Наименованието шампанско е изцяло френско и страната ще продължи да обсъжда неговото използване в Русия. Това обяви френският министър на земеделието Жулиен Денорманди, цитиран от ТАСС.
Френският представител настоява, че думата има изцяло френски произход. Руският държавен глава Владимир Путин даде одобрение за нов закон.
Той предвижда, че външни производители не могат да използват термина шампанско при внос в страната. Наименованието е запазено за руските фирми.
Очаква се френските производители да използват наименованието пенливо вино. Компаниите се обърнаха за подкрепа към френското правителство.
Отправен беше призив износът към руската страна да бъде спрян до намиране на решение. Някои водещи компании вече обявиха, че ще се съобразят с промяната.
Франция призова за преговори по въпроса.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 КОНТРАТА
18:27 06.07.2021
2 БАЙ Х@Й ‼️
Коментиран от #21, #25
18:27 06.07.2021
3 Професора
18:29 06.07.2021
4 отегчен
Коментиран от #16, #31
18:31 06.07.2021
5 Бесен Язовец
Коментиран от #24
18:32 06.07.2021
6 Буко Баламата
18:33 06.07.2021
7 rusnak
Коментиран от #15
18:35 06.07.2021
8 Рико
Коментиран от #13
18:36 06.07.2021
9 Уикипдия
18:37 06.07.2021
10 кой
Коментиран от #14
18:38 06.07.2021
11 Казуар
18:39 06.07.2021
12 Професор по лицензиране
Коментиран от #48
18:39 06.07.2021
13 123
До коментар #8 от "Рико":
Е па що да са нагли рашките!? Ми като не им харесва на франсетата, да не продават в Русия! :) Да, ама джендъриге ще умрат от глад! Нали искаха санкции, а сега за една френска помия шум вдигат :) Да си я пият!18:43 06.07.2021
14 123
До коментар #10 от "кой":
Е не могат да стига по тъпотия Кравите и техните съюзници, които пият Раундъп и белина срещу Ковид! :) :)18:45 06.07.2021
15 хахаха
До коментар #7 от "rusnak":
и кога е била това руснаци никога не са стъпвали в Париж а Наполеон е изгорил Москва и е гледал от един хълм как гори има и паметникКоментиран от #18, #19, #28, #49
18:45 06.07.2021
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Gouda и Emmental
18:49 06.07.2021
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Новият закон
18:51 06.07.2021
21 Позволи ми да допълня:
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼️":
...по традиционните технологии и в региона Шампан.18:53 06.07.2021
22 6A13TT
18:54 06.07.2021
23 Шампанското
Коментиран от #39
18:57 06.07.2021
24 Знаеш ли някой
До коментар #5 от "Бесен Язовец":
руски сорт грозде?Коментиран от #37
18:59 06.07.2021
25 kkk
До коментар #2 от "БАЙ Х@Й ‼️":
Тъй де, ама има мъничък проблем в схемата- 90% от "нещото" продавано ОФИЦИАЛНО като "шампанско" нито е произведено у Шампан, нито е по традиционните технологии и БЕЗ химия. Да изясним кога виното е "шампанско":- когато е произведено от грозде отглеждано в област Шампан
- когато е преработено в едни определени изби в същият регион
- тези изби са пряко сили 30% от всички изби в областта
- тази област заема "огромните" 330 км2 (33 000 ха) и гарантирано повече от половината площ НЕ Е лозови масиви
- значи имаме около 100-120 000 ха лозови масиви, от които само 20% се считат за първокласни, още 20-25% са много добри, а остатъка дават грозде с посредствено качество.
Извод- ФИЗИЧЕСКИ Е НЕВЪЗМОЖНО мижавата като територия област да произведе толкова "шампанско" колкото продават французите. На всички много отдавна е ясно, че максимум 10% от виното се класира за "шампанско" по всички правила и Путин виждайки, че LVMH нямат полезен ход просто реши да се изгаври с Франция.
ПС: Съгласен съм, че шампанското може да е само френско- няма и не може да има такова нещо като руско шампанско. Но когато пробутваш просто "пенливо вино" за €5 като "шампанско" за €500 е нормално да те сритат отзад
19:02 06.07.2021
26 Оппа
Коментиран от #29
19:03 06.07.2021
27 барчо
19:07 06.07.2021
28 kkk
До коментар #15 от "хахаха":
Хич бе, никой път руски военен ботуш не е стъпвал у Париж- АБСОЛЮТНО НИКОГА. Само предлагам да питаш гугъл отде са се появили 2 неща у Франция:- името и типът заведение на което днес казваме БИСТРО
Жокер: има общо с едни яки мъже на коне, със саби на кръста и викащи "быстро" на сервитьорката... И не, не са били французи тея пичове
Коментиран от #33, #36
19:10 06.07.2021
29 kkk
До коментар #26 от "Оппа":
Ще ти се, ама от LVMH първият ден реваха и това беше- още на вторият ден подвиха опашки и вече печатат новите етикети за руския пазар с надпис "Игристое вино"Коментиран от #32
19:13 06.07.2021
30 пешо
19:14 06.07.2021
31 пешо
До коментар #4 от "отегчен":
пропуснал си една забетая.19:15 06.07.2021
32 Оппа
До коментар #29 от "kkk":
щe поживeeм ,щe видим!19:21 06.07.2021
33 Прав си,
До коментар #28 от "kkk":
но пропускаш нещо. Гугъл казва, че етимологията на думата "бистро" не е уточнена. Освен варианта, който споменаваш, има още два: 1. от думата "bistraud" (произлизаща от френски диалект и означаваща нещо като "дребен слуга") и 2. от смесена напитка от кафе и бренди ("bist(r)ouille").Коментиран от #50
19:22 06.07.2021
34 Адвокат
19:23 06.07.2021
35 mi6osp
19:35 06.07.2021
36 смех
До коментар #28 от "kkk":
ти за думата манджа чувал ли си от италиански mangia това означава ли че италианците са били в България и са веели саби мечове и шпаги русофилистик19:36 06.07.2021
37 Бесен Язовец
До коментар #24 от "Знаеш ли някой":
Що руска гроздова ли искаш да си вариш?Коментиран от #38
19:50 06.07.2021
38 Хаха...дамм...
До коментар #37 от "Бесен Язовец":
Идеята не е лоша. Питам, защото аз не се сещам за някой (по-известен) руски сорт грозде. Надявах се, че ти знаеш.Коментиран от #40
19:54 06.07.2021
39 Професора
До коментар #23 от "Шампанското":
Америте сложиха между две филии салам и го кръстиха,, хамбургер " и решили, че им е нац. ястие!!!Коментиран от #41
19:56 06.07.2021
40 Бесен Язовец
До коментар #38 от "Хаха...дамм...":
Московско превъзходо специално нещо да ти говори ? И не го търси в укипедия има специализирани сайтове и дебели книги за тази работа!!!Коментиран от #42
19:58 06.07.2021
41 Дамм...
До коментар #39 от "Професора":
Явно не си виждал "хамбургер". Но виж, ако слагат "Бургаски шпеков" между филиите, можем да им оспорваме произхода. 😉Коментиран от #43
20:00 06.07.2021
42 Не, не ми говори нищо
До коментар #40 от "Бесен Язовец":
Но щом е само в дебелите книги и специализираната литература, явно ще да е много известно на широката публика. Подсеща ме малко за една порода кучета - "софийска превъзходна"...20:02 06.07.2021
43 Професора
До коментар #41 от "Дамм...":
Сега и кюфтето ли стана само краварско?Коментиран от #45
20:10 06.07.2021
44 Дърт пее..раст...
20:11 06.07.2021
45 А, значи
До коментар #43 от "Професора":
все пак има разлика между "салам" и "кюфте"?20:21 06.07.2021
46 1944
20:28 06.07.2021
47 Майкооо
21:03 06.07.2021
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 kkk
До коментар #33 от "Прав си,":
И кой от 3-те варианта които дава гугъл за "БИСТРО" ти звучи най-логично? А и като четеш в гугъл обърна ли внимание кога рязко се появяват масово тези заведения у Франция?Пак казвам- "шампанско" може да е само френско, но когато се гавриш с цял свят и продаваш просто пенливо вино за "шампанско" логично е някога да те сритат отзад. И тоя ритник от Путин е чисто политически ход по схемата "казвам ти дъще, сещай се снахо".
Единственият правилен ход на LVHM беше да кажат "Ние произвеждаме ШАМПАНСКО и на етикета ВИНАГИ ЩЕ ПИШЕ "шампанско"- или отменяте този смешен закон, или спираме доставките за Русия." Само дето в LVHM са наясно, че лъжат яко и реално в Русия и 3/4 от останалият свят се доставя просто "пенливо вино" на бесни цени и бързо клекнаха и вече печатат новите етикети...
Коментиран от #51, #52, #53, #56
08:20 07.07.2021
51 Нещо като
До коментар #50 от "kkk":
водките "Столичная" (която се дестилира не само в Москва) и "Смирнофф"?!08:34 07.07.2021
52 Най-логично ми звучи
До коментар #50 от "kkk":
да е дошла от вариант 2 или 3. Не казвам, че не е възможно да е от руския, но ми се струва най-малко вероятно. По повод връзката с руския Гугъл пише, че е става въпрос за произход от подвикванията "Бързо, бързо" на руските войници, които са били през 1814-1818 г. в "окупирания" от руснаците Париж. Но думата навлиза чак около 66 години по-късно - много дълъг период от време, не мислиш ли? Дори в края на 19 в. да е имало хора, които да си спомнят за подвикванията на руснаците, то те биха били на минимум 66+10 години (в случай, че някой, който е бил на около 10 години по време на окупацията и е чувал и разбирал значението на думата и си я спомня над половин век по-късно). Второто, което не ми се вярва е, французите да вкарат чужда дума в езика си, и то именно от езика на окупаторите и в речниковия запас, свързан с френската кухня.08:55 07.07.2021
53 Мисълта ми е,
До коментар #50 от "kkk":
че подвикванията "Бързо, бързо", отправени от руските войници-окупатори към "обслужващия персонал" в гостилниците би трябвало да е бил възприеман като обиден име малко вероятно по-късно да "кръстят" даден тип заведения на нещо, което ги е унижавало. А специалното отношение и уважение на французите към националната им кухня е известно на всички, струва ми се.Коментиран от #54
09:02 07.07.2021
54 Мисълта ми е...- корекция
До коментар #53 от "Мисълта ми е,":
* ...като обиден И Е малко вероятно (съжалявам, автокоректорът нещо се бъзика)09:03 07.07.2021
55 барчо
09:16 07.07.2021
56 барчо
До коментар #50 от "kkk":
И ти си прав по принцип. Когато продаваш менте, или сменяш името или го преиначаваш, или пишеш какво е точно. Китайците бяха царе. Вместо sony пишеха soni, вместо panasonic пишеха pavasonic. Франсетата могат да пишат вместо Шампанско, Шампинску с големи букви, а с малки, дето се гледат с лупа "пенливо вино" и може да мине номера, но едва ли.09:23 07.07.2021
57 барчо
09:31 07.07.2021
58 дончичо
20:06 07.07.2021