Южнокорейската агенция за справедлива търговия, която е водещата антитръстова агенция в страната, започна разследване на американския производител на електрически автомобили Tesla. Според експертите компанията на Илон Мъск умишлено надценява характеристиките на батериите на своите електрически автомобили. В същото време марката не предупреждава клиентите си за възможни промени в производителността на батерията поради метеорологични условия.
Претенцията срещу Tesla се дължи на факта, че автомобилният производител умишлено е надценил пробега на някои електрически превозни средства, включително и на най-популярния модел на марката - Model 3. Официалният сайт на компанията посочва, че електрическият автомобил е в състояние да измине 528 километра на едно зареждане на батерията. В същото време никъде не е посочено, че в случай на външна температура под нула градуса, автономният пробег на модела става значително по-малък.
Южнокорейската антитръстова служба възнамерява да се срещне с представители на Tesla, за да обсъдят възможни санкции. Служители на американската компания все още не са коментирали твърденията на агенцията. Ще припомним, че в началото на февруари стана известно, че Tesla тайно промени конфигурациите на Model 3 и Model Y, които се сглобяват в китайско предприятие.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БОЗА
Този коментар изразява личното мнение на автора.То може да не съвпада с позициите на "Факти",като цяло,и на отделни коментиращи в частност,за което БХ(Баклава и Халва)
10:47 17.02.2022
2 Сър
Коментиран от #8
10:59 17.02.2022
3 Смешници
А след това още и още, защото някой може да реши да си закачи караваната и пак да минава 528 км.
Това е като онази американка която осъди McDonalds, че си е изгорила краката като си е разсипала горещото кафе върху тях, защото не била предупредена за опасността.
Hyundai и Киа сигурно нямат нищо общо с делата?
Коментиран от #5
11:00 17.02.2022
4 Комон Сенс
"При температури под 0 градуса" пробегът бил "значитлено по-кратък".
Ами кажете го конкретно и точно колко е по-кратък, а публиката ще си прецени дали е "значително".
И при положение, че липсва другата гледна точка, ясно е както внушение правят Факти.
11:25 17.02.2022
5 Комон Сенс
До коментар #3 от "Смешници":
Малко прилича на роднитеборци с корупцията. Всеки мрази корупцията... от която не е част.И корейчетата мразят тръстовяете, които не са техни.
Ние не сме измислили топлата вода. Хората навсякъде по света са еднакви Само на нас ни внушават пт 30 години че сме нещо спец - в повечето лсучаи в негативен план.
11:29 17.02.2022
6 е хубаво
Електричество + класически бак-ап - за мен това е бъдещето и то не само при автомобилите. Няма кой знае колко замърсяване да има ако бак-ап-а се позлва само инцидентно.
Коментиран от #7
11:31 17.02.2022
7 Само един въпрос имам
До коментар #6 от "е хубаво":
В момента колко туби с бензин имаш в багажника?Коментиран от #10
11:39 17.02.2022
8 Гост
До коментар #2 от "Сър":
Дизел на -20 харчи с 20% повече, а електричка на -20 губи тройно повече.Коментиран от #9, #11
11:48 17.02.2022
9 гост
До коментар #8 от "Гост":
Пробега намалява само ако си оставил колата предната вечер цяла нощ на студа без зареждане !! Ако е включена дори в обикновен контакт , сутринта ще е заредена , с топъл салон , готова за каране и с пълен пробег !!! Това също не го уточняват такива като тия корейски "агенти" !!Коментиран от #13
12:33 17.02.2022
10 отг
До коментар #7 от "Само един въпрос имам":
Нула13:05 17.02.2022
11 Turbo
До коментар #8 от "Гост":
На - 20°С пробега на Тесла с едно зареждане пада с 60%.Дизела харчи около литър нафта повече при същите условия.Коментиран от #12, #14
14:20 17.02.2022
12 MIB Plameni
До коментар #11 от "Turbo":
Разхода зимата не е по-голям от жегата през лятото,освен ако няма половин метър сняг.При процеса на горене трябва кислород,колкото по студено повече кислород навлиза14:52 17.02.2022
13 Гост
До коментар #9 от "гост":
А уточняват ли, че това поддържане на заредена батерия цяла нощ на -20 ще ти коства едни 20 или 30 киловатчаса?Коментиран от #15, #16, #17, #19
17:08 17.02.2022
14 Гост
До коментар #11 от "Turbo":
Колко киловатчаса са тези 60 %Коментиран от #18, #24
17:09 17.02.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 гост
До коментар #13 от "Гост":
Пак ще повторя , щото явно се грижат да не си посегнеш , та трият преди да е излязъл даже коментара !! Отоплението на салона и батерията е не повече от 300-500 ВАТА на час !!! Тоест за 8-9 часа 2-3 квт , а не 20-30 !!! Ако е с термопомпа като при Тесла и наполовината на това може да падне !!! Това е , преживей го !!Коментиран от #20, #30
17:32 17.02.2022
18 гост
До коментар #14 от "Гост":
И също пак ще повторя !! Със 20-30 квт един добър климатик отоплява двустаен апартамент , който е 20 ПЪТИ по-голям от всяка електричка поне 3-4 ДЕНОНОЩИЯ !! Със термопомпа въздух - вода може и седмица !!! Провери преди да се излагаш по форумите !Коментиран от #21
17:35 17.02.2022
19 гост
До коментар #13 от "Гост":
И тези 2-3 квт ще се избият сто пъти от наистина заредените други 20-30 квт на евтина нощна тарифа , вместо на 4-5 пъти по-скъпа зарядна станция през деня !!Коментиран от #22
17:38 17.02.2022
20 Гост
До коментар #17 от "гост":
Реалността е различна и е доказана с много видеа в нета. Преживей го ти.18:39 17.02.2022
21 Гост
До коментар #18 от "гост":
Загубите от батерията не са заради отоплението й, а заради спад на заряда при студено време. А ти защо реши да се излагаш?Коментиран от #23
18:40 17.02.2022
22 Гост
До коментар #19 от "гост":
Онзи умник заспа в електричката при пълна батерия в снега, а се събуди на 30%. Нещо не ти хващат вяра на приказките.18:41 17.02.2022
23 Абе умнико
До коментар #21 от "Гост":
Ако си я затоплил тази батерия от контакта, какво ще й пада в студа? Тя нали е топла?Коментиран от #25, #35
19:03 17.02.2022
24 Turbo
До коментар #14 от "Гост":
Зависи колко киловатчаса е батерията на Теслата.При - 20°С се губи 60% от заряда заради ниската температура.19:55 17.02.2022
25 Turbo
До коментар #23 от "Абе умнико":
Ти може да си тръгнал с затоплена от контакта батерия.За колко време батерията ще се охлади,ако караш на - 20°С?Коментиран от #26
19:59 17.02.2022
26 Зависи от гледната точка
До коментар #25 от "Turbo":
Ако караш като бабичка празна баничарка, невероятно батерията ще започне да се охлажда.Ако караш нормално по магистралата, не само че няма да се охлади, но и ще генерира допълнителна топлина която може да се ползва за отопление на купето.
Все пак електромобилите не са перпетомобиле като твоята баничарка, на която вкарваш 50 киловата енергия и на изхода има 165 кв механична мощност.
Един електромобил харчи около 20 киловата механична мощност на колелата, при които има три-четири киловата загуби, които се отделят във вид на топлина от батерията и двигателите. Тоест ако не я охлаждаш принудително, батерията не само чех няма да изстине, но и температурата с която си тръгнал ще се повиши.
Коментиран от #27, #37
09:19 18.02.2022
27 Turbo
До коментар #26 от "Зависи от гледната точка":
Един електромобил харчи 20 киловатчаса само при идеални условия,при 20 °С и движение с 90 - 100 км/ч.На - 20 °С 50 - 60 % от заряда се губи.Пробега с едно зареждане пада наполовина.Коментиран от #28, #29
11:42 18.02.2022
28 Пак ли перпетуум мобиле
До коментар #27 от "Turbo":
Хайде стига с тези перпетуум мобилета. Научи я тази разлика между мощност и енергия. Не чак толкова сложно за да не можеш да го схванеш три години.Къде е:
"Ако караш нормално по магистралата...
Един електромобил харчи около 20 КИЛОВАТА МЕХАНИЧНА МОЩНОСТ на колелата, при които има три-четири киловата загуби, които се отделят във вид на топлина от батерията и двигателите."
И къде отиде ти:
"Един електромобил харчи 20 киловатчаса само при идеални условия,при 20 °С и движение с 90 - 100 км/ч."
Научи се да я правиш тази разлика. Едното е мощност, която даже не е електрическа а механична и почти не зависи от температурата, ако не изключен плътността на въздуха за въздушното съпротивление.
И това е мощността без да включваме ускорението на два тона автомобил, което изисква много по-голяма мощност, която отделя още повече отпадна топлина която, не само че не позволява на батерията да изстине, но и има излишък, да топли и купето.
Знаеш ли как се охлажда по естествен начин половин тон батерия, дори и при минус 20 градуса при положение че има топлоизолация и какъв топлинен капацитет има?
А най-бързия начин за загряване на батерията е точно йо-йо ефекта. Даваш газ до дупка и след това пускаш я пускаш за да ползваш регенерацията. Така си връщаш потенциалната енергия, но увеличаваш топлинните загуби, което в случая не е загуба, защото това е крайната цел - бързо затопляне.
Коментиран от #38
13:33 18.02.2022
29 Не е перпетуум мобиле
До коментар #27 от "Turbo":
Ей скъса се да лъжеш!Ето ти при 20 градуса разходът е под 20 киловатчаса дори при скорост 130 км в час.
От София до Бургас 360 километра за 3 часа изразходени 64 киловатчаса и среден разход 16,7 киловатчаса на 100 километра с включени допълнителни 20 км градско в София.
Тоест средната мощност е 20 киловата, както споменах в предишното мнение за движение с магистрална скорост.
Надявам се на третата година вече да си разбрал, как от 16,7 киловатчаса, може да черпим 20 киловата мощност без това да е перпетомобиле, че преди Нова година още се затрудняваше?
Коментиран от #31
13:55 18.02.2022
30 нвтфхр
До коментар #17 от "гост":
Да, бе, 500 вата на час на минус 10-20 градуса. Тая тесла я изкара, че е с 5-торен стъклопакет, бе младеж.Явно и термодинамиката ти е силна колкото електротехниката, затова придържай се там към счетоводството и не се бутай при инженерите.
14:08 18.02.2022
31 Turbo
До коментар #29 от "Не е перпетуум мобиле":
На минус 20 градуса Целзий,колко киловатчаса е разхода на 100км? Говоря ти за енергия,не за мощност.Бавно загряваш нещо.Коментиран от #32
19:33 18.02.2022
32 Вече ти отговорих
До коментар #31 от "Turbo":
Ама ти както винаги не го разбра и ще трябва да ти обяснявам още три месеца какво съм имал предвид.Обясних ти, че на магистрала пробегът на магистрала при минус 20 ще падне с няколко процента, докато ако се влачиш със 20 30 километра средна скорост градско, разходът може да стане много по-голям отколкото на магистралата, защото за отопление ще харчиш повече, отколкото за движение а при тази ниска скорост, мощността е малка и топлинните загуби не стигат за подгряване на купето.
Много е близко до ума. Ако ще минаваш онези 1000 км по магистрала, батерията Ще загрее още на първите километри и след това ще си стои топла.
Ако всеки ден минаваш по 20 километра на ден, пробегът ти може да падне и на 100 километра, което ще рече 80-100 киловатчаса на 100 километра.
Това не означава, че капацитета на батерията е паднал или заряда се губи при ниски температури. Означава че голяма част от заряда се използва за отопление. Научи се да се изразяваш правилно.
А колко е голяма тази част зависи от скоростта и не можеш да слагаш всички ситуации под един знаменател.
Коментиран от #33, #39
20:41 18.02.2022
33 Turbo
До коментар #32 от "Вече ти отговорих":
Не позна тесльо.При - 20 °С заряда на батерията пада от ниската температура и пробега намалява с 50 -60%.Коментиран от #34
21:15 18.02.2022
34 Пак ли перпетуум мобиле
До коментар #33 от "Turbo":
Казваш капацитета на батерията пада с 50 60%, затова автомобилът минава 50-60% по-малко километри в сравнение с пробегът при 20 градуса, когато не се ползва отопление?А енергията за отоплението откъде идва тогава? Пак ли от Етера? Много ясно че когато автомобилът се движи с 40 километра в час и както видя се нуждае от 3 киловата мощност за движение, ако ползва още 3 киловата за отопление на купето и батерията, ще измине 50% по-малко километри, защото 50% от енергията отива за отопление, а само останалите 50% за движение.
Особено в началото, когато освен термопомпата, се включват и 7 киловата нагреватели, а ти се движиш градско и стоиш на светофара на кратки разстояния и батерията няма време да загрее докато пристигнеш на краткото разстояние на което си тръгнал, пробегът ти ще падне с повече от 60%.
21:45 18.02.2022
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Игнор
22:00 18.02.2022
37 Гост
До коментар #26 от "Зависи от гледната точка":
Купе се отоплява с 2 киловата мощност. За повечето коли на ток това не е никак малка консумация, имайки предвид, как спират радиото, навигацията и чистачките, че да допъплят до следващата зарядна станция.Коментиран от #40
22:02 18.02.2022
38 Гост
До коментар #28 от "Пак ли перпетуум мобиле":
Аз го разбрах какво иска да каже и е напълно прав. Ти изприказва много приказки и не каза нищо смислено. Само се правиш да изглеждаш умен, а всъщност отегчаваш на макс и гониш читателите от сайта.22:05 18.02.2022
39 някой
До коментар #32 от "Вече ти отговорих":
Баце , загрей си едно легенче с топла водичка , топкай краците вътре и олаби малко , стой така 10 -15 минути по магистралата и лягай , завии се през глава за да ти седят топли краката .22:47 18.02.2022
40 Този коментар е премахнат от модератор.