През следващите девет години автомобилните производители по целия свят ще инвестират 515 милиарда долара в разработването на електрически превозни средства. Информацията е на Reuters, които допълват, че само преди три години тази прогноза беше около 300 милиарда.
Промените се налагат заради планираните забрани на двигателите с вътрешно горене и изместването на пазара към автомобили на "акумулатори". Много държави са целеустремени да спрат да продават нови бензинови и дизелови автомобили до 2030 г., а САЩ планират да увеличат пазарния си дял на електрически превозни средства до 50% през същия период.
Volkswagen Group, която все още се възстановява от дизеловия скандал от 2015 г., ще стане лидер по размер на инвестираните средства. Концернът инвестира 110 милиарда долара в електрически автомобили и батерии - 20 процента от общия брой. Това прави милиони електрически превозни средства в Европа, Китай и Северна Америка.
Другите немски производители, BMW и Daimler, ще инвестират съвместно 75 милиарда долара, а около 60 милиарда долара ще бъдат изразходвани от американските General Motors и Ford.
Сред китайските компании най-голямата инвестиция от 100 милиарда долара е планирана за SAIC, партньор на Volkswagen и General Motors. Японските марки забележимо изостават от тенденцията: Honda, Toyota и Nissan заедно ще похарчат по-малко от 40 милиарда долара.
По-рано експерти от PricewaterhouseCoopers дадоха прогноза за развитието на пазара на електрически автомобили за Русия. По техни изчисления тя ще се увеличава с 1,5 пъти годишно, а до 2030 г. в страната ще има регистрирани 630 000 "зелени" коли, включително търговски. В същото време правителството очаква през същия период автомобилният парк да се увеличи до 1,4 милиона екземпляра.