В Китай беше проведено мащабно тестово проучване на електрически превозни средства и по-конкретно на това, как се чувстват те при минусови температури. Не е тайна, че при студено време батерията на електрическа кола бързо губи заряда си, а изданието MyDrivers проверява с колко точно намалява пробегът.
Тестовете са проведени в китайския регион Вътрешна Монголия, който е известен със силните си студове. По време на мащабното проучване присъстват наведнъж 40 електрически автомобила и plug-in хибриди. Те са напълно заредени и оставени навън за една нощ при температура на въздуха от -20 градуса по Целзий.
След това на сутринта електрическите автомобили потеглят по един и същ маршрут в града и по магистралата. В салона на всяка кола има шофьор и пътник, а климатикът е настроен на температура от +24 градуса по Целзий.
Оказва се, че средната загуба на автономен пробег е в диапазона 40 - 60 %. Колкото и да е странно, китайските електрически автомобили се оказват най-добрите за студено време. Електрически превозни средства с най-дълъг пробег с едно зареждане в студено време са:
NIO EC6 - пробег 336.9 от 615 паспортни км (45.22% загуба)
Xiaopeng P7 - пробег 316.2 от 670 км (-52.81%)
Zeekr 001 - пробег 298.4 от 606 км (-50.76%)
Нежа U - пробег 294.9 от 610 км (-51.66%)
HiPhi X - пробег 291.2 от 550 км (-47.05%)
Прави впечатление, че бюджетният електрически автомобил Wuling Hongguang Mini EV губи най-малък процент. Миниатюрната кола измина 103.2 км при паспортни данни от 170 км, тоест губи само 39.3% от запаса на енергия. Трябва да се отбележи, че добре познатите световни модели се представят значително по-зле от китайските електрически автомобили: