За мнозина доминирането на двигателите на Toyota в този списък е съвсем очаквано, но присъствието на двигатели на BMW в класацията, особено в такова количество, може да изненада за мнозина. Особено тези, които вярват в различни митове за съмнителната надеждност на немските употребявани автомобили, чиито показатели за мощност напоследък растат, дизайнът става все по-сложен и ресурсът е по-кратък.
Също така, със своите издръжливи агрегати, по отношение на надеждността, са отбелязани японските компании Mitsubishi и Honda, немските Mercedes-Benz и Volkswagen, както и американските на концерна General Motors.
Редовите шестцилиндрови двигатели държат палмата в категорията милион плюс в световната статистика. Сравнително простият дизайн с вроден общ баланс (и в резултат на това липсата на ненужни вибрации) има положителен ефект върху ресурса и способността за оцеляване на мотора след милион километра. Въпреки че най-простите четирицилиндрови двигатели също са много надеждни, за разлика от популярните, но по-малко балансирани V8 двигатели, които са по-рядко срещани сред "милионерите".
Трябва да се отбележи също, че стандартните атмосферни двигатели са по-надеждни от техните модификации с турбокомпресор - просто защото вторите имат по-сложен дизайн и по-кратък ресурс. Въпреки че мощността, разбира се, е по-висока.
Toyota
В гамата двигатели на Toyota списъкът на "милионерите" се отваря със световноизвестния двулитров четирицилиндров двигател 3S-FE с 16 клапана, който е инсталиран в най-популярните автомобили Toyota, включително на експортните пазари: това са RAV4, Avensis , Celica, Camry и MR2, както и семействата Carina, Corona, Vista, Caldina и безброй други автомобили за японския вътрешен пазар. 3S-FE бензиновите двигатели се произвеждат от 1986 до 2000 г. - и ако „четворката“, удушена от икономичните стандарти за Европа, дава само около 120 к.с., то най-темпераментните версии на 3S-FE достигат 140 коня.
Следващите в линията двигатели на Toyota са не по-малко известните редови шестцилиндрови мотори: това са шестиците 1JZ-GE с обем 2.5 литра и трилитровия 2JZ-GE. Японски легенди! С първия са произведени Toyota Chaser, Cresta, Crown, Progres и фамилията Mark II, докато по-мощният 2JZ-GE е инсталиран и на моделите Altezza, Aristo, двувратите Soarer и Supra, както и на редките седани Origin. Toyota произвежда двигатели 1JZ-GE от 1990 г., трилитрова модификация дебютира година по-късно. Последните японски автомобили с тези двигатели са пуснати през 2007 г.
На върха на гамата на бензиновите "милионери" на Toyota е осемцилиндровият четирилитров двигател 1UZ-FE, с който са оборудвани по-старите модификации на моделите Aristo, Crown, Soarer, както и японската Toyota Celsior в първите две поколения - това са аналози на добре познатите седани Lexus LS за родния пазар. Въпреки че при Lexus, същите тези двигатели, разбира се, са също толкова способни да оцелеят до милион километра с подходяща грижа.
Между другото, в портфолиото на Toyota има и много надеждни дизелови мотори, като списъкът се води от 1HD, които се монтират на Toyota Coaster в линията на търговските автомобили и по едно време също се инсталираха под предните капаци на джипове Toyota Land Cruiser. Въпреки това, с производствените обеми на бензинови двигатели от серията S, която включва 3S-FE, тези дизели, разбира се, просто не могат да бъдат сравнени. Но по отношение на надеждността - те са много дори!
BMW
Сред баварците двигателите милионници най-често са редовите шестцилиндрови двигатели M30 и M50, които се произвеждат в огромни количества в продължение на десетилетия в няколко работни обема - през това време те успяха да придобият много модификации и да се наместят под капаците от трета, пета, шеста и седма серия на BMW.
Двигателят M30 дебютира през 1968 г. на модел с индекс E3 - предшественик на първите "седмѝци". Последното BMW с този двигател, между другото, също е 7er, но вече второ поколение (E32) - тези автомобили се произвеждат до 1994 г. Сега много от тях могат да се похвалят с респектиращ пробег - някои вече са изминали успешно един милион километра.
Дизайнът на по-новия шестцилиндров агрегат BMW M50, разбира се, също се оказlа успешен (да се чете - издръжлив), но този двигател, въпреки високия си ресурс, не издържа дълго. Първата кола с този мотор напуска конвейера през 1990 г., а още през 1994 г. BMW започна да го изоставя. През 1996 г. двигателят в оригиналната си форма изчезна от гамата, но по-мощните шестаци с индекс E50 останаха в гамата до 2000 г. Те се инсталират под капаците на спортното семейство M3 от поколението E36 , както и на Z3 M купета и роудстъри.
Между другото, баварците също имат свой милионен осемцилиндров двигател - говорим за атмосферния V8 с индекс M60, който компанията произвежда само четири години. Дебютира през 1992 г. в две версии (те са с обем от 3.0 и 4.0 литра) и се монтират на автомобили BMW от пета, седма и осма серия, а през 1995 г. започна замяната им с по-нов двигател M62 - и a година по-късно M60 беше пенсиониран. Въпреки че ресурсът на този V8, въпреки небалансираното оформление, е впечатляващ.
Заслужава да се спомене и редовият шестцилиндров турбодизел BMW M57, представен през 1998 г. Въз основа на него бяха разработени няколко модификации с обем от 2.5 до 3.0 литра, като същите тези двигатели се монтират не само на модели от трета, пета, шеста и седма серия, но и на кросоувърите X3, X5 и X6, както и на Range Rover и Opel Omega B . Впечатляващ списък! И някои от тях също успяват да изкарат милион.
Най-новите автомобили с разновидности на оригиналния турбодизел слязоха от конвейера през 2013 г., въпреки че и до днес се носят легенди, че дизелите на баварците все още са по-успешни от съвременните бензинови двигатели и техният ресурс, е по-висок. Вярно, същата тази надеждност днес вече я няма.