Македонският език има абсолютно същата позиция и статут като българския език в Договора ни за приятелство и добросъседство. Това заяви външният министър на Северна Македония Никола Димитров в интервю за „ТВ 24 Вести“.
Според дипломат №1 на Скопие въпросът за езика е вече затворен не само за Северна Македония, но и за света, и ще бъде трудно да изградим близост и приятелство, ако имаме предизвикателство от съседа ни по този тип въпроси, предаде Би Ти Ви.
„Клаузата за езиците гласи, че това споразумение е написано на македонски език в съответствие с Конституцията на тогавашната Република Македония и на български език в съответствие с Конституцията на Република България. Тази формулировка важи само за двустранните отношения“, заяви Димитров.
Външният министър на Северна Македония смята, че в приетата от България с резолюция на парламента позиция от октомври 2019 г. има много въпроси, които излизат извън, а често и противоречат на разпоредбите на Договора за добросъседство.
„Мисля, че ако успеем да се върнем на положителния път, този въпрос трябва да бъде преодолян. Това е изключително непродуктивен проблем. За нас това е абсолютно обидно и мисля, че опитът за отваряне на затворен въпрос не може да успее през 2020 г. в Европа и в същото време не е в съответствие с европейските ценности“, заяви Димитров. Между съседите, подчерта той, трябва да има диалог. Диалогът винаги е предпоставка за решаване на проблеми. Нашата задача като външни министри е да работим за връщането на двустранните отношения в позитивен коловоз, каза Димитров, който разкри, че скоро е водил разговор по проблема с нашия външен министър Екатерина Захариева, като двамата са представили позиции на своите страни по темата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Боко Българоубиец
12:45 18.05.2020
2 опорна точка
Коментиран от #8
12:46 18.05.2020
3 шундурко
Коментиран от #25, #41
12:48 18.05.2020
4 тия са най измислените селяни
12:50 18.05.2020
5 ахоихо
12:51 18.05.2020
6 нормално
12:52 18.05.2020
7 реалист
12:54 18.05.2020
8 аби левак
До коментар #2 от "опорна точка":
Двамата братя са били ромеи!...Коментиран от #10
12:56 18.05.2020
9 Бау
Коментиран от #21
12:58 18.05.2020
10 опорна точка
До коментар #8 от "аби левак":
Ромеи, ромеи, ама колко да са ромеи? Солун винаги е бил център на област Македония.Коментиран от #16, #31
12:59 18.05.2020
11 Австриец
12:59 18.05.2020
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 1234
13:00 18.05.2020
14 Горд Българин
Честито на албанските булки.
13:06 18.05.2020
15 Лол
13:10 18.05.2020
16 чети
До коментар #10 от "опорна точка":
Антична държава Древна Македония и т.н....13:12 18.05.2020
17 Миле
13:12 18.05.2020
18 Лол
13:14 18.05.2020
19 Филолог
13:15 18.05.2020
20 Активист на БКП
13:22 18.05.2020
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Българан Балкански
Коментиран от #24, #47, #48
13:59 18.05.2020
23 Ами договора е подписан на съответния
Коментиран от #27
14:23 18.05.2020
24 ти си
До коментар #22 от "Българан Балкански":
от табуна на Аспарух!?Древни държави са живели тука...14:26 18.05.2020
25 Маке,никой не се меси в измислената
До коментар #3 от "шундурко":
“държава”,но трябва да признаете какви сте и от къде сте. Да не крадете чужда история,култура,личности,писменост и т.н. Иначе прав ви път,крива ви пътека, ЕС ще видите през крив макарон! Турция е кандидат от 50-60 г.14:31 18.05.2020
26 Бау
До коментар #21 от "Тц,!":
Всъщност официалното наименование е American English с locale code en_US. Да си чул Великобритания да коментира наименованието? Случайно да мислиш, че ще се разцифврят ако утре наименованието е само Американски език? Или кралицата да им натяква всеки ден че не са никакви американци, а англичани? Има нации, които се бият в гърдите колко са велики и такива, които няма нужда да го правят.14:33 18.05.2020
27 по точно
До коментар #23 от "Ами договора е подписан на съответния":
Древна Македония е Изчезна антична държава!?А тая е нова държава с ново име от 27г!Коментиран от #36, #44
14:37 18.05.2020
28 Ахмет
Коментиран от #30, #34
15:13 18.05.2020
29 Ники
Нали? ;)
15:42 18.05.2020
30 По полека
До коментар #28 от "Ахмет":
Че бая пари имате да плащате на Тракийските бежанци.Коментиран от #32
16:20 18.05.2020
31 Един текст казва много
До коментар #10 от "опорна точка":
"Вие сте солуняни, а всички солуняни говорят чисто по славянски..." И още нещо - бащата е на пост, на какъвто рядко / а може би и невъзможно!/ се назначяват негърци; има съмнения, че майката - Мария - е май че, може би славянка... Нека не си самогъделичкаве честолюбието като макетата...Коментиран от #38
16:40 18.05.2020
32 Ъъъъ?!
До коментар #30 от "По полека":
Ми на арменците?17:02 18.05.2020
33 Сребролюб Мангизлиев
(БКП)
17:07 18.05.2020
34 Сребролюб Мангизлиев
До коментар #28 от "Ахмет":
Като гледам колко хубаво пишеш на български бая ме съмнява да си турчин. Не е редно да живееш в България и да заемаш такава позиция. С такива разсъждения не знам дали си знаеш мястото17:12 18.05.2020
35 Туркофил
17:44 18.05.2020
36 Стария
До коментар #27 от "по точно":
Древна Македония няма. Има област македония в западните Балкани, като Тракия,мизия шоплука18:47 18.05.2020
37 Деди
Коментиран от #39
22:09 18.05.2020
38 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #31 от "Един текст казва много":
Нека сме коректни. " Има Sclavos /Теофилакт Симоката/, също и сакалиби.Терминът „СЛАВЯНИ” е от 16 век. Популяризиран е от основателката на Руската академия на науките, германката София Фредерика Августа фон Анхалт-Цербст, известна като Екатерина Велика. Смятам, че всичко това Ви е известно или може би греша?
Германката Екатерина Велика само популяризира - "СЛАВЯНИ"...... Термина е на Винко Прибоевич с издаденото от него през 1532 г. във Венеция „Слово за произхода на увенчаните със слава славяни”
Петербургската академия на науките е в основата на славянската доктрина, която доктрина успешно служи за изпълнение на завоевателните стремежи на Русия. Неини платени агенти допринасят за включването на българите към славянското семейство. По-късно, по същите причини се създава комунистическата доктрина , а в момента усилено са лансира православната. Разбира се, при всички тях, Русия е шефа. За приноса на "Академии наук СССР" за отродяването на Българите от Македония и създаването на македонски език е излишно да се споменава.
Коментиран от #49
22:30 18.05.2020
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Дългия
До коментар #3 от "шундурко":
Абе ти май не си учил история? Върни се в училище и като изкараш тройка заповядай!01:59 19.05.2020
42 Дългия
Коментиран от #52
02:05 19.05.2020
43 Рома
07:56 19.05.2020
44 Съгласен съм с теб
До коментар #27 от "по точно":
ала нямаме доказателства! Те ще кажат, че и ние сме си сменили езика, барабар с религията при кназ Борис I, защо и те да не са го направили, още повече, че и те признават, че по това време сме били в обща държава. Но в обща държава са били Норвегия и Дания. Забрави темата за древна Македония. Хванали сме се за това, че говорят наш диалект. Те казват, че е език. Какво е език всъщност, така и никой не уточни.09:54 19.05.2020
45 ЪРП
НAПРAВEНA E OТ МAЙКA, КOЯТO E ЗAГУБИЛA ДВAМAТA CИ CИНOВE ПРEЗ "ВCВ" , КAТO EДИНИЯТ И CИН (РУCИ) ПИШE,ЧE E БИЛ "НAЧAЛНИК ВЛAК- МAКEДOНИЯ"!!!!!!
ХAЙДE, БЪЛГAРCКИТE МAКEТA, ДEТO НE CИ ПРИЗAВAТ РOДИНAТA..., ДA CИ OТГOВOРЯТ НA ВЪПРOCЧEТO, КAКВO ПРAВИ БЪЛГAРИН OТ CТРAНДЖA, - "НAЧAЛНИК ВЛAК- МAКEДOНИЯ"!!!!!
И ДAЛИ ТOЗИ CТРAНДЖAНEЦ, НE E БЪЛГAРИН AМИ CИ E CТРAНДЖAНEЦ, OТ НЯКAКВA CИ ИЗМИCЛEНA "CТРAНЖДAЛAНДИЯ"....КOЙТO МOЖE БИ НЯМA OБЩO C БЪЛГAРИЯ?!???
БЪЛГAРИН OТ CТРAНДЖA, КOЙТO E БИЛ НAЧAЛНИК ВЛAК В БЪЛГAРCКAТA OБЛACТ "МAКEДOНИЯ"!!!!!!!!
ДOКAЗAТEЛCТВOТO CТOИ OТ ДECEТИЛEТИЯ НA НAЙ-ЮГOИЗТOЧНAТA ТOЧКA НA БЪЛГAРИЯ!!!!!!!!!!
10:42 19.05.2020
46 Чист българин
Коментиран от #53
11:03 19.05.2020
47 Другаря Сталин
До коментар #22 от "Българан Балкански":
Чомски не е Ленинист той отрича съществуването на социализма в историята той е просто един западен империалист11:37 19.05.2020
48 Много си дребен
До коментар #22 от "Българан Балкански":
за да се докосваш до Чомски. Поне знаеш името му.16:15 19.05.2020
49 Изпадаме в ненужна терминологичност
До коментар #38 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Става дума за едно доста обширно етническо формирование - как и кога се е избистрило днешното му наименование, е без значение. Преводът на тогавашното му название днес е приет и е ясен. Факт е , хората /племената?/, които този етноним включва, нямат единна държавност, а обитават различни държавни формирования - и на запад, и на изток. Имат сходна култура и език. Това обяснява защо и как Константин Философ създава азбука, разбираема за западните славяни , а по-късно - и за източните /руските и около тях/. Факт е и че още през 9.век за тях има борба - която продължава и до днес, в този смисъл съм напълно съгласен за доктрините, които се сблъскват. За наше съжаление - факт е, че една от тези доктрини НЕ Е В наша - българска - полза - много са натрупаните грешки във времето , за съжаление - те продължават и днес - вече - под западна диктовка.16:26 19.05.2020
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Този коментар е премахнат от модератор.
54 Този коментар е премахнат от модератор.