Луксозните автомобили никога не са били от първостепенна важност за социалистическата индустрия. В края на 60-те години на миналия век обаче руснаците се амбицират да създадат качествена лимузина за износ. Най-логичният кандидат за тази роля е новата Волга, но конструкторите на ГАЗ скоро се сблъскват челно с реалностите - шестцилиндров V-образен двигател ЗМЗ, какъвто име е обещан, няма да има.
Лишени от адекватна моторизация, съветските инженери започват да търсят алтернативни варианти. Изпробвани са "волги" с двигател от BMW, Ford, Mercedes-Benz, но най-сериозни теоретични шансове за реализация има идеята на FIAT.
По онова време италианците вече са познати и доверени партньори на съветската автомобилна промишленост. С тяхна помощ и технологии е изграден най-големият и модерен завод за леки коли в СССР, а "жигулите" се реят из мокрите сънища на тружениците из четирите краища на социалистическия лагер.
Идеята на италианците е проста. ГАЗ-24 ще получи възли и агрегати, с каквито съветската индустрия не разполага, от най-големия модел на FIAT. В замяна производството на не особено успешната лимузина 130 ще стане малко по-рентабилно, тъй като части ще се изнасят и за Нижни Новгород.
Проектът е обречен от самото начало, въпреки че на командировки в Торино се изреждат всички директори на ГАЗ. FIAT 130 се продава изключително слабо, а руска кола с неговия двигател и интериор, която на всичко отгоре ще се оскъпи чувствително заради налагащите се промени по конструкцията, изглежда лишена от всякаква пазарна логика.
Италианците обаче не се отказват и създават два прототипа с двигател и арматурно табло от големия "фич". Външността на италианската Волга също е доработена. Монтирани са четири правоъгълни фара, радиаторната решетка е вариант на тази от 130 Coupe, а предният и задният капак са щамповани по различен начин.
Цялата доработка на ГАЗ-24 е проведена без особени надежди за серийно производство. FIAT дори не предоставя чертежи или схеми на пристигналите от СССР другари. Смяната на двигателя е извършена в почти гаражни условия.
Италианците предлагат също дискови спирачки на всички колела, автоматична трансмисия, различни дръжки на вратите, по-широки гуми и още куп подобрения. За съжаление от напъните им да усъвършенстват ГАЗ-24 днес са останали само две снимки на предницата и арматурата на тяхното разбиране за Волга.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Толиати
Коментиран от #6, #7
15:49 10.01.2017
2 Брат ми
17:42 10.01.2017
3 Васичка Атанасова
20:32 10.01.2017
4 Толиати
21:15 10.01.2017
5 Геро
Ако бяха ходили инженерите, сигурно щяха да "построят" някоя волга със задно разположен двигател или самовар.
Кой знае:))
22:33 10.01.2017
6 гост
До коментар #1 от "Толиати":
Има Волга V8 5.5L с тристепенен автоматик от средата на 70-те, ама не е много разпространена.02:46 11.01.2017
7 qqqq
До коментар #1 от "Толиати":
Двигател от ГАЗ-53 пасва идеално . 4.3, V8 , 120 к.с. при 3200 обр. Можеш сам да си я направиш.09:36 11.01.2017