Отидете към основна версия

35 729 30

Тествахме новата G-Klasse, направена от... българка (ЧАСТ I)

  • mercedes-benz-
  • g-klasse-
  • тест

Външността e сходна с тази на предшественика, но интериорът е коренно различен

Каркасон, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Заглавието може да ви звучи пресилено, но това е самата истина. Става дума за новата G-Klasse на Mercedes-Benz, цялостният интериор на която е направен от дизайнерката Лилия Чернаева - една българка, завършила Художествената академия в София.

Марката Mercedes организира първите тестове на новата G-Klasse във Франция и именно там се запознахме с Лилия - младо момиче, на което е поверена отговорната задача да разработи салона на най-мъжката кола в света - новата G-Klasse. Иначе, новата G-Klasse е съхранила външния облик и е трудно различима от досегашната, но всъщност е абсолютно нова. Ето и по-конкретно впечатленията ни от първите динамични тестове на модела.

Екстериор


Екстериорният дизайн е много сходен с досегашната и добре позната на всички G-Klasse. Това сходство е търсено абсолютно умишлено и трябва да признаем, че дизайнерите са постигнали целта си. Единствено предните дневни диодни светлини отличават на пръв поглед колата от предшественика й. Първоначално избрахме да тестваме бяла G63 AMG, при която новите фарове стояха изключително хармонично.

Останалите отличия се забелязват след по-внимателно оглеждане на колата, а всъщност те не са никак малко - раздути калници, по-заоблени каросерийни панели, друга радиаторна решетка (при AMG версията е сходна с тази на най-спортните Mercedes-и) и различни брони. Като цяло обаче всички промени могат да се приемат за фейслифт, но това съвсем не е така.

Интериор


Още с отварянето и затварянето на врата, разбирате, че се намирате в истинска G-Klasse. Отчетливото щракане при отваряне и затваряне на вратите, както и при заключването и отключването им, кара човек да се пренесе 30 години назад, когато всички истински автомобили се отваряха и затваряха така. Днес този звук може да се чуе само в новия Gelaendewagen.

Влизайки в салона бързо може да се установи, че там всичко е ново. За разлика от външността интериорът е коренно различен. Единственият познат детайл е дръжката пред пътника до водача. И всичко това, както споменахме в началото, е направено от българката Лилия Чернаева. Тя много обстойно ни обясни какво е имала предвид при избора на интериорни детайли и как например малките колонки от върховата аудиосистема Burmester, които са разположени на арматурното табло, са със същата форма, с каквато се характеризират предните мигачи, които пък са видими от местата на водача и пасажера до него.

Обясни ни и още много от вижданията си за интериора на нова G-Klasse, които ще ви ги представим малко по-късно в интервю, което направихме с нея. Като цяло се вижда, че салонът идеално кореспондира с екстериора и в същото време е драстично и радикално променен към по-луксозен, по-комфортен и по-практичен. Уредите на арматурното табло са сходни с останалите нови модели на марката, но отделните елементи като дръжката пред пасажера, външните панти на вратите, ефектните въздухозаборници в купето и резервното колело на "гърба" на петата врата, придават своеобразна ексклузивност и породист вид.

Салонът е много комфортен, седалките са големи ергономични и предвид новото окачване, определено предразполагат към отличен комфорт. За екстрите е излишно да говорим. В новата G-Klasse има всичко, което можете да си представите и което е измислено от автомобилната индустрия. Много от тези екстри са част от основното оборудване, а останалите са включени в допълнителните опции. Комфортът е сравним с този на S-Klasse, въпреки че возията е по-твърда и разстоянието за краката - по-малко.

Последното обаче е напълно достатъчно за комфортно пътуване, както отпред, така и в задната част на салона. Благодарение на увеличеното с 50 мм междуосие, мястото за краката на водача и всички пасажери е по-голямо. Отпред са прибавени 38 мм, а отзад - 150 мм. Багажникът е свръхпрактичен заради правите форми, а обемът му е 454 литра. При нужда обаче може да бъде увеличен до 1941 л по VDA.

>>> ЧАСТ II >>>

Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.

Свързани новини