Паркетните кросоувъри на Peugeot 3008 и 5008 станаха първите, които се оборудват с новата хибридна система, която по-късно ще се появи на много други модели в рамките на концерна Stellantis.
В основата на новия силов тракт лежи сериозно модернизиран турбомотор с три цилиндъра и с работен обем 1.2 литра. Според разработчиците това е третото поколение на бензиновия двигател PureTech и в този си вид той ще може да отговаря на бъдещия задължителен екостандарт Евро-7.
Сред иновациите са нов турбокомпресор с променлива геометрия на лопатките, верига вместо ремък в ангренажния тракт, както и възможност за работа на мотора по цикъла на Милър. След всички тези промени мощността се увеличава от 131 на 136 к.с., но въртящият момент остава същият (230 Нм).
Вместо осемстепенния автоматик Aisin, новият двигател получава роботизирана трансмисия с два съединителя, разработена от Punch Powertrain. В трансмисията е вграден 48-волтов електродвигател с мощност 29 конски сили.
Електромоторът помага на двигателя с вътрешно горене при движение с ниска скорост. В резултат на тази модернизация инженерите обещават 15% намаление на разхода на гориво. Обновените хибридни Peugeot 3008 и 5008 ще се появят на европейския пазар още в началото на 2023 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 бяла краставица
Върви прогреса, но не е ясно към магаре ли върви или към кон.
Коментиран от #15
17:38 13.10.2022
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
И той ли ще вие на
248 000 оборота в минута 🤔🤔🤔
Над ЧЕТИРИ ХИЛЯДИ в секунда 🤔🤔🤔
17:40 13.10.2022
3 психоезиковед
17:43 13.10.2022
4 Алфа Сектант🤠
17:44 13.10.2022
5 Бюрократщината води до това
Коментиран от #9, #11, #12, #14
17:44 13.10.2022
6 СЕКТАНТ
Коментиран от #8
17:49 13.10.2022
7 Равносметка
17:57 13.10.2022
8 Хаха
До коментар #6 от "СЕКТАНТ":
Да ама ако те набара Дачията на старт ще й гледаш стоповете до другия светофар. Тия малки турбо двигатели се развъртат бързо за разлика от турбодизеловите параходи.Коментиран от #16, #59
18:12 13.10.2022
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Опорка
Коментиран от #13
18:23 13.10.2022
11 Хаха
До коментар #5 от "Бюрократщината води до това":
Кой ти е наложил ограничение? Казва се технически прогрес. Ти може да искаш да караш Волгов двигател 2.3 с 80 коня още 50 години,който харчи 20/100км., но няма смисъл,като 1.0 двигател е по-бърз,по-икономичен и по-екологичен. Иначе никой не те е ограничил. Сега дори се прдлагат по-мощни и по-бързи коли от преди,само че са хибриди, защото е по-умно и по -технологично. Това Тойота го обяснява от 96-та година, сега всички правят като Тойота.18:24 13.10.2022
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Хаха
До коментар #10 от "Опорка":
Абе я си купи Ауди 80 1.8 90 коня, дето харчи 15/100 и да се видим на светофара с една Дачия 1.0 с 3 цилиндъра дето харчи 6/100 градско. Ако искаш вземи Фолксваген Пасат 1.9 ТДИ 130 коня или Ауди А6 2.5 ТДИ или Голф 5 1.6 FSI и да сравним с Хонда Сивик 1.0 кое колко харчи. Пък и Хондата и върви повече.Коментиран от #79
18:32 13.10.2022
14 Хаха
До коментар #5 от "Бюрократщината води до това":
Хаха лелеееей колко не си в час. Да ти преподам урока - в момента 1.0 Турбо двигател с 3 цилиндъра постига 125 коня, при Хонда 1.0 VTEC 130 коня с 200 Nm. Точно преди няколко години 4 цилиндров 1.8 на Ауди 1.8 TFSI, тоест 4 цилиндров 1.8 с турбо двигател постигаше по-ниска мощност 120 коня и 230 Nm. И за какво ти е тоя 4 цилиндров 1.8,като 1.0 с двойно по-нисък разход постига тия показатели и е по-пъргав. А да споменавам ли,че до 2008-ма Ауди А4 се задвижваше с 2.0 4 цилиндров двигател със 130 коня и 195 Nm, тоест по-слаб двигател като показатели от 1.0 3 цилиндров Honda . И за какво ти е 2.0 двигател да ти харчи три пъти повече, да се развърта по-тромаво от 1.0??? Ти за по-умен ли се взимаш от инженерите?Коментиран от #18, #19, #24, #58, #114, #127
18:36 13.10.2022
15 гост
До коментар #1 от "бяла краставица":
Евро 10 е стандарта.18:56 13.10.2022
16 Да не дава Господ.
До коментар #8 от "Хаха":
И умират по бързо спрямо параходите.19:40 13.10.2022
17 Тахумба
19:46 13.10.2022
18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #14 от "Хаха":
Охохох, мани светофара, как е три цилиндъра 1.0 нагоре и надолу по Шипка август с четирчленно семейство и клима ❓А това моторче май е консуматив на 100К ❗
20:06 13.10.2022
19 Динозаври
До коментар #14 от "Хаха":
И всичко което си изброил отива в историята, заместено от един два три или четири електродвигателя, като минималната мощност е 200-300 коня, а за въртящи моменти и ускорения, няма да е културно да ти говоря, за да не се чувстваш неудобно.И за разлика от трицилиндровите астматици, които я изкарат 100 хиляди километра, я не, електродвигатели те изкарват по един милион, ама не километри, а мили дори когато слагат един и същ двигател както за среден семеен седан, така и на 40 тонен камион. Двигателите са едно към едно и гаранцията дори за двигателите на камиона е милион мили.
Представяш ли си някой от изброените от тебе двигатели сложен на камион, дори да е само 5-6 тона?
Коментиран от #21
20:14 13.10.2022
20 Така е
Коментиран от #22, #23
20:21 13.10.2022
21 Дрън дрън
До коментар #19 от "Динозаври":
Изкарват милион километри с няколко смени на батериите и електромотора.20:32 13.10.2022
22 Баш тъй ще е
До коментар #20 от "Така е":
Разбира се че всеки ден ще излизат нови косури с новите електромобили и батерии. Ама това е добра новина защото излизат и нови електромобили и батерии с по-малко кусури.Първите най-скапани батерии вярно изкарваха само по 500 хиляди километра, ама след основен ремонт после доколкото си спомням изкара цял милион и още е в движение, общо 1,6 милиона.
Да си чул за проблеми със следващите батерии, с които се произвежда тесла модел 3?
А новите 4680 батерии имат четири пъти по-голям живот и от тези на тесла модел 3. Над 10 000 цикъла от 20 до 80%. Дори да са те излъгали пет пъти, можеш ли да минеш толкова километри?
Коментиран от #25, #27
20:47 13.10.2022
23 Кажи сега за твоите любимци
До коментар #20 от "Така е":
Кога изкарват новия водороден автомобил? През кое бъдеще? 2030? 2050? 2100? Или наистина в бъдещето през 2300?20:49 13.10.2022
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Къпан пор
До коментар #22 от "Баш тъй ще е":
Дружката ти Мъск ли те излъга за милионите изминати километри и хилядите цикли на батерията?21:38 13.10.2022
26 Така е
Не е място да се намесват пак великите електромобили.
Нищо вярно няма, че са по-надеждни или по-просто устроени.
Това е най-голяма глупост, която се върти от години.
А водородните са съвсем друго нещо.Дали ще се наложат-не е ясно.
И както по-горе стана дума, Тойота много обясняваше, че сега няма нищо по-смислено от пълния хибрид.Даже не плъгин.Всеки ден се доказва, че това е така.
Преговора за елкарите -многото кусури и малкото плюсове ще направим друг път когато темата е за елколи.
Коментиран от #28, #30
21:55 13.10.2022
27 Язе
До коментар #22 от "Баш тъй ще е":
Имам комшия с Тесла.Дава повече ядове от 23 годишния ми кошляк.Поне два пъти го взима пътна помощ.А колко пъти пък идва някакво момче да му оправя някакви проблеми не го броя.Вярно е Тесла и то голяма.Коментиран от #29
23:01 13.10.2022
28 Е как да не е така?
До коментар #26 от "Така е":
Леле ти си бил мистър обективност! Как да не се доверяваме безрезервно на всичко което казваш, след като наричаш peugeot 5008 "семпло превозно средство, явно направено с много икономии"Ама как пък така посмяхме да сравняваме това малко семпло автомобилче, струваща скромните стотина хиляди лева с огромните и скъпи електромобили? Как не ни е срам!
23:04 13.10.2022
29 Ти не беше ли онзи
До коментар #27 от "Язе":
Дето разправяше, че съседът му карал електромобил марка spark, но сигурно не му бил бил харесал, защото след няколко седмици пак си подкарал дизеловия голф?23:06 13.10.2022
30 Акции сега
До коментар #26 от "Така е":
Това е "семплото автомобилче" за което говориш.Е не е широко и луксозно като toyota yaris, ама все пак toyota си е toyota, нали!
Та какво казваш казвали от toyota за хибридите, че скоро не беше го повтарял и сме го забравили?
Произведените досега от toyota хибриди, на година на колко електромобила се равняваха по спестени въглеродни емисии?
Коментиран от #31
23:12 13.10.2022
31 Така е
До коментар #30 от "Акции сега":
Стига с постоянни реклами на Тойота.При всяко редене на думи, споменавате Тойота и водород.Пожелавам ви да си купите такава марка автомобил и да се успокоите.Коментиран от #32
00:18 14.10.2022
32 Е как да не е така?
До коментар #31 от "Така е":
След твоите гръмки изказвания:"И както по-горе стана дума, Тойота много обясняваше, че сега няма нищо по-смислено от пълния хибрид.Даже не плъгин.Всеки ден се доказва, че това е така."
И в съседната тема:
"А и ще се ориентират към марки даващи дълга гаранция 8-10 години-Азия, защото им омръзна да плащат ремонти на техните уж премиум, който ги оставят по магистралите и премиума е само в цената."
Смяташ ли, че някой вече се вързва на пропагандните лозунги на Тойота, които се опитваш да ни внушаваш?
Всички виждат, че е поела по пътя на Нокиа и от най-високотехнологичната по отношение на електрификацията, вече е на опашката в тези технологии и разчита на китайците и Субару, за да им ползва технологиите, защото няма свои.
А ти си тръгнал да ни величаеш тази марка риторика от преди 10 години? Времената вече не са същите и света се променя не с дни, а с часове. Влез в час!
06:35 14.10.2022
33 Джоко
Коментиран от #34
07:28 14.10.2022
34 Турбо
До коментар #33 от "Джоко":
Предполагам 60-70 000 лв за 3008 и към 80-100 000 за 5008.Коментиран от #36
07:40 14.10.2022
35 Турбо
Коментиран от #39
08:37 14.10.2022
36 Е как да е тъй?
До коментар #34 от "Турбо":
"Тук става въпрос за едно семпло превозно средство, явно направено с много икономии...."А ти говориш за 100 хиляди лв?
Коментиран от #38
08:40 14.10.2022
37 Странно!?
08:44 14.10.2022
38 Турбо
До коментар #36 от "Е как да е тъй?":
Хибридите по принцип са по скъпи от нормална кола с бензинов двигател.Тук оценявам неограничения пробег и евро 7.Коментиран от #40
08:45 14.10.2022
39 Колко пъти?
До коментар #35 от "Турбо":
Колко пъти да ти повтарям, че не ти трябва хибрид? Точно за дълъг път хибридите са най-безсмисленото решение. Вече стотина пъти се обзалагам под всяка статия, когато някой обяснява как еди кой си хибрид гори 1 на 100, че с четири литра не може да стигне до морето.Хибридите на дълъг път горят повече отколкото обикновен двигател, защото мъкнат и допълнителното тегло, а не могат да се възползват от предимствата на хибридния тракт, чийто принцип на действие изисква чести намалявания на скоростта да зареждат батерията вместо да натискаш спирачката, а след това тази енергия да се използва за ускорение.
Ако имаш подходящ стил на шофиране, следиш обстановката и в трафика при дълго шофиране намаляваш скоростта с отнемане на газта, а не с натискане на спирачката в последния момент, дори в натоварен трафик хибрида става излишен, а да не говорим за каране по магистралата с постоянна скорост, където хибрида е абсолютно безполезен.
На практика плащаш още при покупката една допълнителна система, после плащаш за да се грижиш за нея, а на всичко отгоре заради усложнението, автомобилът става по ненадежден.
Точно в твоя случай с дълги пътувания няма смисъл. Щеше да има смисъл, ако правиш градски доставки. Дизелът в твоя случай е най-икономичен и надежден.
Коментиран от #43
08:51 14.10.2022
40 Ти за хибрид ли говориш?
До коментар #38 от "Турбо":
Явно не си погледнал цените. Автомобилът от клипа в 30-то мнение с дизелов двигател 130 коня струва 90 и кусур хиляди лева.С този усложненият двигател, гръмко рекламиран като изпълняващ нормите на неизвестния за никой все още евро 7, вероятно ще надхвърли стотака и ще е по-скъп дори от Тесла модел У, за която постоянно говорите, че е скъп автомобил, с което не мога да не се съглася, ако държа да съм обективен.
Тоест вече наблюдаваме, ако не изравняване то поне приближаване на цените на ДВГ и електромобилите още преди да е навлязло евро 7 и още преди да са паднали цените на батериите, които със сигурност ще се сринат, когато се нормализират цените на материалите за тяхното производство, които в момента са с 300-400% нагоре заради недостиг.
Коментиран от #41, #42, #47
09:00 14.10.2022
41 Турбо
До коментар #40 от "Ти за хибрид ли говориш?":
Забрави за неограничения пробег на хибрида и ограничения пробег на електромобила.Хибрида ме привлича с евро 7, цената наистина е дебела.Загледах се в Рено Експрес 1,5 дизел за около 32 х.лв.Нещо да споделиш препоръки за този пикап?Ценя мнението ти,не се гъбаркам.
Коментиран от #44, #46
09:14 14.10.2022
42 Турбо
До коментар #40 от "Ти за хибрид ли говориш?":
Разликата между бензинов Раф4 и бензинов хибрид Раф4 е около 10х.лв.Предполагам,че и при Пежо ще е така.Коментиран от #45
09:17 14.10.2022
43 Турбо
До коментар #39 от "Колко пъти?":
Разглеждам вариант,ако изпуска да си сменя пикапа с нов дизелов преди 2025 г.Тогава ще трябва да си купя по скъп хибрид,ако направят пикап хибрид.09:21 14.10.2022
44 Нямам опит
До коментар #41 от "Турбо":
Нито с баничарки, нито с двигатели 1,5. Когато не мога да помогна обикновено си признавам и не се правя на специалист. Не мога да разбирам от всичко!Виж ако имаш някакви въпроси за електротехника и отчасти за електроника съм насреща.
09:24 14.10.2022
45 Е така де!
До коментар #42 от "Турбо":
Сега искам да се обосновеш защо би си купил хибрид вместо чист дизел?Ще цитирам покойният ми баща :
"искаш с 10 000 лв да си купиш допълнителни ядове?"
Тоест ще дадеш повече пари за повече проблеми и никакви ползи.
09:27 14.10.2022
46 Това не се ли изтърка вече?
До коментар #41 от "Турбо":
"Забрави за неограничения пробег на хибрида и ограничения пробег на електромобила."А ти забрави че само преди две години нямаше нито една бърза зарядна станция от София до морето, а вече има десетина с по няколко колонки на тях, включително и 200 kw, които зареждат стотина километра за около пет минути.
Из страната по главните пътища също никнат като гъби след дъжд, а все още няма кой знае колко електромобили. Какво ли ще е след 2025 година, когато смяташ да сменяш автомобила?
Още сега можеш да провериш колко и какви зарядни има по маршрутите, по които пътуваш. До 2025 вероятно ще се излязли и електрически баничарки, защото доста автомобилни компании ще се откажат да разработват двигатели евро 7, защото ще могат да ги продават само 7-8 години и няма да си върнат милиардите за тяхната разработка.
Ще прескочат и глухият клон наречен хибрид, който беше нужна, но само междинна стъпка между ДВГ и електромобилите и ще предложат направо електрически баничарки.
Но първите вероятно ще са на платформи за ДВГ и ще си имат своите недостатъци.
Ако заложиш на дизела, няма да сбъркаш. Ще мислиш за смяна на технологията за следващата баничарка. Сега новите технологии не са достатъчно зрели.
Коментиран от #54
09:40 14.10.2022
47 Така е
До коментар #40 от "Ти за хибрид ли говориш?":
Това твърдение, че хибридите-пълните, на дълъг път-магистрала- горят повече е твърде неумно твърдение.Който го казва значи, че няма никакъв опит с хибрид.Като казвам хибрид имам предвид тези които са измислени преди 25 години и толкова години усъвършенствани.За другите не знам.Та с две думи и малките и големите хибриди на магистрала харчат МНОГО по-малко от аналогичен бензинов.На магистрала е колкото аналогичен съвременен дизел.Чуйте го и го разберете, че точно заради хибридната система, която работи и на високи скорости разходът е много нисък.5000 км в Европа 5.3л- ср.разход-истински.Тегло празен автомобил-1600кг.Батерията тежи и изглежда като торба с цимент под задната седалка.Та носи една торба с цимент,която дава огромни икономии.Ама кибиците пред кръчмата друго мислят.Коментиран от #48
10:16 14.10.2022
48 Физични закони
До коментар #47 от "Така е":
Ще обясниш ли откъде идва икономията при шофиране с постоянно натоварване на магистрала? От къде се зарежда хибрида и къде отдава после енергията? Двигателя кога се изключва? Такива разни работи?Другото са рекламни брошурки за хора, които не познават физичните закони.
Коментиран от #50, #51
10:39 14.10.2022
49 Бай Драгой
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
11:29 14.10.2022
50 Гост
До коментар #48 от "Физични закони":
По магистралата не се ли налага да намалиш скоростта,дали караш постоянно с 140 км в час?По наклон не се ли спускаш?Ето от там идва по ниския разход на гориво,защото тогава енергията се съхранява в батерията.Коментиран от #52
11:35 14.10.2022
51 Така е
До коментар #48 от "Физични закони":
Не намесвайте брошурите.Брошурите често са преиначени.Как постига голям хибрид икономия на магистрала от литър,литър и половина спрямо много по-нисък клас съвременен автомобил, със сигурност не мога да кажа.Предполагам, че са комплексни мерки-двигател по друг цикъл,трансмисия без загуби и тн.
Прави впечатление постоянното двустранно зареждане и разреждане на батерията с постоянна скорост през секунди.
Това ли е основния трик-не знам.Знам това което писах горе.
А вероятно тези глави които са го направили познават физичните закони.Фактът че точно тези модели харчат толкова малко при високи скорости е една от приятните изненади при притежаване на хибрид.
Защото дървените теоритици философи повтаряха години наред как хибрида харчи10-12-14 на магистрала.
Даже преди да е имало нещо подобно то е било преди.
4-то поколение и особено големите хибриди2.5 са изключително икономични на високи скорости.Да не говорим за второстепенни пътища, но това е друг въпрос.
Коментиран от #53
11:41 14.10.2022
52 Дрън дрън
До коментар #50 от "Гост":
Не си учил физика. При съхранение в батерията имаш механични загуби до двигателя, загуби в двигателя загуби в електрониката, а след това загуби в батерията. Общо загубите са около 20%. Проблемът при хибридите е, че мощността на ел. двигателите им е малка, а при спиране от 140 км в час, спирачното усилие може да е стотици конски сили, а при рязко спиране дори хиляди, а електродвигателя не може да ги поеме и ги поема ДВГ или направо спирачките.Тоест дори 80% не стига до батерията, но дори намаляването да е съвсем леко и все пак 80% стигнат до батерията, то от този от тези 80% по обратния път стигат само 80% от тях до колелата - 64% обща ефективност.
Дори най-добрите електромобили с мощни двигатели и батерии трудно стигат над 70% повторно използване на регенерираната енергия.
На практика, ако просто отнемеш газта, двигателят поема спирачното усилие и спира да харчи гориво, което вече е 100% усвояемост на енергията, ако не пипаш спирачките. Тоест от хибридната система при относително постоянна скорост, няма особена на полза и е по-скоро съмнителна.
И да има ще е в рамките на проценти които се броят на пръстите на едната ти ръка и са в рамките на статистическата грешка. Силата им е при други сценарии на шофиране.
Коментиран от #55
11:52 14.10.2022
53 От там трябваше да почнеш
До коментар #51 от "Така е":
Почти всеки градски автомобил с малък двигател харчи повече при високи скорости на магистралата, отколкото голям автомобил с голям двигател. Тези големите автомобили са проектирани точно за магистрала.Градските автомобили с малките си двигателчета се мъчат при 140-150 км в час и харчат много.
11:56 14.10.2022
54 Турбо
До коментар #46 от "Това не се ли изтърка вече?":
Утре 15 октомври ще пътувам 500 км,ще правим помен 1 година на баща ми.В неделя също съм на път, маршрут около 700 км до Сливен, Хасково и обратно.Кога да я зареждам тази електричка,като ми се налага да имам кола с неограничен пробег,винаги в готовност.Коментиран от #57
11:58 14.10.2022
55 Гост
До коментар #52 от "Дрън дрън":
Хибридите са с малка батерия,която се зарежда сравнително бързо.Загуби винаги има,не може без тях.Коментиран от #56
12:02 14.10.2022
56 Е така де!
До коментар #55 от "Гост":
Хибридите имат батерия която да поеме горе-долу едно спиране и после да върне енергията обратно при ускоряване. Тоест при спускане на баир е абсолютно безполезна, защото ще се зареди още първите няколко секунди и след това ще си стои пълна докато спуснеш баира, после като започне изкачването заряда и ще свърши след още няколко секунди и до там с икономията до следващия баир.Както ти казах на дълго, когато не ти трябва спира днес до 0 и ускорение отново, а само частично намаляване на скоростта, следенето на пътната обстановка и навременното отнемане на газта пести същото гориво.
Виж ако кара жената и въпреки, че стоповете на автомобилът пред нея светят от 10 секунди, тя продължава да кара със същата скорост и удря спирачките точно преди да го наближи, ще има голяма полза от хибрида. Не случайно като се кача да карам, разхода на автомобила и пада с два-три литра, а обикновено карам, когато бързаме за някъде и реално скоростта ми е по-висока от нейната, изпреварвам по-често, но въпреки това разхода пада.
Коментиран от #63
12:25 14.10.2022
57 Времето не е никаква причина
До коментар #54 от "Турбо":
Ако си тръгнал с зареден автомобил, единствената ти пречка ще е ако няма бързи зарядни по пътя, а не характеристиките на самия автомобил. Електрическите вече зареждат достатъчно бързо за да не те объркат. Все ще намериш 10 минути да дозаредиш при необходимост, но при твоя стил на шофиране ще минеш повече от 500 км, а за 700 км, дори да тръгнеш с незаредена батерия, ще ти трябват две спирания по 15 минути. За над 8 часа шофиране смятам че няма да ти е проблем да спреш два пъти по 15 минути, а дори ще ти е полезно.А всъщност не знаеш колко зарядни ще има по маршрутите ти през 2025 година за да тръгнеш от сега да обясняваш как няма да стане! Сигурен съм че и сега има къде да заредиш, дори да е за повече от 15 минути, но ти няма да тръгнеш с празна батерия, за да зареждаш на левче за киловатчас при положение че имаш гараж и можеш да заредиш за 14 стотинки, при положение че още днес знаеш точно кога ще минаваш 700 км.
Коментиран от #62
12:31 14.10.2022
58 ...
До коментар #14 от "Хаха":
държа да подчертая че съм фен на японските коли, обаче искам да ти видя трицилиндровата хонда с каква скорост катери Топли дол - Витиня или Елешница :)Коментиран от #86, #100
12:42 14.10.2022
59 Съдията Дред
До коментар #8 от "Хаха":
Ако тръгна след Дачия по дълъг баир с моята дизелова Мазда 6, дачията само ще ми види задния номер след секунди, после ще ме изгуби от поглед.Коментиран от #78
12:58 14.10.2022
60 Така е
Няма голямо значение размера на мотора.Напротив 1.8 както и се очаква харчи по-малко от 2.5 градско и извънградско.На магистрала няма да харчи повече от 2.5.
Батериите са според моделите с малки разлики.
Зареждат се напълно при спускане между 10 и 15 минути.
А не секунди.След това с напълно заредена батерия може да се мине 10км с скорост първоначално до 90 а постепенно до 60 кмч.Като може внимателно да ускори до 90 в началото и на равно.Нищо общо няма с казаното от дрън дрън неразбиращият от хибриди.
При обичайно заредена батерия минава 3 км до 60 на равно.
Ами питайте да ви каже човек как работи хибрида.Може да научите нещо.
Но разходът въобще не е най-важен.
Има куп други предимства.И да се предлага дизел пред хибрид от истинските е смешно.
Коментиран от #61, #66
13:13 14.10.2022
61 Дрън-дрън
До коментар #60 от "Така е":
Тази батерия, ако не се зарежда от работата на двигателя, това което си описал няма как да стане.А ако е за този хибрид за който си мисля, наистина се зарежда от двигателя и двигателя работи в оптимален режим, наистина до 10% икономия на гориво, но не дай си боже нещо се счупи по този хибрид е по-добре направо да се сменя автомобила! Добре че ги правят относително качествени и това са редки явления, но не дай боже ти изтеглиш късата клечка.
Предполагам че си съгласен че това е най-сложният автомобил, който може да се измисли.
Коментиран от #64, #65
13:20 14.10.2022
62 Турбо
До коментар #57 от "Времето не е никаква причина":
После пак кажи,че не ме убеждаваш за електромобил. По моите маршрути зарядните са по 22 квт ,има и 50 квт но са малко.Казах ти електрически Рифтър с батерия 50 квтч,е с пробег до 200 км(280 по каталог) и се зарежда с мощност до 50 квт.Един час висене не ми мърда,а може и два,на всеки 200 км пробег.Мерси,не ми върши работа за сега.Коментиран от #67
13:31 14.10.2022
63 Гост
До коментар #56 от "Е така де!":
Ти карал ли си някога хибрид?По коментарите ти не личи да си карал.13:35 14.10.2022
64 Гост
До коментар #61 от "Дрън-дрън":
Всяка кола се чупи,електрокарите и хибридите също.Хибридите на Тойота са известни с изключителното си качество, здравина и икономичност.13:37 14.10.2022
65 Така е
До коментар #61 от "Дрън-дрън":
Сложно е но зависи от гледна точка.Убеден съм, че електромобила е по-сложен.Бензинов автомобил с автоматична ск кутия и евентуално мек хибрид също е сложно.
Много по-сложно е плъгин.Особено термопомпи за охлаждане и загряване на батерия.И добавени механични връзки и допълнителни електронни блокове.
Обикновения хибрид има същия мотор като бензиновите.
Има планетарна предавка, която не извършва НИКАКВИ механични превключвания и е вечна.
Електронния блок е произвеждан 25 години и усъвършенстван.
Има пълна 10 годишна гаранция на всички основни възли и батерия.
И един голям плюс, че батерията не се разваля внезапно.Има най-често възможност да се минат много километри от първия сигнал за проблем до пълно капитулиране,Това най-често настъпва след 12-14 години.Казват и повече.
Коментиран от #68
13:39 14.10.2022
66 Гост
До коментар #60 от "Така е":
Дрън дрън разбира от електротехника.От петролни автомобили не разбира,бил чул нещо от един мъж на пазара и бил чел нещо в нета.Коментиран от #69
13:40 14.10.2022
67 Кой ти говори засега?
До коментар #62 от "Турбо":
Засега дизел, защото така или иначе няма електрическа баничарка.Засега дизел, защото дори и да има електрическа баничарка за 500 км и 5 минути зареждане за 100 км, реално няма къде да ги заредиш защото няма зарядни.
Пък и ми говориш за помен, на който предположих че ще ходиш с лек автомобил и ти нямал време да зареждаш. Казах ти, че онази смешка електрически рифтър въобще не го броя за електромобил.
Освен това, дори да има зарядни, дори да има баничарки за 500 км след пет години или повече, когато ще сменяш следващата баничарка, е напълно възможно да е прекалено скъпа за да си заслужава.
Но от всички тези проблеми единственото за което ти се сети да кажеш е че нямаш време за зареждане, след като изрично съм ти казал че ще ти върши работа само, ако има бързи зарядни по пътя.
Тоест излезе че единственият ти проблем е че нямаш време да изчакаш съвременен електромобил да се зареди на бърза зарядна, тоест ти е напълно невъзможно да тръгнеш 20-30 минути по-рано, за да стигнеш навреме въпреки, че знаеш за ангажимента няколко дни по-рано, а не е изникнал в последния момент.
Както виждаш аз предварително ти изброявам всички недостатъци на електромобилите, убеждавам те да си купиш дизел, а накрая ти ми казваш, че те убеждавам да си купиш електричка?
Ами не, не те убеждавам това. Убеждавам те, че чакането на бърза зарядна станция ти е най-малкият и по-скоро вече решен и на практика никакъв проблем.
С кое от написаното не си съгласен тоз
Коментиран от #71
13:42 14.10.2022
68 Гост
До коментар #65 от "Така е":
Има и друго.Една хибридна батерия струва около 7 к.лв.Една батерия на електрокар струва колкото половината от цената на електрокараКоментиран от #72
13:44 14.10.2022
69 Е така де!
До коментар #66 от "Гост":
Нали за ток говорим? Няма ток, няма хибрид. Ама съм сигурен че този към който се обръщам разбра за какво говоря, а ти и идея си нямаш колко различни вида хибриди има и дори смешката майлд хибрид, която също се води хибрид на хартия.Човека наистина говори за единствения смислен хибрид, който може би щеше да бъде практичен, ако не беше толкова сложен, а всяко сложно нещо е ненадежно.
Коментиран от #70
13:47 14.10.2022
70 Гост
До коментар #69 от "Е така де!":
Меките хибриди изобщо не ги броя.Харесвам хибридите на Тойота.13:49 14.10.2022
71 Турбо
До коментар #67 от "Кой ти говори засега?":
Съгласен съм.Аз ти говоря за сега.Какво ще стане след 5-10 години не искам да гадая.Дори да е скъпа електрическата баничарка с 500 км пробег,пак ще си купя,ако няма нещо друго на по ниска цена.На мен ми трябва за работа,не за удоволствие.13:55 14.10.2022
72 Е така де!
До коментар #68 от "Гост":
Да речем, че е от онези хубавите батерии с 10 000 цикъла по 50%.Обръщаме внимание на това:
"При обичайно заредена батерия минава 3 км до 60 на равно."
Излиза че на всеки 15 000 км на батерия, трябва да даваш по 7000 лв.
Ами то направо евтиния. Само по 50 лв на 100 км. Какво му плащаш!
А дали изкарват толкова цикли, при положение че се зареждат от 0 до 100% и то на супер хипер бърз заряд в сравнение с тези на електромобила?
Една батерия на модел 3 наистина струва 30 000 лв, но с нея минаваш милион километра, което е около 3 лв на 100 км и си още на 4000 цикъла.
Казват че новите 4680 батерии били по-евтини, но ще видим.
Коментиран от #73, #75
13:59 14.10.2022
73 Гост
До коментар #72 от "Е така де!":
Тойота дава 10 годишна гаранция на батерията.С 50 км/ч пробега е 50 км,колкото да излезеш извънграда.Коментиран от #74, #76
14:12 14.10.2022
74 Това кой ти го каза?
До коментар #73 от "Гост":
Ето какво казва собственика на такъв автомобил, въпреки, че това разстояние ми се струва много и нереално "При обичайно заредена батерия минава 3 км."14:15 14.10.2022
75 Така е
До коментар #72 от "Е така де!":
Много странни и огелпени сметки, сравняващи несравнимо.Нищо не разбрах, ама както и да е.
Това е псевдонаучен подход, уж базиращ се на факти.
Млади човече, ако промените подхода към теорията и практиката, ще имат по смислен резултат умозаключенията ви.Трябва принципна и кардинална промяна.Тогава изводите може да са коренно различни.
Коментиран от #77
14:20 14.10.2022
76 Ето ти по друг начин
До коментар #73 от "Гост":
Значи за 3 км пробег плащаш 7000 лв само батерията.По 2333 лева на километър пробег.
За тесла плащаш 100 000 лв много повече от 500 км пробег при същите условия. Тоест по-малко от 200 лв за километър на батерията, а целия автомобил ти е бонус.
Как точно ти се струва че 2300 лв е по-евтино от 200, ще ми обясниш ли че този час по математика съм го изпуснал?
14:23 14.10.2022
77 Съгласен съм
До коментар #75 от "Така е":
Сметките са глупави!Моля те направи своите сметки или поправи моите.
Според тебе батериите на toyota колко цикъла живот имат? 100 хиляди? Милион? 10 милиона цикъла живот, кажи правилните цифри и ще си поправя сметките?
Както виждаш съм сметнал с батериите с най-дълъг живот, за които съм чувал в момента. Ако има някакви по-добри, казвай. Винаги съм готов да си призная грешките и да науча нещо ново. Нали точно затова са дискусиите.
Кажи какво да потърся и даже ще ти благодаря за наученото! Ще ми осмислиш деня.
14:27 14.10.2022
78 Така
До коментар #59 от "Съдията Дред":
И като стигнеш в града и има едно място за паркиране обаче си много голям за него.14:30 14.10.2022
79 Ххх
До коментар #13 от "Хаха":
1.8 90 коня харчи 8 газ, не си в час с нито един двигател от споменатитеКоментиран от #85
15:10 14.10.2022
80 Така е
Ако почна да смятам спрямо два пъти по-скъп електрокар ще излезе, че карането на хибрид е напълно безплатно за 20г.Плюс тАкси, смяна на батерия и тн.
Ама няма да унижаваме така почитателите на елкари.Нека да купуват електрокари за да се подобрят за следващото поколение клиенти.
Иначе са по-пъргави някои елкари.
Моят хибрид е със скромните 7.5с до 100 или 17с до 160.
Вече 2 години не намирам да ми трябва по-пъргав автомобил.
В багажника имам 5л туба бензин за 100-120км при нужда.
Нали се разбрахме, че ще говорим за минусите и плюсовете на елколите друг път.Едва ли някой следи вече тези коментари.
А те биха били полезни за хора които се чудят и 99%не разбират нищо от материята.
Коментиран от #82
15:12 14.10.2022
81 Така е
Батериите на Тойота са nimethyd.Само на плъгин са литиеви.
Така, че сравненията са безмислени.Даже на новия RX350 също са от стария тип батерии.
И да всеки с Тойота фул хибрид на моменти кара електромобил.120кс електромотор с напълно заредена батерия издърпва здраво на светофар без да се включва двг.А 9-10 км също се движи съвсем нормално.
Но това не е основен и важен момент при хибрида.
А за многото стотици км минати от таксиджии с една батерия има писано,писано.
По-скоро ограничението за нормално каращи е възрастта на батерията.И там се съобщава най-често над 14г. та и до 20.
Въпреки всичко в интерес на истината не мисля, че е добре покупката на н-ска употреба хибрид,елкар,плъгин.
15:27 14.10.2022
82 Така ли било?
До коментар #80 от "Така е":
"Ако почна да смятам спрямо два пъти по-скъп електрокар ще излезе, че карането на хибрид е напълно безплатно за 20г.Плюс тАкси, смяна на батерия и тн."Ами давай, за хибрида за любимите ми 200-300 километра в пробег ежедневно, за да има смисъл въобще да си купиш електромобил, спрямо същия пробег на електромобил, зареждан в гаража.
Да речем двама трима колеги ходят всеки ден от софия до пловдив на работа или обратно. предпочитат да си спят при семействата и да пътуват всеки ден по час, час и нещо до работа и обратно, са измеримо с висенето в градския трафик.
1500 км седмично, 80 хиляди километра на година?
Смятай, да видим как ще излезе сметката?
При 20 киловатчаса за 100 километра за 80 хиляди километра са 16 000 kw часа, 2300 лв.
Електромобила струва около 100 000 лв, за пет години и 400 000 км, разходите ще са общо 112 000лв. Автомобил плюс "гориво"
Дай същите сметки за твоя автомобил? Да видим как ще излезе два пъти по-евтино?
Коментиран от #90, #93, #94
15:36 14.10.2022
83 Класика
15:43 14.10.2022
84 Жоро
15:52 14.10.2022
85 Хаха
До коментар #79 от "Ххх":
1.8 освен че е куц кон и клати цялото купе като пали, и харчи над 10/100км. градско. Харчи 8/100 извънградско вярно е, но това е камион. Дачията харчи 6/100 градско, а извънградско 4/100. И с всички двигатели, които съм изброил съм наясно.всичките харчат много и не вървят.16:49 14.10.2022
86 Хаха
До коментар #58 от "...":
Кола с 200 Нм катери като кола с 200 Нм, допреди няколко години това бяха 2.0 4 цилиндрови двигатели, които дори бяха без турбо. Защо не питаш как катери Топли дол и Елешница Ауди А4 2.0 120 коня и 195Нм?, пък е и по-тежко купето му.Коментиран от #87
16:53 14.10.2022
87 Хаха
До коментар #86 от "Хаха":
Ауди А4 2.0 е 130 коня, но 195 Нм, така че каква е логиката във въпроса ти. Говоря за коментар 58? Защо никой не задаваше тия въпроси как катерят Аудитата Топли дол и Елешница,като са с по-тежки купета и с по-малко Нютонметри техните 2.0 4 цилиндрови двигатели.16:56 14.10.2022
88 Така е
Дори и тази ненормална и абсурдна и с нищо неоправдана ситуация да приемем за сметки, разликата е минимум 40хиляди(минимум) повече за елкара като нов.
Ако смятаме нормална, човешка експлоатация на автомобил 15х-25х на година, никакви сметки не излизат в полза на елкар.
На плъгин също не излизат сметките.Там разликата както е при РАВ 30х -пари на вятъра.Е малко е по-бърз плъгина.
А имането на двор,гараж ,трифазен ток,за мен не е съществено предимство и би натежало при избор на кола, когато много се променят електромобилите.
17:43 14.10.2022
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Така е
До коментар #82 от "Така ли било?":
За 400 х км си приготви още 50 000 лв за смяна на батерията.Сумата става 162 000 лвКоментиран от #91
18:59 14.10.2022
91 Това откъде го измисли?
До коментар #90 от "Така е":
Батерията тъкмо се е поразработила на 400 хиляди километра. Както виждаш дори онази тесла модел s с по-смотаните батерии и 50% по-малък пробег е направила 500 000 докато се е наложил ремонт на батерията, а не е зареждана в къщи, а предимно на бързи зарядни защото там и е безплатно.Колко ти е горивото за 400 хиляди километра? А автомобилът колко ти струва? Нали ще сравняваме? Колко пари ще спестиш с хибрида?
Коментиран от #92, #95, #98, #105
19:16 14.10.2022
92 Гост
До коментар #91 от "Това откъде го измисли?":
Тойота Корола хибрид е около 50 к.лв,за 400 к.км бензина е 80 к.лв,ще ми струва 130 к.лв.За Тесла колегата ти е изчислил 162 к.лв.Коментиран от #99, #101
19:28 14.10.2022
93 Гост
До коментар #82 от "Така ли било?":
Адреси и телефони да публикуваш на тези два трима умници,който пътуват всеки ден до София.Снимки доказващи наличие на електромобили да покажеш.Коментиран от #96
19:34 14.10.2022
94 Гост
До коментар #82 от "Така ли било?":
Пак смяташ по цени за нощна енергия за битови абонати.Скоро цената става пазарна и цените ще са европейски.Точно за това скоро няма да има правителство,а ще ни управлява служебно.Всички политици знаят какво предстои тази зима и не искат да поемат отговорност.Коментиран от #97
19:40 14.10.2022
95 Гост
До коментар #91 от "Това откъде го измисли?":
Неслучайно от Тесла дават гаранция до 160 к.км или 8 години.От Тесла знаят колко изкарва една батерия.19:42 14.10.2022
96 Тоя пък и снимки
До коментар #93 от "Гост":
Аз му говоря за двама-трима, тоест хипотетични герои с неопределен брой, той егн-та и телефони и трите имена на рода до трето коляно иска!Както виждаш даже съм скромен - дизела върти по повече километри на година. Има служебни автомобили, които въртят по повече на година.
А точно днес четох статия за разрастването на пловдив и това, че има фирми които осигуряват транспорта на пловдивчани на 50-60 км от града на три смени. Смятай един такъв автомобил колко километра върти на ден.
А за шефа на ВМЗСопот не си ли спомняш новината? Всеки ден шофьора го взимал от София и го карал до Сопот, та затова решили да му вземат къща под наем за 4 хиляди лв в Хисаря.
Това че ти си стоиш вкъщи а аз минавам само по десетина хиляди километра, не значи че хората не пътуват.
20:05 14.10.2022
97 Колко скоро
До коментар #94 от "Гост":
Кога и битовите клиенти минаваме на либерализирания пазар? За това поне можеш да дадеш дата.Датата за която аз знам е първи януари 2026 година, но има една "малка" уловка. Народното събрание трябва да го подпише, но но това би било равнозначно на премиера и правителството да си подпишат оставките.
Ще го отлагат като за фирмите десетина години.
Коментиран от #104
20:09 14.10.2022
98 Така е
До коментар #91 от "Това откъде го измисли?":
Някой говори от мое име и се завързва интрига.Не знам за тия 50хиляди.Това не е сигурно.20:09 14.10.2022
99 Ами давай де
До коментар #92 от "Гост":
Който ще сменя батерия, ще трябва да я кара тази кола. Засега знам за тесла модел три която е минала 500 000 километра и няма никакви проблеми с батерията. Да речем че изкарват само по толкова и трябва да ги сменяш. Нека годините станат от 5 на 10 и да смятаме за 800 хиляди километра?100 000 за автомобил, 23 000 за ток и 26 000 за нова батерия, която след пет години вероятно ще е доста по-евтина, но смятаме по днешни цени.
Станаха 160 000 лв за 800 хиляди километра.
Ти за толкова не можеш да си купиш само бензина и маслото.
20:15 14.10.2022
100 Лекар
До коментар #58 от "...":
Коментарът ви е показателен за нивото Ви!Да ви питам кое тежи повече един килограм памук или един килограм желязо?
В тази връзка карам Пежо дето е 230 Нм с 3 цилиндров двигател и ако вие ми дойдете с вашето 4 цилиндрово ауди и 200 Нм на Топли дол, ще ви скъсам.
Отделно трябва да се взима под внимание и колко тежи една кола, не само Нютон метрите.
20:38 14.10.2022
101 Така е
До коментар #92 от "Гост":
Не че е важно, но средният разход на Корола хибрид е под 5л.Моята сметка за 400х километра е под 60х. за бензин.
На електрокарите преизчисления разход като бензин е между 2 и 5л. според цената на тока а и големината на колата.Ама 2л е прекалено оптимистично и при нереални условия.
Коментиран от #103, #108, #109
20:44 14.10.2022
102 Лекар
Ако по-горното се изпълнява, спокойно могат да изкарат 300-400к км без нужда от ремонти.
Друг момент е, че в сегашните 3 цилиндрови двигатели на Пежо има ремък в ангренажния тракт и тя трябва да се сменя на 60к километра, а не да се чака да се скъса или други проблеми създадени от ремъка. Това че са сложили верига в бъдещия двигател е стъпка напред.
Коментиран от #107
21:00 14.10.2022
103 Гост
До коментар #101 от "Така е":
Нарочно завиших разхода на бензин на Тойота хибрид,за да не го оспори многониковия специалист.За да му излязат опорките смята зареждането на електрокара само на евтина нощна енергия и задължително на къси разстояния,за да не ползва бързи зарядни станции.21:12 14.10.2022
104 Гост
До коментар #97 от "Колко скоро":
ББ е подписал с ЕС за либерализация на енергийния пазар за битови потребители от 1.01.2023 г.При неизпълнение следват жестоки глоби.21:15 14.10.2022
105 Гост
До коментар #91 от "Това откъде го измисли?":
Прочети в някой форум на собствениците на Тесла,там се споделя колко е разхода квтч/100,колко е пробега,след колко време батерията е за смяна,липсата на сервиз и части за Тесла.21:20 14.10.2022
106 Мнение
Целта уж е еко продукти и по-малко замърсяване на околната среда, а реалността е:
По-сложни продукти, по-лесно развалящи се, водещи до по-честата им смяна с нови?!
Целта не е ли даден продукт да издържи максимално много време без съществени ремонти, за да не се произвежда нов???
Като направите евро 8, който издържа макс 5 г или 100к км след което нов, а същевременно евро 4 напр е вече на 500к км и може още, кое е по-екото в случая???!!!
Как като сложиш 3 цилиндров пренадут турбо бензин
и ти се счупи на втората година, ще бъдеш еко потребител???
Ами литиевите батерии, тях къде ги рециклират?!
00:43 15.10.2022
107 Читател
До коментар #102 от "Лекар":
Докторе, айде да си гледате човешкия тракт и да оставите двигателния на съответните специалисти!!!00:45 15.10.2022
108 Колко да са нереални условията
До коментар #101 от "Така е":
"На електрокарите преизчисления разход като бензин е между 2 и 5л. според цената на тока а и големината на колата.Ама 2л е прекалено оптимистично и при нереални условия."Реален разход със 130 км в час по магистралата 16,2 киловатчаса
Реална цена на нощна тарифа 14 стотинки за киловатчас
Реална цена за 100 км 2,27 лв
Реален разход за 400 хиляди километра - 7128 лева
Както виждаш съм ти ги сметнал с 5 000 лв повече и пак си недоволен?
Да съм те питал за масла филтри и други задължителни консумативи, които ще са повече от парите за ток на електромобила?
И пак си недоволен?
Коментиран от #111, #112
11:49 15.10.2022
109 Забравих
До коментар #101 от "Така е":
Всъщност забравих най-важното. При напълно реални 2,27 лв за 100 км и то на магистрала, а не в градски условия или по бавно шофиране, където разходът е по-нисък, от коя най-ниска стойност започва преизчисления разход в литри за 100?При два литра за 100 км, които ти се струваха нереални, реалната цена на бензина би трябвало да е 1,13 лв за литър? Вероятно затова ти излизат сметките с хибрида, защото зареждаш евтино гориво.
11:53 15.10.2022
110 Така е
Да купи дълъг кабел, да си продаде жилището и да си купи къща с двор на 50км.
Повече от половината население живее в големи градове в блокове.Всичките тия коли в междублоковите пространства, как ще зареждат.
Лев на киловат=5л.бензин.
А това с изисквания за зарядни и тн е небъдна работа.
Коментиран от #115
19:17 15.10.2022
111 Гост
До коментар #108 от "Колко да са нереални условията":
Разхода на магистрала е 25 квтч/100 с 130 км/ч.Разход от 16,7 квтч/100 е при 90 км/ч.19:58 15.10.2022
112 Гост
До коментар #108 от "Колко да са нереални условията":
Зареждането на 0,14 лв ти е за разстояние до 300-400 км отиване и връщане.Тръгнеш ли на по далече, смятай на левче.Коментиран от #116
20:02 15.10.2022
113 Реалистът
20:16 15.10.2022
114 Курци
До коментар #14 от "Хаха":
То и заека бързо бяга но малко живее,костенурката бавно върви но пък дълго се радва на живота20:22 15.10.2022
115 Пак не разбрал?
До коментар #110 от "Така е":
Нали говорим за минимален разход? Кажи къде не си съгласен за минималния? Нещо да съм казал за максималния? Може и 20 литра на 100 да е!А даже не съм споменал за онази тесла която с 98.4 kWh успя да измине 1078km, което е 9,1 kwh/100км
Това е 1,27 лв/100км или 0,3/100 разход на 2,5т. автомобил със 700 коня, каран при нереални условия с 40 километра в час, но абсолютно невъзможен за постигане от какъвто и да е автомобил с ДВГ при каквито и да е условия.
А автомобили за 100 000 лв не се карат от живеещи на осмия етаж на панелката под наем. На тях зареждането на Теслата им е последният проблем. Ако има толкова пари, ще си купят панелката, а не тесла.
Нали се разбрахме че дори през 2035 когато светът забрани продажбите на нови ДВГ, в българия електромобилите по пътищата ще са най-много един-два процента и определено няма да ги карат тези от панелките.
Нали се разбрахме че една зарядна станция струва колкото вендинг автомат за кафе, а на партидата на един вендинг автомат могат да се вържат десетина зарядни. Между панелките има ли вендинг автомати? А защо мислиш, че няма да има зарядни? Да ти направя ли сметка, за колко кафета от вендинг автомата ще си избият кафемашината, ама не си купуват кафемашина? След като дават 60 стотинки за шест грама кафе, смяташ ли, че им е проблем да дават 60 стотинки за киловатчас?
Коментиран от #117
21:17 15.10.2022
116 Пак питам?
До коментар #112 от "Гост":
Ти колко пъти в годината минаваш повече от 400-500 км?По колко километра минаваш годишно?
Хайде сметни си средния разход тогава?
Защото и турбо минаваше 30 000 километра годишно, ходеше два пъти в седмицата за стока и минаваше по над 1 000 км на курс, ама нещо не излязоха сметките с всичките тези твърдения заедно.
При 700 км курс, само за 200-300км ще заредиш на бърза зарядна. Общо около 50 лв - 2,4/100
Коментиран от #120
21:23 15.10.2022
117 Така е
До коментар #115 от "Пак не разбрал?":
Аз пък за малко да се убедя, че елкарите ще са масови, а се оказва, че всеки желаещ трябва да има къща с двор.Представям си каква фантастична картинка ще са станции в междублоково пространство.Както са уредени, кусурът ще са зарядните.
Ама тези ги отписахме.Да ходят пеш.
Коментиран от #118, #119
22:52 15.10.2022
118 Май не схващаш
До коментар #117 от "Така е":
Дори през 2050 година, електромобилите по пътищата в България ще са по-малко от 50%. И това ти го казвам аз оптимиста. Време е да стъпите малко на земята и да разберете, че бъдещето на автомобилната промишленост не зависи от живеещите на осмия етаж в панелката, пред която собствениците паркират в градинките автомобилите си на средна възраст 20 години.А също така не забравяй, че съм до миналата година, най-скъпата цена за зареждане в българия беше 32 стотинки, после стана 45, а след това скочи на 80 и сега 90 и няколко стотинки. Цените ще се нормализират много след няколко години, особено като се инсталират всичките 28 гигавата фотоволтаици, които са заявени вече.
Осъзнаваш ли мащабът на тази инвестиция? АЕЦ Козлодуй има мощност само 2 гигавата. АЕЦ Белене вече 50-та година си търси инвеститор да инвестира двайсетина милиарда, а само за две години са се натрупали заявки на инвеститори които искат да инвестират 30 милиарда собствени средства във фотоволтаици. Какви ли ще са цените на тока при този свръх излишък всеки път когато пекне слънце?
23:30 15.10.2022
119 Освен това
До коментар #117 от "Така е":
Дори всеки живеещ в панелка под наем на осмия етаж от терасата не която трудно стига удължителя до градинката пред блока, всеки ден паркира на някое парко място, дали на работното място, дали пред магазина, докато си купува хляб или на някое друго място. Тоест няма да му е проблем веднъж на 10 дена да си зареди автомобила, докато така или иначе стои паркиран. Защото 90% от електромобилите трябва да се зареждат веднъж на повече от 10 дена.23:34 15.10.2022
120 Турбо
До коментар #116 от "Пак питам?":
Как искаш да ти излязат сметките,като използваш неправилно данните.Два пъти пътувах седмично , когато правех по над 50 х.км.годишно с маршрут средно около 600 км.Хиляда км.ми е до Гърция.30 х.км направих през 2020 г. заради ковид.Сега правя средно по 35 х.км.Имам слаби месеци,в които не пътувам.Ако се чудиш защо те мразят хората,ето затова.Вадиш думи от контекста, използваш манипулативно данни в своя полза в подкрепа на опорките си.ОМВ Хасково купувам си кафе.
Коментиран от #121
11:58 16.10.2022
121 Ами така е
До коментар #120 от "Турбо":
Когато не отговаряш на 100 пъти зададени въпроси, се налага да спекулирам и сам да си правя някакви изводи от написаното от преди това.Ако ми беше отговарял нямаше да си налага аз да си измислям, нали?
Все още нито един път не си ми отговорил дали пък случайно не ти се налага поне веднъж в месеца да направиш курс до 500 км и каква част от курсовете са ти в този диапазон?
Извинявай ако поне веднъж си ми отговарял на този въпрос, а аз не съм обърнал внимание, но поне не си спомням и си го признавам и както виждаш предварително ти се извинявам, ако вече си отговарял.
Би ли повторил отговора на този въпрос, за да направя по-правилно изчисленията? А дано ама надали. Продължаваш да говориш единствено и само за дългите курсове които неминуемо всеки от нас прави няколко пъти годишно, включително аз който минавам само 10-15 хиляди километра годишно с автомобил, но в същото време над 95% от курсовете ми са под 100 км на ден, да не говорим че над 70% са под 30 км на ден. Ти да си давал подобна информация?
Коментиран от #124
12:48 16.10.2022
122 Извън контекста
Тези хиляда километра до Гърция за ден ли са? Дали не ни спестяваш нещо?
90 км средна скорост по магистралата аз ли го измислих или го извадих от контекста? И аз бих карл точно този автомобил с точно тази скорост, но при това положение не бих се смял на тесла, която карала със 130 а не със 140 , за да пести 10 минути време за зареждане, при положение че ти губиш часове. Затова ли ме мразиш, защото не си си направил сметката, преди да го кажеш?
За мощността за качване на прохода Шипка ли ме мразиш, защото си извадил думите извън контекста и смяташ по свой измислен пример, за да ти излязат сметките, които накрая пак излязоха перпето мобиле? Защо мен мразиш като ти си сгрешил сметките, а аз само съм ти посочил грешката?
Аз не мразя, а уважавам хора, които ми посочват грешките и поне 100 пъти съм ви молил да ме проверите и да ми намерите грешките? Включително в тази статия. Намерихте ли грешка? Ако намерите ще я поправя и ще си я призная. Нещо, което вие изключително рядко правите.
Признах ли си, че обърках модул на еластичност с коефициент на еластичност, защото не е по моята специалност и съм си го превел грешно?
12:59 16.10.2022
123 Хаха
17:49 16.10.2022
124 Турбо
До коментар #121 от "Ами така е":
Пак се заяждаш и вадиш думи от контекста.До Гърция пътувам веднъж годишно за почивка.Пътувам обикновено през нощта,тръгвам след вечеря и на другия ден съм там до обяд, по пътя спирам за тоалетна и кафе.Ако ми се доспи дремвам половин час по бензиностанциите..Имам и къси пътувания.До Павел Баня за СПА ми е към 250км,до Велинград е по далече.За Шипка съм направил реални измерервания,като си удължих маршрута специално заради теб, защото обикновено минавам през прохода на Републиката.Пътя до София ми е през магистрала Хемус,участъка около тунелите е постоянно в ремонт и с ограничения.По Тракия минавам по рядко,но и там е същото положение.
Друго да питаш,че днес се поуморих?
19:03 16.10.2022
125 съмнително
Коментиран от #126
01:45 17.10.2022
126 Герги
До коментар #125 от "съмнително":
Че той стандарта се пише за Пежо. Защо се учудваш?08:42 17.10.2022
127 На на Ха ха
До коментар #14 от "Хаха":
И за какво ти е тая куха ама куха кратуна къде е носиш на раменете,А бе?
да ти харчи три пъти повече, да се развърта по-тромаво от 1.0 и да пазиш равновесие, да знаеш с коя ръка ДС държиш лъжицата или просто да пишеш пълни ама Пълни глупости тук???
Абе Ти за по-умен ли се взимаш или си или просто завършен инД.женер?
На всеки му става ясно, че си второто.
Аре пътя
13:45 17.10.2022