Битката на България за завод на Volkswagen не е загубена. Страната ни има шанс да привлече инвестицията от близо 1 милиард евро, защото решението за нея се превърна от икономическо в политическо. Това заяви пред TrafficNews Милен Керемедчиев – дипломат и бивш заместник-миистър на външните работи и на икономиката.
Той коментира поредното отлагане от Надзорния съвет на компанията да гласува решението заводът да е в Турция, въпреки публикациите в германски и турски медии, че то вече е взето в полза на Измир.
Това обаче бе посрещнато с жестока критика в Европейския парламент от всички страни и политически групи. Депутати от Европейската народна партия (ЕНП), „зелените” и либералите заявиха в писмо до Европейската комисия, че Турция си създава конкурентно предимство пред държавите членки на ЕС заради митническия съюз и високите държавни помощи. А „зеленият” евродепутат Виола фон Крамон-Таубадел апелира пред борда на VW да спре проекта, защото нарушава правилата на ЕС за защита на конкуренцията.
„Като имаме предвид все по-лошото състояние на правовата държава, на медийната свобода и на демокрацията под управлението на президента Ердоган, решението на ръководството на концерна VW предизвиква потрес", заяви колегата му Райнхард Бютикофер.
Volkswagen груп е най-голямата автомобилна компания в света. Такива концерни винаги са обвързани с политиките на съответните страни. Заводите на VW са в различни части на ЕС – Испания, Чехия, Словакия, Германия, Унгария. Това показва, че политическото решение ще се вземе е на европейско ниво, а не на германско-турско, категоричен е Керемедчиев.
По думите му, битката е изключително изострена заради политическата конюктюра. За Ердоган тази инвестиция е жизнено важна не толкова за събуждане на икономиката на Турция, която е в колапс, колкото за подобряването на имиджа му. Президентът търпи сериозни критики от опонентите си заради развалянето на отношенията със САЩ и ЕС.
Това беше и една от причините, поради която той загуби изборите в Истанбул. И ситуацията ще става все по-тежка, тъй като новият кмет на града започва да вади доказателства за злоупотреби и корупционни практики, което показва, че имиджът на Ердоган тепърва ще увяхва. Така че той се нуждае от инвестицията на Фолксваген, за да докаже, че ЕС и европейските компании продължават да имат доверие в турското правителство, обясни Керемедчиев.
По думите му, най-силното оръжие на турския президент е подкрепата на Катарската държава, която е един от акционерите във Volkswagen груп. Отношенията между двете страни са изключително топли – Анкара помогна на Доха при кризата със Саудитска Арабия и държавите от Персийския залив, а катарските инвестиции в Турция достигнаха 15 млрд. долара.
Но в същото време се надигат все повече гласове сред европейския политически елит срещу арогантното поведение на Ердоган, което дразни евролидерите. Новият Европарламент ще бъде все по-критичен за демократичните процеси в Турция. Позицията на „зелените” и либералите ще е определяща за бъдещите политики на ЕС, което ще доведе до усложняване на отношенията с Турция. Така че гласовете в Европа, които са против „подаръка” на Ердоган за Фолксваген, ще се увеличат, посочи още Керемедчиев.
Автоконцернът и правителството на Ердоган са се договорили, че с пари на турските данъкоплатци ще бъдат купени 40 000 автомобила, а компанията ще получи държавна помощ в размер на 400 милиона евро.
Но обещанията на Ердоган влизат в противоречие с европейските принципи за ненамеса на държавата в бизнеса. Така че европейските регулатори биха се самосезирали относно държавната помощ, която се отпуска от Турция на един европейски инвеститор, е мнението на експерта.
Той коментира и голямата ифлация в страната, която намалява покупателните способности на турския данъкоплатец и докарва до спад на субсидираните продажби в сферата на обществените поръчки. В Истанбул вече са замразени стотици покупки на автомобили за общинската и държавната администрации.
Така че има възможност за неизпълнение на заложените в договора ангажименти на турското правителство, което пък ще доведе до промяна на решението на Фолксваген груп, посочи още Керемедчиев.
Къде в крайна сметка ще е инвестицията - едва ли ще разберем скоро, особено когато везните ще трябва да се наклонят от политиците.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Да бе ама
Коментиран от #41, #74, #105, #114, #118
12:08 02.10.2019
3 ФВ Фен
Коментиран от #16, #46, #65
12:10 02.10.2019
4 машааала
До коментар #1 от "Mehmet Türkoğlu Efendi":
ГолЕм,голЕм!!!!!И как заводът да не е в Турция?!!!12:11 02.10.2019
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 България и технологии Хахаха
Коментиран от #60, #96
12:19 02.10.2019
7 111
Коментиран от #10
12:22 02.10.2019
8 BG5
12:27 02.10.2019
9 ???
12:27 02.10.2019
10 гост
До коментар #7 от "111":
Така е. Малко ли са откраднатите и измамени чуждестранни бизнесмени и то с помощта на съдиите? Не са малко, та чак френският посланник се намеси и се изказа негативно как е възможно в страна от ЕС да се крадат така фирми и властта да помага за това. Има японци, китайци, които са загубили бизнесите си или са им ги направили пред фалит, за да ги придобият незаконосъобразно. Как някой да инвестира ако не човек на властта?12:31 02.10.2019
11 гост
Коментиран от #75, #124
12:32 02.10.2019
12 Последния софиянец
12:32 02.10.2019
13 Диамантената ръка
Коментиран от #18
12:37 02.10.2019
14 Ахахха
12:38 02.10.2019
15 onq s konq
12:38 02.10.2019
16 Проблема е в това
До коментар #3 от "ФВ Фен":
,че кадри дори за производство на цървули нямаме,камо ли за коли и когато нямаш база учащи ама наистина учащи от професионални техникуми по машиностроене/защото сегашното обучение не става/ няма от къде да вземеш отсвен от внос. Тож фенщината е добре,но реалностите са други. Съсипахме база изграждана с 45 години,за 30 години,сега други са ни виновни.Коментиран от #22
12:48 02.10.2019
17 БАТКАТА
болница, мисля в Одрин.Да,да точно така беше!!!!От тази болница,в която той уж беше отишъл да се лекува обяви,че тя е едва ли не построена за българите от България и всеки един българин,срещу някаква съвсем ниска застраховка може да получи адекватно лечение,неразличимо от това на турските граждани!!Но!!!Но,малката подробност беше,че тези ''българи'' трябва да са с мюсюлманско самосъзнание!!!!!Че и с ''VW''ще е същото.Дреме и на Германия за германци и за българи.Дреме му на някой и за качеството на продукцията,той ''VW''отдааавна падна в канала.Само погледнете визията на новият Голф.Така,че и кадровият проблем не е проблем.Важното е
12:49 02.10.2019
18 ами ако ги
До коментар #13 от "Диамантената ръка":
забранят да е в страна извън еврозоната,това е най-логичната развръзка нанещата така,че ние пак лапаме дървото от дебелия край.12:53 02.10.2019
19 Тръмп
Коментиран от #23, #25
12:58 02.10.2019
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Гъдю Гъдев
До коментар #16 от "Проблема е в това":
Ама в механотехникумите имаше и преподаватели на времето, като Янчо Арнаудов. Съпромат.Коментиран от #31
13:15 02.10.2019
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 The Riddle
13:26 02.10.2019
25 румбс
До коментар #19 от "Тръмп":
ти си травестит бе мой13:26 02.10.2019
26 Цирк пълен
13:41 02.10.2019
27 Реалист
13:44 02.10.2019
28 Пешеходец
13:57 02.10.2019
29 Поредния наркоман😂😂
13:59 02.10.2019
30 Матей
14:00 02.10.2019
31 Коmapak
До коментар #22 от "Гъдю Гъдев":
Спомен за Харизанов. РМММ рязане на метали и металорежещи машини от техникума Сталин14:01 02.10.2019
32 6363
14:07 02.10.2019
33 ЧИЧО
14:23 02.10.2019
34 Мимо
14:24 02.10.2019
35 Белята
Манталитета ни пречи много!
Как беше-"Не е важно аз да съм добре по-важно е Вуте да е зле.
14:33 02.10.2019
36 Баба Вуна
14:34 02.10.2019
37 Престанете с тоя пробит соц ваген
14:35 02.10.2019
38 Васил
14:38 02.10.2019
39 Реалист
Коментиран от #47, #89
14:40 02.10.2019
40 Реалист
14:41 02.10.2019
41 асдасдад
До коментар #2 от "Да бе ама":
В главата ти няма кадър толкова много млади вишисти бачкат като механици и знаят юного повече.14:57 02.10.2019
42 бял
15:02 02.10.2019
43 Gost
Коментиран от #90
15:03 02.10.2019
44 Gost
15:05 02.10.2019
45 Факти&МИТ
15:06 02.10.2019
46 олеееееееее
До коментар #3 от "ФВ Фен":
Колега, не можеш да си представиш колко голяма е трагедията. В машиностроенето, всички млади ,дето сега излизат на пазара на труда, нищо не знаят ,нищо не могат. Ама нищо. Техникумите са пълен ташак - нищо не учат ,само пушат по дворовете , даскалите гледат ден да мине ,друг да дойде. Никой не иска да спазва работно време и правила- идват на работа със закъснение и то редовно. Нищо не ги интересува , само да си вземат заплатата. От друга страна, хората на пенсионна възраст знаят и могат( не всички) , но те вече са възрастни и не могат да работят цял ден както трябва. Казва ви от опит- имам преки наблюдения над един голям завод и виждам всичко. Заявявам най-отговорно - у нас няма специалисти за един такъв завод. Даже обикновени работници за поточната линия няма да намерят. Германците ще са най-големите глупаци , ако го направят у насКоментиран от #57
15:09 02.10.2019
47 Голям смях
До коментар #39 от "Реалист":
Кой ще купува тази турска сглобка.Швабите си мислят за източна Европа,Близкият изток Северна Африка,но сметките ще им излязат криви като на чичо Хитлер,тетюто на Вагината.....Японците и корейците,пък да не говорим за Китайците са вече там и са се доказали с качеството спрямо Факри и Гюнгюр......Коментиран от #131
15:13 02.10.2019
48 Име
Коментиран от #51
16:14 02.10.2019
49 Doko
16:18 02.10.2019
50 Интересно
16:20 02.10.2019
51 Ко каза ко
До коментар #48 от "Име":
Така е,ама каква заплата ще му дават знаеш ли? Хората и да искат да плащат,ще се намерят консултантски фирми които да им обяснят ,че може и по евтино да си намерят персонал.Който не е съгласен да обясни ,че не е така.Коментиран от #55
16:23 02.10.2019
52 Ракодов
16:32 02.10.2019
53 Дионис
16:33 02.10.2019
54 Брависимо
Коментиран от #68
17:05 02.10.2019
55 Име
До коментар #51 от "Ко каза ко":
Ей затова да си ходят в Турция, няма да сме им роби в собствената си страна.17:07 02.10.2019
56 Дядо Гочо
Я вижте колко българи ходят да учат в турски университети (малко) и колко турци идват в нашите (много повече).
Образованието тук е много по-добро отколкото в Турция, това е факт.
Коментиран от #112
17:35 02.10.2019
57 321
До коментар #46 от "олеееееееее":
Мисля, че си много объркан. Тук е пълно с кадри. В тези заводи в Германия работят в най-добрия случай 10-20 % немци. Другите са турци, араби и прочие. Работата в тези заводи е нискоквалифицирана - маймуна да вържеш ще завие някой болт. В тези заводи високотехнологичните операции се извършват от компютри и роботи. Човешкия фактор е склададжия, шофьор, оператор на гаечен ключ и т.н. От друга страна в България вече и лидер по IT технологии и електронни разработки. За щастие тези производители и разработчици все още идват тук. Та, у нас има "специалисти" за 10 такива завода, ама това няма никакво значение. Важна е парата, която им се дава бонус. Ние заради ЕС не можем да им я дадем и затова отиват в Турция. Няма нищо сложно в това. Не си избивай комплексите и ниското самочувствие тук, защото от твоето мрънкане хората, ще вземат да си повярват, че не ставаме.Коментиран от #70, #97
17:56 02.10.2019
58 Дидо
17:57 02.10.2019
59 Plameni
18:13 02.10.2019
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Аз съм това де
18:37 02.10.2019
62 Боко
Коментиран от #63
18:42 02.10.2019
63 Пунта Мара
До коментар #62 от "Боко":
Иначе ще дойде Тойота. . Сама да кажа за незнаещите. Тойота се правят в Турция и Англия.18:45 02.10.2019
64 Абе Тапанари
18:52 02.10.2019
65 Хелиос
До коментар #3 от "ФВ Фен":
Кадри има на контра протестите и след това имплантирани в протестите срещу ГЕШЕВ Аз видях поне 500 здрави младежи от Перник и Несебър! Бате Бойко с Гешев може да ги организира от цяла България, те са някъде около30/40хиляди бригадирите се знаят кои са инжинерният състав ще го назначи Ангелинкова,А мениджмента Вежди Рашидов малко са татуирани наще кадри германеца ще ги гледа облечени С дълги ръкави Управителният съвет високо образовани Калинки Това е положението wv да заповядат Пак квото стане!18:52 02.10.2019
66 Бай Яни
18:53 02.10.2019
67 И рибар съм
18:58 02.10.2019
68 1944
До коментар #54 от "Брависимо":
Браво Допълвам и авангардът БКП с Разклоненията БСП ДПС ГЕРБ И ВМРО19:03 02.10.2019
69 Borislav Popov
19:05 02.10.2019
70 олеееееееее
До коментар #57 от "321":
Не си на земята, колега. Успех ти пожелавам , ако някога ти се наложи да търсиш нормални хора за работа. А за комплексите- не се притеснявай за мен- инж. съм , 2 чужди езика, живея по-добре от повечето западняци.19:10 02.10.2019
71 Справедливост
19:31 02.10.2019
72 Бойко
19:32 02.10.2019
73 Ynd
19:36 02.10.2019
74 А БЕ
До коментар #2 от "Да бе ама":
ИМАМЕ МНОГО ПРЕДАТЕЛИ ПЛЮЕЩИ ДЪРЖАВАТА НИ , МРЪСНИТЕ ПОМИЯРИ ПОЧИВЕН ДЕН НЯМАТ У НАС ! КАЗАНО ПО НАШЕНСКИ БЪЛГАРОФОБИ , ОБИЧАЩИ ПОВЕЧЕ РУСИЯ !!!Коментиран от #76
19:44 02.10.2019
75 Адолфо Хит
До коментар #11 от "гост":
На талази турци идват в България да пазарят ли искаш да кажеш, иди на трите врати и виж кой е добре и кой псува хала си? В Турция добре живеят само 18 %, но те не са спецове в автомобилостроенето, в друго са спецове те...20:01 02.10.2019
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Разбирко
20:32 02.10.2019
79 Бубу
Коментиран от #101
20:47 02.10.2019
80 Разбирко
20:59 02.10.2019
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 222
21:22 02.10.2019
83 Ердоан
21:33 02.10.2019
84 Разбирко
Апропо, пък на предното си мнение ивах няколко плюса. Отварям след време и ги няма.....а този който ги е дал няма как да ги махне. Няма такава опция, тъй като при повторно чукане на което и да е, не ти дава отново да гласуваш. Та някой от сайта върти нещата в определена посока.
21:34 02.10.2019
85 Милен
В тъпата България никой не ще да инвестира.
И продължавайте да си гласувате за Боко тиквата и бубите му, преяли от европарички.
Не ставаме бе хора, не ставаме!
За нищо не ставаме!
21:35 02.10.2019
86 Реалността
21:39 02.10.2019
87 ТОЧКАТА
21:42 02.10.2019
88 Реалист
Коментиран от #92
21:54 02.10.2019
89 Банда нихилисти
До коментар #39 от "Реалист":
чудесно. и дотам да си останат22:00 02.10.2019
90 Иванов
До коментар #43 от "Gost":
А ти къде си се разходил? Мини Босфора и пак пиши как е там.А отностно работната ръка, ми трябват им няколко качествени ръководни кадри само. А в производството и маймуна да пуснеш ще го направи, който е работил в подобен завод, знае за какво иде реч. Е за да върви и по гладко работата се искат и малко клалифицирани кадри ама при 370-400 евро заплата надали ще ги намерят тук.
И аз преди няколко месеца се появих на едно интервю и на въпрос:
-Каква заплата очаквате?
Викам си, а сега да не взема да ги стресна нещо, та казах миролюбиво, 600 евро. Знаех предварително, че дават 450 с разните му бонусчета. И хъка, мъка, ще се обадим, та все още се обаждат де.
Дори и това което поисках е прекалено за тях. Много точно и ясно им бях писал какви са ми клалификациите и къде са придобити. Работа с разните му автомати, роботизирани машини и те така. Да ама им трябвало човек за някаква ръчна работа и затова толкоз.
Та се пита в задачата, защо да ходиш на смени за тез мизерни заплати, като за същата работа, но в друга държава ми плащат три пъти повече + безплатната квартира. И си продължавам както преди, лятото тук и от есента там до края на пролетта.
22:30 02.10.2019
91 ХХХ
абе вие вземете ги сезирайте за всеки случай...
при евентуално връщане на митата за Турски стоки в Европа . икономиката на Пуйката на момента става на половина. не че им го желая, но Ерди малко прекалява с изхвърлянията
22:33 02.10.2019
92 опа
До коментар #88 от "Реалист":
а ти какво мислиш са обещали с роската?? точно това.. в момента в България са нужни поне 1500лв за да живееш, а пишман-чуждестранните-инвеститори и 1000 ни щат да плащат.. затова ФВ са прави че кадри няма да намерят. нито пък на нас са ни нужни поредните робовладелци
22:39 02.10.2019
93 фв голф
22:50 02.10.2019
94 блаблабла
23:18 02.10.2019
95 мангуста
23:34 02.10.2019
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Началник цех
До коментар #57 от "321":
Свирчо, свирчооо.... Хич те няма00:52 03.10.2019
98 Totti
07:24 03.10.2019
99 Късно е за китка
Компанията е с адрес в град Маниса, който е близо до Измир и оглежданото място в Турция за нов завод.
Volkswagen Turkey Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS ще създава дизайн, ще произвежда и сглабя автомобили, пише още в съобщението. Компанията има капитал от 943,5 милиона лири, или $164 милиона.
07:49 03.10.2019
100 ивчо
07:58 03.10.2019
101 ивчо
До коментар #79 от "Бубу":
интересно как само един развит Истанбул докара турската иконономика на осмо място в света.Коментиран от #104
08:09 03.10.2019
102 И Тишо е на гей парада
08:58 03.10.2019
103 БАЙ ОЙ
09:06 03.10.2019
104 БАЙ ОЙ
До коментар #101 от "ивчо":
Иванчо, Иванчо, какво 8-мо място те гони? Ти уред ли си? БВП на Холандия е по-голямо от на турция!!!!!!!!!!!!!! Туркия е чаааааааааак на 19-то място за 2018-та09:09 03.10.2019
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 гост
09:28 03.10.2019
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Краставица
09:46 03.10.2019
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 Шаран БГ
09:58 03.10.2019
112 goni
До коментар #56 от "Дядо Гочо":
Образованието ни не е по-добро, но е много по-евтино. Един семестър в медицински университет в турската част на Кипър е 15000 евро. В България -4000! Говоря за чужденци. Потърси в DW. Ще разбереш защо ставаме все по-популярни сред германците, които искат да завършат стоматология. Голям майтап!09:59 03.10.2019
113 Българин
До коментар #105 от "Емил Рангелов":
Емилееее не намесвай Русия!Там отдавна има завод на VW, както и на Рено!
Това, че муриканските робовладетели поддържат създателите на статуквото в България, не означава, че причината за състоянието ни е в Русия! Всеки средно ингелигентен човек го разбира това!
Докато сащ имат военни бази в ЕС, важните решения ще се вземат, само след съгласие на американските началници!!!
Нито южен поток ще имаме, нито аец белене, нито ще можем да прибираме приходите от богатствата на страната ни!!!
Капиш???!!!
10:03 03.10.2019
114 _he_
До коментар #2 от "Да бе ама":
"Нямате кадри" е твърде смешен довод и предполагам измислен от интернет писачи, а не казан от VW. В бъдещия завод на VW ще се правят автомобили, които вече са разработени. Няма тепърва да се проектират, така че не им трябват дизайнери и инженери по проектиране и разработка, каквито трудно се намират и в световен мащаб. Нужните "кадри" се обучават за 3 месеца. Точно толкова бяха необходими за обучението на кадрите с които стартира завода на GreatWall в Ловеч. При това се обучаваха в Китай. За малко по-малко се обучиха в Полша кадрите за следващия завод за части. Пак за същия период се обучиха и в Германия кадрите за завода в Плевен. Части и елементи за автомобили се произвеждат и в Ботевград и в Хасково. На това липса на кадри ли му казвате?10:11 03.10.2019
115 ввв
10:13 03.10.2019
116 ВСидеров
10:14 03.10.2019
117 koпа
10:15 03.10.2019
118 Владо
До коментар #2 от "Да бе ама":
Ако решат да ги произвеждат в България, квалфицирана работна ръка ще се намери, защото много от работещите в чужбина българи, с радост ще се върнат в България за такава работа. Познавам много, които биха се възползвали от такава възможност.Аз съм един от тях. В момента работя в автомобилен завод. Единственната причина че напуснах България, беше липсата на подходяща работа.
Коментиран от #122
10:38 03.10.2019
119 Galya
10:57 03.10.2019
120 Да ама не
11:01 03.10.2019
121 сноу
11:13 03.10.2019
122 Некифор
До коментар #118 от "Владо":
Владо, аз за 750 лв, колкото ще плаща ФаоВе в Турция няма да се върна. Ако ще плащат колкото в истинската Европа, защо ще идват тук? Там земята да не е свършила? Ама мозък трябва да го разберешКоментиран от #125
11:25 03.10.2019
123 Един глас
11:59 03.10.2019
124 Пфф
До коментар #11 от "гост":
Ти ходил ли си в турция ? Знаеш ли че културата им и интелектуалното им ниво е много ниско като изключим и външният им вид (мязат на цигани) това не е страна която прилича на просперираща.Имат една анкара и Цариград. А да не говорим за източните части на турция хората там не знаят че има нещо наречено интернет
Коментиран от #126, #129
12:27 03.10.2019
125 ивчо
До коментар #122 от "Некифор":
еми в истинската европа плащат 2500 евра на работягите, Що в Турция да не плащат 1000 евра. И не забравяй че Германия има недостиг на работници. А мястото на завода в Турция е перфектно откум транспорт на произведенито към Африка Азия и централна РусияКоментиран от #127
12:49 03.10.2019
126 zezar16
До коментар #124 от "Пфф":
ходил съм и пишеш пълни глупо, сти виж класацията на първите 1000 университета в света, нито един български и 6 турски. Виж евростат къде е Турция като икономика и къде БГ , ти в САЩ да не мислиш че 300 милиона са костюмари и вишисти и в пущинаците на Тексас или Невада лющи интернет та дрънка12:55 03.10.2019
127 Илиян
До коментар #125 от "ивчо":
Почти съм убеден, че заплата 1000 евра е невъзможна. Те си казаха. Идват за ниската цена на труда. В Чехия плащат 1000 евро чисти. Логично е да търсят много под тази сума (за да се изплати известицията и тн). Освен това ще произвеждат остарели автомобили и искат с печалбата им да финансират електрическите, които ще ги правят немци и чехи за над 1500 евро13:01 03.10.2019
128 Пишман
13:20 03.10.2019
129 Този коментар е премахнат от модератор.
130 Ангелов
Коментиран от #132
16:59 03.10.2019
131 Алоооо
До коментар #47 от "Голям смях":
Тойотите къде ги сглобяват. Хей просветли се малко за тойота корола става въпрос.форд транзит....И за всеки случай няма да ги купуват от нас
19:16 03.10.2019
132 Не знаеш ли
До коментар #130 от "Ангелов":
Нашите умни избягаха вече .та няма смисъл да си мислим че сме п,по,най19:18 03.10.2019
133 999
ГОДИШНАТА ИНФЛАЦИЯТА В ТУРЦИЯ ОТ 24%,СПАДНА НА 15 , ОТ ДНЕС ВЕЧЕ Е 9%.
СКАНДАЛИ ИМА С КМЕТА НА ИСТАНБУЛ - АМА СА В ПОЛЗА НА ЕРДОГАН! ИМАМОГЛУ СЕ ОКАЗА ЕДНО ГОЛЯМО ФИАСКО! МНОГО ЛЪЖИТЕ В ТАЯ БЪЛГАРСКА ДЪРЖАВА ! МА ТО БЪЛГАРИНА МАЙ САМО НА ТОВА Е СПОСОБЕН!
НЕМЦИТЕ ЩЕ СТРОЯТ В ТУРЦИЯ - 1,4 МЛРД. ДНЕС СТАНА ЯСНО ЧЕ И ЕЪРБЪС И ТИ ЩЕ СТРОЯТ ЗАВОД ДОГОДИНА В ТУРЦИЯ - 2,5 МЛРД., ОГРОМНА КИТАЙСКА КОМПАНИЯ СЪЩО И ПРЕДИВИЛА МЕРАЦИ ЗА ИНВЕСТИЦИИ В ТУРЦИЯ ....
КВО ДА ВИ КАЖА, ЩЕ ЦИТИРАМ ТОДОР ЖИВКОВ: "КЕРВАНА СИ ВЪРВИ,КУЧЕТО СИ ЛАЕ!"
19:34 03.10.2019
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 Дали наистина е така
01:44 04.10.2019
136 Перник
09:01 04.10.2019
137 Шаран БГ
Коментиран от #140
09:39 04.10.2019
138 До 999
БЛАГОДАРЯ ЕВАЛА.........
11:10 04.10.2019
139 Този коментар е премахнат от модератор.
140 Реалист
До коментар #137 от "Шаран БГ":
Дреме им на фао ве че България няма да купува 500 автомобили годишно. Толкова купува само една фирма в Турция. Но можем да наложим санкции за ембарго върху брандираният им кетчуп16:50 04.10.2019
141 Чокумба
... той да не е на Пеески че да дойде като му дадеш "най добрата оферта "
20:44 04.10.2019
142 МиГ 23
23:54 04.10.2019
143 някой си
12:02 15.10.2019