Австрия, Франция, Ирландия и Холандия призоваха Европейския съюз да засили регулацията, така че да ограничи въздействието от пътуването с частни самолети (използвани най-често за ексклузивни бизнес пътувания, бел. ред.) върху климата, показва документ, предава Ройтерс, цитирана от БТА.
В две от страните се намират едни от най-натоварените летища в Европа - летище Схипхол в Амстердам и летище Шарл дьо Гол в Париж.
Операторите на нидерландското летище вече посочиха през април, че от 2026 г. ще забрани частните самолети и малката бизнес авиация, която според летището причинява 20 пъти повече емисии на CO2 от търговски (пътнически, бел ред.) полет както и нощните полети., докато Франция тази седмица забрани някои търговски вътрешни полети на къси разстояния по маршрути, където има достатъчно влакови услуги.
В документ, споделен със страните от ЕС преди срещата на техните министри на транспорта следващата седмица, четирите държави заявиха, че "прекомерният" въглероден отпечатък при пътуване с частен самолет спрямо регулярните пътнически полети трябва да стимулира ЕС да предприеме решителни действия.
"Вярваме, че трябва да се обърне по-голямо внимание на този въпрос на ниво ЕС, особено чрез оценка на възможността за установяване на по-строги регулаторни мерки за пътуванията с частни самолети, за да се гарантира, че всеки допринася със своя справедлив дял към общите усилия за декарбонизация", се казва в документа видян от Ройтерс.
Полетите на частни самолети в Европа са се увеличили с 64% през 2022 г. и са отделили повече от 5,3 милиона тона CO2, според проучване на холандската консултантска компания CE Delft, поръчано от Грийнпийс.
Това е малка част от 147-те милиона тона CO2, които всички полети, заминаващи от ЕС и Исландия, Лихтенщайн, Норвегия и Швейцария, отделиха през 2019 г., преди пандемията от КОВИД-19 временно почти да блокира сектора, според Агенцията за авиационна безопасност на ЕС.
Но климатичните активисти отдавна се противопоставят на високите въглеродни емисии на човек, свързани с частните самолети. Около 100 протестиращи прекъснаха полетите на летището в Женева във вторник, за да поискат забрана на този вид пътувания.
Авиокомпаниите в Европа ще се изправят пред по-високи разходи за CO2 през следващите няколко години в рамките на реформа на пазара на въглеродни емисии в ЕС.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
Коментиран от #5, #11
21:26 26.05.2023
2 Пламен
Коментиран от #4
21:28 26.05.2023
3 Ами
21:33 26.05.2023
4 Бачо Киро
До коментар #2 от "Пламен":
Това, което ще се случи, е съответните фирми и бизнесмени да сменят локацията. Познай кой е крайният губещ. Не е тоя със самолета.21:39 26.05.2023
5 Бачо Киро
До коментар #1 от "4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣":
Той е любител, тук става въпрос за частни джетове, те си имат пилот повечето.21:39 26.05.2023
6 Българин
21:48 26.05.2023
7 ТЕЗИ ТУПАНИ
21:48 26.05.2023
8 Б М.Б
21:52 26.05.2023
9 Дернев
21:53 26.05.2023
10 А50
22:21 26.05.2023
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Мариен
22:33 26.05.2023
13 Дорел
22:35 26.05.2023
14 ЕСпраВила
22:39 26.05.2023
15 Челен френски опит
00:29 27.05.2023
16 Иво
09:57 27.05.2023
17 Калбо
Ще стане така че няма да има никаква свобода а само забрани забрани забрани това ли е техният демократичен свят фалшивата демокрация излиза наяве тях ги интересува да бъдеш роб от дома си на работа и после пак обратно всеки делничен ден
13:34 27.05.2023