Mazda показа виртуален спортен автомобил Vision Study, който очевидно загатва за бъдещия MX-5. Известно е, че в следващото поколение на роудстъра ще стане хибрид с двигател e-Skyactiv X, а след това ще се превърне в изцяло електрически автомобил. Всичко това е част от средносрочния план за развитие на марката.
Според него делът на електрическите автомобили в общите продажби до 2030 г. ще нарасне до 25-40 процента, а до 2035 г. всички заводи на Mazda ще станат въглеродно неутрални.
Днес Mazda разкри актуализирани средносрочни планове, които включват програма за трифазна електрификация в допълнение към намаляване на разходите и подобряване на системите за подпомагане на водача. Първият етап е насочен към широкото използване на съществуващите технологични активи за намаляване на вредното въздействие върху околната среда.
Вторият ще бъде белязан от пускането на нова хибридна система и глобални електрически модели. И третото е разширяването на инвестициите в технологиите за батерии и увеличаването на броя на "зелените" автомобили.
По предварителни оценки делът на електрическите автомобили в общите продажби на Mazda ще нарасне до 25-40% до 2030 г. До 2035 г. всички фабрики на компанията ще станат въглеродно неутрални, а до 2050 г. ще има нулев баланс на емисиите на въглероден диоксид по цялата верига.
Как японският производител вижда своето бъдеще се демонстрира от въпросния виртуален прототип Vision Study. Поради липса на подробна информация за него, нека приемем, че това е предварителен преглед на предстоящата MX-5. Вярно, все още не е ясно дали говорим за автомобил от следващо поколение или Mazda ни показва идеите си за десетилетие напред.
Известно е, че следващата MX-5 ще остане вярна на настоящата концепция и дори ще запази двигателя с вътрешно горене. Но за да отговаря на екологичните стандарти, спортната кола ще трябва да бъде електрифицирана. Колко дълбока ще бъде електрификацията ще стане известно през 2024 година.
Най-вероятно MX-5 ще бъде превърнат в мек хибрид с агрегат 2.0 e-Skyactiv X. При същото задвижване този двигател произвежда 190 конски сили и 240 Нм въртящ момент, което е малко повече от мощността на сегашния двулитров атмосферен двигател.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА