Съществуването на македонския език е факт, международно проверен от световната лингвистична наука. Това се казва в изявление от Македонската академия за наука и изкуства, цитирано от Нова Македония.
Днес е било проведено заседание, на което се е обсъдила позицията на БАН. Според македонските представители дискусията по въпроса е безсмислена.
Те смятат, че тя противоречи на духа на взаимно сътрудничество. Според представителите на академията, държавата трябва да отпусне повече средства за проекти за изследване на македонския език.
По такива работят научните групи в страната. Очаква се в бъдеще те да станат приоритет.
Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 26 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ал та фанах Атаопънах
Коментиран от #67, #88
20:17 19.12.2019
2 Borislav Popov
Коментиран от #8
20:18 19.12.2019
3 петър
20:21 19.12.2019
4 Игор Додон
Коментиран от #22
20:22 19.12.2019
5 Тръмп
20:23 19.12.2019
6 Румпелщилцен
Коментиран от #76
20:24 19.12.2019
7 Тръмп
20:27 19.12.2019
8 ТУРЦИЯ АУТ
До коментар #2 от "Borislav Popov":
НИКОЙ НЕ ПИТА ГАНЬО ЗА ЕЗИЦИТЕ.САМ БАЙ ГАНЬО СЛАБО ВЛАДЕЕ БЪЛГАРСКИ.
20:28 19.12.2019
9 Факт
20:32 19.12.2019
10 Аз съм по-стар от македония
20:33 19.12.2019
11 Другия с коня
Коментиран от #21
20:34 19.12.2019
12 ханът
20:34 19.12.2019
13 Рашка с чашка
Коментиран от #19, #102
20:36 19.12.2019
14 Обективен
20:37 19.12.2019
15 Тръмп
20:42 19.12.2019
16 Разбира се, че е признат
20:42 19.12.2019
17 Ако не беше македонският език
20:45 19.12.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 нали се сещате кви сме п....
20:56 19.12.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Опа
До коментар #4 от "Игор Додон":
Игоре така е, но ние говорим за македонци има разлика нали, схващаш ли?21:09 19.12.2019
23 българина
21:15 19.12.2019
24 И все пак да не забравяме
21:21 19.12.2019
25 Джудже
21:22 19.12.2019
26 Осман
Коментиран от #34
21:22 19.12.2019
27 Македонски
Коментиран от #42, #50
21:24 19.12.2019
28 Лингвиниста
Коментиран от #31, #92
21:26 19.12.2019
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Професора
Коментиран от #33
21:29 19.12.2019
31 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #28 от "Лингвиниста":
1 . “Прабългари” е изкуствено създадено название, публикувано за първи път от големия български учен Петър Мутафчиев през 1943 г. ...2 . “Траки” е прякор, даден от враговете на БЪЛГАРИТЕ. Целта е да се прекъсне Българската ни родова памет. Незнаейки древното си и славно минало, Българите нямаме опора против гръцките домогвания и преиначавания на нашата история, обичаи, религия, богове и т. н. Нямаме опора и против експанзията на разни мними доброжелатели, които ни натириха да търсим великите си предци в дън- горите тилилейски, пардон алтайски.
Коментиран от #35
21:32 19.12.2019
32 Гоце наденицата
Всевишниот БОГ: „Деца на слънцето и цветето, да знаете че населих вашата майка Земя с три раси: бялата раса македоноиди, жълтата монголоиди и черна раса, която нарекох негриди. Всички останали хора са мулати. От вас македонците заченах бялата раса и я разширих чак до Японско море. Всички бели хора са ваши братя, защото носят ген македонски и всички преселения от вас почнаха, та тръгнаха на север.“ Сега яжте мојата наденица, мојата кадрава колбасница!
21:33 19.12.2019
33 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #30 от "Професора":
1. Нека сме коректни. Терминът славяни е от 17 век. Преди това има Sclavos /Теофилакт Симоката/, също и сакалиби."СЛАВЯНИ" е популяризиран от основателката на Руската академия на науките, германката София Фредерика Августа фон Анхалт-Цербст, известна като Екатерина Велика. Смятам, че всичко това Ви е известно или може би греша?
2. Германката Екатерина Велика само популяризира - "СЛАВЯНИ"...... Терминът е на Винко Прибоевич с издаденото от него през 1532 г. във Венеция „Слово за произхода на увенчаните със слава славяни”,(забележете думите слава и славяни!!). Императрицата търси идеологическа формула, за да оглави „славянското” множество, изгубило държавната си независимост при падането на българското и сръбското царство.
3. Copy-paste: “”…. в съвременната славянистична литература се е наложило твърдението, че етнонимното название "славяни" не е късно възникнало средновековно понятие, а древно и исконно самоназвание на протославяните. Това твърдение е основна брънка в един по-широк опит да се създаде представата за древно цивилизационно величие на великорусите и другите източнославянски народи. Подобни опити да се открие древен произход, праславянска писменост, праславянски календар, праславянски науки, праславянски народи, князе и държави почти винаги стигат до източници, които обаче са скито-сарматски или алано-български. Фактически до същия резултат се стига и в опита да се екстраполира понятието "славяни" към ранното Средновековие и Античността…””
Коментиран от #38
21:34 19.12.2019
34 Бай Кольо
До коментар #26 от "Осман":
И oт кoгa Турция някoй я брoи зa cливa.Коментиран от #44
21:34 19.12.2019
35 Бесен Язовец
До коментар #31 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Не бе българите са траки и египтени и са построили,, Вавилон аре затваряй си човката, че не мога да ти четем смешния патриотизъм!Коментиран от #47
21:37 19.12.2019
36 Кой68
21:40 19.12.2019
37 Време е ясно и високо
21:40 19.12.2019
38 Бесен Язовец
До коментар #33 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Ааа и руснаците са писали,, История слвяно-българска" а не Паисий Хилендарски разбрах! Ти изобщо не се усещаш колко си смешен.Коментиран от #40
21:40 19.12.2019
39 ИМПЕРИАЛИСТ
21:41 19.12.2019
40 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #38 от "Бесен Язовец":
КOПИ-ПEЙCТ:Нo кaк Пaиcий oзaглaвявa иcтoриятa cи? – Зa дa ce увeря кaк Пaиcий e нaрeкъл вдъхнoвeния cи труд взимaм лупaтa и ce взирaм във фoтoca, кoйтo cинът ми Дичo Дичeв – чoвeк пocвeтил ce нa изcлeдвaнeтo нa първoизтoчницитe нa бългaрcкaтa иcтoрия и бългaрcкия eзик, ми нocи. Тoй e нa зaглaвнaтa cтрaницa нa първия прeпиc нa Пaиcиeвaтa иcтoрия, нaпрaвeн oт пoп Cтoйкo Влaдиcлaвoв, прeди пoп Cтoйкo Влaдиcлaвoв дa cтaнe Coфрoний Врaчaнcки и прeди „Пaнcлaвянcкaтa идeя” нa щaбa нa руcкaтa импeрaтрицa Eкaтeринa II дa хвърли cвoитe пoлитичecки мрeжи зa cлaвянcкo oбeдинeниe пoд eгидaтa нa Руcия.
– Взeми лупaтa и чeти! – ми кaзa cинът ми и ми пoдaдe фoтoca нa зaглaвнaтa cтрaницa нa първия прeпиc нa Пaиcиeвaтa иcтoрия..
И чeтa!
„Иcтoрия cлaвьнo бългaрcкaa”
Нe cлaвянoбългaрcкa, нe cлoвeнoбългaрcкa, a cлaвнo бългaрcкa! – Признaвaм – изнeнaдaнa cъм! Нe гo oчaквaх. Мaкaр чe зa вcички e яcнo, чe Пaиcий пишe cлaвнaтa иcтoрия нa бългaрcкия нaрoд! – Иcтoрия cлaвнoбългaрcкa! И тaкa e нaрeкъл книгaтa cи.
Тoвa oбяcнявa нaчaлнитe думи нa иcтoриятa: „O, нeрaзумний юрoдe! Пoрaди чтo ce cрaмиш дa нe ce нaрeчeш бoлгaрин?”
Думи, кoитo звучaт тaкa aктуaлнo днec!
...............................AВТOР:Кинa Къдрeвa
21:45 19.12.2019
41 Горд Българин
ТОЕСТ ГОЛА ВОДА, АМА С ПРЕТЕНЦИИ.
ТЕЗИ СА ТОЛКОВА СМЕШНИ С НАЛУДНИЧАВИТЕ СИ ПРЕТЕНЦИИ, ЧЕ НИКОЙ ИЗОБЩО НЕ ГИ БРОИ ЗА ЖИВИ.
21:51 19.12.2019
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Гоце наденицата
Коментиран от #91, #97
21:56 19.12.2019
44 Aскера
До коментар #34 от "Бай Кольо":
Ами чичко Путин иска Турция, турски поток, Mакедония, македонци и македонски език. Кой ще каже „не“? бълХария ли? ΠΧΑΑ22:07 19.12.2019
45 Jacques Yvec Moineau
22:09 19.12.2019
46 Факт е с едно уточнение
22:22 19.12.2019
47 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #35 от "Бесен Язовец":
В минали времена, долината на река Места се е наричала Палестина.22:22 19.12.2019
48 Горд Българин
22:26 19.12.2019
49 бай Коста
22:43 19.12.2019
50 Някой
До коментар #27 от "Македонски":
Земи научи за румънския при тях е манджа с грозде.Италиански френски испански.Много говорите хич не разбирате.А относно македония сегашните дупедавци да спрат да лижат да си върнем македония която е българска ФАКТ
22:45 19.12.2019
51 Високо-Планински джентълмен с 5 букви
Коментиран от #53
23:01 19.12.2019
52 Българинът говори и пише на македонски
Коментиран от #55
23:12 19.12.2019
53 СЕРТАКИ
До коментар #51 от "Високо-Планински джентълмен с 5 букви":
Ми кво си мислите бе Булгария е Колоназирала Македонията когато Гърсия е била слаба.След малко искате от дядо Коледа Подарък Македонията.Кой дава така.Иван Асен прави една църква в Македония и Казва Македония е Българска.Падишаха прави джамии казва че е Османско наследство.Папата прави в Раковски Католическа църква и след това Италианско.Кой дава така.Ние от Маке не искаме нито бг.агресори нито други23:16 19.12.2019
54 И все пак да не забравяме
23:24 19.12.2019
55 Тръмп
До коментар #52 от "Българинът говори и пише на македонски":
Тъпако,езикът е съществувал от хиляди години,а Кирил е направил знаците на звуците!!!:):):)О Мир и Оди Сей или остров И Така все още звучат на български и означават същото,като в Древността!!!:):):)Коментиран от #57, #58
23:25 19.12.2019
56 Македонците са стар местен народ
23:27 19.12.2019
57 Хахаха
До коментар #55 от "Тръмп":
Хиляди години без букви....хилядолетни диваци23:29 19.12.2019
58 Прав си тъпчо
До коментар #55 от "Тръмп":
Езикът е съществувал от хиляди години, от токова колкото са съществували македонците по тези земи. В един момент нахлуват разни диваци от азиатските степи които започват да го говорят, но са толкова прости, че се налага да им измислят простички знаци понеже гръцките им се виждат непосилни за интелектуалното им ниво, а и до тогава не са знаели,бче словото може и да се записва. Древните хронисти ги нарекли вулгари, т.е. прости, първични, елементарни. С това име са известни и до сега.Коментиран от #60, #63
23:39 19.12.2019
59 Тръмп
Коментиран от #61, #68, #80
23:39 19.12.2019
60 Тръмп
До коментар #58 от "Прав си тъпчо":
Тъпако,провери какво означава на латински Вулга или Вулгарис преди да ръсиш простотии!!!:):):)Вулга е общ или множество,а Вулгарис е общ народ говорещ тракийски,като даките и гетите в Румъния или скитите в Боспорското Тракийско Царство!!!:):):)23:45 19.12.2019
61 Луд умора няма
До коментар #59 от "Тръмп":
Несвързани тъпотии и измислици тази статия е написана от най простия необразуван и параноиченКоментиран от #64
23:49 19.12.2019
62 Усмивката
23:50 19.12.2019
63 Тръмп
До коментар #58 от "Прав си тъпчо":
Тъпако, Вулгарис са наричали Римляните тези тракийски области,които вече не са техните Тракия,Горна и Долна Мизия и Македония,защото преминават към Източен Рим,Румелия на Константин!!!:):):)Ясно???:):):)Териториите на траките на Кримския полуостров от Боспорското Царство остават отделно от двете империи и след двеста години Кубрат отново ги нарича Вулгария- България!!!:):):)Вервай ми!!!:):):)Коментиран от #65
23:51 19.12.2019
64 Тръмп
До коментар #61 от "Луд умора няма":
Необразования винаги е неверник без познания!!!:):):)23:54 19.12.2019
65 Вервам ти, вервам ти
До коментар #63 от "Тръмп":
Ама защо днес не си си пил хапа?23:57 19.12.2019
66 Сметката
00:00 20.12.2019
67 ддд
До коментар #1 от "Ал та фанах Атаопънах":
какво са ти направили хората? има си държава в дъното на класацията не слагай и тях там00:07 20.12.2019
68 Гоце наденицата
До коментар #59 от "Тръмп":
Дали прочитавте што е напишано во македонската Библия и што рече македонскиот БОГ? Врати се назад и види 32, тоа е вистината, потоа ми яж наденицата...сите бугари сте лажговци и предавници!Коментиран от #100
00:32 20.12.2019
69 бай Даньо
Коментиран от #96
01:30 20.12.2019
70 бай Даньо
Коментиран от #99
01:31 20.12.2019
71 Асен Илиев
Езика на булганите беше сега нареченият - руски. А сега говорят на ТРАКО-МАКЕДОНСКИ :)
01:42 20.12.2019
72 Високо-Планински джентълмен с 5 букви
01:48 20.12.2019
73 Асен Илиев
01:49 20.12.2019
74 Комунист да се наричам първа радост е за
Коментиран от #84
03:43 20.12.2019
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Този коментар е премахнат от модератор.
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Този коментар е премахнат от модератор.
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 падналия ангел
Коментиран от #83
06:40 20.12.2019
83 Koko
До коментар #82 от "падналия ангел":
Българскиа език е наследство от търкомонголскиа,Сега в Бълхариа се говори език близък до Македонскиа или по точно Македонски//Коментиран от #85, #86, #89
07:14 20.12.2019
84 На майка ти пъпката
До коментар #74 от "Комунист да се наричам първа радост е за":
И на жена ти птичката. Ото Бисмарк 1878 ти рязна пъпната връв с Македония а нас ни наряза на две части от любов към Г.Димитров и СССР. Помниш нали.Той и Путин лично е разговарял с Бисмарк същопо въпроса .
07:33 20.12.2019
85 Бай Кольо
До коментар #83 от "Koko":
античните македонци са говорили на гръцки,това поне е прието от научноисторическата общност в световен мащаб пак и откритите македонски надписи също са били на гръцки език без исклучение08:02 20.12.2019
86 падналия ангел
До коментар #83 от "Koko":
Положително е, когато човек започва деня с хумор!08:10 20.12.2019
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 Vie
До коментар #1 от "Ал та фанах Атаопънах":
Vie bugarite vo koj vek ziveete?????????08:33 20.12.2019
89 vie
До коментар #83 от "Koko":
Mnogo pravilno08:35 20.12.2019
90 Бай Кольо
До коментар #87 от "vie":
В антична македония не се е включвала днешната северна македония или части от нея, във по късен етап Александър окупира тези земи както и познатият до тогава свят. В Пакистан и Индия по вашата логика могат да изявят претенции за македонският им произход 😂08:44 20.12.2019
91 Че какво общо има
До коментар #43 от "Гоце наденицата":
езика който говориш ти с езика на Александър Македонски? Никакъв! Той даже не е знаел и една дума от днешния ти език! Ако днес беше възможно да те върна в годините на Александър, той нямаше да може да те разбере! Но и един последния Ром взет от Гърция, щеше да може да си говори с него! Тъй че прави си сам извода!09:39 20.12.2019
92 Не са били неми
До коментар #28 от "Лингвиниста":
говорили са старогръцки! Когато прабългарите се установяват тук, всички македонци се прибират във Византия! Само отделни бедняци са останали, които не са имали и потенциала за повече! Също и турците така са се прибрали по време на Освобождението ни!09:44 20.12.2019
93 ШОП
11:07 20.12.2019
94 малеее
11:37 20.12.2019
95 Аве Адолф Хайллллл
11:38 20.12.2019
96 Шумен
До коментар #69 от "бай Даньо":
Право в десятката,Бай Ганьо, абсолютно вярно.12:16 20.12.2019
97 Бахур
До коментар #43 от "Гоце наденицата":
Един бахур че апнеш ли?!14:27 20.12.2019
98 Българин
14:55 20.12.2019
99 Българин
До коментар #70 от "бай Даньо":
Истинските Македонци отдавна са прогонени и изселени от Македония . Държавата е заселена от сърби наричащи се днес макесонци .15:01 20.12.2019
100 Мекодонски манаф
До коментар #68 от "Гоце наденицата":
Ти да ядеш на сите българи надениците!16:54 20.12.2019
101 Българин
17:26 20.12.2019
102 Insektira
До коментар #13 от "Рашка с чашка":
,, Държавата" Македония има 20 годишна история, а претендира за собствен език20:41 20.12.2019
103 Боби
21:08 20.12.2019
104 цачо
22:55 20.12.2019