Last news in Fakti

2 Октомври, 2019 12:01 53 580 143

Ето кой ще доведе Volkswagen в България

  • volkswagen-
  • завод-
  • българия

Най-силното оръжие на турския президент е подкрепата на  Катарската държава

Ето кой ще доведе Volkswagen в България - 1

Битката на България за завод на Volkswagen не е загубена. Страната ни има шанс да привлече инвестицията от близо 1 милиард евро, защото решението за нея се превърна от икономическо в политическо. Това заяви пред TrafficNews Милен Керемедчиев – дипломат и бивш заместник-миистър на външните работи и на икономиката.

Той коментира поредното отлагане от Надзорния съвет на компанията да гласува решението заводът да е в Турция, въпреки публикациите в германски и турски медии, че то вече е взето в полза на Измир.

Това обаче бе посрещнато с жестока критика в Европейския парламент от всички страни и политически групи. Депутати от Европейската народна партия (ЕНП), „зелените” и либералите заявиха в писмо до Европейската комисия, че Турция си създава конкурентно предимство пред държавите членки на ЕС заради митническия съюз и високите държавни помощи. А „зеленият” евродепутат Виола фон Крамон-Таубадел апелира пред борда на VW да спре проекта, защото нарушава правилата на ЕС за защита на конкуренцията.

„Като имаме предвид все по-лошото състояние на правовата държава, на медийната свобода и на демокрацията под управлението на президента Ердоган, решението на ръководството на концерна VW предизвиква потрес", заяви колегата му Райнхард Бютикофер.

Volkswagen груп е най-голямата автомобилна компания в света. Такива концерни винаги са обвързани с политиките на съответните страни. Заводите на VW са в различни части на ЕС – Испания, Чехия, Словакия, Германия, Унгария. Това показва, че политическото решение ще се вземе е на европейско ниво, а не на германско-турско, категоричен е Керемедчиев.

По думите му, битката е изключително изострена заради политическата конюктюра. За Ердоган тази инвестиция е жизнено важна не толкова за събуждане на икономиката на Турция, която е в колапс, колкото за подобряването на имиджа му. Президентът търпи сериозни критики от опонентите си заради развалянето на отношенията със САЩ и ЕС.

Това беше и една от причините, поради която той загуби изборите в Истанбул. И ситуацията ще става все по-тежка, тъй като новият кмет на града започва да вади доказателства за злоупотреби и корупционни практики, което показва, че имиджът на Ердоган тепърва ще увяхва. Така че той се нуждае от инвестицията на Фолксваген, за да докаже, че ЕС и европейските компании продължават да имат доверие в турското правителство, обясни Керемедчиев.

По думите му, най-силното оръжие на турския президент е подкрепата на Катарската държава, която е един от акционерите във Volkswagen груп. Отношенията между двете страни са изключително топли – Анкара помогна на Доха при кризата със Саудитска Арабия и държавите от Персийския залив, а катарските инвестиции в Турция достигнаха 15 млрд. долара.

Но в същото време се надигат все повече гласове сред европейския политически елит срещу арогантното поведение на Ердоган, което дразни евролидерите. Новият Европарламент ще бъде все по-критичен за демократичните процеси в Турция. Позицията на „зелените” и либералите ще е определяща за бъдещите политики на ЕС, което ще доведе до усложняване на отношенията с Турция. Така че гласовете в Европа, които са против „подаръка” на Ердоган за Фолксваген, ще се увеличат, посочи още Керемедчиев.

Автоконцернът и правителството на Ердоган са се договорили, че с пари на турските данъкоплатци ще бъдат купени 40 000 автомобила, а компанията ще получи държавна помощ в размер на 400 милиона евро.

Но обещанията на Ердоган влизат в противоречие с европейските принципи за ненамеса на държавата в бизнеса. Така че европейските регулатори биха се самосезирали относно държавната помощ, която се отпуска от Турция на един европейски инвеститор, е мнението на експерта.

Той коментира и голямата ифлация в страната, която намалява покупателните способности на турския данъкоплатец и докарва до спад на субсидираните продажби в сферата на обществените поръчки. В Истанбул вече са замразени стотици покупки на автомобили за общинската и държавната администрации.

Така че има възможност за неизпълнение на заложените в договора ангажименти на турското правителство, което пък ще доведе до промяна на решението на Фолксваген груп, посочи още Керемедчиев.

Къде в крайна сметка ще е инвестицията - едва ли ще разберем скоро, особено когато везните ще трябва да се наклонят от политиците.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 82 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Да бе ама

    183 30 Отговор
    Германците казаха - "нямате кадри"! Това е, което не може да се поправи! 10 години загубихме!

    Коментиран от #41, #74, #105, #114, #118

  • 3 ФВ Фен

    152 57 Отговор
    Дано успеят да ги разубедят за тая Турция, мисля че може да се организираме и като работна ръка и всичко свързано с автомобилостроенето тук! Това което чета наляво и надясно, че нямаме кадри са глупости, защото бързо, бързо ще се набавят. Много сериозни промени в позитивна посока ще създаде подобно предприятие в България

    Коментиран от #16, #46, #65

  • 4 машааала

    26 47 Отговор

    До коментар #1 от "Mehmet Türkoğlu Efendi":

    ГолЕм,голЕм!!!!!И как заводът да не е в Турция?!!!
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 България и технологии Хахаха

    55 82 Отговор
    България и технологии Хахаха

    Коментиран от #60, #96

  • 7 111

    168 46 Отговор
    Няма компания, която да иска да инвестира в икономически деградирала и мутренска страна, която по-скоро би рекитирала един толкова голям бизнес, от колкото да го стимилура да се развива и прогресира.

    Коментиран от #10

  • 8 BG5

    97 57 Отговор
    В BG няма работливи и разумни хора па искате специалисти !?
  • 9 ???

    85 31 Отговор
    Керемидчиев, ако отиде в Турция ще си натрошиш ли публично керемидата?
  • 10 гост

    89 19 Отговор

    До коментар #7 от "111":

    Така е. Малко ли са откраднатите и измамени чуждестранни бизнесмени и то с помощта на съдиите? Не са малко, та чак френският посланник се намеси и се изказа негативно как е възможно в страна от ЕС да се крадат така фирми и властта да помага за това. Има японци, китайци, които са загубили бизнесите си или са им ги направили пред фалит, за да ги придобият незаконосъобразно. Как някой да инвестира ако не човек на властта?
  • 11 гост

    107 37 Отговор
    Турция е в"колапс","купена криза"....и какво ли още не,ако се разходите в Турция ще видите,че НЯМА КРИЗА,а хората си живеят съвсем нормално,за разлика от техните комшии българите!!!

    Коментиран от #75, #124

  • 12 Последния софиянец

    63 10 Отговор
    Като играе парата, политиката остава на заден план. Интереса клати ФЕСА.
  • 13 Диамантената ръка

    57 10 Отговор
    Накрая ще разширят сегашните заводи и нов никъде няма да има..

    Коментиран от #18

  • 14 Ахахха

    76 7 Отговор
    Все още някой вярва ли на мутролакеите и на мутролъжците?! Махайте се с предизброните си лъжи!
  • 15 onq s konq

    47 7 Отговор
    до къде я докарахме еколозите, зелените и социалистите от Европа да помагат на Бойко
  • 16 Проблема е в това

    66 16 Отговор

    До коментар #3 от "ФВ Фен":

    ,че кадри дори за производство на цървули нямаме,камо ли за коли и когато нямаш база учащи ама наистина учащи от професионални техникуми по машиностроене/защото сегашното обучение не става/ няма от къде да вземеш отсвен от внос. Тож фенщината е добре,но реалностите са други. Съсипахме база изграждана с 45 години,за 30 години,сега други са ни виновни.

    Коментиран от #22

  • 17 БАТКАТА

    23 12 Отговор
    Снощи хвърлях варен боб и прозрях решението!Как никой не се е сетил до сега??Но бобът,особено вареният си е мощно народно средство за осведомяване на заблудените народни маси,накратко-шилета.А именно.Ми то лесно било бре,имаме си Kaufland,имаме си BILLA,имаме си Lidl и т.н.,а защо да си нямаме и завод на ''VW''??Земя за подаряване,колкото си щете,нашите хубавци ще наподпишат договори,клаузи,млаузи и т.н. в ущърб на България и в полза на Турция,пардон ''VW'' завчас.Иначе той пак ще си е толкова турски,пардон нески,колкото и гореспоменатите вериги.Пак толкова приходи ще влизат в хазната,колкото и от гореспоменатите вериги т.е. почти николко.НАП не е проблем,не е фактор.Колкото до работната ръка,има си достатъчно ''българи" с мюсюлманско самосъзнание,както се изряза валията на Разград,когато правеше реклама на една новопостроена
    болница, мисля в Одрин.Да,да точно така беше!!!!От тази болница,в която той уж беше отишъл да се лекува обяви,че тя е едва ли не построена за българите от България и всеки един българин,срещу някаква съвсем ниска застраховка може да получи адекватно лечение,неразличимо от това на турските граждани!!Но!!!Но,малката подробност беше,че тези ''българи'' трябва да са с мюсюлманско самосъзнание!!!!!Че и с ''VW''ще е същото.Дреме и на Германия за германци и за българи.Дреме му на някой и за качеството на продукцията,той ''VW''отдааавна падна в канала.Само погледнете визията на новият Голф.Така,че и кадровият проблем не е проблем.Важното е
  • 18 ами ако ги

    19 3 Отговор

    До коментар #13 от "Диамантената ръка":

    забранят да е в страна извън еврозоната,това е най-логичната развръзка нанещата така,че ние пак лапаме дървото от дебелия край.
  • 19 Тръмп

    23 56 Отговор
    Още преди 2месеца ви казах,че Турция няма шанс пред България,та споко и честито!!!;););)Българина ще се научи да кара нови коли,както е в Западна Европа!!!:):):)

    Коментиран от #23, #25

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Гъдю Гъдев

    24 2 Отговор

    До коментар #16 от "Проблема е в това":

    Ама в механотехникумите имаше и преподаватели на времето, като Янчо Арнаудов. Съпромат.

    Коментиран от #31

  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 The Riddle

    26 27 Отговор
    Фолксваген имат страх от Европарламента. Още им държи мокро от наказанията, които той им наложи заради Дизелгейт. Щом като големия политически брат се е изказал против сделка с Турция, вагените ще се съобразят, няма мърдане.
  • 25 румбс

    16 9 Отговор

    До коментар #19 от "Тръмп":

    ти си травестит бе мой
  • 26 Цирк пълен

    34 5 Отговор
    Фалшива новина.Продължава бледата постановка
  • 27 Реалист

    25 2 Отговор
    "Противоречие с европейските принципи за ненамеса на държавата в бизнеса", - :) е тогава за какво се месят политиците бе Керемидев:)
  • 28 Пешеходец

    41 8 Отговор
    Защо още има митове и легенди, че VW ще дойдат в България?
  • 29 Поредния наркоман😂😂

    29 8 Отговор
    Бегето не може нищо освен рекет измами кражби
  • 30 Матей

    47 11 Отговор
    Истината е ,че нямаме потенциал,няма ги кадрите,избягаха в чужбина,няма ги заводите в Ловеч,няма Мадара-Лиаз,Видин,няма комбинати и ДСО,МОТО-кари и електрокари--Казанлък,няма нация техническа и космическа и пр.На гола поляна ли ще правят върха на технологията,зарежи тая работа.На нас не ни позволиха да станем доматена република,камо ли да се месим в големите работи.
  • 31 Коmapak

    9 5 Отговор

    До коментар #22 от "Гъдю Гъдев":

    Спомен за Харизанов. РМММ рязане на метали и металорежещи машини от техникума Сталин
  • 32 6363

    39 15 Отговор
    За Турция поне е ясно, че има политическе диктатура и това не се крие. А в кенефа на Европа - Булгаристан, съществуващата в момента мутренско-олигофренска диктатура на примата Боко Тъпото и компания, упорита се афишира като демокрация, като евро-атлантически ценности и причие лишени от смисъл празни думи.
  • 33 ЧИЧО

    35 1 Отговор
    Споко бе хора! През месец октомври/докато минат изборите/ завода ще е в България!!! А пък за после се хващам на бас, че рязаната тиква ще реже "лентичка" а нашата тиква ще е почетен гост на тържеството за да му ръкопляска! За справка вижте - "Южен поток" и "Турски поток"!
  • 34 Мимо

    12 1 Отговор
    Тука всеки гледа далаверка, за работа и развитие "абе ще видим"
  • 35 Белята

    21 5 Отговор
    Прекалено алчна и крадлива нация сме!
    Манталитета ни пречи много!
    Как беше-"Не е важно аз да съм добре по-важно е Вуте да е зле.
  • 36 Баба Вуна

    3 3 Отговор
    Значи, баси кефа! Некой платил на Тишо да пише ей тука тъй, па я си четем безплатно! И мъжо опражил едни кифтета пуфкави, с винце бяло, че земем да му изперем една фитилясала... Ййийайюууаууу!!!
  • 37 Престанете с тоя пробит соц ваген

    11 3 Отговор
    Мача е свирен
  • 38 Васил

    27 9 Отговор
    България е изостанала от Турция поне с 50 години на Европарламента не му дреме къде ще е завода на VW имат право да го правят където си искат. Всяка компания си гледа собственият финансов интерес и къде ще има най голяма печалба от България няма да изкара нищо защото Българите са бедни и нямат никаква покупателна способност.
  • 39 Реалист

    27 6 Отговор
    Честито на всички българи:) Днес vw е регистрирала фирмата си в Турция за завода в гр. Маниса:)

    Коментиран от #47, #89

  • 40 Реалист

    12 1 Отговор
    Остана ли нещо за коментиране:) аз си пия бирата:)
  • 41 асдасдад

    10 5 Отговор

    До коментар #2 от "Да бе ама":

    В главата ти няма кадър толкова много млади вишисти бачкат като механици и знаят юного повече.
  • 42 бял

    28 6 Отговор
    Палячовци,отдавна предварителния договор се подписа с Турция,само тъпите герберски духачи мелят още по-темата
  • 43 Gost

    23 9 Отговор
    Къде.е.Турция.къде.е.българия.много.назад.сме .ние.този дето.вика.че.турция.е.в колапс.налко.дасе.порасходи.в.Турция.да.види.че.всичко.е.наред.живеят.си.хората.много.добре.от.комшйте..българия

    Коментиран от #90

  • 44 Gost

    15 1 Отговор
    Вътрешния пазар.в.турция.е.Мн.голям.за.разлика.от.Бг.
  • 45 Факти&МИТ

    4 1 Отговор
    Разузнаването на мнението на Ганю в България върви в пълна сила в Ердоганските проучвателни медии!МИТ отдавна са окупирали нашите информативни срества!!!!
  • 46 олеееееееее

    28 6 Отговор

    До коментар #3 от "ФВ Фен":

    Колега, не можеш да си представиш колко голяма е трагедията. В машиностроенето, всички млади ,дето сега излизат на пазара на труда, нищо не знаят ,нищо не могат. Ама нищо. Техникумите са пълен ташак - нищо не учат ,само пушат по дворовете , даскалите гледат ден да мине ,друг да дойде. Никой не иска да спазва работно време и правила- идват на работа със закъснение и то редовно. Нищо не ги интересува , само да си вземат заплатата. От друга страна, хората на пенсионна възраст знаят и могат( не всички) , но те вече са възрастни и не могат да работят цял ден както трябва. Казва ви от опит- имам преки наблюдения над един голям завод и виждам всичко. Заявявам най-отговорно - у нас няма специалисти за един такъв завод. Даже обикновени работници за поточната линия няма да намерят. Германците ще са най-големите глупаци , ако го направят у нас

    Коментиран от #57

  • 47 Голям смях

    13 9 Отговор

    До коментар #39 от "Реалист":

    Кой ще купува тази турска сглобка.Швабите си мислят за източна Европа,Близкият изток Северна Африка,но сметките ще им излязат криви като на чичо Хитлер,тетюто на Вагината.....Японците и корейците,пък да не говорим за Китайците са вече там и са се доказали с качеството спрямо Факри и Гюнгюр......

    Коментиран от #131

  • 48 Име

    18 17 Отговор
    Пълна глупост е че, няма кадри. Във всеки град ги виждате факирите по гаражните сервизчета, които могат да разглобят е сглобят една кола от- до. Това го няма нито в Турция, нито дори в заводите в Германия, където един работник сглобява предна лява врата и ако го преместиш на дясната ще трябва да го пращат на обучение.

    Коментиран от #51

  • 49 Doko

    20 2 Отговор
    Всичко хубаво ,ама айде и у нас да дойде такава криза като турската та да ни се дигне малко жизнения стандарт.
  • 50 Интересно

    13 2 Отговор
    Ако и VW да се откажат от Турция, Бойко Тиквата като свой актив ли ще си го препише?
  • 51 Ко каза ко

    8 0 Отговор

    До коментар #48 от "Име":

    Така е,ама каква заплата ще му дават знаеш ли? Хората и да искат да плащат,ще се намерят консултантски фирми които да им обяснят ,че може и по евтино да си намерят персонал.Който не е съгласен да обясни ,че не е така.

    Коментиран от #55

  • 52 Ракодов

    9 2 Отговор
    Ами те вече направили фирма в Турция ,вие още мечтаете за завода,в Турция ще го правят,очакваше се ,не е само до кадрите,гледат хората глобално,макар че ще го ядат яко там.....ердогански суджук....
  • 53 Дионис

    10 7 Отговор
    Защо да няма кадри, да не мислите че ей така ще ги зглобяваме с отвертки и ключове , всичко ще бъде роботизирано, и след месец, два обучение си готов
  • 54 Брависимо

    7 3 Отговор
    Бългaрcкият прoлeтaриaт бди и никoгa нямa дa дoпуcнe дa бъдe eкcплoaтирaн oт aлчнитe кaпитaлиcти oт Фoлквaгeн! Зaтoвa нeкa дa cи cтрoят зaвoдa в Турция!!!

    Коментиран от #68

  • 55 Име

    4 3 Отговор

    До коментар #51 от "Ко каза ко":

    Ей затова да си ходят в Турция, няма да сме им роби в собствената си страна.
  • 56 Дядо Гочо

    10 7 Отговор
    "Нямаме кадри"
    Я вижте колко българи ходят да учат в турски университети (малко) и колко турци идват в нашите (много повече).
    Образованието тук е много по-добро отколкото в Турция, това е факт.

    Коментиран от #112

  • 57 321

    12 12 Отговор

    До коментар #46 от "олеееееееее":

    Мисля, че си много объркан. Тук е пълно с кадри. В тези заводи в Германия работят в най-добрия случай 10-20 % немци. Другите са турци, араби и прочие. Работата в тези заводи е нискоквалифицирана - маймуна да вържеш ще завие някой болт. В тези заводи високотехнологичните операции се извършват от компютри и роботи. Човешкия фактор е склададжия, шофьор, оператор на гаечен ключ и т.н. От друга страна в България вече и лидер по IT технологии и електронни разработки. За щастие тези производители и разработчици все още идват тук. Та, у нас има "специалисти" за 10 такива завода, ама това няма никакво значение. Важна е парата, която им се дава бонус. Ние заради ЕС не можем да им я дадем и затова отиват в Турция. Няма нищо сложно в това. Не си избивай комплексите и ниското самочувствие тук, защото от твоето мрънкане хората, ще вземат да си повярват, че не ставаме.

    Коментиран от #70, #97

  • 58 Дидо

    5 9 Отговор
    Първо трябва да се изгони руската мафия и тогава инвестиции
  • 59 Plameni

    8 3 Отговор
    VW вече се е регистрирал в търговската камара в Турция. Няма да е в България
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Аз съм това де

    13 0 Отговор
    Седемдесетте и Осемдесетте години на миналия век в град Шумен се правеха камиони ито не лоши в целия комбинат работеха също около пет хиляди човека от Шумен и околията имаше и други крупни заводи в района като алуминиевия завод цигарената фабрика фаянсови заводи и други и за всички имаше работници
  • 62 Боко

    2 1 Отговор
    Да се качи в голф2 и та почне да се снима. Само тогава ще дойде VW

    Коментиран от #63

  • 63 Пунта Мара

    5 2 Отговор

    До коментар #62 от "Боко":

    Иначе ще дойде Тойота. . Сама да кажа за незнаещите. Тойота се правят в Турция и Англия.
  • 64 Абе Тапанари

    7 4 Отговор
    ЖАЛЪК ЖАЛЪК БОСТАНИСТАН
  • 65 Хелиос

    6 0 Отговор

    До коментар #3 от "ФВ Фен":

    Кадри има на контра протестите и след това имплантирани в протестите срещу ГЕШЕВ Аз видях поне 500 здрави младежи от Перник и Несебър! Бате Бойко с Гешев може да ги организира от цяла България, те са някъде около30/40хиляди бригадирите се знаят кои са инжинерният състав ще го назначи Ангелинкова,А мениджмента Вежди Рашидов малко са татуирани наще кадри германеца ще ги гледа облечени С дълги ръкави Управителният съвет високо образовани Калинки Това е положението wv да заповядат Пак квото стане!
  • 66 Бай Яни

    5 5 Отговор
    Боли а дедовия за фолцваген къде ще му е завода, те се доказаха че коли немогат да правят, голям скандал вдигнаха с дизелгейт. Дори със закон трябва да ги забранят да се продават и внасят В БГ. а след 4 години пак ще има статия, 40 000 нови автомобила стоят и ръждясват в пости ята, както стана със Суадитцките, дето уж ги претърпяло буря,. Така и на Ердо вагоните е Анадола ще гният. Нямало криза😁😁😁, затова една лира падна и под 30 ст. А госта е ходил в търция само в сънищата си, с очите си видях мизерията в Турция,. Най вече в Анадола.
  • 67 И рибар съм

    5 1 Отговор
    Мога да подсигоря стрекмета стръв и въдици с които да се ловят по кафета чалготеките и казината младите бъдещи работници на VW БЪЛГАРИЯ
  • 68 1944

    3 4 Отговор

    До коментар #54 от "Брависимо":

    Браво Допълвам и авангардът БКП с Разклоненията БСП ДПС ГЕРБ И ВМРО
  • 69 Borislav Popov

    5 7 Отговор
    Не е лошо VW да построи завод в България но за да се случи трябва и политиката ни към такива инвеститори да се промени. От 1950 г..до днешна дата под шапката на САЩ Южна Корея се превърна в това което е и от 10 милиона жители вече са над 50 милиона. Територията на държавата им не е по различна от нашата и това не е проблема. Проблема са политиките които трябва да се водят докато се превърнем в държава подобна на Южна Корея! За същите години Северна Корея от 10 милиона само са се удвоили а за икономическото им развитие няма смисъл да говоря. Само САЩ да ни подкрепя и само правилна политика ще ни поведе към върха!
  • 70 олеееееееее

    2 6 Отговор

    До коментар #57 от "321":

    Не си на земята, колега. Успех ти пожелавам , ако някога ти се наложи да търсиш нормални хора за работа. А за комплексите- не се притеснявай за мен- инж. съм , 2 чужди езика, живея по-добре от повечето западняци.
  • 71 Справедливост

    6 7 Отговор
    Не ги искам вече VW. Щом ще произвеждаме коли с ДВГ - вън от България. Друго е ако направят завод за електромобили. И сега все още не е късно да дойде световен концерн за електрички. Ако завода е в Турция никога няма да си купя кола от там.
  • 72 Бойко

    2 3 Отговор
    Поради липса на работна ръка, и не изпълнение на поръчките затвори завода за кабелни инсталации в Търговище. Тъй че FW малко съмнително. Но все пак дано да има инвестиции в България
  • 73 Ynd

    8 3 Отговор
    Докато още пишем за този завод в България , немците вече строят в Турция
  • 74 А БЕ

    7 8 Отговор

    До коментар #2 от "Да бе ама":

    ИМАМЕ МНОГО ПРЕДАТЕЛИ ПЛЮЕЩИ ДЪРЖАВАТА НИ , МРЪСНИТЕ ПОМИЯРИ ПОЧИВЕН ДЕН НЯМАТ У НАС ! КАЗАНО ПО НАШЕНСКИ БЪЛГАРОФОБИ , ОБИЧАЩИ ПОВЕЧЕ РУСИЯ !!!

    Коментиран от #76

  • 75 Адолфо Хит

    5 3 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    На талази турци идват в България да пазарят ли искаш да кажеш, иди на трите врати и виж кой е добре и кой псува хала си? В Турция добре живеят само 18 %, но те не са спецове в автомобилостроенето, в друго са спецове те...
  • 76 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 77 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 78 Разбирко

    12 3 Отговор
    Абе вие новини не четете ли, включая и списвача на тая партенка. В Турция вече ФВ си е регистрирал фирмата с уставен капитал 150 милиона евро/долари не помня. Т.е. 100 % е ясно, почват там. Какви глупости пишете. Не можем да предложим това, което Турция. Даже сигурно и 1 стотна от това.
  • 79 Бубу

    8 9 Отговор
    Вече взе да ми омръзва от тези, като искат да си правят завода при шалварите и под някоя джамия та да им вие по цял ден. И какво и е развититото на турция бе асане, освен истанбул всичко друго мирише на мухъл и мазна лой. Тези от фолксваген така ще се закопат от алчност за печалби, турция докато се управлява от този войнстващ психар ще върви само надолу и надолу и алчните фолксвагенци ще хапнат дръвцето.

    Коментиран от #101

  • 80 Разбирко

    13 7 Отговор
    Бубу, пълни глупости говориш. Да, естествено, че имат бедни райони, както навсякъде, но нормалните им градове са в пъти по-добре изглеждащи. То имаш чувството, че де що минеш е само ново строителство. А почти всичко старо, е санирано. За пътищата пък няма да говоря. Един нормален, образован средтостатистически турчин в нормален град живее много по-добре от аналогичен българин. За някой трудно се приема, ама това е самата истина. И още повече ще напредват, защото имат стратегия и пари.
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 222

    13 1 Отговор
    Мачът е свирен вече, неразбрахте ли? Германците са регистрирали вече дъщерна фирма в Турция.
  • 83 Ердоан

    7 3 Отговор
    И в България щели да регистрират ЕООД с уставен капитал от 5 лв. Фирмата ще се използва за санитарно хигиенни услуги към моралните победители от ГЕРБ
  • 84 Разбирко

    5 3 Отговор
    222, абе и аз това им казвам в по-предното си мое мнение, ама ми перкат и минуси :-)))) Да се чуди човек, що за дебили са т,ва.
    Апропо, пък на предното си мнение ивах няколко плюса. Отварям след време и ги няма.....а този който ги е дал няма как да ги махне. Няма такава опция, тъй като при повторно чукане на което и да е, не ти дава отново да гласуваш. Та някой от сайта върти нещата в определена посока.
  • 85 Милен

    9 7 Отговор
    Хахаха!
    В тъпата България никой не ще да инвестира.
    И продължавайте да си гласувате за Боко тиквата и бубите му, преяли от европарички.
    Не ставаме бе хора, не ставаме!
    За нищо не ставаме!
  • 86 Реалността

    3 1 Отговор
    В БГ фолксваген ще го доведе джамбазина от Горубляне или Дупница.
  • 87 ТОЧКАТА

    7 0 Отговор
    Преди 30 г ни казаха...,,ВИЕ ще правите ,,растежа,, с туризъм и селско стопанство!!!!ТОЧКА!...Сега кво бълнувате,на каква основа?след като всичко индустриално затрихте.
  • 88 Реалист

    14 1 Отговор
    Бойко не можа ли да им обещае, че ще работим по 12 часа за 750 лв на месец? Никой в Европа не може да ни бие по унижение

    Коментиран от #92

  • 89 Банда нихилисти

    2 0 Отговор

    До коментар #39 от "Реалист":

    чудесно. и дотам да си останат
  • 90 Иванов

    5 3 Отговор

    До коментар #43 от "Gost":

    А ти къде си се разходил? Мини Босфора и пак пиши как е там.
    А отностно работната ръка, ми трябват им няколко качествени ръководни кадри само. А в производството и маймуна да пуснеш ще го направи, който е работил в подобен завод, знае за какво иде реч. Е за да върви и по гладко работата се искат и малко клалифицирани кадри ама при 370-400 евро заплата надали ще ги намерят тук.
    И аз преди няколко месеца се появих на едно интервю и на въпрос:
    -Каква заплата очаквате?
    Викам си, а сега да не взема да ги стресна нещо, та казах миролюбиво, 600 евро. Знаех предварително, че дават 450 с разните му бонусчета. И хъка, мъка, ще се обадим, та все още се обаждат де.
    Дори и това което поисках е прекалено за тях. Много точно и ясно им бях писал какви са ми клалификациите и къде са придобити. Работа с разните му автомати, роботизирани машини и те така. Да ама им трябвало човек за някаква ръчна работа и затова толкоз.
    Та се пита в задачата, защо да ходиш на смени за тез мизерни заплати, като за същата работа, но в друга държава ми плащат три пъти повече + безплатната квартира. И си продължавам както преди, лятото тук и от есента там до края на пролетта.
  • 91 ХХХ

    4 1 Отговор
    "Така че европейските регулатори биха се самосезирали относно държавната помощ, която се отпуска от Турция ".....

    абе вие вземете ги сезирайте за всеки случай...

    при евентуално връщане на митата за Турски стоки в Европа . икономиката на Пуйката на момента става на половина. не че им го желая, но Ерди малко прекалява с изхвърлянията
  • 92 опа

    4 4 Отговор

    До коментар #88 от "Реалист":

    а ти какво мислиш са обещали с роската?? точно това

    .. в момента в България са нужни поне 1500лв за да живееш, а пишман-чуждестранните-инвеститори и 1000 ни щат да плащат.. затова ФВ са прави че кадри няма да намерят. нито пък на нас са ни нужни поредните робовладелци
  • 93 фв голф

    1 2 Отговор
    То в Перник от 30г. са докарали ФВ.
  • 94 блаблабла

    5 2 Отговор
    абе що се ебавате с хората алооо от сайта я да го духате те си направиха регистрация в турския търговски регистър а Боко да оди да троши тикви у горно нанадолнище мое да му дадат да прави казан за варене на конфитюр от тикви
  • 95 мангуста

    6 0 Отговор
    Е вече се разбра! ФОЛКСЦВАГЕН ще бъде доведен в България от АРМЕНСКИЯ ПОП!
  • 96 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 97 Началник цех

    1 2 Отговор

    До коментар #57 от "321":

    Свирчо, свирчооо.... Хич те няма
  • 98 Totti

    6 0 Отговор
    VW направиха регистрацията си в търг.регистър на Турция! Честито Боко Харам.Проклети да са всички политици в България!
  • 99 Късно е за китка

    4 1 Отговор
    "Фолксваген" е регистрирала подразделение в Турция, съобщава money.bg, позовавайки се на "Блумбърг". Това е показала проверка на търговския регистър на южната ни съседка.

    Компанията е с адрес в град Маниса, който е близо до Измир и оглежданото място в Турция за нов завод.

    Volkswagen Turkey Otomotiv Sanayi ve Ticaret AS ще създава дизайн, ще произвежда и сглабя автомобили, пише още в съобщението. Компанията има капитал от 943,5 милиона лири, или $164 милиона.
  • 100 ивчо

    7 0 Отговор
    абе хора затворете я тази страница, смешни ставаме с този завод и слепите и глухите разбраха че е в Турция а и има офицялно изявление вчера в Блумбърг
  • 101 ивчо

    1 2 Отговор

    До коментар #79 от "Бубу":

    интересно как само един развит Истанбул докара турската иконономика на осмо място в света.

    Коментиран от #104

  • 102 И Тишо е на гей парада

    4 0 Отговор
    Отдавна стана ясно че завод на соцваген в БГто няма да има
  • 103 БАЙ ОЙ

    4 1 Отговор
    Ае стиига глупости - германците вече са регистрирали дружество в турция с капитал 1 млрд турски лири
  • 104 БАЙ ОЙ

    1 2 Отговор

    До коментар #101 от "ивчо":

    Иванчо, Иванчо, какво 8-мо място те гони? Ти уред ли си? БВП на Холандия е по-голямо от на турция!!!!!!!!!!!!!! Туркия е чаааааааааак на 19-то място за 2018-та
  • 105 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 106 гост

    2 0 Отговор
    Тия германците са много хитри искат хем евтина работна ръка , хем и качествени кадри . Е няма как да стане , не го ли разбрахте вече. Да си правят смотания завод ако щат и в Пакистан или Африка. Аз за заплата под 1500лв не работя и няма да работя. Който иска да робува за западно евро гейското общество да робува. Смешни са вече със своите изисквания и нашите работодатели и европейските.
  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 109 Краставица

    8 1 Отговор
    Завода вече ще се строй в Турция, фирмата е регистрирана, уточняват се подробностите а тука в бегето още мечтаят за завод на фолксваген ! А бе вие имате ли мозък или сте с тикви като вожда ви ?
  • 110 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 111 Шаран БГ

    2 1 Отговор
    Нищо не сте разбрали ! Германецът е казал нещо, което нашите не изказват до края. Цялото изречение било : " Нямате кадри в правителствата, които да не искат комисионни и рушвети !!!" Това е голата истина за "българското автомобилостроене" !!!
  • 112 goni

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "Дядо Гочо":

    Образованието ни не е по-добро, но е много по-евтино. Един семестър в медицински университет в турската част на Кипър е 15000 евро. В България -4000! Говоря за чужденци. Потърси в DW. Ще разбереш защо ставаме все по-популярни сред германците, които искат да завършат стоматология. Голям майтап!
  • 113 Българин

    7 1 Отговор

    До коментар #105 от "Емил Рангелов":

    Емилееее не намесвай Русия!
    Там отдавна има завод на VW, както и на Рено!

    Това, че муриканските робовладетели поддържат създателите на статуквото в България, не означава, че причината за състоянието ни е в Русия! Всеки средно ингелигентен човек го разбира това!

    Докато сащ имат военни бази в ЕС, важните решения ще се вземат, само след съгласие на американските началници!!!
    Нито южен поток ще имаме, нито аец белене, нито ще можем да прибираме приходите от богатствата на страната ни!!!
    Капиш???!!!
  • 114 _he_

    1 4 Отговор

    До коментар #2 от "Да бе ама":

    "Нямате кадри" е твърде смешен довод и предполагам измислен от интернет писачи, а не казан от VW. В бъдещия завод на VW ще се правят автомобили, които вече са разработени. Няма тепърва да се проектират, така че не им трябват дизайнери и инженери по проектиране и разработка, каквито трудно се намират и в световен мащаб. Нужните "кадри" се обучават за 3 месеца. Точно толкова бяха необходими за обучението на кадрите с които стартира завода на GreatWall в Ловеч. При това се обучаваха в Китай. За малко по-малко се обучиха в Полша кадрите за следващия завод за части. Пак за същия период се обучиха и в Германия кадрите за завода в Плевен. Части и елементи за автомобили се произвеждат и в Ботевград и в Хасково. На това липса на кадри ли му казвате?
  • 115 ввв

    0 7 Отговор
    Докато няма договор нищо не е решено! Притеснителни са доводите на ръководителите за това защо са предпочели Турция, а именно, че те им обещали да купуват по 40 хиляди коли на година и по голямата от допустимата по евродирективите държавна помощ. Но очевидно в последния момент ръководството на компанията е отложило вече почти взетото решение. От доста места твърдят, че митническият съюз задължава и Турция да спазва законите за конкуренция в ЕС. Онова което изтъкват от Volkswagen като предимство може да им докара глоби за стотици милиони, а ако се стигне по-на далеко и Турция бъде изхвърлена от митническия съюз и се въведат мита за внос в общността т.е. бъде отрязан европейския пазар завода ще се превърне в паметник....
  • 116 ВСидеров

    3 1 Отговор
    БУЛЗИКТ-Излизаме от ЕС!Най-доброто решение за България!
  • 117 koпа

    4 4 Отговор
    Германците казаха на България много крадете ,най куронпираната държава сте в ЕС,имате фалшива мутренска демокрация ,която е расистко настроено към небългарските етности в България,казаха че не допускате българските граждани с турска и ромска етност да стават прокурори,съдий,генерали ,както Турция дава възможност на всички етности да стават прокурори,съдий,генерали за разлика от Бългория и за това избраха република Турция.
  • 118 Владо

    3 3 Отговор

    До коментар #2 от "Да бе ама":

    Ако решат да ги произвеждат в България, квалфицирана работна ръка ще се намери, защото много от работещите в чужбина българи, с радост ще се върнат в България за такава работа. Познавам много, които биха се възползвали от такава възможност.
    Аз съм един от тях. В момента работя в автомобилен завод. Единственната причина че напуснах България, беше липсата на подходяща работа.

    Коментиран от #122

  • 119 Galya

    2 1 Отговор
    Толкова хора дойдоха в България отткриха Фирми после се принудиха и ги закриха Защо Защото няма закони В Германия има си закони и Турците са съгласни с тях 58 години заедно работят Тирци И Германци .Тези хора са разбразили с кого могат да работят.И колкото да плуете Турция Гермаците са доволни от Турците. Решили са Германците завода ще си го строят зТурция имат Млади хора които ще им работят.Държавата като няма закони няма да има и Завод
  • 120 Да ама не

    2 1 Отговор
    Каквото и да правят няма да стане. Турците са по силни икономически
  • 121 сноу

    2 0 Отговор
    Веднага се сетих за Роско клъстъра ,ама той пък нали напоследък здраво лиже стипца ,че хамерите все по грапав го искат...
  • 122 Некифор

    2 0 Отговор

    До коментар #118 от "Владо":

    Владо, аз за 750 лв, колкото ще плаща ФаоВе в Турция няма да се върна. Ако ще плащат колкото в истинската Европа, защо ще идват тук? Там земята да не е свършила? Ама мозък трябва да го разбереш

    Коментиран от #125

  • 123 Един глас

    2 1 Отговор
    Хубаво, завода на Фолксваген ще бъде построен в България. Но кой ще работи в него? Остана ли народ в България в работна възраст?
  • 124 Пфф

    1 3 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Ти ходил ли си в турция ? Знаеш ли че културата им и интелектуалното им ниво е много ниско като изключим и външният им вид (мязат на цигани) това не е страна която прилича на просперираща.
    Имат една анкара и Цариград. А да не говорим за източните части на турция хората там не знаят че има нещо наречено интернет

    Коментиран от #126, #129

  • 125 ивчо

    1 2 Отговор

    До коментар #122 от "Некифор":

    еми в истинската европа плащат 2500 евра на работягите, Що в Турция да не плащат 1000 евра. И не забравяй че Германия има недостиг на работници. А мястото на завода в Турция е перфектно откум транспорт на произведенито към Африка Азия и централна Русия

    Коментиран от #127

  • 126 zezar16

    0 1 Отговор

    До коментар #124 от "Пфф":

    ходил съм и пишеш пълни глупо, сти виж класацията на първите 1000 университета в света, нито един български и 6 турски. Виж евростат къде е Турция като икономика и къде БГ , ти в САЩ да не мислиш че 300 милиона са костюмари и вишисти и в пущинаците на Тексас или Невада лющи интернет та дрънка
  • 127 Илиян

    0 0 Отговор

    До коментар #125 от "ивчо":

    Почти съм убеден, че заплата 1000 евра е невъзможна. Те си казаха. Идват за ниската цена на труда. В Чехия плащат 1000 евро чисти. Логично е да търсят много под тази сума (за да се изплати известицията и тн). Освен това ще произвеждат остарели автомобили и искат с печалбата им да финансират електрическите, които ще ги правят немци и чехи за над 1500 евро
  • 128 Пишман

    0 1 Отговор
    До нашите местни избори, политически и виртуално ще е у нас завода, след тях, реално и икономически, в Турция. Ние ще произвеждаме ляв, преден калник и десна, задна врата на Хюндай!
  • 129 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 130 Ангелов

    2 1 Отговор
    Не се подценявайте братя българи.Турците не са по-умни и квалифицирани от нас.Тук явно играят огромни икономически интереси срещу които сме безсилни.Но също смятам че Wv бъркат с тая непредсказуема държава.

    Коментиран от #132

  • 131 Алоооо

    0 1 Отговор

    До коментар #47 от "Голям смях":

    Тойотите къде ги сглобяват. Хей просветли се малко за тойота корола става въпрос.форд транзит....
    И за всеки случай няма да ги купуват от нас
  • 132 Не знаеш ли

    0 2 Отговор

    До коментар #130 от "Ангелов":

    Нашите умни избягаха вече .та няма смисъл да си мислим че сме п,по,най
  • 133 999

    3 2 Отговор
    ЗА БОГА ! СПРЕТЕ С ТЕЗИ ПРОВОКАЦИИ ПО МЕДИИТЕ , ЧЕ В ТУРЦИЯ НЯМАЛО ПРАВА И СВОБОДИ - ЩОТО ТАКЪВ ДЕМОКРАТИЧЕН ПРОТЕСТ ЩЕ ВИ ПОДКАРАМ , ЧЕ ДА ВИ НАПОМНЯ КОЛКО СТЕ ИЗОСТАНАЛИ В ТОВА ОТНОШЕНИЕ...
    ГОДИШНАТА ИНФЛАЦИЯТА В ТУРЦИЯ ОТ 24%,СПАДНА НА 15 , ОТ ДНЕС ВЕЧЕ Е 9%.
    СКАНДАЛИ ИМА С КМЕТА НА ИСТАНБУЛ - АМА СА В ПОЛЗА НА ЕРДОГАН! ИМАМОГЛУ СЕ ОКАЗА ЕДНО ГОЛЯМО ФИАСКО! МНОГО ЛЪЖИТЕ В ТАЯ БЪЛГАРСКА ДЪРЖАВА ! МА ТО БЪЛГАРИНА МАЙ САМО НА ТОВА Е СПОСОБЕН!
    НЕМЦИТЕ ЩЕ СТРОЯТ В ТУРЦИЯ - 1,4 МЛРД. ДНЕС СТАНА ЯСНО ЧЕ И ЕЪРБЪС И ТИ ЩЕ СТРОЯТ ЗАВОД ДОГОДИНА В ТУРЦИЯ - 2,5 МЛРД., ОГРОМНА КИТАЙСКА КОМПАНИЯ СЪЩО И ПРЕДИВИЛА МЕРАЦИ ЗА ИНВЕСТИЦИИ В ТУРЦИЯ ....
    КВО ДА ВИ КАЖА, ЩЕ ЦИТИРАМ ТОДОР ЖИВКОВ: "КЕРВАНА СИ ВЪРВИ,КУЧЕТО СИ ЛАЕ!"
  • 134 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 135 Дали наистина е така

    0 1 Отговор
    Но обещанията на Ердоган влизат в противоречие с европейските принципи за ненамеса на държавата в бизнеса. ..........ами тогава защо ЕС нарушава принципите си и се меси в бизнеса на ФВ, м?
  • 136 Перник

    0 0 Отговор
    Да бойкотираме братя Фолксваген!!!! Аз например нов Фолксваген няма да купя повече докато не дойдат в България. Ако и Хюндай не дойдат, и тях ще бойкотираме докато фалират
  • 137 Шаран БГ

    0 1 Отговор
    Не само да ги бойкотираме, ами да им наложим и санкции, предлагам аз ......Жестоки, Дзверски и .... да ги съсипем !

    Коментиран от #140

  • 138 До 999

    0 1 Отговор
    До 133 Искам да кажа едно МНОГО ГОЛЯМО
    БЛАГОДАРЯ ЕВАЛА.........
  • 139 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 140 Реалист

    0 0 Отговор

    До коментар #137 от "Шаран БГ":

    Дреме им на фао ве че България няма да купува 500 автомобили годишно. Толкова купува само една фирма в Турция. Но можем да наложим санкции за ембарго върху брандираният им кетчуп
  • 141 Чокумба

    0 1 Отговор
    Дали най добрата оферта на Фолксваген и той идвал в Пловдив...
    ... той да не е на Пеески че да дойде като му дадеш "най добрата оферта "
  • 142 МиГ 23

    0 1 Отговор
    Типичен държавен капитализъм по Кейсианската теория. Ердо дал 400млн. държавна помощ. Само олигархията има полза. Беднякат си винаги беден. Къде отива принадената стойност?
  • 143 някой си

    1 0 Отговор
    да бе няма кадри толкова много българи са работили в тяхните заводи в европа, това за фолксваген за мен е най важната тема на българия в момента
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове