Kia показа европейската версия на най-новия си кросоувър

8 Юли, 2025 16:14 4 233 3

  • kia-
  • ev5-
  • ev6-
  • ev4

EV5 пристига в Европа още тази година

Kia показа европейската версия на най-новия си кросоувър - 1

Kia се подготвя щателно да пусне на европейския пазар най-новото си електрическо превозно средство - EV5. Този дългоочакван изцяло електрически SUV се стреми да се превърне в бестселър, измествайки Tesla Model Y. При пускането на пазара европейските ентусиасти, които копнеят за мощните варианти на EV5 с два мотора и задвижване на всички колела (AWD), за съжаление ще трябва да проявят малко търпение. Макар че за континента е потвърдена версията с мощност 312к.с. и задвижване на четирите колела, както и още по-мощният модел GT (също с AWD), нито един от двата няма да се появи в шоурумите преди 2026 година. Това означава, че тези, които искат да бъдат сред първите, които ще си купят EV5, по необходимост ще трябва да изберат модела с един двигател с мощност 218 к.с., задвижващ само предните колела.

Kia показа европейската версия на най-новия си кросоувър

Въпреки това, използването на един двигател определено накланя везните в полза на ефективността, което е от полза за електрическия пробег. Както базовото оборудване „Base“, така и по-луксозният вариант „GT-Line“ разполагат с идентична батерия от 81,4 kWh. От решаващо значение за европейските пазари е, че Kia е избрала NMC (никел-манган-кобалтова) батерийна формула, което е отклонение от LFP (литиево-железен фосфат) типа, използван в други региони по света. Този избор се превръща в впечатляващ пробег до 530 км с едно зареждане.

Kia показа европейската версия на най-новия си кросоувър

Струва си да се отбележи, че подобно на по-малкия си брат EV3, EV5 се отказва от ултрабързата 800-волтова електрическа архитектура, която се намира в EV6 и EV9 на Kia. Вследствие на това, зареждането на батерията от 10 до 80 процента ще отнеме около 30 минути, а не по-малко от 20 минути, както при по-високоволтовите му събратя.

Интериорът е функционален и технологичен, състоящ се от компактен 5,3-инчов дисплей за климатика, разположен между два големи 12,3-инчови екрана. Единият е предназначен за показване на важни инструменти за водача, а другият функционира като централен сензорен екран. Освен това, пътниците на задните седалки не са забравени, като допълнителен сензорен екран е елегантно позициониран в задната част на централната конзола, което им дава възможност да настроят тризоналната климатична система точно според индивидуалните си предпочитания.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 8 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 не са лоши

    2 0 Отговор
    тройката ми харесва но няма как да стане като съм от никоя партия
  • 2 Хм..

    4 2 Отговор
    Пробег от 500 км не е кой знае какво за за 80 kWh батерия (около 16 kWh/100km). Явно колата е тежка и не толкова ефективна, което може да се очаква от куфар. За сравнение, БМВ очакват пробег до 800 км за 113 kWh батерия (около 14 kWh/100km). При такъв разход на енергия, ако се зарежда на публична зарядна станция, тези коли няма да дадат икономическо предимство.

    Коментиран от #3

  • 3 Драгой

    1 2 Отговор

    До коментар #2 от "Хм..":

    Зависи по кой метод на измерване е, защото не пише. За всеки случай разни големи дисплеи, светещи джунджурии, термопомпа и други си гълтат доста ток, а карането над определена скорост сваля доста бързо пробега. За всеки случай 82 киловата се доближава до автономията на бензинов автомобил.