Отидете към основна версия

19 010 8

Тест на Volvo V90 и S90

  • volvo-
  • s90-
  • v90-
  • тест-
  • тестдрайв

Един скандинавски производител на автомобили, който е придобил с времето статута на най-сигурния - Volvo, в последно време е набрал сериозна преднина и не спира да ни показва иновации. След сравнително крехкия период собственост на Ford, те преминават в ръцете на Zhejiang Geely Holding Group и от там нещата наистина набират сериозен подем. Първият автомобил, който отбеляза новата ера на компанията е SUV-то XC90, като разликата с предходното поколение е огромна, но сега ще се насочим към друг модел, с който споделят много общи неща - комбито V90 и седанът S90. Те са продължение на дизайнерския подход тръгнал от XC90 и определено се отделят от другите на пътя със своята идентичност, като комбито е наистина внушително на размери. Всъщност това според нас е и основният модел, а не седанът, защото ако споменем Volvo, в цял свят се сещат за голямо шведско комби. Ако в предходните модели, като изключим XC90, нивото на изработка на екстериора и интериора e било малко по-ниско от това на конкурентите Audi,BMW и Mercedes, то тук нещата са равни, а дори и в някои аспекти по-добри.

Екстериор
Както споменахме, дизайнът на двата автомобила е продължение на новия облик на Volvo. Типично за шведската школа, той е хладен и семпъл, като най-отличителния белег са светлините - предните, които наподобяват чука на митичния северен бог Тор и стоповете, които обхващат почти цялата задна част на гиганското комби. Един от визуалните виновници за внушителните размери от 4936 мм на дължина, 1475 мм на височина и ширина от 2019 мм ако включим огледалата, е предницата на автомобила, която прави завръщане към типичната за компанията вертикална решетка. Страничната линия е сравнително висока, което намалява стъклата и отново създава усещане за внушителност. Всичко се допълва от големите 19-инчови джанти, които перфектно съвпадат с цялостната визия. За желаещите малко по-спортна визия се предлага и пакетът R Design, който включва нови брони, специални джанти 20-инчови джанти, както и снижена стойка поради спортното окачване.

Интериор
V90 и S90 ползват много от приборните инструменти на XC90, като започнем от таблото, дисплея на мултимедиината система и волана. Цялостния облик е подобен, но разбира се спазва ергономичноста и пропорциите на автомобилите. Изработката е отлична, а материалите са висококачествени, като смесицата от кожа, алуминий и дърво винаги ни е допадала. Бутоните в централната конзола са намалели до минимум и до скоростния лост са само този за палене на двигателя, режима на работа и ръчната спирачка. Тук отново е задължителна аудио системата на Bowers and Wilkins, но най-отличителното са фантастичните седалки. Дизайнът им не е нещо, което сме свикнали да виждаме - те са много тънки, но същевременно изпълняват всички фунции, за които се сещаме, като не забравяме вентилацията и подгрева. Интересен е и факта, че облегалките им са статични. При комбито има и голям панорамен таван с подвижна предна част, който подчертава завидния вътрешен обем. И като говорим за вътрешен обем, едва ли има автомобил от този клас - BMW 5, E-class или A6, с по-голям багажник.

Двигатели
Volvo са компанията, която прие най-вътрешно намалението на работния обем и гамата им от двигатели вече разчита само на 2.0 литра и четири цилиндъра, но това не означава малко коне. При дизеловия нивата на мощност са три - D3 със 150, D4 със 190 и D5 със 235 конски сили, като по-мощния е със задвижване на четирите колела. Същото важи и за бензиновите, като T5 е със 254, а Т6 със 320. Той използва и двата типа принудително пълнене - турбо и компресор. Освен тях и тук, както при XC90 се предлага и хибридния модел T8 със неговите 407 конски сили.

Тестовите автомобили бяха от версиите D5 и T6, като и двата се справят отлично, но липсата на кубатурата се усеща. Тук обаче, това не е най-важното, като по-скоро е наблегнато на икономичноста и комфорта. Спортното усещане, никога не е било основен приоритет в тази марка , а и сега с моделите R, всичко е отделено, така че при желание може да се обърнете към S60R и V60R.

Ходови характеристики
Както споменахме, по-малките нива на мощност са със задвижване на предните колела, а при по-големите задвижването е на четирите колела, като това включва и хибрида Т8. Системата работи в превес на предния мост и при нужда изпраща мощност до 50 % към задния, за да се оптимизира разхода на гориво. Автомобилите возят стегнато и комфортно, като главните причини са междуосието от цели 2941 мм и великолепното въздушно окачване. По време на теста преминахме през няколко прелеза, които едвам се усетиха в купето. Режимите на работа са четири - Comfort, Eco, Dynamic и Individual, като на последния могат да му бъдат задавани настройки по лични предпочитания. Има и режим Off Road, който може да бъде акивиран със скорост до 20 км/ч за трудно проходими терени. Кормилната уредба е активна и се регулира от скоростта на движение. Скоростните кутии са две - шестстепенна ръчна и осемстепенен автоматик Geartronic, но перата за смяна на предавките са опционални.

В помощ на водача са богат набор от системи за сигурност, като започнем от активния круиз контрол, подпомагането при тръгване на наклон, подпомагането при теглене на ремарке, предупреждението за напускане на лентата, както и предупреждението за пешеходци, велосипедисти и за челен сблъсък. Автомобилът има и система за следене на състоянието на шофьора и при нужда алармира. В тестовите автомибили използвахме и функцията за автоматично паркиране и включването ѝ става за секунди. Това обаче са само малка час от системите, с които е снабден автомобила. Заканата на компанията, след 2020-та година да няма регистриран фатален случай с неин автомобил, е взета под особено внимание.

Цената на комбито V90 с дизелов двигател стартира от 82890 лева за версията D3 с ръчна скоростна кутия и достига до 119650 за D5 AWD с ниво на оборудване Inscription. При бензиновите, които се предлагат само с автоматична скоростна кутия цената започва от 101660 за T5 и достига до 126500 за T6 с ниво на оборудване Inscription. При седана S90 цените започват аналогично от 78000 за D3 и достигат до 114770 за D5, а при бензиновите започват от 96770 за T5 и достигат до 121610 за T6. Стандартното оборудване е богато, но и листата с опциите може да повиши завидно цената. Тестовите автомобили - V90 D5 и S90 T6, бяха с цена от около 150 хил. лева.

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини

  • Тест на Volvo V90 CrossCountry

    Новата ера на една от компаниите с най-строгите идентичности - Volvo ни завладява с всеки един автомобил. Тя тръгна от XC90, което е един от най-краси ...
    15.04.2017
    10 390
    12