Македонската академия на науките и изкуствата (МАНИ) изрази подкрепа за интегрирането на Република Северна Македония в ЕС, но при зачитане на идентичността на македонския народ, пишат днес вестниците "Нова Македония" и "Вечер".
Македонският език и неговите диалектни форми имат и пространствен континюитет (македонските диалекти съществуват и извън границите на днешна Македония) и времеви континюитет (македонският език е съществувал няколкостотин години), се казва между другото в документа, чийто текст вестниците публикуват изцяло.
Премиерът Зоран Заев и външният министър Буяр Османи отвориха кутията на Пандора с приемането на преговори за националната идентичност и националния език на македонците, пише вестник "Вечер". Самото приемане на преговори по тези въпроси отваря по-нататъшна релативизация на фактите. И от българска страна, и от някои европейски държави, и от министър Османи чуваме фразата, че "за договор трябва компромис и от двете страни", което във всеки случай е поражение за македонската нация и език, които не бяха спорни за никого досега от основаването на съвременната македонска държава, пише вестникът, цитиран от БНР.
"Вечер" отбелязва, че македонското правителство и министър Османи събират факти и съвети за изработване на своята позиция от бившия министър от СДСМ Денко Малески, чиито становище е, че македонците са с български корени. "Малески би могъл да бъде съветник на българската страна, която има същите позиции като неговите, но не и на македонската, която след грешката с отварянето на този въпрос и влизане в преговори по тях сега се старае "да намери общоприемлив компромис".
Малески няма дилема, че македонците са българи, той написа това и в статия през април тази година. В нея той казва, че македонците и българите са били част от един народ, че в СФРЮ македонските власти са селектирали историческите данни и са писали македонци там, където е пишело българи. Гръцкото правителство поръча ваксини и за Северна Македония в разговор с председателката на Европейската комисия Урсула фон дер Лайен, съобщи премиерът Зоран Заев, цитиран от "24 инфо".
"Хубаво е гражданите да знаят, че гръцкото правителство поръча ваксини и за Албания, и за Северна Македония. В разговора с Урсула фон дер Лайен в петък бе съобщено, че когато поръчва ваксината за страните членки на ЕС, ЕК ще поръча ваксини и за шестте страни от Западните Балкани. Всички заедно и паралелно ще получим ваксините и няма да зависим от другите държави", каза Заев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Дельо Хайдутин
Коментиран от #31, #35
11:41 16.11.2020
3 Вова император
Коментиран от #173
11:41 16.11.2020
4 Хайдутин
11:41 16.11.2020
5 !!!?
Коментиран от #7, #153
11:43 16.11.2020
6 Аргонавт
Коментиран от #240
11:44 16.11.2020
7 езиковед
До коментар #5 от "!!!?":
Български език съществува от 1878гКоментиран от #10, #17, #88, #130, #133, #247
11:44 16.11.2020
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Кирилов
Коментиран от #26, #260
11:46 16.11.2020
10 !!!?
До коментар #7 от "езиковед":
А руския от времето на цар Симеон !!!?Коментиран от #22, #25
11:46 16.11.2020
11 Хаха
Коментиран от #198
11:46 16.11.2020
12 Саше Великиот
11:46 16.11.2020
13 Смех
направо незнам
11:47 16.11.2020
14 ЯН БИБИЯН
Коментиран от #21
11:48 16.11.2020
15 КЛИМЕНТ
11:48 16.11.2020
16 Античното Маке
- Друже, отдека да стигнем до чешмата?
- Покрай манастирот, у лево и се направо! А вие отдека сте?
- От София.
- Е, бре! Отдека сте научили така добре да говорите по македонски!
11:48 16.11.2020
17 ценности
До коментар #7 от "езиковед":
Преди 1878 българите да не би да са говорили на "Пущу"Коментиран от #27
11:49 16.11.2020
18 Тони Стругаро от механното
11:49 16.11.2020
19 вън от ЕС
Много хора си мислят, че македонците имат нещо лично против българите. Не, те просто са си такива, те имат тежка болестна мания и психологични разстройства на тема история, език, национални герои и т.н., защото реално нямат такава. Всички са им окрадени от българската, гръцката или сръбската история. Наскоро си купувах едно билково лекарство от македонска аптека и останах потресен, като прочетох отзад на кутията, че "рецептата е донесена от първите македонци, които населявали Хималаите и това е тяхната първа прататковина". Тия граници нямат.Велики са в наглоста си !
Коментиран от #201, #254
11:49 16.11.2020
20 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #23
11:50 16.11.2020
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 езиковед
До коментар #10 от "!!!?":
Не, от времето когато са получили Кирилицата от Византия. Болгария е област в Русия населена днес от дагестанци и татари. Дунаваските българи са докарани с кораби от Кавказ, Молдова и Украйнам, също както днес основното население в Мариупол са руснаци, а преди това са били гърци.Коментиран от #132, #181, #238
11:51 16.11.2020
23 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #20 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Да, защото са психопати и убиици.11:51 16.11.2020
24 ВРАЦА
До коментар #1 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
не си от ГРАД КОЗЛОДУЙКоментиран от #166
11:51 16.11.2020
25 Бесен Язовец
До коментар #10 от "!!!?":
А Ашур Банипал е прабългарин малко остана и това да излезе като теза подкрепена с някоя рисунка от Магурата!11:52 16.11.2020
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 езиковед
До коментар #17 от "ценности":
Говорили са турски и гръцки.Коментиран от #37, #43, #180
11:52 16.11.2020
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 778
11:54 16.11.2020
30 Yamaha
11:56 16.11.2020
31 Гост
До коментар #2 от "Дельо Хайдутин":
Нещо като Хасковският Учителски Институт11:56 16.11.2020
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Ю Кортес
Защо ли Делчев и всички възрожденци от Македония са писали на литературен български.Документите са хиляди.
11:58 16.11.2020
34 номад
11:58 16.11.2020
35 смях
До коментар #2 от "Дельо Хайдутин":
Еми те и рушляците твърдят същото за руския език ... :)11:59 16.11.2020
36 незнайко
11:59 16.11.2020
37 ценности
До коментар #27 от "езиковед":
На баба ти трътката. Левски и Ботев на Гръцки и Турски ли са говорили.11:59 16.11.2020
38 Античното Маке
Идва време когато ще трябва да доказваме, че българската история и език, са български- уникална простотия. А стигне ли се до там, ще вземат и история и езика ни, не защото не са си наши, а защото от ЕС ще натискат и няма да ни дадат гласност.
Коментиран от #170
12:00 16.11.2020
39 Щерев
12:01 16.11.2020
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Ивайло
Коментиран от #49, #68
12:02 16.11.2020
42 7365
12:03 16.11.2020
43 Ха ха
До коментар #27 от "езиковед":
Чети църковните писания.И руски ,и наши,и украински.Там си е на чист български език.За турски и реч не става.Стига опорки,соросоиде.12:05 16.11.2020
44 Българина
Кажете им, че ще им признаете СЕВЕРНОМАКЕДОНСКИЯ ЕЗИК, нали страната им е Северна Македония.Какъв е проблема? "Доволни" ще останат.
Коментиран от #99, #221
12:09 16.11.2020
45 Истината
Коментиран от #141
12:10 16.11.2020
46 Диалект в език
12:11 16.11.2020
47 смешници
Коментиран от #117, #204
12:11 16.11.2020
48 Karosel
Коментиран от #129
12:11 16.11.2020
49 убавеца
До коментар #41 от "Ивайло":
Те самите казват че взимат паспорти да могат да бачкат по Гейропата баце, ти кви ги говориш, ама не е виновен този който взима ами този който дава. Те немат грам от българско самознание ако ме питаш мене12:14 16.11.2020
50 читател
12:16 16.11.2020
51 Политолог
И ще видите ЕС през крив макарон
12:18 16.11.2020
52 Скорпион
12:18 16.11.2020
53 Потрес
12:23 16.11.2020
54 месара
Коментиран от #66
12:25 16.11.2020
55 Истна
Коментиран от #59
12:25 16.11.2020
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Да дадат доказателства
Коментиран от #64
12:30 16.11.2020
58 Behemoth
Коментиран от #62, #174
12:33 16.11.2020
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 АСЕН ИЛИЕВ
Коментиран от #69
12:37 16.11.2020
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 О хо хо
12:41 16.11.2020
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Олеле малеле
До коментар #62 от "Македон":
Буцефал е конят на Александър Македонски. САМО ЧЕ ВИЖ КЪДЕ Е РОДЕН АЛЕКСАНДЪР МАКЕДОНСКИ - НА ЮГ ОТ ЮЖНАТА ГРАНШЦА НА БЪЛГАРИЯ, ДНЕС В ГЪРЦИЯ, БЛИЗО ДО ЕДЕСА. ВИЖ И ЩЪДЕ СЕ НАМИРА ГРОБНШЦАТА НА БАЩА МУ - ФИЛИП МАКЕДОНСКИ. ОТНОВО В ДНЕШНА ГЪРЦИЯ.12:44 16.11.2020
66 Де Факто
До коментар #54 от "месара":
Месарче, не забравяй и това, че Господ е създал Адам и Ева, а той също е македонец...хахахаха.12:45 16.11.2020
67 Behemoth
До коментар #62 от "Македон":
Глупости, на Буцефал, има го в тайните анали на Аристотел част трета" За езика"....иначе на херайриите той говорил на гръцки(езика на любовта и масажираната простата)Коментиран от #75, #242
12:47 16.11.2020
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Македонска Луно
До коментар #61 от "АСЕН ИЛИЕВ":
По българският календар, българският език е на 7524 г.!!А сега де?
12:49 16.11.2020
70 МАНИ
12:49 16.11.2020
71 веселяк
До коментар #68 от "Македон":
Яаа, още малко ти трябва за да го знаеш българския перфектно!12:51 16.11.2020
72 Обективно
Коментиран от #230
12:53 16.11.2020
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Когато
До коментар #64 от "Македон":
Когато идваме на Балканите се обединяваме със славянските племена. Старобългарския език е мъртъв език и за да си сменим говора/словото, това означава, че славяните са били многочислени. Буквите с който пишем е писан за нашето слово/говор и по поръчка на бъкгаркия владетел Борис. Борис кани учениците на Кирил и Методий в България и те живеят и работят, в българската държава, за създаването на писменост, която днес знаем, като кирилица.Коментиран от #77, #84
12:55 16.11.2020
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Македонският
12:57 16.11.2020
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 Хаджи Смион
13:02 16.11.2020
80 Абсолютно точно
13:02 16.11.2020
81 Бибитко
13:02 16.11.2020
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Гост
13:02 16.11.2020
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 При това патрЕотично...
13:04 16.11.2020
86 Бибитко
До коментар #82 от "Македонски":
Тоест, приятелю, вие признавате че предпочитате да бъдете сърбомани и българофоби! Но това не е никаква новост!13:05 16.11.2020
87 Бибитко
До коментар #77 от "Македон":
А вие - тъй наречените "македонци" откъде точно се пръкнахте, я кажи! Нали вече в договора с гърците признахте, че нямате нищо общо с македонците на Александър Велики?Коментиран от #94
13:07 16.11.2020
88 Този коментар е премахнат от модератор.
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Зайо от Горица
13:09 16.11.2020
91 БЮРМ/FYROM
Коментиран от #100
13:11 16.11.2020
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 Хасан
Коментиран от #97, #136, #185, #186, #194, #231
13:13 16.11.2020
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Този коментар е премахнат от модератор.
96 Този коментар е премахнат от модератор.
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Този коментар е премахнат от модератор.
99 Този коментар е премахнат от модератор.
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 Па шта си ти
До коментар #82 от "Македонски":
Пиша бавно, защото схващаш трудно. ТИ четеш новините в български сайт и даже ги коментираш. Значи имаш здрава връзка и с езика, и с темата. Вероятно имаш и български паспорт/лична карта/."Па шта си ти?"13:21 16.11.2020
102 Бибитко
До коментар #94 от "Македон":
Приятелю, защо не казахте това на гърците преди да подпишете договора с тях, че "политически договор не jа прави историjата"? А им легнахте и се съгласихте да се откажете от амбициите си да откраднете и от тяхната история - древния период и Александър Велики! А я кажи откъде взехте тази буква "j", която изобщо не фигурира в азбуката на Кирил и Методий, които също смятате за ваши хора? Понеже Тито въведе латиницата в сръбския език, за да се хареса повече на Запада, на вас също измисли език, изпъстрен с български западно-шопски диалект и сърбизми, тази буква "j" също красноречиво говори колко измислен, а не автентичен ви е езикът!13:21 16.11.2020
103 Антифашист
Коментиран от #258
13:22 16.11.2020
104 Истината
13:22 16.11.2020
105 Позитивен
Коментиран от #109
13:22 16.11.2020
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Този коментар е премахнат от модератор.
108 Анонимен
До коментар #94 от "Македон":
Византийските хронисти го пишуват bg.m.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B5%D0%B4%D0%B5%D0%BC_%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B2%D1%8F%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8_%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B0Коментиран от #111
13:25 16.11.2020
109 Бибитко
До коментар #105 от "Позитивен":
По принцип гърците сгрешиха, че при промяната на името изобщо допуснаха да фигурира името "Македония"!Коментиран от #115
13:25 16.11.2020
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 Този коментар е премахнат от модератор.
112 Страничен наблюдател
13:28 16.11.2020
113 На дедо ти
До коментар #95 от "Димитър Благоев":
„ Известно е, че няма българин, който да не се интересува от положението и съдбата на онази страна от отечеството ни, която до днес стене под игото на Турция. Крсте Мисирков/Писмо от 8 ноември 1900 година до председателя на Върховния македоно-одрински комитет в София/
През 1913 година, в писмо до академик Александър Теодоров-Балан, Мисирков пише „Като българин, аз на драго сърце бих си заминал за България, ако там се има нужда от моя труд по научното издирване съдбите на българските земи, особено на Македония.“
Умира в 1926 година. Погребан е в Централните софийски гробища.
13:28 16.11.2020
114 Жоро
13:29 16.11.2020
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Този коментар е премахнат от модератор.
117 Tesaloniki
До коментар #47 от "смешници":
Те и българския не са създали. Само са го направили писмен. Защото преди тях българския си го има, в храмовете се е пяло на български, но текстовете били писани с византийски знаци. А те са двама братя българи, от Солун - Македония. Точно затова, днешната изкуствено създадена държава не се казва Македония (това е географска област), а Северна Македония. Просто, който я е измислил, я е създал само върху малка част от географската област. Ако беше древна, самата държава щеше да определя името, а не името на чужди територии.13:29 16.11.2020
118 Георги Николов Делчев
13:29 16.11.2020
119 Откакто
13:30 16.11.2020
120 Бибитко
До коментар #110 от "Македон":
Така ли?! А защо според теб Македония е била включена в Сан-Стефанска България? Защо тогава не сте протестирали, обявявайки се единствено за "македонци" и не желаейки да бъдете в пределите на България? Защо и след Берлинския конгрес от 1878 год. който разпокъсва България и Македония остава пак под турско робство масово се заселвате в България и учите тук, като не сте се чувствали българи?!Коментиран от #135
13:30 16.11.2020
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 мишо
Коментиран от #147
13:33 16.11.2020
123 Бай Манчо
13:38 16.11.2020
124 Матов
13:43 16.11.2020
125 Този коментар е премахнат от модератор.
126 Перо
13:45 16.11.2020
127 Бибитко
До коментар #125 от "Македонски":
Ако няма какво повече да кажеш с доводи и аргументи в диалога, недей да тролиш повече тук и изключи латерната!13:45 16.11.2020
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 Пешо от блока
До коментар #48 от "Karosel":
Следващите избори ВМРО ще влязат в затвора, а не в парламента.Заедно с Бойко и Пеевски.13:48 16.11.2020
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 ситурно
13:50 16.11.2020
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 www
До коментар #7 от "езиковед":
Говоримият френски не е достатъчен, за да се наречеш езиковед.13:53 16.11.2020
134 Лешпера
13:57 16.11.2020
135 Антифашист
До коментар #120 от "Бибитко":
Колко часа, дни, месеци живот имала санстефанска българия? Нула, картоф! Санстефанска българия е обикновен призрак, който само мъти водата в българските умове.Коментиран от #142
13:57 16.11.2020
136 Не съм Хасан
До коментар #93 от "Хасан":
Ние казваме, че са били ,но не задължаваме.Това го остави, ами кажи за туркия-какъв тюрлюгювеч сте от етноси и всичките със закон ги пишете турки!!13:57 16.11.2020
137 тирбушон
14:00 16.11.2020
138 Чавдар войвода
14:06 16.11.2020
139 Архимакедон
14:09 16.11.2020
140 Факти
14:09 16.11.2020
141 irobot
До коментар #45 от "Истината":
Една част от тракийците са поробени от българите в началото на 6 век от българските ханове , Македонското царство е създадено от гърците Македония (на гръцки: Μακεδονία) е името на антично царство, възникнало според сведенията на гръцките хронисти през 808 г. пр. Хр. и съществувало до 148 г. пр. Хр. или над 640 години.Ка̀ран (на гръцки: Κάρανος) е първият цар на Древна Македония през 808 – 777. Син е на Аристодамид, цар на Аргос.
Основното население са древните македонци.
Коментиран от #183
14:13 16.11.2020
142 Бибитко
До коментар #135 от "Антифашист":
Ако ти бе коментирал точно смисъла на написаното от мен, нямаше да пишеш глупости.14:16 16.11.2020
143 София
14:19 16.11.2020
144 Мани , мани
До коментар #125 от "Македонски":
Не ,нема да го кажеме14:21 16.11.2020
145 Кой68
14:23 16.11.2020
146 От както има
14:23 16.11.2020
147 irobot
До коментар #122 от "мишо":
На всички открити Тракийски,Македонски гробници и светилища езикът е бил гръцки. Стига да погледне някой в нашите музей и ще разбере на какъв език са говорелиКоментиран от #159
14:24 16.11.2020
148 Мани мани
14:24 16.11.2020
149 ДА ИЗМЕТЕМ ГЕРБ
14:26 16.11.2020
150 БГ Жител
14:31 16.11.2020
151 Аспарух
14:32 16.11.2020
152 Мдаааа
14:32 16.11.2020
153 Басри Алиев
До коментар #5 от "!!!?":
Някъде бях прочел че Македония е на 77 000 години?!?!14:35 16.11.2020
154 Маке
Това дали го има в македонската история и лингивистика ?
14:36 16.11.2020
155 Аспарух
14:38 16.11.2020
156 Операция "Буря"
Коментиран от #160
14:39 16.11.2020
157 Руснак
Коментиран от #161, #165
14:43 16.11.2020
158 хахаха
14:43 16.11.2020
159 Грамотен
До коментар #147 от "irobot":
Правиш ли разлика между говор/език/ и писменост ? ;)14:47 16.11.2020
160 Нямам срам
До коментар #156 от "Операция "Буря"":
Защото след 44 години вече генетично им е заложено да ни мразят ... не е до политика .. това е неприязънНие точно за това си имаме една фраза от чужди лошо може да не видиш но от братя или роднина очаквай най лошото.
Коментиран от #163
14:47 16.11.2020
161 Историк
До коментар #157 от "Руснак":
Какви руснаци в 7 век сънуваш ? Не ми се спори с промития ти от комунизма мозък ...хахахаххаха14:51 16.11.2020
162 Нямам срам
14:57 16.11.2020
163 Операция "Буря"
До коментар #160 от "Нямам срам":
На мен ми е пределно ясно. Запознат съм с историята добре. Истината е, че България губи Македония след края на втората балканска война през 1913 г. и после сърбите веднага пращат сръбски полицаи и учители които да контролират тамошните българи и да им промиват мозъците с фалшива история. Процеса се засилва особено силно след като Югославия излиза победител от ВСВ и ръководител е вече Тито и пропагандата е още по-силна.15:04 16.11.2020
164 Да го докаже, иначе
15:04 16.11.2020
165 Руснако, ти не си имал писменост
До коментар #157 от "Руснак":
И религия, получили сте ги от България/била е на 3 морета/, и са ви останали падежите от старобългарския, като пишеш глупости, досещай се как ще ги докажеш, в случая-никак, книжовните школи от хронистите/Не българи/ се знаят кои са15:09 16.11.2020
166 Вирус
До коментар #24 от "ВРАЦА":
Как да не е. Като му четеш публикациите не ти ли се струва че го е хванала радиацията15:12 16.11.2020
167 Този коментар е премахнат от модератор.
168 Професионалист
15:56 16.11.2020
169 Гост
Коментиран от #176
15:59 16.11.2020
170 Onix
До коментар #38 от "Античното Маке":
Какво има да доказва е има исторически сведения писани за нас от преди 40 века. Тези дето имат държава от 1991 година те да се чудят как да оправят тяхната.15:59 16.11.2020
171 глоги
16:02 16.11.2020
172 Onix
До коментар #96 от "Македонски":
Ти първо се научи да пишеш правило на кирилица. След това прочети в уикипедия какво пише за Сърбия и особено за Белград и накрая се включвай в коментарите. Да си жив и здрав.16:06 16.11.2020
173 Радко Младич
До коментар #3 от "Вова император":
Е да де ама ако не беше Стьопа(Сталин)сега нямаше да се случват тези щуротии и на никой нямаше да му минава през акъла,че видиш ли имало македонски език,че и на няколко стотин години!😉16:09 16.11.2020
174 Onix
До коментар #58 от "Behemoth":
Линеар А и Б са открити по нашите зами, а не в географската област Македония. След това на остров Крит, но откритите тук са доста по-стари. Така че човек може да си направи изводите.Коментиран от #178
16:15 16.11.2020
175 Българофил
Коментиран от #177
16:22 16.11.2020
176 Onix
До коментар #169 от "Гост":
Стига глупости, в света няма държава която да се е кръстила на географска област, само тези малоумници. Не могат да се видят отстрани колко са смешни и жалки. Дано техните пра родители им простят.16:25 16.11.2020
177 Хи их хи
До коментар #175 от "Българофил":
Е те си говорят на този език от сътворението на света!16:26 16.11.2020
178 Д'мин
До коментар #174 от "Onix":
Нека да не подминаваме македонците по фантазии!16:27 16.11.2020
179 7777
16:46 16.11.2020
180 Dr.mengele
До коментар #27 от "езиковед":
Това ли ви учат на училище бе момче.Даскалите да не си вземат заплатките само ми да разобличават писачите на днешните учебници които стана ясно многократно са някакви продажни душици.Че искате после албано-македонците с български произход да ни уважават.16:48 16.11.2020
181 Ацо
До коментар #22 от "езиковед":
Значи Аспарух е минал Дунава със ферибот?!?17:06 16.11.2020
182 Те сърбите колкото пъти са се
До коментар #96 от "Македонски":
Срещали с българите, все са го яли дебелия, а македония и е подарък на сърбите от сталин и георги димитров, бфрм,това именце можеше да остане, а тва север, спрямо кого е север, коя е отправната точка/явно е гърция/17:24 16.11.2020
183 Е, Хубаво, ама днешните макета
До коментар #141 от "irobot":
Говорещи български, нямат нищо общо с тези древни, гърция колко пъти им го казваКоментиран от #243
17:32 16.11.2020
184 Б. Бонев
Там, наред с многото други интересни факти има и описания на вестници издавани тогава и по-рано. На стр.207-208 за вестник „Македония“, наречен „лист“,появил се в Цариград през м.Май 1865г.
Ще цитирам някои изречения от там: „“Той съдържа и разни дописки от градове и села особно из Македония, от които някои са написани с гръцки букви български думи, тъй като дописниците още не са знаили да пишат български“.
Дори и с гръцки букви – ЕЗИКЪТ Е БИЛ БЪЛГАРСКИ!
17:33 16.11.2020
185 Ооо, неее, не измисляй,
До коментар #93 от "Хасан":
Турците в БГ са си турци и имат новини на турски език и етническа партия си имат17:35 16.11.2020
186 Ей, хасане ти се правиш на интересен
До коментар #93 от "Хасан":
С интерпретации, ние сме ги оставили македонците в началото на,века подариха ги на сърбия , ами тях ги тресе стокхолмски синдром17:38 16.11.2020
187 Гост
18:18 16.11.2020
188 гост
18:18 16.11.2020
189 няма ес за вас
18:21 16.11.2020
190 Луно, Луно земя мЪкедонска
18:24 16.11.2020
191 ааааааа
18:25 16.11.2020
192 100
18:25 16.11.2020
193 да се знае
доктор Тапчо Прдлевски от АКАдемията на ненауките
18:28 16.11.2020
194 Този коментар е премахнат от модератор.
195 веселяк
До коментар #96 от "Македонски":
Публикувано във факти.бг: Бугарите скоро ке каjувате jе...Маке я да ми кажеш ти тази буквичка j откъде я изнамери? Ако е от кирилицата, кажи ми коя подред е и между кои други букви се намира?18:29 16.11.2020
196 Този коментар е премахнат от модератор.
197 дончичо
... излиза чист былгарин
18:30 16.11.2020
198 симо
До коментар #11 от "Хаха":
Moже да си пече тумбака ако до тогава не го посеят под райграса.18:33 16.11.2020
199 Нана
18:34 16.11.2020
200 БЮРМ/FYROM
18:37 16.11.2020
201 Този коментар е премахнат от модератор.
202 българин
18:40 16.11.2020
203 Софиянецо
18:40 16.11.2020
204 Дик
До коментар #47 от "смешници":
Е как кой, бе? Ми македонските Кирил и Методий!18:55 16.11.2020
205 Този коментар е премахнат от модератор.
206 Луд народ
Коментиран от #246
19:42 16.11.2020
207 Другарят
19:46 16.11.2020
208 Спиро
Македония. Етнография и статистика“) от 1900 г. Скопие има около 31 900 жители, от които около 13 000 българи християни, около 15 000 турци, 30 черкези, 50 гърци, 150 арнаути християни, 450 власи, 800 евреи, 1920 цигани и около 500 души от други народности.[21
19:47 16.11.2020
209 ДжоО1984
19:49 16.11.2020
210 Българин
19:49 16.11.2020
211 Този коментар е премахнат от модератор.
212 Владо
До коментар #205 от "Мъка, брато, мъкааааа !":
Ето ти един, който сака:Youtube - Bobby's perspective - AM I REALLY MACEDONIAN ? | TRUTH ABOUT NORTH MACEDONIA | GREEK , BULGARIAN ?
Бъди здрав!
19:57 16.11.2020
213 Наричай се марсианец, ако искаш,
До коментар #205 от "Мъка, брато, мъкааааа !":
Никой не ти тика насила в ръцете БГ паспорти. Злобата ви изяжда отвътре.Самуил е Български цар, византийските хронисти пишат василий -българоубиец, ослепил пленниците, на 100човека е оставил 1 да ги води с 1 око, няма как да е бил македонски цар, тъй като не е имало държавно устройство на македонска държава, защо сте изтипосали паметник в центъра на скопие, изобщо сбирщина кичозна, бутафория подобна няма другаде, смешкоКоментиран от #233
19:59 16.11.2020
214 Край Вардарот
Коментиран от #229
20:16 16.11.2020
215 Къса памет
20:22 16.11.2020
216 АЗ 89
20:27 16.11.2020
217 ГруЮ
Днешен коментар от председателя на ВМРО-ДПМНЕ, Христијан Мицкоски .. да си стоят извън ЕС! Там им е мястото.
20:40 16.11.2020
218 Пръдле Макев
20:47 16.11.2020
219 Тодор
Това не е виц между другото.
Живи и здрави да са, той целият свят знае каква е истината, ама поне с омразата да спрат, защото тук в България хората гледат на тях като на братя, а те са се наежили все едно сме им длъжни нещо, и взеха да не се траят!
20:56 16.11.2020
220 Йоан
21:05 16.11.2020
221 Този коментар е премахнат от модератор.
222 Историк
21:20 16.11.2020
223 минаващ
21:36 16.11.2020
224 Eхххххх
21:53 16.11.2020
225 стоян георгиев
21:56 16.11.2020
226 Ужас
22:04 16.11.2020
227 Ауди
22:50 16.11.2020
228 gyugvyu
Предлагам да ги изтрием от лицето на света!
Вива Бокьио тулупа! НАпред
23:11 16.11.2020
229 Чук и Гек
До коментар #214 от "Край Вардарот":
Всъщност, македонците не са потомци на Александър Македонски, а на неговия кон Буцокефал! Виж им внимателно картуните!23:54 16.11.2020
230 Одрис
До коментар #72 от "Обективно":
Всички ,които се пишат Македонци са си чисти Траки -Дорийци.Хеленизма започва едва ,след като империята на Александър Македонски -Тракийски се срива.
Александър Македонски, никога не се имал за Хеленист или Грък, винаги се представял за Македонец.
Благодарение, на всички Траки, около него е постигнал това, което е днес, като историческа личност.
Македонската империя е просъществула до нашествието на Римляните около 150 години и после е съдбата и като на всички Траки ,до времето в което Кубрат, обедиява племената на Балканите и България изживява своето кръщение ,което по-правилно би било Тракийска България ,защото има още две други Българии...
ако допускам грешка, " Спароток" Пламен, може да ме поправи, на него му имам доверие.
00:00 17.11.2020
231 Този коментар е премахнат от модератор.
232 Този коментар е премахнат от модератор.
233 Този коментар е премахнат от модератор.
234 Шаран БГ
Адам и Ева на какъв язик са разговаряли !?!?
Каин защо уби Авеля? Единият говорел македонски , другият започнал да плещи на кордофански, не се разбрали и.............
И сега в Сев.Македония говорят си на македонски , а ние на някакъв диалект и не можем да се разберем и това е !!
Никакъв чехски, полски или руски........ Янките ще ни оправят..... За това всички вече плещим на "инглиш" !!
Коментиран от #235
08:33 17.11.2020
235 гоце
До коментар #234 от "Шаран БГ":
Те са прави ...вярно е ....това е българския език ...че те на какъв език говорят..500г09:17 17.11.2020
236 Истината
10:07 17.11.2020
237 бахо
10:10 17.11.2020
238 7338
До коментар #22 от "езиковед":
Ти си езиковед, колкото аз съм казаларската царица! Не знам, колко трябва да си луд, че да вярваш в измислици като тези, че сте нация, която има минало10:36 17.11.2020
239 СтояноFF
11:00 17.11.2020
240 Русофоб
До коментар #6 от "Аргонавт":
Със стари ку....рви нищо не става!Трябваше да има лустрация у нас и в Македония, но на руските мекерета и техните сръбски другарчета не им изнася.
Същото се отнася и за нашите социалисти, пардон, руски измекяри със зелени чорапи.
09:10 18.11.2020
241 Този коментар е премахнат от модератор.
242 Яснота
До коментар #67 от "Behemoth":
Не забравяй, че на Траките, нашите воини, на бойното поле е говорил на техния им език , тракийски.Той самия си е чист тракиец възпитан от Гърци .
Все пак Александер и преди това Филип ,са владели южна Тракия но Скития минор и Мизия не са подчинили никога.
Като цяло са го мразели, но са нямали друг избор гърците ,
след като е починал, Гърците са се освободили от Македония.
И са я причислили към древна Елада.
Гърците винаги са наричали Македонците варвари.
18:06 18.11.2020
243 Яснота
До коментар #183 от "Е, Хубаво, ама днешните макета":
Май погрешно четете Уикипедия, Македоската империя е създадена от Филип и синът му Александър Македонски и те са чисти Македонци а не гърци, Никъде в Историята няма да прочетеш ,че гърците са Македонци.Те са ненавиждали Македонците и са водели войни, но Македонците са ги побеждавали , след като Александър умира във Вавилон, Гърците се освобождават с война .
В историята ясно пише, Македонската империя не Гръцката.
Че гърците са участвали във войната с Персия е така , но като "поробен- съюзник " от Александър Македонски..
Коментиран от #245, #256
18:18 18.11.2020
244 дончо
20:55 18.11.2020
245 Йо Несбьо
До коментар #243 от "Яснота":
Но приемственост между древните и съвременни македонци НЯМА!10:32 19.11.2020
246 Killer
До коментар #206 от "Луд народ":
😂😂😂😂...😂😂😂...11:35 19.11.2020
247 Този коментар е премахнат от модератор.
248 Ники
13:37 19.11.2020
249 ПИСНА НИ ОТ ТЕЗИ СЕЛСКИ ТАРИИКАТИ
БЪЛГАРИ И АЛБАНЦИ ДА СЕДНАТ НА ЕДНА МАСА, ДА СИ ПОСТРОЯТ КОРИДОР #8 , ДА СЛОЖАТ ВЪТРЕШНИ КПП -ТА НА БЪЛГАРО - АЛБАНСКАТА ГРАНИЦА И ДА ЖИВЕЯТ КАТО НОРМАЛНИ СЪСЕДИ В РАМКИТЕ НА СЪЮЗА
14:43 19.11.2020
250 Този коментар е премахнат от модератор.
251 Шо е
ТЯ (Македония) е по- малката ни сестричка!
16:14 19.11.2020
252 Този коментар е премахнат от модератор.
253 Този коментар е премахнат от модератор.
254 Бен Газара
До коментар #19 от "вън от ЕС":
Ако си проследил внимателно фактите и документите ще видиш, че дори пишещата машина си е била българска и тя.18:02 19.11.2020
255 Бен Газара
18:06 19.11.2020
256 Бен Газара
До коментар #243 от "Яснота":
Че то гърците са воювали и помежду си- Атина и Спарта също не са се понасяли!18:09 19.11.2020
257 Зайко Байко многознайко
20:28 19.11.2020
258 Булаир
До коментар #103 от "Антифашист":
Казва също: ,,Солун принадлежи на България и пред очите на Бога и на света Солун ще стане съпругата на България. На 16 април: [29 април, нов стил] в Солун се проведе сватовски прием съпроводен с оглед. На 25 юни [8 юли] ще бъде отбелязан с по-голяма пищност годежа. Сватбеният прием ще започне няколко месеца по-късно, с всичкия си блясък и величие. Иди с мир в Солун."Всички македонски войводи, щото те са били едни каубои за добра кауза, са били противоречиви личности. Понякога в битката си срещу турците, те са угаждали на сръбската пропаганда с приказки като тази. За Сандански казват, че издава присъдата на Борис Сарафов, Иван Гарванов и Христо Матов (последният се спасява по чудо). Затова тези борби се наричат братоубийствени. Но каузата е една. Свободна България.
21:21 19.11.2020
259 сръбски имбецил
23:59 19.11.2020
260 Този коментар е премахнат от модератор.