4 15640

Обвиниха Tesla в надценяване на пробега с едно зареждане

  • tesla-
  • model3-
  • пробег-
  • манипулиране на данни

Едно от твърденията е свързано с работата на батериите Model 3

Обвиниха Tesla в надценяване на пробега с едно зареждане - 1

Южнокорейската агенция за справедлива търговия, която е водещата антитръстова агенция в страната, започна разследване на американския производител на електрически автомобили Tesla. Според експертите компанията на Илон Мъск умишлено надценява характеристиките на батериите на своите електрически автомобили. В същото време марката не предупреждава клиентите си за възможни промени в производителността на батерията поради метеорологични условия.

Претенцията срещу Tesla се дължи на факта, че автомобилният производител умишлено е надценил пробега на някои електрически превозни средства, включително и на най-популярния модел на марката - Model 3. Официалният сайт на компанията посочва, че електрическият автомобил е в състояние да измине 528 километра на едно зареждане на батерията. В същото време никъде не е посочено, че в случай на външна температура под нула градуса, автономният пробег на модела става значително по-малък.

Южнокорейската антитръстова служба възнамерява да се срещне с представители на Tesla, за да обсъдят възможни санкции. Служители на американската компания все още не са коментирали твърденията на агенцията. Ще припомним, че в началото на февруари стана известно, че Tesla тайно промени конфигурациите на Model 3 и Model Y, които се сглобяват в китайско предприятие.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 13 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БОЗА

    14 6 Отговор
    Бумерангът на Фолксваген... ;-)))

    Този коментар изразява личното мнение на автора.То може да не съвпада с позициите на "Факти",като цяло,и на отделни коментиращи в частност,за което БХ(Баклава и Халва)
  • 2 Сър

    10 23 Отговор
    Сякаш пък една кола на -20 не харчи повече отколкото при 20 гр, като ползваш парно на макс, фарове, подгрев на седалки, повече гориво докато загрее и т.н. В тия агенции хора разбиращи от Физика 8-ми клас няма ли ?

    Коментиран от #8

  • 3 Смешници

    23 4 Отговор
    Е само това ли? Следват още дела, защо не можеш да караш с 250 км в час и да изминеш тези 528 км.

    А след това още и още, защото някой може да реши да си закачи караваната и пак да минава 528 км.

    Това е като онази американка която осъди McDonalds, че си е изгорила краката като си е разсипала горещото кафе върху тях, защото не била предупредена за опасността.

    Hyundai и Киа сигурно нямат нищо общо с делата?

    Коментиран от #5

  • 4 Комон Сенс

    11 5 Отговор
    Колко лесно можете да проверите тескта за пристрастие.
    "При температури под 0 градуса" пробегът бил "значитлено по-кратък".
    Ами кажете го конкретно и точно колко е по-кратък, а публиката ще си прецени дали е "значително".
    И при положение, че липсва другата гледна точка, ясно е както внушение правят Факти.

  • 5 Комон Сенс

    8 5 Отговор

    До коментар #3 от "Смешници":

    Малко прилича на роднитеборци с корупцията. Всеки мрази корупцията... от която не е част.
    И корейчетата мразят тръстовяете, които не са техни.

    Ние не сме измислили топлата вода. Хората навсякъде по света са еднакви Само на нас ни внушават пт 30 години че сме нещо спец - в повечето лсучаи в негативен план.
  • 6 е хубаво

    5 7 Отговор
    Нямам нищо против да карам хибрид - електричество + течно гориво. Една туба в багажника, че да не се изпарява и ако увехне батерията ще я добутам до следващото зарядно.

    Електричество + класически бак-ап - за мен това е бъдещето и то не само при автомобилите. Няма кой знае колко замърсяване да има ако бак-ап-а се позлва само инцидентно.

    Коментиран от #7

  • 7 Само един въпрос имам

    10 4 Отговор

    До коментар #6 от "е хубаво":

    В момента колко туби с бензин имаш в багажника?

    Коментиран от #10

  • 8 Гост

    12 12 Отговор

    До коментар #2 от "Сър":

    Дизел на -20 харчи с 20% повече, а електричка на -20 губи тройно повече.

    Коментиран от #9, #11

  • 9 гост

    11 9 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    Пробега намалява само ако си оставил колата предната вечер цяла нощ на студа без зареждане !! Ако е включена дори в обикновен контакт , сутринта ще е заредена , с топъл салон , готова за каране и с пълен пробег !!! Това също не го уточняват такива като тия корейски "агенти" !!

    Коментиран от #13

  • 10 отг

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Само един въпрос имам":

    Нула
  • 11 Turbo

    15 5 Отговор

    До коментар #8 от "Гост":

    На - 20°С пробега на Тесла с едно зареждане пада с 60%.Дизела харчи около литър нафта повече при същите условия.

    Коментиран от #12, #14

  • 12 MIB Plameni

    10 5 Отговор

    До коментар #11 от "Turbo":

    Разхода зимата не е по-голям от жегата през лятото,освен ако няма половин метър сняг.При процеса на горене трябва кислород,колкото по студено повече кислород навлиза
  • 13 Гост

    7 2 Отговор

    До коментар #9 от "гост":

    А уточняват ли, че това поддържане на заредена батерия цяла нощ на -20 ще ти коства едни 20 или 30 киловатчаса?

    Коментиран от #15, #16, #17, #19

  • 14 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "Turbo":

    Колко киловатчаса са тези 60 %

    Коментиран от #18, #24


  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 гост

    4 8 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    Пак ще повторя , щото явно се грижат да не си посегнеш , та трият преди да е излязъл даже коментара !! Отоплението на салона и батерията е не повече от 300-500 ВАТА на час !!! Тоест за 8-9 часа 2-3 квт , а не 20-30 !!! Ако е с термопомпа като при Тесла и наполовината на това може да падне !!! Това е , преживей го !!

    Коментиран от #20, #30

  • 18 гост

    4 6 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    И също пак ще повторя !! Със 20-30 квт един добър климатик отоплява двустаен апартамент , който е 20 ПЪТИ по-голям от всяка електричка поне 3-4 ДЕНОНОЩИЯ !! Със термопомпа въздух - вода може и седмица !!! Провери преди да се излагаш по форумите !

    Коментиран от #21

  • 19 гост

    5 4 Отговор

    До коментар #13 от "Гост":

    И тези 2-3 квт ще се избият сто пъти от наистина заредените други 20-30 квт на евтина нощна тарифа , вместо на 4-5 пъти по-скъпа зарядна станция през деня !!

    Коментиран от #22

  • 20 Гост

    5 3 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Реалността е различна и е доказана с много видеа в нета. Преживей го ти.
  • 21 Гост

    6 4 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Загубите от батерията не са заради отоплението й, а заради спад на заряда при студено време. А ти защо реши да се излагаш?

    Коментиран от #23

  • 22 Гост

    7 3 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Онзи умник заспа в електричката при пълна батерия в снега, а се събуди на 30%. Нещо не ти хващат вяра на приказките.
  • 23 Абе умнико

    5 4 Отговор

    До коментар #21 от "Гост":

    Ако си я затоплил тази батерия от контакта, какво ще й пада в студа? Тя нали е топла?

    Коментиран от #25, #35

  • 24 Turbo

    5 1 Отговор

    До коментар #14 от "Гост":

    Зависи колко киловатчаса е батерията на Теслата.При - 20°С се губи 60% от заряда заради ниската температура.

  • 25 Turbo

    8 2 Отговор

    До коментар #23 от "Абе умнико":

    Ти може да си тръгнал с затоплена от контакта батерия.За колко време батерията ще се охлади,ако караш на - 20°С?

    Коментиран от #26

  • 26 Зависи от гледната точка

    2 7 Отговор

    До коментар #25 от "Turbo":

    Ако караш като бабичка празна баничарка, невероятно батерията ще започне да се охлажда.

    Ако караш нормално по магистралата, не само че няма да се охлади, но и ще генерира допълнителна топлина която може да се ползва за отопление на купето.

    Все пак електромобилите не са перпетомобиле като твоята баничарка, на която вкарваш 50 киловата енергия и на изхода има 165 кв механична мощност.


    Един електромобил харчи около 20 киловата механична мощност на колелата, при които има три-четири киловата загуби, които се отделят във вид на топлина от батерията и двигателите. Тоест ако не я охлаждаш принудително, батерията не само чех няма да изстине, но и температурата с която си тръгнал ще се повиши.

    Коментиран от #27, #37

  • 27 Turbo

    5 1 Отговор

    До коментар #26 от "Зависи от гледната точка":

    Един електромобил харчи 20 киловатчаса само при идеални условия,при 20 °С и движение с 90 - 100 км/ч.На - 20 °С 50 - 60 % от заряда се губи.Пробега с едно зареждане пада наполовина.

    Коментиран от #28, #29

  • 28 Пак ли перпетуум мобиле

    0 5 Отговор

    До коментар #27 от "Turbo":

    Хайде стига с тези перпетуум мобилета. Научи я тази разлика между мощност и енергия. Не чак толкова сложно за да не можеш да го схванеш три години.

    Къде е:

    "Ако караш нормално по магистралата...

    Един електромобил харчи около 20 КИЛОВАТА МЕХАНИЧНА МОЩНОСТ на колелата, при които има три-четири киловата загуби, които се отделят във вид на топлина от батерията и двигателите."

    И къде отиде ти:
    "Един електромобил харчи 20 киловатчаса само при идеални условия,при 20 °С и движение с 90 - 100 км/ч."


    Научи се да я правиш тази разлика. Едното е мощност, която даже не е електрическа а механична и почти не зависи от температурата, ако не изключен плътността на въздуха за въздушното съпротивление.

    И това е мощността без да включваме ускорението на два тона автомобил, което изисква много по-голяма мощност, която отделя още повече отпадна топлина която, не само че не позволява на батерията да изстине, но и има излишък, да топли и купето.

    Знаеш ли как се охлажда по естествен начин половин тон батерия, дори и при минус 20 градуса при положение че има топлоизолация и какъв топлинен капацитет има?

    А най-бързия начин за загряване на батерията е точно йо-йо ефекта. Даваш газ до дупка и след това пускаш я пускаш за да ползваш регенерацията. Така си връщаш потенциалната енергия, но увеличаваш топлинните загуби, което в случая не е загуба, защото това е крайната цел - бързо затопляне.

    Коментиран от #38

  • 29 Не е перпетуум мобиле

    1 5 Отговор

    До коментар #27 от "Turbo":

    Ей скъса се да лъжеш!

    Ето ти при 20 градуса разходът е под 20 киловатчаса дори при скорост 130 км в час.

    От София до Бургас 360 километра за 3 часа изразходени 64 киловатчаса и среден разход 16,7 киловатчаса на 100 километра с включени допълнителни 20 км градско в София.

    Тоест средната мощност е 20 киловата, както споменах в предишното мнение за движение с магистрална скорост.

    Надявам се на третата година вече да си разбрал, как от 16,7 киловатчаса, може да черпим 20 киловата мощност без това да е перпетомобиле, че преди Нова година още се затрудняваше?

    Коментиран от #31

  • 30 нвтфхр

    7 1 Отговор

    До коментар #17 от "гост":

    Да, бе, 500 вата на час на минус 10-20 градуса. Тая тесла я изкара, че е с 5-торен стъклопакет, бе младеж.

    Явно и термодинамиката ти е силна колкото електротехниката, затова придържай се там към счетоводството и не се бутай при инженерите.
  • 31 Turbo

    5 0 Отговор

    До коментар #29 от "Не е перпетуум мобиле":

    На минус 20 градуса Целзий,колко киловатчаса е разхода на 100км? Говоря ти за енергия,не за мощност.Бавно загряваш нещо.

    Коментиран от #32

  • 32 Вече ти отговорих

    0 3 Отговор

    До коментар #31 от "Turbo":

    Ама ти както винаги не го разбра и ще трябва да ти обяснявам още три месеца какво съм имал предвид.

    Обясних ти, че на магистрала пробегът на магистрала при минус 20 ще падне с няколко процента, докато ако се влачиш със 20 30 километра средна скорост градско, разходът може да стане много по-голям отколкото на магистралата, защото за отопление ще харчиш повече, отколкото за движение а при тази ниска скорост, мощността е малка и топлинните загуби не стигат за подгряване на купето.

    Много е близко до ума. Ако ще минаваш онези 1000 км по магистрала, батерията Ще загрее още на първите километри и след това ще си стои топла.

    Ако всеки ден минаваш по 20 километра на ден, пробегът ти може да падне и на 100 километра, което ще рече 80-100 киловатчаса на 100 километра.

    Това не означава, че капацитета на батерията е паднал или заряда се губи при ниски температури. Означава че голяма част от заряда се използва за отопление. Научи се да се изразяваш правилно.

    А колко е голяма тази част зависи от скоростта и не можеш да слагаш всички ситуации под един знаменател.

    Коментиран от #33, #39

  • 33 Turbo

    5 1 Отговор

    До коментар #32 от "Вече ти отговорих":

    Не позна тесльо.При - 20 °С заряда на батерията пада от ниската температура и пробега намалява с 50 -60%.

    Коментиран от #34

  • 34 Пак ли перпетуум мобиле

    0 5 Отговор

    До коментар #33 от "Turbo":

    Казваш капацитета на батерията пада с 50 60%, затова автомобилът минава 50-60% по-малко километри в сравнение с пробегът при 20 градуса, когато не се ползва отопление?

    А енергията за отоплението откъде идва тогава? Пак ли от Етера? Много ясно че когато автомобилът се движи с 40 километра в час и както видя се нуждае от 3 киловата мощност за движение, ако ползва още 3 киловата за отопление на купето и батерията, ще измине 50% по-малко километри, защото 50% от енергията отива за отопление, а само останалите 50% за движение.

    Особено в началото, когато освен термопомпата, се включват и 7 киловата нагреватели, а ти се движиш градско и стоиш на светофара на кратки разстояния и батерията няма време да загрее докато пристигнеш на краткото разстояние на което си тръгнал, пробегът ти ще падне с повече от 60%.
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Игнор

    0 1 Отговор
    Трол нещастен
  • 37 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #26 от "Зависи от гледната точка":

    Купе се отоплява с 2 киловата мощност. За повечето коли на ток това не е никак малка консумация, имайки предвид, как спират радиото, навигацията и чистачките, че да допъплят до следващата зарядна станция.

    Коментиран от #40

  • 38 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #28 от "Пак ли перпетуум мобиле":

    Аз го разбрах какво иска да каже и е напълно прав. Ти изприказва много приказки и не каза нищо смислено. Само се правиш да изглеждаш умен, а всъщност отегчаваш на макс и гониш читателите от сайта.
  • 39 някой

    5 0 Отговор

    До коментар #32 от "Вече ти отговорих":

    Баце , загрей си едно легенче с топла водичка , топкай краците вътре и олаби малко , стой така 10 -15 минути по магистралата и лягай , завии се през глава за да ти седят топли краката .
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.