26 Май, 2023 21:18 3 362 17

Държави от Европейския съюз поискаха забрана на пътуванията с частни самолети

  • самолети-
  • пътнически самолети-
  • гражданска авиация-
  • частен самолет

Австрия, Франция, Ирландия и Холандия заявиха, че прекомерният въглероден отпечатък при пътуване с частен самолет спрямо регулярните пътнически полети трябва да стимулира ЕС да предприеме решителни действия

Държави от Европейския съюз поискаха забрана на пътуванията с частни самолети - 1
Снимка: Shutterstock

Австрия, Франция, Ирландия и Холандия призоваха Европейския съюз да засили регулацията, така че да ограничи въздействието от пътуването с частни самолети (използвани най-често за ексклузивни бизнес пътувания, бел. ред.) върху климата, показва документ, предава Ройтерс, цитирана от БТА.

В две от страните се намират едни от най-натоварените летища в Европа - летище Схипхол в Амстердам и летище Шарл дьо Гол в Париж.

Операторите на нидерландското летище вече посочиха през април, че от 2026 г. ще забрани частните самолети и малката бизнес авиация, която според летището причинява 20 пъти повече емисии на CO2 от търговски (пътнически, бел ред.) полет както и нощните полети., докато Франция тази седмица забрани някои търговски вътрешни полети на къси разстояния по маршрути, където има достатъчно влакови услуги.

В документ, споделен със страните от ЕС преди срещата на техните министри на транспорта следващата седмица, четирите държави заявиха, че "прекомерният" въглероден отпечатък при пътуване с частен самолет спрямо регулярните пътнически полети трябва да стимулира ЕС да предприеме решителни действия.

"Вярваме, че трябва да се обърне по-голямо внимание на този въпрос на ниво ЕС, особено чрез оценка на възможността за установяване на по-строги регулаторни мерки за пътуванията с частни самолети, за да се гарантира, че всеки допринася със своя справедлив дял към общите усилия за декарбонизация", се казва в документа видян от Ройтерс.

Полетите на частни самолети в Европа са се увеличили с 64% през 2022 г. и са отделили повече от 5,3 милиона тона CO2, според проучване на холандската консултантска компания CE Delft, поръчано от Грийнпийс.
Това е малка част от 147-те милиона тона CO2, които всички полети, заминаващи от ЕС и Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария, отделиха през 2019 г., преди пандемията от КОВИД-19 временно почти да блокира сектора, според Агенцията за авиационна безопасност на ЕС.

Но климатичните активисти отдавна се противопоставят на високите въглеродни емисии на човек, свързани с частните самолети. Около 100 протестиращи прекъснаха полетите на летището в Женева във вторник, за да поискат забрана на този вид пътувания.

Авиокомпаниите в Европа ще се изправят пред по-високи разходи за CO2 през следващите няколко години в рамките на реформа на пазара на въглеродни емисии в ЕС.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣

    11 9 Отговор
    Не толкова за замърсяването, колкото за опасностите, които създават, трябва да ги забранят! Помните ли бизнесмена Ивайло Пенчев, който самокатастрофира, но остана жив? Това, след дълъг период, в който не е пилотирал и се оказа, че забравил някои тънкости. В авиацията така не може!

    Коментиран от #5, #11

  • 2 Пламен

    27 2 Отговор
    И какво ще случи след това? Едва ли тези малки частни самолети ще ги пратят за скрап, просто ще ги продадат на някоя страна от третия свят, за да бълват въглеродни емисии там. Дали тук или там, атмосферата е една за целия свят. Иначе нека да им е зле на богатите, нека им прибират играчките.

    Коментиран от #4

  • 3 Ами

    30 1 Отговор
    фонлайнар и зеленият шмъркач,са все на гости из Европата със самолети ,да пътуват с кинжали...
  • 4 Бачо Киро

    16 0 Отговор

    До коментар #2 от "Пламен":

    Това, което ще се случи, е съответните фирми и бизнесмени да сменят локацията. Познай кой е крайният губещ. Не е тоя със самолета.
  • 5 Бачо Киро

    13 0 Отговор

    До коментар #1 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":

    Той е любител, тук става въпрос за частни джетове, те си имат пилот повечето.
  • 6 Българин

    17 1 Отговор
    Прекомерен въглероден отпечатък е да купуваш въглеводороди от Русия през Китай, Индия, Пакистан, а не по тръба директно в Европа. Другото е алатабалата
  • 7 ТЕЗИ ТУПАНИ

    19 0 Отговор
    ПАК ТРЪГНАХА ДА ИЗПРАВЯТ КРАСТАВИЦИТЕ. ЧУДНО МИ Е ОНЕЗИ ОТ ДД ,СВЕТОВНИТЕ ЛИХВАРИ ДАЛИ ЩЕ МОЖЕ ДА ИМ ЗАБРАНИТЕ.НАДАЛИ.
  • 8 Б М.Б

    13 1 Отговор
    Европата, направо оттече!
  • 9 Дернев

    5 7 Отговор
    Трябват по-реителни мерки. Всички вътрешно континентални полети да се забранят. Трафика само с ЖП транспорт, а на по-къси дистанции електромобили. Да останат само междуконтиненталните полети.
  • 10 А50

    11 1 Отговор
    Погледнете flightradar24 и вижте за какъв трафик става въпрос над Европа и още по-голям в САЩ. И това се дължи на начина на живот на запад, живеят и работят на големи разстояния, почивки, разпръснато семейство по цяла Европа с една дума глобализация. Има си плюсове и минуси, но сега обратния процес ще бъде болезнен за хората които са свикнали да пътуват из Европа все едно отиват отсреща до комшията. Голяма част от тези пътувания са напълно излишни и най-вече на многомилионната армия ЕС чиновници, да започнат със себе си за пример, но едва ли
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Мариен

    4 1 Отговор
    Ще пробват ли да забранят пътуванията на Тръмп, Бъфет, Безос и Мъск? Че тези могат да си купят всяка произволна евро държавичка от изброените само заради спорта и да отменят подобни щуротии. После да изпушат по пура и да се разходят до луната.
  • 13 Дорел

    6 0 Отговор
    Ти си плосък на втория етаж. Частният 7 местен самолет на изпълнителен директор на световна корпорация го управляват пилоти по-добри от тези на всеки пътнически самолет. Не го кара некъв си български дрипльо Пенчо или Пенчев, който решил, че със съмнително направените кинти в тъмните води на бг блатото може да кара и хвърчиплан.
  • 14 ЕСпраВила

    12 0 Отговор
    ЕС правилото: "свободно движение на хора ...." отиде първата точка, заради която уж съществува този съюз.... то той и уж беше икономически, пък после стана централизирано-политически и накрая сега стана военен...
  • 15 Челен френски опит

    5 0 Отговор
    Направо спирайте вътрешните полети. Явно ви е скъпо горивото. До къде се докараха.
  • 16 Иво

    2 1 Отговор
    Стига с тия измислени за пари въглеродни емисии. По лигиката на безмозъчните зелени трябва да няма металургия, самолети, автомобили, кораби, ракети, да се върнеме в каменната ера но да има третополови задължително
  • 17 Калбо

    0 1 Отговор
    Какъв европейски съюз по-скоро бих казал европейска терористична организация защото само създават проблеми със своите забрани това ли им са европейските ценности само да забраняват измислят какво ли не утре ще кажат че не можеш да да караш автомобила си в града а само извън града
    Ще стане така че няма да има никаква свобода а само забрани забрани забрани това ли е техният демократичен свят фалшивата демокрация излиза наяве тях ги интересува да бъдеш роб от дома си на работа и после пак обратно всеки делничен ден
Новини по държави: