В Китай беше проведено мащабно тестово проучване на електрически превозни средства и по-конкретно на това, как се чувстват те при минусови температури. Не е тайна, че при студено време батерията на електрическа кола бързо губи заряда си, а изданието MyDrivers проверява с колко точно намалява пробегът.
Тестовете са проведени в китайския регион Вътрешна Монголия, който е известен със силните си студове. По време на мащабното проучване присъстват наведнъж 40 електрически автомобила и plug-in хибриди. Те са напълно заредени и оставени навън за една нощ при температура на въздуха от -20 градуса по Целзий.
След това на сутринта електрическите автомобили потеглят по един и същ маршрут в града и по магистралата. В салона на всяка кола има шофьор и пътник, а климатикът е настроен на температура от +24 градуса по Целзий.
Оказва се, че средната загуба на автономен пробег е в диапазона 40 - 60 %. Колкото и да е странно, китайските електрически автомобили се оказват най-добрите за студено време. Електрически превозни средства с най-дълъг пробег с едно зареждане в студено време са:
NIO EC6 - пробег 336.9 от 615 паспортни км (45.22% загуба)
Xiaopeng P7 - пробег 316.2 от 670 км (-52.81%)
Zeekr 001 - пробег 298.4 от 606 км (-50.76%)
Нежа U - пробег 294.9 от 610 км (-51.66%)
HiPhi X - пробег 291.2 от 550 км (-47.05%)
Прави впечатление, че бюджетният електрически автомобил Wuling Hongguang Mini EV губи най-малък процент. Миниатюрната кола измина 103.2 км при паспортни данни от 170 км, тоест губи само 39.3% от запаса на енергия. Трябва да се отбележи, че добре познатите световни модели се представят значително по-зле от китайските електрически автомобили:
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 МнениЕ
Коментиран от #9
10:35 23.12.2021
2 Ивчо
10:36 23.12.2021
3 гошо
10:39 23.12.2021
4 Boxer EZ 3.0
10:40 23.12.2021
5 Пенчо
10:50 23.12.2021
6 Както сменяме зимни летни гуми
Коментиран от #12
10:51 23.12.2021
7 Пешо
Коментиран от #80
10:52 23.12.2021
8 Гост
Къде си многоников троле, да ти покажа това, ако не си го видял:
Tesla Model 3 - пробег 200.2 от 468 км (-57.2%)
10:56 23.12.2021
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Гост
Коментиран от #70
11:02 23.12.2021
11 Пилот на Ферари
Коментиран от #13
11:04 23.12.2021
12 Пилот на Ферари
До коментар #6 от "Както сменяме зимни летни гуми":
А подгряване на изолацията зимно време ще има ли ? Или тока няма да стига за това ? Защото каквато изолация да и сложиш , при престой на ниска температура - нищо няма да я стопли тая батерия.11:07 23.12.2021
13 Така е
До коментар #11 от "Пилот на Ферари":
Много Теслари карат зимата в северните страни зимата, без да те питат теб! Само в Норвегия са над 400 хиляди електрички и ги карат зимата! Ама тяхната зима е по-мека от нашата! Ти такава зима като нашата, не са виждали! 😂😂Коментиран от #19, #21, #61
11:11 23.12.2021
14 DrivingPleasure
11:14 23.12.2021
15 ккк
11:19 23.12.2021
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Пилот на Ферари
До коментар #13 от "Така е":
Браво пич , те Китайците и останалите дето правиха тестовете са прости и нищо не разбират !! Ти си капацитет и трябва тебе да слушаме .Коментиран от #24
11:47 23.12.2021
20 АC\DC
Коментиран от #22, #36
11:49 23.12.2021
21 Пилот на Ферари
До коментар #13 от "Така е":
Собственици на Model 3 се оплакаха от колата при ниски температури . В Канада и САЩ най-студеният сезон едва започва, но много собственици на най-новия модел на Tesla – Model 3, вече се оплакаха от проблеми заради ниските температури.Вратите на Model 3 се отварят с натискането на ръчката на една страна. След това тя се вдига, като леко се открехва и прозорецът. Тук веднага възниква въпрос – защо е нужно това в студеното време? В случая отговорът е без значение, защото се оказва, че шофьорът няма как да влезе в колата и рискува да измръзне на студа, докато се опитва.Коментиран от #25
11:51 23.12.2021
22 Пилот на Ферари
До коментар #20 от "АC\DC":
Проблемите на електромобила бяха обяснени във видео, публикувано в интернет-блока electrek, който по принцип е сред най-сериозните поддръжници на Tesla. Не помага дори предварително дистанционно загряване на машината, което продължава 10 минути. При това температурата навън е -7 градуса, а в колата е -1 градус, като не би трябвало да е проблем.11:53 23.12.2021
23 Ал Тъпоне
12:04 23.12.2021
24 Хахахаха
До коментар #19 от "Пилот на Ферари":
Аха ясно! Ми тогава що китайците започнаха да купуват толкова много електрички? Знаеш ли с колко скочиха продажбите на електрички там?12:05 23.12.2021
25 Офффф
До коментар #21 от "Пилот на Ферари":
С тия тъпотии ли сега започна! Ми виж безрамковите врати на Ауди А5 и на много други марки и модели! И те имат същите проблеми! А излизащите дръжки, също са на много модели! С това ли тръгна да изнасяш?12:07 23.12.2021
26 Аха
Коментиран от #44
12:10 23.12.2021
27 Turbo
Коментиран от #39
12:19 23.12.2021
28 Представете си само
Само питам. Защото едно е да искаш масово навлизане на нещо и съвсем друго е да направиш нормално и евтино неговото ползване !!!
Коментиран от #29, #30
12:22 23.12.2021
29 Аха
До коментар #28 от "Представете си само":
Ми за 3-4 часа ти трябва 3-4 кВч енергия! При 80 кВч на Модел 3 има за доста часове чакане! Даже и спят вътре по-цяла вечер на топло! Виж видеата на Бьорн Ниланд! Има как си спи в Модел Х цяла вечер на минус 38! Приятно гледане!12:27 23.12.2021
30 Аха
До коментар #28 от "Представете си само":
И да допълня, че при Модел Х е печка където разхода е по-висок, а при новите модели на Тесла всички вече са с термо-помпа която изразходва много по-малко!12:29 23.12.2021
31 Антон
12:30 23.12.2021
32 Дизела
Коментиран от #40
12:49 23.12.2021
33 Антиелектрика
Ама в София не ставало -20 градуса, пък днес е само -10, но пък при -50 градуса миксерите щели да се предствят по-добре. После пък в Норвегия много ги карали, нищо че батериите им се скапват и един си беше взривил Теслата, защото му искат 20 000€ за нова батерия.
Изобщо опашатите лъжи започват да излизат наяве, както от години се опитваме да изобличим електрофилчетата.
12:58 23.12.2021
34 Дизела
Коментиран от #35
13:59 23.12.2021
35 Що тъй
До коментар #34 от "Дизела":
Що тъй да не може? Да не си пробвал?14:06 23.12.2021
36 mauser
До коментар #20 от "АC\DC":
Интересно в Сибир как въртят и палят дизелаци и бензини а при теб не искат :)Коментиран от #38
14:13 23.12.2021
37 Фен
Коментиран от #41
14:51 23.12.2021
38 Как ли
До коментар #36 от "mauser":
Ми като им палят огън отдолу!15:23 23.12.2021
39 Тук съм, ама отново лъжеш нагло
До коментар #27 от "Turbo":
Покажи ми къде съм твърдял, че Tesla плейд ще има 1000 километра пробег и то през зимата?А аз ще покажа на всички, как на няколко места твърдиш, че с 15 литра дизел, което е еквивалент на 150 киловатчаса, можеш да се движиш 3 часа и 20 минути с 60 киловата мощност на изхода на двигателя. Тоест от 150 киловатчаса енергия от горивото да свършиш 200 киловатчаса механична работа плюс още толкова топлинни загуби.
Ще покажа и как твърдиш, че от литър гориво не може да се извлече повече от 10 киловата мощност и всъщност литър гориво имал точно 10 киловата мощност, а твърдението че литър дизел има 10 киловатчаса енергия било грешно, в някаква таблица на сайт на непрофесионалисти от Ремикс - фирмата на Любо Ганев, пишело така.
Щом на сайта на Любо Ганев пише така, м им на физичните закони.
Коментиран от #43, #45, #62, #82
16:29 23.12.2021
40 1000 километра?
До коментар #32 от "Дизела":
Колко литра ти е резервоара? И ти ли караш като турбо с 90 километра в час по магистралата, за да не скапеш двигателя?16:31 23.12.2021
41 Имаме участник познал верния резултат
До коментар #37 от "Фен":
Точно там е заровено кучето. На магистрала електромобилите харчат повече отколкото градско. Всички автомобили са карали по един и същ маршрут, градско и магистрала. Хайде сега да се сетиш, дали ако се карали по един и същ маршрут, са карали еднакъв процент градско и магистрала, след като има автомобили които са минали само 100 километра и вероятно повече от тях са били градско, а останалите автомобили са до навъртяли своите километри на магистралата. А дали се карали с една и съща скорост по магистралата, защото Тесла вдига 260 километра в час, а някои електромобили са ограничени до 140. Много ясно, че който е платил "проучването" той е съставил условията, за да са най-подходящи за "правилния" краен резултат.Коментиран от #42, #64
16:38 23.12.2021
42 Антиелектрика
До коментар #41 от "Имаме участник познал верния резултат":
Не бе, те в Китай са карали с 250 км/ч с Теслата, нищо че с тази скорост няма да мине и 50 км.Продължаваш да ме увидляваш с уникалната си демагогия!
18:13 23.12.2021
43 Turbo
До коментар #39 от "Тук съм, ама отново лъжеш нагло":
Аууууу,направо се притесних,изпаднах в стрес и няма да мога да мигна цяла нощ хахахаха пиши,пиши нека се повеселят малко хората с теб.Коментиран от #46
19:43 23.12.2021
44 Гост
До коментар #26 от "Аха":
Аз на видео мога да ти я докарам до милион километра с едно зареждане хахахахаха.Коментиран от #49
19:57 23.12.2021
45 Антиелектрик
До коментар #39 от "Тук съм, ама отново лъжеш нагло":
Някой вярва ли на многониковия трол.Тока щеше да поевтинее като излезе на борсата,а се вдигна пет пъти.Пробега на електромобилите не е колко казваш.Гига Берлин щеше да заработи за една година,стават вече две.Да изреждам ли още прогнози.Коментиран от #47, #51, #66
20:05 23.12.2021
46 И аз не се притеснявам
До коментар #43 от "Turbo":
За разлика от мене, ти не можеш да подкрепиш изказването си с мои цитати, защото не съм говорил такива глупости. За сметка на това аз мога да те зарина с цитати с глупостите които си изписал по какви ли не теми. Все нещо не разбрал, все нещо не допрочел. Бъркащ texas с Берлин, мощност с енергия, ерата на двд-тата с ерата на видеокасетите, бъркащ 30-километровия проход Шипка с 300-метров наклон на върха му и какво ли още не.Коментиран от #54, #56
20:06 23.12.2021
47 Не ми изреждай
До коментар #45 от "Антиелектрик":
Дай цитат къде и кога съм го казал, че пак нещо не си разбрал. Като стана за смях с Ник Радев, стана турбо сега на антиелектрик ли ще минеш?Коментиран от #48, #52
20:07 23.12.2021
48 Антиелектрика
До коментар #47 от "Не ми изреждай":
Крадеца вика, дръжте крадеца. Само да те светна, че човека пише с малко по-различен ник от моя, а ти никога не си имал топки да пишеш само с един ник, защото няма кой друг да ти покрепи смешните тези.И никой няма да тръгне да рови какво си разправял преди години тук, но всички помним какви простотии разправяше, че токът ще поевтинее.
Аз лично помня как разправяше, че Тесла щяла да бие рекорда на БМВ на Ринга до края на 2019 г. и ако това не станело, няма да пише повече, ама после се отметна, защото си продажник и ти се плаща да тролиш.
Аз както казах не съм писал 2 години тук, но сега след като всичко, което предрекох и познах, реших да видя как ще се оправдаеш. Обаче отново падаш много ниско, вместо да си признаеш, че си сгрешил!
20:36 23.12.2021
49 Аха
До коментар #44 от "Гост":
Това са тестове! А аз на видео, ще повярвам повече от колкото на тази статия, не мислиш ли? Че те тук първо не пишат кой Модел 3 тестват? Стария е с печка, новия е с термо-помпа! Не виждаш ли, че Модел У е изминал повече от Модел 3? Как е възможно това, като Модел 3 харчи по-малко от Модел У? Освен ако не е статия с печка! Или SR+? Ма нищо, ти вярваш на тези щот ти пасва! Но хората гледат тестовете на живо, на видео!Коментиран от #50
20:37 23.12.2021
50 Антиелектрика
До коментар #49 от "Аха":
Я кажи къде видя на това смешно видео -20 градуса? То през повечето време валеше дъжд.Големия тест, няма що - всеизвестния скандинавски теслолюб изобщо не ме вълнува какви тестове прави на дъжд.
Коментиран от #55
20:49 23.12.2021
51 Гост
До коментар #45 от "Антиелектрик":
Никой вече не му се връзва,аз си го ползвам за гаргара.20:50 23.12.2021
52 Гост
До коментар #47 от "Не ми изреждай":
Пак ли тролиш многониковия.Падат ли поне стинки в джобчето.Коя точно прогноза ти се сбъдна че нещо не помня да има такава.Прочети първо статията за пробега на електричките.Коментиран от #53
20:53 23.12.2021
53 Антиелектрика
До коментар #52 от "Гост":
Нищо няма да прочете, защото той се вписва най-добре на неговото определение за функционално неграмотен.Явно е чул диагнозата си и се опитваше да я поставя тук, ни в клин, ни в ръкав.
Коментиран от #58
20:56 23.12.2021
54 Turbo
До коментар #46 от "И аз не се притеснявам":
Всеки може да прочете коментарите ми и да ги оцени хахахаха аз не се притеснявам.Как мога да те цитирам,като пишеш с много никове,веднага ще отречеш,че си писал ти тесльо.Давай нови бисери да се посмеем.Отдавна ти говоря, реалният пробег на електромобилите е наполовина от данните на производителя.21:13 23.12.2021
55 Аха
До коментар #50 от "Антиелектрика":
А тук какво ще кажеш? Виж на 10 минута какво показва на екрана! 301 километра 7 процента има още! Температурата е под минус 20!Коментиран от #57, #69
21:14 23.12.2021
56 Гост
До коментар #46 от "И аз не се притеснявам":
Виж в темата за фабриката в Берлин нещо не му се получават плановете на гуруто ти Мъск.21:19 23.12.2021
57 Антиелектрика
До коментар #55 от "Аха":
Имам да кажа, че какъвто ти е сайта, такъв ти е клипа. Сам се издаде с корекцията на мненията си, че си част от екипа.След фиаското на всиките ти предсказания, сега се затвърди мнението ми, че сайтът е подлога на електрофилните НПО-та.
Сбогом смешници!
Коментиран от #60
22:14 23.12.2021
58 Знаеш ли какво е функционално неграмотен
До коментар #53 от "Антиелектрика":
Това е когато някой под статия за гигафабриката на Тексас, ти говори за фабриката в Тексас, но ти му говориш кога била построена фабриката в Берлин. Той ти обяснява че бъркаш времето и мястото, но ти си държиш на твоето и продължаваш да му говориш за Берлин, той ти дава факти и ти посочва GPS координати, но ти не схващаш че не ти говори за същата фабрика и продължаваш да му говориш за Берлин. Той ти дава един клип, на който с огромни букви пише Остин Тексас още преди да го отвориш но ти продължаваш да му говориш за Берлин и така две денонощия и 10 клипа от Тексас и 1000 намика че е объркан континентите дори и функционално неграмотния продължава да не се усеща.Хайде да видим дали ще си признае кой е той?
Ама и ти много удобно се появи точно в деня в който разбих на пух и прах теорията му от три години и няколко Ника, че литър дизел има точно 10 киловата мощност, нито повече нито по-малко, защото така пишело в учебниците и в таблицата на Ремикс, която му беше единственото доказателство. И изведнъж когато започнах да му се подигравам се появяваш ти да го защитаваш. Съвсем случайно разбира се. Въобще нищо не съм си помислил, откъде толкова акъл! Давай сега и с останалите никове!
Коментиран от #59
23:45 23.12.2021
59 Гост
До коментар #58 от "Знаеш ли какво е функционално неграмотен":
Описваш себе си многониковия.Спорихте с Димов за разход на магистрала и планински път,ти се измъкна и обърна спора за мощност.Спора за фабриката в Берлин с Турбо изведнъж стана Тексас.Видеокасетите станаха дискове.Фурнаджииска лопата си ти.Коментиран от #63
08:02 24.12.2021
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Норвегия
До коментар #13 от "Така е":
Ама ти ходил ли си в Норвегия? Осло-Берген 450 км, Осло-Ставангер 550 км. По голямата част на населението живее на територия колкото България. И там карат електрички щото другите коли са тероризирани и супер скъпи а не по-желание.10:22 24.12.2021
62 Роадстер
До коментар #39 от "Тук съм, ама отново лъжеш нагло":
Не знам за Плейд, но за Роадстера Мъск твърдеше, че ще изминава 1000 км помниш ли? И то за 2020 година!!! Та къде го този Роадстер нали технологиите се развиват лавинообразно дай да го видим???Коментиран от #65, #74
10:29 24.12.2021
63 Аха, ясно
До коментар #59 от "Гост":
Трудно ви е да говорите по две теми едновременно и да правите сравнение! Разбрах.10:34 24.12.2021
64 Прокопи
До коментар #41 от "Имаме участник познал верния резултат":
Хахаха Сульо това че кола може да вдигне 260 не означава че ще я караш с толкова. Освен Германия няма друга страна където да караш с повече от 140 кмч каквато скорост може да вдигне дори стара лада. За градско/магистрала има едно нещо наречено процентно съотношение Сульо, ти ще учиш хората как да правят тестове. От хиляда кладенеца вода а извода е толкова прост и се доказва от резултатите. При минус 20 разхода пада на 50 процента плюс минус някой процент. Ама няма Тесла, ФВ, КИА всички са приблизително еднакви.Коментиран от #67
10:35 24.12.2021
65 Роадстер няма
До коментар #62 от "Роадстер":
Ама технологията е тук, нали?10:36 24.12.2021
66 Отр цена
До коментар #45 от "Антиелектрик":
Такива като него бяха силни милни искаме на борсата цената отрицателна. Сега реват и омоляват държавата да ги върне на регулираният пазар или да им изплаща помощи. Що що нали искате пазар ето ви пазар купувайте от Германия енергия на отрицателна цена кой ви спира?10:38 24.12.2021
67 Така е!
До коментар #64 от "Прокопи":
Много ясно че знаят как да правят тестове за да получат "правилния" краен резултат. Нали точно такива тестове изкараха дизелите с по-малък въглероден отпечатък от електромобилите.Тесла продава чисто нови автомобили с батерии от 2017 година с 12% по-малък пробег, отколкото когато батериите са били нови. Колко ли ще падне реалният пробег ако в теста са използвали чисто нови китайски автомобили и Тесла модел 3 на половин милион километра от 2017?
Коментиран от #68
10:41 24.12.2021
68 Прокопи
До коментар #67 от "Така е!":
Сульо не виждаш ли че са тествани и Тесла 3 и У и много други резултата е един и същ при-20 батерията пада с около 50%. Това е положението ама космоса бил крив, ама ако това ако онова а ако баба ти беше мъжка?Коментиран от #72
10:48 24.12.2021
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Извинявай, ама къде е тази дневна
До коментар #10 от "Гост":
В нас е 45 стотинки?!?Коментиран от #71, #73
11:37 24.12.2021
71 Мораториум
До коментар #70 от "Извинявай, ама къде е тази дневна":
Да си чувал нещо за регулиран пазар? А за мораториум? А за това че БГ е поела ангажимент всички домакинства да излязат на свободния пазар. Ти докато си купиш електричка вече ще си на свободният пазар. Та колко е средната цената там?11:43 24.12.2021
72 Виждам де
До коментар #68 от "Прокопи":
Виждат се само моделите, но виждаш ли дали автомобилите са били нови? Защото и тук бяха публикували как еди-кой-си автомобил бие Тесла модел S на ускорение, ама това в заглавието, после се оказа че теслата била модел 2014 година, а не plaidКоментиран от #75, #76
12:51 24.12.2021
73 Гост
До коментар #70 от "Извинявай, ама къде е тази дневна":
А в нас е 22 с ДДС и таксите.13:16 24.12.2021
74 Гост
До коментар #62 от "Роадстер":
Роадстера го спряха от производство хахахаха.13:21 24.12.2021
75 Turbo
До коментар #72 от "Виждам де":
Сигурно са много стари Теслите хахахаха.Модел 3 го пускат в производство 2017 г,а модел Y - 2019 г.13:47 24.12.2021
76 Turbo
До коментар #72 от "Виждам де":
А с гаранцията от 8 години на батерията?И тази опорка май падна след пробега хахахахаКоментиран от #77, #78
14:09 24.12.2021
77 Гаранция
До коментар #76 от "Turbo":
Гаранцията е следната: 8 години или 150 000 мили което дойде първо. Нооооо има и още една уловка гаранцията важи само ако капацитета падне под 70 процента тоест 30 процента деградация е допустима. Всеки може да си прецени дали 30 % е допустимо или не?Коментиран от #79
14:20 24.12.2021
78 Гост
До коментар #76 от "Turbo":
Гаранция от 8 години и норвежеца си взривил Теслата, че му искали пари като за нова кола.14:33 24.12.2021
79 Фен
До коментар #77 от "Гаранция":
Гаранцията е 150 000 км не е в мили.08:49 25.12.2021
80 Емил
До коментар #7 от "Пешо":
Отговорът само отчасти е във атомната енергия вероятно и в термоядрения синтез, но най-вече следва почти всяко домакинство да има поне минимум 5kW ВЕИ и да си произвежда голяма част от необходимата енергия само, а централите да захранват най-вече промишлеността и то едрата такава - неща като леярни и т.н. Най-хубавото на електрическите автомобили е че са на гориво, което сам можеш да си произведеш защото рафинерия няма как да си построиш дори за био горива, какво остава за нефтени продукти. Докато производството на електроенергия не е толкова голяма философия и ще става все по достъпно. Вече има висококачествени батерии на цени, за каквито преди три години никой не би си и мечтал.01:50 06.01.2022
81 Дизелджия
17:31 18.01.2022
82 Taka si e
До коментар #39 от "Тук съм, ама отново лъжеш нагло":
1 литър дисел има около 40 kW , а не 10. КПД на дизеловия мотор е над 40%.16:31 20.01.2022
83 Hhhh
15:54 01.02.2022