В Европейския парламент остро разкритикуваха плановете на германския автомобилен гигант Volkswagen да построи нов завод в Турция, съобщава вестник "Ди Велт".
"С оглед на все по-влошаващото се положение на върховенството на закона, свободата на медиите и демокрацията при президента Ердоган, решението на групата Volkswagen предизвиква смущение", заяви политикът на Зелената партия Райнхард Бютикофер. Освен това решението за местонахождението на новия завод е взето, като са нарушени правилата на Европейския съюз в областта на конкуренцията.
Според публикация на „Ханделсблат“ Volkswagen в момента финализира преговорите с Турция. Очаква се решението да бъде оповестено тази или следващата седмица. Според запознати окончателното решение е струвало на Турция повече от един милиард евро. Новият завод е с планиран годишен капацитет до 300 000 превозни средства. Очаква се да бъдат наети около 4000 служители.
Той ще бъде построен в Маниса, близо до Измир. В новия завод ще бъдат произвеждани моделите VW Passat и Skoda Superb за износ в Източна Европа. Строителството ще започне в края на 2020 г., а производството на автомобили - през 2022 г. Преди това Volkswagen водеше преговори с властите относно условията за местоположението на завода. Като алтернативен вариант се разглеждаше и България, припомня Би Ти Ви.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 BG 5
Коментиран от #32, #61, #93, #99
13:16 01.10.2019
2 El pepi
13:16 01.10.2019
3 Прост Народ
Коментиран от #18
13:17 01.10.2019
4 VWgolfGTi
13:18 01.10.2019
5 КуРеееца
Коментиран от #17, #86
13:19 01.10.2019
6 Све
13:19 01.10.2019
7 По добре да е там завода!
13:19 01.10.2019
8 Борисов Фен
Коментиран от #28, #72, #87
13:24 01.10.2019
9 onq s konq
Коментиран от #66
13:25 01.10.2019
10 ддд
Коментиран от #34, #81
13:32 01.10.2019
11 Гост
Коментиран от #16
13:34 01.10.2019
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Радо
13:43 01.10.2019
14 БАЙ ОЙ
13:49 01.10.2019
15 Произведено за източна европа
13:50 01.10.2019
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Цеко сифоня
До коментар #5 от "КуРеееца":
Да не си посмял ! Ние една имаме и ева мамата на цел народ, ти завод ше прайш.13:55 01.10.2019
18 Иван
До коментар #3 от "Прост Народ":
Ти май не четеш точно кои евродепутати скачат. Точно германските. И то точно които имат влияние в надзорния съвет, който пък от своя страна е отложил в петък окончателното решение. Моето лично мнение е, че не ни трябва на нас завод за бензинови/ дизелови автомобили тъй като тоя бизнес е пред приключване и смятам че трябва да се пробваме да привлечем производство на електромобили. А Фолксваген ще произвежда тяхните само в Германия.13:57 01.10.2019
19 Кой68
13:59 01.10.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Иво
14:03 01.10.2019
22 Electric Scooter
14:06 01.10.2019
23 Последния софиянец
Коментиран от #27
14:08 01.10.2019
24 европа на европейците
По тази логика, не мислите ли, че е правилно Европа да забрани на VW да строй завод извън ЕС, с подобни мотиви? Първо в рамките на ЕС, после извън?
Коментиран от #36, #47, #88
14:20 01.10.2019
25 1234
14:34 01.10.2019
26 ЕДИН ЧОВЕК
Коментиран от #30, #33, #68
14:39 01.10.2019
27 Мюмюн Кюмуроглу
До коментар #23 от "Последния софиянец":
Никва файда нямаше да има за България ако трябваше да даде един милиард Евро като Ердоган. Немците ще си изнасят и колите и печалбите. Цялата работа е за политически имидж и за 4000 работни места. Ердоган може да даде един милиард щото после ако му скимне ще национализира завода и ще си направи Ердоганер Ваген, или Фолкс Ердоганер.14:45 01.10.2019
28 Осведомен
До коментар #8 от "Борисов Фен":
Палячо, България произвежда повече електроника отколкото всички държави на Балканите взети заедно.14:46 01.10.2019
29 запада да ни прави вятър
Коментиран от #70
14:48 01.10.2019
30 Мюмюн от ЕС
До коментар #26 от "ЕДИН ЧОВЕК":
Не бе братле чингене, ЕС има правила които в Турция не важат. Например даването на един милиард на частна компания от държавата е незаконно в ЕС, държавната дотация е забранена. В този смисъл, при добра воля, ЕС може да забрани на ФВ да продава произведените коли в страните от ЕС. Иначе можеш да си инвестираш където си искаш, дори и на дъното на океана щом искаш.14:54 01.10.2019
31 Гост
До коментар #16 от "Гост от града":
Какви твои данъци и каква моя Турция? Ти нормален ли си или си сбъркал адреса на поста си?14:54 01.10.2019
32 321
До коментар #1 от "BG 5":
Ти явно не живееш в България. Да не си имигрант? България от доста години е лидер в информационните технологии. А последната година и в областта на аутсорсинга. Тук се произвеждат електрониките на всички автомобилни марки и то от години. И тези сегменти се развиват ежечасно. Това, че ти си сервитьор в западна европа или береш ягоди на острова, не означава, че в България са останали най-големите глупаци. По-скоро е обратното - тия от които нищо не става, успяват що годе да живеят като нископлатени работници в ЕС.Коментиран от #39, #77
14:59 01.10.2019
33 Гост
До коментар #26 от "ЕДИН ЧОВЕК":
Каква частна компания е VW? Я вземи прочети, пък тогава се напъвай да ги защитаваш?14:59 01.10.2019
34 123
До коментар #10 от "ддд":
Хе, хе. И кои са тия други добродушни производители, които ти предлагат автомобили на народни цени? Които мислят за народа за разлика от изедниците от ФВ? Дори да приеме, че локигата ти е вярна това, че търсят най-изгодна локация за завода не прави продукта лош. Явно никога не си влизал в магазин за автомобили щом твърдиш, другите марки били по-скъпи от ФВ. И - Горубляне не не брои..15:02 01.10.2019
35 Пилотът Гошу
15:07 01.10.2019
36 Ами да пробват
До коментар #24 от "европа на европейците":
ама нещо хич няма да им се получи,защото печалбата ако е в Турция завода е една и съвсем различна в България,и то не в наша полза. Именно това е отчетено от ръководството на ФВ и ЕП колкото и да се намесва не може да промени положението,защото и аз да съм и аз няма да влагам в държава в която нито квалифицирана работна ръка,нито въобще грамотна работна ръка има,както и за пазар после на тази продукция определен процент,който за нас е досат висок и не може да го покрием. ЕП големи смешници и головодници неграмотни.Коментиран от #40, #43, #49
15:09 01.10.2019
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Тоя пък
15:11 01.10.2019
39 ???
До коментар #32 от "321":
Тук са най-бързите и добри крадци на автомобили. Значи добре се развиваме. Ако си спомням добре навремето на едно изложение в София бяха откраднали алармата на един Хюндай.Коментиран от #48
15:14 01.10.2019
40 Гост
До коментар #36 от "Ами да пробват":
Ама то в Турция направо изобилства от квалифицирана работна ръка, удряща си главата в земята по 5 пъти на ден. Направо НАСА ряпа да яде пред мозъчния тръст на турците. То бива простотии, ама вие турците направо се оливате.15:16 01.10.2019
41 Пилотът Гошу
Коментиран от #45, #50
15:16 01.10.2019
42 букова глава
15:16 01.10.2019
43 Пилотът Гошу
До коментар #36 от "Ами да пробват":
Пропуснал си в статията, че турската сглобка ще е за пазара в източна Европа. Изводите са за теб.15:18 01.10.2019
44 след Турция на опашката
Коментиран от #52, #58
15:19 01.10.2019
45 Луд
До коментар #41 от "Пилотът Гошу":
Няма нищо народно в цената на VW ,но е сравнението ти е неправилно.Виж един Голф ва 15 години и един Фокус и ще си отговориш сам.15:20 01.10.2019
46 Да, ама не !
15:20 01.10.2019
47 Истината боли много...
До коментар #24 от "европа на европейците":
То фирмата отдавна е м..галска!Катар,Дувар и други чаршафи са акционери!То и Германия отдавна е от рязаният съюз.Нашият Тиквун първи и последни и той се правеше на приятел на Катърите,но Ердоганя е на власт и има две военни бази при Катърите......15:27 01.10.2019
48 321
До коментар #39 от "???":
Абе факт е, че развойните и производствени центрове за автомобилна електроника имат сериозни заводи и офиси тук. А това е най-сложната част от автомобила. Бай майстор - кото завива болтове с гайковерт, каквито ще са 4000-те работника в завода на ФВ - е нискоквалифициран бачкатор, който където и да работи няма да веземе повече 1000-2000 евро на месец. Коляма работа, че нямало да е тук завода. Предпочитам сериозни развойни центрове - един инженер във Вистеон например взема 6000 - 7000 лева на месец и е много по-важен за икономиката, защото добавената стойност от работата му е огромна.15:34 01.10.2019
49 Истината боли много...
До коментар #36 от "Ами да пробват":
В Турция козарите ще сглобяват Фолксваген,а в България не сме имали специалисти??Нашите турско говорящи ще сглобяват немското чудо!Те да по интелигентни от Анадолският оригинал поне десет пъти!Доказано е хиляда пъти че тези който са живеели в България са в пъти по умни от туземното анадолско население......15:36 01.10.2019
50 123
До коментар #41 от "Пилотът Гошу":
Айде сега бегом до шоурум на ФВ и на Форд и провери дали пък един приличен Фокус не струва към 40 000 лева, а? Колкото струва и един Голф. Знаеш ли къде е разликата, че като го покараш 4-5 години, колкото им е гаранцията на Голфа ще му вземеш към 17-18 000 лева, а на Фокуса най-много 10-12 000 лева. Защо ли?Коментиран от #60
15:38 01.10.2019
51 Поручик Балканец
Коментиран от #53
15:38 01.10.2019
52 123
До коментар #44 от "след Турция на опашката":
Приятелю, по принцип си прав, но си малко лунатик. Май живееш в някой утопичен свят. Кой е казал, че критерий за построяването на завод е членство в ЕС или липса на мафия. Основен критерий е парата - ниски разходи за производство, прилична локация, държавен протекционизъм за компанията. Ако беше прав, пак нямаше завода да е в България, а в Чехия, Словения, Словакия, Унгария, Румъния и т.н.15:43 01.10.2019
53 123
До коментар #51 от "Поручик Балканец":
Ей, откри топлата вода. Че то си има мита. Само че, знаеш ли от продадените над 11 000 000 автомобила от ФВ колко са продадени в Европа? По-големите им пазара са навън...15:45 01.10.2019
54 Мехмед
Скочил той, ала бала фъфленици. Освен бай ганю няма кой да си къса нервите от яд и завист. Хи хи хи!
Коментиран от #56
16:08 01.10.2019
55 Информация
16:12 01.10.2019
56 Мюмюн Патладжан Хайван
До коментар #54 от "Мехмед":
Тебрикляр Хасане, честито, не знаех че ще работиш в завода на ФВ. Много пари ли ще изкараш там, че Ганьо да ти завижда? Какво те бърка теб къде ще има завод? Нали пак ще нижеш тютюна.16:46 01.10.2019
57 Бате
16:56 01.10.2019
58 Последния софиянец
До коментар #44 от "след Турция на опашката":
Много повече милиарди заминават за Европа. Баланса взето дадено е - 9 млрд в наша вреда и ще става по зле след Брекзита. Великобритания внасяше най много пари. Сега ще вдигнат вноските на останалите държави, а ЕС ще се превърне в Четвърти Райх.17:04 01.10.2019
59 123
Дано размислят и дойдат в БГ, това са над 5000 работни места на заплата 1500+ лева. Ще е страхотно за нас.
17:08 01.10.2019
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Toko
До коментар #1 от "BG 5":
Мноо си прос беее!!18:35 01.10.2019
62 Шабан
на порнмонето
и тогава разбрали че,
турците майката са си евали!?
18:35 01.10.2019
63 От немско
Коментиран от #67
19:10 01.10.2019
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Версия
19:20 01.10.2019
66 Оферта
До коментар #9 от "onq s konq":
Има ограничения каква да е офертата, а за Турция няма проблем като е извън Европейския съюз да направи дъмпинг.Но за какво е този европейски съюз, щом допуска това ?
Ако гледаха интересите на Европа, не трябва да допускат външни за съюза държави да взимат работа, докато има и едно свободно място незаето, заради по-добра печалба на частните фирми или държавни.
19:25 01.10.2019
67 Чист немец
До коментар #63 от "От немско":
Ами то мургавата част на София вече се преместихте и като контингент все едно сте си в София.Скоро, като усерете всичко, ще се чувстваш все едно си пак в Столипиново.
19:29 01.10.2019
68 Пазарна икономика
До коментар #26 от "ЕДИН ЧОВЕК":
Има свободна пазарна икономика, в рамките на евро съюза.19:35 01.10.2019
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Иво
До коментар #29 от "запада да ни прави вятър":
BULXIT, а после накъде? Надявам се да не предлагаш като алтернатива Евразията?! Защото си напатихме от руските идеологии, икономики и съюзи / и вечните и нерушими братски славянски дружби / ! И само не ми разправяй КОЛКО по- добре е било всичко, и как хората са живеели едва ли не като в рая!Коментиран от #75
20:01 01.10.2019
71 Матей
20:01 01.10.2019
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 събудете се роби
20:16 01.10.2019
74 One Wise
21:01 01.10.2019
75 запада да ни прави вятър
До коментар #70 от "Иво":
Много ясно че само и единствено това което ни е изгодно . Нещо западно ни е изгодни , добре , ама има и нещо читаво еуско или корейско или израелско , ок . Защо трябва да се моли сържавата за пари на запада който ни изпомпва всички ресурси от 25 години ? Всички да го дишат под вода . Можем сами и е време да им теглим една на всички “ партньори” , “приятели “ и тем подобни21:22 01.10.2019
76 Роско плювнята чехълчов
21:24 01.10.2019
77 пешо голфо
До коментар #32 от "321":
Точно така,произвеждат се и то не само електроники.Цялата фина механика,хидравлични помпи и елементи по прецизни кормилни и спирачни системи на "Мазерати","Порше","Мерцедес""Ауди" и др.премиум марки се правят в БГ.Всички сензори по масовите марки(изключая "Пежо" ,"Рено" и "Тойота" на абсолютно всички други автомобили се правят в БГ.Има четири завода в света на тази фирма,единия клон е в БГ. Това че има хорица в тая държава дето не виждат по-далече от носа си ,си е техен проблем.Те се чувсвуват специални и значими само когато хейтят пред компа ...Коментиран от #78
21:30 01.10.2019
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 да уе
22:05 01.10.2019
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Някой
До коментар #10 от "ддд":
Бълха ги ухапал VW ако в БГ спрат да купуват . В Турция за изминалата година VW са най-продаваната кола. По тази логика, ако изберат България. И Турците спрат да я купуват. Много повече ще се усети в VW. Там пазара е голям. Оттам се захранва и Азия. Те за Европа си имат завод. А този ше е извън евросъюза. И няма са плащат на евросъюза.Коментиран от #83
22:13 01.10.2019
82 Анти-фес.
22:19 01.10.2019
83 Гост
До коментар #81 от "Някой":
То по твоята тъпа логика всички заводи по света трябва да са само в големите държави, а в малките да се умира от глад. Ходи си живей в Турция тогава!22:25 01.10.2019
84 МИХАЙЛОВ
И С ЛЮБЕЗНОТО СЪГЛАСИЕ И УЧАСТИЕ
НА ШЕФОВЕТЕ НА БЪЛГАРСКАТА МАФИОТСКАТА ХУНТА - ГЕРБ
ОТ БЪЛГАРИЯ БЕШЕ ИЗГОНЕН
ПО НАЙ-БРУТАЛЕН МАФИОТСКИ НАЧИН
ЧРЕЗ БРУТАЛНИ ПРОКУРОРСКИ РЕПРЕСИИ И ТЕРОР
С ИЗПОЛЗВАНЕ НА ЦЯЛАТА СГАН
НА БЪЛГАРСКИТЕ МАФИОТСКИ ДЪРЖАВНИ ВЛАСТИ,
РЕПРЕСИВНИ ОРГАНИ, СЛУЖБИ И ИНСТИТУЦИИ
...НАЙ-ГОЛЕМИЯТ КИТАЙСКИ ПРОИЗВОДИТЕЛ НА АВТОМОБИЛИ...
...КОЙТО БЕШЕ ГОТОВ И ИСКАШЕ ТУК В БЪЛГАРИЯ
ОСВЕН ВЕЧЕ ДЕЙСТВАЩИЯ АВТОМОБИЛЕН ЗАВОД
ДА ПОСТРОИ И ГОЛЕМИ ЗАВОДИ ЗА
- АВТОБУСИ
- КАМИОНИ
- ЕЛЕКТРОМОБИЛИ
- ЛОКОМОТИВИ
- ТРАКТОРИ
- КОМБАЙНИ
- ЕЛЕКТРО И МОТОКАРИ
- ПЪТНО СТРОИТЕЛНИ МАШИНИ
- КРАНОВЕ И БАГЕРИ
- БИТОВА И ИНДУСТРИАЛНА ЕЛЕКТРОНИКА
...И ДА ОТКРИЕ НАД СТО ХИЛЯДИ НОВИ РАБОТНИ МЕСТА...
...А СЕГА СЕ НАДЯВАЙТЕ И ЧАКАЙТЕ
АМА МНОГО ЩЕ ИМА ДА ЧАКАТЕ И НЯМА ДА ДОЧАКАТЕ
ВАЩЕ ГУЕЕЕЕЕМИ ЕВРОПАРТНЬОРИ
И ГУЕЕЕЕЕЕМИ ПРИЯТЕЛИ
ДА ПРОЯВЯТ МИЛОСТ КЪМ ВАС
И ЕВРОГЕЙСКА СОЛИДАРНОСТ
И ДА ОТВОРЯТ НЯКОЕ ЦЕХЧЕ
ЗА АУСПУСИ ИЛИ СТЪКЛОЧИСТАЧКИ...
Коментиран от #89
22:58 01.10.2019
85 kyky
23:47 01.10.2019
86 Иво78
До коментар #5 от "КуРеееца":
Имаш СЕРИОЗНИ ПРОБЛЕМИ!00:14 02.10.2019
87 Явор
До коментар #8 от "Борисов Фен":
Прави се но за военни и космически цели. Нямам представа как са пробили там , за гражданския сектор , абсурд.00:36 02.10.2019
88 Др. Велев
До коментар #24 от "европа на европейците":
Е да ама НЕ всичко е въпрос на интереси и най вече за голяма печалба и евтина работна ръка...03:37 02.10.2019
89 1944
До коментар #84 от "МИХАЙЛОВ":
свършиха ти хапчетата или четеш твърде много комунистическа литература?07:27 02.10.2019
90 Смотан
07:33 02.10.2019
91 Евро
08:03 02.10.2019
92 Грую
10:45 02.10.2019
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Средностатистически Българин
11:36 02.10.2019
95 pussy master
11:45 02.10.2019
96 Китаец
11:52 02.10.2019
97 xdm
11:55 02.10.2019
98 блаблабла
00:32 03.10.2019
99 Име
До коментар #1 от "BG 5":
Така е . Един гологлав чичко 40години се опитваше со кротце со Благо и со малко кютек да ни направи хора , държава,която да не изостава много от света. Но дойдоха едни брадати и кресливи батковци ,казаха - времето е наше ,и времето спря, даже се върна назад.07:24 03.10.2019