Last news in Fakti

20 Септември, 2019 17:32 25 909 67

V6 и четири фара: Каква можеше да бъде "Волга"

  • газ-
  • газ-24-
  • волга

Някогашният главен конструктор на Горковския автомобилен завод Владимир Носаков показа рядка снимка от изпитанията на експериментална версия на ГАЗ-24 "Волга" с шестцилиндров V-образен двигател, различна радиаторна решетка и четири фара. Модификацията е разработена през 1968 г., но така и не стига до конвейера.

По време на дългата си кариера в ГАЗ Носаков заема различни постове от началник на конструкторското бюро за компоновка на леки автомобили до главен конструктор на завода. Негово дело е външността на ГАЗ-24 "Волга" и ГАЗ-14 "Чайка" и името "ГАЗель".

В края на 60-те години на миналия век Владимир Носаков екипът му е натоварени със задачата да разработят шестцилиндрова "Волга". Модификацията е наречена ГАЗ-24-14.

Специално за проекта са създадени две версии на V-образния двигател. Свой вариант предлагат специалистите от НАМИ, които решават да скъсят V-образния осмак на "Чайка" с два цилиндъра. Конструкторите на ГАЗ пък започват от нулата.

В крайна сметка е избран двигателят, предложен от инженерите на Горковския автомобилен завод. За разлика от разработката на НАМИ той има ъгъл между цилиндрите 60, а не 90 градуса, което позволява по-удачно разположение в коша на ГАЗ-24.

Моторът има работен обем 2.99 литра. Развива мощност от 100 кВт/136 к.с. при 5 000 об/мин, а максималният въртящ момент е 230 Нм.

От шестцилиндровата "Волга" са построени няколко опитни прототипа. На снимката, публикувана от Носаков, се вижда именно един от тях по време на тестове на полигона на НАМИ през 1968 г. Модификацията така и не стига до серийно производство, но е известно, че с един от двигателите е оборудван състезателният болид МАДИ-01.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 27 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 МОЖЕШЕ , И ПАК

    79 63 Отговор
    КОПИ ОТ АМЕРИКАНЦИТЕ.!!!

    Коментиран от #8, #25, #67

  • 2 Комуниста

    86 121 Отговор
    Истината е Волга разни кадилаци мадилаци могат да и дишат прахоляка!

    Коментиран от #3, #5, #6, #9, #66

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Behemoth

    80 10 Отговор
    Кола за началници!
  • 5 Минка

    90 76 Отговор

    До коментар #2 от "Комуниста":

    По прост си и от комунист. Колко парички ти дават от съветското посолство?

    Коментиран от #65

  • 6 Емил

    86 74 Отговор

    До коментар #2 от "Комуниста":

    Русофилистизмът води до пълно затъпяване - ти си явен пример!
  • 7 Комуниста

    56 33 Отговор
    Волгата не сглобвана дрипави сороси да и търкат седалките!
  • 8 Алфа Ромео

    27 18 Отговор

    До коментар #1 от "МОЖЕШЕ , И ПАК":

    Така е но забравих точно от коя марка кола е копирана, но оригиналът много прилича на нея.

    Коментиран от #11, #12

  • 9 Карах 2410

    66 11 Отговор

    До коментар #2 от "Комуниста":

    и само хубави спомени имам от нея, а и возията беше страхотна.

    Коментиран от #10, #13

  • 10 Комуниста

    36 14 Отговор

    До коментар #9 от "Карах 2410":

    Мен само са ме возили 20години обаче и аз имам хубаеи спомени!

    Коментиран от #15

  • 11 Николай

    37 7 Отговор

    До коментар #8 от "Алфа Ромео":

    ФОРД Фалкон

    Коментиран от #21, #28

  • 12 Алфа Вълкът

    46 12 Отговор

    До коментар #8 от "Алфа Ромео":

    Това на снимките е копиран Холден 66, а "оригиналната" волга е Форд Фалкон.
  • 13 Николай

    26 11 Отговор

    До коментар #9 от "Карах 2410":

    Със седалки от Мерцедес вози наистина добре.
  • 14 Наско

    41 20 Отговор
    Феноменален конструктор е този другар,ушанки долу в негова чест! Чудя се как не са го отвлекли от някое чуждо разузнаване този гений.
  • 15 Алфа Вълкът

    13 6 Отговор

    До коментар #10 от "Комуниста":

    На Шляпашки знаеш ли как му трябваше, знаеш ли?
  • 16 Кореаца

    34 5 Отговор
    Уверих се ,че пишещите по ей таквизи сайтове са хлапаци.
  • 17 гост

    30 14 Отговор
    Колко мацки съм опъвал на задната седалка на волгата . А като тръгнехме на дискотека по 15 човека се качвахме.
  • 18 Random

    36 41 Отговор
    НИЩО КОПИРАНО НЯМА, САМО ВЪНШНИЯ ВИД Е СХОДЕН! РАЗМЕРИ, ДВИГАТЕЛ, ОКАЧВАНЕ, СКОРОСТИ - РУСКИ.

    Коментиран от #19, #30, #57

  • 19 Руските свине

    35 27 Отговор

    До коментар #18 от "Random":

    Винаги са копирали!

    Коментиран от #22

  • 20 А БЕ

    53 23 Отговор
    Течаха и маслата от семерингите на коляновия вал , гореше колкото натоварен камион мерцедес и така , луксозна кочина , като за елементарни хора .
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Random

    28 47 Отговор

    До коментар #19 от "Руските свине":

    На баба ти оная работа са копирали! Как хем е уж копирано, хем няма една част дето да става от едното на другото? Другите дето са цъкали минус да вземат да отговорят, само че не с картинки, а с технически данни и исторически факти.

    Коментиран от #23

  • 23 Като гост

    26 13 Отговор

    До коментар #22 от "Random":

    На нивото на Сектанта си, коментарите и на двама ви винаги предизвикват смях.

    Коментиран от #24

  • 24 Random

    8 20 Отговор

    До коментар #23 от "Като гост":

    Айде говори по темата че и ти на мене си ми смешен

    Коментиран от #33

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 колчо

    12 6 Отговор

    До коментар #25 от "ММММ":

    Които са копия на двигателите на немските фау-1 и фау-2...

    Коментиран от #29, #35

  • 27 Альоша

    19 36 Отговор
    Аз не разбирам господа от факти вие не виждате ли че тук има хора на които им се плаща да пишат минуси на коментари против Русия и русофилството, Според мен виждате много добре Това е абсурдно.
  • 28 ТАД

    16 9 Отговор

    До коментар #11 от "Николай":

    Копие на Фалкона е Опел рекорд. Но колите от всяка епоха на автомобилостроенето си приличат.

    Коментиран от #32

  • 29 ММММ

    15 1 Отговор

    До коментар #26 от "колчо":

    Има американски документален филм на темата, ако не ти се чете.
  • 30 Borislav Popov

    29 16 Отговор

    До коментар #18 от "Random":

    Ми тя затова и си отиде тойта Волга, зарали скапаните руски карантии и заради ниското качество, последните им модели особенно бяха жив зян. за нула време, изгниваха и така се разсипваха, че 3-4 годишните волги придобиваха вид на 15-16 годишни таралясници.

    Коментиран от #43

  • 31 Аз1

    24 1 Отговор
    Основата за "разработване" на въпросния мотор е двигател на Ford - Essex V6, руснаците го преработват за да могат да го произвеждат в на техните производствени мощности. Дори за европейския пазар предлагат волга с 3 вида двигатели - фабричния змз, дизелов на Пежо и много малка серия с въпросния Essex V6, като последните 2 са монтирани в Белгия.

    Коментиран от #36

  • 32 Алфа Вълкът

    18 6 Отговор

    До коментар #28 от "ТАД":

    Да ама руските баламурници са ги правели след като спрат да се произвеждат на запад! И май точно за волгата съм чел, че дизайнът ѝ е купен!

    Коментиран от #37

  • 33 Като гост

    29 17 Отговор

    До коментар #24 от "Random":

    И какво по темата, 3.0 136кс,230Нм!!! Шеметно!!!! Излишно е да се коментира. Разхода умишлено не се споменава. /25-30/Съединител, скоростти и диференциал е чупила при всяко рязко ускорение, защото са от 4 цилиндровата. На касета не му е по силите да измисли нищо. Жалки напъни.

    Коментиран от #34, #39

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Ха ха

    11 7 Отговор

    До коментар #26 от "колчо":

    Я ни светни великият Б2 на кравите на какво е копие след 70 г?
  • 36 Нафърфорий

    4 0 Отговор

    До коментар #31 от "Аз1":

    Скалдия
  • 37 Ловецът с голямата пушка

    3 4 Отговор

    До коментар #32 от "Алфа Вълкът":

    Нали се сещаш за съчмите
  • 38 Тит

    13 6 Отговор
    1982г на абитуренският бал на един съученик чичо му имаше такава,черна.бях изкарал книжка и тоя пич ми я даде да отидем на тържеството,удоволствие голямо,наистина возеше добре!
  • 39 Random

    8 12 Отговор

    До коментар #33 от "Като гост":

    1976, Америка, 8,2л осмак на кадилак - 190 коня гол двигател(без алтернатор, водна помпа и др). Нещо да кажеш?

    Коментиран от #44

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Експерт

    21 10 Отговор
    Върха на съветското автомобилостроене! Опел Сенатор от същото време, същата кубатура, вози по меко, по бърз и мощен е автоматик и харчи по малко с 30%, за Мерцедес, Волво, Ауди и тн. да не говорим!

    Коментиран от #42, #45

  • 42 Random

    5 15 Отговор

    До коментар #41 от "Експерт":

    1. Глупости 2. Цената?

    Коментиран от #47

  • 43 селянин 1

    12 4 Отговор

    До коментар #30 от "Borislav Popov":

    А бе у тоо форум..само свине и попови прасета,по радито чух,че с/у чумата,по шопарите..ваксина нема,мо па да са открили..за волгата,помня че волана се въртеше с два пръста-имаше секторна кутия..арчеше,но бензино от зил и молотовка-се намираше,най ме кефеше.че като свалиш седалките,става..персон и половина.
  • 44 Като гост

    18 4 Отговор

    До коментар #39 от "Random":

    Казвам, има автомат и климатик! Огромен въртящ момент и пали гумите при нищожни обороти. Удоволствие за каране. Няма база за сравнение с руското желязо.

    Коментиран от #46

  • 45 Random

    13 16 Отговор

    До коментар #41 от "Експерт":

    Кой е тоя сенатор от 1966? Чак 1984 имат двигател с подобни кубици, той е с инжекция и 110 коня. Само не подценявай 20 години разлика и разликата в цената. Пък и Волгата търпи кофти гориво и калпава поддръжка. К-джетроника е хубава система като нов, като остарее и почва да прави проблеми, питайте тези със 124-ки с такава инжекция.

    Коментиран от #48

  • 46 Random

    9 17 Отговор

    До коментар #44 от "Като гост":

    1. За чий ти е автомат? 2. При температури под 15 градуса за чий ти е климатик?

    Коментиран от #49, #52

  • 47 Експерт

    26 6 Отговор

    До коментар #42 от "Random":

    Сополанко, не пиши за неща, който не си виждал! За Волга се чакаше 15год и струваше колкото апартамент. Карал съм Датсун Фаярд леиди 1969г модел 2,000 кубика 150коня, разход 11-13литра на 100км като нов е струвал 4600 долара! За цена ще ми говориш. Долара официално беше 90 стотинки, но неможеш да си купиш! Глупости говориш дете.

    Коментиран от #55

  • 48 Експерт

    15 3 Отговор

    До коментар #45 от "Random":

    3000кубика на Сенатор и Комодоре е от 80г и го сравнявам с Волга 80год.

    Коментиран от #51

  • 49 Като гост

    15 5 Отговор

    До коментар #46 от "Random":

    1. Отбелязвам факта, че е имало технологии непознати до днес на любимите ти каскети. 2.Какво ще кажеш за първа точка?

    Коментиран от #50

  • 50 Експерт

    26 8 Отговор

    До коментар #49 от "Като гост":

    Такъв да го върнеш в 70те да чака 25г за апартамент и 10-15 за СъвеЦка талига, да му дойде акъла, седнал за Волга да пише дето са му разказвали за нея, че ни бяха обърнали на майстори коя в петък, сглобявана коя в понеделник, пък първите 1000 километра не карай с повече от 80км в час, да се разработела!!! Само глупости и ги пишат 20-30годишни дето хал хабер си нямат от соца.
  • 51 Random

    9 15 Отговор

    До коментар #48 от "Експерт":

    Волга 3,0 няма, има 2410 дето е 2,4.И тя е модел 70-те
  • 52 Кордо Коленко

    9 1 Отговор

    До коментар #46 от "Random":

    Пич, по тази логика за кво то е кор ако има някой който е готов да те плющи???
  • 53 Жоро

    11 6 Отговор
    Мурзилките са копирали Шевролет и Форд...Само че нескопосано и делкали с секирата :D
  • 54 Киро

    18 7 Отговор
    Random е платен руски трол, ударете му 100 минуса и губи 1000 рубли, за него всеки минус е като американски камшик
  • 55 Дъ Клаш

    18 3 Отговор

    До коментар #47 от "Експерт":

    Е то долара беше 90ст. за дя може правителството тоест БКП да прибере доларите на работещите по Либия Алжир и тн. евтино и после със събраните пари избягаха в така омразния Запад комунягите.Пълна гавра с трудът на хората.

    Коментиран от #56

  • 56 Коmapak

    13 0 Отговор

    До коментар #55 от "Дъ Клаш":

    Доколкото си спомням имаше и официален черен курс. Той си беше 3лв за долар. Няколо пъти съм купувал и пазарувал в Кореком. То не че не се знаеше, ама хората чак в досие ми го изтипосали!!! Добре че са го направили та да разбера кой ме е предавал години наред.
  • 57 Гост

    5 2 Отговор

    До коментар #18 от "Random":

    Като няма нищо копирано според теб,я разкажи за Волга Сибир колко и как не е копирана:)))

    Коментиран от #58

  • 58 Без аналог!!!

    2 3 Отговор

    До коментар #57 от "Гост":

    Сибера си е лицензно копие , ГАЗ 24 не е копие на конкретен американски автомобил , просто има доста заемки в дизайна от различни модели .
  • 59 Смех

    2 0 Отговор
    В залата
  • 60 Танко

    4 3 Отговор
    рендомчо, как да са еднакви частите, като на твоите любими ушанки им е мръднало индигото,когато са преписвали? Всички копират, но развиват копираното. Единственно руснаците го развалят. Искаш факти? Рено и Нисан купиха Лада,която в момента не отговаря на стандартите и не се продава в Европа. Французи и японци не могат да се оправят с тях! Вътрешните доставчици работят с такова качество ,че спряха конвейрите. До сега ,май никой в света не го е правил! Пък и не си убедителен, като намесваш хвърчилата на бабите.
  • 61 ПОЗНАВАЧ

    3 1 Отговор
    Ами избрали са по-грозното, както обикновено.
  • 62 Алоууу

    2 1 Отговор
    МЪДИ-1 ?? :-)))))
  • 63 висок

    1 1 Отговор
    Ето четиво за русофили:
    https://bg.rbth.com/history/328015-kapitalisti-v-pomosht-na-sssr
    че можеше можеше, само ако Ленин и Троцки, Сталин бяха умрели преди 1918 г!
  • 64 Спиро

    2 0 Отговор
    Дизайнера направо е развихрил въображението си.
    Не може да се познае че е Волга....
  • 65 Фен на Минка

    0 1 Отговор

    До коментар #5 от "Минка":

    Минка кърти, обаче.
    Еххх... Ако така валяха пари от посолствата...
    Минке, Минкееее... Да си питек, не е лесно! Призвание си е. Трябват и такива. Иначе ще е скучно.
  • 66 1944

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Комуниста":

    пожелавам ти само волга да караш. да видиш хубаво ли е.
  • 67 Ами

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "МОЖЕШЕ , И ПАК":

    Някои неща не са ти ясни като им писна да правят чупки направо пишат автопроизводителите откъде е. Например по старому мердцес открадна мотор от рено. А сега де. Та това си беше ерата на чупките. Все бутало ама 1но западно друго боклук от соца Бразилия Индия турците и Китай. Чета и руснаците крадат от мердцес мотора дето мердцес откраднал от рено. Накратко купуват двигател не правят вече.