1 Февруари, 2022 14:07 11 205 195

Може ли електрическата кола да издържи 14 часа "на празен ход" в студа?

  • електромобили-
  • студ-
  • tesla model 3-
  • ford mustang mach e

Шофьори на Tesla Model 3 и Mustang Mach E разказват от първо лице

Може ли електрическата кола да издържи 14 часа "на празен ход" в студа? - 1

Отговорът на въпроса от заглавието даде скорошна снежна буря в САЩ, Вирджиния. Информацията за инцидента с щастлив край съобщи изданието Jalopnik. Става дума за силна снежна буря, която остави много автомобили по път I-95 във Вирджиния за 14 часа неподвижни. Сред тях има и няколко електрически превозни средства.

Шофьорът на Tesla Model 3 Дан Канинен, бивш висш служител на EPA, описа събитието по следния начин:

Може ли електрическата кола да издържи 14 часа "на празен ход" в студа?


„Когато кошмарът на пътя най-накрая приключи, шофьорите с коли с ДВГ се наредиха на дълги опашки на препълнените бензиностанции, а навигационната система на моя електрически автомобил ме насочи към най-близката отворена зарядна станция - такива има на всеки десет мили по магистралата. Въпреки екстремните условия, моята електрическа кола успя да стигне до зарядното устройство с оставащ пробег от петдесет мили (80 км).“

А ето как реалистично представи ситуацията друг участник в събитията Алекс Лауер, управлявал Ford Mustang Mach E:

Може ли електрическата кола да издържи 14 часа "на празен ход" в студа?


„Използвах отопляеми седалки и волан, но също така експериментирах с използването само на отопляемо пространство за краката. За да спестя енергия, след като достигнах комфортна температура в купето, изключвах всички електрически уреди на няколко пъти за по 15-30 минути. И колата се справи със студа много по-добре, отколкото очаквах. Моят Mach E работи 12 часа на място, като за това време използва енергия за само 50 мили (80 км). Мисля, че кола с ДВГ на празен ход би изгорила много повече гориво за това време."

Така че има отговор на въпроса, поставен в началото: Засядането в снежна буря в електрическа кола не е такова бедствие, както си го представяха някои. Какво би се случило, ако само електрически превозни средства бяха заседнали в снежната буря на път I-95? Тонове въглероден диоксид нямаше да бъдат изпуснати в атмосферата.


Поставете оценка:
Оценка 2.7 от 53 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Макгайвър

    24 21 Отговор
    Дачия как се справи ?

    Коментиран от #5, #48

  • 3 Емил

    43 16 Отговор
    Така трябва да е! ДВГ отопляват с отпадъчна топлина, т.е. КПД на отопление е много ниско, затова в колите за северните страни има печки!

    Коментиран от #102, #119

  • 4 Само да пуснат Тесла 3

    33 47 Отговор
    от европейския завод и си вземам веднага. Стига с тея боклуци дето оправяме повече отколкото караме.

    Коментиран от #7, #14, #15, #158

  • 5 Емил

    40 6 Отговор

    До коментар #2 от "Макгайвър":

    Статията сравнява автомобили - електрически и с ДВГ! За каруци не са правили изследване!

    Коментиран от #11

  • 6 жжжжжж

    41 9 Отговор
    абе нещо не се харчат масово , та не знам....

    Коментиран от #9, #12, #21

  • 7 Емил

    20 3 Отговор

    До коментар #4 от "Само да пуснат Тесла 3":

    Какви ще са цените?

    Коментиран от #19

  • 8 DrivingPleasure

    89 23 Отговор
    При загрял двигател ми е 0.4 литра на час консумацията - за тия 12 часа при поддържане на 28 градуса в купето (не експериментиране кое ще е харчи по-малко без да замръзна) ще "глътне" чутовните 5 литра.
    Какви туби, какво нареждане на бензиностанции какви 5 лева?!!!

    Коментиран от #13, #18, #22, #24

  • 9 Емил

    6 13 Отговор

    До коментар #6 от "жжжжжж":

    Що бе, няма непродадени! Пък и са повече от Ролсовете! ;)
  • 10 Реклама

    48 6 Отговор
    Дали е вярно? Едва ли. А може ли някой да разясни колко електричество е нужно за едно зареждане, колко струва производството му и от какво е произведено?
  • 11 DrivingPleasure

    31 12 Отговор

    До коментар #5 от "Емил":

    Объркал си се, точно 2те най-големи каруци са главни герои в статията!
  • 12 😂😂😂

    8 6 Отговор

    До коментар #6 от "жжжжжж":

    Това къде? У БГ не се харчат! В други държави, да!
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 DrivingPleasure

    14 10 Отговор

    До коментар #4 от "Само да пуснат Тесла 3":

    Щом оправяш каруца... значи най-многото което може да си купиш е пърдящата седалка на Тслата - взимаш една седалка и си пърдиш в нея. Не ви знам какви коли карате и как си ги поддържате, аз за 20 години и вече 8 коли почти нищо освен масло и окачване не съм правил

    Коментиран от #36

  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 1234

    28 5 Отговор
    Моята машинка харчи по 500гр гориво на час, сметката е елементарна, около 7лв гориво за 14ч или 100км пробег.

    Коментиран от #23

  • 17 DrivingPleasure

    24 5 Отговор

    До коментар #13 от "Хихи":

    Няма да търча ей сега до колата, нека са твоите 0.6 - скачаме на 7 литра за 12 часа...
  • 18 Хихи

    20 34 Отговор

    До коментар #8 от "DrivingPleasure":

    А и при ниска температура мотора изстива на място! Ако 400 грама на час са нужни за отопление и да загрява цял мотор и течности, щяхме да се топлим с ДВГ! Ти разхода, ще го изкараш по-нисък от печка! Това не е достатъчно гориво да топли купето и да държи мотора топъл в продължение на часове! На много минусови температури!

    Коментиран от #27, #33, #104, #195

  • 19 Очаква се да са поне със 17 процента

    12 21 Отговор

    До коментар #7 от "Емил":

    по евтини от американските и по качествени заради TUV.Като прибавиш и държавната субсидия за закупуване на чист електромобил от 10000 лева, ще е много по изгодно от ДВГ от същият клас.

    Коментиран от #25, #105

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 В Термания,

    38 11 Отговор

    До коментар #6 от "жжжжжж":

    а и на др. места в ЕС има задръстени плацове с ел.
    автомобили, с батерии завършили курса. За собствениците е по - изгодно да изоставят колата си, отколкото да подменат старата батерия с нова. А не са и доволни от ел. мобила като цяло. Другото е гола агитация.

    Коментиран от #26, #42

  • 22 Ти какво караш?

    3 4 Отговор

    До коментар #8 от "DrivingPleasure":

    Смарт?
  • 23 Къде е далаверата?

    9 5 Отговор

    До коментар #16 от "1234":

    Хайде да ни открехнеш откъде да си купуваме и ние гориво на левче килото? Не знам за бензин или дизел говориш ама литъра излиза по 70 стотинки.


    Казвай къде го продават това гориво на килограм да идем с големите цистерни, че както го гласят по 3 лв за литър, да не го мислим?

    Коментиран от #30

  • 24 А това, че когато е покрита със сняг,

    6 14 Отговор

    До коментар #8 от "DrivingPleasure":

    няма охлаждане и ще изпуши след половин час, защо не казваш.

    Коментиран от #28

  • 25 Пазарна практика

    5 1 Отговор

    До коментар #19 от "Очаква се да са поне със 17 процента":

    По евтино импо качествено няма

    Коментиран от #29

  • 26 Прав си

    7 13 Отговор

    До коментар #21 от "В Термания,":

    Старите батерии бяха така. Новите на тесла имат капацитет"заряд разряд" при нормално каране за 1600000 км, като в края са паднали на 80 процента от възможностите си. В Китай пуснаха голяма верига таксита с китайски автомобили с новия тип твърдотелни батерии. Провери какво представляват.

    Коментиран от #32

  • 27 Да не мислиш,

    24 6 Отговор

    До коментар #18 от "Хихи":

    че студът не влияе на батерията? Тя на телефона бързо свършва, а на колата май не?

    Коментиран от #31

  • 28 Даже и сняг не му трябва

    12 20 Отговор

    До коментар #24 от "А това, че когато е покрита със сняг,":

    С тези малки картери, когато работи много време на място на ниски обороти прегрява маслото и не питай какво става със смазването. Този режим вреди на двигателя много повече отколкото да го караш във високи обороти.

    Коментиран от #41, #66, #106

  • 29 По евтино е заради това

    5 4 Отговор

    До коментар #25 от "Пазарна практика":

    че не се налага да се плаща вносно евро мито (15 процента) и транспорт. А качествето идва от по-високият качествен контрол при сглобяването. На тесла проблема е при сглобяването на компонентите на ходовата част.

    Коментиран от #45

  • 30 1234

    7 0 Отговор

    До коментар #23 от "Къде е далаверата?":

    Имах предвид "7л -7 литра." - грешка при писането.
  • 31 Горе хората пишат че с направили тестове

    7 5 Отговор

    До коментар #27 от "Да не мислиш,":

    ти обаче си знаеш твоето

    Коментиран от #193

  • 32 Да де,

    12 1 Отговор

    До коментар #26 от "Прав си":

    но такситата са в градски условия, а на дълъг път и ако си в пустощта, какво ще правиш в тази ситуация?

    Коментиран от #39, #40

  • 33 Аз бре

    25 7 Отговор

    До коментар #18 от "Хихи":

    И тоя термостат за къФ оЙ е сложен според ?
    Точно толкова харчат повечето дизели - 0.4-0.5 л/час на празен ход с включен вентилатор в купето .
    Вече товаренето на мотора да речем с включени фарове (още 0.1 л според зависи от типа крушки - ксенон или халоген) или компресор климатик (още 0.3 л и пак зависи от типа компресор) дава по-високи стойности .
    Имах БМВ Е34 и там една от опциите на борд-а беше часови разход и винаги можех да хвана гадното гориво по него - на загрял мотор и без консумация, с читава нафта е давал и 0.3 л/час, иначе седи на 0.4 на моменти 0.5 !
    Единственото което ми харесва е последното изречение . НО тока за зарядните им станции не идва от нищото.

    Коментиран от #43, #70

  • 34 ЛУД

    34 3 Отговор
    Шофьорът на тесла е написал че се е насочил към най-близката сарядна станция, особеността обаче е че е бил сам. Нека предполижим че всички останали коли в колоната се насочат към същата или околни близки зарядни станции и на всяка отнема поне 30 мин. за зареждане до 70-80%. Шофьора на мустанга пък пише че е колата "работила" на място 12 часа, но бил пускал отоплението за 15-30 мин. интервали, да приемем че е работила по 30 мин. т.е. за 12 часа престой, реално е консумирал енергия през мак 50% от времето или 6 часа. Не коментираме комфорта, защото пише че е пестил. Сега моя двг, няма да споменавам марка и т.н. но е на 6 г. купен нов, има 65 литра резервоар, и при работа на място изразходва от 0,7 до 1 л. гориво. та както и да го смятам ако е пълен ще изкара поне 60 часа на място БЕЗ да се гаси и пести или 30 часа, ако пестя, така че да ми остане гориво за поне още 200-300 км.
    Тук отново се насочва проблема в неправилна посока и се нстраойват хора едни срещу други, баш като при ковид и ваксини, очевидно че производството на електромобили изпреварва изграждането на инфраструктура и развитието на батериите.
    Бъдещето е водорода :-)

    Коментиран от #38, #44, #69

  • 35 Едмонд Дантес

    15 4 Отговор
    Всеки които иска да си качи Семеиството и да пътува зимата в България. Аз поемам риск зимата с ДВГ автомобил . А за електрически , никога . Няма почистваща техника в България . Зимата ни изненада , това го чувам от дете .
  • 36 Защото караш малко

    9 20 Отговор

    До коментар #14 от "DrivingPleasure":

    Колата ми е 3.6 атмосферен 310 коня - седемгодишна и гори 17 градско минимум. Следващата ми кола ще е чисто нов електрически автомобил. Решено е.
  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Ти откога не си ходил в някой

    12 9 Отговор

    До коментар #34 от "ЛУД":

    от моловете или на хотел из България. Минимумът е 2 станции с по два кабела навсякъде. До края на годината на всяка бензиностанция сме задължени да имаме по минимум 4 бързи зарядни станции. Че така де.
  • 39 Е те нали са в пустощта

    7 7 Отговор

    До коментар #32 от "Да де,":

    Както виждаш не се намират в града, а на магистралата, но за разлика от България където зарядните по магистрала Тракия се намират през 50 100 километра една от друга, там зарядните са през 10 мили.
  • 40 В китай е пълно навсякъде

    9 9 Отговор

    До коментар #32 от "Да де,":

    Електричките са най продаваните автомобили там. В Германия бях скоро. За големите градове е ясно. Минах през нещо като селце. В центъра имаше църквичка. Около нея имаше 4 двойни зарядни. Мисля, че и тук ще е така скоро.

    Коментиран от #108

  • 41 Не съм специалист,

    12 5 Отговор

    До коментар #28 от "Даже и сняг не му трябва":

    но на север не гасят двигателя в екстремни условия. Температурите падат под - 20°С през зимата. Гледах един научнопопулярен филм за това. Не гасят двигателя, носят туби с ториво и зареждат. Шофьорът каза, че най - големият му кошмар е да не заспи и да не усети изгасването на мотора. За минути изстива и после заралването му на студа е невъзможно.

    Коментиран от #50, #188

  • 42 EEEEEEEEEEEEE

    11 5 Отговор

    До коментар #21 от "В Термания,":

    НЕ СЕ "ХАБИ"...КАТО ПРОЧЕТЕШ,ВСИЧКИ ТУК ТЕСЛИ И ЕЛЕКТРИЧКИ СА СИ КУПИЛИ!!!!!
    ПЪНАТ СЕ ПЪНАТ,ВСИЧКО ЗНАЯТ,САМО НЕ ЗНАЯТ,ЧЕ АКО СЕ НАЛОЖИ ДА СМЕНЯТ БАТЕРИЯ Е ОКОЛО 20 000 ЛВ,ТА КОЛКО МИСЛИШ ОТ ДРАСКАЧИТЕ БИХА ГИ ДАЛИ???
    НО ГАНЬО ЩЕ НАМЕРИ НАЧИН ДА Я РЕМОНТИРА...ХАХАХАХА.
    ЕДИ ПРИЯТЕЛ НАСКОРО СИ КУПИ ЕЛЕКТРИЧКА БЕЗ БАТЕРИЯ/НА "ДАЛАВЕРА"/ БАТЕРИЯ НОВА 26 000 ЛВ,НО СИ ОТКРИ ВТОРА РЪКА ЗА ОКОЛО 8 000 ЛВ.
    ОКАЗА СЕ ОБАЧЕ ,ЧЕ МОДУЛ В ЕЛЕКТРИЧКА Е ИЗГОРЯЛ И НЕПОПРАВИЛ,КОЙТО ЗАРЕЖДА,ГЕНЕРИРА И ПОДДЪРЖА АВТОМОБИЛА....ТЕ ТАКА...НА "ДАЛАВЕРА" ИЗЛЕЗНА
  • 43 Хихи

    8 13 Отговор

    До коментар #33 от "Аз бре":

    Кво ти помага термостата, като ти нямаш достатъчно енергия за загряване бе? Вие ще изкарате ДВГ-то по-ефективно за топлене от термопомпата на Тесла! Термопомпата харчи 1, 5 кВтч за час и топли само купето, а вие искате с 300 грама да топли цялото ДВГ и купе и течности! Как става тази работа? ДВГ изстива!

    Коментиран от #109

  • 44 Дрън-дрън

    4 10 Отговор

    До коментар #34 от "ЛУД":

    По колко километра минаваш с този 65 литров резервоар преди да го заредиш отново? Нещо не ти се връзва опорната точка.

    Коментиран от #49, #52

  • 45 факт

    1 4 Отговор

    До коментар #29 от "По евтино е заради това":

    Качественият комтрол е еднакъв и в Берлин и в Карачи
  • 46 2107

    9 5 Отговор
    Както пееха "НЛО" ..."Ще продам червената си Лада...ама не да замина за Канада "....ами да си купя една електричка за 50 000 лева - дето ще ги правиМЕ ние в Ловеч с Кирчо от ...Канада ...ха-ха-ха...
  • 47 ГОЛЯМ СМЯХ

    22 3 Отговор
    тоя е голям смешник, 30 минути колата му не работела във студа, ако някой може да издържи и 15 минути и колата му да не работи във студа, то значи парното не му е нужно
    абе как ги намират такива смешници ще се топли от някакъв си климатик, ние тука щото нямаме климатици , аборигени сме и не знаем как толят климатиците във минусуви темеператури и как харчат ток пак във минусите
    айде бе за много прости на взехте, карайте си ги тия електрокари ама не ни лъжете барем

    Коментиран от #53

  • 48 дачия сервиз

    2 2 Отговор

    До коментар #2 от "Макгайвър":

    перфектно, ти що питаш ? ще купувша ли?

    тя цената й вече се вдигна, закъснял си нещо
  • 49 ЛУД

    8 1 Отговор

    До коментар #44 от "Дрън-дрън":

    Ами ходил съм то Бургас и обратно като лампата ми светна на влизане в софия, каране на темпомат в рамките на ораниченията, сам без семейство и багаж. Иначе ако приемем най-лоши условия и разход 8/100, какъвто колата ми дава градско НО с активирана старт-стоп ситема, предвид че е автоматик, което допълнително увеличава расхода, според математиката с 30 литра ще мина 240 км. така че сметката ми си е съвем наред, но това пак с уговорката че в момента на отпушването колата е с 1/2 резервоар.

    Коментиран от #57

  • 50 Само пе автомобилите произведени

    6 1 Отговор

    До коментар #41 от "Не съм специалист,":

    специално за скандинавските страни и Канада имат различни компоненти на охлаждането и отоплението
  • 51 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    11 3 Отговор

    До коментар #13 от "Хихи":

    къв климатик във тоя студ? ти норален ли си или пишеш от карлуково?

    двг си има отпадъчна топлина със която се топлиш зимъска хахо откачени

    двиигателя на място е нормално да годи до 1 литър на час което е към 2,50лв по нашия стандарт по американския е дота по евтино там са във галони, и резервоарите им не са по 50литра , карлуково

    Коментиран от #58

  • 52 Asd

    8 3 Отговор

    До коментар #44 от "Дрън-дрън":

    Със 70 литров между 1100 и 1300км извънградско с 2.4 дизел 200 и кусур магарета.
    Когато работи на място кошницата поддържа 40 градуса, за да не изразходва излишно гориво за престоя.

    Коментиран от #56

  • 53 Ако не знаеш

    6 14 Отговор

    До коментар #47 от "ГОЛЯМ СМЯХ":

    Термоизолацията на купето на електромобилите е в пъти по добра от ДВГ колите Дори стъклата им са термоизолационни, но са много скъпи.
  • 54 небрежнев

    5 7 Отговор
    Да те оставят 14 часа в преспите! Това само в България може да стане. Решението е Терминал 2, както казва Карбовски.

    Коментиран от #55

  • 55 Направо заминавай

    8 3 Отговор

    До коментар #54 от "небрежнев":

    Като гледам България нищо няма да изгуби от заминаването ти. По-голяма загуба ще е да изгубим някой, който може да направи две сметки на кръст или поне да прочете и разбере, че статията е написана за Щатите за където искаш да хващаш самолета.

    Коментиран от #60

  • 56 Видя ли бе зомби

    8 12 Отговор

    До коментар #52 от "Asd":

    Казах ти че сам си противоречиш!

    Никой собственик на електромобил няма да разчита, че ще измине 500 км с едно зареждане, както пише на дисплея и най-малкото за да не хаби батерията ще го включи през нощта и сутринта ще тръгне с подгрят автомобил и 80 процента батерия.


    Ти обаче зареждаш веднъж на 1000 километра и сега си представи, че си минал 900 от тях и си мислиш че след 50-100 км, като ти светне лампичката ще отбиеш на първата бензиностанция да заредиш, но точно в този момент попадаш в 14-часово задръстване.

    Тоест вероятността на автомобил с ДВГ да остане без гориво през зимата при 14-часово задръстване е много по-висока отколкото на някой с електромобил. Точно защото си спокоен, че ще минеш много километри с един резервоар и можеш да го заредиш по всяко едно време за 5 минути. Не, че те обвинявам, защото и аз съм същия!

    Хем все си повтарям, че не трябва да оставям с по-малко от половин резервоар през зимата, и да го пълня поне веднъж седмично до горе, без значение колко съм карал.
  • 57 Почнахме с уговорките

    1 2 Отговор

    До коментар #49 от "ЛУД":

    А ако те беше хванало задръстването тъкмо влизаш в София със светната лампа, какво правим? Защото аз съм висял на магистралата още на излизане от Бургас четири часа на ужасен пек, на който и климатикът трудно смогваше заради една катастрофа.

    Както казах, е субективно кой ще закъса при задръстване.

    Коментиран от #59

  • 58 Хихи

    6 8 Отговор

    До коментар #51 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":

    Ей Карлуково, горе съм написал. Чети добре! КЛИМАТИКА СЪЩО РАБОТИ ЗИМАТА (АКО ГО ВКЛЮЧИШ) И СЛУЖИ ЗА ИЗСУШАВАНЕ НА ВЪЗДУХА В КУПЕТО, ТАКА ЧЕ НАПРИМЕР ДА НЕ ТИ ИЗПОТЯВАТ СТЪКЛАТА! КЛИМАТИКА СЕ ИЗКЛЮЧВА АВТОМАТИЧНО ПОД ТЕМПЕРАТУРА ОТ ПЛЮС 2! Много ми е гадно, когато хора които нямат акъл, започват да ми дават!

    Коментиран от #110

  • 59 ЛУД

    3 1 Отговор

    До коментар #57 от "Почнахме с уговорките":

    Факт, прав вси, всичко е много субективно, свързано е с комфорт, околна температура, и т.н.
    на мен например ми се е случвало една сутрин, по спомен беше -7 намемам "Spark"колата им е налична в системата. Отключвам вземам един колега, това в Света Троица и тръгваме към "камбаните" още на България обаче ни показа оставащ пробег 14 км... беше си много на кантар всичко
  • 60 небрежнев

    3 1 Отговор

    До коментар #55 от "Направо заминавай":

    Аз съм интелигентен човек, но явно иронията ми в коментара не се разбира от всеки.
  • 61 Хихи

    4 8 Отговор
    Четете тук една статия и се образовайте малко, какво става с новите ефективни мотори, когато работят на място! И с 300 грама да загряваш кола в зимно време на ниска температура го разправяй на някой друг! https://fakti.bg/avto/569185-novite-hondi-ne-bili-udachni-za-studeno-vreme

    Коментиран от #65

  • 62 Факт

    4 0 Отговор
    Моржове!
  • 63 Факт

    6 2 Отговор
    А ценатана тока ще пада!
  • 64 Българин

    11 0 Отговор
    Не е нормално да си караш колата и непрекъснато да гледаш за колко км. имаш ток. Поне за мен е стряскащо.В колата с двг пълниш резервоара и знаеш до къде можеш да стигнеш.При ел. колите мисля, че не е така.Да , можеби са високо технологични, но не винаги това е по -функционално, пък аз държа на последното особено.
  • 65 1234

    8 2 Отговор

    До коментар #61 от "Хихи":

    "Собственици на чисто нови автомобили Tesla Model 3 и Y съобщават за сериозни проблеми с отоплителната система, която просто отказва през зимата. Проблемът е доста широко разпространен, според публикации по темата."

    Коментиран от #67

  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 Хихи

    4 8 Отговор

    До коментар #65 от "1234":

    Така е. Но проблема не е толкова сложен да се реши, защото е софтуерен проблем. Ще го оправят с последващ ъпдейт!

    Коментиран от #77, #111, #157

  • 68 Хихи

    3 5 Отговор
    Ето да ви се обясни, как е решен проблема при ВАГ 1.4 ТСИ моторите! За да не изстиват в задръстване (както е при Хонда), при по-ниски температури от минус 10, електрониката увеличава оборотите на мотора (както и разхода). И забележете, че се говори за минус 10, а не минус 40!

    Коментиран от #112

  • 69 Хихи

    4 7 Отговор

    До коментар #34 от "ЛУД":

    Същото изкарва и Тесла Модел 3! 1 кВтч енергия за термопомпата и 80 кВтч батерия, са енергия за 80 часа на място! По-добре от твоята нали?
  • 70 Хихи

    3 5 Отговор

    До коментар #33 от "Аз бре":

    Ето ти го колко е разхода при включена печка на обороти при минус 18! Разхода е 1,2-1,3 литра на час! Виж какво става, като включи и изключи печката! За да не изстива, повишава разхода, за да има топлина за салона! Иначе мотора изстива!

    Коментиран от #71

  • 71 1234

    5 2 Отговор

    До коментар #70 от "Хихи":

    Дирекно от Уикипедиа "Сравнително икономично използване на отделената при изгарянето на горивото топлина. Поради обемно-слойното смесообразуване и качественото регулиране (в едно и също количество въздух се впръсква различно количество гориво в зависимост от режима на двигателя) на горивната смес, дизеловият двигател работи със специфичен разход от 200–245 g/kWh при директно впръскване и 230–280 g/kWh за вихрокамерни и предкамерни двигатели. Специфичният разход при бензиновите двигатели се движи в границите 250–325 g/kWh.
    Поради спецификата на смесообразуването на дизеловия двигател е възможно отдадената мощност да е по-висока от подобните топлинни машини. За сравнение парната машина има коефициент на полезно действие (КПД) 12 %, а съвременните бензинови двигатели – 25 до 33 %, при дизеловите двигатели е в границите от 35 до 40 %."

    Коментиран от #72

  • 72 Пак ви няма в цифрите

    3 5 Отговор

    До коментар #71 от "1234":

    Хайде сега кажи, ако имаш нужда да покриеш три киловата топлинни загуби, при 40% КПД на двигателя и разход на гориво 230 грама на киловатчас, колко литра на час ти е разхода?

    Коментиран от #73, #74, #113

  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Хихи

    5 7 Отговор

    До коментар #72 от "Пак ви няма в цифрите":

    Електрика, сметни им работите, че пак започнаха да пишат за перпетомобиле! С 300 грама на час, ще загряват всичко! Разхода го изкараха по-нисък от Термопомпата на Тесла! Тя харчи повече от тези ДВГ за топлина 😂😂! Момчета, не може 300 грама да загреят всичко, защото няма толкова енергия в толкова гориво, не разбрахте ли? А и на загрял мотор, на обороти, не е 300 грама на час! От 600 грама, нагоре е!
  • 75 Хихи

    3 5 Отговор

    До коментар #73 от "kkk":

    1,5 литра не е 300 грама, както пишат колегите ти!
  • 76 Хихи

    7 3 Отговор

    До коментар #73 от "kkk":

    И аз само не разбрах, каква роля всъщност играе тук мощността на ДВГ? 😂Какво общо има това? На оборот почти всички коли имат един разход, защото им трябва само мощността за въртене на коляновия вал! Та разхода е почти един и същ!
  • 77 kkk

    6 2 Отговор

    До коментар #67 от "Хихи":

    Ами не- НЕ Е СОФТУЕРЧЕ... Прочети, образовай се и ще откриеш ОФИЦИАЛНО становище, че използваната термопомпа толкова си може и се изисква сериозен ремонт- тоест подмяна. Като знам ОТ ЛИЧЕН ОПИТ как посред Калифорния ти заявяват "минимум 25 дни срок за доставка" на счупеният ми фар на ТеслЪ еС не ти трябва да знаеш кога ще сменят термопомпите на хиляди коли... Бонус- на ТеслЪ Х се прецака задвижването на тарикатските врати (дали сензор, дали мотор не разбрахме) и ОФИЦИАЛНИЯТ СЕРВИЗ ми заявява "ще приемем колата за оглед след 4 дни, ремонтът ще отнеме минимум 2 дни и не знаем кога точно ще ни доставят нужните части." Това пак у Калифорния, мога да те пратя при едни англичани да ти обяснят как е поддръжката на ТеслЪ-тъ и защо са осъдили успешно 3 пъти дилъра на ТеслЪ...

    Коментиран от #78

  • 78 Хихи

    1 4 Отговор

    До коментар #77 от "kkk":

    Запознат съм добре, не ми трябва да ми разясняваш! Пиша за ДВГ, които хора които ги карат, не си ги разбират!
  • 79 Jacques Yves Moineau

    2 0 Отговор
    Какво щеше да стане ако толкова коли бяха заседнали на магистрала Хемус? Аааа забравих, то няма магистрала Хемус...
  • 80 Кой ти каза литър и половина?

    1 4 Отговор

    До коментар #73 от "kkk":

    Просто не е 300гр както си мислиш, защото това не са 300 грама на час, а на киловатчас. Тоест по този начин ти показват колко ти е КПД на двигателя, дори когато работи със 100 киловата изходяща мощност. Тогава разходът пак тия 200 и няколко грама на киловатчас.

    Само че ти дори не си разбрал за какво се отнася цитата, който си пльоснал тук.

    А ако поне малко разбираше какво те питам, щеше да знаеш, че мощност три киловата означава разход на гориво 300 милилитра на час и те хързулвам със КПД защото при изгарянето на горивото 100% са ти топлинни загуби, ако не броим светенето на фаровете за работа, защото дори загубите от триене се превръщат в топлина.

    Ама как да ми отговориш, като първо не знаеш какво си постнал, а след това не можеш да ми разбереш въпроса?

    Коментиран от #83

  • 81 1234

    4 1 Отговор
    Проблемът на ДВГ, е негово преймущество, при ниски температури! Или казано по по-простичко голяма част от енергията, която има в себе си горивото , да кажем в случая бензина 1kWh в 300грама, ще бъде отделена под формата на топлина, вместо за придвижването на автомобила ,от точка А до точка Б. В случаят, когато автомобила е неподвижен, огромна част от енергията, ще отиде само за топлина ;) COP на каквато и да е термо-помпа , при -15/-20 е близо до 1ца

    Коментиран от #82

  • 82 Клъвна третата кукичка

    1 6 Отговор

    До коментар #81 от "1234":

    Двигателя на автомобила е проектиран за по-добро охлаждане и излъчва топлина като при -15-20 градуса само топлината която се излъчва от двигателя и излиза през ауспуха, както и топлината която е необходима за загряване на входящия въздух, са повече, отколкото има в 300 гр гориво.

    А дори през лятото, само силите на триене които трябва да бъдат преодолени за движението на коляновия вал на празен ход, са около 800 милилитра на час за среден по размер дизелов двигател на лек автомобил.

    През зимата в най-добрия случай пак ще е толкова, но докато стои на място без натоварване при минус 20 градуса, най най-вероятно температурата на топлоносителя ще падне под 40 градуса, които са необходими за да работи парното и да поддържа поне 15-20 градуса в купето.

    А в Щатите малки двигатели липсват, а средните са кът. Там повечето двигатели са огромни и литър на час е просто подигравка. Там започват да броят цилиндрите от шест нагоре. Сам се сещай колко енергия е необходима само да ги задвижиш на празен ход. Въобще не е чудно, че са задръстили бензиностанциите след като е приключило задръстването на пътя. Дори петминутното зареждане не е помогнало.

    Коментиран от #114

  • 83 Turbo

    5 2 Отговор

    До коментар #80 от "Кой ти каза литър и половина?":

    Ето автомобилния ерудит тесльо всичко ще ви разясни.
    В лошо време тръгвам винаги с пълен резервоар и допълвам по бензиностанциите по пътя.С празен резервоар при лошо време не се пътува.При работа на празен ход термостата се затваря при 75 °С и работи само малкия кръг охлаждане и двигателя няма да изстине.Разхода на място е около 0,5 л/ч.

    Коментиран от #84, #85, #86, #87, #115

  • 84 Аха ясно!

    0 3 Отговор

    До коментар #83 от "Turbo":

    То затова ли баничарката катери Шипка на втора предавка и не може да вдигне повече от 80 на магистралата и гори четири на сто? Да не си с трицилиндров дизел с под един литър двигател?
  • 85 Хихи

    0 5 Отговор

    До коментар #83 от "Turbo":

    Стига с този термостат бе! Ясно е за какво служи термостата! Енергията пак не е достатъчна, даже и за малкия кръг! Мотора стои на минус 20 например, нали и за него трябва гориво да се топли! Термостат, та термостат!

    Коментиран от #88, #101

  • 86 Още чакам

    1 3 Отговор

    До коментар #83 от "Turbo":

    Къде е клипът където Тесла изразходва 10 киловата мощност за движение с 40 км в час, а не 3,7 киловата както ти сметнах? Нали ютуб беше пълен с такива клипове, а сега не можеш да намериш дори един да ми покажеш?

    Хайде да не е клип поне заглавие на статия дай? Че пак нещо на перпетомобиле го обърна. Онази Тесла ако се е движела с 10 киловата мощност 27 часа, трябва да я изразходила 270 киловатчаса енергия от 100 киловатчаса батерия. Пак отидохме на КПД 270%. Ама както знам ти под 100% КПД не признаваш. За тебе под 110% КПД на машина е чиста загуба на енергия.
  • 87 Хихи

    1 4 Отговор

    До коментар #83 от "Turbo":

    Знаеш ли колко енергия е нужна да затоплиш 5 литра масло,2 литра антифриз (малкия кръг😂) и 100 килограма желязо на минус 20, или на минус 40? Дали 500 грама на час му стига? И ти чакаш да топли и в купето с часове?

    Коментиран от #89

  • 88 Той още не може да разбере

    2 4 Отговор

    До коментар #85 от "Хихи":

    Че енергия се губи и от излъчване, директно излъчване от двигателя и изпускателната система, като също така голяма част от топлината излиза с отработените газове, а студен въздух влиза в двигателя от смукателния колектор който трябва да бъде подгрят от минус 20 градуса.

    Коментиран от #90

  • 89 Това не е точно загуба

    5 1 Отговор

    До коментар #87 от "Хихи":

    Тази маса се загрява еднократно, а след това тази енергия стои там акумулирана.
  • 90 Хихи

    1 4 Отговор

    До коментар #88 от "Той още не може да разбере":

    Така е, да. Но за мотора също отива енергия, за да поддържа топъл, иначе изстива!
  • 91 1234

    5 0 Отговор
    В моята практика, не съм имал автомобил, който да харчи повече от 1литър на час, това беше w140 с 3.2 двигател.

    Коментиран от #92

  • 92 Хихи

    2 3 Отговор

    До коментар #91 от "1234":

    Горе съм качил видео на Шкода Кодиак! Изгледай го!

    Коментиран от #93

  • 93 1234

    3 3 Отговор

    До коментар #92 от "Хихи":

    Много често бордовия комп. извънградско ми покава 5л/100км. когато напълна резервоара и сметна, реалния разход е 7л/100. Какво искам да ти кажа с това- не вярвай на бордовия комп. ;)

    Коментиран от #94

  • 94 Хихи

    2 2 Отговор

    До коментар #93 от "1234":

    А на теб ли да вярвам! Запали си колата зимно време и си гледай моментния разход и пак пиши! При старта разхода е и над 2 литра на час! Ако виждаш и горния клип, оборотите на празен ход се вдигат при минус 10! Дали разхода е същия, като при 650 оборота?

    Коментиран от #95

  • 95 1234

    4 0 Отговор

    До коментар #94 от "Хихи":

    Няма нужда да ми вярваш. Когато спреш да гледаш тъпи клипове в youtube и излезеш навън, да живееш истински живот, покараш някоя друга кола, била тя ДВГ или електричка, ще натрупаш опит и сам ще намериш истината.

    Коментиран от #96

  • 96 Хихи

    0 4 Отговор

    До коментар #95 от "1234":

    Аз съм я намерил, за това уча вас! Няма какво да ми обясняваш и да ме учиш, защото знам повече от теб! А клиповете са да покажа на вас!

    Коментиран от #98

  • 97 Гост

    6 2 Отговор
    При температури под нулата батериите на електричките замръзват и са слабо ефективни.Капацитета им спада с 50 - 60 %,пробега пада наполовина.В снежна буря ще извадят водача във вид на замръзнал снежен човек.
  • 98 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #96 от "Хихи":

    Форумния специалист щял да ни учи.Ама кара още колело до училище.Возил се е в колата на баща си и много ги разбира автомобилите.
  • 99 Гост

    10 1 Отговор
    Ох, да ва у америшматските б0далъци!

    1. Какво значи електрическа кола на празен ход? Това понятие е за коли, чиито двигател работи, но не задвижва колелата. При Тесла това не е възможно. Включени допълнителни консуматори не влизат в понятието празен ход. Щяхте да го знаете, ако не ви бяха празни меджоушниците.

    2. Зарядни станции имало на всеки 10 мили, и той се добрал до първата, като му останали цели 50 мили резерва. Познай колко заряд му е опукал студа? Буквално му е пресошил батерията. Заредило янкито 80 квтч, а докато се прибере от работа и трябвало пак да зарежда. Но той доволен, че му останал заряд за още 50 мили. Такива и да им обясняваш колко са зле, ще си помислят, че ги хвалиш.

    3. И много ясно, че бензиностанциите ще са претъпкани с опашки от коли, а електрическите зарядни ще са свободни. Та нали един резервоар се пълнеше за 4 часа, докато една батерия се зареждаше за 2 минути хахахахаха.

    4. Другият гъбок пък постоянно включвал и изключвал утопление и уреди, че да спести някой киловат точец хахахахаха. В същото време кола с ДВГ си е стояла с постоянно включено парно и музика и телевизия на мултимедията, докато тоя е броял снежинките хахахахаха. Като му е изхарчила ток само за 50 мили, защо му се е налагало да включва и изключва консуматорите за по 15 минути? Колко ток му спести това ненужно упражнение?

    5. За колко километра са изгорили гориво колите с ДВГ, докато са седяли 12 ч на празен хода? Един дизел гори 0,5 л/ч на празен ход.

    Коментиран от #100

  • 100 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #99 от "Гост":

    За колко километра са изгорили гориво колите с ДВГ, докато са седяли 12 ч на празен хода? Един дизел гори 0,5 л/ч на празен ход. За 12 ч е изгорил 6 л, което си е гориво за около 100 км път. А на теслажията, със всичките му диджейски гимнастики да включва и изключва уреди, му духнал ток за 80 км хахахахахаха. Големи сметкаджий, големи спестовници янките хахахахахах.
  • 101 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #85 от "Хихи":

    Мотора загрява за 5 минути. Дизел 1,9 на празен ход топъл гори 0,5 л/ч. Бензин 2.0 гори 1 л/ч загрял и загрява по-бързо от дизела.
  • 102 Гост

    8 2 Отговор

    До коментар #3 от "Емил":

    Нищо не разбираш от ДВГ. Когато ползва парното кпд на машината се повишава, защото част от загубите вече се използват за полезна работа. Допълнителните печки в колите са за по-бързо стопляне, когато седнеш в студена кола, или за топлене, когато не работи. Шофиорите на камиони използват такива, за да не се налага да палят двигателя, докато спят в кабината.
  • 103 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #13 от "Хихи":

    Какъв климатик в снежна буря да пускам бе, аланколу?
    И дори да е 0,7 л/ч пак са нищо и никави 8,4 л за 12 ч. Кой няма 8 кила нафта в резервоара? Къде си тръгнал ти с по-малко от 8 кила нафта и включен климатик в снежната буря? Най-добре си стойде пред джойстиците и се мислете за шофери.
  • 104 Гост

    7 0 Отговор

    До коментар #18 от "Хихи":

    Напротив, достатъчно е горивото и да топли мотора и да топли купето. На празен ход ДВГ работи на много богати смеси, което вдига температурата. Ако тръгне да пада температурата на водата, термостата притваря и охлаждането на мотора, през радиатора намалява.
    Ако беше така, както си го мислиш ти, щеше да можеш да караш зимата без вода в двигателя. Но понеже не можеш, а и няма как, затова вашите още не ти дават да излизаш със семейното комби сам.
  • 105 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #19 от "Очаква се да са поне със 17 процента":

    Дефинирай понятието същият клас? Пак ли изчерпвате понятието клас само с мощност? Много ограничени хора не бива да припарват до кола, каквато и да е тя.
  • 106 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #28 от "Даже и сняг не му трябва":

    Посочи ми една кола с двг, от последните 20 години, която да няма топлообменник на маслото.
  • 107 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 108 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #40 от "В китай е пълно навсякъде":

    Звучи отвратително грозно. Зарядни до зарядни........ Това ли ще е обичайната гледака? Навсякъде, където се обърнеш, само зарядни? На всяко селфи - зарядни. На всяка хижа - зарядни. На всяка планинска чешма - зарядни. Аман от вашите зарядни.
  • 109 Гост

    10 2 Отговор

    До коментар #43 от "Хихи":

    Изстива ти мо3га на тебе. Полярните машини работят при минус 50 градуса и нямат проблеми, само ти смяташ, че дВГ изтивал при минус 20/. Карали сме и при такива температури. Беше редовно явление, едно време, когато не се чистеха пътищата и ставаха доста задръствания, докато дойде трактора да изрине. не си спомням да ми е изтивала колата. Явно наистина си ученик и не си карал нищо с двигател.
  • 110 Гост

    5 1 Отговор

    До коментар #58 от "Хихи":

    Ако ти се изпотяват стъклата, оправи си уплътненията или си смени филтъра на купето. НЕ карай хората да си включват климатика в снежна буря.
  • 111 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #67 от "Хихи":

    Докато чакаш ъпдейта, ще ти замръзне........
  • 112 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #68 от "Хихи":

    При Гол-3 няма такъв проблем. И на минус 20 пак си работи, гори и топли нормално.
  • 113 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #72 от "Пак ви няма в цифрите":

    Пак те няма в сметките. 40% кпд е при средниобороти с минимално натоварване. При работа на празен ход кпд е под 20%.
  • 114 Гост

    9 0 Отговор

    До коментар #82 от "Клъвна третата кукичка":

    От една страна имаме инженери, двигателисти, които са доказали през годините, че на място, на празен ход, загрял дизел среден размер гори около половин литър нафта на час. Направени са милиони тестове с различни автомобили, което доказва горното твърдение с безчет практически опити. Дори са ни сложили и борд комп, който показва същото. От друга страна имаме форумен спец със съмнителна практика и почти толкова познания в областта, изхождащ от критерии, за които само е гледал клипове в нета, без дори да знае откъде се зарежда горивото в колата. Има ли още някой, който да му е трудно да прецени, колко ти струват фъфленията?

    Коментиран от #129

  • 115 Гост

    7 1 Отговор

    До коментар #83 от "Turbo":

    Този ей сега ще ти изчисли, че термостатът ти не затваря докрай и има малка хлабина, през която се връткат допълнително 5 кила антифриз, заради които моторът на колата ти изстива до -42 градуса.
  • 116 нанай

    5 2 Отговор

    До коментар #13 от "Хихи":

    Дори и литър да е , в най-лошият случай , моят автомобил , има 40 литра газ , и 55 литра бензин , което е 100 часа автономност . това са няколко дни , в комфортна температура . Скоро правиха тестове на електромобили , с колко пада КПД-то на батерията , ако автомобила се движи на минус 20 с включено парно на 22 градуса . За различните електромобили между 45 и и 60 % по надолу от обещаните километри .

    Коментиран от #118

  • 117 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 118 Хихи

    0 3 Отговор

    До коментар #116 от "нанай":

    Да де. Скоро правиха тест, където написаха и тук във Факти, че Тесла не с пълна батерия, издържа над 60 часа на парно на място! ОК?

    Коментиран от #124

  • 119 Глупости

    8 3 Отговор

    До коментар #3 от "Емил":

    Ако ти е ясен принципа на работа топлинния баланс на ДВГ ще знаеш че цялата енергия на горивото се изразходва единствено за движението на собствените части на двигателя, преодоляване на вътрешното триене и задвижване на собствените му спомагателни механизми като водна , гаривна помпа, алтернатор. По форумите драскат много много хора които халхабер си нямат. Да, електромобила става но няма как да е по-ефективен от ДВГ след като енергията за него е произведена от топлинен двигател, ДВГ power station или турбина, говорите за кпд без да ви е ясно. Всяко преобразуване на енергията е съповодено с кпд който винаги е по-малък от единица ( или 100% ) и крайния резултат от всичко е произведение на тези кпд по веригата който все повече намалява. Ако енергията с която зареждаш идва от фотоволтоик директно ок, но като идва от топлоцентралата на кафяви въглища говоренето за екологичност е нахалство

    Коментиран от #131

  • 120 Plameni

    4 1 Отговор
    Миналата година по това време в Германия на един Autohof моя племенник дойде с неговия Plug in hybrid да ме види ,и понеже е пандемия и заведенията са затворени седнахме в неговата кола която включихме в зарядното станция която е специално за Plug in hybrid плюс това беше безплатно и зареждаше много бавно.В същото време бяхме включили отоплението и батерията на автомобила падаше въпреки че се зарежда докато работи отоплението
  • 121 САП

    3 0 Отговор

    До коментар #117 от "Хихи":

    Термостатите при повечето автомобили са механични. И спирането на двигателя не затваря термостата. Затваря го охладения антифриз(охладения двигател).
    Климатика на обикновените автомобили не работи да 2 градуса.
    Това го правят климатрониците и то на скъпите автомобили, а и тях не ги пускат обикновено под 4 градуса.
  • 122 Факт

    1 3 Отговор
    Електричките НЯМАТ "празен ход"! И
  • 123 САП

    2 2 Отговор

    До коментар #117 от "Хихи":

    Двигателя не изстива защото е затворен термостата, а защото не работи.

    За отоплението на купето термостата е без значение, то е преди него.

    Двигателя изстива бързо защото е включено отоплението на купето.

    Нещо бъркаш причинно следствените връзки.

    Коментиран от #125

  • 124 Някой

    1 0 Отговор

    До коментар #118 от "Хихи":

    Парното е на място, ама пуснато ли е?

    Коментиран от #128

  • 125 Хихи

    2 4 Отговор

    До коментар #123 от "САП":

    Абе ейййй. Отидете в Сибир или по-студените руски части, да видите как завиват моторния отсек и затварят отпред радиатора за да задържа топлина и им разкажете за вашите термостати, щото хората сигурно не са чували за термостат! Смешни сте. Написах ви, че знам какво е термостат, как работи и какво представлява! Ако не можеш да схванеш, отвори си прозореца в къщи, когато е минус 20 навън и виж дали статията и парното ти не изстиват! Мотора е 100 килограма желязо и трябва да поддържа топлина на минус 20 бе! Нали трябва енергия, за да го държи топъл! Изкарай си радиатора на парното навън на минус 20 и ще видиш, как изстива, а в къщи ти е топъл! Като на деца обяснявам, а си хората!

    Коментиран от #132, #159

  • 126 Хихи

    2 4 Отговор
    И видеа съм ви качил, да го видите нагледно разход и т. н. Да видите оборотите, какво става! Статии ви качих, как моторите изстиват! И вие пак-ма не било тъй! Ми дайте факти, някакви! Аз не вярвам само на видеата, защото имам много добре ги разбирам нещата. Видеата ги качвам за вас.

    Коментиран от #160

  • 127 Хихи

    2 3 Отговор
    Когато антифриза циркулира по малкия кръг, той се охлажда в радиатора на парното, който е в купето, за да затопля купето! Така, този антифриз, се връща в мотора охладен! А вентилатора дърпа въздух отвън. Така на парното духа студен въздух, който се затопля и влиза в купето. Това е малкия кръг!

    Коментиран от #161

  • 128 Хихи

    2 3 Отговор

    До коментар #124 от "Някой":

    Иди виж горе на Кодиака като пусна парното, и разхода му стана 1,3 литра! Ти кажи защо? Като го спря и стана 0.8 литра! Ти кажи защо, защото гледам моу ги рабирати нищатъ!
  • 129 Голям инженер си

    4 4 Отговор

    До коментар #114 от "Гост":

    Толкова много инженери двигалисти сте се събрали тук, че се чудя в кой университет по перпетуум-мобиле сте учили всичките?

    Как пък веднъж не дадохте едно правилно твърдение или една правилна цифра, а уж все цитирате учебника. Ама сигурно е защото аз този учебник по перпетуум-мобиле не съм го чел.

    Успя ли да намериш някой нормален учебник от нашата реалност и да сметнеш с каква мощност се поддържат 40 километра в час, ако един автомобил се е движил 27 часа и през това време е изразходил 98 киловатчаса енергия?

    В нашата реалност мощността е била 3,7 kW за поддържане на 40 километра в час. Е тогава не ти ли се струва нормално, ако за отопление на купето са необходими още 3 киловата, пробегът да падне наполовина?

    Защото в нашата реалност, 98 кв часа в батерията Ще стигнат само за 14 часа с мощност 7 kW, вместо за 27 часа.

    Елементарна физика и математика, ако използваш правилните учебници и разбираш написаното в тях.

    Коментиран от #162

  • 130 smeh

    7 0 Отговор
    При дизеловите Аудита немеца е сложил допълнително електрическо парно, което е около 1.2кв. Така, че дори и при -20, затворен термостат и температурата на антифриза да падне около 50-60градуса, вътре в купето все още е баня. С включено и изключено електрическо парно, не виждам разлика в разхода на бордовия компютър. Явно е пренебрежимо малко. Както и да го смятам при 80% пълен резервоар в такива условия ще "трака" поне 2 дена на място преди да изгасне.

    Коментиран от #135

  • 131 САП

    1 1 Отговор

    До коментар #119 от "Глупости":

    Почети малко повече и тогава пиши за КПД на ДВГ.

    Няма ДВГ с повече от 40% КПД. Повечето са с около 30% КПД.

    Цялата енергия от горивото дори теоретично не може да се използва за движение. За движение се използва само разширяването на газовете при горене.
    А за какво използваш температурата отделена при това горене?
    На практика само за отопление на купето и двигателя.

    При използване на енергия от фотоволтаиците се стига до към 90% КПД само ако зареждаш директно от тях електрическата кола. Имаш ли пренос на енергия от тях от далече КПД пада до към 70% (останалото до 90%).

    Коментиран от #133, #136

  • 132 САП

    2 1 Отговор

    До коментар #125 от "Хихи":

    Не казвам, че не знаеш какво е термостат.

    А, че не се замисляш къде е сложен в системата за охлаждане в ДВГ и каква работа точно върши в охлаждането и.

    Или поне така излиза от това което си написал първия си коментар.

    Коментиран от #134

  • 133 Хихи

    2 5 Отговор

    До коментар #131 от "САП":

    Айде бе! А тези газове с топлината не излизат ли назад, а в мотора да влиза пак студен въздух? Ако ДВГ бяха толкова ефективни за топлене, щяхме да се топлим с ДВГ, а не с климатици! Мозъци брат!

    Коментиран от #137, #163

  • 134 Хихи

    2 3 Отговор

    До коментар #132 от "САП":

    Термостата затваря, антифриза да не ходи в големия кръг! Но антифриза се охлажда в малкия кръг през радиатора на парното за купето! А за затоплянето, трябва енергия!

    Коментиран от #140, #164

  • 135 Прав си, ама наполовина

    3 4 Отговор

    До коментар #130 от "smeh":

    Най-накрая някой да се сети, че единствения вариант да не изстива двигателя, когато топлиш купето при минус 20 градуса, е да се ползва електрическия нагревател.

    Само че жестоко бъркаш, че това не се отразява на разхода на гориво. 1200 вата са 100 ампера дърпани от акумулатора. Дори той да е 100 амперчаса, токът му ще стигне максимум за час и то да падне докрай, което няма да бъде позволено, следователно много по-рано ще започне зареждането, а при ниски обороти КПД на двигателя трудно ще стигне 25%, което означава допълнителни 4 киловата входяща мощност от горивото, което е около 0,4 литра на час ДОПЪЛНИТЕЛНО, само за работата на 1,2 киловата електрически нагревател.

    Не знам как е на твоя автомобил, но на моя когато му се включи електрическия нагревател леко се повишават оборотите и се усеща натоварването на двигателя.

    При усилване на вентилатора на Макс, включване и изключване на фарове също има лека промяна на оборотите и звука на двигателя, но трябва да се заслушаш внимателно. Вероятно не си обърнал внимание.

    Коментиран от #144, #165

  • 136 Имаш основна грешка

    3 2 Отговор

    До коментар #131 от "САП":

    КПД на един автомобил се отчита СЛЕД като вече е зареден с гориво/електрическа енергия.

    Преди това имаш ефективност на производство на горивото/електроенергията.

    Ефективност на транспорта

    Ефективност на зареждането

    Но това са си съвсем отделни ефективности.

    Дори в автомобила има два вида ефективност.

    Ефективност на двигателя и ефективност от резервоара до колелата.

    Разходът литри на 100 км или киловатчаса на 100 километра отчитат именно ефективността от резервоара до колелата.


    И дори тогава пак има разлика между моментен разход и среден разход, а средния разход при ДВГ винаги е по-голям, защото се вдига при всяка минута работа на двигателя на празен ход. Нещо което въобще отсъства при електромобилите, защото електродвигателя е пряко свързан с колелата и не може да се върти отделно.

    Фотоволтаиците въобще нямат място в тази ефективност.

    Коментиран от #139

  • 137 САП

    2 1 Отговор

    До коментар #133 от "Хихи":

    И като горят и излизат тия газове не загряват ли двигателя(не изнасят всичката топлина с себе си). Затова се налага охлаждането му.

    За ефективността му. Колко процента КПД на ДВГ съм писал до 40%
    Старите котли за парно на нафта с КПД 70-80%.
    Новите кондензни котли са с КПД над 90% (по старата грешна формула са на 106-109 % КПД).

    Та кой е луд да ползва ДВГ за отопление с това ниско КПД.
    При ДВГ топлината(охлаждането му, част от триенето също става накрая в топлина) винаги отпадъчна енергия.
    Единствено при някой видове генерация на ел. енергия топлината се ползва изцяло.

    За климатиците въобще ситуацията е корено различна там няма горене. Там имаш режим термопомпа. При него за 1 единица вкарана енергия вадиш от 3 до 6 единици топлинна. Хайде да не смесваме нещата.

    Коментиран от #141, #142

  • 138 николай

    4 1 Отговор
    То защото са много надеждни тези електрически боклуци за една камара пари за това преди дни в репортаж по телевизията даваха как в такъв надежден електрически автобус в София не пуска парното и е 10 градуса вътре за да пести батерия..ха-ха повярвах ви!!! Но пропагандата е яка както и за ....
  • 139 САП

    2 1 Отговор

    До коментар #136 от "Имаш основна грешка":

    Погледни коментара за, който съм го писал.

    Там се бъркат нещата и затова съм написал това.

    Коментиран от #166

  • 140 САП

    1 1 Отговор

    До коментар #134 от "Хихи":

    Точно това имам в предвид.
    Погледни първия път какво си писал.
  • 141 Помисли малко

    1 3 Отговор

    До коментар #137 от "САП":

    След като говорим за отработени газове, това означава че вече са напуснали двигателя през изпускателния колектор и няма как да го загряват. Могат да загреят единствено изпускателната система, която обаче се намира под купето на автомобила от външната му страна и топлинната енергия я пишем загуба, защото няма как да отоплим купето с нея.

    При електромобилите е коренно различно. Усвоява се абсолютно всичката топлина, която броим за загуба по принцип, когато отчитаме КПД и всичката тази топлина влиза в купето. Както топлината от загубите на триене на трансмисията, така и топлинните загуби на двигателя и батерията. Всичко се оползотворява.

    Освен това вместо нагревател се ползва термопомпа и за разлика от електрическия нагревател 1,2 киловата, за който е необходима входяща мощност 5 киловата от горивото, за да отдаде 1,2 киловата топлинна мощност в купето, термопомпата ще се нуждае само от 0,3 - 0,4 киловата електрическа мощност, за да достави тези 1,2 киловата топлинна мощност при температурите на това задръстване.

    Тоест за 14 часа - 5,6 киловатчаса от батерията или 7 литра от резервоара.

    Дори директно да се захранва нагревател, са 17 киловатчаса. Единственото предимство на ДВГ е големият му резервоар, който събира много енергия, а не неговата ефективност при загряване.

    Коментиран от #147, #167

  • 142 Хихи

    0 3 Отговор

    До коментар #137 от "САП":

    Добре тогава! След като за термо-помпа е нужно 1,5 кВтч енергия за да затопли купето, как с 300 грама на час нафта, ще загрееш купето и мотора и маслото и всичко? Колко кВтч е енергията на 300 грама нафта?

    Коментиран от #146, #168

  • 143 Йо Несбьо

    3 1 Отговор
    Спокойно, в масовия случай в България до сериозно изстиване на двигателя няма как да се стигне. Вярно, имаше някакъв "гост" с Тслъ, но той не се брои. У нас нито зимите ни са зими, нито сняг има като хората, за да се притесняваме. В държави като Канада, Норвегия или Русия..., но пък колко ли от нас ще останат за дълго там... Пресмятаме теоретични постановки - какво, ако... Според мен, 99% от пишещите тук изобщо няма да се озоват в ситуация, която изисква мерки, различни от стандартните.

    Ако все пак се стигне дотам, винаги съществува възможността да се ползват заобикалящите материали за допълнително затопляне - сняг, хартия, найлони, шума, пръст, дърва... Колата би могла да се спре извън пътя, добре изолира с найлони, пласт смачкани вестници, шума от дърветата, ако има, суха трева... Ако има сняг може да се настеле върху автомобила и така той да бъде изолиран от студа. Е, ауспухът да остане отворен...

    Защо си говорим по-скоро за оцеляване?! Защото в САЩ, Канада, Норвегия възможността да пострадате е съвсем реална, но все пак си казахме, че най-вероятно няма да са много българите, които ще се притесняват на място в тези държави.
  • 144 smeh

    1 1 Отговор

    До коментар #135 от "Прав си, ама наполовина":

    И аз така предполагах, но на бордовия компютър разхода на час не се променя драстично. Което не означава, че не харчи повече, а че може Ауди софтуерно да са замаскирали разликата в разхода. Едва ли някой ще си държи колата 10ч на място запалена за да провери дали е точно толкова.

    Иначе двигателят е V6 и изобщо не го бъркат дори и по-тежки консуматори на място, затова и оборотите не играят, нито звука се променя. Тук трябва да се спомене, че огромно предимство зимата дават топлообмениците на ЕГР-ите. Така част от горещите газове, още преди да стигнат до ауспуха вече са минали през тях и по този начин затоплят допълнително антифриза.

    И въпреки това на температури под -5 градуса, температурата на място на антифриза, бавно спада от 90. Като при -10 успява да поддържа около 75, затова и теоретично дадох цифрата 50-60гр. при -20. Като се вземе предвид, че топлоизолацията е на изключително високо ниво - капак или калник, никога не можеш да го пипнеш горещ. Т.е основният "консуматор" на топлината от мотора е всъщност отоплението на купето и след като в големите студове се налага И електрически нагревател, за да е достатъчно комфортно. То единственото и аз съм съгласен с твоето заключение, че с 0.4л/час Е АБСУРДНО да се поддържа температура в купето при която да е комфортно.

    Коментиран от #145

  • 145 Хихи

    1 5 Отговор

    До коментар #144 от "smeh":

    Браво! Така е! С това съм съгласен! Само, че трябваше да изпишем 140 коментара, преди някой да схване! Другите нагоре са още в батака, незнаят за какво става въпрос!
  • 146 САП

    2 1 Отговор

    До коментар #142 от "Хихи":

    В автомобилите с ДВГ няма климатици способни да работят на отопление за купето. Всички могат само да охлаждат.

    За 1kW енергия са необходими 85 г. дизел(около 0.095 l). Това е при директно преобразуване. За 300 г дизел e 3,5 kW. Като я минеш през КПД на ДВГ остава някъде около 1,1 - 1,3 kW. Като имаш в предвид, че двигателя грее отпред това стига.

    Коментиран от #148, #149

  • 147 САП

    1 0 Отговор

    До коментар #141 от "Помисли малко":

    Нямаш идеални системи независими една от друга.

    Гледаш само за отработени газовете, но основното загряване става при горенето на горивото, което става в цилиндъра.

    Отработените газове също загряват и влияят на охлаждането на двигателя. Веднага след двигателя тръбите понякога стават червени. И те са в контакт с двигателя, а металите страшно добри термопроводници.

    При електромобилите също не можеш да усвоиш всичката енергия по същата причина няма съвършени системи.

    То основната слабост на електромобилите винаги си е била батерията(резервоара). Основното замърсяване при производството им идва от батериите
  • 148 Хихи

    0 3 Отговор

    До коментар #146 от "САП":

    Голем умник си! Да, такива климатици няма, само че въздуха може първо да мине през климатика да се изсуши и охлади и след това да се затопли, нали? А, на точно това прави, когато температурата е над 2 градуса и климатика е включен (или климатроника е на AUTO с не включен ECON при моделите на ВАГ например)!

    Коментиран от #151

  • 149 Хихи

    0 3 Отговор

    До коментар #146 от "САП":

    А, ако грее отзад, няма да стига, така ли? Понеже пишеш, грее отпред и това стигало!

    Коментиран от #150

  • 150 САП

    1 0 Отговор

    До коментар #149 от "Хихи":

    Неточност в изказа.
    Няма значение къде е двигателния отсек.
    Имам в предвид, че имаш загарят двигателен отсек, който отдава към купето.
    И той помага на отоплението на купето, без да е директно свързано това със парното.

    Коментиран от #154

  • 151 САП

    1 0 Отговор

    До коментар #148 от "Хихи":

    Това което го пишеш, го има само при коли с климатроници и мощни двигатели.

    Дори при доста климатроници не се прави, защото влия е на разхода.

    Коментиран от #152, #153

  • 152 Хихи

    0 5 Отговор

    До коментар #151 от "САП":

    При всички климатроници си работи така, както съм написал. Климатика е включен (когато е на AUTO и температура навън над 2 градуса) и е изключен при ECON! Тогава климатика работи (естествено имаш по-висок разход) и изсушава въздуха в купето! И климатроника всъщност се препоръчва да е целогодишно в този режим, като климатика работи. Така не разсъхват уплътненията по системата! Така, че даже и колата да е в режим на затопляне в купето, климатика пак може да си работи (ако е включен)!

    Коментиран от #169

  • 153 Хихи

    0 3 Отговор

    До коментар #151 от "САП":

    И защо с мощни двигатели, не е ясно? Със слаби не може ли? Това го има във всички коли!

    Коментиран от #155

  • 154 Хихи

    0 4 Отговор

    До коментар #150 от "САП":

    Разход от 500 грама не е достатъчен за поддържане на температурата на мотора и купето при минус 20 и много време на място. Когато колата стои на място, няма значение къде е мотора!

    Коментиран от #170

  • 155 САП

    0 0 Отговор

    До коментар #153 от "Хихи":

    То всичко може, но настъпваш педала и тя се чуди какво да прави.
    Сети се при кои двигатели получава.

    Коментиран от #156

  • 156 Хихи

    0 3 Отговор

    До коментар #155 от "САП":

    Това е ясно, че мотора се натоварва, но ти пишеш, че зимно време работят само на тези с мощни мотори! Вече незнам дали има кола без климатик, даже и с мотори по 60 коня. А той като си работи лятно време, си работи и зимно време, ако го включиш!

    Коментиран от #173

  • 157 някой

    2 0 Отговор

    До коментар #67 от "Хихи":

    Ако замръзнеш поради софтуерен проблем , по добре ли се чувстваш от колкото ако замръзнеш заради механичен такъв ?
  • 158 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 159 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #125 от "Хихи":

    И ние слагахме картони пред радиаторите, но не защото не загрява двигателя, а защото с картона загрява по-бързо, което е важно, когато пътуваш на къси разтояния до работа.
    И при -20 да си отвориш прозореца у вас, радиатора на ТЕЦА е с вода на +60 градуса и няма как да изтине. Особено при студена зима, когато ТЕЦА надуват допълнително топлото и дори на позиция 2 от 6 на винтила, пак не можеш да си държиш ръката на радиатора. Имам ТЕЦ и знам от опит.
    Ако се мислиш за прав, източи си водата от двигателя и покарай в студа един час. Да видим, дали няма да прегрее.
  • 160 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #126 от "Хихи":

    Какво видео ще ми качваш, като колата ми е всеки ден в ръцете. Бутам копчето и ми показва 0,5 л/ч на празен ход загряла. Видеата си ги гледай ти, че няма на какво да провериш сам и да се убедиш кое е вярното.

    Коментиран от #172

  • 161 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #127 от "Хихи":

    Ако не пуснеш парно, антифриза няма да се охлади в парното, а ще се охлади в радиатора на предницата. Просто е, но не е за тебе.
  • 162 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #129 от "Голям инженер си":

    Не ти разбирам какво ми пишеш и не знам защо реши, че съм инженер?
  • 163 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #133 от "Хихи":

    Първите ТЕЦ са били с ДВГ, но са били с ниско КПД. После минават на турбини, понеже там КПД е било 60%.
  • 164 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #134 от "Хихи":

    Охлаждането през малкия кръг е нищожно. Радиаторчето е с площ една педя, сравнено с половин кв метър площ на предният радиатор. И при рециркулация на въздуха радиаторчето се охлажда от въздуха в затопленото купе, който е над 20 градуса, докато големият радиатор се охлажда от въздух на -20 градуса, или с около 40 градуса по-студен въздух.
    При много от колите водата циркулира през радиаторчето постоянно. Дали ще отвориш клапата на въздуха, да духа в купето или не, не ти променя разхода на двигателя.
  • 165 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #135 от "Прав си, ама наполовина":

    Всички стари Лади в Русия си топлят купетата, без електрически нагревател. В България също, дори в зимите, когато сме имали -15 и -20. Говорите глупости. Лошото е, че дори не слушате какво ви говорят хората с опит.
  • 166 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #139 от "САП":

    Ти си го написал правилно, но той ще предпочете да се прави на неразбрал, за да контрира и подбужда безсмислени спорове.
  • 167 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #141 от "Помисли малко":

    При двг с турбина изгорелите газове напускат двигателя, но влизат в турбината, където загряват маслото, както и въздуха, който тя засмуква и изпраща към двигателя. Затова двг с турбина имат нужда от топлообменик за охлаждане на маслото, както и от интеркулер, за охлаждане на въздуха.
  • 168 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #142 от "Хихи":

    Поне веднъж се качи на кола и ще разбереш как.
  • 169 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #152 от "Хихи":

    Защо ти е толкова сух въздух в купето? При влажност под 40% вече е вреден за човека.
  • 170 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #154 от "Хихи":

    Грешиш. Достатъчен е, ако си с дизел. За бензин се искат поне 800 грама на час.
  • 171 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 172 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 173 САП

    0 1 Отговор

    До коментар #156 от "Хихи":

    Коли без климатик почти не се продават, но обърни внимание, че при малките двигатели са климатици, а само при по мощните климатроник.

    Коментиран от #174

  • 174 smeh

    4 1 Отговор

    До коментар #173 от "САП":

    Разликата между климатик и климатроник е само в управлението. На климатроника му задаваш желаната температура и не те интересува, кога и колко въздух ще смесва. Докато климатика постоянно го ръчкаш, щото или ти става топло, или студено. Това за което спорите е компресора. И двата варианта имат компресор свързан с пистовия ремък и съединител в него. Зимно време за да си изсушите по-бързо стъклата цъкайте бутона AC, или изключвайте ECON-а/за Ваговете/, така въздуха ще бъде изсушен от компресора. И спокойно, зимата включеният компресор не качва разхода, както лятото.

    А по-мощните коли имат климатроник не заради двигателя, а заради класа си и нивото на оборудване.

    Коментиран от #175, #176, #179

  • 175 Хихи

    4 3 Отговор

    До коментар #174 от "smeh":

    Точно. Това писах и аз по-нагоре, но не вярва човека!
  • 176 Гост

    3 1 Отговор

    До коментар #174 от "smeh":

    Климатика го ръчкаш ти, климатроника го ръчка вентила, според датчика. Но климатроника компресора му работи с променливо натоварване, което облекчава работата му и отнема по-малко мощност от двигателя, когато желаната температура в купето е вече достигната и трябва само да я поддържа. Климатроника е по-икономичен от климатика.

    Коментиран от #177

  • 177 Хихи

    2 1 Отговор

    До коментар #176 от "Гост":

    Така е! И това е вярно! За това вече си прав!
  • 178 smeh

    0 0 Отговор
    Разгеле, разбрахме се! :-)
  • 179 САП

    0 2 Отговор

    До коментар #174 от "smeh":

    Точно разликата е в управлението.

    Колко от водачите пускат зимата климатика?

    Говоря за разликата в манталитета на водачите при пускане на климатик и климатроник.
    На двигатели някъде под 90 кс почти не съм виждал климатроник и ако го има е орязан във функциите.

    Обикновено климатика се пуска само при нужда, а климатроника седи постоянно включен.

    Коментиран от #180

  • 180 smeh

    4 0 Отговор

    До коментар #179 от "САП":

    Защото гледаш предимно бюджетни автомобили. Ако не беше приет закон климатика да е задължителен след 2000 и не знам си коя година, повярвай ми все още щеше да е "екстра", която се доплаща.

    Относно включен и изключен климатроник. Пак казвам, прави разлика, когато климатроника работи като обикновенно парно. Защото когато е изключен компресора, реално е точно това. Всеки един майстор който се занимава с климатици ще те посъветва, въпреки че зимата не ти трябва да си охлаждаш купето - да пускаш от време на време компресора. Не за друго, а да не спичат уплътненията и сегментите и после лятото да се чудиш къде ти е избягал фреона. Под определена външна температура компресора се пуска само за да прекара въздуха през дехидратора и да го изсуши. Реално за него това не е "тежка работа", защото електрониката е затворила клапана за фреона и там налягането в системата не се вдига.

    Коментиран от #181

  • 181 САП

    0 1 Отговор

    До коментар #180 от "smeh":

    Те са преобладаващата част в България.

    Защо искаш да наложиш твърдение за абсолютно всички коли, без то да важи за по-голямата част.

    Това което казваш е вярно само за определени системи.
    А за едно 60% от колите не важи. Важи само за коли с климатроник.
  • 182 Новина от днес

    2 2 Отговор
    "Ford вече приема поръчки за нова версия на електрическия пикап F-150 Lightning с резервна мощност, която ви позволява да използвате автомобила като източник на енергия. Компанията-производител твърди, че такъв пикап може да осигури енергия за къща със стандартни размери за три дни."

    Значи акумулатора на пикапа ще стигне за отопление, осветление, готвене и къпане за 3 денонощия на цяла къща, но Турбо инженерите по ДВГ тук, обясняват как на т

    за 14 часа в задръстване, батерията ще падне от включеното отопление на купето и ще умреш от студ.

    Поредните "верни" сметки, които си правят.

    Бензиновия пикап също има възможност за захранване на мощни консуматори. Дали обаче ще му стигне резервоара с бензин да работи три денонощия дори само на празен ход да топли само себе си, без да захранва къща?

    Коментиран от #184, #189

  • 183 Хонда

    0 0 Отговор
    Джаза ми е 2004 година и е 86 коня и си има климатроник. Работи си перфектно и го държа включен почти през цялото време, независимо дали е зима или лято. За разхода немога да кажа, защото както казах е включен почти винаги. А и съм с газ и само пълня бутилката, не следя за разход.
  • 184 някой

    0 2 Отговор

    До коментар #182 от "Новина от днес":

    100% , 3 дни ще си готвиш переш и отоплявяш с акумолатора на 150 ...с атомен реактор ли е вътре ? Изполвзайте си главите за нещо повече от това да с носите шапката и очилата моля ...Стига сте били ретранслатори и то дефектни.

    Коментиран от #185

  • 185 Ти да видиш!

    0 0 Отговор

    До коментар #184 от "някой":

    А ти колко ток изразходи за последния месец?
    Ако си изразходвал колкото батерията на F150 на всеки 3 дни, значи трябва да си платил около 350лв. за ток. Средната годишна сметка в България е много по-ниска.

    Коментиран от #186

  • 186 някой

    0 0 Отговор

    До коментар #185 от "Ти да видиш!":

    Прав си !
  • 187 ЕНТУСИАСТ

    2 1 Отговор
    ПРОЧЕТОХ МНОГО ОТ КОМЕНТАРИТЕ,И МИ БЕШЕ ЗАБАВНО.НЯКОЙ ОТ ВАС ЧУВАЛ ЛИ Е ЗА ТРАБАНТ/ТОВА Е МАРКА ГЕДЕЕРСКО СОЦИАЛИСТИЧЕСКО ПОМОЩНО СРЕДСТВО ПРИ ХОДЕНЕ/,И ПРЕДСТАВА СИ НЯМАТЕ КАКВО ПРОКЛЮЧЕНИЕ Е ДА КАРАШ ТАКОВА НЕЩО ПРИ НИСКИ ТЕМПЕРАТУРИ,С ЗАМРЪЗНАЛИ СТЪКЛА ОТВЪТРЕ И ОТВЪН,А ШОФЬОРА ОБЛЕЧЕН С ГРЕЙКА И ТРЕПЕРЕЩ ОТ СТУД..РАДВАЙТЕ СЕ НА ТОВА КОЕТО КАРАТЕ И НЕ БЪДЕТЕ ДРЕБНАВИ,100-200 ГРАМА БЕНЗИН ПОВЕЧЕ НЕ ВИ РЕШАВА ПРОБЛЕМА
  • 188 Внв

    0 0 Отговор

    До коментар #41 от "Не съм специалист,":

    И те не могат да запалят на минус 20 градуса?
  • 189 Внв

    0 0 Отговор

    До коментар #182 от "Новина от днес":

    Един литър гориво има около 10 kWh енергия. Сметни колко има в един резервоар и после се подигравай. Лошото е че при работа на ДВГ около 60 % от тази енергия изпита в атмосферата.
  • 190 АнтиИдиотократ

    3 0 Отговор
    Да попитам - защо статията завършва така, сякаш въглеродния диоксид е нещо лошо ???
    Все пак планетата едва се отлепи от карбоновото дъно и всеки грам СО2 е добре дошъл.
    Освен че е парников газ и води до затопляне на атмосферата, което е ок, защото по-бързо ще излезем от мини-ледниковия период, в който се намираме, предполагам също знаете че при парциално налягане под 200ppm СО2 фотосинтезата се затруднява, а при 150 практически спира ... допреди столетия СО2 е било около 250-300, днес няма и 500ppm ... а желателно е да е около 1000!
  • 191 Геро

    0 0 Отговор
    Не знам къде има на по 10км зарядни станции .. поне при нас и в ЕС няма на такива интервали.
    Кой по напред ще зареди на една станция .. 100 коли в задръстване .. кой кога ще зареди и колко време ще стигне за седене в колата ?
    Бензиностанцията 3мин на калпак :)
    МОЯТА КОЛА ЩЕШЕ ДА ИЗГОРИ ЗА ТОВА ВРЕМЕ 6-8 ЛИТРА ДИЗЕЛ.
    Резервоар 70 литра !

    Коментиран от #194

  • 192 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 193 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 194 третото на коча

    0 0 Отговор

    До коментар #191 от "Геро":

    Те затова всичките електричари у Канада имат у багажника бензинови генератори.
  • 195 дрът дизел

    1 0 Отговор

    До коментар #18 от "Хихи":

    Алоу Хихито моят дизел гори 3.8лт на 100км на обороти колко мислиш че гори 5лт на час ли? Големи вентилатори станахте всичките тука ама един от вас не е сядал в ел кола даже.