Отидете към основна версия

44 654 7

Волга от Торино

  • газ-
  • волга-
  • fiat-
  • 130

Луксозните автомобили никога не са били от първостепенна важност за социалистическата индустрия. В края на 60-те години на миналия век обаче руснаците се амбицират да създадат качествена лимузина за износ. Най-логичният кандидат за тази роля е новата Волга, но конструкторите на ГАЗ скоро се сблъскват челно с реалностите - шестцилиндров V-образен двигател ЗМЗ, какъвто име е обещан, няма да има.

Лишени от адекватна моторизация, съветските инженери започват да търсят алтернативни варианти. Изпробвани са "волги" с двигател от BMW, Ford, Mercedes-Benz, но най-сериозни теоретични шансове за реализация има идеята на FIAT.

По онова време италианците вече са познати и доверени партньори на съветската автомобилна промишленост. С тяхна помощ и технологии е изграден най-големият и модерен завод за леки коли в СССР, а "жигулите" се реят из мокрите сънища на тружениците из четирите краища на социалистическия лагер.

Идеята на италианците е проста. ГАЗ-24 ще получи възли и агрегати, с каквито съветската индустрия не разполага, от най-големия модел на FIAT. В замяна производството на не особено успешната лимузина 130 ще стане малко по-рентабилно, тъй като части ще се изнасят и за Нижни Новгород.

Проектът е обречен от самото начало, въпреки че на командировки в Торино се изреждат всички директори на ГАЗ. FIAT 130 се продава изключително слабо, а руска кола с неговия двигател и интериор, която на всичко отгоре ще се оскъпи чувствително заради налагащите се промени по конструкцията, изглежда лишена от всякаква пазарна логика.

Италианците обаче не се отказват и създават два прототипа с двигател и арматурно табло от големия "фич". Външността на италианската Волга също е доработена. Монтирани са четири правоъгълни фара, радиаторната решетка е вариант на тази от 130 Coupe, а предният и задният капак са щамповани по различен начин.

Цялата доработка на ГАЗ-24 е проведена без особени надежди за серийно производство. FIAT дори не предоставя чертежи или схеми на пристигналите от СССР другари. Смяната на двигателя е извършена в почти гаражни условия.

Италианците предлагат също дискови спирачки на всички колела, автоматична трансмисия, различни дръжки на вратите, по-широки гуми и още куп подобрения. За съжаление от напъните им да усъвършенстват ГАЗ-24 днес са останали само две снимки на предницата и арматурата на тяхното разбиране за Волга.

Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 4 гласа.

Свързани новини