Отидете към основна версия

14 902 16

Mazda представи нов дизелов двигател с разход от под 5 на 100

  • mazda-
  • cx-60-
  • дизел

Шестцилиндровият дизелов мотор ще бъде монтиран на модела CX-60

Mazda разкри спецификациите на шестцилиндровия дизелов двигател e-Skyactiv D, който ще задвижва европейските версии на кросоувъра CX-60. Моторът ще получи 48-волтов стартер-генератор и ще използва технологията за изгаряне DCPCI.

По този начин от компанията обещават топлинна ефективност от 40 процента и разход на гориво от 4.9 - 5.3 литра на 100 километра. В зависимост от вида на задвижването агрегатът ще има различна мощност: 200 или 254 конски сили.

Всъщност Mazda представи 3.3-литровия e-Skyactiv D дизел през април, едновременно с пускането на новия кросоувър CX-60 на японския пазар . Сега същото устройство ще се предлага и в Европа с две мощносттни версии. Двигателят разполага със солидна термична ефективност от 40 процента и с тегло, подобно на това на дизела 2.2, което имаше положителен ефект върху баланса на управлението.

Тайната на високата ефективност се крие в няколко точки. Първо, дизелът e-Skyactiv D е оборудван с 48-волтов M Hybrid Boost стартер-алтернатор. На второ място, той използва технология за горене DCPCI (контролирано чрез разпределение частично предварително смесено запалване чрез сгъстяване) за по-ефективно смесване, пълно изгаряне и ниски емисии.

Базовият агрегат с 200 конски сили, предназначен за версиите със задно предаване на CX-60, отделя 127 грама въглероден диоксид на километър. По-мощвият вариант, този с 254 конски сили, ще бъде инсталиран на автомобилите със задвижване на всички колела i-Activ AWD. Той отделя 137 грама CO₂ в атмосферата.

За сравнение, шестцилиндровият дизел B57 на BMW X3 отделя 160-183 грама CO₂ на километър по цикъла WLTP. В същото време двигателят на Mazda осигурява и доста добра динамика. Топ версията на CX-60 ускорява до 100 км/ч за 7.4 секунди.

По-късно към гамата на модела ще бъде добавен още един агрегат - трилитровият бензинов "шестак" e-Skyactiv X. Той ще рабони в хибриден тракт заедно с електромотор. e-Skyactiv PHEV ще е със системна мощност 327 к.с. и пиков момент от 500 Нм.

И двата агрегата ще работят с осемстепенна автоматична трансмисия, оборудвана с мокър многодисков съединител вместо преобразувател на въртящия момент, както при AMG Speedshift MCT 9G.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 31 гласа.

Свързани новини