21 Ноември, 2021 10:30 7 504 64

Жажда за власт: Докато ДВГ се пенсионира, най-мощните коли в света вече са електрически

  • електромобили-
  • хиперкари

Топ-3 на най-мощните електромобили

Жажда за власт: Докато ДВГ се пенсионира, най-мощните коли в света вече са електрически - 1

Съвременните технологии за електромобилност са в състояние да гарантират на автомобила чудовищна мощност и невероятна ефективност, която се използва широко от производителите на хиперавтомобили. И в светлината на тенденциите за "зелена" енергия, дори марки с богата автомобилна история доброволно преминават към електрическа тяга: най-добрият пример за това са френските в миналото, а сега немско-хърватски специалисти от Bugatti.

Изненадващо, само през последните няколко години имаше огромни пробиви в технологиите на електромобилите, които направиха автомобилите, захранвани с батерии, най-мощните превозни средства, предназначени за движение па обществените пътища. Представяме ви топ 3 на най-високопроизводителни коли на нашето време.

Rimac Nevera - 3-то място

Жажда за власт: Докато ДВГ се пенсионира, най-мощните коли в света вече са електрически

Почетното трето място заема хърватинът Мате Римац (Rimac). Уместно е да припомним, че именно на тази компания концернът Volkswagen даде притежанието на главния диамант от съкровищницата си за суперавтомобили - Bugatti. Напоследък авторитетът на производителя от Хърватия нарасна толкова много, че няколко големи автомобилни корпорации се стремят да си сътрудничат с него. Взети заедно, това показва колко важно е инженерството на Rimac за световната индустрия днес.

Във всеки случай основната им гордост беше и си остава хиперколата Nevera, която под името Concept Two влезе в масово производство в продължение на три дълги години. Планира се издаването на само 150 копия от това чудовище. Вярно е, че сега то има и близък роднина в лицето на италианеца Пининфарина Батиста, технически идентичен с хърватския му колега.

Ние обаче се интересуваме преди всичко от възможностите на електрическия силов тракт. А Мате Римац има с какво да се гордее. Цели 1914 конски сили, които са в състояние да ускорят колата до 412 км/ч! Такова стадо коне, може би, би впечатлило дори Чингис хан. Днес Nevera има повече коне от всеки конкурент, задвижван с бензин, което яправи още по-съблазнителна.

Lotus Evija - 2-ро място

Жажда за власт: Докато ДВГ се пенсионира, най-мощните коли в света вече са електрически

Божествено красивата Evija беше първият наистина нов проект на британците през последното десетилетие. Освен това те започнаха да проектират колата след покупката на марката от китайците от Geely. Обещаният тираж на тази адска колесница е дори по-малък от този на Rimac – само 130 екземпляра.

За съжаление британците и китайците не успяха да закачат хърватина на колана си по отношение на скоростните характеристики (максималната скорост е "само" около 320 км/ч), но мощността беше доведена до кръгла цифра от 2000 к.с. Александър Велики би оценил такъв кавалерийски корпус. И именно тази армия от коне под капака позволи, макар и не за дълго, Evija да се окичи със статута на най-мощния хиперавтомобил в света!

Aspark Owl - 1-во място

Жажда за власт: Докато ДВГ се пенсионира, най-мощните коли в света вече са електрически

А сега - та-дам! - абсолютният шампион! От ноември 2021 г. японската сова се счита за най-мощното пътно електрическо превозно средство в света. Неочаквано е да видите модел на малко познат стартъп сред „най-най“. Фактите обаче сочат, че Aspark успя да изпревари Lotus само с 12 конски сили. Срамота е, нали? Но най-смешното е, че и "Совата" не успя да изпревари Rimac Nevera по отношение на скоростни параметри: "Японецът" дори не обещава повече от 400 километра в час.

Очевидно е обаче, че всички тези подвизи са далеч от границата. Лентата от две хиляди „коня“ вече е превзета, но явно никой няма намерение да спре дотук. Лудостта тепърва започва!


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Да бе

    47 9 Отговор
    Като пуснете самолет и контейнеровоз на ток, тогава съм съгласен че електрокара е бъдещето

    Коментиран от #9, #58

  • 2 jар

    34 11 Отговор
    По всичко личи,че не след дълго електрическото задвижване ще измести ДВГ.Много хора обаче се заблуждават,че разходите по поддръжка на такива коли ще са ниски.

    Коментиран от #8

  • 3 дявола

    35 9 Отговор
    Тези консерви са най-голямата простотия сътворена за бъдещето,това ако е бъдещето на колите просто няма такова защото са ненадеждни нито практични а що се отнася до екологията са във пъти по вредни и по големи замърсители от хай-старите Д В Г-та
  • 4 дявола

    28 7 Отговор
    Страшно скъпи и 3,4-годишни,нищо екологично и евтино няма при тях напротив много по-опасни и вредни са от Д В Г
  • 5 БПФ

    39 10 Отговор
    Наистина ли си въобразявате, че ДВГ ще се пенсионира... при един очертаващ се чудовищен недостиг на електроенергия ????

    Щото другият вариант е колосален ренесанс на въглищните електроцентрали... ама колко ще е екологично да зареждаме електромобили с ток от въглище? Друг огромен проблем е недостигът на суровини. На света просто няма достатъчно цветни и редки метали за подмяна на световния автопарк. Неслучайно зелените талибанци и терористи вече ни облъчват, че трябвало да зарежем автомобилите изобщо !!!
  • 6 Пилот на Ферари

    21 6 Отговор
    Какво производство е това по стотина бройки ? А тия изказвания за конските сили - изобщо не ги вярвам. Стана модерно напоследък да праскат по една "0" отзад. Май вече означенията са като електромотор за циркуляр 1500W и на миксера на жената и той 1500W .

    Коментиран от #10

  • 7 pbdan

    27 4 Отговор
    Ако някой си мисли, че добивът на въглеводороди драстично ще намалее с появата на елколи жестоко се лъже. Пластмасите, смазочните масла, гумите, седалките с тапицерията, асфалта(битум) за пътищата се правят от въглеводороди. Отделно ВЕИ-тата не могат да произведат(засега) толкова еленергия и не стават за основни мощности. АЕЦ и ТЕЦ не са с ДВГ, но са с друг вид топлинна машина(парна турбина).
  • 8 гост

    25 6 Отговор

    До коментар #2 от "jар":

    Те и много се заблудени по рождение. Добре,спираме въглищата,спираме ДВГ,всички рязко се сдобиваме с по една електричка и хвърчи ......., пей сърце.А ТОК откъде, Колко държави имат условия за ВЕИ, за ветрогенератори и подобни. Трябва да се строят ударно АЕЦ. Е,и това не искат.А какво.За едни ще има електрички,за други каручки с магарета.Да ама и магаретата са кът....
  • 9 гост

    7 21 Отговор

    До коментар #1 от "Да бе":

    Отдавна има и самолети и кораби на ток ! Японците в момента експериментират с кораби , зареждани от фотоволтаици в космоса със насочено излъчване на енергия със радиовълни , скоро ще има с лазерни лъчи , които по същество са "далекопровод" с прав ток с високо напрежение ! Даже на земята вече се пробва безжичен пренос на ток , което по същество значи , че всеки кораб в океана и всеки самолет в небето може да се захранва по този начин !!
    https://fakti.bg/technozone/500186-mechtata-na-nikola-tesla-za-bezjichno-predavane-na-energia-ot-razstoanie-se-sbadna

    Коментиран от #11, #13

  • 10 гост

    11 18 Отговор

    До коментар #6 от "Пилот на Ферари":

    За твое най-голямо съжаление това не са цифри изсмукани от пръстите , а проверени и то както трябва и от който трябва !! Иначе и любимите ти пушилници биха обявявали някакви измислени мощности , както обявяват и измислени разходи , само че при разходите могат с разни номера при определени условия да поизлъжат , докато с мощността е доста по-трудно , там динамометъра не лъже !! И специално електричките няма нужда и да лъжат , просто да направиш електродвигател с 500 коня е в ПЪТИ , ама бая пъти по-лесно и по-евтино , отколкото да направиш кюмбе с тая мощност !! Нещо повече , те могат още утре да направят и 2-3 пъти по-мощни електромотори , проблема е , че в момента няма батерии , които да ги захранят !! Което скоро ще се промени и ще гледаш и с 3 000 и с 4 0000 коня електрички , които дори "драгстерите" ще гледат само отзад !

    Коментиран от #14

  • 11 Грета Тунберг

    15 5 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Скъпи,зареди ли Теслата?Купи си една нормална кола и идвай,няма да те чакам вечно.
  • 12 механик

    10 6 Отговор
    Ако измислят дистанционно да ги зареждат , ще се съглася !!!Без ДВГ , света ще се срине в 19 век !
  • 13 Хмм

    15 3 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    Дай пример за кораб или самолет на ток, говоря за всекидневен маршрут, не за разработки. А относно преноса на прав ток, защо мрежата е на променлив, а почти всички уреди работят на прав?

    Коментиран от #18, #20

  • 14 Пилот на Ферари

    11 6 Отговор

    До коментар #10 от "гост":

    Кое е проверено ? Пълни измислици напоследък . 2 000 к.с са двигателите на голяма част от корабите. Смяташ ли че с двигателя на някоя от колите можеш да помръднеш кораб ?

    Коментиран от #17

  • 15 Електрошок

    15 3 Отговор
    Е за чий х@й е такава мощност,като тя не може да се предаде на колелата, поради липсата на необходимото сцепление?!И да говориш за безжично предаване на електроенергия с голяма мощност може,но ако не те слуша главата!

    Коментиран от #19, #21

  • 16 123

    11 1 Отговор
    Хич и не ме интересува мощност на двигателя, стига да е 90 - 150кс,няма да ходя да се надбягвам. Като се махне екологичната компонента (която като цикъл "производство - експлоатация - рециклиране" не е в полза на електрокарите), важното е:
    - достъпна цена;
    - достъпно и бързо зареждане (като бензиностанциите понастоящем - наличност и време за зареждане);
    - нормален пробег с едно зареждане (не по-малко от 500км);
    - голям пробег без дефекти;
    - евтина поддръжка;
    - достатъчно дълъг живот.
    Другото е реклама.
  • 17 Хахаха

    17 2 Отговор

    До коментар #14 от "Пилот на Ферари":

    Може да подкараш кораб на ток, ама дългите и дебели кабели са проблем при презокеанските маршрути...
  • 18 Мхм

    9 13 Отговор

    До коментар #13 от "Хмм":

    В Норвегия има доста фериботи на ток! Днес, сега в момента! Не е ще!
  • 19 Мхм

    7 13 Отговор

    До коментар #15 от "Електрошок":

    В Норвегия, Осло, такситата Ягуар И-пейс се зареждат безкабелно отдолу с 50 кВ в момента, с възможност за зарядното до 500 кВ! Днес, сега в момента! Не е ще!

    Коментиран от #34, #40

  • 20 Мхм

    5 13 Отговор

    До коментар #13 от "Хмм":

    Първите електрически самолети вече са поръчани! Очакват се в 2026, малки самолети с между 9-11 места, по-късно ще излязат по-големи!

    Коментиран от #24

  • 21 Мхм

    5 7 Отговор

    До коментар #15 от "Електрошок":

    Ето ти видеото! И не се изпържиха, да знаеш! 😂😂

    Коментиран от #32

  • 22 Мхм

    6 8 Отговор
    Ето го и ферибота! И той върви само на ток!

    Коментиран от #33

  • 23 Авс

    10 5 Отговор
    За 25мин.София-Пловдив след това 2дена до морето,супер бързи са и ако може две кофи ток за резерва
  • 24 Гост

    12 6 Отговор

    До коментар #20 от "Мхм":

    Електрически самолет дали ще успее да отлепи от пистата?Зарядните станция къде ще бъдат,в облаците ли?

    Коментиран от #25

  • 25 Мхм

    6 13 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Пътническите с гориво също не съм виждал да ги зареждат от въздуха!
  • 26 Мхм

    7 9 Отговор
    Абе, май нещо бая машини има на ток, без да знаете, а? Нещо май ви се губят няколко десетилетия от четенето на технологии?
  • 27 Мхм

    6 12 Отговор
    Ето го и самолета! За сега е малък, ще стават по-големи! Значи вече и самолети има и фериботи има и трактори има и булдозери и...! Абе по-малко неща, няма!

    Коментиран от #28, #31, #37

  • 28 Гост

    14 6 Отговор

    До коментар #27 от "Мхм":

    Да не бъркаш електрически самолет с дрон?Как ще прелетиш от Европа до Австралия с електрически самолет?

    Коментиран от #29

  • 29 Мхм

    5 13 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    С водород, добит от ток (чрез електролиза)! Което пак е ток! Така става, нали?
  • 30 Нострадамус

    3 13 Отговор
    2050 година, виждам (почти) София, виждам Ганьовци, виждам че дишат мноооого на рядко и разбирам, че спестяват кислород за ДВГ - то! 😂😂
  • 31 Пилот на Ферари

    12 6 Отговор

    До коментар #27 от "Мхм":

    Какви булдозери , какви трактори. Ти представяш ли си трактор с плуг между 6 и 9 тела , като го забиеш в земята какво става ? Тоя трактор на ток не може го отлепи плуга от място . Същото е и с булдозера.
    Ако говориш за дякое дворно с едно тяло и оране 15 -20 сантима - може .

    Коментиран от #45

  • 32 Електрошок

    11 4 Отговор

    До коментар #21 от "Мхм":

    Видео гледам само за т@ш@к-за сериозните неща има учебници!
  • 33 Пилот на Ферари

    14 3 Отговор

    До коментар #22 от "Мхм":

    Тоя ферибот изминава 40 километра и после го зареждат две седмици.

    Коментиран от #35

  • 34 Електрошок

    10 3 Отговор

    До коментар #19 от "Мхм":

    Научи се как се пишат физичните величини в електротехниката.

    Коментиран от #36

  • 35 Мхм

    6 13 Отговор

    До коментар #33 от "Пилот на Ферари":

    Хахахаха! Не! Ферибота върви постоянно, като се зарежда за 7 минути при всяко пресичане, докато товари колите за обратно! Като времето за заряд е по-малко от времето за товарене!

    Коментиран от #39

  • 36 Мхм

    4 8 Отговор

    До коментар #34 от "Електрошок":

    Ти се научи! Незнам какъв Електрошок си! Мощността на зареждане е в кВ (киловат), така както ти е и на видеото! Ясно?

    Коментиран от #44

  • 37 Пилот на Ферари

    11 4 Отговор

    До коментар #27 от "Мхм":

    Тоя самолет е само прототип. Планират го за след 2024 година. И ще вози 9 човека до 1000 километра. Реално на по малко. После една седмица в контакта .
    Ако трябва да смени един A380-800 с 525 пътника на 15 500 километра - не мога да сметна колко такива ще трябват !

    Коментиран от #38

  • 38 Мхм

    4 9 Отговор

    До коментар #37 от "Пилот на Ферари":

    Написах! Ще са на водород!

    Коментиран от #41

  • 39 Пилот на Ферари

    9 2 Отговор

    До коментар #35 от "Мхм":

    Производителят пише друго . "Корабът е захранван от система от батерии с капацитет 4,3 мегаватчаса и време за бърз заряд минимум 9 часа."

    Коментиран от #49

  • 40 Електрошок

    4 5 Отговор

    До коментар #19 от "Мхм":

    Говоря за безжично предаване на електроенергия на големи разстояния!Ама не вицовете за Никола Тесла и извличане на енергия от вакуума.Такива клипчета са за такива като теб дилетанти.Един такъв всезнайко ме обиждаше,че съм "диМетант":)

    Коментиран от #43

  • 41 Пилот на Ферари

    9 3 Отговор

    До коментар #38 от "Мхм":

    Сега пък на водород ли станаха ?
    Клипът на самолета дето си го дал пише на ток .

    Коментиран от #47

  • 42 Ами ...

    1 1 Отговор
    То ще се види. 😀
  • 43 Мхм

    3 3 Отговор

    До коментар #40 от "Електрошок":

    Това не съм го писал аз! Не е мой коментар!

    Коментиран от #48

  • 44 Електрошок

    5 4 Отговор

    До коментар #36 от "Мхм":

    Виж ся,брато-на кирилица "кв"в електротехниката означава киловолт,а квт означава киловат.Като напреднеш,ще разбереш и какво означава квтч.Успех!

    Коментиран от #46

  • 45 Мхм

    5 9 Отговор

    До коментар #31 от "Пилот на Ферари":

    Абе пилотчо, карай си Ферарито и не се занимавай с неща които не са ти ясни! По-добре е за теб! Иначе, се излагаш неподготвен!

    Коментиран от #53

  • 46 Мхм

    4 10 Отговор

    До коментар #44 от "Електрошок":

    Аз го пиша от латиница! За това ти го написах и цялото киловат! Волт е напрежението, ампер е тока, кВч е енергията и т. н. ! Завършил съм електротехника и електроника! Па ти си Електрошок, а за нищо електрическо не си чувал! Да не те е прал тока, че си с този Ник?
  • 47 Мхм

    3 7 Отговор

    До коментар #41 от "Пилот на Ферари":

    Ами на ток е! Писах за големите самолети, където летят чак до Австралия, като въртят земното кълбо няколко пъти, те ще са на водород. Малките самолети ще са на ток!
  • 48 Електрошок

    0 2 Отговор

    До коментар #43 от "Мхм":

    Е не мога да ви отлича,извинявай!
  • 49 Мхм

    3 9 Отговор

    До коментар #39 от "Пилот на Ферари":

    Производителя си пише, каквото иска. Енергията необходима за преминаване на ферибота се зарежда за 7 минути! Това ви е трудно да се обясни! Този ферибот, не изразходва всичката енергия! И той пълни само това, което е изразходил!

    Коментиран от #54

  • 50 Електрошок

    5 2 Отговор
    Може и да ме е прал тока,но в момента няма страшно-занимавам се с проектиране (като хоби) на регенеративни и свръхрегенеративни радиоприемници с нисковолтово захранване-под 1,5v.та няма опасност от токов удар:)

    Коментиран от #51, #52

  • 51 Мхм

    4 2 Отговор

    До коментар #50 от "Електрошок":

    👍👍Супер!
  • 52 Интересно

    1 1 Отговор

    До коментар #50 от "Електрошок":

    Какви батерии позлваш под 1.5 волта

    Коментиран от #56

  • 53 Пилот на Ферари

    6 2 Отговор

    До коментар #45 от "Мхм":

    А прочете ли че е само тест ?
    Американският производител на трактори "Джон Диър" е публикувал проекта си за трактор с абсолютно масивна батерия 150kWh с обхват от около 55 километра (34 мили) ???!!!!!

    Коментиран от #55

  • 54 Пилот на Ферари

    6 2 Отговор

    До коментар #49 от "Мхм":

    И колко изразходва като батерията е за разстояние не повече от 40 километра ?

    Коментиран от #57, #59

  • 55 Гост

    6 3 Отговор

    До коментар #53 от "Пилот на Ферари":

    При тракторите се измерва в моточасаработа.

    Коментиран от #61

  • 56 Електрошок

    3 1 Отговор

    До коментар #52 от "Интересно":

    Приемника запазва работоспособност до 0,9v.Това е долната граница на разреждане на повечето хим. елементи.
  • 57 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #54 от "Пилот на Ферари":

    Обзалагам се този трактор няма да изкара 8 часова смяна при оран.След това ще го прибират с теглене.На нивата зарядна станция няма.
  • 58 PLAID

    3 13 Отговор

    До коментар #1 от "Да бе":

    Грешиш. Настоящето. Semi камиона: 1000 км пробег, 30 мин. заряд на Tesla Megacharger. Ускорение до 100: 5 сек. По-бързо от всичките ЛЕКИ коли на Фауве :D Конкypeнтите (Волво, Scania, BYD): 300 км пробег, зареждане 1.2-2.5 часа. Нямат батериите на Тесла: 4680. Нямат моторите на Тесла: еднакви в Semi и Модел 3. Нямат шаситата и кабините на Тесла: челно съпротивление 0.32 срещу нормални тухлени камиони с батерии. Нямат централна седалка, видимост навсякъдв и бронирани стъкла - серийно. Нямат гаранцията на Тесла: 1.6 млн. км. Нямат софтуера и архитектурата на Тесла: един суперкомпютър, управляващ абсолютно всичко. Нямат НИЩО. Най-голямата транспортна компания в света се казва.... Tesla Motors inc. с милиони камиони без шофьор, работещи 24/7. Най-голямата енергийна компания e .. същата. Глобална мрежа от зарядни станции, фотоволтаични панели и централи Tesla MegaPack. Най-голямата компания изобщо в света е... TESLA - с милиони TeslaBot роботи, извършващи механичен труд, с най-голямата мрежа за сателитен интернет и навигация StarLink, с най-голямото производство на космически кораби, ракети и оборудване SpaceX и още 40 компании във всички области на живота. Петима Петко не чакат. Прогресът е като изгрева и залеза - харесва ли ти или не - не може да бъде спрян.

    Коментиран от #60, #62

  • 59 Електрошок

    8 3 Отговор

    До коментар #54 от "Пилот на Ферари":

    Обикновен трактор в нормална почва не по-малко от 50квт за час,демек три часа ихо и после...тихо!
  • 60 Гост

    10 2 Отговор

    До коментар #58 от "PLAID":

    Това Семи за коя година го отложиха?Пак лъжеш,с малката батерия 500 км и 800 км с голямата.
  • 61 Пилот на Ферари

    7 2 Отговор

    До коментар #55 от "Гост":

    Моточаса е когато е с мотор / двигател/ . За случая производителя го дава за пробег . Само дето не е писал дали става въпрос за движение или за оране .
  • 62 Тесланар

    6 2 Отговор

    До коментар #58 от "PLAID":

    На лъжата краката са къси и затова всички Тесланари са джуджета. Тоя митичен камион и батерии не се произвеждат серийно в момента и май като им дойде времето ще са изостанали технологично от Quatumscape, Northvolt и китайчетата...
  • 63 САТЪРА НА ХАНА

    2 4 Отговор
    ЕЛЕКТРОКОСАЧКИТЕ ВИНАГИ ЩЕ СА НАЗАД
    ......
    ПОНЕЖЕ БАТЕРИИТЕ ТЕЖАТ МНОГО ..... И ТЕГЛО КЪМ ЕНЕРГОВЪОРЪЖЕНОСТ , ВИНАГИ ЩЕ Е НА СТРАНАТА НА БЕЗИНОВИЯ ИЛИ ВОДОРОДНИЯ ДВИГАТЕЛ ( И ГАЗОВИЯ СЪЩО )
  • 64 Възмутен

    2 1 Отговор
    Ей, лудите ще затриете света. Това задвижване на автомобили кораби самолети и какво и да е с ел.енергия е пълна глупост по принцип като идея е добро но откъде ще вземем материалите за направата на батериите както и тока който ще се консумира за зареждането им не е проблема в двигателите с вътрешно гориво , а е проблем че се изсичат горите не се залесяват нови както и че не се строят АЕЦ - ове , най - чистото и екологично гориво