Porsche връща ДВГ за Macan

4 Юли, 2025 12:26 2 217 7

  • porsche-
  • macan-
  • двг

Моделът с бензинов двигател може да се появи още през следващата година

Porsche връща ДВГ за Macan - 1

Според последна инфармация, Porsche преразглежда решението си да спре производството на бензиновия Macan. Ако бъде договорено производството на наследник, разработването на автомобила обаче може да отнеме най-малко година.

Както съобщава Carscoops, позовавайки се на нов доклад от компанията, немският автомобилен производител преосмисля решението си да спре производството на версията с двигател с вътрешно горене на Macan. Това е сериозен обрат в политиката на марката, тъй до този момент не се разглеждаше такава възможност.

Спекулациите започнаха с едно изказване на Луц Мешке, главен финансов директор на Porsche, който заяви преди известно време: „Проучваме в бъдеще възможността да оборудваме някои от първоначално планираните електрически модели с хибридни задвижващи агрегати или двигатели с вътрешно горене.“

Ако тези планове бъдат потвърдени, немският автомобилен производител ще трябва да отдели още няколко години за разработване на новия продукт, но обявяването на Macan с двигател с вътрешно горене през март 2026 година може да означава, че първите тестови автомобили ще започнат да се движат по пътищата още до края на годината.

С най-новото Audi Q5, което вече е на пътя, Porsche няма да започва от нулата. Споделянето на платформа би могло да ускори разработката и да помогне за контрол на разходите. Истинското предизвикателство ще бъде как да се задържат клиентите на Macan междувременно.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 хаха

    5 0 Отговор
    Macan е добра кола за класа си на супер цена. Оглеждам се даже да сменям старата и се чудя на стар, т.е. преди 2020-23, с бензин. Защо им трябваше да го оризиляват с електрически? Не виждаха ли толкова години, че желаещи за електрокари няма? Даже и със стимули като няколко хиляди поети от държавата и данъчни облекчения ЕВ така и не минаха 5-6% от пазара, а при марка, която се слави с добри с параметри на състезателни коли сигурно не са били и 2-3% въпреки по едно време тактиката, за да могат да продадат нещо електрическо, да карат клиенти за 911 да купят първо 2 тайкана(Реален случай с видео в ютуб от Великобритания). Даже и хибридите им гледам- пълно е с оферти за сертифицирани с под 1000км от дилърствата. Явно и там просто фиктивно са ги регистрирали да попълват квоти.
  • 2 ДрайвингПлежър

    7 0 Отговор
    Събуждане след ритник от пазара!
    Всичко живо ги предупреждаваше, че без ДВГ не става, че ЕЛ не става!
    Те ревяха колко велико е електрото им и плащаха луди пари на пъпчиви инфлуенсъри да ахкат и охкат по ел...

    Коментиран от #3

  • 3 хаха

    7 0 Отговор

    До коментар #2 от "ДрайвингПлежър":

    Не е тяхно решение, а на ЕС. Даже от миналата година имат квоти за продазба на електромобили като процент от продажбите. Във Великобритания още 1.2024 почнаха с 20% да е ЕВ при 6% пазарен дял и от там се стигна до случката 1 911:2 Taycan. Затова и има толкова "употребявани" от дилърствата, а цените на ДВГ са големи. И компаниите губят яко- не могат да продават, докато всъщност има листи с чакащи до 6м да се излъже един да купи електричка, за да продадат на 4 желаното ДВГ.
    Всичко е до лудостта на политиците със зелената сделка.
  • 4 Защо бе??

    4 1 Отговор
    Китайците се изтрепаха да купуват поршета на батерейки а ние плащаме за зелените ви проекти!
  • 5 демократ

    3 0 Отговор
    Макан звучи кат на cpaн
  • 6 ЗАЩОТО

    2 1 Отговор
    Има само 1 (една) марка в света, която печели от производство и продажба на Ел. кола и всички знаеме коя е тя (не е Порше, нито е китаец - всичко живо е на загуба от всяка бройка).

    Коментиран от #7

  • 7 факт

    2 2 Отговор

    До коментар #6 от "ЗАЩОТО":

    А ми колите им са адекватни и технологично и ценово не са просто стандартби коли с ел двг в багажника.имат цялата мрежа за зареждане със зарядни станции тоест и инфраструктура, сами си правят батериите и не чакат на китайци корейци и тн.