Около 1200 турбини в двигателите на самолетите за средни разстояния на "Еърбъс" са проблемни, смята германският производител Ем Те У (MTU), цитиран от ДПА, пише БТА.
Около 200 от тях трябва да бъдат ремонтирани най-късно до средата на септември, а останалите - през 2024 и 2025 г., заяви пред журналисти шефът на Ем Те У Ларс Вагнер.
Корпорацията ДАКС (DAX), базирана в Мюнхен, заедно с по-големия си американски партньор "Прат енд Уитни" (Pratt & Whitney), произвеждат двигателите PW1100G-JM, вложени във всеки втори самолет "Еърбъс" от модела A320neo.
Компанията майка на "Прат енд Уитни" - "Рейтиън текнолоджис" (Raytheon Technologies), съобщи вчера за съществуващия проблем.
"Работим съвместно с "Прат енд Уитни", за да намалим въздействието на проблема", заяви Вагнер. Той призна, че е трудно да се каже колко самолета ще трябва да влязат в халетата за ремонт. Всеки самолет разполага с два двигателя, но те може да са от различни производствени цикли, което значи, че най-малкият възможен брой са 600, а най-големият - 1200.
Като причина за проблема той посочи рядко състояние на металния прах, използван при производството нa нови турбинни дискове от "Прат енд Уитни" за определен период от време.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Факт
19:38 26.07.2023
2 Ще ще
19:40 26.07.2023
3 Гориил
Коментиран от #8
19:41 26.07.2023
4 Факт
Коментиран от #5
19:46 26.07.2023
5 Гориил
До коментар #4 от "Факт":
Същото като Airbus днес. Но Русия упорито работеше върху грешките и "Прат и Уитни" спаха на пиедестала на миналите постижения.Коментиран от #9
19:49 26.07.2023
6 Чудесно
20:17 26.07.2023
7 ванко
20:19 26.07.2023
8 И колко
До коментар #3 от "Гориил":
Ще се продадат от “най-новите” руски пътнически самолети - 60-70 бройки общо сигурно. А и да почакаме да видим дали ще дойдат догодина и дали ще дойдат изобщо.Коментиран от #10
22:13 26.07.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Гориил
До коментар #8 от "И колко":
През първите пет години Airbus произвежда сто самолета.22:25 26.07.2023