11 83614

Mazda представи нов дизелов двигател с разход от под 5 на 100

  • mazda-
  • cx-60-
  • дизел

Шестцилиндровият дизелов мотор ще бъде монтиран на модела CX-60

Mazda представи нов дизелов двигател с разход от под 5 на 100 - 1

Mazda разкри спецификациите на шестцилиндровия дизелов двигател e-Skyactiv D, който ще задвижва европейските версии на кросоувъра CX-60. Моторът ще получи 48-волтов стартер-генератор и ще използва технологията за изгаряне DCPCI.

По този начин от компанията обещават топлинна ефективност от 40 процента и разход на гориво от 4.9 - 5.3 литра на 100 километра. В зависимост от вида на задвижването агрегатът ще има различна мощност: 200 или 254 конски сили.

Всъщност Mazda представи 3.3-литровия e-Skyactiv D дизел през април, едновременно с пускането на новия кросоувър CX-60 на японския пазар . Сега същото устройство ще се предлага и в Европа с две мощносттни версии. Двигателят разполага със солидна термична ефективност от 40 процента и с тегло, подобно на това на дизела 2.2, което имаше положителен ефект върху баланса на управлението.

Тайната на високата ефективност се крие в няколко точки. Първо, дизелът e-Skyactiv D е оборудван с 48-волтов M Hybrid Boost стартер-алтернатор. На второ място, той използва технология за горене DCPCI (контролирано чрез разпределение частично предварително смесено запалване чрез сгъстяване) за по-ефективно смесване, пълно изгаряне и ниски емисии.

Mazda представи нов дизелов двигател с разход от под 5 на 100

Базовият агрегат с 200 конски сили, предназначен за версиите със задно предаване на CX-60, отделя 127 грама въглероден диоксид на километър. По-мощвият вариант, този с 254 конски сили, ще бъде инсталиран на автомобилите със задвижване на всички колела i-Activ AWD. Той отделя 137 грама CO₂ в атмосферата.

За сравнение, шестцилиндровият дизел B57 на BMW X3 отделя 160-183 грама CO₂ на километър по цикъла WLTP. В същото време двигателят на Mazda осигурява и доста добра динамика. Топ версията на CX-60 ускорява до 100 км/ч за 7.4 секунди.

По-късно към гамата на модела ще бъде добавен още един агрегат - трилитровият бензинов "шестак" e-Skyactiv X. Той ще рабони в хибриден тракт заедно с електромотор. e-Skyactiv PHEV ще е със системна мощност 327 к.с. и пиков момент от 500 Нм.

И двата агрегата ще работят с осемстепенна автоматична трансмисия, оборудвана с мокър многодисков съединител вместо преобразувател на въртящия момент, както при AMG Speedshift MCT 9G.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 29 гласа.

Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БАЙ ГЕОРГИ

    11 13 Отговор
    да бе да шестцилиндров дизел 8-9 кила нафта си ги гори с кеф

    Коментиран от #3

  • 2 алф

    15 10 Отговор
    тва ше стигне 12/100 градско мога да се обзаложа

    Коментиран от #13

  • 3 съдията Дред

    24 6 Отговор

    До коментар #1 от "БАЙ ГЕОРГИ":

    След като 4 цилиндров дизел се задоволява с 3,5 литра на сто, защо не?

    Коментиран от #10

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.


  • 5 доцент задочник

    5 11 Отговор
    Новоразработен дизел - през 2022а година???? И тия са тръгнали да си купуват фабрика на 8-и септември сякаш............
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Бай Тошо

    2 7 Отговор
    Мазда и дизел, огън и вода
  • 8 Ти да видиш!

    3 0 Отговор
    Значи това е най-екологичния и ефективен хибриден дизел към момента, който има 40% КПД, и 4,9 литра на 100 разход при който въглеродните емисии са 127 грама на километър.

    Обаче инженерите Радев турбо дизела, твърдят че техните почти 10-годишни автомобили чист дизел имат 50% КПД, харчат 4,5 на сто и отделят под 100 грама въглероден диоксид на километър.

    На кого ли да вярваме?

    Ако приемем че дизела с неговата седемгодишна баничарка има същите въглеродни емисии, Това означава, че е отделил 89 тона въглероден диоксид, колкото се отделят за производството на 6 броя Тесла модел S с най-големите батерии и три двигателя с обща мощност 1000 коня.

    Коментиран от #9

  • 9 Чичовото

    2 1 Отговор

    До коментар #8 от "Ти да видиш!":

    В статията се споменава за 6 цилиндров, 3.3литра с над 200 к.с двигател. Това си е постижение.
  • 10 Оня

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "съдията Дред":

    Толкова горят , ама на репатрака отгоре !
  • 11 Асеновград

    2 1 Отговор
    Уж нови технологии а пак разходът е като от преди 30г. Имам Ауди 100 2.5тди (200+ коня) разходът смесено мие 5,2 на 100. нещо не ми се връзва.......
  • 12 Перун

    3 0 Отговор
    120 години усъвършенстване за да достигнем 40% КПД. Ето защо електродвигателите са по-добри. Харчат под 20 киловата енергия на 100 км. В 4 литра дизел има 44 киловата енергия. Само че половината се губи като топлина.

    Коментиран от #14

  • 13 пье шу

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "алф":

    имам една колица "мазда", с 2.2 литров дизел, 185 коня. в момента средния разход е някъде под 6.5.
  • 14 читател

    4 0 Отговор

    До коментар #12 от "Перун":

    а кпд-то при производството на електроенергията, в задния си джоб ли го слагаш?