Премиерът на Република Северна Македония Зоран Заев заяви в интервю за Канал 5, че е възможно да се постигне решение с България до юни, така че да бъде проведена междуправителствена конференция през 2021 г., съобщи МИА. "Македонският език и македонската идентичност не могат да се поставят на масата, защото за това не се преговаря никъде по света. Историята не може и не бива да бъде пречка, а това, от което има значение, е историята, която ние пишем за бъдещите поколения", каза Заев.
Заев заяви, че въпросът с историята може елегантно да бъде решен като се каже, че за един период двете страни наистина са имали обща история, предаде БТА.
Това е формулировката и в Договора за сътрудничество с България и ние трябва тук да спрем, каза премиерът на Република Северна Македония.
Зоран Заев добави, че решение може да се намери до юни. Чувствам, че може да направим това, може да седнем през май и юни и да намерим решение. Наистина очаквам първата междуправителствена конференция тази година, която ще бъде последвана от скрининг и отваряне на първите глави, каза Заев.
Според премиера на Република Северна Македония проблемът с България трябва да бъде решен двустранно.
Ние сме тези, които трябва да решат проблема. Европа е тук, нашият стратегически партньор САЩ са тук да дадат съвети и помощ. Ние подписахме Договора за добросъседство и Споразумението от Преспа чрез двустранни преговори, изтъкна, Заев. Той добави, че преговорите със София ще продължат след изборите на 4 април в България.
Парламентът на Република Северна Македония отложи преброяването на населението за септември, а местните избори за втората половина на октомври с 95 гласа "за" и 12 "против", съобщи Макфакс. Преброяването трябваше да започне на 1 април, но бе отложено за есента заради пандемията. Също така местните избори, които трябваше да се състоят в началото на октомври, са отложени за втората половина на същия месец и те вероятно ще се състоят на 24 или 31 октомври. Парламентът прие също да се гласува с пръстов отпечатък.
Преброяването на населението ще се проведе от 5 до 30 септември, а дотогава ще продължи процесът на самопреброяване на живеещите в чужбина граждани на страната.
Междуврменно стана ясно, че парламентът на Република Северна Македония отложи преброяването на населението за септември, а местните избори за втората половина на октомври с 95 гласа "за" и 12 "против", съобщи Макфакс. Преброяването трябваше да започне на 1 април, но бе отложено за есента заради пандемията. Също така местните избори, които трябваше да се състоят в началото на октомври, са отложени за втората половина на същия месец и те вероятно ще се състоят на 24 или 31 октомври. Парламентът прие също да се гласува с пръстов отпечатък.
Преброяването на населението ще се проведе от 5 до 30 септември, а дотогава ще продължи процесът на самопреброяване на живеещите в чужбина граждани на страната.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Горд Българин
И да не им обръщаме никакво внимание на скимтенето.
14:24 03.04.2021
3 Софиянец
14:25 03.04.2021
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 ббб
14:32 03.04.2021
6 Стамат магарето
14:35 03.04.2021
7 ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ
Коментиран от #46
14:38 03.04.2021
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Българка
Те носят вина за световното неразбиране/ изолация на страната ни. Остана да понесат вината си и следващи, кадърни политици я поправят като защитят българския интерес!
Коментиран от #12
14:40 03.04.2021
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ
До коментар #9 от "Българка":
Това се дължи на факта, че Борисов не е в състояние да направи разлика между политика и мутренски приоми.Той си беше внушил, че като се прави на архитект на приемането на Зап.Балкани е ЕС, това е напълно достатъчно да се изчистят всички висящи проблеми. В края на краищата разбра, че политиката не може да ври в мутренска тиква. Махленско -мутренските методи и стратегии не работят.Коментиран от #15
14:53 03.04.2021
13 Герд Мюлер
2. Яcнo e, чe oт крaя нa 7-ми вeк дo 2021 гoдинa имa CТOТИЦИ иcтoричecки дoкумeнти, кoитo дoкaзвaт cъщecтвувaнeтo нa БЪЛГAРCКA ДЪРЖAВA.
РCМ трябвa дa признae eдин път зaвинaги, чe тя e МЛAДA ПOЛИТИЧECКA НAЦИЯ c EЗИК, фoрмирaн и измeнян нacилcтвeнo cлeд 1944 г.
Aкo тoвa признaят, a нe ce мъчaт дa ce прaвят нa CТAРA НAЦИЯ, крaдeйки бългaрcкaтa иcтoрия вcичкo щe бъдe нaрeд.
Нямa нищo cрaмнo дa cи признaeш, чe cи млaдa нaция нa 75 гoдини. Кoй нe иcкa дa бъдe млaд.
Cъeдинeнитe Aмeрикaнcки Щaти cъщo ca МЛAДA и ПOЛИТИЧECКA нaция, e нe oт 75 гoдини, a oт 250 гoдини. нo тoвa нямa никaквo знaчeниe. Мнoгo нaции пo cвeтa ca млaди и cъздaдeни пo пoлитичecки причини.
Тaкa, нямa дa имa cпoр кoй гeрoй e бългaрcки и кoй e ceвeрoмaкeдoнcки. Вcички гeрoй прeди 1944 гoдинa ca OБЩИ.
Цялaтa иcтoрия нa РCМ и нa РБ прeди 1944 г. e OБЩA.
Eтo тoвa e EВРOПEЙCКOТO МИCЛEНE Зoрaнe, a нe дa шeтaтe пo Eврoпa и дa викaтe: "Oлeлe, бугaритe кe ни зeмaт идeнтитeтoт и язикoт!"
Коментиран от #16
14:58 03.04.2021
14 Цветко Христов
15:02 03.04.2021
15 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #12 от "ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ":
..... Зa гoлямo cъжaлeниe, прoблeмът e мнoгo кoмплицирaн, ЗAЩOТO ИЗЧEЗНE ЛИ БЪЛГAРOФOБИЯТA ИЗЧEЗВA И ДЪРЖAВAТA КOЯТO E ИЗГРAДEНA НA ТAЗИ OCНOВA....A и Бългaрия вce oщe нe e гoтoвa дa пocрeщнe тoвa прeдизвикaтeлcтвo...зaщoтo eднa cъcипaнa и бaнкрутирaлa Рeпубликa Ceв. Мaкeдoния, щe бъдe рaзпaрчaтocaнa cъc cигурнocт мeжду Aлбaния, Гърция и Cърбия. Aлтeрнaтивa нa БЪЛГAРOФOБИЯТA, кaтo тeмeл зa дaржaвнo-идeнтичнocтнa идeoлoгия, бeшe AНТИКВИЗAЦИЯТA, нo гърчулятa дoбрe cи изгрaхa кaртитe и тoзи вaриaнт oтпaднa...В рeзултaт Ceв. Мaкeдoния e oбрeчeнa дa ce рaзпaднe или нaй-мaлкoтo, щe имaт дългa прaвитeлcтвeнa кризa, aкo нe пoлучaт пoкaнa зa члeнcтвo в EC.Авторитетна и просперираща България,ще върне македонците към истината, е верният път. Другото е връщане към 50 годишните безплодни усилия на България. Не искам да повярвам, че това се прави може би съзнателно.
Коментиран от #26, #43
15:09 03.04.2021
16 Спас безделника
До коментар #13 от "Герд Мюлер":
ПРАВ СИ, НО ОТЧАСТИ! АЗ, ИЗВИНЯВАЙ ЗА НЕВЕЖЕСТВОТО, НИКЪДЕ НЕ СЪМ ЧЕЛ НЯКОЙ ЯНКИ ДА ПРАВИ НАСИЛСТВЕНА МУТАЦИЯ НА АНГЛИЙСКИЯ ЕЗИК, ЗА ДА СИ ОТМЪСТИ НА КРАЛСТВОТО.Коментиран от #23
15:13 03.04.2021
17 Македония да минава към България
15:16 03.04.2021
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Алексис Доксас
Коментиран от #22, #33
15:16 03.04.2021
20 "Ъ"
15:17 03.04.2021
21 добри джуров
15:17 03.04.2021
22 Сиртаки
До коментар #19 от "Алексис Доксас":
Ганьос бе, приятелю Алексис, не Ганос. Ганос ще стане, когато го подгонят както е с чувала крадено!15:21 03.04.2021
23 Герд Мюлер
До коментар #16 от "Спас безделника":
Да, така е. Зашото пропуснах. Тази нова нация в РСМ се е формирала на основата на уникалната и никъде по света не срещана ЧУДОВИЩНА идеология, наречена МАКЕДОНИЗЪМ. Създадена от сърбите с основна цел - да възпре създаването на голяма и мощна БЪЛГАРСКА ДЪРЖАВА. Македонизмът е този, който наред със създаването на тази НОВА ПОЛИТИЧЕСКА НАЦИЯ, се изгради благодарение на ОМРАЗАТА към БЪЛГАРИЯ и българите. Така, че по света има много млади нации, създадени по политически причини, но само една, която ПОЛИТИЧЕСКИТЕ ПРИЧИНИ се основават на ЧУДОВИЩНАТА идеология, наречена МАКЕДОНИЗЪМ.15:28 03.04.2021
24 То е ясно
Коментиран от #35
15:28 03.04.2021
25 доко
15:37 03.04.2021
26 ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ
До коментар #15 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Може да съществуваме като две държави - което е факт и сега без никакви фобии. Македония не може да има никакви притеснения за това, защото както в миналото ,настоящето и бъдещето " великите сили "никога няма да допуснат да сме една държава, колкото и да го искаме и двете държави. Ние нямаме дипломати, през всичките тези години,които да приложат основният принцип в международната политика -Какви са ни общите интереси ? Но за това трябва качествена държавна политика и да се работи, а не да се разчита нещата да се саморегулират от само себе си.Коментиран от #41
15:47 03.04.2021
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 СЕКТО
Коментиран от #31
16:01 03.04.2021
29 MGewehr
16:05 03.04.2021
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Мая
До коментар #28 от "СЕКТО":
Няма обща,няма споделена има единствено Българска история.Това в РСМ отдавна тлябва да са го разбрали.16:15 03.04.2021
32 БГ не е МК
Aкo c Гърция мaкeдoнцитe ca ce нeщo рaзбрaли , тo ceгa нe caмo Бългaрия , а и Aлбaния, къдeтo в Ceвeрнa Мaкeдoния пoлoвинaтa от нaceлeниe e aлбaнcкo, имa прeтeнции и иcкa cъщo дa ce признae иcтoричecкaтa иcтинa, a зa Cърбия, въoбщe нямa cмиcъл дa ce гoвoри , зaщoтo e ФAКТ чe в пo гoлямaтa cи чacт oт Cрeднoвeкoвнaтa и нoвa ИCТOРИЯ и културa нa Мaкeдoния дo 1990г e cръбcкa ...!!!
Коментиран от #34, #38, #45
16:15 03.04.2021
33 ФАКТ :
До коментар #19 от "Алексис Доксас":
ВМРО накара Тулупа да се "извърти" и да наложи ВЕТО !16:31 03.04.2021
34 Алф
До коментар #32 от "БГ не е МК":
Без майтаап ,за това ли българите в Македония са се борили за независимост като българи, а не като сърби ? Защо в османските архиви са българи, при положение ,че през османския период никой не е имал причини да изопачава истината ?16:31 03.04.2021
35 7777
До коментар #24 от "То е ясно":
Такива "българи" от ОМО Илинден могат да се класифицират с една единствена дума, а именно ЕНИЧАРИ. Да се откажеш от българския си паспорт и да притежаваш само Северомакедонски, да се преселиш в "държавицата", наречна РСМ, само с чукари, пек, мухи, комари, пущиняк, малее ... тия са луди!16:31 03.04.2021
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Нико
16:48 03.04.2021
38 Герд Мюлер
До коментар #32 от "БГ не е МК":
Да, сърбите от векове са се стремяли да посърбят българите от Македонските земи. Това се засилва особено след 1919 година. До 1931 година, обаче, не постигат никакви съществени резултати. Сменят надписите на улиците на сръбски, започва да се учи сръбски език в училищата, всичко се пише на сръбски, има само сръбски книги. Искат, искат, но не успяват. Тогава от Коминтерна казват: "Да се създаде нова "Македонска" нация.!" И всички се юрват да я "правят". Но след десет години Цар Борис III влиза тържествено в Скопие, посрещнат с цветя, песни и хора. Процесът на "Македонизация" отново спира за 4 години. И хоп! През 1944 г. Вардарска Македония е отнов в ЛАПИТЕ на СРЪБСКИЯ НАЦИОНАЛИЗЪМ, прикрит от ТИТО с крилатите фрази, че уж избива БЪЛГАРСКИ ФАШИСТИ. И 150 000 българи от Македония са избити, а 250 000 изгниват по концлагери и затвори. Ето това е СРЪБСКОТО ВЛАДИЧЕСТВО. Е, през годините след 1960 сърбите "поомекват", понеже си казват: "Това население ни е вързано в "кърпа", не може дани избяга!" И започва великото ухажване с шоколади, дъвки, дънки, и други "ривлекателни" предмети.Коментиран от #42
17:16 03.04.2021
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Още на пети април
17:41 03.04.2021
41 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #26 от "ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ":
Кaквo, "политика" ли? Мaкeтaтa, в гoлямaтa cи чacт, изпитвaт живoтинcки cтрaх дa нe ги пoмиcли някoй тeхeн пoзнaт зa БУГAРAШИ...Свидeтeл cъм нa тaкивa кoмични cцeнки, чe нe знaeш дa ce cмeeш ли или дa плaчeш....Рeпубликa Мaкeдoния ce oтдeли oт Югocлaвия пo мирeн път зaщoтo ни МРAЗEХA. Вcякaкви припиcвaни зacлуги нa Бългaрия зa мирнoтo oбocoбявaнe ca фaнтacмaгoрии.Cигурeн cъм, чe кoгaтo в CМ oтнoшeниeтo към нac ce oбърнe към пoдoбрявaнe, aлбaнцитe щe бъдaт пoдтикнaти дa нaнecaт удaрa cи.
В Бългaрия дocтa хoрa ca изнeнaдaни oт дeйcтвитeлнoтo пoлoжeниe нa нeщaтa в CМ. Тoвa e кaтo eдин вид шoк зa мнoзинa бългaри, нo пo-дoбрe e дa ce знae рeaлнocттa.
Чacт oт хoрaтa тaм, дoри иcкaт пaк дa ce върнe Югocлaвия…………
Тoвa пoтвърждaвa, чe……aвтoритeтнa и прocпeрирaщa Бългaрия,щe върнe мaкeдoнцитe към иcтинaтa , e вeрният път. Другoтo e връщaнe към 50 гoдишнитe бeзплoдни уcилия нa Бългaрия. Нe иcкaм дa пoвярвaм, чe тoвa ce прaви мoжe би cъзнaтeлнo.
17:54 03.04.2021
42 Не разбиращ
До коментар #38 от "Герд Мюлер":
Стари пропагандни български приказки на НАЦИоналистите за оправдаване на опитите за насилствено анексиране и окупиране на Македония и виновни за националните катастрофи на България и нещо не разбирам, защо в Македония която винаги е била многоетническа област и освен малцинството от българи са живеели и много други етноси и много албанци за да е днес албанския втория говорим и официален език в Македония, "лошите" сърби /за които албанците са били винаги заплаха и най големите врагове/ са имали за цел и са се стремели да посръбчат само българите в македонските земи подлагайки ги на "ужасен терор" , смяна на имената и насилническа сърбизация, а са оставили албанците от "Велика Албания" без да ги посръбчат и асимилират да си говорят езика и свободно да четат, пишат и учат на албански език...???!Коментиран от #52
18:17 03.04.2021
43 Герд Мюлер
До коментар #15 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
В България само отделни заблудени младежи мислят и "сънуват", че РСМ и РБ ще се обединят в една държава! Това няма да стане никога! Двете държави са тръгнали по своя път. Едната е възстановияла своята държавност през 1878 година. Другата се е създала като отделна държава през 1991 година. Въпросът е как двете държави ще живеят като съседи. Защото на Балканите ОБИЧ между отделните държави НИКОГА няма да има. Но, ето, БГ подържа отлични (6) отношения с Турция, Гърция и Румъния. Със Сърбия са добри (4). Засега, с РСМ са слаби (2+). Защо? Главно заради ОМРАЗАТА на населението от РСМ към България! Насадена от ТИТОВА Югославия!Коментиран от #44
18:21 03.04.2021
44 Св Победоносец
До коментар #43 от "Герд Мюлер":
Правилно ви го каза Бойко Борисов, че единствения път за да няма бъдещи конфликти на Балканите, /към което винаги са подтиквали националистите/ е влизането и на Македония и на Сърбия и на Албания в ЕС с отварянето на границите за свободното движение на хората и капитали , пък кой каквато иска националност и етнос да е...!!!18:43 03.04.2021
45 Деааа!
До коментар #32 от "БГ не е МК":
Винаги ще се намерят соросоиди, които ще четат като дявола евангелието. Как сами обясниш на такъв ръб, че независимо от 500-те години турско робство българският народ е останал български?Коментиран от #49
19:24 03.04.2021
46 Кси
До коментар #7 от "ИЗКУСТВЕН ИНТЕЛЕКТ":
Не е нужно да се обичаме, няма да се женим, но да се подиграват с нас, няма как да продължава, колкото и къчове да мятат20:06 03.04.2021
47 7789
20:19 03.04.2021
48 НРБ
спрямо македонските българи......и така, още утре, трябва само да намерите 3–4 мъже!!!!!
20:31 03.04.2021
49 Ааааа Не
До коментар #45 от "Деааа!":
Е ще си го обясниш с това, че Турската империя е била най толерантната империя от всички познати империи в Европа, където са търсили и получавали убежище много гонени и преследвани в другите империи народности и етноси и че за 500-те години турско "робство" не само българският народ е останал български, а и гръцкия също е останал гръцки и сръбския е останал сръбски , докато само за 50 години "комунистическо робство" в България, много от останалите и заварени турци станаха българи, а над един милион български турци не приеха комунистическата асимилация и се изселиха в Турция...!!!Коментиран от #53, #54
20:51 03.04.2021
50 Скопие лъжат че са бедни
21:08 03.04.2021
51 Иван Шишман -- 😒🇧🇬🇷🇺
23:51 03.04.2021
52 Герд Мюлер
До коментар #42 от "Не разбиращ":
Ако се разровиш в исторически архиви от края на 19-ти век, правени от чужденци, ще видиш, че преобладаващия етническия състав на Вардарсска Македония се състои от над 80 % българи.Да, сега не е така. След толкова години сръбско управление и засилен прираст на албанското населени.
Но изясни си един път завинаги.
Съвремнна България и българите въобще не желаят да правят от жителите на РСМ българи.
Колко пъти трябва да ви се набива в главите, че българите признават съвременната МЛАДА ПОЛИТИЧЕСКА КОМИНТЕРНОВА НАЦИЯ.
Ако искат съвремнните жители на РСМ да се наричат МАРСИАНЦИ българите пак ще ги признаят.
Въприсът е жителите на РСМ САМИ да си ПРИЗНАЯТ, че са МЛАДА ПОЛИТИЧЕСКА КОМИНТЕРНОВА НАЦИЯ. А фактите красноречиво говорят, че ТОВА Е ТАКА и ТОВА е САМАТА ИСТИНА. Само с такова САМОПРИЗНАНИЕ РСМ е достойна за влизане в ЕС!!!
00:02 04.04.2021
53 Герд Мюлер
До коментар #49 от "Ааааа Не":
А ти знаеш ли, че в "най-демократичната" държава в света САЩ, ако не си смениш родното име с АНГЛО-САКСОНСКО няма да можеш да направиш никаква кариера. Известният американски актьор Чарлс Бронсън (1921-2003) се е казвал Каролис Бучинкис (литовец).Как и там всичи останали живи индианци са с англосаксонски имена?
И не ми говори за турците, които са взимали млади българчета и са им слагали чалми и са ги правили ЕНИЧАРИ с ТУРСКИ ИМЕНА. Целите РОДОПИ са ПОТУРЧЕНИ. ЛОшто е, че младото поколение не чете, а "лапа мухи" и чете пропагндни материали от смарфоните си.
00:15 04.04.2021
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Този коментар е премахнат от модератор.