23 Май, 2018 12:06 26 735 39

Тествахме новата G-Klasse, направена от... българка (ЧАСТ II)

  • mercedes-benz-
  • g-klasse-
  • тест

Изпробвахме Mercedes-Benz G-Klasse на асфалтов път и на места, където въобще няма път

Тествахме новата G-Klasse, направена от... българка (ЧАСТ II) - 1

Каркасон, Франция. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.


Новата G-Klase разполага с изцяло изменена рама. Тя и самата каросерия са значително по-леки (масата на колата е намалена със 170 кг.), като в същото време якостта на конструкцията е повишена с 55% за сметка на нови сортове стомана и алуминий. Изменени са и габаритите на автомобила, като най-съществената промяна е в широчината му. Това прави и вътрешните габарити по-големи, като широчината в салона е с цели 121 мм повече.

Тествахме новата G-Klasse, направена от... българка (ЧАСТ II)

Дължината и височината са нараснали със 101 и 40 мм. Задното окачване е модернизирано, но задният мост е цял. Окачен е на четири надлъжни носача за всяко колело и напречна стабилизираща щанга Панар. Каросерията е монтирана на класическа лонжеронна рама. Предният мост обаче вече е окачен на независими двойни носачи, а вместо червячния кормилен механизъм е монтирана рейка с електромеханичен усилител.

Тествахме новата G-Klasse, направена от... българка (ЧАСТ II)

Под капака на G63 е разположен мотор с обем 4.0 литра. Двигателят е V-образен осмак, разполага с два турбокомпресора и от него са извадени 585 конски сили. Въртящият момент се предава на четирите колела през деветстепенна автоматична трансмисия. Втората, "по-спокойна" версия е G 500. Тя се оборудва също с 4.0-литров V8 с два турбокомпресора, но мощността е 422 к.с. (610 Нм). Първоначално продажбите на новата G-Klasse ще стартират само с тези два агрегата.

Ходови характеристики
Асфалт
Още когато се озове човек на мястото на водача се чувства като на царски трон. Креслото е удобно, погледът е от високо, а уредите са интуитивни и много информативни. Въпреки привидната аеродинамика на каросерията с форма на "тухла четворка", натиснете ли газта се усеща чувство, сходно с това на суперкар. Звукът на двигателя е мехлем за ушите, а ускорението уникално. Това, което прави впечатление за движението на новата G-Klasse на асфалт е значително по-меката возия в сравнение с досегашния модел. А средният разход, който показа AMG-версията беше под 13 литра на 100 километра пробег.

Тествахме новата G-Klasse, направена от... българка (ЧАСТ II)

Другата осезаема разлика е свързана с обезшумяването на салона. Заради изсечените форми аеродинамични шумове отново има, но те са много по-малки и се усещат едва след 130 км/ч. С други думи в новата G-Klasse вече може да се разговаря нормално, дори и при висока скорост. Електронните режими на окачването са Comfort, Sport, Eco и Individual, а при AMG версията са налични и Slippery (вместо Eco) и Sport+. Реакцията на педала на газта е отлична, а воланът е много информативен. Иначе крен в завоите има, но той също е драстично намален. Като цяло, що се касае до движение по асфалтирани пътища, колата се държи като истински премиум кросоувър.

Офроуд

Тествахме новата G-Klasse, направена от... българка (ЧАСТ II)


Едва ли някой, който ще си купи новата G-Klasse ще посмее да прекара скъпата си придобивката в местност, каквато бяха подготвили хората от Mercedes във Франция. Офроуд полигонът беше изключително труден и на места направо изглеждаше непреодолим, но не и за новата G-Klasse. Не бяха малко специалистите, които при статичното представяне на модела бяха на мнение, че новата G-Klasse е загубила част от всъдеходните си качества за сметка на тези на асфалт, но се оказа, че не са прави.

Тествахме новата G-Klasse, направена от... българка (ЧАСТ II)

Новата G-Klasse разполага с всички модерни електронни системи за сигурност и стабилизация, но премине ли на офроуд режим, те се изключват и в сила влизат добре познатите ни понижаващи предавки и трите заключващи диференциала. Това наред с клиренс от 241 мм, както и с наличието на много къси надвеси отпред и отзад, превръщат всъдехода в истинско офроуд чудовище.

Тествахме новата G-Klasse, направена от... българка (ЧАСТ II)

Трите блокируеми диференциала (междуосев и по един на всяка ос), демултипликатор с предавателно число 2.93 (при предшественика - 2.1) и ход на задните пружини 224 мм позволяват на колата да се движи безпроблемно и плавно в пресечена местност с висока скорост и в същото време да изкачва и спуска огромни наклони, водни препятствия с дълбочина от почти метър, а всъдеходните гуми Falken, направени специално за G-Klasse не се страхуват от остри камъни, кал и пясък.

Цена
Както и до сега, новата G-Klasse ще се прави в завода на компанията Magna Steyr в австрийския град Грац, като хората от Mercedes-Benz ни разказаха, че се предвижда производството на 25 000 екземпляра още до края на 2018-а. Цената, както може би се досещате не е ниска. Въпреки това от представителството на марката в България Silver Star заявиха, че първоначалната квота за нашата страна е разпродадена предварително. Ето и цените на новата G-Klasse.

Тествахме новата G-Klasse, направена от... българка (ЧАСТ II)

Тествахме новата G-Klasse, направена от... българка (ЧАСТ II)


Поставете оценка:
Оценка 5 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    60 8 Отговор
    Страхотна е новата Г-класа. Ето това е истински офроуд, при това с кола, която не е специално подготвена за целта. Цената обаче е....

    Коментиран от #16, #36

  • 2 Viki

    50 10 Отговор
    Марто - цената на напълно новият Г500 425 коня е много добра - 212 000 лв. с ддс! За сравнение първобитният и отдавна не е обновяван основно - Ленд Круизър 200 - 8 цл. 5.7 л. 385 к.с от 2018 г. е 209 000 лв. при това последният харчи над 28 л. 98 октанов! - А новият Г500 422 коня и пак около 2.6 тона харчи 12 литра!!!
    Тоест и двата са по 210 000 лв. - НО Г500 2019г. е с далеч по-съвременен мотор и изключително икономичен!

    Коментиран от #5

  • 3 ечОмика

    16 53 Отговор
    Дизайна не ми харесва. Може да е баш джипката за офроуд, да е тип топ отвсякъде, но не е мой тип. Пижонце 2008, 3008, може да го наречете паркетен лъв, но такова грозно возило не бих си купил. Не съм ловец или рентиер с 200 дка в балкана, че да карам през пресечени местности.

    Коментиран от #18, #31

  • 4 Гошо

    27 38 Отговор
    Всеки ден новина за тая УАЗка..Аман
  • 5 Хммм

    21 17 Отговор

    До коментар #2 от "Viki":

    Странно, а чисто нова "Нива" е 19 000лв. Само като ретро модел трябва да е по-скъпа, а какво остава за проходимостта й?!

    Коментиран от #13

  • 6 Гост

    42 18 Отговор
    Истински и неповторим! Красавец по свой си начин....Който плюе подобен шедьовър е комплексиран от малкото пари в джоба или нищо не разбира....Това е кралят! Всичко останало е под неговото ниво! Истински SUV за истинските ценители!
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 123

    17 2 Отговор
    Мдааа, голям дзвер, б..си! И цената, сравнена с конкуренцията ( ако има такава) си е нормална. Дано да е по старому здрав, че язък им за плюнченето:)
  • 10 Dhjfrthhg

    11 13 Отговор
    Развалиха и дизайна с тези фарове. Предницата вече не е така агресивна.

    Коментиран от #11

  • 11 Боби

    8 12 Отговор

    До коментар #10 от "Dhjfrthhg":

    И мен точно това не ми допада. Преди изглеждаше скандално. В момента отпред прилича на китайско копие. Дано фейслифта върне част от предишната визия
  • 12 Иван

    5 1 Отговор
    Е са ке се напълни!!!!
  • 13 BEZ IME

    32 6 Отговор

    До коментар #5 от "Хммм":

    Да , нивата е 19 хил и си струва точно толкова . Вътре има 2 копчета ,които работят само в магазина и специфичната миризма на гадна пластмаса , която не се изветрява 40 години . Карал съм , от личен опит говоря . Катери и дотам , не сравнявай Нива с Гега , няма смисъл . Бмв само на Г - класата нямат конкурентен модел , за сравнение Х6 не може да качи един тротоар.
  • 14 незнайко

    5 15 Отговор
    Такова катерене е прекалено ! По тези чукари се ходи пеша !!! Да направиш сериен автомобил за това е отврат !!! За кал съм съгласен !!!
  • 15 Alfa Romeo 156 TI

    15 3 Отговор
    Еми не ми харесва предницата и това е! Иначе джипа е страхотен, само славата му в БГ не ми харесва.
  • 16 ДВЕСТА БОНА И ДА СА БУТАЩ В КАМЪНАЦИТЕ

    14 6 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    И КАЛТА.АКО ИМАШ КРАДЕНИ КИНТИ ДОБРЕ.НО МАСОВИЯ НАРОДЕЦ ИМА ДО ДЕСЕТИНА БОНА ЧЕСТНО ИЗКАРАНИ КИНТИ И САМО ТЯХ МОЖЕ ДА РИСЩУВА.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Коко

    18 3 Отговор

    До коментар #3 от "ечОмика":

    Абе пич мафията си прави коли за тях си кой мисли за теб при соца караха волги сега ще карат Gкласи трябва да признаем че джипа е хубав
  • 19 гостенин

    15 4 Отговор
    Красота и симетрия! :) Съвършенство! "G-klasse" от години е символ на здравина,огромен ресурс,пословична проходимост и своеобразна красота.Радвам се,че традицията продължава.Пожелавам си да стана горд собственик на този шедьовър!
  • 20 гостенин

    6 5 Отговор
    Красота и симетрия! :) Съвършенство! "G-klasse" от години е символ на здравина,огромен ресурс,пословична проходимост и своеобразна красота.Радвам се,че традицията продължава.Пожелавам си да стана горд собственик на този шедьовър!

    Коментиран от #34

  • 21 Townboy

    6 7 Отговор
    Когато говорим за офроуд това е черешката на тортата!
  • 22 bibo35

    7 3 Отговор
    Уникален джип! Цената е солена, но за Мерцедес си е съвсем нормална, пък и е солена за нас българите, за средностатистическия европеец или американец си е съвсем поносима! Аз лично съм фен повече на Ленд Ровър Дифендър, но...Мерцедес си е Мерцедес, лукса в интериора винаги е на ниво!
  • 23 Бако

    9 9 Отговор
    Строхотен за мъже с кинти, а не за зайчета !!! Това не е просто G -КЛАСА ТОВА Е СИМВОЛ НА СОЦИАЛЕН СТАТУС !!! Хората винаги са били на категория така и при автомобилите !!!! Не може бай селянин и прост човек да има левчета и да седи редом до лъвовете !!! Всяка жаба да си знае гьола !!! Като нямаш кинти стой в Ъгъла мишок !!!Така и при животните най-силния лъв шиба най- хубавата лъвица !!!Бегай да играеш с децата в махалата като си мишка !!!Да живее Мерцедес.....парите определят правилата на живота , който ги има ще шофира ,който няма да го д..ха !!!!

    Коментиран от #26, #27

  • 24 Енцо

    4 6 Отговор
    вервай ми от там и с астрата минавам, страшен оффроуд.
  • 25 Шетасс

    2 4 Отговор
    страшно грозни лед очи, що не ги оставят тея работи на бмв, хората си им разбират.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Алфа Ромео

    2 0 Отговор
    Предпочитам го пред глупавите Х6 и подобния на него Мерцедес как се водеше забравих, то не си и заслужава да го запомниш...
  • 29 Алфа Ромео

    9 3 Отговор
    Фаровете малко ме дразнят, приличат на чалгаджийския ейнджъл айс на БМВ.
  • 30 На баба ти вълната

    7 1 Отговор
    Убавец само да сложат други фарове а не от ЗИЛ
  • 31 Антон 1

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "ечОмика":

    Рентиер на какво в Балкана ?:):):)
    Това сравнение по-добре да го беше направил наум !

    Коментиран от #35

  • 32 Гении!

    4 1 Отговор
    Такива са германците - ГЕНИИ!
  • 33 toyota

    5 5 Отговор
    Къде сравнявате тоя кенеф мерцедес Г клас с легенда като Тойота ланд крузер.Тойота е на 30 години пред мерцедес.

    Коментиран от #37, #39

  • 34 Чавдар войвода

    5 2 Отговор

    До коментар #20 от "гостенин":

    Думите здравина и огромен ресурс, много отдавна не важат за мерцедес, в това число и G-kласата.
  • 35 ечОмика

    2 1 Отговор

    До коментар #31 от "Антон 1":

    На земя, на гора върху нея! Да получавам наем от кооперация или арендатор за това, че ми обработват нивата, в случая гората. Какво толкова не може да разбереш - може да имам договор да сече дърва от моя парцел...
  • 36 сиганин

    2 0 Отговор

    До коментар #1 от "Марто":

    а бмв х6 само на тротоара можеш да го качиш.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Гошо

    0 0 Отговор
    Ако сте обърнали внимание само в руски клипове се карат зверски в изключително тежки офроуд места тези машини.Обяснението ми е ,че парите на олигарсите не са проблем.Това клипче е нормално за всяка високо проходима машина, нищо особено.
  • 39 Кире Кирев

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "toyota":

    Баааа,то гроздето е кисело!! Г ето си е много убаво,ама не е за Булгаристан на мутрите!! Няма сервиз,крадат в сервизите!!! И за 9 години ръждяса от доли цялото! Пантите на вратите също!А най близкия сервиз е в Грац - 1200 км. !