През следващите девет години автомобилните производители по целия свят ще инвестират 515 милиарда долара в разработването на електрически превозни средства. Информацията е на Reuters, които допълват, че само преди три години тази прогноза беше около 300 милиарда.
Промените се налагат заради планираните забрани на двигателите с вътрешно горене и изместването на пазара към автомобили на "акумулатори". Много държави са целеустремени да спрат да продават нови бензинови и дизелови автомобили до 2030 г., а САЩ планират да увеличат пазарния си дял на електрически превозни средства до 50% през същия период.
Volkswagen Group, която все още се възстановява от дизеловия скандал от 2015 г., ще стане лидер по размер на инвестираните средства. Концернът инвестира 110 милиарда долара в електрически автомобили и батерии - 20 процента от общия брой. Това прави милиони електрически превозни средства в Европа, Китай и Северна Америка.
Другите немски производители, BMW и Daimler, ще инвестират съвместно 75 милиарда долара, а около 60 милиарда долара ще бъдат изразходвани от американските General Motors и Ford.
Сред китайските компании най-голямата инвестиция от 100 милиарда долара е планирана за SAIC, партньор на Volkswagen и General Motors. Японските марки забележимо изостават от тенденцията: Honda, Toyota и Nissan заедно ще похарчат по-малко от 40 милиарда долара.
По-рано експерти от PricewaterhouseCoopers дадоха прогноза за развитието на пазара на електрически автомобили за Русия. По техни изчисления тя ще се увеличава с 1,5 пъти годишно, а до 2030 г. в страната ще има регистрирани 630 000 "зелени" коли, включително търговски. В същото време правителството очаква през същия период автомобилният парк да се увеличи до 1,4 милиона екземпляра.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този
Коментиран от #3, #11
13:28 10.11.2021
2 DrivingPleasure
13:30 10.11.2021
3 DrivingPleasure
До коментар #1 от "Този":
спокойно колега ще се намери кой - като накарат последния глупак купил такава да си плати за рециклирането и ще се намери някой тарикат да му вземе парите :)13:32 10.11.2021
4 Машала
Коментиран от #5, #6, #9
13:37 10.11.2021
5 Този
До коментар #4 от "Машала":
Не, защото САЩ изпуснаха юздите на ДВГ и вече дори собствената им измислена нация не купува собственото производство. За това се наляха милиарди държавни пари в частна компания, само и само да са първи и данъкът на отива в тяхната хазна!Коментиран от #7
13:45 10.11.2021
6 Точно обратното е
До коментар #4 от "Машала":
Ако приемам всичко което си написал, но с обратен знак, ще си абсолютно прав. Само богатите ще могат да карат ДВГ защото само те ще могат да си го позволят. Автомобилните компании няма да могат да продават на бедните евтини автомобили, а след това да им съдерат по няколко кожи за обслужване и зареждане. Богатите няма да продават енергийните ресурси на бедните на каквито си решат цени, за да печелят. Вече се разбиват доста Монополи и всичко се децентрализира, за да има истинска пазарна икономика, а не няколко автомобилни конгломерата които се броят на пръстите само на едната ти ръка, да диктуват какво ще става в автомобилния свят. Ще ми кажеш ли поне една успешна автомобилна фирма създадена през последните не 10, не 20 а 50 години? Крайно време беше този монопол да бъде разбит и да се спре с конфекцията и липсата на конкуренция.Коментиран от #14
14:52 10.11.2021
7 Вече съвсем ви умряха опорките
До коментар #5 от "Този":
Щом започнахте да говорите глупости от сорта, че данъците при продажби на автомобили на Volkswagen и Toyota в Щатите отиват в Германия и Япония. По-голяма глупост скоро не бях чел!Все едно като си купиш китайски телефон за 500 лв, 20% ДДС отиват в Китай под формата на 100 лв? Ама наистина живеете в паралелна реалност, в която всичко е точно обратното на нашата!
15:13 10.11.2021
8 Не мога да разбера
Коментиран от #10
15:19 10.11.2021
9 Тцтцтцтц
До коментар #4 от "Машала":
Аре стига с тези скъпи електрички и евтини ДВГ! Виж цените на електричките, ако искаш погледни цените на стари Лийф и ще видиш, че са по-евтини от други каруци на тези години с ДВГ и навит километраж! А и батериите им издържат повече от новите ДВГ!16:22 10.11.2021
10 Mara bara
До коментар #8 от "Не мога да разбера":
За идея си нямаш колко си прав , друже.Точно така е.
Дела трябват , а не думи.
Уви при автомобилните компании явно е абсолютно същото като при хората - който не е способен на големи дела , разбита основно на големи думи.
Респект към Тесла.
20:24 10.11.2021
11 TSLA®
До коментар #1 от "Този":
"Батерий" - това някакъв римски пълководец ли е и каква връзка има той с темата? Гледайте си само децата като излизат от училище да не пишат "Кой сме ние?", че ще ги спукат от е-бавки. По темата: на теб кой ти рециклира филтрите, ремъците, свещите, чувалите стари чаркалаци и кофите старо масло и антифриз? Храстите и деретата? Нищо ново. 100% електрификация на транспорта е неизбежна по 3 причини: I. Ауспух II. Петрол III. Атомна (АЕЦ), Вятърна (ВяЕЦ), Слънчева (ФЕЦ), Водна (ВЕЦ) и Геотермална -> Чиста, Вечна Енергия -> 0 (нула) лв/км, 100% кеф20:38 10.11.2021
12 Помните ли рекламата на една банка?
07:49 11.11.2021
13 А познайте
12:12 11.11.2021
14 ДВГ
До коментар #6 от "Точно обратното е":
Конкуренция ще настане когато одидеш да си плащаш тока, след 10г. ако не ти децата ти! Сега с малко електрокари цената на тока се качва за понататък не ми се и мисли! И ще спрем да сеем и на тази земя ще поставим волтаици и вятърни мелници тогава ще ядеш х.. си !!!14:06 11.11.2021
15 Нищо
14:30 11.11.2021
16 789
05:06 20.11.2021
17 Идиоти!
00:44 09.04.2022