Отидете към основна версия

19 470 17

Тест на Ford Focus RS

  • ford-
  • focus-
  • rs-
  • тест-
  • тестдрайв

След стотици хвалебствени тестове на най-новото попълнение при спортните модели на един от най-известните и стари автопроизводители - Ford, и тук успяхме да се възползваме от автомобила от първо лице. В последните няколко години, спортните хечбекове създадоха голяма битка и в нея се включиха много автопроизводители, като за някои от тях това бе напълно нова територия. За други обаче, това е пътека с дълга история. Малките спортни автомобили на американския производител се борят по трасета и състезания от повече от 70 години, но дядото на този модел се нарича Escort RS Cosworth. След вргаждането на първата система на задвижване на четирите колела в поседната Sierra, при появата си, турбо хечбекът Escort бързо завладява сърцата на хората и титлите по състезанията. Следва дълга повече от 20 години пауза, в която новородения Focus бе запратен към предното предаване, дори и във спортните си RS и ST версии. Но предвид на това, че мощноста не преминаваше с много границата от 300 конски сили без да броим RS500, автомобилът се справяше отлично и също събра голям брой фенове. От Ford обаче решиха, че е време за нова стъпка, която ще е състевременно и поглед към миналото и новият RS стана факт. В разработката на автомобила участва и пилотът и шоумен Кен Блок.  

Екстериор
Отдалеч може лесно да се познае, че това не е "стандартен" автомобил - широки въздухозаборници във предната броня, интеркулер, който се показва в нея, 19-инчови джанти, в които са се събрали видно големи спирачки, спойлер за багажника, както и два широки накрайника на изпускателната система, които се подават от бронята. Нищо в автомобила не е прикрито и със стойката си, той ясно крещи за внимание от тротоара или на пътя. Въпреки присъствието си, RS остава сравнително семпъл за разлика от Civic Type R например. 

Интериор
Вътрешноста на автомобила не се различава особено от стандартен Focus, ако не взимаме под внимание обшития с сини конци кожен волан и красивите и дълбоки спортни седалки, които са част от пакета RS Performance, но за жалост седят прекалено високо за подобен автомобил, в който очакваме да седнем "на земята". Дисплеят на таблото е получил нов дизайн и голяма RS лого, а над централната конзола и мултимедийния екран се показват три нови приборни инструмента, които внасят малко спортен дух. Другата ни забележка е голямото разстояние между педалите, което малко затруднява упражнението "пета-пръсти", а при този автомобил се предполага, че то ще се използва често.

Двигател и ходови характеристики
Агрегатът е един от двата източника на забавление в автомобила - 2.3-литров EcoBoost с мощност от 350 конски сили и 440 нютонметра. За разлика от Mustang, тук двигателя е с нова цилиндрова глава и нов турбокомпресор, като отзивчивоста му е значително по-бърза. Мощноста му се разгръща подобно на атмосферен двигател, което го превръща в много по-лесен за каране автомобил, като налягането на турбокомпресора идва от ниски обороти и "лагът" отсъства. Звукът му в нормален и спортен режим е отличителен и автомобилът предразрполага към постоянно "отпускане" на десния крак. Шестстепенната ръчна скоростна кутия е със сръвнително близки предавателни числа и не усетихме липса на мощност. Спирането на Focus RS се осъществява благодарение на специалистите от Brembo, като предните спирачни апарати са четирибутални и при по-сериозно натискане на педала може да усетите лека болка в очните ябълки, защото автомобилът залепва за пътя и не се отделя от него. За това помагат и 19-инчовите джанти, които са обути в гуми с размер 235/35 Michelin Pilot Super Sport. 

Втория източник на забавление е системата на задвижване на четирите колела, която за разлика от масово използвания Haldex, е изцяло вътрешна разработка. Тя работи в превес на задното предаване, но може да пренася до 100 процента от въртящия момент към предния мост и до 70 процента към задния мост. Тези 70% пък могат да бъдат разпределяни до 100% към едно от задните колела. При най-лекото недозавиване пък, може да бъде пренасяно спирачно усилие към вътрешното предно колело, за да бъде неутрализирано. Ефекта от това умно задвижване е тонове сцепление във всеки един момент. С трикове от рали спорта обаче, автомобилът може да доставя огромно удоволствие и наистина недозавиването е убито напълно и влизането в завой става с огромно спокойствие. Разпределението на тежеста също е добро и по-скоро наподобява автомобил със задно предаване, отколкото типичния небалансиран хечбек. Окачването на автомобила е рафинирано и по-скоро консервативно, като дори и в по-твърдия си режим не ни подразни и за секунда. Това го прави удобен и в ежедневието, за разлика от Megane RS и Civic Type R, които не са много приятни в градски условия.

Цената на автомобила започва от 79990 лева, като стандартното оборудване е богато, но при желание може да достигне и до 100 хил. лева. Препоръчителния според нас пакет е RS Performance, който включва дълбоките спортни седалки тип "корито", както и спирачките от Brembo.

 

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини