Mazda разкри спецификациите на шестцилиндровия дизелов двигател e-Skyactiv D, който ще задвижва европейските версии на кросоувъра CX-60. Моторът ще получи 48-волтов стартер-генератор и ще използва технологията за изгаряне DCPCI.
По този начин от компанията обещават топлинна ефективност от 40 процента и разход на гориво от 4.9 - 5.3 литра на 100 километра. В зависимост от вида на задвижването агрегатът ще има различна мощност: 200 или 254 конски сили.
Всъщност Mazda представи 3.3-литровия e-Skyactiv D дизел през април, едновременно с пускането на новия кросоувър CX-60 на японския пазар . Сега същото устройство ще се предлага и в Европа с две мощносттни версии. Двигателят разполага със солидна термична ефективност от 40 процента и с тегло, подобно на това на дизела 2.2, което имаше положителен ефект върху баланса на управлението.
Тайната на високата ефективност се крие в няколко точки. Първо, дизелът e-Skyactiv D е оборудван с 48-волтов M Hybrid Boost стартер-алтернатор. На второ място, той използва технология за горене DCPCI (контролирано чрез разпределение частично предварително смесено запалване чрез сгъстяване) за по-ефективно смесване, пълно изгаряне и ниски емисии.
Базовият агрегат с 200 конски сили, предназначен за версиите със задно предаване на CX-60, отделя 127 грама въглероден диоксид на километър. По-мощвият вариант, този с 254 конски сили, ще бъде инсталиран на автомобилите със задвижване на всички колела i-Activ AWD. Той отделя 137 грама CO₂ в атмосферата.
За сравнение, шестцилиндровият дизел B57 на BMW X3 отделя 160-183 грама CO₂ на километър по цикъла WLTP. В същото време двигателят на Mazda осигурява и доста добра динамика. Топ версията на CX-60 ускорява до 100 км/ч за 7.4 секунди.
По-късно към гамата на модела ще бъде добавен още един агрегат - трилитровият бензинов "шестак" e-Skyactiv X. Той ще рабони в хибриден тракт заедно с електромотор. e-Skyactiv PHEV ще е със системна мощност 327 к.с. и пиков момент от 500 Нм.
И двата агрегата ще работят с осемстепенна автоматична трансмисия, оборудвана с мокър многодисков съединител вместо преобразувател на въртящия момент, както при AMG Speedshift MCT 9G.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БАЙ ГЕОРГИ
Коментиран от #3
09:20 06.07.2022
2 алф
Коментиран от #13
09:33 06.07.2022
3 съдията Дред
До коментар #1 от "БАЙ ГЕОРГИ":
След като 4 цилиндров дизел се задоволява с 3,5 литра на сто, защо не?Коментиран от #10
09:39 06.07.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 доцент задочник
12:16 06.07.2022
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Бай Тошо
17:38 06.07.2022
8 Ти да видиш!
Обаче инженерите Радев турбо дизела, твърдят че техните почти 10-годишни автомобили чист дизел имат 50% КПД, харчат 4,5 на сто и отделят под 100 грама въглероден диоксид на километър.
На кого ли да вярваме?
Ако приемем че дизела с неговата седемгодишна баничарка има същите въглеродни емисии, Това означава, че е отделил 89 тона въглероден диоксид, колкото се отделят за производството на 6 броя Тесла модел S с най-големите батерии и три двигателя с обща мощност 1000 коня.
Коментиран от #9
19:18 06.07.2022
9 Чичовото
До коментар #8 от "Ти да видиш!":
В статията се споменава за 6 цилиндров, 3.3литра с над 200 к.с двигател. Това си е постижение.07:11 07.07.2022
10 Оня
До коментар #3 от "съдията Дред":
Толкова горят , ама на репатрака отгоре !17:51 07.07.2022
11 Асеновград
07:55 08.07.2022
12 Перун
Коментиран от #14
16:39 08.07.2022
13 пье шу
До коментар #2 от "алф":
имам една колица "мазда", с 2.2 литров дизел, 185 коня. в момента средния разход е някъде под 6.5.16:42 02.09.2022
14 читател
До коментар #12 от "Перун":
а кпд-то при производството на електроенергията, в задния си джоб ли го слагаш?16:43 02.09.2022
15 ТАЯ МАЗДА ТУК ЩЕ ХАРЧИ ПОНЕ 10
21:46 12.02.2023
16 ТИЯ ГИ РАЗПРАЯЙ НА БАБА МИ
21:50 12.02.2023