Last news in Fakti

1 Октомври, 2019 13:13 26 217 99

ЕП скочи на Volkswagen заради Турция

  • volkswagen-
  • еп-
  • турция-
  • критика-
  • автомобили-
  • завод

Решението предизвиква смущение

ЕП скочи на Volkswagen заради Турция - 1
Снимка: Shutterstock

В Европейския парламент остро разкритикуваха плановете на германския автомобилен гигант Volkswagen да построи нов завод в Турция, съобщава вестник "Ди Велт".

"С оглед на все по-влошаващото се положение на върховенството на закона, свободата на медиите и демокрацията при президента Ердоган, решението на групата Volkswagen предизвиква смущение", заяви политикът на Зелената партия Райнхард Бютикофер. Освен това решението за местонахождението на новия завод е взето, като са нарушени правилата на Европейския съюз в областта на конкуренцията.

Според публикация на „Ханделсблат“ Volkswagen в момента финализира преговорите с Турция. Очаква се решението да бъде оповестено тази или следващата седмица. Според запознати окончателното решение е струвало на Турция повече от един милиард евро. Новият завод е с планиран годишен капацитет до 300 000 превозни средства. Очаква се да бъдат наети около 4000 служители.

Той ще бъде построен в Маниса, близо до Измир. В новия завод ще бъдат произвеждани моделите VW Passat и Skoda Superb за износ в Източна Европа. Строителството ще започне в края на 2020 г., а производството на автомобили - през 2022 г. Преди това Volkswagen водеше преговори с властите относно условията за местоположението на завода. Като алтернативен вариант се разглеждаше и България, припомня Би Ти Ви.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 36 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 BG 5

    112 113 Отговор
    България и технологии Хахаха

    Коментиран от #32, #61, #93, #99

  • 2 El pepi

    220 11 Отговор
    Пфф, крайно време беше ЕП да скочи, ама те вече почти напрайха завода хаха :)
  • 3 Прост Народ

    156 27 Отговор
    Хаха скача ЕП друг път. Скача бай гуй някой си, Германия винаги ще застане зад VW.

    Коментиран от #18

  • 4 VWgolfGTi

    139 30 Отговор
    Ния ще си джиткаме с ХЮНДАЙЧЕТА евтини и качествени, а и са електро.
  • 5 КуРеееца

    207 37 Отговор
    Ще открия завод за ТИКВИ в Банкя. :)))

    Коментиран от #17, #86

  • 6 Све

    154 35 Отговор
    С тези некомпетентни примати, които ни управляват само лошото време , ГЛАД , МИЗЕРИЯ И ПРОСТОТИЯ няма да заобиколят България !!!!!!!!!!"""" Време за ВЪЗРАЖДАНЕ
  • 7 По добре да е там завода!

    110 32 Отговор
    Тук щяха да си скубят косите! Нямаше да се намерят кадри да работят, и щеше да се наложи от факълтето да търсят работна ръка!
  • 8 Борисов Фен

    65 20 Отговор
    кога в BG ще се прави електроника , процесори , коли и други техно продукти ?

    Коментиран от #28, #72, #87

  • 9 onq s konq

    75 16 Отговор
    Нищо лично. Просто бизнес. Нашето правителство защо не предложи конкурентна оферта?

    Коментиран от #66

  • 10 ддд

    137 16 Отговор
    Ами спрете да купувате въпросните возила и това ще е най-справедливото наказание за концерна. Ето, не си доволен от някоя фирма и спираш консумацията си от този магазин или марка, така всеки, който не е доволен може да си изрази мнението и неизменно в дългосрочен план това ще се отрази. Например вие си пазарувате в кварталния зеленчуков магазин, но так все се опитват да ви пробутат гнили плодове и все ви послъгват в кантара, искате да подкрепите местните, но те се гаврят с вас, е спирате да купувате там и купувате от друг, в който са учтиви и ви предлагат пресни плодове на същите цени. Така тарикатите фалират, а другите придобиват и техните клиенти. Това важи навсякъде и за всеки търговец и производител. Спрете с покупката на ФВ, те са изключително скъпи без основание. Специално при колите има много други производители, които се стараят повече и предлагат на по-ниски цени.

    Коментиран от #34, #81

  • 11 Гост

    102 13 Отговор
    Пълен бойкот на лицемерните хансове. Нека обикновения българин се събуди и разбере, че не само нашите управници са лицемери и лъжци. Първо ни лъгаха, че VW не били държавна фирма, а сега даже и няма да се обясняват защо ще строят завода в Турция. Няма такива помияри.

    Коментиран от #16

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Радо

    103 11 Отговор
    Ние толкова много сме загубили - две световни войни загубихме, като се хванахме на акъла на швабите, че сега се кахърите за някакъв тъп немски завод.
  • 14 БАЙ ОЙ

    95 16 Отговор
    Карайте си Хюндай и Киа! Хубави, здрави, евтини за поддръжка, а и корейчетата ни обичат!
  • 15 Произведено за източна европа

    53 4 Отговор
    Представителство на VAG групата,само в Перник и региона
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Цеко сифоня

    32 4 Отговор

    До коментар #5 от "КуРеееца":

    Да не си посмял ! Ние една имаме и ева мамата на цел народ, ти завод ше прайш.
  • 18 Иван

    28 24 Отговор

    До коментар #3 от "Прост Народ":

    Ти май не четеш точно кои евродепутати скачат. Точно германските. И то точно които имат влияние в надзорния съвет, който пък от своя страна е отложил в петък окончателното решение. Моето лично мнение е, че не ни трябва на нас завод за бензинови/ дизелови автомобили тъй като тоя бизнес е пред приключване и смятам че трябва да се пробваме да привлечем производство на електромобили. А Фолксваген ще произвежда тяхните само в Германия.
  • 19 Кой68

    59 10 Отговор
    Нали от правителството ни уверяваха че сме в играта?Поредния голям и сериозен инвеститор ни подмина като -бърз влак гара.....Колко недалновидност и некадърност.....
  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Иво

    32 6 Отговор
    И да скачат, и да не скачат, автомобилната индустрия и банките са ТАБУ тема! Политиците ги бранят с все сили! И последните си правят каквото си искат / справка - Германия и тъпата леля Меркел / !
  • 22 Electric Scooter

    82 4 Отговор
    В новия завод ще бъдат произвеждани моделите VW Passat и Skoda Superb за износ в Източна Европа. Мирише ми на двоен стандарт.
  • 23 Последния софиянец

    52 6 Отговор
    Щом цената за местоположение е 1 млрд, прав им път. Вече платихме 3 млрд за самолети. Стига повече заеми. Немците щяха да си правят бизнеса с евтината работна ръка, пък отгоре и 1 млрд да им даваме. Не виждам къде ни е далаверата.

    Коментиран от #27

  • 24 европа на европейците

    40 9 Отговор
    Някъде бях чел, че има страна в Европейският съюз, която задължава собствеците на стратегически фирми и корпорации, решили да продават собственоста си, първо да я предлагат на работниците, после на фирми или купуващи от същата държава и ако няма интерес, едва тогава извън държавата на чуждестранни инвеститори.

    По тази логика, не мислите ли, че е правилно Европа да забрани на VW да строй завод извън ЕС, с подобни мотиви? Първо в рамките на ЕС, после извън?

    Коментиран от #36, #47, #88

  • 25 1234

    51 6 Отговор
    Въпросът е защо депутатите на ГЕРБ не сигнализираха че се нарушават европравилата? Явно герб играят директно срещу България и за турция не за първи, а за пореден път.
  • 26 ЕДИН ЧОВЕК

    38 19 Отговор
    ТОВА ЛИ Е СВОБОДНА ПАЗАРНА ИКОНОМИКА ? ЕС НЕ МОЖЕ ДА КАЗВА НА ЧАСТНА КОМПАНИЯ КЪДЕ ДА ИНВЕСТИРА ПАРИТЕ СИ ,А АКО МОЖЕ ЗНАЧИ В ЕС НЯМА СВОБОДНА ПАЗАРНА ИКОНОМИКА !!!

    Коментиран от #30, #33, #68

  • 27 Мюмюн Кюмуроглу

    31 7 Отговор

    До коментар #23 от "Последния софиянец":

    Никва файда нямаше да има за България ако трябваше да даде един милиард Евро като Ердоган. Немците ще си изнасят и колите и печалбите. Цялата работа е за политически имидж и за 4000 работни места. Ердоган може да даде един милиард щото после ако му скимне ще национализира завода и ще си направи Ердоганер Ваген, или Фолкс Ердоганер.
  • 28 Осведомен

    33 23 Отговор

    До коментар #8 от "Борисов Фен":

    Палячо, България произвежда повече електроника отколкото всички държави на Балканите взети заедно.
  • 29 запада да ни прави вятър

    38 9 Отговор
    Край с всички немски стоки , винаги ще си намеря алтернатива обаче ме е яд че нашите огромни приятели и партньори от Европа показват чак толкова ясно колко много не им пука за нас . Време е за BULXIT и то с референдум защото на огромна част от населението ни посна от тая смешна организацийка

    Коментиран от #70

  • 30 Мюмюн от ЕС

    41 3 Отговор

    До коментар #26 от "ЕДИН ЧОВЕК":

    Не бе братле чингене, ЕС има правила които в Турция не важат. Например даването на един милиард на частна компания от държавата е незаконно в ЕС, държавната дотация е забранена. В този смисъл, при добра воля, ЕС може да забрани на ФВ да продава произведените коли в страните от ЕС. Иначе можеш да си инвестираш където си искаш, дори и на дъното на океана щом искаш.
  • 31 Гост

    10 4 Отговор

    До коментар #16 от "Гост от града":

    Какви твои данъци и каква моя Турция? Ти нормален ли си или си сбъркал адреса на поста си?
  • 32 321

    31 25 Отговор

    До коментар #1 от "BG 5":

    Ти явно не живееш в България. Да не си имигрант? България от доста години е лидер в информационните технологии. А последната година и в областта на аутсорсинга. Тук се произвеждат електрониките на всички автомобилни марки и то от години. И тези сегменти се развиват ежечасно. Това, че ти си сервитьор в западна европа или береш ягоди на острова, не означава, че в България са останали най-големите глупаци. По-скоро е обратното - тия от които нищо не става, успяват що годе да живеят като нископлатени работници в ЕС.

    Коментиран от #39, #77

  • 33 Гост

    12 9 Отговор

    До коментар #26 от "ЕДИН ЧОВЕК":

    Каква частна компания е VW? Я вземи прочети, пък тогава се напъвай да ги защитаваш?
  • 34 123

    5 12 Отговор

    До коментар #10 от "ддд":

    Хе, хе. И кои са тия други добродушни производители, които ти предлагат автомобили на народни цени? Които мислят за народа за разлика от изедниците от ФВ? Дори да приеме, че локигата ти е вярна това, че търсят най-изгодна локация за завода не прави продукта лош. Явно никога не си влизал в магазин за автомобили щом твърдиш, другите марки били по-скъпи от ФВ. И - Горубляне не не брои..
  • 35 Пилотът Гошу

    33 4 Отговор
    Ако имаше мита за произведените в Турция автомобили, ФВ сами щяха да гледат да строят завод в ЕС. Като си им отворил портите широко, ще си наглеят естествено. Не им купувайте турските сглобки и може и да има файда.
  • 36 Ами да пробват

    12 10 Отговор

    До коментар #24 от "европа на европейците":

    ама нещо хич няма да им се получи,защото печалбата ако е в Турция завода е една и съвсем различна в България,и то не в наша полза. Именно това е отчетено от ръководството на ФВ и ЕП колкото и да се намесва не може да промени положението,защото и аз да съм и аз няма да влагам в държава в която нито квалифицирана работна ръка,нито въобще грамотна работна ръка има,както и за пазар после на тази продукция определен процент,който за нас е досат висок и не може да го покрием. ЕП големи смешници и головодници неграмотни.

    Коментиран от #40, #43, #49

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Тоя пък

    22 0 Отговор
    Не правело продукта лош, но ще се предлага в източна европа. Работи ли ти главата вече?
  • 39 ???

    16 3 Отговор

    До коментар #32 от "321":

    Тук са най-бързите и добри крадци на автомобили. Значи добре се развиваме. Ако си спомням добре навремето на едно изложение в София бяха откраднали алармата на един Хюндай.

    Коментиран от #48

  • 40 Гост

    43 15 Отговор

    До коментар #36 от "Ами да пробват":

    Ама то в Турция направо изобилства от квалифицирана работна ръка, удряща си главата в земята по 5 пъти на ден. Направо НАСА ряпа да яде пред мозъчния тръст на турците. То бива простотии, ама вие турците направо се оливате.
  • 41 Пилотът Гошу

    44 3 Отговор
    И кое е народното в цена на ФВ? Ти кола от магазина купувал ли си? Един голф просто заради името примерно ще е с едни 5-7 бона евра отгоре срещу съответния фокус с абсолютно същите двигател и екстри. Някои хора ги дават, лошо няма, но да твърдиш, че им народни цените е смехотворно.

    Коментиран от #45, #50

  • 42 букова глава

    38 5 Отговор
    Никога повече няма да си купя кола на vw group!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 43 Пилотът Гошу

    22 2 Отговор

    До коментар #36 от "Ами да пробват":

    Пропуснал си в статията, че турската сглобка ще е за пазара в източна Европа. Изводите са за теб.
  • 44 след Турция на опашката

    46 4 Отговор
    10 години след приемането ни в ЕС, България е победена в битката за инвестиции от Турция - страна, за която в ЕС твърдят, че има големи проблеми с демокрацията! Частната компания от Германия предпочита да инвестира там, защото тук е държавата на мафията! За какво сме тогава в ЕС? Какво ни носи това членство, освен все по-големи годишни вноски? Ще кажат политиците - милиарди евро идват от Европа всяка година. Да, но къде отиват? В дълбоките джобове на същите тези тотално ояли се политици и близките им фирми! Милиарди се крадат най-безобразно всяка година! А осъден политик все още няма!

    Коментиран от #52, #58

  • 45 Луд

    7 8 Отговор

    До коментар #41 от "Пилотът Гошу":

    Няма нищо народно в цената на VW ,но е сравнението ти е неправилно.Виж един Голф ва 15 години и един Фокус и ще си отговориш сам.
  • 46 Да, ама не !

    19 1 Отговор
    Ако трета страна субсидира определено производство което се продава в ЕС , то последния може да наложи изравняващи мита за въпросната продукция . Не е ясно още какви са условията при които ще е построен този завод , но може да сте сигурни че всички конкуренти на Фолксваген ще ги проучат и ако открият нарушения ще вдигнат врява . Така че предстои да видим кое как ще стане
  • 47 Истината боли много...

    12 4 Отговор

    До коментар #24 от "европа на европейците":

    То фирмата отдавна е м..галска!Катар,Дувар и други чаршафи са акционери!То и Германия отдавна е от рязаният съюз.Нашият Тиквун първи и последни и той се правеше на приятел на Катърите,но Ердоганя е на власт и има две военни бази при Катърите......
  • 48 321

    17 8 Отговор

    До коментар #39 от "???":

    Абе факт е, че развойните и производствени центрове за автомобилна електроника имат сериозни заводи и офиси тук. А това е най-сложната част от автомобила. Бай майстор - кото завива болтове с гайковерт, каквито ще са 4000-те работника в завода на ФВ - е нискоквалифициран бачкатор, който където и да работи няма да веземе повече 1000-2000 евро на месец. Коляма работа, че нямало да е тук завода. Предпочитам сериозни развойни центрове - един инженер във Вистеон например взема 6000 - 7000 лева на месец и е много по-важен за икономиката, защото добавената стойност от работата му е огромна.
  • 49 Истината боли много...

    30 4 Отговор

    До коментар #36 от "Ами да пробват":

    В Турция козарите ще сглобяват Фолксваген,а в България не сме имали специалисти??Нашите турско говорящи ще сглобяват немското чудо!Те да по интелигентни от Анадолският оригинал поне десет пъти!Доказано е хиляда пъти че тези който са живеели в България са в пъти по умни от туземното анадолско население......
  • 50 123

    5 17 Отговор

    До коментар #41 от "Пилотът Гошу":

    Айде сега бегом до шоурум на ФВ и на Форд и провери дали пък един приличен Фокус не струва към 40 000 лева, а? Колкото струва и един Голф. Знаеш ли къде е разликата, че като го покараш 4-5 години, колкото им е гаранцията на Голфа ще му вземеш към 17-18 000 лева, а на Фокуса най-много 10-12 000 лева. Защо ли?

    Коментиран от #60

  • 51 Поручик Балканец

    17 2 Отговор
    Има как Евросъюза да направи като Тръмп - да наложи мита на автомобилите, произведени извън съюза.

    Коментиран от #53

  • 52 123

    12 1 Отговор

    До коментар #44 от "след Турция на опашката":

    Приятелю, по принцип си прав, но си малко лунатик. Май живееш в някой утопичен свят. Кой е казал, че критерий за построяването на завод е членство в ЕС или липса на мафия. Основен критерий е парата - ниски разходи за производство, прилична локация, държавен протекционизъм за компанията. Ако беше прав, пак нямаше завода да е в България, а в Чехия, Словения, Словакия, Унгария, Румъния и т.н.
  • 53 123

    10 3 Отговор

    До коментар #51 от "Поручик Балканец":

    Ей, откри топлата вода. Че то си има мита. Само че, знаеш ли от продадените над 11 000 000 автомобила от ФВ колко са продадени в Европа? По-големите им пазара са навън...
  • 54 Мехмед

    17 6 Отговор
    Публикувано във факти.бг: ЕП скочи на Volkswagen заради Турция.

    Скочил той, ала бала фъфленици. Освен бай ганю няма кой да си къса нервите от яд и завист. Хи хи хи!

    Коментиран от #56

  • 55 Информация

    16 1 Отговор
    Стига глупости, не разбрахте ли, че България попада под ограничения заложени от ЕС свързани с държавни субсидии, които пък рДоган пренебрегва, и нарушава правилата на ЕС свързани митническия съюз. Демек в Турция щеше да им е по-далавера на VW. За пари ще продадат майките си.....
  • 56 Мюмюн Патладжан Хайван

    16 4 Отговор

    До коментар #54 от "Мехмед":

    Тебрикляр Хасане, честито, не знаех че ще работиш в завода на ФВ. Много пари ли ще изкараш там, че Ганьо да ти завижда? Какво те бърка теб къде ще има завод? Нали пак ще нижеш тютюна.
  • 57 Бате

    18 3 Отговор
    Ей пичове я малко по сериозно бе бате, не ни трябвало завод на VW??? А какво ни трябва, може би немски магазини като кауфлант, лидъл и билла? Я като имат магазини тука, да направят и заводи че иначе тази европейска социална политика ми идва малко в повече
  • 58 Последния софиянец

    16 2 Отговор

    До коментар #44 от "след Турция на опашката":

    Много повече милиарди заминават за Европа. Баланса взето дадено е - 9 млрд в наша вреда и ще става по зле след Брекзита. Великобритания внасяше най много пари. Сега ще вдигнат вноските на останалите държави, а ЕС ще се превърне в Четвърти Райх.
  • 59 123

    5 10 Отговор
    По-евтино работят турчалята, и са обещали 3 - цифрена сума в милиони евра подпомагане на строежа на завода. Ние нямаме 200 000 000 милиона евро (примерно) + мястото за строежа без пари. По-малки сме бая от Турция.
    Дано размислят и дойдат в БГ, това са над 5000 работни места на заплата 1500+ лева. Ще е страхотно за нас.
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Toko

    0 2 Отговор

    До коментар #1 от "BG 5":

    Мноо си прос беее!!
  • 62 Шабан

    3 4 Отговор
    Скочил ЕСто на Ердоган
    на порнмонето
    и тогава разбрали че,
    турците майката са си евали!?
  • 63 От немско

    4 21 Отговор
    Чувствам се прекрасно в Германия и не ми дрене за Бг и скапана софия

    Коментиран от #67

  • 64 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 65 Версия

    5 5 Отговор
    Подкрепям № 25 - нашият ганьовец играеше двойна игра в полза на Турция. УЕрдоган се скъса да демонстрира увереност, че ще вземе инвестицията, а Тиквочът едва-едва с половин уста измънка нещо, че сме били в играта. Само че като зрители...
  • 66 Оферта

    12 1 Отговор

    До коментар #9 от "onq s konq":

    Има ограничения каква да е офертата, а за Турция няма проблем като е извън Европейския съюз да направи дъмпинг.
    Но за какво е този европейски съюз, щом допуска това ?
    Ако гледаха интересите на Европа, не трябва да допускат външни за съюза държави да взимат работа, докато има и едно свободно място незаето, заради по-добра печалба на частните фирми или държавни.
  • 67 Чист немец

    13 0 Отговор

    До коментар #63 от "От немско":

    Ами то мургавата част на София вече се преместихте и като контингент все едно сте си в София.
    Скоро, като усерете всичко, ще се чувстваш все едно си пак в Столипиново.
  • 68 Пазарна икономика

    4 3 Отговор

    До коментар #26 от "ЕДИН ЧОВЕК":

    Има свободна пазарна икономика, в рамките на евро съюза.
  • 69 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 70 Иво

    6 8 Отговор

    До коментар #29 от "запада да ни прави вятър":

    BULXIT, а после накъде? Надявам се да не предлагаш като алтернатива Евразията?! Защото си напатихме от руските идеологии, икономики и съюзи / и вечните и нерушими братски славянски дружби / ! И само не ми разправяй КОЛКО по- добре е било всичко, и как хората са живеели едва ли не като в рая!

    Коментиран от #75

  • 71 Матей

    7 5 Отговор
    Тия за какво намекват,насила ли ще накарат Фолксваген да си построи завода тук,трябвало да има конкуренция,глупости на търкалета,ще им накривят шапката.Скоро и бесните кучета ще ни заобикалят,кой е луд да си хвърля парите в икономическа черна дупка,ще бъдат анихилирани(унищожени без остатък) от мафиотската бюрокрация.
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 събудете се роби

    20 0 Отговор
    турците са дупе в гащи с Катар, а Катар е акционер във фирмата, кой ще ги пусне да изберат България пред Турция на немците директори във фирмата, събудете се, просто политиците ни са супер нагли в лъжите си, цял театър ни разиграха как се борят за завода, и ние се вълнуваме, мислят ни за идиоти нашите политици, от членството ни в ЕС, печелят само европейските фирми и нашата олигархия, за нас не остават и трохи
  • 74 One Wise

    8 0 Отговор
    Bah ти и съюза , ние купуваме на тройни цени натовски самолети , а те ни бъркат изотзад. Това не може да бъде никакъв съюз, ае разтурайте калимерата и да се знае че разчитаме само на себе си. Това което правят немците си е живо предателство. Не веднъж са ни поставяли на пачи яйца но бяхме забравили, добре че овреме ни напомниха за себе си.
  • 75 запада да ни прави вятър

    6 0 Отговор

    До коментар #70 от "Иво":

    Много ясно че само и единствено това което ни е изгодно . Нещо западно ни е изгодни , добре , ама има и нещо читаво еуско или корейско или израелско , ок . Защо трябва да се моли сържавата за пари на запада който ни изпомпва всички ресурси от 25 години ? Всички да го дишат под вода . Можем сами и е време да им теглим една на всички “ партньори” , “приятели “ и тем подобни
  • 76 Роско плювнята чехълчов

    8 1 Отговор
    Още сме в играта за фолксваген!
  • 77 пешо голфо

    8 3 Отговор

    До коментар #32 от "321":

    Точно така,произвеждат се и то не само електроники.Цялата фина механика,хидравлични помпи и елементи по прецизни кормилни и спирачни системи на "Мазерати","Порше","Мерцедес""Ауди" и др.премиум марки се правят в БГ.Всички сензори по масовите марки(изключая "Пежо" ,"Рено" и "Тойота" на абсолютно всички други автомобили се правят в БГ.Има четири завода в света на тази фирма,единия клон е в БГ. Това че има хорица в тая държава дето не виждат по-далече от носа си ,си е техен проблем.Те се чувсвуват специални и значими само когато хейтят пред компа ...

    Коментиран от #78

  • 78 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 79 да уе

    4 2 Отговор
    Произвеждат се основно храна втора употреба , изгорели гуми и шум
  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Някой

    2 3 Отговор

    До коментар #10 от "ддд":

    Бълха ги ухапал VW ако в БГ спрат да купуват . В Турция за изминалата година VW са най-продаваната кола. По тази логика, ако изберат България. И Турците спрат да я купуват. Много повече ще се усети в VW. Там пазара е голям. Оттам се захранва и Азия. Те за Европа си имат завод. А този ше е извън евросъюза. И няма са плащат на евросъюза.

    Коментиран от #83

  • 82 Анти-фес.

    8 0 Отговор
    Спокойно приятели тоя завод в Турция ще фалира никой няма да си купи кола произведена там по целия свят хората знаят че турците нестават за нищо и произвеждат само боклуци, а и всички ги намразиха още повече.
  • 83 Гост

    8 0 Отговор

    До коментар #81 от "Някой":

    То по твоята тъпа логика всички заводи по света трябва да са само в големите държави, а в малките да се умира от глад. Ходи си живей в Турция тогава!
  • 84 МИХАЙЛОВ

    9 2 Отговор
    ...ПО ЗАПОВЕД ТОЧНО НА ШЕФОВЕТЕ НА ЕВРОПЕЙСКИЯ СЪЮЗ
    И С ЛЮБЕЗНОТО СЪГЛАСИЕ И УЧАСТИЕ
    НА ШЕФОВЕТЕ НА БЪЛГАРСКАТА МАФИОТСКАТА ХУНТА - ГЕРБ
    ОТ БЪЛГАРИЯ БЕШЕ ИЗГОНЕН
    ПО НАЙ-БРУТАЛЕН МАФИОТСКИ НАЧИН
    ЧРЕЗ БРУТАЛНИ ПРОКУРОРСКИ РЕПРЕСИИ И ТЕРОР
    С ИЗПОЛЗВАНЕ НА ЦЯЛАТА СГАН
    НА БЪЛГАРСКИТЕ МАФИОТСКИ ДЪРЖАВНИ ВЛАСТИ,
    РЕПРЕСИВНИ ОРГАНИ, СЛУЖБИ И ИНСТИТУЦИИ
    ...НАЙ-ГОЛЕМИЯТ КИТАЙСКИ ПРОИЗВОДИТЕЛ НА АВТОМОБИЛИ...
    ...КОЙТО БЕШЕ ГОТОВ И ИСКАШЕ ТУК В БЪЛГАРИЯ
    ОСВЕН ВЕЧЕ ДЕЙСТВАЩИЯ АВТОМОБИЛЕН ЗАВОД
    ДА ПОСТРОИ И ГОЛЕМИ ЗАВОДИ ЗА
    - АВТОБУСИ
    - КАМИОНИ
    - ЕЛЕКТРОМОБИЛИ
    - ЛОКОМОТИВИ
    - ТРАКТОРИ
    - КОМБАЙНИ
    - ЕЛЕКТРО И МОТОКАРИ
    - ПЪТНО СТРОИТЕЛНИ МАШИНИ
    - КРАНОВЕ И БАГЕРИ
    - БИТОВА И ИНДУСТРИАЛНА ЕЛЕКТРОНИКА
    ...И ДА ОТКРИЕ НАД СТО ХИЛЯДИ НОВИ РАБОТНИ МЕСТА...
    ...А СЕГА СЕ НАДЯВАЙТЕ И ЧАКАЙТЕ
    АМА МНОГО ЩЕ ИМА ДА ЧАКАТЕ И НЯМА ДА ДОЧАКАТЕ
    ВАЩЕ ГУЕЕЕЕЕМИ ЕВРОПАРТНЬОРИ
    И ГУЕЕЕЕЕЕМИ ПРИЯТЕЛИ
    ДА ПРОЯВЯТ МИЛОСТ КЪМ ВАС
    И ЕВРОГЕЙСКА СОЛИДАРНОСТ
    И ДА ОТВОРЯТ НЯКОЕ ЦЕХЧЕ
    ЗА АУСПУСИ ИЛИ СТЪКЛОЧИСТАЧКИ...

    Коментиран от #89

  • 85 kyky

    3 0 Отговор
    Нека ги оставят да го построят а после да им залранят продукцията в Европа. Гаранзия за изкупуване на 40.000 коли и субсидия по голяма от регламентираното. Да си ги продават в Сирия и Катар
  • 86 Иво78

    1 2 Отговор

    До коментар #5 от "КуРеееца":

    Имаш СЕРИОЗНИ ПРОБЛЕМИ!
  • 87 Явор

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Борисов Фен":

    Прави се но за военни и космически цели. Нямам представа как са пробили там , за гражданския сектор , абсурд.
  • 88 Др. Велев

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "европа на европейците":

    Е да ама НЕ всичко е въпрос на интереси и най вече за голяма печалба и евтина работна ръка...
  • 89 1944

    1 2 Отговор

    До коментар #84 от "МИХАЙЛОВ":

    свършиха ти хапчетата или четеш твърде много комунистическа литература?
  • 90 Смотан

    0 3 Отговор
    Аз не разбрах какъв е проблема ЕП ще шофира VW заради Турция е това проблем ли е? :D
  • 91 Евро

    4 1 Отговор
    Европарламента може да блокира завода им също и германското правителство защото Фолксваген не е напълно частна фирма притежава се и от държавата , а дали ще го направят ще си покаже
  • 92 Грую

    2 1 Отговор
    Ами те посредством нашите продажни политици не знаят ли какво сътвориха в България, че сега се дърлят. България прилича на онези мухи в паяжината на паяка, от които паякът е изсмукал всичко ценно от вътре и останала само кухата обвивка. Всички млади и здрави избягаха да работят предимно именно в тези европейски държави, а тук останаха само дърти, инвалиди и една малка част крадлива управляваща класа, които единствено са добре и пледират за просперитет на обществото, визирайки себе си и сега какво мислят че могат да заблудят такъв голям инвеститор като Фолксваген ли? Чак е смешно. Това е оценката на България, дадена от един световен гигант и може да не се харесва на много хор, но аз съм сигурен, че е обективна.
  • 93 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 94 Средностатистически Българин

    3 1 Отговор
    Поне да знаем какви коли да не купуваме
  • 95 pussy master

    2 0 Отговор
    Мисля че продажбите на VW ще паднат чувстително, защото Хаюндай и Киа също се борят за източноевроеския пазар и то много агресивно и успешно a и са напълно конкурентно способни.
  • 96 Китаец

    1 2 Отговор
    Няма западна фирма да няма завод или фабрика в Китайската Народна Република",най-демократичната "държава в целия свят.Ако критерият за инвестиране бe спазването на човешките права в дадената страна а не печалбата,какво правят там?
  • 97 xdm

    0 0 Отговор
    Германия не е зле да направи две крачки вляво в Евразийския съюз. Така и англичаните ще имат по-малък стимул да напускат.
  • 98 блаблабла

    0 0 Отговор
    ми щото иска подкуп що
  • 99 Име

    0 1 Отговор

    До коментар #1 от "BG 5":

    Така е . Един гологлав чичко 40години се опитваше со кротце со Благо и со малко кютек да ни направи хора , държава,която да не изостава много от света. Но дойдоха едни брадати и кресливи батковци ,казаха - времето е наше ,и времето спря, даже се върна назад.
Новини по държави: