Съвременните технологии за електромобилност са в състояние да гарантират на автомобила чудовищна мощност и невероятна ефективност, която се използва широко от производителите на хиперавтомобили. И в светлината на тенденциите за "зелена" енергия, дори марки с богата автомобилна история доброволно преминават към електрическа тяга: най-добрият пример за това са френските в миналото, а сега немско-хърватски специалисти от Bugatti.
Изненадващо, само през последните няколко години имаше огромни пробиви в технологиите на електромобилите, които направиха автомобилите, захранвани с батерии, най-мощните превозни средства, предназначени за движение па обществените пътища. Представяме ви топ 3 на най-високопроизводителни коли на нашето време.
Rimac Nevera - 3-то място
Почетното трето място заема хърватинът Мате Римац (Rimac). Уместно е да припомним, че именно на тази компания концернът Volkswagen даде притежанието на главния диамант от съкровищницата си за суперавтомобили - Bugatti. Напоследък авторитетът на производителя от Хърватия нарасна толкова много, че няколко големи автомобилни корпорации се стремят да си сътрудничат с него. Взети заедно, това показва колко важно е инженерството на Rimac за световната индустрия днес.
Във всеки случай основната им гордост беше и си остава хиперколата Nevera, която под името Concept Two влезе в масово производство в продължение на три дълги години. Планира се издаването на само 150 копия от това чудовище. Вярно е, че сега то има и близък роднина в лицето на италианеца Пининфарина Батиста, технически идентичен с хърватския му колега.
Ние обаче се интересуваме преди всичко от възможностите на електрическия силов тракт. А Мате Римац има с какво да се гордее. Цели 1914 конски сили, които са в състояние да ускорят колата до 412 км/ч! Такова стадо коне, може би, би впечатлило дори Чингис хан. Днес Nevera има повече коне от всеки конкурент, задвижван с бензин, което яправи още по-съблазнителна.
Lotus Evija - 2-ро място
Божествено красивата Evija беше първият наистина нов проект на британците през последното десетилетие. Освен това те започнаха да проектират колата след покупката на марката от китайците от Geely. Обещаният тираж на тази адска колесница е дори по-малък от този на Rimac – само 130 екземпляра.
За съжаление британците и китайците не успяха да закачат хърватина на колана си по отношение на скоростните характеристики (максималната скорост е "само" около 320 км/ч), но мощността беше доведена до кръгла цифра от 2000 к.с. Александър Велики би оценил такъв кавалерийски корпус. И именно тази армия от коне под капака позволи, макар и не за дълго, Evija да се окичи със статута на най-мощния хиперавтомобил в света!
Aspark Owl - 1-во място
А сега - та-дам! - абсолютният шампион! От ноември 2021 г. японската сова се счита за най-мощното пътно електрическо превозно средство в света. Неочаквано е да видите модел на малко познат стартъп сред „най-най“. Фактите обаче сочат, че Aspark успя да изпревари Lotus само с 12 конски сили. Срамота е, нали? Но най-смешното е, че и "Совата" не успя да изпревари Rimac Nevera по отношение на скоростни параметри: "Японецът" дори не обещава повече от 400 километра в час.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Да бе
Коментиран от #9, #58
10:34 21.11.2021
2 jар
Коментиран от #8
10:35 21.11.2021
3 дявола
10:43 21.11.2021
4 дявола
10:46 21.11.2021
5 БПФ
Щото другият вариант е колосален ренесанс на въглищните електроцентрали... ама колко ще е екологично да зареждаме електромобили с ток от въглище? Друг огромен проблем е недостигът на суровини. На света просто няма достатъчно цветни и редки метали за подмяна на световния автопарк. Неслучайно зелените талибанци и терористи вече ни облъчват, че трябвало да зарежем автомобилите изобщо !!!
10:51 21.11.2021
6 Пилот на Ферари
Коментиран от #10
10:52 21.11.2021
7 pbdan
10:58 21.11.2021
8 гост
До коментар #2 от "jар":
Те и много се заблудени по рождение. Добре,спираме въглищата,спираме ДВГ,всички рязко се сдобиваме с по една електричка и хвърчи ......., пей сърце.А ТОК откъде, Колко държави имат условия за ВЕИ, за ветрогенератори и подобни. Трябва да се строят ударно АЕЦ. Е,и това не искат.А какво.За едни ще има електрички,за други каручки с магарета.Да ама и магаретата са кът....11:02 21.11.2021
9 гост
До коментар #1 от "Да бе":
Отдавна има и самолети и кораби на ток ! Японците в момента експериментират с кораби , зареждани от фотоволтаици в космоса със насочено излъчване на енергия със радиовълни , скоро ще има с лазерни лъчи , които по същество са "далекопровод" с прав ток с високо напрежение ! Даже на земята вече се пробва безжичен пренос на ток , което по същество значи , че всеки кораб в океана и всеки самолет в небето може да се захранва по този начин !!https://fakti.bg/technozone/500186-mechtata-na-nikola-tesla-za-bezjichno-predavane-na-energia-ot-razstoanie-se-sbadna
Коментиран от #11, #13
11:23 21.11.2021
10 гост
До коментар #6 от "Пилот на Ферари":
За твое най-голямо съжаление това не са цифри изсмукани от пръстите , а проверени и то както трябва и от който трябва !! Иначе и любимите ти пушилници биха обявявали някакви измислени мощности , както обявяват и измислени разходи , само че при разходите могат с разни номера при определени условия да поизлъжат , докато с мощността е доста по-трудно , там динамометъра не лъже !! И специално електричките няма нужда и да лъжат , просто да направиш електродвигател с 500 коня е в ПЪТИ , ама бая пъти по-лесно и по-евтино , отколкото да направиш кюмбе с тая мощност !! Нещо повече , те могат още утре да направят и 2-3 пъти по-мощни електромотори , проблема е , че в момента няма батерии , които да ги захранят !! Което скоро ще се промени и ще гледаш и с 3 000 и с 4 0000 коня електрички , които дори "драгстерите" ще гледат само отзад !Коментиран от #14
11:35 21.11.2021
11 Грета Тунберг
До коментар #9 от "гост":
Скъпи,зареди ли Теслата?Купи си една нормална кола и идвай,няма да те чакам вечно.11:36 21.11.2021
12 механик
11:40 21.11.2021
13 Хмм
До коментар #9 от "гост":
Дай пример за кораб или самолет на ток, говоря за всекидневен маршрут, не за разработки. А относно преноса на прав ток, защо мрежата е на променлив, а почти всички уреди работят на прав?Коментиран от #18, #20
11:49 21.11.2021
14 Пилот на Ферари
До коментар #10 от "гост":
Кое е проверено ? Пълни измислици напоследък . 2 000 к.с са двигателите на голяма част от корабите. Смяташ ли че с двигателя на някоя от колите можеш да помръднеш кораб ?Коментиран от #17
12:03 21.11.2021
15 Електрошок
Коментиран от #19, #21
12:09 21.11.2021
16 123
- достъпна цена;
- достъпно и бързо зареждане (като бензиностанциите понастоящем - наличност и време за зареждане);
- нормален пробег с едно зареждане (не по-малко от 500км);
- голям пробег без дефекти;
- евтина поддръжка;
- достатъчно дълъг живот.
Другото е реклама.
12:11 21.11.2021
17 Хахаха
До коментар #14 от "Пилот на Ферари":
Може да подкараш кораб на ток, ама дългите и дебели кабели са проблем при презокеанските маршрути...12:14 21.11.2021
18 Мхм
До коментар #13 от "Хмм":
В Норвегия има доста фериботи на ток! Днес, сега в момента! Не е ще!12:27 21.11.2021
19 Мхм
До коментар #15 от "Електрошок":
В Норвегия, Осло, такситата Ягуар И-пейс се зареждат безкабелно отдолу с 50 кВ в момента, с възможност за зарядното до 500 кВ! Днес, сега в момента! Не е ще!Коментиран от #34, #40
12:30 21.11.2021
20 Мхм
До коментар #13 от "Хмм":
Първите електрически самолети вече са поръчани! Очакват се в 2026, малки самолети с между 9-11 места, по-късно ще излязат по-големи!Коментиран от #24
12:36 21.11.2021
21 Мхм
До коментар #15 от "Електрошок":
Ето ти видеото! И не се изпържиха, да знаеш! 😂😂Коментиран от #32
12:38 21.11.2021
22 Мхм
Коментиран от #33
12:40 21.11.2021
23 Авс
12:43 21.11.2021
24 Гост
До коментар #20 от "Мхм":
Електрически самолет дали ще успее да отлепи от пистата?Зарядните станция къде ще бъдат,в облаците ли?Коментиран от #25
12:44 21.11.2021
25 Мхм
До коментар #24 от "Гост":
Пътническите с гориво също не съм виждал да ги зареждат от въздуха!12:48 21.11.2021
26 Мхм
12:50 21.11.2021
27 Мхм
Коментиран от #28, #31, #37
12:53 21.11.2021
28 Гост
До коментар #27 от "Мхм":
Да не бъркаш електрически самолет с дрон?Как ще прелетиш от Европа до Австралия с електрически самолет?Коментиран от #29
13:07 21.11.2021
29 Мхм
До коментар #28 от "Гост":
С водород, добит от ток (чрез електролиза)! Което пак е ток! Така става, нали?13:09 21.11.2021
30 Нострадамус
13:13 21.11.2021
31 Пилот на Ферари
До коментар #27 от "Мхм":
Какви булдозери , какви трактори. Ти представяш ли си трактор с плуг между 6 и 9 тела , като го забиеш в земята какво става ? Тоя трактор на ток не може го отлепи плуга от място . Същото е и с булдозера.Ако говориш за дякое дворно с едно тяло и оране 15 -20 сантима - може .
Коментиран от #45
13:45 21.11.2021
32 Електрошок
До коментар #21 от "Мхм":
Видео гледам само за т@ш@к-за сериозните неща има учебници!13:49 21.11.2021
33 Пилот на Ферари
До коментар #22 от "Мхм":
Тоя ферибот изминава 40 километра и после го зареждат две седмици.Коментиран от #35
13:49 21.11.2021
34 Електрошок
До коментар #19 от "Мхм":
Научи се как се пишат физичните величини в електротехниката.Коментиран от #36
13:51 21.11.2021
35 Мхм
До коментар #33 от "Пилот на Ферари":
Хахахаха! Не! Ферибота върви постоянно, като се зарежда за 7 минути при всяко пресичане, докато товари колите за обратно! Като времето за заряд е по-малко от времето за товарене!Коментиран от #39
13:52 21.11.2021
36 Мхм
До коментар #34 от "Електрошок":
Ти се научи! Незнам какъв Електрошок си! Мощността на зареждане е в кВ (киловат), така както ти е и на видеото! Ясно?Коментиран от #44
13:54 21.11.2021
37 Пилот на Ферари
До коментар #27 от "Мхм":
Тоя самолет е само прототип. Планират го за след 2024 година. И ще вози 9 човека до 1000 километра. Реално на по малко. После една седмица в контакта .Ако трябва да смени един A380-800 с 525 пътника на 15 500 километра - не мога да сметна колко такива ще трябват !
Коментиран от #38
13:55 21.11.2021
38 Мхм
До коментар #37 от "Пилот на Ферари":
Написах! Ще са на водород!Коментиран от #41
13:59 21.11.2021
39 Пилот на Ферари
До коментар #35 от "Мхм":
Производителят пише друго . "Корабът е захранван от система от батерии с капацитет 4,3 мегаватчаса и време за бърз заряд минимум 9 часа."Коментиран от #49
13:59 21.11.2021
40 Електрошок
До коментар #19 от "Мхм":
Говоря за безжично предаване на електроенергия на големи разстояния!Ама не вицовете за Никола Тесла и извличане на енергия от вакуума.Такива клипчета са за такива като теб дилетанти.Един такъв всезнайко ме обиждаше,че съм "диМетант":)Коментиран от #43
14:00 21.11.2021
41 Пилот на Ферари
До коментар #38 от "Мхм":
Сега пък на водород ли станаха ?Клипът на самолета дето си го дал пише на ток .
Коментиран от #47
14:02 21.11.2021
42 Ами ...
14:03 21.11.2021
43 Мхм
До коментар #40 от "Електрошок":
Това не съм го писал аз! Не е мой коментар!Коментиран от #48
14:07 21.11.2021
44 Електрошок
До коментар #36 от "Мхм":
Виж ся,брато-на кирилица "кв"в електротехниката означава киловолт,а квт означава киловат.Като напреднеш,ще разбереш и какво означава квтч.Успех!Коментиран от #46
14:08 21.11.2021
45 Мхм
До коментар #31 от "Пилот на Ферари":
Абе пилотчо, карай си Ферарито и не се занимавай с неща които не са ти ясни! По-добре е за теб! Иначе, се излагаш неподготвен!Коментиран от #53
14:09 21.11.2021
46 Мхм
До коментар #44 от "Електрошок":
Аз го пиша от латиница! За това ти го написах и цялото киловат! Волт е напрежението, ампер е тока, кВч е енергията и т. н. ! Завършил съм електротехника и електроника! Па ти си Електрошок, а за нищо електрическо не си чувал! Да не те е прал тока, че си с този Ник?14:12 21.11.2021
47 Мхм
До коментар #41 от "Пилот на Ферари":
Ами на ток е! Писах за големите самолети, където летят чак до Австралия, като въртят земното кълбо няколко пъти, те ще са на водород. Малките самолети ще са на ток!14:13 21.11.2021
48 Електрошок
До коментар #43 от "Мхм":
Е не мога да ви отлича,извинявай!14:14 21.11.2021
49 Мхм
До коментар #39 от "Пилот на Ферари":
Производителя си пише, каквото иска. Енергията необходима за преминаване на ферибота се зарежда за 7 минути! Това ви е трудно да се обясни! Този ферибот, не изразходва всичката енергия! И той пълни само това, което е изразходил!Коментиран от #54
14:16 21.11.2021
50 Електрошок
Коментиран от #51, #52
14:24 21.11.2021
51 Мхм
До коментар #50 от "Електрошок":
👍👍Супер!14:29 21.11.2021
52 Интересно
До коментар #50 от "Електрошок":
Какви батерии позлваш под 1.5 волтаКоментиран от #56
17:09 21.11.2021
53 Пилот на Ферари
До коментар #45 от "Мхм":
А прочете ли че е само тест ?Американският производител на трактори "Джон Диър" е публикувал проекта си за трактор с абсолютно масивна батерия 150kWh с обхват от около 55 километра (34 мили) ???!!!!!
Коментиран от #55
17:11 21.11.2021
54 Пилот на Ферари
До коментар #49 от "Мхм":
И колко изразходва като батерията е за разстояние не повече от 40 километра ?Коментиран от #57, #59
17:13 21.11.2021
55 Гост
До коментар #53 от "Пилот на Ферари":
При тракторите се измерва в моточасаработа.Коментиран от #61
17:24 21.11.2021
56 Електрошок
До коментар #52 от "Интересно":
Приемника запазва работоспособност до 0,9v.Това е долната граница на разреждане на повечето хим. елементи.17:33 21.11.2021
57 Гост
До коментар #54 от "Пилот на Ферари":
Обзалагам се този трактор няма да изкара 8 часова смяна при оран.След това ще го прибират с теглене.На нивата зарядна станция няма.17:33 21.11.2021
58 PLAID
До коментар #1 от "Да бе":
Грешиш. Настоящето. Semi камиона: 1000 км пробег, 30 мин. заряд на Tesla Megacharger. Ускорение до 100: 5 сек. По-бързо от всичките ЛЕКИ коли на Фауве :D Конкypeнтите (Волво, Scania, BYD): 300 км пробег, зареждане 1.2-2.5 часа. Нямат батериите на Тесла: 4680. Нямат моторите на Тесла: еднакви в Semi и Модел 3. Нямат шаситата и кабините на Тесла: челно съпротивление 0.32 срещу нормални тухлени камиони с батерии. Нямат централна седалка, видимост навсякъдв и бронирани стъкла - серийно. Нямат гаранцията на Тесла: 1.6 млн. км. Нямат софтуера и архитектурата на Тесла: един суперкомпютър, управляващ абсолютно всичко. Нямат НИЩО. Най-голямата транспортна компания в света се казва.... Tesla Motors inc. с милиони камиони без шофьор, работещи 24/7. Най-голямата енергийна компания e .. същата. Глобална мрежа от зарядни станции, фотоволтаични панели и централи Tesla MegaPack. Най-голямата компания изобщо в света е... TESLA - с милиони TeslaBot роботи, извършващи механичен труд, с най-голямата мрежа за сателитен интернет и навигация StarLink, с най-голямото производство на космически кораби, ракети и оборудване SpaceX и още 40 компании във всички области на живота. Петима Петко не чакат. Прогресът е като изгрева и залеза - харесва ли ти или не - не може да бъде спрян.Коментиран от #60, #62
17:37 21.11.2021
59 Електрошок
До коментар #54 от "Пилот на Ферари":
Обикновен трактор в нормална почва не по-малко от 50квт за час,демек три часа ихо и после...тихо!17:39 21.11.2021
60 Гост
До коментар #58 от "PLAID":
Това Семи за коя година го отложиха?Пак лъжеш,с малката батерия 500 км и 800 км с голямата.17:48 21.11.2021
61 Пилот на Ферари
До коментар #55 от "Гост":
Моточаса е когато е с мотор / двигател/ . За случая производителя го дава за пробег . Само дето не е писал дали става въпрос за движение или за оране .18:51 21.11.2021
62 Тесланар
До коментар #58 от "PLAID":
На лъжата краката са къси и затова всички Тесланари са джуджета. Тоя митичен камион и батерии не се произвеждат серийно в момента и май като им дойде времето ще са изостанали технологично от Quatumscape, Northvolt и китайчетата...20:52 21.11.2021
63 САТЪРА НА ХАНА
......
ПОНЕЖЕ БАТЕРИИТЕ ТЕЖАТ МНОГО ..... И ТЕГЛО КЪМ ЕНЕРГОВЪОРЪЖЕНОСТ , ВИНАГИ ЩЕ Е НА СТРАНАТА НА БЕЗИНОВИЯ ИЛИ ВОДОРОДНИЯ ДВИГАТЕЛ ( И ГАЗОВИЯ СЪЩО )
10:03 22.11.2021
64 Възмутен
00:18 13.12.2021