Каркасон, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.
Става дума за новата G-Klasse на Mercedes-Benz, цялостният интериор на която е направен от дизайнерката Лилия Чернаева - една българка, завършила Художествената академия в София.
Марката Mercedes организира първите тестове на новата G-Klasse във Франция и именно там се запознахме с Лилия - младо момиче, на което е поверена отговорната задача да разработи салона на най-мъжката кола в света - новата G-Klasse. Ето и интервюто, което направихме с нея.
Бихте ли се представили пред нашите читатели?
Казвам се Лилия Чернаева, родена съм в София. Дизайнер съм в дизайн екипа Mercedes-Benz. Започнах работа в екипа по интериорен дизайн, след което се присъединих към екипа по Brand Experience Creation където работим по проекти “отвъд автомобила”.
Опишете накратко професионалното си обучение и своята кариера до момента?
Всичко започна през 1999 г. когато започнах обучението си в Националната художествена академия в София, специалност Индустриален дизайн. След като завърших през 2005 продължих обучението си в Италия, там взех магистър по Транспортен дизайн от Европейския институт по дизайн в Торино. След като работих за Pininfarina S.p.A., съм правила интериорен дизайн за Lancia, имам проекти и за Renault. През 2011 г. имах шанс да се присъединя към дизайн екипа на Даймлер като интериорен дизайнер.
Правили ли сте други проекти за цялостно оформление на вътрешното пространство преди интериора на G-класата?
Работила съм по няколко интериорни проекта за A-, B- и E-класата както и за M-класата/GLE и CLS. Дизайнът на седалките в настоящата E-класа са много специален проект за мен, защото това е дизайн, който може да бъде видян всеки ден по улиците – по целия свят.
Бихте ли описали накратко основните предизвикателства в изпълнението на този проект?
Непреходната G-класа трябваше да си остане G-класа. Най-голямото предизвикателство беше да се запази силното ДНК и легендарният външен вид на автомобила, като в същото време имаме интериор от следващо поколение с по-съвременно и елегантно излъчване, следвйки нашата дизайн философия за Sensual Purity.
А основните фактори, които ви вдъхновяваха?
Вдъхновението идва различно според проекта, който имаме. Винаги си правя една дъска, на която си водя бележки, насърчава ме да подходя творчески, помага ми да създавам нови дизайн идеи. Обичам да гледам съвременно изкуство, модерна архитектура, начуно-фантастични филми, природна фотография и естетиката на човешкото тяло.
Кой е любимият ви елемент в интериора на G-класата?
Любимите ми елементи са колонките отгоре на таблото и страничните вентилационни отвори, защото много напомнят за уникалните мигачи и фарове от ектериора, с които е характерен екстериорът на автомобила. Също така харесвам силния характер на панела на вратите. И още обожавам 3D дървените елементи на таблото в страни от дисплея с тяхната чувтсвена и неочаквана форма.
Ползвате ли често примери и теми за вдъхновение извън автомобилната област, история и традиции?
Абсолютно! Важно е да правим препратки към историята и традициите на различните култури, защото културното възприятие на потребителя влияе на разбирането на дизайна.
Имате ли любим класически автомобил? Избройте ги, ако са повече.
Наистина харесвам Mercedes-Benz 300 SL Gullwing (1954) и красивия Ferrari Dino 246 GT (1969).
Като автомобилен интериорен дизайнер как гледате на процеса на цифровизация в контрола и управлението на функциите в автомобила - като на разкриващи се нови възможности или като на възникващи нови предизвикателства?
Мисля че е точно това, предизвикателство и възможност. Новите технологии ще доведат до иновации в дизайна и е прекрасно, че се изправяме пред нова дигитална ера и глобална промяна в автомобилната индустрия. Време е да преосмислим цялостната концепция и ценностите, които носи автомобила като ново решение за мобилността, което да отговаря на очакванията на новите потребители.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гошо
Коментиран от #26
10:43 24.05.2018
2 Ицо
10:47 24.05.2018
3 656
10:52 24.05.2018
4 нико
10:55 24.05.2018
5 БЕНЗИНДЖИЯ
Коментиран от #9, #25
10:58 24.05.2018
6 Насо
11:20 24.05.2018
7 Николай
Коментиран от #24
12:02 24.05.2018
8 Оne Wise
Коментиран от #39
12:04 24.05.2018
9 mediator37
До коментар #5 от "БЕНЗИНДЖИЯ":
И Китай е комунистически, пък виж какви хубави компютри, лаптопи, телевизори, смартфони, кафеварки, печки, че и леки коли произвежда (да речем Волво). Я коментирай сега битовата електроника на комунистите от Китай, и да видиш как сам ще си го втъкнеш на тема комунизъм, ако ти стига до отзад. Ако ти е къс, ползвай подръчни инструменти от селския си двор- на теслата дръжката.Коментиран от #15, #17, #18
12:39 24.05.2018
10 ЕЕЕ
12:48 24.05.2018
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 бате Петьо
От какво тесто си забъркан приятелю , че не можеш да пишеш на български .....
Коментиран от #13
13:58 24.05.2018
13 Гошо
До коментар #12 от "бате Петьо":
от рязано14:06 24.05.2018
14 васик атанасова
и кабелите ги правят цигани
от ямбол
Коментиран от #43
14:16 24.05.2018
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Бриго Бичкията
14:29 24.05.2018
17 ВАГ
До коментар #9 от "mediator37":
Ха ха , ти верно си ....типично ком-парче ,в момента едва ли има по капиталистическа държава от Китай .Не гледай как се казват партиите ,гледай управлението.Коментиран от #19
15:37 24.05.2018
18 ВАГ
До коментар #9 от "mediator37":
...а иначе бензинжията от комент 5 е прав ,от комунист и циганин човек не става.15:38 24.05.2018
19 аууууууууу
До коментар #17 от "ВАГ":
Като не знаеш,недей ръси мозък. В Китай управлява комунистическа партия и за подкупи в голям размер издават смъртни наказания. Допуснали са частна собственост- това еКоментиран от #22
16:21 24.05.2018
20 явертъуи
16:24 24.05.2018
21 Капацитетът
16:34 24.05.2018
22 БЕНЗИНДЖИЯ
До коментар #19 от "аууууууууу":
Само комунист да не е на власт че ще е все едно османско робство още 500годиниКоментиран от #45
16:43 24.05.2018
23 писна ми
17:14 24.05.2018
24 Typsi
До коментар #7 от "Николай":
Значи, цял свят има съкращения на имената на държавите си, имената не летищата си, домейни.. но ти си решил да патриотстваш в доказано жълта медия... за чии чеп?17:18 24.05.2018
25 Гост
До коментар #5 от "БЕНЗИНДЖИЯ":
Как пък няма статия, в която да не се намесиш с тъпото си плюене по комунизма?Неграмотността и кълнене някой да пукне показва, че си изключително бездарна и нагла!
Избивай си комплексите на друго място, смешен трол - тук се коментират автомобили!!!
Иначе браво на момичето, колкото и работата ѝ да е неразбираема за голяма част от хората.
Коментиран от #29
17:55 24.05.2018
26 PlimP
До коментар #1 от "Гошо":
става въпрос за Лилето, не за тъпа Г-клас18:00 24.05.2018
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 МSux
18:35 24.05.2018
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Spec b
20:19 24.05.2018
32 Румен
20:56 24.05.2018
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Чудо
От управници до избиратели.
Който го може, го може.
Който нищо не може избива комплекси с мисълта, че е велик и света от него зависи.
22:53 24.05.2018
35 гостенин
А що се отнася до новата "G-klasse", с риск да се повторя-СЪВЪРШЕНСТВО на колела.Истински високопроходим автомобил,съчетал в себе си огромен ресурс,пословична здравина,удобство и красота.Достоен наследник на плеядата от съвършенни творения на марката "Mercedes-Benz".Шедьовър.
22:54 24.05.2018
36 Алфа Ромео
02:50 25.05.2018
37 Доктора
Имам усещането, че за масовова, универсална употреба, някъде се скалъпват по матрица, подобни словоплетства...
Сега ще ви дам пример, как се същата тази мома, всъщност, в 70% от интервюто АБСОЛЮТНО НИЩО СМИСЛЕНО НЕ КАЗВА!
АМА АБСОЛЮТНО!
САМО МОДЕРНО И ДОБРЕ ЗВУЧАЩИ БЕЗСМИСЛИЦИ...СЪДЕТЕ САМИ:
"Време е да преосмислим цялостната концепция и ценностите, които носи автомобила като ново решение за мобилността, което да отговаря на очакванията на новите потребители."?!?!
Бога ми, тая, сама ли не схваща, че не я четът само страдащи от хроничен недоеб - пишлемета, или надъхани мутри за кубчето...пак питам?! Има ли някой, който да ми "преведе* безсмислицата, по-горе?
И това е само една малка част!
Нищожна, смешна плутогарка.
Тя обожда всички НАС.
Коментиран от #44
05:51 25.05.2018
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Дади
До коментар #8 от "Оne Wise":
Съгласен,претрупана шукарийка.08:06 25.05.2018
40 петко Р
16:07 26.05.2018
41 Сто
23:12 10.09.2018
42 никси
15:29 28.12.2018
43 панагюрския бик
До коментар #14 от "васик атанасова":
коя таа бе това не е истина, кабелите от Ямбол, как го установи това , от дек на дек ма ти акьл имаш ли в главата ,това не е истина15:36 28.12.2018
44 отчаян от живота в бьлгария
До коментар #37 от "Доктора":
докторе докторе; това незначи че като си доктор та много разбираш от автомобили ,я си гледаи пациентите и далаверките сьс здравната каса а не се бьркаи у божите работи, и не слагаи прьстите дето скьрца вратата, щото някои твои колега ще трябва да ги зашива в пирогоф15:45 28.12.2018
45 Този коментар е премахнат от модератор.
46 никси
16:11 28.12.2018