ФАКТИ.БГ

Спедитори след Брекзит: "Истински кошмар. По 500 евро нови разходи на камион"

Британските спедитори и търговци страдат от Брекзита

Публикувана: 1 Април, 2021 12:20
6 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2374
Спедитори след Брекзит:
Снимка: Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.3 от 10 гласа.

Айвън е един от рибарите в Аймаут, Шотландия. Той е сред онези, които са искали Великобритания да напусне ЕС и са гласували за това на референдума за Брекзит. "Подкрепих Брекзита, но сега си плащам за последствията", казва той. А те не са малко: "Стана по-трудно да продаваме продукцията си. Това е сериозен проблем за спедиторските фирми. А и за нас, защото цените на рибата вече са значително по-ниски - поради всички тези трудности около износа", казва той. Това потвърждава и Дейвид, който използва времето на бездействие, за да обнови рибарските мрежи на своята лодка. Неговите приходи са спаднали наполовина в сравнение с онова, което е печелел през януари и февруари миналата година. По думите му, това се дължи не само на Брекзита, но и на спадналото търсене в Европа заради локдауна по време на пандемията.

Много бюрократични пречки

Уловът на рибарите от Аймаут и други рибарски селища в Шотландия се изнася в чужбина от спедиторската компания D.R. Collin & Son. Шефът на фирмата Джеймс Кук дори не се и опитва да скрие своя гняв: „Европа стана за нас, износителите на риба и морски деликатеси, най-трудният пазар в света. Изнасяме за Китай и Америка, за много други страни в света, но Европа се превърна в най-тежкия от всички пазари за нас - сложен и изпълнен с много бюрократични пречки. Звучи невероятно, но това е самата истина."

D.R. Collin & Son са започнали годината със загуби от 2,4 милиона британски лири, за които фирмата не е получила нито пени обезщетение от държавата. През първите три седмици на годината те не са изнесли нищо за Европа, защото не изпълняват новите условия и разпоредби. Затова пък компанията е принудена постоянно да назначава нови експерти по митническо право. „Това е един бюрократичен кошмар. Измества се центърът на нашата дейност. Сега трябва първо да попълваме огромно количество документи, което е работа за 7-8 човека – и то още преди камионите ни изобщо да тръгнат на път. С това са свързани и допълнителни разходи - между 500 и 600 евро на камион - само за попълване на необходимата документация“, казва Кук.

Огромна папка с документация

И всичко това все още се прави на хартиен носител, независимо че живеем в дигиталната епоха, добавя спедиторът раздразнено и пояснява, че всеки шофьор на камион сега трябва да носи със себе си огромна папка с необходимата документация. Това се потвърждава и от Марк, който изпълнява курсове до Франция. При сегашния намален обем на изнасяната продукция той предпочита да пътува нощно време, когато времената на чакане са по-кратки и задръстванията по-малко. „През тунела под Ламанша стигам за една нощ - тръгвам в 17 часа оттук и в ранните сутрешни часове съм във Франция“, разказва шофьорът.

Великобритания

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.3 от 10 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Рошко
1 Отговор
Малко ви е, да фалирате дано

Оценка:
-6 +34

айде айде
2 Отговор
Добре де, защо се оплакват сега. Нали не искаха имигранти от Европа, понеже те са не знам какви, обаче искат да ползват привилегиите на големия европейски пазар. Нека им, малко им е.

Коментиран от #4


Оценка:
-2 +19

Жоро
3 Отговор
Да не се оплаквам а да удължи работния си ден на 15 часа или да работят на ишлеме,начини има не сме ги карали да напускат ЕС и французите опитаха да ги спрат

Оценка:
-1 +16

наблюдател
4 Отговор

До коментар #2 от "айде айде":


Ами щотландци бе сър те като македонците все ревът за нещо, а ей на почнали да изнасят за Китай, Америка и останалия свят а пигай ги за кво ревът.

Оценка:
-1 +2

5
Този коментар е премахнат от модератор.
Карчо
6 Отговор
дойче веле ?!?

Оценка:
-1 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Ренета Инджова
Бившият премиер пред в. "Труд"
Махнете портрета ми от Министерския съвет"

Още бисери
ТОП 5