Продажбата на безпилотни самолети Bayraktar TB2 на Украйна не представлява военна помощ, те са продукт на турска компания, поръчан от Украйна. Това заяви турският заместник външен министър Явуз Селим Къран, цитиран от "Дейли сабах".
Докато войната между Русия и Украйна навлиза във втората си седмица, Турция се опитва да запази неутралната си и балансирана позиция, поддържайки отворена комуникацията и с двете страни в конфликта. Използването на турски дронове от Украйна срещу руските сили обаче стана изключително актуална тема в международните медии.
В тази връзка Къран подчерта, че Украйна не е единствената страна, закупила този вид дронове от Турция. Всеки може да се нареди да купи дроновете, изтъкна той.
Фактът, че (дроновете Bayraktar) се оказват един от най-възпиращите елементи на украинската армия всъщност показва успеха и качеството на продуктите, произведени от нашата компания, заяви заместник-министърът.
Първоначално Киев закупи около 20 безпилотни самолета. Освен на Украйна компанията производител -Baykar, е продала дронове също на Катар, Азербайджан и Полша, която през май 2021 г. стана първата държава от ЕС и НАТО, сдобила се с дронове от Турция.
Анкара продължава дипломатическите си усилия за деескалация на конфликта в Украйна, призовавайки всички страни за сдържаност. Въпреки че Турция се противопостави на международните санкции, целящи изолирането на Москва, тя също така затвори Босфора и Дарданелите за някои руски кораби.
Залогът за Турция е голям - тя е страна членка на НАТО, която има морски граници и добри отношения както с Русия, така и с Украйна.
Преминаването към Запада може да подобри позицията ѝ в НАТО, след като Турция закупи руски ракети С-400 през 2019 г. и това влоши отношенията и предизвика санкции от страна на САЩ.
Всяка стъпка твърде далеч обаче може да навреди на и без това отслабената икономика на Турция след валутната криза през декември и инфлационната спирала.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Психииатър
До коментар #1 от "Вън":
Обратно в леглото дядооооКоментиран от #7
15:58 04.03.2022
3 Турчин
Коментиран от #16, #24
15:59 04.03.2022
4 Киро Мустафа Зеленски
15:59 04.03.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Турчин
Коментиран от #17, #19
16:01 04.03.2022
7 Вън
До коментар #2 от "Психииатър":
Защо НАТО да пази предатели като вас! Защо да воюват натовски войски , да пазят България при една война!16:01 04.03.2022
8 НИМРОД
СЕЩАТЕ СЕ КАКВО ПРЕДСТОИ В УКРАЙНА И КАКВА ЩЕ Е СЪДБАТА НА УКРАИНСКИТЕ НЕОНАЦИСТИ - ЖЕСТОКА НО СПРАВЕДЛИВА.
16:01 04.03.2022
9 🇧🇬БАЙ Х@Й‼
Коментиран от #26
16:03 04.03.2022
10 Вън
До коментар #5 от "Емигрирай":
Защо Натовските войници, да пазят държава като България която е с Русия? Защо да се трепят, като вие ще се предадете? Не е ли по-добре направо да излезете?Коментиран от #13
16:04 04.03.2022
11 Анка Картечарката
16:05 04.03.2022
12 🇧🇬БАЙ Х@Й‼
16:05 04.03.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Гост
16:06 04.03.2022
15 Вън
До коментар #13 от "българин":
Аз не съм за Путлер! Аз пиша, че не е нужно НАТО да пази България която е с Русия! При една война, в България ще загиват натовски войници а Ганьо ще хвърли оръжието. След като българина е с Русия, не може да бъде в НАТО! При една война, България ще предаде НАТО! Това казвам!Коментиран от #22, #25, #29, #31
16:08 04.03.2022
16 кнаус 485
До коментар #3 от "Турчин":
Прав си...ама тука е малко по особено....важно е за Ердо когато дойде времето ,а то не е много далеч, да помисли ,кои му искаха живота и кой го спаси....Коментиран от #35
16:09 04.03.2022
17 кнаус 485
До коментар #6 от "Турчин":
Пак си прав....изнасяме за Сащ и от там отиват в Сирия....а сега товарим снарядите за Полша и отам отиват в Украйна...ама ще се види края и на това....скоро май ще е.....16:11 04.03.2022
18 Какво им е специалното на тези гарги, та
Коментиран от #23, #27
16:12 04.03.2022
19 За Протокола
До коментар #6 от "Турчин":
България продава,ама чушкопеци16:12 04.03.2022
20 Мдаа
16:13 04.03.2022
21 Бамбука
16:13 04.03.2022
22 кнаус 485
До коментар #15 от "Вън":
Абе Вън...на кого викаш Вън....куфара ,винтовката и в Украйна .....вън ще викаш на баба си....16:13 04.03.2022
23 Арменския поп
До коментар #18 от "Какво им е специалното на тези гарги, та":
Ами тези гарги много арменски майки заплака, тези гарги накараха Асад да се свие на пашкул,тези гарги накараха Хафтар да е по нисък и от тревата,тези гарги запалиха подмедките на вагнеровците в Либия......Коментиран от #30
16:16 04.03.2022
24 Пловдив
До коментар #3 от "Турчин":
Много ясно.Дроновете са супер.Незнам дали си турчин,и не ме интересува,но Турция вече бая години има традиции във производство на оръжия.Даже вече 10 години ловувам с турско оръжие което сравнимо с италианското и на светлинни години от руските (изключвам съветското )Та нямам скрупули да ползвам турско оръжие и пушката и карабината са супер
А за дроновете дано наще се усетят да си купим
Коментиран от #37
16:17 04.03.2022
25 Киро Мустафа Зеленски
До коментар #15 от "Вън":
Тебе трябваше да направя военен министър!16:17 04.03.2022
26 советобезмозг
До коментар #9 от "🇧🇬БАЙ Х@Й‼":
Не са играчки, а грилове за руски шашлици.16:18 04.03.2022
27 злобар
До коментар #18 от "Какво им е специалното на тези гарги, та":
Вчера беше пуснат във вода за последно тестване първият в света дрононосач , продукт на турската военна индустрия.След като влезе в инвентара на турската армия ще бъде и на оръжейния пазар в комлект с всички марки турски дронове .16:19 04.03.2022
28 радий
16:21 04.03.2022
29 no name no face no number
До коментар #15 от "Вън":
Право казваш така и трябва така е правилно. България вън от натоКоментиран от #39
16:21 04.03.2022
30 Попе измий си брадата, че много си се
До коментар #23 от "Арменския поп":
облажил с турска баклава. Явно не си ходил в казарма и хабер си нямаш от оръжия, това фърчило всеки ще го свали.Коментиран от #34, #40, #55
16:22 04.03.2022
31 оня
До коментар #15 от "Вън":
Тя първо турция предаде нато, като купи руски ракети:))Коментиран от #68, #69
16:32 04.03.2022
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 злобар
До коментар #30 от "Попе измий си брадата, че много си се":
Прав си ...те автоматите бият на 5-6 хиляди метра височина,пък и дроновете са пластмасови нищо че носят 4-5 тона джепане...:):)16:35 04.03.2022
35 Мнение
До коментар #16 от "кнаус 485":
в момента не бих искал да съм на мястото на Ердо. Членка на НАТО, а руснаците ми развиват енергетиката и туризма. Една грешна стъпка и започват ударите от всякъде, имам предвид запада и русия. Ако успее да запази баланс в тази ситуация и успее да прескокне тази ситуация, значи е голям държавник. Там също има антируски, но и антизападни настроения, "скрита държава". Следя и новините по турските канали, засега виждам сдържаност. Освен нали, че казаха че подкрепят териториалната цялост на Украйна, което е стандартно и е казано от всички държави.Коментиран от #42
16:38 04.03.2022
36 ТRIF
С Украйна морска граница скоро няма да има.
Коментиран от #51
16:38 04.03.2022
37 Турчин
До коментар #24 от "Пловдив":
ами неволята учи. Все пак има много санкции силни лобита и ако не се опиташ да направиш нещо сам си плувкаКоментиран от #38
16:39 04.03.2022
38 Турчин
До коментар #37 от "Турчин":
а в момента се мъчат да направят самолет, за да са още по независими, а този проект пък е пряко свързан с украйна и то откъм най важното- двигателя16:41 04.03.2022
39 Гост
До коментар #29 от "no name no face no number":
И рубладжиите вън от България..16:42 04.03.2022
40 хххх
До коментар #30 от "Попе измий си брадата, че много си се":
Еми сваляй го бе...Оказа се обаче ,че нито панцири ,нито с300,нито никаква руска скрап не може да издържи на байрактаря..Всичко става на трески16:45 04.03.2022
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 кнаус 485
До коментар #35 от "Мнение":
Прав си...но обърни внимание на това,което пиша....важно е за Ердо когато дойде времето ,а то не е много далеч, да помисли ,кои му искаха живота и кой го спаси....А иначе българин съм ,не знам турски,но чета турски вестници през преводач....у нас плюят по Ердо,но си е доказан държавник за разлика от българските управници....мисля ,че Путин ще успее,според мен Бог е с него на 80%,но може и да го изостави....Коментиран от #43, #46
16:51 04.03.2022
43 Турчин
До коментар #42 от "кнаус 485":
според мене Путин вече загуби. Дори да спечели войната, икономическата няма как. Да Китай нали, но Европа е друго. Това е мое мнение и на ниокй не искам да го натрапвамКоментиран от #45, #49
16:57 04.03.2022
44 Акоооо
16:59 04.03.2022
45 гит бурда салак
До коментар #43 от "Турчин":
твойте мнение не го натрапваш, но го набиваш тука! взимай си сисагите и да те нема към анадола! една стотинка данъци не си внесъл тук!Коментиран от #47
17:01 04.03.2022
46 злобар
До коментар #42 от "кнаус 485":
Щом четеш значи знаеш че„Великият Туран” се формира като най-краткия път към "Хартленда" и че Бжежински и САЩ смятаха че това ще стане „за сметка на Русия и върху руините на Русия” но изглежда и този път са жертва на стратегическото си късогледство, защото "шаранът" който им се изплъзна тогава с появяването на Путин на световната политическа арена вече не е "шаран"!Вече в дълбините се съзира нещо много много по едро и което никак не е враждебно към онова което се излюпи през декември 2021 във водите на Босфора!Ловът на "шарани" продължава...но кой е шаран,кой е ловец...всеки сам ще прецени!?
17:05 04.03.2022
47 злобар
До коментар #45 от "гит бурда салак":
Абе на дойче веле данъци ли плащаме?.... :):):)17:11 04.03.2022
48 Ю.Кортес
Байрактарите са удивително успешни
17:15 04.03.2022
49 кнаус 485
До коментар #43 от "Турчин":
Путин загуби информационната война още в самото начало....за истинската война е божа работа....за икономическата е безспорно трудно....но така е и с Ердо-лирата според мен я клати Сащ и ЕС....според мен Турция и Русия имат успехи във външната политика,още повече с Иран се разбраха за Сирия....та Русия и Турция биха били яки, но ако Ердо ритне Нато- има втората по численост армия,а имат и военно производство....Ес лъжат Турция и съм сигурен ,че 90% няма да я приемат....ЕС все още са нещо,но ще залязат защото нямат топки да са самостоятелни и станаха пудели на Сащ ,същото е и с Нато-без Сащ са нищо....Коментиран от #52
17:20 04.03.2022
50 Ъ - Малко аритметика
Тогава и ракетите дето ще изпратят към завода на компанията, няма да са военни, а просто продукт на руска компания.
Не ли?
Коментиран от #53, #60
17:24 04.03.2022
51 злобар
До коментар #36 от "ТRIF":
"Проблемът не е в това да си членка...проблем е когато си ЧЛЕН"Г.Парцалев
17:27 04.03.2022
52 Турчин
До коментар #49 от "кнаус 485":
Абсолютно, даже нека си го кажем в прав текст процентите са 100. Тя Турция се мъчи от 50 години да я приеат. Неможе да има такъв съюз между Турция и Русия. Дори сега да се случи, ще има след Ердоган все някой, който ще разтрогне това, Турция и Русия, според мене са нещо като БГ и Сърбия. Ето сега сме в един прекрасен период на отношения, нашия ходи там, онзи идва. Но винаги си имаме едно наум, както и те, При Русия и Турция има и адски мн разногласия, само да те подсетя: Либия, Сирия, Армения, Туран.Коментиран от #59
17:28 04.03.2022
53 злобар
До коментар #50 от "Ъ - Малко аритметика":
Разбира се !...Ако им стиска?...17:33 04.03.2022
54 хммм
17:42 04.03.2022
55 Чадо
До коментар #30 от "Попе измий си брадата, че много си се":
Ти като ходи в казарма,колко дрона си видял??? Цял свят говори за Байрактарите само наш потурко си мисли, че става въпрос за дрончета от Джъмбо 😆17:46 04.03.2022
56 ТУРСКИ БАЙРАКТАР
17:46 04.03.2022
57 ТУРСКИ БАЙРАКТАР
17:47 04.03.2022
58 кнаус 485
17:53 04.03.2022
59 кнаус 485
До коментар #52 от "Турчин":
До някъде си прав....винаги е възможен съюз при определени условия....да Путин и Ердоган няма да са вечни,ще има други ,но един ясен договор би улеснил нещата за наследниците....разумните винаги си имат едно на ум....сърбите и българите-отношенията са ни проблемни заради политиците,лошо че българите мразят за мен глупаво сърбите,бил съм много със сърби и те ми казват,че не ни мразят заради миналото,а заради това че пуснахме самолети на нато ,а не пуснахме руски през 1999....българите презираме македонските,а те два пъти повече нас...българите мразят турците-но в на 3 март бяхме на Шипка с едно приятелско семейство български турци,носех българско и руско знаме,сложих цветя,снимахме се и после ядохме и пихме в Казанлък и така...за Разногласията -така е ,но и аз имам разногласия със жената и децата,ама компромиси и живота продължава...17:57 04.03.2022
60 Пловдив
До коментар #50 от "Ъ - Малко аритметика":
Ще изпратят дръжки,то така се воюва на 200 фронта.Коментиран от #63
18:00 04.03.2022
61 Дерте
Коментиран от #64
18:08 04.03.2022
62 аз да си кажа
18:14 04.03.2022
63 Ъ - Малко аритметика
До коментар #60 от "Пловдив":
Нека не забравяме че в Турция има огромно кюрдско малцинство, което е подтискано и наскоро излъгано от един друг голям брат. Така че за този фронт - има кой да го води, въпрос на политическо решение е. Не случайно Ердоган е толкова внимателен какво приказва. Всеки на негово място би трябвало да бъде. Работата е, че няма как да приказва едно , а да върши друго - тези номера вече не вървят пред никого. България има интерес да бъдат свити малко перките на Ердоган, не ли?Коментиран от #65, #66
18:36 04.03.2022
64 злобар
До коментар #61 от "Дерте":
И няма да престанат да се опитват...спомнете си сваления руски изтребител в Сирия...убийството на посланика в Анкара...и т.н.Путин си играе шахмата ...то си му е в гените(Спаски срещу Фишер) и явно в Украинския Гамбит на гросмайктора няма ход към "Везира"18:55 04.03.2022
65 злобар
До коментар #63 от "Ъ - Малко аритметика":
На тебе кво ти пука за кюрдите ве...от християнско милосърдие ще да е.."България има интерес да бъдат свити малко перките на Ердоган, не ли?" Да ... ама защо трябва да го направят други?...България имат интерес...от де знаеш какъв интерес имат другите ?...19:08 04.03.2022
66 DiaKonNotДякон
До коментар #63 от "Ъ - Малко аритметика":
Като процент от населението и съотношението кюрди/Турция е нещо като нашето турци/България какво искаш да кажеш кои ли трябва да се замисли в случаите. Защо ли някои тукашни се радват и уповават на съотношението К/Т.11:31 05.03.2022
67 троскот
19:54 05.03.2022
68 Бегач
До коментар #31 от "оня":
А не мислиш ли че нато си купи ракети зада се научи да им бяга19:58 05.03.2022
69 НаОня
До коментар #31 от "оня":
Руските ракети С 300 първо бяха купени от натовската Гърция още преди 2000лядната гидина но за нея никои не се притеснява нали?Коментиран от #70
20:23 05.03.2022
70 Незнайко
До коментар #69 от "НаОня":
Да бяха закупени от Гърция още от 1996 г. за да бъдат разположени на остров Кипър. Защо ли това не го знаем или незабелязваме че са разположени и дори под носа от една НАТОвска държава срещу друга НАТОвска.20:37 05.03.2022
71 Заварко
21:20 05.03.2022