От няколко седмици Mazda възхвалява достойнствата на най-новия си автомобил, CX-90. Японската марка обещаваше нещо мощно, но ефективно, базирано на платформа със задно задвижване, вдъхновена от спортни характеристики. И най-после японците представиха най-големия си модел.
Mazda CX-90 2024 година е разкрита с налични максимум 340 конски сили, това наистина е най-мощният сериен автомобил на компанията досега. Освен това е хибрид, който използва различни степени на електрическо задвижване в зависимост от избраното задвижване. Вътре ще намерите място за осем души и салон, съчетаващ модерен лукс с традиционна японска естетика. И да, има малко от MX-5 Miata в основата му, предлагайки малко повече спорт за този автомобил.
3.3-литровият турбо редови шестцилиндров двигател на Mazda не би трябвало да е изненада. Дебютирал миналата година с CX-60, предлаган на пазари извън САЩ , той е оптимален вариант и за CX-90. Тук обаче той е значително по-мощен, развивайки 340 к.с. и въртящ момент изпращан към четирите колела. Mazda-та разполага и с малък електрически мотор между двигателя и трансмисията, превръщайки силовия тракт в т.нар. мек хибрид.
За тези, които търсят по-широко приложение на електрическата енергия, втората опция е задвижването PHEV e-Skyactiv на Mazda. При него 2.5-литров четирицилиндров двигател работи с електрически мотор, за да генерира системна мощност от 323 к.с., като отново пиковият момент отива към четирите колела. Батерия от 17.8 киловатчаса захранва двигателя, давайки на CX-90 възможност за по-дълго пътуване само с електричество.
Ако всичко това ви звучи познато, това е същата настройка, предлагана в CX-60 и като такава, CX-90 вероятно има подобен изцяло електрически пробег от около 60 километра. Имайте предвид, че казваме вероятно, защото от Mazda все още не са обявили официални данни за гамата CX-90. Независимо от двигателите обаче, две неща винаги остават едни и същи. AWD е стандартно, а мощността достига до земята чрез нова осемстепенна автоматична скоростна кутия.
С електрификацията Mazda казва, че подаването на мощност с тази трансмисия е гладко и директно, като същевременно подобрява ефективността. Ще трябва да повярваме на думите на Mazda относно последната част, тъй като статистиката за пробега все още не е налична. По същия начин автомобилният производител не е готов да сподели цифри за ускорение или максимална скорост.
Що се отнася до нюансите на MX-5 Miata в CX-90, това не е препратка към неговото надлъжно разположение на двигателя. Mazda оборудва голямото си SUV с Kinematic Posture Control, който дебютира на Miata 2022 г., за да даде на спортния автомобил по-добро равновесие и усещане в завоите. Системата прилага лек спирачен натиск върху вътрешното задно колело по време на завой и според Mazda помага за потискане на накланянето на каросерията, като същевременно придава линейно усещане на управлението на CX-90.
Докато задвижването търси връзка с ентусиастите, Mazda се надява, че луксозният интериор на CX-90 ще се свърже с пътниците. 12.3-инчов централен екран на информационно-развлекателната система се намира отгоре на таблото, допълнен с набор от тактилни контроли за управление на функции за обща употреба като седалки и климатроник. Друг цифров дисплей е наличен за водача, а в зависимост от избраните опции има функции като климатик на третия ред и USB-C портове за зареждане. Пълният списък с опции ще бъде публикуван от компанията по-късно.
Множество материали от кожа Nappa до дърво и хром също придават лукс в интериора. Таблото разполага със специална материя с традиционни японски шевове. И тук обаче Mazda все още не дава данни за неща като място за главата, място за краката или товарно пространство. Що се отнася до външния вид, то в свят на грубо изглеждащи SUV-та с ръбове и контрастиращи ъгли, Mazda придава на CX-90 по-органичен вид. Задната страна е леко непропорционално голяма, за да се поберат по-добре триредови седалки вътре.
Макар дебютът на Mazda CX-90 за 2024 г. да е официален, все още има много неща, които не знаем. Някои от тези елементи (производителност, икономичност, вътрешно пространство) вече споменахме, но към тях можем да добавим цена и производство към списъка. Очаквайте да чуете повече от Mazda през следващите седмици, когато наближим датата на пускане в продажба на CX-90.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 за автономност
10:55 01.02.2023