Last news in Fakti

10 Януари, 2017 15:21 43 498 7

Волга от Торино

  • газ-
  • волга-
  • fiat-
  • 130
Волга от Торино - 1

Луксозните автомобили никога не са били от първостепенна важност за социалистическата индустрия. В края на 60-те години на миналия век обаче руснаците се амбицират да създадат качествена лимузина за износ. Най-логичният кандидат за тази роля е новата Волга, но конструкторите на ГАЗ скоро се сблъскват челно с реалностите - шестцилиндров V-образен двигател ЗМЗ, какъвто име е обещан, няма да има.

Лишени от адекватна моторизация, съветските инженери започват да търсят алтернативни варианти. Изпробвани са "волги" с двигател от BMW, Ford, Mercedes-Benz, но най-сериозни теоретични шансове за реализация има идеята на FIAT.

По онова време италианците вече са познати и доверени партньори на съветската автомобилна промишленост. С тяхна помощ и технологии е изграден най-големият и модерен завод за леки коли в СССР, а "жигулите" се реят из мокрите сънища на тружениците из четирите краища на социалистическия лагер.

Волга от Торино
ГАЗ-24 Волга (1968-1985)

Волга от Торино
FIAT 130 (1969-1976)

Идеята на италианците е проста. ГАЗ-24 ще получи възли и агрегати, с каквито съветската индустрия не разполага, от най-големия модел на FIAT. В замяна производството на не особено успешната лимузина 130 ще стане малко по-рентабилно, тъй като части ще се изнасят и за Нижни Новгород.

Волга от Торино
ГАЗ-24 Волга (1968-1985)

Волга от Торино
FIAT 130 (1969-1976)

Проектът е обречен от самото начало, въпреки че на командировки в Торино се изреждат всички директори на ГАЗ. FIAT 130 се продава изключително слабо, а руска кола с неговия двигател и интериор, която на всичко отгоре ще се оскъпи чувствително заради налагащите се промени по конструкцията, изглежда лишена от всякаква пазарна логика.

Волга от Торино

Италианците обаче не се отказват и създават два прототипа с двигател и арматурно табло от големия "фич". Външността на италианската Волга също е доработена. Монтирани са четири правоъгълни фара, радиаторната решетка е вариант на тази от 130 Coupe, а предният и задният капак са щамповани по различен начин.

Волга от Торино

Волга от Торино

Цялата доработка на ГАЗ-24 е проведена без особени надежди за серийно производство. FIAT дори не предоставя чертежи или схеми на пристигналите от СССР другари. Смяната на двигателя е извършена в почти гаражни условия.

Волга от Торино

Италианците предлагат също дискови спирачки на всички колела, автоматична трансмисия, различни дръжки на вратите, по-широки гуми и още куп подобрения. За съжаление от напъните им да усъвършенстват ГАЗ-24 днес са останали само две снимки на предницата и арматурата на тяхното разбиране за Волга.


Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 4 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Толиати

    41 5 Отговор
    Бих си купил такава "Волга". Жестоко би било да има такъв екземпляр V 6 или V8, към 3-4 литра, автоматик и с предлагания дизайн!

    Коментиран от #6, #7

  • 2 Брат ми

    5 3 Отговор
    Да ама не...:)
  • 3 Васичка Атанасова

    4 6 Отговор
    аз предпочитам ФИАТ МАРИФИОРИ
  • 4 Толиати

    7 9 Отговор
    Имах Волга, обаче предпочитам Ламборджини. Макар че откъдето ще мине Волгата, Ламбото трябва да го пускат с парашут. Ама пък и не върви да се избацам в Монте Карло с Волга. .аси, трябва да си поддържам и имиджа. К'во да правя?
  • 5 Геро

    6 5 Отговор
    Нищо не се е получило, най-вероятно защото в Торино са ходили в командировка партийни само деятели.
    Ако бяха ходили инженерите, сигурно щяха да "построят" някоя волга със задно разположен двигател или самовар.
    Кой знае:))
  • 6 гост

    6 1 Отговор

    До коментар #1 от "Толиати":

    Има Волга V8 5.5L с тристепенен автоматик от средата на 70-те, ама не е много разпространена.
  • 7 qqqq

    9 1 Отговор

    До коментар #1 от "Толиати":

    Двигател от ГАЗ-53 пасва идеално . 4.3, V8 , 120 к.с. при 3200 обр. Можеш сам да си я направиш.