Отдавна е доказано, че електрическите превозни средства са много по-евтини за експлоатация от техните авалози с двигатели с вътрешно горене. Въпреки това действителният живот на батерията все още е открит въпрос. Клиентите се интересуват много колко време ще им издържат фабричните батерии, но дори и за производителите това често е загадка. „Всяка отделна батерия се влошава всеки път, когато я зареждате и разреждате“, казват специалистите.
Уви, както батерията - лично на вашето електрическо превозно средство, така и всяка акумулаторна литиево-йонна батерия неизбежно ще намали първоначалния си капацитет с течение на времето. Темпът на този спад обаче е неизвестна променлива. Способността на батерията да поддържа заряд за дълго време се влияе от буквално всичко: от обичайния ви начин на зареждане до химическия състав на компонентите на батерията. Въпреки това, от многото фактори, допринасящи за влошаването на батериите в електрическите превозни средства, все още могат да се разграничат четири основни.
Бързо зареждане
Самото бързо зареждане не води непременно до ускорено разграждане на батерията. Съпътстващото прегряване обаче може да доведе до влошаване на вътрешните елементи и в резултат на това по-малко литиеви йони ще се преместят от катода към анода. За щастие, интензивността на такова термично износване не е толкова висока, колкото изглежда на някои.
Температура на околната среда
Замръзването може да забави зареждането на електрически автомобил и временно да ограничи неговия обхват. Топлината, от друга страна, ускорява зареждането, но продължителното излагане на горещи условия може да повреди батерията. Така че, ако колата ви чака предимно на открито, по-добре е да я оставите включена в контакт, за да може да използва външно захранване за охлаждане на батерията. Разбира се, ако батерията има охладителна система.
Пробег
Има един закон за всички акумулаторни литиево-йонни батерии: колкото повече цикли на зареждане, толкова повече износване. Tesla твърди, че батерията на Model S показва около 5% деградация след 40 000 км. Според графика следващите 5% от капацитета ще бъдат загубени за около 200 000 км. Разбира се, тези цифри са получени въз основа на статистика, така че не можете напълно да им се доверите. В края на краищата в батериите има дефектни клетки, ефектите от които графиката на спада на капацитета не отчита.
Време
Най-забележимият ефект върху състоянието на батерията обаче не е пробегът, а времето. През 2016 г. Марк Ларсен твърди, че неговият Nissan Leaf ще загуби около 35% от капацитета на батерията си до края на осемгодишен период. Което, разбира се, е много. Вярно е, че ранните моделът Leaf страда от такава сериозна деградация. При по-новите версии батерията е получила течно охлаждане и трябва да загуби капацитет много по-малко.
Профилактика
За да поддържате батерията си в отлично състояние през годините, препоръчваме следното.
- Ако вашият електрически автомобил стои дълго време на слънце през летните месеци, опитайте се да го оставите свързан със зарядно устройство, когато е възможно. А ако имате Nissan Leaf или друго електрическо превозно средство с батерии без течно охлаждане, паркирайте го на сянка, където е по-хладно през горещите дни. Ако имате късмет и вашият електромобил има охлаждане на батерията, отделете 10 минути, за да подготвите предварително батериите, преди да шофирате. Това ще ги предпази от прегряване дори в най-силните горещини.
- Както вече споменахме, постоянният ток от 50 kW не вреди на батерията толкова, колкото мнозина си мислят. Въпреки това, ако шофирате предимно в града, зареждането с променлив ток ще бъде по-евтино и като цяло по-удобно. Освен това, гореспоменатото проучване не засяга съвременните зарядни устройства от 100 или дори 150 kW, от които повечето нови електрически превозни средства могат да се зареждат.
- Не позволявайте зарядът на батерията да падне под 10-20%. Всяка електрическа кола може да се движи с последния процент заряд, но избягването на тази критична зона е добра идея по отношение на здравето на батерията.
- Ако имате Tesla или друго електрическо превозно средство, което ви позволява ръчно да ограничите максималното ниво на зареждане, за ежедневна употреба, не зареждайте батерията повече от 90%.
Употребявана електрическа кола?
Акумулаторните батери са с гаранция от 8 години или 160 000 км, така че все още е валиден за много употребявани електрически автомобили. Гаранцията покрива влошаване, ако капацитетът на батерията падне под 70%. Разбира се, това ви позволява да погледнете по-спокойно в бъдещето, но все пак е по-добре да изберете такъв екземпляр, който има повече останала гаранция.
Тук няма откровение: с най-голяма предпазливост трябва да се отнасяте към стар електрически автомобил или с голям пробег. Технологията на батериите днес е много по-напреднала, отколкото преди десетилетие. Ето защо е по-добре да доплатите за по-нова версия, отколкото да платите за следгаранционна смяна на батерията по-късно.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Саше
Коментиран от #3
16:35 11.11.2021
2 Петю
Коментиран от #4
16:40 11.11.2021
3 БАЙ Х@Й‼
До коментар #1 от "Саше":
Що бе ❗ Слагаш теглич, едно ремарке с агрегат или втора батерия и си О.К.‼️16:41 11.11.2021
4 БАЙ Х@Й‼
До коментар #2 от "Петю":
За сега около 50% от цената на МПС! Ама като ти сложат ЕКО такса за утилизация на старата .......16:43 11.11.2021
5 гост
Коментиран от #9
16:44 11.11.2021
6 onq s konq
Коментиран от #11
16:54 11.11.2021
7 DrivingPleasure
Препоръката е да не падаш под 20 и да не надвишаваш 90% - тоест от 300те км пробег на "масовите" да ползваш 200. Да караш само при идеална околна температура и да си купиш нова след изтичане на гаранцията.
Между другото мит е, че е евтина за експлоатация, едни австралийци показваха, че е по-скъпо да караш модел 3 вместо М3
А... и П.С. много производители минават на по-евтини батерии и компоненти по задвижването, заради липса на ресурси - тосет малки пробези с голямо ел потребление... а откато превключихме на чиста енергия въглищата са с рекордно потребление :D :D :D
... електрофили, СЪР :D
Коментиран от #14
16:56 11.11.2021
8 Гост
17:00 11.11.2021
9 Грета Тунберг
До коментар #5 от "гост":
Едва ли ти ще си този смелчага, скъпи.Тесла няма да си купиш дори и втора употреба.Може да си купиш електрическо колело..... втора употреба.17:01 11.11.2021
10 Къш-къш
17:37 11.11.2021
11 От чужбина
До коментар #6 от "onq s konq":
Глупости! Тем се монтират т.нар термоелектрически генератори. Като източник на топлина се ползва отработено ядрено гориво което е много силно радиоактивно и отделя топлина в продължение на много години. НЕ остатъчния уран отделя топлината, а продуктите от делене. В някои версии това гориво е преработено за да се отдели точната съставка която отделя най-много топлина. Така "генератора" е по-компактен и дълговечен. В действителност цялото количество отделена енергия от отработилото гориво е многократно по-малко отколкото същото гориво е отделило докато е работело в ядрения реактор. Освен това термоелектрическите преобразователи са т.нар Хром-Алуминиеви двойки, с доста ниско КПД. Предимствата са дълговечност и липса на всякаква поддръжка. Подобни "генератори" са се използвали за разни дълбоководни сонди разхвърляни из океаните.17:40 11.11.2021
12 Рав4
17:41 11.11.2021
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Баварец
До коментар #7 от "DrivingPleasure":
Е, не е много убава, но скоро като видиш новия въглероден данък, ще стане по-убава! А, като видиш и таксите за влизане в града, както и годишния данък на "пушилката", ще крещиш, че е най-убава. Ще се молиш дори, но няма, защото ще е толкова скъпа, че ще си сложиш плакатче и отвреме-навреме ще подгряваш със СпаркКоментиран от #15, #79
18:45 11.11.2021
15 DrivingPleasure
До коментар #14 от "Баварец":
Значи викаш новата технология ще бъде въведена не защото има конкурентни предимства, а защото ще наложим безумни и с нищо неоправдани данъци на старата...е колега, ето за това никога няма да съм електрофил - просто е кофти да си толкова тъп
-----
П.С. (не се разбира от начина по който си написал одобряваш електропростотията или не за това "тъп" не е лично, разбирай го според позицията си)
Коментиран от #17
19:26 11.11.2021
16 Това конкурентно предимство ли е?
И така, Дан симулира цикли на зареждане и разреждане от 0 до 80%, което се равнява на около 350 километра пробег в съвременните електромобили Tesla. След 10 хиляди цикъла батериите все още са в изправност с приемливо ниво на влошаване на качеството на заряда.
Това е еквивалентно на 3.5 милиона километра за автомобил. Освен това Дан потвърди добре известния факт, че батериите се влошават най-вече, когато са напълно заредени и напълно разредени. В същото време, ако една частично изтощена батерия се презареди с 25-50%, но не до пълното си ниво, тогава дори след 15 хиляди цикъла има минимално разграждане на елементите в нея, а понякога такова изобщо не се наблюдава.
Според професора ежедневните пътувания до работното място са идеални, когато зарядът падне от 80% на 70%, последван от презареждане обратно до 80%. В този случай батерията може да издържи почти вечно. Дан също така отбелязва, че в мобилни устройства като смартфони или лаптопи потребителите са склонни да зареждат батериите си до 100% и често ги разреждат до 0%, което ги кара да се развалят след няколко години.
Коментиран от #22, #80
19:38 11.11.2021
17 Предишния отговор беше до тебе
До коментар #15 от "DrivingPleasure":
Ти понеже си зле със сметките : "В същото време, ако една частично изтощена батерия се презареди с 25-50%, но не до пълното си ниво, тогава дори след 15 хиляди цикъла има минимално разграждане на елементите в нея, а понякога такова изобщо не се наблюдава."Нека ти го сдъвча защото няма да го разбереш иначе. Дори да приемем че 50% от капацитета е само 200 километра, 15000 цикъла по 200 километра са само 3 милиона километра без влошаване на капацитета на батерията. Ако ти се вижда малко като дневен пробег и изминати километри, ще ти сметна и колко са 15000 дневни цикъла това са 41 години и един месец. И това ли ти се вижда малко?
Коментиран от #23, #81
19:44 11.11.2021
18 Алекс
Ами като правиш такива разсъждения купи си тогава една такава електричка и векувай с нея, че 3 милиона км.и 41 години са много ама наистина много...!!!!
Коментиран от #20
20:00 11.11.2021
19 Никой не кара толкова километри
15 000 цикъла по 40квч са 600 000квч съхранение на енергия почти без промяна на капацитета на батерията. Само по 10ст. да пести или печели собственика от киловатчас, са 60 000лв. без да мръдне батерията. При при цена на нова батерия 100$/квч, цялата 80квч батерия ще струва 8000$ при смяна.
Коментиран от #24, #25
20:13 11.11.2021
20 Разбира се
До коментар #18 от "Алекс":
Само да им разрешат да връщат в мрежата, както nissan leaf, на мига ще си купя една, за да я ползвам за power bank на колела. Искрено се надявам да го направят, когато започнат серийното производство на тези батерии в завода в Берлин. Веднага ще утроя броя на фотоволтаиците на покрива, а вие се подигравайте колкото си искате и обяснявайте кое е невъзможно.20:17 11.11.2021
21 ел техник
20:41 11.11.2021
22 Turbo
До коментар #16 от "Това конкурентно предимство ли е?":
Тесльо пак доказваш,че си зле със математиката хахахаха за три години изследвания този простфесор за да постигне 10-15 000 цикъла на презареждане,трябва да е правил по 40 до 60 цикъла на зареждане и изразходване на енергията на ден,което е практически невъзможно хахахаха като лъжеш,поне лъжи с мярка.Коментиран от #26, #37
20:44 11.11.2021
23 DrivingPleasure
До коментар #17 от "Предишния отговор беше до тебе":
Знаеш ли, предлагам ти да си купиш една такава (за която дори Мъск който е пълно плямпало) не посмя да се похвали на батери дей даже и с половината на показателите, които посочваш.Купи си, и 2061ва година ако си още с нея и не е умряла ще ти платя парите, които си дал за нея :) То бива фантазии, бива, ама вие прекалявате :)
20:47 11.11.2021
24 Turbo
До коментар #19 от "Никой не кара толкова километри":
Вместо да смяташ колко стотинки ще изкараш с фантазиите си да продаваш ток хахахаха по добре помисли как да изкарваш повече пари хахахаха вместо да пишеш цял ден за глупавите си идеи по форумите.20:48 11.11.2021
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Турбо пътешественика във времето
До коментар #22 от "Turbo":
"Тесльо пак доказваш,че си зле със математиката хахахаха за три години изследвания този простфесор за да постигне 10-15 000 цикъла на презареждане,трябва да е правил по 40 до 60 цикъла на зареждане и изразходване на енергията на ден,което е практически невъзможно хахахаха като лъжеш,поне лъжи с мярка."Това от твоите години ли са? По колко дни има една твоя година?
По мои сметки, при 5000 цикъла годишно и 60 цикъла на ден, както си ги сметнал, твоята година би трябвало да има 83,33 дни. Ами нищо ново под слънцето. С твоите сметки, толкова.
В конкретния случай 10000 цикъла за три години девет цикъла на ден. Напълно възможно и теоретично и практически! 2,6 часа на цикъл от 0 до 80%.
Хайде спри да даваш цифри, че всеки път се излагаш, ама яко!
Коментиран от #27, #28, #39
21:15 11.11.2021
27 Turbo
До коментар #26 от "Турбо пътешественика във времето":
Тоя простфесор денонощно ли работи,365 дни в годината хахахахаха работните дни за година са около 250,без събота неделя и официалните празници хахахахаха 15000:250=60 цикъла10000:250=40 цикъла за ден хахахахаха хахахахаха тоя простфесор няма ли почивка,работи по 24 часа в денонощието хахахаха батерията 4680 от септември 2020 г още си е на картинка.
Коментиран от #29
22:03 11.11.2021
28 Turbo
До коментар #26 от "Турбо пътешественика във времето":
40 цикъла по 2,6 =104 часа60 х 2,6=156 часа
Пак разтегли денонощието над 24 часа хахахаха
расте ли,растели ти нослето?
Коментиран от #31
22:14 11.11.2021
29 Абе пътешественико във времето
До коментар #27 от "Turbo":
Ти за три години 250 работни дни ли имаш? По 83,3333333 дни на година? По 6,94444444 работни дни в месеца?По 1,6025641 работни дни в седмицата? Вярно си скаран както с математиката, така и с хронологията! Пак те съветвам ПО НИКАКЪВ ПИВПД ДА НЕ СПОМЕНАВАШ ЦИФРИ !
Всяко споменаване си е жива излагация за тебе! Сега беше поредната, но със сигурност не е последната!
Коментиран от #30, #32
22:19 11.11.2021
30 Turbo
До коментар #29 от "Абе пътешественико във времето":
Дори и така пак не ти излизат сметките хахахаха 15000:750=20 цикъла по 2,6 часа/цикъл=52 часа ти излиза денонощието22:38 11.11.2021
31 Не слушаш и това е
До коментар #28 от "Turbo":
СПРИ С ЦИФРИТЕ, ИЗЛАГАШ СЕ!250 дни по 24 часа ли е работния ден на професора? Да не мислиш, че ръчно разрежда и зарежда батериите и стои с Мултицета в ръка да мери токове и напрежения и да изчислява капацитета на батерията? Всеки тестер на батерии за 10 долара прави всичко това автоматично и записва резултата. Сещаш ли се какъв хардуер и софтуер използва професора? Разбира се, че за трите години, които са 1095 дни в нашата реалност, а не 250 дни, батериите са се зареждали денонощно без почивка, заедно със стотици други батерии. Тези са дали най-добрите резултати и производството на новите батерии ще се основава на тяхната технология.
Коментиран от #33, #34
22:46 11.11.2021
32 Turbo
До коментар #29 от "Абе пътешественико във времето":
10000:750=13,3 цикъла по 2,6=34 часа ти излиза денонощието хахахаха този простфесор е правил опитите си на друга планета.22:46 11.11.2021
33 Turbo
До коментар #31 от "Не слушаш и това е":
Ти се спри да лъжеш хахахаха че ти порасна носа Пиано кои хахахахаКоментиран от #35
22:48 11.11.2021
34 Turbo
До коментар #31 от "Не слушаш и това е":
Добре бе тесльо 15000:1000=15 цикъла на ден по 2,6 =39 часа ти излиза денонощието хахахаха дори всичко да е автоматично,пак не излизат изчисленията хахахаха по малко лъжи,че да не те хващат.Коментиран от #36
22:53 11.11.2021
35 Хайде сега пак прочети
До коментар #33 от "Turbo":
"В конкретния случай 10000 цикъла за три години девет цикъла на ден. Напълно възможно и теоретично и практически! 2,6 часа на цикъл от 0 до 80%. Хайде спри да даваш цифри, че всеки път се излагаш, ама яко!"Това го казах в първото мнение и не съм го променвл още. Хайде погледни ти колко пъти си смени мнението, за да донагласиш реалността към своята.
В нашата реалност трите години имат 1095 дни, а по нашата математика 10 000/1095= 9,13242009 зареждания за денонощие. В нашата реалност денонощието има 24 часа. 24/9,13242009= 2,628часа = 2 часа, 37 минути и 41 секунди за един цикъл зареждане/разреждане в нашата реалност.
Как е в твоята реалност и при вашата математика? 40 или 60 зареждания в денонощие?
Слушай се в съвета ми и не казвай цифра дори когато те питам колко е часа в момента защото пък ще се изложиш и ще кажеш 86 часа и 108 минути и дата 108 февруари 6807 година.
23:06 11.11.2021
36 Спри да пишеш цифри че се излагаш
До коментар #34 от "Turbo":
15000 цикъла не са от 0-80% , а са доста по-кратки цикли. Прочети отново десетина пъти и дано го разбереш : "В същото време, ако една частично изтощена батерия се презареди с 25-50%, но не до пълното си ниво, тогава дори след 15 хиляди цикъла има минимално разграждане на елементите в нея, а понякога такова изобщо не се наблюдава."По нашата математика при 15000 цикъла за три години са 13,6986301 цикъла на ден и се падат по 1,752 часа, което е 1:45:07,2 часа на цикъл.
Пак тотално бъркаш понятията и не знаеш кое по какво да умножиш и получаваш глупости!
23:22 11.11.2021
37 Пак питам пътешественико?
До коментар #22 от "Turbo":
"Тесльо пак доказваш,че си зле със математиката хахахаха за три години изследвания този простфесор за да постигне 10-15 000 цикъла на презареждане,трябва да е правил по 40 до 60 цикъла на зареждане и изразходване на енергията на ден,което е практически невъзможно хахахаха като лъжеш,поне лъжи с мярка." Това от твоите години ли са? По колко дни има една твоя година?Както виждаш повторил си че става въпрос за три години! 1095 дни по 40 или 60 цикъла са 43 800 или 65 700 цикъла според тебе. Егати батериите. При 350км на цикъл отидоха на 23 милиона километра. Ти направо изкопа дъното!
Коментиран от #38
23:49 11.11.2021
38 Гост
До коментар #37 от "Пак питам пътешественико?":
Мун40,какви хиляди милиони цикли си сънувал пак за батерии, които още не съществуват.То бива тесларски фантазии,но твоите ги няма никъде.Коментиран от #40
08:18 12.11.2021
39 Гост
До коментар #26 от "Турбо пътешественика във времето":
За да постигнеш 2,6 часа за пълен цикъл,това означава само бързо зареждане и разреждане.Няма такава батерият която да издържи 10 х. цикъла на такъв режим.Пак си спал отгънат и си сънувал с пръсти в контакта.Коментиран от #41
08:22 12.11.2021
40 Питай турбо пътешественика
До коментар #38 от "Гост":
Той пътува във времето и говори за някакви батерии на които 3 години подред правили ежедневни 40 до 60 зареждания. Нали и аз това му казвам, че в нашата реалност такива батерии все още не са измислени.Коментиран от #43
09:02 12.11.2021
41 Това да не ти е елхим-искра
До коментар #39 от "Гост":
Ти май въобще не си в час с новите технологии. Още първата Тесла през 2012-та зареждаше до 80% за 40 минути на 120 киловата зарядно. Сегашните зареждат за по-малко време на 250 киловатови зарядни. Тук говорим за още по-бързо зареждане на батерията, но въпреки това са я зареждали за час и половина. На това ли му викаш бързо зареждане, което скапва батерията? Въобще прочете ли че бързото зареждане не я скапва, а я скапва придружаващото загряване, което може да се избегне, ако охлаждаш батерията по време на зареждане?09:11 12.11.2021
42 AAAAAAAAAAa
09:14 12.11.2021
43 Гост
До коментар #40 от "Питай турбо пътешественика":
Съвременните батерии монтирани на електромобилите издържат до 500 цикъла.Ако се ползва буфер от 20 до 80% циклите се увеличават до 1000.Новите батерии 2680 колко цикъла ще изкарат ще се разбере чак като влязат в производство и употреба Мун40.10000 цикъла са в сферата на научната фантастика.Цикъл от 2.6 часа е твоя фантазия.
Коментиран от #45
09:26 12.11.2021
44 И не сменяй Ника
Коментиран от #46, #47, #54
09:29 12.11.2021
45 Пиши си като турбо
До коментар #43 от "Гост":
Сметките те издават, че си същия математик и пътешественик във времето. Как ще коментираш онази Тесла от 2013 година дето измина 1,3 милиона километра, като не може да направи повече от 400 км пробег с пълна батерия, тоест максимум 300 км с от 0 до 80% и то на теория! Последната батерия е сменяна над 500 хиляди километра с ремонтирана и тази ремонтираната е изминала 800 хиляди километра. Ще сметнеш ли колко цикъла са? 500 цикъла са 150 хиляди километра. И това са най-старите батерии 18 650. Батериите на Тесла модел 3 които са 2180 са много по-добри. Новите батерии 4680 пък са съвсем друга ера в технологиите на батериите. Щом най-старите издържат толкова при добър топлинен мениджмънт, колко ли ще издържат най-новите?Коментиран от #48
09:37 12.11.2021
46 Гост
До коментар #44 от "И не сменяй Ника":
Мун40, на колко киловата зарядна станция са зареждали.Коментиран от #49, #51
09:40 12.11.2021
47 Turbo
До коментар #44 от "И не сменяй Ника":
Смятал съм на ум,не на салфетка хахахаха от там е грешката09:42 12.11.2021
48 Turbo
До коментар #45 от "Пиши си като турбо":
През деня имам работа,правя кинти хахахаха не мога да вися цял ден във форума.Ако се чудиш защо ме нямаше цял месец,баща ми почина и не ми беше до спорове с теб.Имам си работа, клиентите тръгнаха.Коментиран от #50
09:45 12.11.2021
49 Аман от празни приказки
До коментар #46 от "Гост":
На 400кв зарядна станция са зареждали, но каква е връзката с темата? Някаква сметка ще дадеш ли като знаеш мощността или питаш ей така да си правиш вятър на устата?09:47 12.11.2021
50 Съжалявам!
До коментар #48 от "Turbo":
Искрени съболезнования за баща ти!Коментиран от #74
09:48 12.11.2021
51 Салфетките ли свършиха
До коментар #46 от "Гост":
Или батериите на калкулатора? Още ли не можеш да сметнеш, онзи с най-старите батерии на Tesla колко цикъла зарежда безплатно годишно на бързи зарядни станции, след като прави по 3 зареждания на ден. В нашата реалност годината има 365 дни, че да не правиш грешката от другата реалност, в която имало 83 дни.По твоите сметки за половин година животът на тази батерия би трябвало да свърши, защото 500 цикъла са 166 дни.
А пича си прави по 1000 зареждания на година и хич не му пука за разсъжденията ти!
Коментиран от #55
10:06 12.11.2021
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 Норге
ФАКТИ.БГ
Новини »
Авто »
Kia също се отказва от двигателите с вътрешно горене
11 Ноември, 2021 13:081 98725
Kia също се отказва от двигателите с вътрешно горене
kia-ev6-ev9-sporage-двигатели с вътрешно горене
Без повече бензинови и дизелови коли за корейската марка в Европа след 2035 година
Kia също се отказва от двигателите с вътрешно горене - 1
Галин Ганев
Галин Ганев
Автор във Fakti.bg
×
Ads by WayToGrow
Освен анонсирането на електрическия кросоувър Kia EV9, днес корейската компания направи още едно важно изявление, свързано с автомобилите с двигател с вътрешно горене и по-конкретно, техните продажби в Европа.
Kia също се отказва от двигателите с вътрешно горене - 2
Едва ли новината, че Kia е поредният автомобилен производител, който се отказва от бензиновите и дизеловите двигатели е изненада за някой, след като от Hyundai заявиха подобно нещо в началото на месец септември. От компанията обявиха, че ще се фокусират да преобразуват и заводите си в максимално щадящи околната среда съоръжения, като през 2045 година от марката се надяват да достигнат нулеви вредни емисии.
Kia също се отказва от двигателите с вътрешно горене - 3
По отношение на автомобилите с двигатели с вътрешно горене, корейската компания си поставя срок до 2035 година, когато ще бъдат продадени и последните модели с бензинов или дизелов двигател и 2040 година за други важни па
10:30 12.11.2021
54 Гост
До коментар #44 от "И не сменяй Ника":
Мун40,аз си изкарвам прехраната с труд и знанията от образованието си.Не мога да пиша денонощно.При тези условия, зареждане с 400 квт зарядна ще са нужни 2,16 часа зареждане.Остават 22 часа за каране с 140 км/ч.Възможно е но не всеки ден и то с двама шофьори.Дизела кара по над 1000 км на ден и на другия ден почива.Три години никой не може да кара по над 2000 км на ден.Батериите също няма да издържат натоварването.Производителя дава някакви данни които никога не са верни.
Коментиран от #59, #68
12:27 12.11.2021
55 Гост
До коментар #51 от "Салфетките ли свършиха":
Мун40 пак си измисляш опорките.Дай го този където зареждал по три пъти на ден да го проверя.Име адрес и телефон моля.Ти на дизела се подиграваш бил карал с памперси.С 400 км пробег и 3 зареждания това са 1200 км.И това всеки ден в годината без почивен ден.Няма отпуска почивни дни празници.Тоя да не спи по зарядните и да живее в колата си.Уля се яко в лъжите.Коментиран от #58
12:38 12.11.2021
56 BangoPehlivan
Коментиран от #62, #76
13:00 12.11.2021
57 Ехааа
13:08 12.11.2021
58 Склерозата ли те хвана
До коментар #55 от "Гост":
Този рекорд беше направен още през ноември месец 2019 година и досега е споменаван поне 100 пътиНикой не зарежда от 0 до 100 % , следователно зарежда поне три пъти за да мине 600 километра на ден, защото два пъти означава от 0 до 80%.
Коментиран от #60
13:18 12.11.2021
59 Нали ти казах че не ставаш
До коментар #54 от "Гост":
Как пък ги сметна тези 2,16 часа зареждане? Казах ти че ще се смеем и нищо не можеш да сметнеш, дори да ти кажа мощността на станцията. Просто ти се губят фундаментални неща.Коментиран от #61
13:19 12.11.2021
60 Клипа на рекорда
До коментар #58 от "Склерозата ли те хвана":
Ето ти и видеото13:28 12.11.2021
61 Гост
До коментар #59 от "Нали ти казах че не ставаш":
На теб ти липсват базови знания Мун40.Заредени са 856 квтч на 400 квт зарядна по твои данни.За колко часа общо е станало зареждането офлюх тесларски.Коментиран от #63
14:52 12.11.2021
62 Норге
До коментар #56 от "BangoPehlivan":
Никога повече не искам ръчка.Тук в тези задръствания и кръгово след кръгово..познай..пъплиш на полусъединител.Тук се износва най-бързо съединителя и десния шарнирен болт .
А съединителя струва тук направо майка си и баща си по сервизите.
Ръчката е вече отживелица,и мазохизъм.Родих се направо с автоматик.Като натиснеш гс педала и излита направо.А с ръчката е мъка ,докато тръгнат по светофарите и съм ги изял вече и забравил.Лошото е като се туткат пред теб.
Коментиран от #64
15:41 12.11.2021
63 Не ти липсва фундаментално мислене
До коментар #61 от "Гост":
Липсват и мисленето въобще! За колко време ти се зарежда телефона в контакт 230 волта 16 ампера? Мощността му е 3680w, а капацитетът на батерията ти е 15Wh. По твоята логика, батерията на телефона ще се зареди за 14,6739131 секунди. Направо пращиш от акъл.Коментиран от #65
16:13 12.11.2021
64 BangoPehlivan
До коментар #62 от "Норге":
Пожелавам ти да си вземеш електрически, или поне плъг ин хибрид с поне 100км Ел пробег, за да видиш колко по добре е от това да ходиш да се ръсиш 3лв за литър.Аз минавам 100км с 16 квч!, Което е има няма 4лв на 100.....ако плащам, но не ми се налага :)
А разбирачи, колкото искаш!
Коментиран от #90
17:02 12.11.2021
65 Гост
До коментар #63 от "Не ти липсва фундаментално мислене":
За цялото пътуване са заредили 865 квтч като са ползвали 400 квт зарядна станция.Колко време са зареждали.Делене на две числа се учи в началните класове Мун40.Коментиран от #67
18:42 12.11.2021
66 ТRIF
Ето Ви малко инфо за практиката:
Ако е възможно не зареждайте литиево - йон батерии над 80%. Зареждането над 80% скъсява значително живота на батерията.
Не я разреждаите под 20%. Ако използвате 80% зареждане до 40% разреждане при оптимални температура, разряд и заряд циклите на батерията се увеличават в десетки пъти.
Една корекция: При батериите има заряд и разряд. Презряд се нарича зарездане с ток по - голям от допустимия или продължаване на зареждане на вече заредена батерия.
Литий - йон батерите са доста различни според елементите които се използват в тях, технология и производител. Сравняваите ябълки с ябълки.
19:19 12.11.2021
67 Е така де!
До коментар #65 от "Гост":
И аз направих същото. Разделих капацитета на телефона ти 15 ватчаса на мощността на контакта 3680w и получих 0,00407608696 часа, което са 14,6739131 секунди. Значи телефонът ти се зарежда за толкова време. Виждаш ли колко си кух?Времето за зареждане не зависи само от мощността на зарядното, а от мощността, която може да поеме батерията. Дори на оригиналното 250 киловата зарядно на Tesla supercharger, зареждането с тази мощност трае само няколко минути, а след това мощността пада. При 50% заредена батерия мощността пада под 100 киловата, въпреки че мощността на зарядното продължава да е 250 киловата. Още като зададе въпроса за мощността на зарядното ми беше ясно колко си далече от истината!
19:50 12.11.2021
68 Турбо математика
До коментар #54 от "Гост":
И понеже постоянно сменяш Ника, да не мислиш че не знаем кой се крие зад този Ник? Да не мислиш че са много турбо математиците като тебе?"Мун40,аз си изкарвам прехраната с труд и знанията от образованието си.Не мога да пиша денонощно. При тези условия, зареждане с 400 квт зарядна ще са нужни 2,16 часа зареждане.Остават 22 часа за каране с 140 км/ч."
Ще ми обясниш ли как във вашата реалност при 22 часа каране със 140 километра изминавате 2780 км?
В нашата реалност още на 20-тия час, ще си изминал 2800км, а за следващите два часа ще си изминал още 280 км и ще станат общо 3080!
Искрено се надявам да не си изкарваш прехраната със знанията по математика!
Коментиран от #69, #70, #71
19:56 12.11.2021
69 Гост
До коментар #68 от "Турбо математика":
Теб си те ползвам за гаргара Мун40.Най накрая схвана че те будалкам.Тесла S може да зарежда на 400 квт зарядна но максималната мощност на зареждане е 200 квт.За 865 квтч ти трябват 4,3 часа и за шофиране ти остават 19,7 часа.За да измине 2781 км за това време трябва да карат с 141 км/ч средна скорост.Трудно постижимо.Особено 3 години по 365 дена.Батерията също няма да издържи.Коментиран от #73
20:14 12.11.2021
70 Гост
До коментар #68 от "Турбо математика":
Смяната на ника си е твой патент.Мен ще ме различиш по обръщението Мун40.Турбо те нарича теслю.20:17 12.11.2021
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 Гост
20:22 12.11.2021
73 Пак си прочел някъде нещо
До коментар #69 от "Гост":
Но отново не си го разбрал. Даже и не разбра какво ти написах. Максималната мощност е 250 киловата, а не 200 както си написал!И започни да правиш разлика между теория и практика. Турбо обясняваше как е теоретично невъзможно да се направят 10000 зареждания за три години, което са 9,13242009 зареждания за ден в идеални условия, а аз ти показвам как на практика в не чак толкова идеални условия са постигнати 13,5 цикъла.
Хайде познай ако е възможно да се получат 13 цикъла на практика дали е невъзможно да се получат 9 на теория?
20:53 12.11.2021
74 Turbo
До коментар #50 от "Съжалявам!":
Благодаря.От рака няма спасение.22:00 12.11.2021
75 Перър Динеков
19:37 13.11.2021
76 Тя ако беше по-добра Ф1 и WRC щяха да
До коментар #56 от "BangoPehlivan":
Карат и те с автоматици ама карат с ръчки, що ли!?19:38 13.11.2021
77 Въпрос към
00:05 14.11.2021
78 Гост
12:59 14.11.2021
79 Гост
До коментар #14 от "Баварец":
Ти не казваш, че електричката е убава, а че ще бъдем принудени да я харесаме насила.13:03 14.11.2021
80 Гост
До коментар #16 от "Това конкурентно предимство ли е?":
Тестовете в лаборатория се правят тогава, когато резултатите от тестовете на пътя не са задоволителни.Коментиран от #83
13:05 14.11.2021
81 Гост
До коментар #17 от "Предишния отговор беше до тебе":
Редовно забравяш да сметнеш и с колко ще падне капацитета на новата ти батерия, ако жена ти забрави да я зареди и я остави три дни разредена. Този отговор много те притеснява и ти винаги го отбягваш, като ни уверяваш, че всеки ден, всеки чс и всяка минута ще си следиш нивото на батерията, моментните цени на тока, че да спреш насред пътя за Бусманци, да зареждаш или да отдаваш в мрежата, понеже сега било най-изгодно според борсовите нива на цените, на тока.Коментиран от #82
13:10 14.11.2021
82 И какво ще стане?
До коментар #81 от "Гост":
И какво ще стане на батерията, ако остане разредена няколко дена? Ако не я забрави за половин година не е чак толкова голям проблем. По-голям проблем е да я забрави заредена на 100%. Ама и това няма как да стане, защото по подразбиране зареждането става до 80% и си стои толкова дори да я държиш три години включена в контакта.Коментиран от #84
13:45 14.11.2021
83 Я се разберете с другия гост
До коментар #80 от "Гост":
Той твърдеше че било невъзможно в реални условия да минаваш по 2780 км всеки ден и аз съм съгласен с него. Много по-лесно е да симулираш същите условия на температура, ток на зареждане и ток на разреждане, в лабораторията и да ги повтаряш отново и отново и отново и отново и така 10 хиляди пъти в продължение на три години докато си пиеш питието в хотела в Павел баня, докато батерията се зарежда от разрежда зарежда, разрежда, зарежда, разрежда, а на тебе ти плащат за тези изследвания.Или пък да пишеш по форумите или да чистиш листа в моя случай, докато работата си върви на автопилот в дори и в неделя. Други обаче държат лично да си свършат работата и въртят по 1000 километра на ден. Всеки си има глава на раменете и си я ползва както си реши.
Коментиран от #85
13:50 14.11.2021
84 Гост
До коментар #82 от "И какво ще стане?":
Тук говорим за литиево йонни батерии. Вие със старите телефони с никел метал хидридните батерии, можете да си ги държите на 0% цял месец. Литиево йонен телефон на 5% за две нощи вече няма да държи ток. Ще го зареждаш по два пъти на ден. Пробвай, щом си курназ.Коментиран от #87
15:33 14.11.2021
85 Гост
До коментар #83 от "Я се разберете с другия гост":
Не ми се измъквай, като ме пращаш при лудия. В лабораторни условия е едно. В реални е друго. Затова едните са лабораторни а другите са реални. Нали не смяташ да си ползваш колата само в лаборатория?Коментиран от #86
15:35 14.11.2021
86 Дрън-дрън
До коментар #85 от "Гост":
В лабораторията можеш да провериш как се държи батерията в много по-екстремни условия, отколкото в реалния живот. Как точно мислиш да поддържаш половин час 200 километра в час в реални условия! Ще затворят специално заради тебе някоя магистрала? Да не мислиш, че батерията прави разлика дали ще дърпаш от нея 50 или 500 kW за двигателя или за друг консуматор?Коментиран от #92
15:43 14.11.2021
87 Хайде бе?
До коментар #84 от "Гост":
Хайде изкарай някой стар телефон от чекмеджето и го зареди, да видим като е стоял толкова време на 0% дали няма да можеш да го заредиш?Коментиран от #91
15:47 14.11.2021
88 torus motun
Коментиран от #89
16:01 14.11.2021
89 ТRIF
До коментар #88 от "torus motun":
Матеряла за които споменаш ГРАФИИН или ГРАФИН (Graphene) е известен от 1962г. Въпреки чудесните му качества практическото му използване все още е много ограничено.22:10 14.11.2021
90 Норге
До коментар #64 от "BangoPehlivan":
Вече съм с Киа Соул,2020.452 км с едно зареждане.
11:36 15.11.2021
91 Гост
До коментар #87 от "Хайде бе?":
Изкарах, Нокия 3310, заредих, работи. Друго?21:00 16.11.2021
92 Гост
До коментар #86 от "Дрън-дрън":
Всички бодали си мислят така и после се чудят защо в реалността разходът не излизат, както пише в наръчника от лабораторните тестове.21:03 16.11.2021
93 УСА боклук
18:25 15.12.2021