Някогашният главен конструктор на Горковския автомобилен завод Владимир Носаков показа рядка снимка от изпитанията на експериментална версия на ГАЗ-24 "Волга" с шестцилиндров V-образен двигател, различна радиаторна решетка и четири фара. Модификацията е разработена през 1968 г., но така и не стига до конвейера.
По време на дългата си кариера в ГАЗ Носаков заема различни постове от началник на конструкторското бюро за компоновка на леки автомобили до главен конструктор на завода. Негово дело е външността на ГАЗ-24 "Волга" и ГАЗ-14 "Чайка" и името "ГАЗель".
В края на 60-те години на миналия век Владимир Носаков екипът му е натоварени със задачата да разработят шестцилиндрова "Волга". Модификацията е наречена ГАЗ-24-14.
Специално за проекта са създадени две версии на V-образния двигател. Свой вариант предлагат специалистите от НАМИ, които решават да скъсят V-образния осмак на "Чайка" с два цилиндъра. Конструкторите на ГАЗ пък започват от нулата.
В крайна сметка е избран двигателят, предложен от инженерите на Горковския автомобилен завод. За разлика от разработката на НАМИ той има ъгъл между цилиндрите 60, а не 90 градуса, което позволява по-удачно разположение в коша на ГАЗ-24.
Моторът има работен обем 2.99 литра. Развива мощност от 100 кВт/136 к.с. при 5 000 об/мин, а максималният въртящ момент е 230 Нм.
От шестцилиндровата "Волга" са построени няколко опитни прототипа. На снимката, публикувана от Носаков, се вижда именно един от тях по време на тестове на полигона на НАМИ през 1968 г. Модификацията така и не стига до серийно производство, но е известно, че с един от двигателите е оборудван състезателният болид МАДИ-01.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 МОЖЕШЕ , И ПАК
Коментиран от #8, #25, #67
17:35 20.09.2019
2 Комуниста
Коментиран от #3, #5, #6, #9, #66
17:36 20.09.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Behemoth
17:45 20.09.2019
5 Минка
До коментар #2 от "Комуниста":
По прост си и от комунист. Колко парички ти дават от съветското посолство?Коментиран от #65
17:45 20.09.2019
6 Емил
До коментар #2 от "Комуниста":
Русофилистизмът води до пълно затъпяване - ти си явен пример!17:46 20.09.2019
7 Комуниста
17:48 20.09.2019
8 Алфа Ромео
До коментар #1 от "МОЖЕШЕ , И ПАК":
Така е но забравих точно от коя марка кола е копирана, но оригиналът много прилича на нея.Коментиран от #11, #12
18:04 20.09.2019
9 Карах 2410
До коментар #2 от "Комуниста":
и само хубави спомени имам от нея, а и возията беше страхотна.Коментиран от #10, #13
18:24 20.09.2019
10 Комуниста
До коментар #9 от "Карах 2410":
Мен само са ме возили 20години обаче и аз имам хубаеи спомени!Коментиран от #15
18:26 20.09.2019
11 Николай
До коментар #8 от "Алфа Ромео":
ФОРД ФалконКоментиран от #21, #28
18:27 20.09.2019
12 Алфа Вълкът
До коментар #8 от "Алфа Ромео":
Това на снимките е копиран Холден 66, а "оригиналната" волга е Форд Фалкон.18:28 20.09.2019
13 Николай
До коментар #9 от "Карах 2410":
Със седалки от Мерцедес вози наистина добре.18:30 20.09.2019
14 Наско
18:35 20.09.2019
15 Алфа Вълкът
До коментар #10 от "Комуниста":
На Шляпашки знаеш ли как му трябваше, знаеш ли?18:37 20.09.2019
16 Кореаца
18:56 20.09.2019
17 гост
19:03 20.09.2019
18 Random
Коментиран от #19, #30, #57
19:15 20.09.2019
19 Руските свине
До коментар #18 от "Random":
Винаги са копирали!Коментиран от #22
19:20 20.09.2019
20 А БЕ
19:25 20.09.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Random
До коментар #19 от "Руските свине":
На баба ти оная работа са копирали! Как хем е уж копирано, хем няма една част дето да става от едното на другото? Другите дето са цъкали минус да вземат да отговорят, само че не с картинки, а с технически данни и исторически факти.Коментиран от #23
19:27 20.09.2019
23 Като гост
До коментар #22 от "Random":
На нивото на Сектанта си, коментарите и на двама ви винаги предизвикват смях.Коментиран от #24
19:38 20.09.2019
24 Random
До коментар #23 от "Като гост":
Айде говори по темата че и ти на мене си ми смешенКоментиран от #33
19:43 20.09.2019
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 колчо
До коментар #25 от "ММММ":
Които са копия на двигателите на немските фау-1 и фау-2...Коментиран от #29, #35
19:56 20.09.2019
27 Альоша
19:58 20.09.2019
28 ТАД
До коментар #11 от "Николай":
Копие на Фалкона е Опел рекорд. Но колите от всяка епоха на автомобилостроенето си приличат.Коментиран от #32
19:59 20.09.2019
29 ММММ
До коментар #26 от "колчо":
Има американски документален филм на темата, ако не ти се чете.20:02 20.09.2019
30 Borislav Popov
До коментар #18 от "Random":
Ми тя затова и си отиде тойта Волга, зарали скапаните руски карантии и заради ниското качество, последните им модели особенно бяха жив зян. за нула време, изгниваха и така се разсипваха, че 3-4 годишните волги придобиваха вид на 15-16 годишни таралясници.Коментиран от #43
20:02 20.09.2019
31 Аз1
Коментиран от #36
20:03 20.09.2019
32 Алфа Вълкът
До коментар #28 от "ТАД":
Да ама руските баламурници са ги правели след като спрат да се произвеждат на запад! И май точно за волгата съм чел, че дизайнът ѝ е купен!Коментиран от #37
20:05 20.09.2019
33 Като гост
До коментар #24 от "Random":
И какво по темата, 3.0 136кс,230Нм!!! Шеметно!!!! Излишно е да се коментира. Разхода умишлено не се споменава. /25-30/Съединител, скоростти и диференциал е чупила при всяко рязко ускорение, защото са от 4 цилиндровата. На касета не му е по силите да измисли нищо. Жалки напъни.Коментиран от #34, #39
20:33 20.09.2019
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Ха ха
До коментар #26 от "колчо":
Я ни светни великият Б2 на кравите на какво е копие след 70 г?21:30 20.09.2019
36 Нафърфорий
До коментар #31 от "Аз1":
Скалдия21:32 20.09.2019
37 Ловецът с голямата пушка
До коментар #32 от "Алфа Вълкът":
Нали се сещаш за съчмите21:33 20.09.2019
38 Тит
21:34 20.09.2019
39 Random
До коментар #33 от "Като гост":
1976, Америка, 8,2л осмак на кадилак - 190 коня гол двигател(без алтернатор, водна помпа и др). Нещо да кажеш?Коментиран от #44
21:57 20.09.2019
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Експерт
Коментиран от #42, #45
22:06 20.09.2019
42 Random
До коментар #41 от "Експерт":
1. Глупости 2. Цената?Коментиран от #47
22:10 20.09.2019
43 селянин 1
До коментар #30 от "Borislav Popov":
А бе у тоо форум..само свине и попови прасета,по радито чух,че с/у чумата,по шопарите..ваксина нема,мо па да са открили..за волгата,помня че волана се въртеше с два пръста-имаше секторна кутия..арчеше,но бензино от зил и молотовка-се намираше,най ме кефеше.че като свалиш седалките,става..персон и половина.22:13 20.09.2019
44 Като гост
До коментар #39 от "Random":
Казвам, има автомат и климатик! Огромен въртящ момент и пали гумите при нищожни обороти. Удоволствие за каране. Няма база за сравнение с руското желязо.Коментиран от #46
22:16 20.09.2019
45 Random
До коментар #41 от "Експерт":
Кой е тоя сенатор от 1966? Чак 1984 имат двигател с подобни кубици, той е с инжекция и 110 коня. Само не подценявай 20 години разлика и разликата в цената. Пък и Волгата търпи кофти гориво и калпава поддръжка. К-джетроника е хубава система като нов, като остарее и почва да прави проблеми, питайте тези със 124-ки с такава инжекция.Коментиран от #48
22:19 20.09.2019
46 Random
До коментар #44 от "Като гост":
1. За чий ти е автомат? 2. При температури под 15 градуса за чий ти е климатик?Коментиран от #49, #52
22:21 20.09.2019
47 Експерт
До коментар #42 от "Random":
Сополанко, не пиши за неща, който не си виждал! За Волга се чакаше 15год и струваше колкото апартамент. Карал съм Датсун Фаярд леиди 1969г модел 2,000 кубика 150коня, разход 11-13литра на 100км като нов е струвал 4600 долара! За цена ще ми говориш. Долара официално беше 90 стотинки, но неможеш да си купиш! Глупости говориш дете.Коментиран от #55
22:26 20.09.2019
48 Експерт
До коментар #45 от "Random":
3000кубика на Сенатор и Комодоре е от 80г и го сравнявам с Волга 80год.Коментиран от #51
22:30 20.09.2019
49 Като гост
До коментар #46 от "Random":
1. Отбелязвам факта, че е имало технологии непознати до днес на любимите ти каскети. 2.Какво ще кажеш за първа точка?Коментиран от #50
22:36 20.09.2019
50 Експерт
До коментар #49 от "Като гост":
Такъв да го върнеш в 70те да чака 25г за апартамент и 10-15 за СъвеЦка талига, да му дойде акъла, седнал за Волга да пише дето са му разказвали за нея, че ни бяха обърнали на майстори коя в петък, сглобявана коя в понеделник, пък първите 1000 километра не карай с повече от 80км в час, да се разработела!!! Само глупости и ги пишат 20-30годишни дето хал хабер си нямат от соца.22:49 20.09.2019
51 Random
До коментар #48 от "Експерт":
Волга 3,0 няма, има 2410 дето е 2,4.И тя е модел 70-те22:51 20.09.2019
52 Кордо Коленко
До коментар #46 от "Random":
Пич, по тази логика за кво то е кор ако има някой който е готов да те плющи???22:52 20.09.2019
53 Жоро
23:08 20.09.2019
54 Киро
02:37 21.09.2019
55 Дъ Клаш
До коментар #47 от "Експерт":
Е то долара беше 90ст. за дя може правителството тоест БКП да прибере доларите на работещите по Либия Алжир и тн. евтино и после със събраните пари избягаха в така омразния Запад комунягите.Пълна гавра с трудът на хората.Коментиран от #56
07:54 21.09.2019
56 Коmapak
До коментар #55 от "Дъ Клаш":
Доколкото си спомням имаше и официален черен курс. Той си беше 3лв за долар. Няколо пъти съм купувал и пазарувал в Кореком. То не че не се знаеше, ама хората чак в досие ми го изтипосали!!! Добре че са го направили та да разбера кой ме е предавал години наред.09:17 21.09.2019
57 Гост
До коментар #18 от "Random":
Като няма нищо копирано според теб,я разкажи за Волга Сибир колко и как не е копирана:)))Коментиран от #58
11:01 21.09.2019
58 Без аналог!!!
До коментар #57 от "Гост":
Сибера си е лицензно копие , ГАЗ 24 не е копие на конкретен американски автомобил , просто има доста заемки в дизайна от различни модели .12:56 21.09.2019
59 Смех
13:16 21.09.2019
60 Танко
13:29 21.09.2019
61 ПОЗНАВАЧ
15:22 21.09.2019
62 Алоууу
15:23 21.09.2019
63 висок
https://bg.rbth.com/history/328015-kapitalisti-v-pomosht-na-sssr
че можеше можеше, само ако Ленин и Троцки, Сталин бяха умрели преди 1918 г!
17:56 21.09.2019
64 Спиро
Не може да се познае че е Волга....
23:56 21.09.2019
65 Фен на Минка
До коментар #5 от "Минка":
Минка кърти, обаче.Еххх... Ако така валяха пари от посолствата...
Минке, Минкееее... Да си питек, не е лесно! Призвание си е. Трябват и такива. Иначе ще е скучно.
13:35 22.09.2019
66 1944
До коментар #2 от "Комуниста":
пожелавам ти само волга да караш. да видиш хубаво ли е.01:09 23.09.2019
67 Ами
До коментар #1 от "МОЖЕШЕ , И ПАК":
Някои неща не са ти ясни като им писна да правят чупки направо пишат автопроизводителите откъде е. Например по старому мердцес открадна мотор от рено. А сега де. Та това си беше ерата на чупките. Все бутало ама 1но западно друго боклук от соца Бразилия Индия турците и Китай. Чета и руснаците крадат от мердцес мотора дето мердцес откраднал от рено. Накратко купуват двигател не правят вече.03:01 23.09.2019