Продажбите на KIA EV9 и EV6 са спаднали с почти 50% през първата половина на 2025 година. Въпреки това, общите продажби на корейската марка се увеличават с 8% от началото на годината до месец юни.
Както отбелязва Carscoops , електрическите модели играят все по-важна роля в глобалната стратегия на Kia. Компанията вече си е спечелила репутацията на производител на едни от най-добрите електрически превозни средства в индустрията, но въпреки всичко това, корейският автомобилен производител отчита спад в продажбите.
Въпреки че общите продажби на Kia се увеличават, водещите ѝ електрически модели изпитват трудности. Продажбите на EV6 и EV9 са спаднали рязко, като според последните данни през първите шест месеца на годината автомобилният производител е продал с 49% и 46% по-малко коли от моделите EV9 и EV6.
Тези данни може да предизвикат безпокойство у ръководителите на Kia, предвид .липсата на данъчни облекчения в все повече държави по света. В същото време бензиновите модели на марката показват уверен растеж.
Така например общите продажби в САЩ до юни достигнаха 416 511 бройки, което е с 8% повече от 386 460 през първата половина на 2024 година. Седанът K5 показа най-голям ръст с 34 565 продадени бройки, почти три пъти повече от 12 807 продадени бройки през същия период на 2024-а.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Л Г Б Т Ма на ф
Във всяко село спирка.
Коментиран от #5
10:23 04.07.2025
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Нострадамус
Коментиран от #4
11:09 04.07.2025
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Така е
До коментар #1 от "Л Г Б Т Ма на ф":
Често трябва да се спира за зареждане заради климатика. Все пак за всеки час охлаждане харчи 1 kWh енергия, колкото харчи и климатика у вас в хола. На всеки 1000 км трябва да спираш да заредиш 10 kWh само заради климатика А това си е огромна загуба на време.На 250 kW зарядна станция, си губиш цели 144 секунди ! Знаеш ли колко са 144 секунди само за 1 000 км пробег?
Това са 2,4 минути които могат да ти проводят цялото пътуване и да ти съсипят нервите! А знаеш ли колко струва това на скъпите бързи зарядни станции?
Представяш ли си 7,50 лева. По цели 75 стотинки на час. Чудно ли е тогава, че при тази скъпотия собствениците на електромобили не си пускат климатиците. Като не си пускат климатика тесят по 75 стотинки на час и пестят и 14 секунди допълнително зареждане за всеки час шофиране.
Затова няма никога да видите електромобил с включен климатик.
Коментиран от #6
11:45 04.07.2025
6 Пзспзцрнпзн
До коментар #5 от "Така е":
Твоята електричка такъв разход и заряд прави? Опаааа, ти не притежаваш и не пътуваш с електричка...Коментиран от #7
12:43 04.07.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Електрифициран
21:45 04.07.2025
9 ЗАЩОТО
Никой не си е намерил парите на улицата.
01:27 05.07.2025
10 Мойсея
14:14 08.07.2025