4 Септември, 2020 08:13 3 539 15

ЕК одобри €875 милиона за магистрала в Румъния

  • ек-
  • ес-
  • финансиране-
  • румъния-
  • магистрала-
  • милиони-
  • път

Образуват се чести задръствания, които продължават с часове

ЕК одобри €875 милиона за магистрала в Румъния - 1
Снимка: Shutterstock

Европейската комисия одобри 875.5 милиона евро за изграждането на първия етап от дългоочакваната в Румъния магистрала. Тя ще тръгне от трансилванския град Сибиу през Карпатите до град Питещ. Новината е приветствана и от бизнеса в Румъния, и от всички, които шофират между Трансилвания и южна Румъния, коментира Universul.net.

Липсата на магистрала отдавна е проблем за шофьорите, пътуващи по маршрута. Образуват се чести задръствания, които продължават с часове. Новата 122-километрова магистрала ще бъде първият основен път, преминаващ през Карпатите. Финансирането за него идва от Кохезионния фонд на Европейския съюз. Очаква се магистралата да заработи до 2026 година, предаде News.bg.

Същевременно Европейската комисия одобри още един транш от Кохезионния фонд за проект на стойност 578.4 милиона евро и той е за подобряване капацитета на Румъния да реагира при бедствия. Междувременно наскоро преодолелият вот на недоверие румънски премиер Людовик Орбан обяви, че следващите парламентарни избори в страната ще се състоят на 6 декември. Орбан оглавява румънската Националлиберална партия, която е критикувана от социалдемократите за управлението по време на епидемичната обстановка и е упрекване в "източване на държавния бюджет под паравана на пандемията" и в затъване в дългове.

Много преди тази новина от Националлибералната партия се очакваше да спечели бъдещите избори, предвид корупционните скандали, в които бяха замесени противниците ѝ - социалдемократите. Не е ясно обаче как Covid-19 се отразява на предпочитанията на румънските избиратели. През изминалия месец новооткритите случаи на хора, заразени от коронавирус, надхвърляха 1000 души дневно. В тримесечието от април до юни румънската икономика се сви с повече от 12 процента. В същото време Конституционният съд в Румъния бе сезиран по важния въпрос дали е възможно да се внася вот на недоверие, докато парламентът е във ваканция. Вотът на недоверие се провали поради липса на кворум.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 456

    21 8 Отговор
    Да за Румъния ще се дават, защото там си нямат Тиква.
  • 2 Ееееее

    26 5 Отговор
    Еййййй ако мангизите бяха за България-Баце половината да ги беше турил в чекмеджето...язък...
  • 3 Fori

    10 2 Отговор
    И шок и ужас-няма да е крива на фльонга и макарони след като се направи щото няма да се краде от герб, да пропадат мостовете и да се нацепи всяка снадка сслед 6 месеца...
  • 4 глоги

    7 5 Отговор
    "Европейската комисия одобри 875.5 милиона евро за изграждането на първия етап от дългоочакваната в Румъния магистрала." ДА ИМ ОДОБРЯТ ЕДИН БОЙКО ПО-ДОБРЕ. ТОЙ ЩЕ ИМ УСВОИ ТЕЗИ МИЛИОНИ ЕВРА И ЩЕ ИМ ДАВА АКЪЛ ЗА АСФАЛТА,ЧЕ НЕ СЕ ЯДЕ.
  • 5 смок

    13 0 Отговор
    По 2 см.дебелина на асфалта и после ще ремонтират. Хем работа ще имат постоянно,хем европари ще точат.
  • 6 Факт

    12 13 Отговор
    Хора дето не са стъпвали в Румъния я хвалят колко е пред нас. Е не, не е. Имат 80км магистрала между Плоещи и Букурещ и всичко останало е тесни пътища (някои оправени) по които се кара с 50км/ч през повечето време понеже са в населено място. Боко може да е всякакъв но стигате за 3ч до морето (400 км). В Румъния това разстояние отнема 6-8 часа ако има и катастрофа.

    Коментиран от #13, #14

  • 7 Не се залъгвайте

    2 4 Отговор
    Тва е само за 10км в Балканските страна. И ще бъде като европейските влакове дето возят от място където не можеш да бъдеш до място където не искаш да бъдеш. Ама скъпо.

    Коментиран от #11

  • 8 минчо

    8 3 Отговор
    Ако я строй БЪЛГАРСКА ФИРМА ЩЕ СТИГНАТ ТИЯ 875 МИЛ.ЕВРО ЗА 99 КМ МАГИСТРАЛА И АКО ЩЕЛАЯТ ОЩЕ 1 КМ. ЕЕЕЕ ЗА 80 МИЛ. ЕВРО😂😂😂😂

    Коментиран от #9

  • 9 Т.И.М. ХИДРОСТРОЙ И ДР

    4 4 Отговор

    До коментар #8 от "минчо":

    В БЪЛГАРИЯ ВСИЧКИ ПЪТИЩА СЕ СТРОЯТ ОТ Т.И.М. С ПОД ФИРМИ И КУХИ ФИРМИ.ПРОВЕТЕ ЩЕ ВИДИТЕ ЗАЩО ГЕЙШЕФТ НЕ ПИПА Т.И.М.
  • 10 Госあ

    1 7 Отговор
    Глей са,не всички сме шифиори да въртиме по цел ден геврека. Така че, боли ме фара за скапаните магистрали. Капиш ?
  • 11 Научи се на български

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Не се залъгвайте":

    Какво ли изкаже да кажеш !!!
  • 12 бате Ачо

    3 2 Отговор
    14 мил лева на километър за магистрала през Карпатите, ние в равнините 10 милиона на километър. А всички видяхме разликата в чекмеджето.
  • 13 Явно

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "Факт":

    Не си бил в Румъния скоро,не пиши глупости. От Унгарската граница Арад до Сибиу е магистрала.Питещи Букурещ Констанца също. Остава им само този участък който наистина е тежък...не като Кресна 20 км,който е карал Сибиу -Вълчея покрай реката знае...
  • 14 Глей ти

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Факт":

    Ти май в Румъния не си ходил. Или си на щат към политкомисариата на Боко?
  • 15 Карам с 200

    0 0 Отговор
    Аз съм скромен и на половината съм навит, а после колко ремонти ще направя, маани, маани поне до 3 млрд. ще я докарам с Анекси и ремонти.
Новини по държави: