ти. Аз просто не понасям османлъ, защото тя предявява постоянно териториални претенции спрямо нашите български земи на Родината ми. Това, че са ни завладели и са безчинствали тук близо 500 години не ги прави собственици на тази територия. Ние сме хиляди години преди тях на тази земя и си е наша.Коментиран от #21, #24
15:05 14.05.2019
15 КАСАПИНА
До коментар #12 от "Yavuz":
Предпочитаме евреите,те са наши приятели, преди фашиста Ердо да дойде на власт България и Турция имаха добросъседство и равноправни отношения ,иронията тук е че именно неговия род кюрдския ще му изяде главата.Безсъмнено го чака участа на кадафи.Коментиран от #19
15:08 14.05.2019
16 1234
До коментар #11 от "Yavuz":
Че турци там няма бе брато ,там сите синеоки,е има и цигани за разнообразие.Коментиран от #37
15:11 14.05.2019
17 ОБЕКТИ ФЕН
До коментар #8 от "Долу радикалния ислям":
Абе че става и тук така, един ден и БГ турци ще се обединят и ......Все пак да не забравим кой хи бтои бюлетините, все някой ще им го каже на комшиите
15:14 14.05.2019
18 Хасан
До коментар #13 от "Долу радикалния ислям":
Турция си има исторически права над съседите си и затова има правото да се меси ..Коментиран от #20, #22, #27, #29
15:14 14.05.2019
19 Хасан
До коментар #15 от "КАСАПИНА":
Обречен си да изчезнеш..топиш се като лански сняг ..нас червеното знаме ни роди ,ние сме на всеки километър ..оттук до ВиенаКоментиран от #25, #28
15:15 14.05.2019
20 М Дааа
До коментар #18 от "Хасан":
Има исторически права за анадол и мала азия -стария инкубатор за келяви аскери15:16 14.05.2019
21 Хасан
До коментар #14 от "Долу радикалния ислям":
Добре ти като изчезнеш като етнос ,кой ще населява тия земи ??Коментиран от #30
15:16 14.05.2019
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Хасан
До коментар #22 от "Курти":
Абе курти ...само българи и турци могат да живеят ..в Гърция гърци и турци....не искаме никакви руснаци,французи,немци,американци по българските земи15:27 14.05.2019
24 Хасан
До коментар #14 от "Долу радикалния ислям":
Добре де ..ако не турците а англичаните бяха дошли тука щеше да бъде като в Сащ...всички местни в резерватиКоментиран от #26, #31
15:29 14.05.2019
25 КАСАПИНА
До коментар #19 от "Хасан":
Много се дразниш циганино, мене много ми е кеф, като няма какво да пишеш недей се дразни, че си дърт ще получиш я удар я инсул,т че по полека де няма да ти стигнат премиите да се лекуваш.Коментиран от #33
15:32 14.05.2019
26 КАСАПИНА
До коментар #24 от "Хасан":
То и сага циганите и помаците живеят в гета и са капсулирани в изолирани райони.15:34 14.05.2019
27 Долу радикалния ислям
До коментар #18 от "Хасан":
Вие нямате абсолютно никакви "исторически права", над които и да било чужди повтарям чужди територии. Те никога не са били ваши и никога няма да бъдат. Ти си уникално вдлъбната глава, ама то е нормално нали си османец и точно поради това тази твоя глава не може да разбере, че "историческите ви права" каквито между впрочем нямате са само във вашите глави и те не кореспондират по никакъв начин с законоустановените правила, норми и приети международни закони. Правиш ли разлика между "исторически права" и МЕЖДУНАРОДНИ ЗАКОНИ или за теб и останалите вдлъбнати глави това МЕЖДУНАРОДНИ ЗАКОНИ нищо не означават. Е в края на краищата дали означават или не никой не го интересува и в днешно време има международни съдилища, които правораздават правосъдие на такива като вас. Той и Кадафи и Садам Хюсеин си мислеха, че са голямата работа, ама на виж ги сега къде са под земята и на какво приличат държавите им. Пълна разруха и някаква територия. Не оправдавам това, което направиха с тях, защото те за разлика от вас не са предявявали претенции към чужди територии. Там имаше интерес от САЩ към петролните им ресурси. Примера ми с тях беше, за да ти кажа, какво ще се случи с османлъ ако продължава да прави глупости. Онзи си отива, а държавата му се разпарчетосва и на никой не му пука дали има едномилионна армия. Както видя иракската се утече в канала.15:38 14.05.2019
28 Долу радикалния ислям
До коментар #19 от "Хасан":
Да, да тези заучени фрази ги знаем. Дай нещо ново, ама как да стане като си ограничен и нищо не можеш да измислиш? Дори и да стане ти няма да го доживееш, а то няма да стане. Не взимай за истина това, с което ви пълнят главите радикалните чалми в джамиите. На чужд гроб не плачи, че на твоя няма да има кой да плаче радикално ислямистче.Коментиран от #34
15:42 14.05.2019
29 Mare Nostrum
До коментар #18 от "Хасан":
Италия има исторически права в Турция. Вън турците от Римската империя.Коментиран от #32
15:42 14.05.2019
30 Долу радикалния ислям
До коментар #21 от "Хасан":
Първо ние българите няма да изчезнем от тези земи никога и второ няма да си ти тук. Може да живеем с евреите заедно, от които такива като теб направо се изприщват.15:44 14.05.2019
31 Долу радикалния ислям
До коментар #24 от "Хасан":
Аз съм готов да живея и с рептилите и извънземните, но никога с вас.15:45 14.05.2019
32 Долу радикалния ислям
До коментар #29 от "Mare Nostrum":
хасанчо ето човека ти е написал един пример - "Италия има исторически права в Турция. Вън турците от Римската империя." ПО ТВОЯТА ЛОГИКА ТОЙ Е ПРАВ НАЛИ? ИЛИ ТАКА НЕ ТИ ОТЪРВА И ЗАРАДИ ТОВА СИ МЪЛЧИШ КАТО ДУПЕ У ЦУКАЛ. Нещо не коментираш този пост, а защо ли? Не ти изнася, а?Коментиран от #35
15:49 14.05.2019
33 Хасан
До коментар #25 от "КАСАПИНА":
На 38 съм....дърт ли съм??15:50 14.05.2019
34 Хасан
До коментар #28 от "Долу радикалния ислям":
Защо ми казваш радикален??..аз съм си либерален..за отворено общество съм..за мултикултура и толерантност ...без исторически комплркси и предразсъдъциКоментиран от #36
15:52 14.05.2019
35 Хасан
До коментар #32 от "Долу радикалния ислям":
След 100 г човека ще е мургав китаец ,който изповядва Исляма...бялата раса ще се стопи ..Коментиран от #40
15:55 14.05.2019
36 Долу радикалния ислям
До коментар #34 от "Хасан":
ЗАЩОТО СИ РАДИКАЛЕН ИСЛЯМИСТ КОЛКОТО И ДА СЕ ПРЕДСТАВЯШ ЗА ДРУГ. ТИ ПРЕДЯВЯВАШ ТЕРИТОРИАЛНИ ПРЕТЕНЦИИ ЗА БЪЛГАРСКИ ЗЕМИ СПРЯМО ЧУЖДА ДЪРЖАВА И ПОСТОЯННО ПОВТАРЯШ ЗА НЯКАКВИ "ИСТОРИЧЕСКИ ПРАВА" НАД ТЕЗИ ЗЕМИ. ТОВА КАКВО Е? ТОВА СИ Е ЧИСТА ПРОВОКАЦИЯ И АНТИ БЪЛГАРСКА РИТОРИКА И РАДИКАЛЕН ИСЛЯМИЗЪМ. Ти и в казарма не си ходил, ама иначе много ги разбираш нещата, а като гръмне една пиратка, камо ли нещо друго и ще напълниш гащите сукалче. В теб няма и грам Родолюбие към България, в която си се родил, изучил и израснал. И в българското знаме не си се клел във вярност, но виж в джамията сигурно всеки ден се дупиш, а там с какво ти пълнят главата само можем да се досещаме, но тези неща няма как да останат скрити, защото сам се издаваш в писанията си. Ти открито симпатизираш на ръководител на чужда нам държава и пишеш срещу България е това ако не е анти българска позиция здраве му кажи. Тогава какъв си, ако не радикален ислямист? Предполагам, че всичко тук се следи от службите и рано или късно на теб и останалите анти българи ще ви се наложи да се срещнете с тях. Да не си си въобразил, че тук сме анонимни? Анонимни сме едни към други, но не и за службите, които знаят всеки един от кой IP адрес пише.16:32 14.05.2019
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Хасан
Коментиран от #45
20:08 14.05.2019
39 Българин
Коментиран от #41
20:25 14.05.2019
40 Българин
До коментар #35 от "Хасан":
Това значи че светът ще бъде едно много грозно място!!!20:27 14.05.2019
41 Хасан
До коментар #39 от "Българин":
Грозно????..а как е с европейските ценности ? С родител 1 и 2?.'с разни джендхри и еднополови бракове...??Коментиран от #42
20:32 14.05.2019
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 123
22:33 14.05.2019
45 Долу радикалния ислям
До коментар #38 от "Хасан":
Ти си най обикновен лъжец при това доста елементарен и много, ама много зле прикрит радикален ислямист. А твърдението ти, "нямам предвид териториални претенции" са абсолютна лъжа, защото почти няма тема свързана с Родината ми България, където да не си използвал "Исторически права", които уж сте имали вие фесовете над България. Нали знаеш, че постовете стоят и това много лесно може да бъде проверено? А като толкова държиш на "турска ценностна система, а не европейска", какво майка си търсите в Европа? Значи хем си държиш на своята ценностна система, хем не ти харесва тази в Европа, ама хем пък търчите там. Странни екземпляри сте вие мюмюните никой не може да ви разбере, какво искате дори самите вие не знаете това.Коментиран от #46
23:33 14.05.2019
46 Хасан
До коментар #45 от "Долу радикалния ислям":
Искаме да сменим фашисткия,расистки ге отип на европееца ..гените които създадога Хитлер , Де Гол,Милошевич...лошо ли е??Коментиран от #47, #49, #50
23:48 14.05.2019
47 Националист
До коментар #46 от "Хасан":
Хасане смени първо елементите на хищнически манталитед първо в Турската вътрешна и външна политика.Не само с кипър и Кюрдите има Турция проблем, но и с подкрапата на джихадисти в Сирия.
Поставете ред първо в собствената си къща.
00:23 15.05.2019
48 Националист
00:28 15.05.2019
49 Долу радикалния ислям
До коментар #46 от "Хасан":
Ми кои сте вие, че да искате да сменяте каквото и да било на европейските граждани? Никой не ви е канил в Европа. Като не ви харесва стойте си в анадола и прахоляка и разхождайте камилите. Никой не е приритал за вас. Вие сте навлеците, които се натискате да идвате в Европа, че и претенции имате да променяте нещо си. Ще ви наринат от всекъде барабар с миризливите ви шалвари и бурки. Всички изброени от теб хора са били лидери на народите си. Теб какво те интересуват тези хора. Все едно някой от Европа да иска да нарита този вашия, защото не го харесват, но ти тогава ще скочиш да го защитаваш нали? Е как тогава си решил да сменяш нещо си на запад, след като това изобщо не би трябвало да те засяга? Какво му е лошото на Милошевич ? Човека си защитаваше народа, който го е избрал да го ръководи, обаче и там разни радикални ислямисти като теб започнаха да създават проблеми и станаха опасни за националната сигурност на държавата и той взе мерки. Човекът си е патриот и това, че на теб не ти харесва на никой не му дреме. Исляметата да са си стояли мирно и тихо, но и те като теб започнаха да искат прекалено много в една християнска страна с християнско население. Никое население не е длъжно да се съобразява с някакви си там малцинства. Като искат да живеят в държавата ще спазват нейните закони. Като не ги спазват си има ред и законност, а когато станат заплаха, грабнат оръжието и скочат срещу държавата редно е да бъдат разчистени. Нима този вашия не направи същото и н01:05 15.05.2019
50 Долу радикалния ислям
До коментар #46 от "Хасан":
Нима този вашия не направи същото и не натика хиляди в затворите и то без съд и присъда? Проблема при ваш е, че мерите с различни аршини. За народа си Милошевич е герой, а за вас е терорист, но на който не му харесва да се маха никой никого насила не държи.Коментиран от #52
01:05 15.05.2019
51 Патриот
отрежеш ръката или главата - това ни най-малко не е любов. Да
изтезаваш някого, не е любов.
02:15 15.05.2019
52 Хасан
До коментар #50 от "Долу радикалния ислям":
Милошевич е един православен славянски фашист ..той е герой колкото Хитлер ..създаде концлагери и масови гробове в Европа ...лесно е да си мъж срещу невъоръжени жени ,деца и старци ,но ние от Нато като въоръжихме боснееци им такова майката на сърбина ..разпориха ги ..Коментиран от #53, #54
13:00 15.05.2019
53 Националист
До коментар #52 от "Хасан":
А за това колко Кюрди Турските власти избиха, колко Кюрдски жени и деца Турските власти избиха, колко Кюрдски села унищожиха.Хасане, това е то двуличие и двоен стандарт- Турската политика.
Турската политика има много елементи на хищничество.
19:10 15.05.2019
54 Долу радикалния ислям
До коментар #52 от "Хасан":
Ей хасане как може да сравняваш Милошевич с Хитлер? Че то разликата между тях е като между мерцедес и Москвич бе или ти викаш че е все кола. Сага дай да направим разлика между тях Хитлер е нападнал редица чужди държави и е избил една камара чуждо население с цел да ги превземе, а Милошевич, не е нападал чужда държава, не е избивал чуждо население и не е превземал чужда територия нали така? Действията които той предприе са на територията на неговата държава като целта им беше да защити коренното сръбско население на тази държава, тъй като едно малцинство стана прекалено агресивно и с претенции за отцепване на територия. Навсякъде малцинствата са длъжни да спазват законите на дадената държава където живеят. Като не им харесва си събират бохчите и заминават там където ще се чувстват щастливи и ще живеят по добре. Няма как едно малцинство да налага свои правила и виждания за справедливост на мнозинството в държавата където живеят. Е сега ти не намираш ли разлика между Милошевич и Хитлер? Първият решава вътрешните проблеми на собствената си държава, а втория напада и превзема чужди държави. За мен има огромна разлика между двамата така, че да ги сравняваш е просто смешно.20:20 15.05.2019
55 Този коментар е премахнат от модератор.