Last news in Fakti

13 Октомври, 2022 17:30 25 183 127

Peugeot пусна коли с двигатели, отговарящи на супер стандарта Евро-7

  • peugeot-
  • stelantis-
  • двигатели-
  • хибриди-
  • екологичен стнаднарт-
  • евро-7

Новият силов тракт дебютира в кросоувърите 3008 и 5008

Peugeot пусна коли с двигатели, отговарящи на супер стандарта Евро-7 - 1

Паркетните кросоувъри на Peugeot 3008 и 5008 станаха първите, които се оборудват с новата хибридна система, която по-късно ще се появи на много други модели в рамките на концерна Stellantis.

В основата на новия силов тракт лежи сериозно модернизиран турбомотор с три цилиндъра и с работен обем 1.2 литра. Според разработчиците това е третото поколение на бензиновия двигател PureTech и в този си вид той ще може да отговаря на бъдещия задължителен екостандарт Евро-7.

Peugeot пусна коли с двигатели, отговарящи на супер стандарта Евро-7

Сред иновациите са нов турбокомпресор с променлива геометрия на лопатките, верига вместо ремък в ангренажния тракт, както и възможност за работа на мотора по цикъла на Милър. След всички тези промени мощността се увеличава от 131 на 136 к.с., но въртящият момент остава същият (230 Нм).

Peugeot пусна коли с двигатели, отговарящи на супер стандарта Евро-7

Вместо осемстепенния автоматик Aisin, новият двигател получава роботизирана трансмисия с два съединителя, разработена от Punch Powertrain. В трансмисията е вграден 48-волтов електродвигател с мощност 29 конски сили.

Електромоторът помага на двигателя с вътрешно горене при движение с ниска скорост. В резултат на тази модернизация инженерите обещават 15% намаление на разхода на гориво. Обновените хибридни Peugeot 3008 и 5008 ще се появят на европейския пазар още в началото на 2023 г.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 59 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 бяла краставица

    87 11 Отговор
    Някой технически грамотен, би ли ми казал кой евро стандарт би било едно магаре, спрямо газовете му.
    Върви прогреса, но не е ясно към магаре ли върви или към кон.

    Коментиран от #15

  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    40 9 Отговор
    Нещо за оборотите на турбокомпресора 🤔🤔🤔
    И той ли ще вие на
    248 000 оборота в минута 🤔🤔🤔
    Над ЧЕТИРИ ХИЛЯДИ в секунда 🤔🤔🤔
  • 3 психоезиковед

    12 32 Отговор
    Този двигател е разработка на военните а не на пежо.освен това в много държави се продават ментета на пежо пеугеот .Четете табелите!
  • 4 Алфа Сектант🤠

    39 37 Отговор
    Щом е Пежо - все е добро
  • 5 Бюрократщината води до това

    109 17 Отговор
    Това е бъдещето, да благодарим на папа Клаус Шваб от WEF и на хората, които спонсорираха цялата зелена кретания. За нас, гнидките това ни очаква - двигатели 1.2 с има-няма 100кс, докато същите тези които ни налагат ограничение след ограничение карат коли с по 1000кс. Честито и дупе да ни е яко в ЕС където идиотщината е преоткрита на ежедневна база.

    Коментиран от #9, #11, #12, #14

  • 6 СЕКТАНТ

    68 18 Отговор
    Три цилиндъра? Абсолютна крeтения.Жалко отминаха времената на расовите двигатели.Те на всичките Дачии са ги набухали с трицилиндри като косачки

    Коментиран от #8

  • 7 Равносметка

    37 9 Отговор
    Пак безсмислени технологии 1000 1асти вместо 2-3 части ама нали трябва да пазим работните места на глопатсите
  • 8 Хаха

    20 68 Отговор

    До коментар #6 от "СЕКТАНТ":

    Да ама ако те набара Дачията на старт ще й гледаш стоповете до другия светофар. Тия малки турбо двигатели се развъртат бързо за разлика от турбодизеловите параходи.

    Коментиран от #16, #59

  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Опорка

    77 8 Отговор
    Още по-големи боклуци се задават за още повече пари.

    Коментиран от #13

  • 11 Хаха

    29 46 Отговор

    До коментар #5 от "Бюрократщината води до това":

    Кой ти е наложил ограничение? Казва се технически прогрес. Ти може да искаш да караш Волгов двигател 2.3 с 80 коня още 50 години,който харчи 20/100км., но няма смисъл,като 1.0 двигател е по-бърз,по-икономичен и по-екологичен. Иначе никой не те е ограничил. Сега дори се прдлагат по-мощни и по-бързи коли от преди,само че са хибриди, защото е по-умно и по -технологично. Това Тойота го обяснява от 96-та година, сега всички правят като Тойота.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Хаха

    20 34 Отговор

    До коментар #10 от "Опорка":

    Абе я си купи Ауди 80 1.8 90 коня, дето харчи 15/100 и да се видим на светофара с една Дачия 1.0 с 3 цилиндъра дето харчи 6/100 градско. Ако искаш вземи Фолксваген Пасат 1.9 ТДИ 130 коня или Ауди А6 2.5 ТДИ или Голф 5 1.6 FSI и да сравним с Хонда Сивик 1.0 кое колко харчи. Пък и Хондата и върви повече.

    Коментиран от #79

  • 14 Хаха

    16 57 Отговор

    До коментар #5 от "Бюрократщината води до това":

    Хаха лелеееей колко не си в час. Да ти преподам урока - в момента 1.0 Турбо двигател с 3 цилиндъра постига 125 коня, при Хонда 1.0 VTEC 130 коня с 200 Nm. Точно преди няколко години 4 цилиндров 1.8 на Ауди 1.8 TFSI, тоест 4 цилиндров 1.8 с турбо двигател постигаше по-ниска мощност 120 коня и 230 Nm. И за какво ти е тоя 4 цилиндров 1.8,като 1.0 с двойно по-нисък разход постига тия показатели и е по-пъргав. А да споменавам ли,че до 2008-ма Ауди А4 се задвижваше с 2.0 4 цилиндров двигател със 130 коня и 195 Nm, тоест по-слаб двигател като показатели от 1.0 3 цилиндров Honda . И за какво ти е 2.0 двигател да ти харчи три пъти повече, да се развърта по-тромаво от 1.0??? Ти за по-умен ли се взимаш от инженерите?

    Коментиран от #18, #19, #24, #58, #114, #127

  • 15 гост

    18 2 Отговор

    До коментар #1 от "бяла краставица":

    Евро 10 е стандарта.
  • 16 Да не дава Господ.

    53 2 Отговор

    До коментар #8 от "Хаха":

    И умират по бързо спрямо параходите.
  • 17 Тахумба

    30 1 Отговор
    От тенеке или от велпапе са направени? Ама тези нови двигатели май ми напомнят за зелената енергия.
  • 18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    76 13 Отговор

    До коментар #14 от "Хаха":

    Охохох, мани светофара, как е три цилиндъра 1.0 нагоре и надолу по Шипка август с четирчленно семейство и клима ❓
    А това моторче май е консуматив на 100К ❗
  • 19 Динозаври

    6 27 Отговор

    До коментар #14 от "Хаха":

    И всичко което си изброил отива в историята, заместено от един два три или четири електродвигателя, като минималната мощност е 200-300 коня, а за въртящи моменти и ускорения, няма да е културно да ти говоря, за да не се чувстваш неудобно.

    И за разлика от трицилиндровите астматици, които я изкарат 100 хиляди километра, я не, електродвигатели те изкарват по един милион, ама не километри, а мили дори когато слагат един и същ двигател както за среден семеен седан, така и на 40 тонен камион. Двигателите са едно към едно и гаранцията дори за двигателите на камиона е милион мили.

    Представяш ли си някой от изброените от тебе двигатели сложен на камион, дори да е само 5-6 тона?

    Коментиран от #21

  • 20 Така е

    35 4 Отговор
    Пак се развихри с фантазиите си дрън-дрън мечтателя за електромобили.Ежедневно излизат нови и нови кусури на електромобилите, само той не осъзнава, че мечтите не са реалност.

    Коментиран от #22, #23

  • 21 Дрън дрън

    40 1 Отговор

    До коментар #19 от "Динозаври":

    Изкарват милион километри с няколко смени на батериите и електромотора.
  • 22 Баш тъй ще е

    2 21 Отговор

    До коментар #20 от "Така е":

    Разбира се че всеки ден ще излизат нови косури с новите електромобили и батерии. Ама това е добра новина защото излизат и нови електромобили и батерии с по-малко кусури.

    Първите най-скапани батерии вярно изкарваха само по 500 хиляди километра, ама след основен ремонт после доколкото си спомням изкара цял милион и още е в движение, общо 1,6 милиона.

    Да си чул за проблеми със следващите батерии, с които се произвежда тесла модел 3?

    А новите 4680 батерии имат четири пъти по-голям живот и от тези на тесла модел 3. Над 10 000 цикъла от 20 до 80%. Дори да са те излъгали пет пъти, можеш ли да минеш толкова километри?

    Коментиран от #25, #27

  • 23 Кажи сега за твоите любимци

    2 7 Отговор

    До коментар #20 от "Така е":

    Кога изкарват новия водороден автомобил? През кое бъдеще? 2030? 2050? 2100? Или наистина в бъдещето през 2300?
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Къпан пор

    17 2 Отговор

    До коментар #22 от "Баш тъй ще е":

    Дружката ти Мъск ли те излъга за милионите изминати километри и хилядите цикли на батерията?
  • 26 Така е

    13 2 Отговор
    Тук става въпрос за едно семпло превозно средство, явно направено с много икономии-малък мотор, роботизирана скоростна кутия, малък електромотор.
    Не е място да се намесват пак великите електромобили.
    Нищо вярно няма, че са по-надеждни или по-просто устроени.
    Това е най-голяма глупост, която се върти от години.
    А водородните са съвсем друго нещо.Дали ще се наложат-не е ясно.
    И както по-горе стана дума, Тойота много обясняваше, че сега няма нищо по-смислено от пълния хибрид.Даже не плъгин.Всеки ден се доказва, че това е така.
    Преговора за елкарите -многото кусури и малкото плюсове ще направим друг път когато темата е за елколи.

    Коментиран от #28, #30

  • 27 Язе

    28 6 Отговор

    До коментар #22 от "Баш тъй ще е":

    Имам комшия с Тесла.Дава повече ядове от 23 годишния ми кошляк.Поне два пъти го взима пътна помощ.А колко пъти пък идва някакво момче да му оправя някакви проблеми не го броя.Вярно е Тесла и то голяма.

    Коментиран от #29

  • 28 Е как да не е така?

    12 0 Отговор

    До коментар #26 от "Така е":

    Леле ти си бил мистър обективност! Как да не се доверяваме безрезервно на всичко което казваш, след като наричаш peugeot 5008 "семпло превозно средство, явно направено с много икономии"

    Ама как пък така посмяхме да сравняваме това малко семпло автомобилче, струваща скромните стотина хиляди лева с огромните и скъпи електромобили? Как не ни е срам!
  • 29 Ти не беше ли онзи

    9 1 Отговор

    До коментар #27 от "Язе":

    Дето разправяше, че съседът му карал електромобил марка spark, но сигурно не му бил бил харесал, защото след няколко седмици пак си подкарал дизеловия голф?
  • 30 Акции сега

    4 4 Отговор

    До коментар #26 от "Така е":

    Това е "семплото автомобилче" за което говориш.

    Е не е широко и луксозно като toyota yaris, ама все пак toyota си е toyota, нали!

    Та какво казваш казвали от toyota за хибридите, че скоро не беше го повтарял и сме го забравили?

    Произведените досега от toyota хибриди, на година на колко електромобила се равняваха по спестени въглеродни емисии?

    Коментиран от #31

  • 31 Така е

    12 1 Отговор

    До коментар #30 от "Акции сега":

    Стига с постоянни реклами на Тойота.При всяко редене на думи, споменавате Тойота и водород.Пожелавам ви да си купите такава марка автомобил и да се успокоите.

    Коментиран от #32

  • 32 Е как да не е така?

    5 4 Отговор

    До коментар #31 от "Така е":

    След твоите гръмки изказвания:

    "И както по-горе стана дума, Тойота много обясняваше, че сега няма нищо по-смислено от пълния хибрид.Даже не плъгин.Всеки ден се доказва, че това е така."

    И в съседната тема:
    "А и ще се ориентират към марки даващи дълга гаранция 8-10 години-Азия, защото им омръзна да плащат ремонти на техните уж премиум, който ги оставят по магистралите и премиума е само в цената."

    Смяташ ли, че някой вече се вързва на пропагандните лозунги на Тойота, които се опитваш да ни внушаваш?

    Всички виждат, че е поела по пътя на Нокиа и от най-високотехнологичната по отношение на електрификацията, вече е на опашката в тези технологии и разчита на китайците и Субару, за да им ползва технологиите, защото няма свои.

    А ти си тръгнал да ни величаеш тази марка риторика от преди 10 години? Времената вече не са същите и света се променя не с дни, а с часове. Влез в час!
  • 33 Джоко

    5 1 Отговор
    И срещу колко хиляди евронки ще мърка котенцето в гаража?

    Коментиран от #34

  • 34 Турбо

    8 0 Отговор

    До коментар #33 от "Джоко":

    Предполагам 60-70 000 лв за 3008 и към 80-100 000 за 5008.

    Коментиран от #36

  • 35 Турбо

    7 1 Отговор
    Хибридна баничарка няма ли да има? Електрически Рифтър има,но нещо не се купува.Дебела цена и пробег 200 км с едно зареждане.Гледам Каритас разнасят храна за възрастни хора с електрически пикап из града.За дълъг път не върши работа.

    Коментиран от #39

  • 36 Е как да е тъй?

    0 6 Отговор

    До коментар #34 от "Турбо":

    "Тук става въпрос за едно семпло превозно средство, явно направено с много икономии...."

    А ти говориш за 100 хиляди лв?

    Коментиран от #38

  • 37 Странно!?

    5 2 Отговор
    Как отговаря на този стандарт, като още не е въведен и дори не е оформен в технологична рамка на изисквания към производителите???
  • 38 Турбо

    4 0 Отговор

    До коментар #36 от "Е как да е тъй?":

    Хибридите по принцип са по скъпи от нормална кола с бензинов двигател.Тук оценявам неограничения пробег и евро 7.

    Коментиран от #40

  • 39 Колко пъти?

    15 4 Отговор

    До коментар #35 от "Турбо":

    Колко пъти да ти повтарям, че не ти трябва хибрид? Точно за дълъг път хибридите са най-безсмисленото решение. Вече стотина пъти се обзалагам под всяка статия, когато някой обяснява как еди кой си хибрид гори 1 на 100, че с четири литра не може да стигне до морето.

    Хибридите на дълъг път горят повече отколкото обикновен двигател, защото мъкнат и допълнителното тегло, а не могат да се възползват от предимствата на хибридния тракт, чийто принцип на действие изисква чести намалявания на скоростта да зареждат батерията вместо да натискаш спирачката, а след това тази енергия да се използва за ускорение.

    Ако имаш подходящ стил на шофиране, следиш обстановката и в трафика при дълго шофиране намаляваш скоростта с отнемане на газта, а не с натискане на спирачката в последния момент, дори в натоварен трафик хибрида става излишен, а да не говорим за каране по магистралата с постоянна скорост, където хибрида е абсолютно безполезен.

    На практика плащаш още при покупката една допълнителна система, после плащаш за да се грижиш за нея, а на всичко отгоре заради усложнението, автомобилът става по ненадежден.


    Точно в твоя случай с дълги пътувания няма смисъл. Щеше да има смисъл, ако правиш градски доставки. Дизелът в твоя случай е най-икономичен и надежден.

    Коментиран от #43

  • 40 Ти за хибрид ли говориш?

    1 7 Отговор

    До коментар #38 от "Турбо":

    Явно не си погледнал цените. Автомобилът от клипа в 30-то мнение с дизелов двигател 130 коня струва 90 и кусур хиляди лева.

    С този усложненият двигател, гръмко рекламиран като изпълняващ нормите на неизвестния за никой все още евро 7, вероятно ще надхвърли стотака и ще е по-скъп дори от Тесла модел У, за която постоянно говорите, че е скъп автомобил, с което не мога да не се съглася, ако държа да съм обективен.

    Тоест вече наблюдаваме, ако не изравняване то поне приближаване на цените на ДВГ и електромобилите още преди да е навлязло евро 7 и още преди да са паднали цените на батериите, които със сигурност ще се сринат, когато се нормализират цените на материалите за тяхното производство, които в момента са с 300-400% нагоре заради недостиг.

    Коментиран от #41, #42, #47

  • 41 Турбо

    5 0 Отговор

    До коментар #40 от "Ти за хибрид ли говориш?":

    Забрави за неограничения пробег на хибрида и ограничения пробег на електромобила.Хибрида ме привлича с евро 7, цената наистина е дебела.
    Загледах се в Рено Експрес 1,5 дизел за около 32 х.лв.Нещо да споделиш препоръки за този пикап?Ценя мнението ти,не се гъбаркам.

    Коментиран от #44, #46

  • 42 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Ти за хибрид ли говориш?":

    Разликата между бензинов Раф4 и бензинов хибрид Раф4 е около 10х.лв.Предполагам,че и при Пежо ще е така.

    Коментиран от #45

  • 43 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #39 от "Колко пъти?":

    Разглеждам вариант,ако изпуска да си сменя пикапа с нов дизелов преди 2025 г.Тогава ще трябва да си купя по скъп хибрид,ако направят пикап хибрид.
  • 44 Нямам опит

    3 0 Отговор

    До коментар #41 от "Турбо":

    Нито с баничарки, нито с двигатели 1,5. Когато не мога да помогна обикновено си признавам и не се правя на специалист. Не мога да разбирам от всичко!

    Виж ако имаш някакви въпроси за електротехника и отчасти за електроника съм насреща.
  • 45 Е така де!

    5 1 Отговор

    До коментар #42 от "Турбо":

    Сега искам да се обосновеш защо би си купил хибрид вместо чист дизел?

    Ще цитирам покойният ми баща :

    "искаш с 10 000 лв да си купиш допълнителни ядове?"

    Тоест ще дадеш повече пари за повече проблеми и никакви ползи.
  • 46 Това не се ли изтърка вече?

    3 5 Отговор

    До коментар #41 от "Турбо":

    "Забрави за неограничения пробег на хибрида и ограничения пробег на електромобила."

    А ти забрави че само преди две години нямаше нито една бърза зарядна станция от София до морето, а вече има десетина с по няколко колонки на тях, включително и 200 kw, които зареждат стотина километра за около пет минути.

    Из страната по главните пътища също никнат като гъби след дъжд, а все още няма кой знае колко електромобили. Какво ли ще е след 2025 година, когато смяташ да сменяш автомобила?

    Още сега можеш да провериш колко и какви зарядни има по маршрутите, по които пътуваш. До 2025 вероятно ще се излязли и електрически баничарки, защото доста автомобилни компании ще се откажат да разработват двигатели евро 7, защото ще могат да ги продават само 7-8 години и няма да си върнат милиардите за тяхната разработка.

    Ще прескочат и глухият клон наречен хибрид, който беше нужна, но само междинна стъпка между ДВГ и електромобилите и ще предложат направо електрически баничарки.

    Но първите вероятно ще са на платформи за ДВГ и ще си имат своите недостатъци.

    Ако заложиш на дизела, няма да сбъркаш. Ще мислиш за смяна на технологията за следващата баничарка. Сега новите технологии не са достатъчно зрели.

    Коментиран от #54

  • 47 Така е

    1 7 Отговор

    До коментар #40 от "Ти за хибрид ли говориш?":

    Това твърдение, че хибридите-пълните, на дълъг път-магистрала- горят повече е твърде неумно твърдение.Който го казва значи, че няма никакъв опит с хибрид.Като казвам хибрид имам предвид тези които са измислени преди 25 години и толкова години усъвършенствани.За другите не знам.Та с две думи и малките и големите хибриди на магистрала харчат МНОГО по-малко от аналогичен бензинов.На магистрала е колкото аналогичен съвременен дизел.Чуйте го и го разберете, че точно заради хибридната система, която работи и на високи скорости разходът е много нисък.5000 км в Европа 5.3л- ср.разход-истински.Тегло празен автомобил-1600кг.Батерията тежи и изглежда като торба с цимент под задната седалка.Та носи една торба с цимент,която дава огромни икономии.Ама кибиците пред кръчмата друго мислят.

    Коментиран от #48

  • 48 Физични закони

    7 2 Отговор

    До коментар #47 от "Така е":

    Ще обясниш ли откъде идва икономията при шофиране с постоянно натоварване на магистрала? От къде се зарежда хибрида и къде отдава после енергията? Двигателя кога се изключва? Такива разни работи?

    Другото са рекламни брошурки за хора, които не познават физичните закони.

    Коментиран от #50, #51

  • 49 Бай Драгой

    5 4 Отговор
    Абе като чета коментарите направо се чудя защо изоставихме файтоните и се качихме на тези автомобили. Как добре си им е било с коне и магарета.. Пък тия коли колко кусури имаха в началото. Ами то даже колелата им със спици бяха. Ех какви двигатели имаше преди, по 13 литра обем, 16 цилиндъра и 78 конски сили, спомениии. А сега какви са тия въшки, едно време предницата беше по 3 метра дълга а сега 1.0L три цилиндъра, срамота.
    🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • 50 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #48 от "Физични закони":

    По магистралата не се ли налага да намалиш скоростта,дали караш постоянно с 140 км в час?По наклон не се ли спускаш?Ето от там идва по ниския разход на гориво,защото тогава енергията се съхранява в батерията.

    Коментиран от #52

  • 51 Така е

    2 4 Отговор

    До коментар #48 от "Физични закони":

    Не намесвайте брошурите.Брошурите често са преиначени.
    Как постига голям хибрид икономия на магистрала от литър,литър и половина спрямо много по-нисък клас съвременен автомобил, със сигурност не мога да кажа.Предполагам, че са комплексни мерки-двигател по друг цикъл,трансмисия без загуби и тн.
    Прави впечатление постоянното двустранно зареждане и разреждане на батерията с постоянна скорост през секунди.
    Това ли е основния трик-не знам.Знам това което писах горе.
    А вероятно тези глави които са го направили познават физичните закони.Фактът че точно тези модели харчат толкова малко при високи скорости е една от приятните изненади при притежаване на хибрид.
    Защото дървените теоритици философи повтаряха години наред как хибрида харчи10-12-14 на магистрала.
    Даже преди да е имало нещо подобно то е било преди.
    4-то поколение и особено големите хибриди2.5 са изключително икономични на високи скорости.Да не говорим за второстепенни пътища, но това е друг въпрос.

    Коментиран от #53

  • 52 Дрън дрън

    3 2 Отговор

    До коментар #50 от "Гост":

    Не си учил физика. При съхранение в батерията имаш механични загуби до двигателя, загуби в двигателя загуби в електрониката, а след това загуби в батерията. Общо загубите са около 20%. Проблемът при хибридите е, че мощността на ел. двигателите им е малка, а при спиране от 140 км в час, спирачното усилие може да е стотици конски сили, а при рязко спиране дори хиляди, а електродвигателя не може да ги поеме и ги поема ДВГ или направо спирачките.

    Тоест дори 80% не стига до батерията, но дори намаляването да е съвсем леко и все пак 80% стигнат до батерията, то от този от тези 80% по обратния път стигат само 80% от тях до колелата - 64% обща ефективност.

    Дори най-добрите електромобили с мощни двигатели и батерии трудно стигат над 70% повторно използване на регенерираната енергия.


    На практика, ако просто отнемеш газта, двигателят поема спирачното усилие и спира да харчи гориво, което вече е 100% усвояемост на енергията, ако не пипаш спирачките. Тоест от хибридната система при относително постоянна скорост, няма особена на полза и е по-скоро съмнителна.

    И да има ще е в рамките на проценти които се броят на пръстите на едната ти ръка и са в рамките на статистическата грешка. Силата им е при други сценарии на шофиране.

    Коментиран от #55

  • 53 От там трябваше да почнеш

    4 7 Отговор

    До коментар #51 от "Така е":

    Почти всеки градски автомобил с малък двигател харчи повече при високи скорости на магистралата, отколкото голям автомобил с голям двигател. Тези големите автомобили са проектирани точно за магистрала.

    Градските автомобили с малките си двигателчета се мъчат при 140-150 км в час и харчат много.
  • 54 Турбо

    12 1 Отговор

    До коментар #46 от "Това не се ли изтърка вече?":

    Утре 15 октомври ще пътувам 500 км,ще правим помен 1 година на баща ми.В неделя също съм на път, маршрут около 700 км до Сливен, Хасково и обратно.Кога да я зареждам тази електричка,като ми се налага да имам кола с неограничен пробег,винаги в готовност.

    Коментиран от #57

  • 55 Гост

    5 0 Отговор

    До коментар #52 от "Дрън дрън":

    Хибридите са с малка батерия,която се зарежда сравнително бързо.Загуби винаги има,не може без тях.

    Коментиран от #56

  • 56 Е така де!

    4 3 Отговор

    До коментар #55 от "Гост":

    Хибридите имат батерия която да поеме горе-долу едно спиране и после да върне енергията обратно при ускоряване. Тоест при спускане на баир е абсолютно безполезна, защото ще се зареди още първите няколко секунди и след това ще си стои пълна докато спуснеш баира, после като започне изкачването заряда и ще свърши след още няколко секунди и до там с икономията до следващия баир.

    Както ти казах на дълго, когато не ти трябва спира днес до 0 и ускорение отново, а само частично намаляване на скоростта, следенето на пътната обстановка и навременното отнемане на газта пести същото гориво.

    Виж ако кара жената и въпреки, че стоповете на автомобилът пред нея светят от 10 секунди, тя продължава да кара със същата скорост и удря спирачките точно преди да го наближи, ще има голяма полза от хибрида. Не случайно като се кача да карам, разхода на автомобила и пада с два-три литра, а обикновено карам, когато бързаме за някъде и реално скоростта ми е по-висока от нейната, изпреварвам по-често, но въпреки това разхода пада.

    Коментиран от #63

  • 57 Времето не е никаква причина

    0 6 Отговор

    До коментар #54 от "Турбо":

    Ако си тръгнал с зареден автомобил, единствената ти пречка ще е ако няма бързи зарядни по пътя, а не характеристиките на самия автомобил. Електрическите вече зареждат достатъчно бързо за да не те объркат. Все ще намериш 10 минути да дозаредиш при необходимост, но при твоя стил на шофиране ще минеш повече от 500 км, а за 700 км, дори да тръгнеш с незаредена батерия, ще ти трябват две спирания по 15 минути. За над 8 часа шофиране смятам че няма да ти е проблем да спреш два пъти по 15 минути, а дори ще ти е полезно.

    А всъщност не знаеш колко зарядни ще има по маршрутите ти през 2025 година за да тръгнеш от сега да обясняваш как няма да стане! Сигурен съм че и сега има къде да заредиш, дори да е за повече от 15 минути, но ти няма да тръгнеш с празна батерия, за да зареждаш на левче за киловатчас при положение че имаш гараж и можеш да заредиш за 14 стотинки, при положение че още днес знаеш точно кога ще минаваш 700 км.

    Коментиран от #62

  • 58 ...

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "Хаха":

    държа да подчертая че съм фен на японските коли, обаче искам да ти видя трицилиндровата хонда с каква скорост катери Топли дол - Витиня или Елешница :)

    Коментиран от #86, #100

  • 59 Съдията Дред

    9 3 Отговор

    До коментар #8 от "Хаха":

    Ако тръгна след Дачия по дълъг баир с моята дизелова Мазда 6, дачията само ще ми види задния номер след секунди, после ще ме изгуби от поглед.

    Коментиран от #78

  • 60 Така е

    4 2 Отговор
    Пак дрън-дрън обяснява как работи и как не работи хибрида, по собствена теория.
    Няма голямо значение размера на мотора.Напротив 1.8 както и се очаква харчи по-малко от 2.5 градско и извънградско.На магистрала няма да харчи повече от 2.5.
    Батериите са според моделите с малки разлики.
    Зареждат се напълно при спускане между 10 и 15 минути.
    А не секунди.След това с напълно заредена батерия може да се мине 10км с скорост първоначално до 90 а постепенно до 60 кмч.Като може внимателно да ускори до 90 в началото и на равно.Нищо общо няма с казаното от дрън дрън неразбиращият от хибриди.
    При обичайно заредена батерия минава 3 км до 60 на равно.
    Ами питайте да ви каже човек как работи хибрида.Може да научите нещо.
    Но разходът въобще не е най-важен.
    Има куп други предимства.И да се предлага дизел пред хибрид от истинските е смешно.

    Коментиран от #61, #66

  • 61 Дрън-дрън

    3 3 Отговор

    До коментар #60 от "Така е":

    Тази батерия, ако не се зарежда от работата на двигателя, това което си описал няма как да стане.

    А ако е за този хибрид за който си мисля, наистина се зарежда от двигателя и двигателя работи в оптимален режим, наистина до 10% икономия на гориво, но не дай си боже нещо се счупи по този хибрид е по-добре направо да се сменя автомобила! Добре че ги правят относително качествени и това са редки явления, но не дай боже ти изтеглиш късата клечка.

    Предполагам че си съгласен че това е най-сложният автомобил, който може да се измисли.

    Коментиран от #64, #65

  • 62 Турбо

    7 1 Отговор

    До коментар #57 от "Времето не е никаква причина":

    После пак кажи,че не ме убеждаваш за електромобил. По моите маршрути зарядните са по 22 квт ,има и 50 квт но са малко.Казах ти електрически Рифтър с батерия 50 квтч,е с пробег до 200 км(280 по каталог) и се зарежда с мощност до 50 квт.Един час висене не ми мърда,а може и два,на всеки 200 км пробег.Мерси,не ми върши работа за сега.

    Коментиран от #67

  • 63 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #56 от "Е така де!":

    Ти карал ли си някога хибрид?По коментарите ти не личи да си карал.
  • 64 Гост

    1 2 Отговор

    До коментар #61 от "Дрън-дрън":

    Всяка кола се чупи,електрокарите и хибридите също.Хибридите на Тойота са известни с изключителното си качество, здравина и икономичност.
  • 65 Така е

    1 1 Отговор

    До коментар #61 от "Дрън-дрън":

    Сложно е но зависи от гледна точка.Убеден съм, че електромобила е по-сложен.
    Бензинов автомобил с автоматична ск кутия и евентуално мек хибрид също е сложно.
    Много по-сложно е плъгин.Особено термопомпи за охлаждане и загряване на батерия.И добавени механични връзки и допълнителни електронни блокове.
    Обикновения хибрид има същия мотор като бензиновите.
    Има планетарна предавка, която не извършва НИКАКВИ механични превключвания и е вечна.
    Електронния блок е произвеждан 25 години и усъвършенстван.
    Има пълна 10 годишна гаранция на всички основни възли и батерия.
    И един голям плюс, че батерията не се разваля внезапно.Има най-често възможност да се минат много километри от първия сигнал за проблем до пълно капитулиране,Това най-често настъпва след 12-14 години.Казват и повече.

    Коментиран от #68

  • 66 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #60 от "Така е":

    Дрън дрън разбира от електротехника.От петролни автомобили не разбира,бил чул нещо от един мъж на пазара и бил чел нещо в нета.

    Коментиран от #69

  • 67 Кой ти говори засега?

    0 5 Отговор

    До коментар #62 от "Турбо":

    Засега дизел, защото така или иначе няма електрическа баничарка.

    Засега дизел, защото дори и да има електрическа баничарка за 500 км и 5 минути зареждане за 100 км, реално няма къде да ги заредиш защото няма зарядни.

    Пък и ми говориш за помен, на който предположих че ще ходиш с лек автомобил и ти нямал време да зареждаш. Казах ти, че онази смешка електрически рифтър въобще не го броя за електромобил.

    Освен това, дори да има зарядни, дори да има баничарки за 500 км след пет години или повече, когато ще сменяш следващата баничарка, е напълно възможно да е прекалено скъпа за да си заслужава.

    Но от всички тези проблеми единственото за което ти се сети да кажеш е че нямаш време за зареждане, след като изрично съм ти казал че ще ти върши работа само, ако има бързи зарядни по пътя.

    Тоест излезе че единственият ти проблем е че нямаш време да изчакаш съвременен електромобил да се зареди на бърза зарядна, тоест ти е напълно невъзможно да тръгнеш 20-30 минути по-рано, за да стигнеш навреме въпреки, че знаеш за ангажимента няколко дни по-рано, а не е изникнал в последния момент.

    Както виждаш аз предварително ти изброявам всички недостатъци на електромобилите, убеждавам те да си купиш дизел, а накрая ти ми казваш, че те убеждавам да си купиш електричка?

    Ами не, не те убеждавам това. Убеждавам те, че чакането на бърза зарядна станция ти е най-малкият и по-скоро вече решен и на практика никакъв проблем.

    С кое от написаното не си съгласен тоз

    Коментиран от #71

  • 68 Гост

    3 0 Отговор

    До коментар #65 от "Така е":

    Има и друго.Една хибридна батерия струва около 7 к.лв.Една батерия на електрокар струва колкото половината от цената на електрокара

    Коментиран от #72

  • 69 Е така де!

    0 4 Отговор

    До коментар #66 от "Гост":

    Нали за ток говорим? Няма ток, няма хибрид. Ама съм сигурен че този към който се обръщам разбра за какво говоря, а ти и идея си нямаш колко различни вида хибриди има и дори смешката майлд хибрид, която също се води хибрид на хартия.

    Човека наистина говори за единствения смислен хибрид, който може би щеше да бъде практичен, ако не беше толкова сложен, а всяко сложно нещо е ненадежно.

    Коментиран от #70

  • 70 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #69 от "Е така де!":

    Меките хибриди изобщо не ги броя.Харесвам хибридите на Тойота.
  • 71 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #67 от "Кой ти говори засега?":

    Съгласен съм.Аз ти говоря за сега.Какво ще стане след 5-10 години не искам да гадая.Дори да е скъпа електрическата баничарка с 500 км пробег,пак ще си купя,ако няма нещо друго на по ниска цена.На мен ми трябва за работа,не за удоволствие.
  • 72 Е така де!

    0 4 Отговор

    До коментар #68 от "Гост":

    Да речем, че е от онези хубавите батерии с 10 000 цикъла по 50%.

    Обръщаме внимание на това:


    "При обичайно заредена батерия минава 3 км до 60 на равно."


    Излиза че на всеки 15 000 км на батерия, трябва да даваш по 7000 лв.

    Ами то направо евтиния. Само по 50 лв на 100 км. Какво му плащаш!

    А дали изкарват толкова цикли, при положение че се зареждат от 0 до 100% и то на супер хипер бърз заряд в сравнение с тези на електромобила?

    Една батерия на модел 3 наистина струва 30 000 лв, но с нея минаваш милион километра, което е около 3 лв на 100 км и си още на 4000 цикъла.

    Казват че новите 4680 батерии били по-евтини, но ще видим.

    Коментиран от #73, #75

  • 73 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #72 от "Е така де!":

    Тойота дава 10 годишна гаранция на батерията.С 50 км/ч пробега е 50 км,колкото да излезеш извънграда.

    Коментиран от #74, #76

  • 74 Това кой ти го каза?

    0 1 Отговор

    До коментар #73 от "Гост":

    Ето какво казва собственика на такъв автомобил, въпреки, че това разстояние ми се струва много и нереално "При обичайно заредена батерия минава 3 км."
  • 75 Така е

    2 1 Отговор

    До коментар #72 от "Е така де!":

    Много странни и огелпени сметки, сравняващи несравнимо.
    Нищо не разбрах, ама както и да е.
    Това е псевдонаучен подход, уж базиращ се на факти.
    Млади човече, ако промените подхода към теорията и практиката, ще имат по смислен резултат умозаключенията ви.Трябва принципна и кардинална промяна.Тогава изводите може да са коренно различни.

    Коментиран от #77

  • 76 Ето ти по друг начин

    0 3 Отговор

    До коментар #73 от "Гост":

    Значи за 3 км пробег плащаш 7000 лв само батерията.

    По 2333 лева на километър пробег.


    За тесла плащаш 100 000 лв много повече от 500 км пробег при същите условия. Тоест по-малко от 200 лв за километър на батерията, а целия автомобил ти е бонус.

    Как точно ти се струва че 2300 лв е по-евтино от 200, ще ми обясниш ли че този час по математика съм го изпуснал?
  • 77 Съгласен съм

    0 3 Отговор

    До коментар #75 от "Така е":

    Сметките са глупави!

    Моля те направи своите сметки или поправи моите.

    Според тебе батериите на toyota колко цикъла живот имат? 100 хиляди? Милион? 10 милиона цикъла живот, кажи правилните цифри и ще си поправя сметките?

    Както виждаш съм сметнал с батериите с най-дълъг живот, за които съм чувал в момента. Ако има някакви по-добри, казвай. Винаги съм готов да си призная грешките и да науча нещо ново. Нали точно затова са дискусиите.

    Кажи какво да потърся и даже ще ти благодаря за наученото! Ще ми осмислиш деня.
  • 78 Така

    0 3 Отговор

    До коментар #59 от "Съдията Дред":

    И като стигнеш в града и има едно място за паркиране обаче си много голям за него.
  • 79 Ххх

    7 0 Отговор

    До коментар #13 от "Хаха":

    1.8 90 коня харчи 8 газ, не си в час с нито един двигател от споменатите

    Коментиран от #85

  • 80 Така е

    2 0 Отговор
    Не виждам смисъл какво да смятам за батериите на Тойота.
    Ако почна да смятам спрямо два пъти по-скъп електрокар ще излезе, че карането на хибрид е напълно безплатно за 20г.Плюс тАкси, смяна на батерия и тн.
    Ама няма да унижаваме така почитателите на елкари.Нека да купуват електрокари за да се подобрят за следващото поколение клиенти.
    Иначе са по-пъргави някои елкари.
    Моят хибрид е със скромните 7.5с до 100 или 17с до 160.
    Вече 2 години не намирам да ми трябва по-пъргав автомобил.
    В багажника имам 5л туба бензин за 100-120км при нужда.
    Нали се разбрахме, че ще говорим за минусите и плюсовете на елколите друг път.Едва ли някой следи вече тези коментари.
    А те биха били полезни за хора които се чудят и 99%не разбират нищо от материята.

    Коментиран от #82

  • 81 Така е

    3 0 Отговор
    И това 7000 е цена на оригинална батерия.Има заместители, а много прибягват до смяна на 2-3 елемента което е DIY с малко гугъл помощ и умения.
    Батериите на Тойота са nimethyd.Само на плъгин са литиеви.
    Така, че сравненията са безмислени.Даже на новия RX350 също са от стария тип батерии.
    И да всеки с Тойота фул хибрид на моменти кара електромобил.120кс електромотор с напълно заредена батерия издърпва здраво на светофар без да се включва двг.А 9-10 км също се движи съвсем нормално.
    Но това не е основен и важен момент при хибрида.
    А за многото стотици км минати от таксиджии с една батерия има писано,писано.
    По-скоро ограничението за нормално каращи е възрастта на батерията.И там се съобщава най-често над 14г. та и до 20.
    Въпреки всичко в интерес на истината не мисля, че е добре покупката на н-ска употреба хибрид,елкар,плъгин.
  • 82 Така ли било?

    1 2 Отговор

    До коментар #80 от "Така е":

    "Ако почна да смятам спрямо два пъти по-скъп електрокар ще излезе, че карането на хибрид е напълно безплатно за 20г.Плюс тАкси, смяна на батерия и тн."




    Ами давай, за хибрида за любимите ми 200-300 километра в пробег ежедневно, за да има смисъл въобще да си купиш електромобил, спрямо същия пробег на електромобил, зареждан в гаража.

    Да речем двама трима колеги ходят всеки ден от софия до пловдив на работа или обратно. предпочитат да си спят при семействата и да пътуват всеки ден по час, час и нещо до работа и обратно, са измеримо с висенето в градския трафик.

    1500 км седмично, 80 хиляди километра на година?

    Смятай, да видим как ще излезе сметката?

    При 20 киловатчаса за 100 километра за 80 хиляди километра са 16 000 kw часа, 2300 лв.


    Електромобила струва около 100 000 лв, за пет години и 400 000 км, разходите ще са общо 112 000лв. Автомобил плюс "гориво"

    Дай същите сметки за твоя автомобил? Да видим как ще излезе два пъти по-евтино?

    Коментиран от #90, #93, #94

  • 83 Класика

    5 1 Отговор
    След недоказана теория на мъглите за замърсяване!!!!, а то заблудата е използвана от новите либерално леви- с педерунгелите закони-, та с всички законни и незаконни средства налагат най опасните замърсители на света,а именно ел. коли с цел невиждана печалба на " марж" ни ограничават и натискат да вкарват в колите нови непотребности,оскъпявайки ги за да свикне на скъпотия и след това принудително ще ни електрифицират с цел следене от тези ел капсули и ще ни манипулират все едно сме на показ в Биг Брадър! Ще печелят и ще ни манипулират ,а ние ще сме в капана на ел убийците!
  • 84 Жоро

    3 3 Отговор
    Моя Тоуарег V10 5.0 двигател е по добре. Махнат му е катализатора. Като дам газ и гледам в огледалото хората им прилошава.
  • 85 Хаха

    4 1 Отговор

    До коментар #79 от "Ххх":

    1.8 освен че е куц кон и клати цялото купе като пали, и харчи над 10/100км. градско. Харчи 8/100 извънградско вярно е, но това е камион. Дачията харчи 6/100 градско, а извънградско 4/100. И с всички двигатели, които съм изброил съм наясно.всичките харчат много и не вървят.
  • 86 Хаха

    6 0 Отговор

    До коментар #58 от "...":

    Кола с 200 Нм катери като кола с 200 Нм, допреди няколко години това бяха 2.0 4 цилиндрови двигатели, които дори бяха без турбо. Защо не питаш как катери Топли дол и Елешница Ауди А4 2.0 120 коня и 195Нм?, пък е и по-тежко купето му.

    Коментиран от #87

  • 87 Хаха

    1 2 Отговор

    До коментар #86 от "Хаха":

    Ауди А4 2.0 е 130 коня, но 195 Нм, така че каква е логиката във въпроса ти. Говоря за коментар 58? Защо никой не задаваше тия въпроси как катерят Аудитата Топли дол и Елешница,като са с по-тежки купета и с по-малко Нютонметри техните 2.0 4 цилиндрови двигатели.
  • 88 Така е

    4 0 Отговор
    Те тези познати нещо много са се объркали, че да пътуват по 300км дневно.Няма да е за дълго.
    Дори и тази ненормална и абсурдна и с нищо неоправдана ситуация да приемем за сметки, разликата е минимум 40хиляди(минимум) повече за елкара като нов.
    Ако смятаме нормална, човешка експлоатация на автомобил 15х-25х на година, никакви сметки не излизат в полза на елкар.
    На плъгин също не излизат сметките.Там разликата както е при РАВ 30х -пари на вятъра.Е малко е по-бърз плъгина.
    А имането на двор,гараж ,трифазен ток,за мен не е съществено предимство и би натежало при избор на кола, когато много се променят електромобилите.
  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Така е

    3 0 Отговор

    До коментар #82 от "Така ли било?":

    За 400 х км си приготви още 50 000 лв за смяна на батерията.Сумата става 162 000 лв

    Коментиран от #91

  • 91 Това откъде го измисли?

    0 5 Отговор

    До коментар #90 от "Така е":

    Батерията тъкмо се е поразработила на 400 хиляди километра. Както виждаш дори онази тесла модел s с по-смотаните батерии и 50% по-малък пробег е направила 500 000 докато се е наложил ремонт на батерията, а не е зареждана в къщи, а предимно на бързи зарядни защото там и е безплатно.

    Колко ти е горивото за 400 хиляди километра? А автомобилът колко ти струва? Нали ще сравняваме? Колко пари ще спестиш с хибрида?

    Коментиран от #92, #95, #98, #105

  • 92 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #91 от "Това откъде го измисли?":

    Тойота Корола хибрид е около 50 к.лв,за 400 к.км бензина е 80 к.лв,ще ми струва 130 к.лв.За Тесла колегата ти е изчислил 162 к.лв.

    Коментиран от #99, #101

  • 93 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #82 от "Така ли било?":

    Адреси и телефони да публикуваш на тези два трима умници,който пътуват всеки ден до София.Снимки доказващи наличие на електромобили да покажеш.

    Коментиран от #96

  • 94 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #82 от "Така ли било?":

    Пак смяташ по цени за нощна енергия за битови абонати.Скоро цената става пазарна и цените ще са европейски.Точно за това скоро няма да има правителство,а ще ни управлява служебно.Всички политици знаят какво предстои тази зима и не искат да поемат отговорност.

    Коментиран от #97

  • 95 Гост

    6 0 Отговор

    До коментар #91 от "Това откъде го измисли?":

    Неслучайно от Тесла дават гаранция до 160 к.км или 8 години.От Тесла знаят колко изкарва една батерия.
  • 96 Тоя пък и снимки

    0 2 Отговор

    До коментар #93 от "Гост":

    Аз му говоря за двама-трима, тоест хипотетични герои с неопределен брой, той егн-та и телефони и трите имена на рода до трето коляно иска!

    Както виждаш даже съм скромен - дизела върти по повече километри на година. Има служебни автомобили, които въртят по повече на година.

    А точно днес четох статия за разрастването на пловдив и това, че има фирми които осигуряват транспорта на пловдивчани на 50-60 км от града на три смени. Смятай един такъв автомобил колко километра върти на ден.

    А за шефа на ВМЗСопот не си ли спомняш новината? Всеки ден шофьора го взимал от София и го карал до Сопот, та затова решили да му вземат къща под наем за 4 хиляди лв в Хисаря.

    Това че ти си стоиш вкъщи а аз минавам само по десетина хиляди километра, не значи че хората не пътуват.
  • 97 Колко скоро

    2 2 Отговор

    До коментар #94 от "Гост":

    Кога и битовите клиенти минаваме на либерализирания пазар? За това поне можеш да дадеш дата.
    Датата за която аз знам е първи януари 2026 година, но има една "малка" уловка. Народното събрание трябва да го подпише, но но това би било равнозначно на премиера и правителството да си подпишат оставките.

    Ще го отлагат като за фирмите десетина години.

    Коментиран от #104

  • 98 Така е

    2 0 Отговор

    До коментар #91 от "Това откъде го измисли?":

    Някой говори от мое име и се завързва интрига.Не знам за тия 50хиляди.Това не е сигурно.
  • 99 Ами давай де

    0 5 Отговор

    До коментар #92 от "Гост":

    Който ще сменя батерия, ще трябва да я кара тази кола. Засега знам за тесла модел три която е минала 500 000 километра и няма никакви проблеми с батерията. Да речем че изкарват само по толкова и трябва да ги сменяш. Нека годините станат от 5 на 10 и да смятаме за 800 хиляди километра?

    100 000 за автомобил, 23 000 за ток и 26 000 за нова батерия, която след пет години вероятно ще е доста по-евтина, но смятаме по днешни цени.

    Станаха 160 000 лв за 800 хиляди километра.

    Ти за толкова не можеш да си купиш само бензина и маслото.
  • 100 Лекар

    4 2 Отговор

    До коментар #58 от "...":

    Коментарът ви е показателен за нивото Ви!

    Да ви питам кое тежи повече един килограм памук или един килограм желязо?

    В тази връзка карам Пежо дето е 230 Нм с 3 цилиндров двигател и ако вие ми дойдете с вашето 4 цилиндрово ауди и 200 Нм на Топли дол, ще ви скъсам.

    Отделно трябва да се взима под внимание и колко тежи една кола, не само Нютон метрите.
  • 101 Така е

    2 3 Отговор

    До коментар #92 от "Гост":

    Не че е важно, но средният разход на Корола хибрид е под 5л.
    Моята сметка за 400х километра е под 60х. за бензин.
    На електрокарите преизчисления разход като бензин е между 2 и 5л. според цената на тока а и големината на колата.Ама 2л е прекалено оптимистично и при нереални условия.

    Коментиран от #103, #108, #109

  • 102 Лекар

    4 2 Отговор
    Главният недостатък на 3 цилиндровите двигатели е, че искат подръжка, редовна смяна с КАЧЕСТВЕНО масло , не е за мърлячи.

    Ако по-горното се изпълнява, спокойно могат да изкарат 300-400к км без нужда от ремонти.

    Друг момент е, че в сегашните 3 цилиндрови двигатели на Пежо има ремък в ангренажния тракт и тя трябва да се сменя на 60к километра, а не да се чака да се скъса или други проблеми създадени от ремъка. Това че са сложили верига в бъдещия двигател е стъпка напред.

    Коментиран от #107

  • 103 Гост

    4 1 Отговор

    До коментар #101 от "Така е":

    Нарочно завиших разхода на бензин на Тойота хибрид,за да не го оспори многониковия специалист.За да му излязат опорките смята зареждането на електрокара само на евтина нощна енергия и задължително на къси разстояния,за да не ползва бързи зарядни станции.
  • 104 Гост

    2 3 Отговор

    До коментар #97 от "Колко скоро":

    ББ е подписал с ЕС за либерализация на енергийния пазар за битови потребители от 1.01.2023 г.При неизпълнение следват жестоки глоби.
  • 105 Гост

    4 0 Отговор

    До коментар #91 от "Това откъде го измисли?":

    Прочети в някой форум на собствениците на Тесла,там се споделя колко е разхода квтч/100,колко е пробега,след колко време батерията е за смяна,липсата на сервиз и части за Тесла.
  • 106 Мнение

    5 0 Отговор
    Ето ви парадокс!

    Целта уж е еко продукти и по-малко замърсяване на околната среда, а реалността е:
    По-сложни продукти, по-лесно развалящи се, водещи до по-честата им смяна с нови?!

    Целта не е ли даден продукт да издържи максимално много време без съществени ремонти, за да не се произвежда нов???
    Като направите евро 8, който издържа макс 5 г или 100к км след което нов, а същевременно евро 4 напр е вече на 500к км и може още, кое е по-екото в случая???!!!

    Как като сложиш 3 цилиндров пренадут турбо бензин
    и ти се счупи на втората година, ще бъдеш еко потребител???

    Ами литиевите батерии, тях къде ги рециклират?!
  • 107 Читател

    2 3 Отговор

    До коментар #102 от "Лекар":

    Докторе, айде да си гледате човешкия тракт и да оставите двигателния на съответните специалисти!!!
  • 108 Колко да са нереални условията

    2 2 Отговор

    До коментар #101 от "Така е":

    "На електрокарите преизчисления разход като бензин е между 2 и 5л. според цената на тока а и големината на колата.Ама 2л е прекалено оптимистично и при нереални условия."


    Реален разход със 130 км в час по магистралата 16,2 киловатчаса

    Реална цена на нощна тарифа 14 стотинки за киловатчас

    Реална цена за 100 км 2,27 лв

    Реален разход за 400 хиляди километра - 7128 лева

    Както виждаш съм ти ги сметнал с 5 000 лв повече и пак си недоволен?

    Да съм те питал за масла филтри и други задължителни консумативи, които ще са повече от парите за ток на електромобила?

    И пак си недоволен?

    Коментиран от #111, #112

  • 109 Забравих

    2 2 Отговор

    До коментар #101 от "Така е":

    Всъщност забравих най-важното. При напълно реални 2,27 лв за 100 км и то на магистрала, а не в градски условия или по бавно шофиране, където разходът е по-нисък, от коя най-ниска стойност започва преизчисления разход в литри за 100?


    При два литра за 100 км, които ти се струваха нереални, реалната цена на бензина би трябвало да е 1,13 лв за литър? Вероятно затова ти излизат сметките с хибрида, защото зареждаш евтино гориво.
  • 110 Така е

    2 2 Отговор
    Ми как да обясня на човек който няма двор,гараж да си купи електромобил и да зарежда на 14ст нощна.
    Да купи дълъг кабел, да си продаде жилището и да си купи къща с двор на 50км.
    Повече от половината население живее в големи градове в блокове.Всичките тия коли в междублоковите пространства, как ще зареждат.
    Лев на киловат=5л.бензин.
    А това с изисквания за зарядни и тн е небъдна работа.

    Коментиран от #115

  • 111 Гост

    2 2 Отговор

    До коментар #108 от "Колко да са нереални условията":

    Разхода на магистрала е 25 квтч/100 с 130 км/ч.Разход от 16,7 квтч/100 е при 90 км/ч.
  • 112 Гост

    3 2 Отговор

    До коментар #108 от "Колко да са нереални условията":

    Зареждането на 0,14 лв ти е за разстояние до 300-400 км отиване и връщане.Тръгнеш ли на по далече, смятай на левче.

    Коментиран от #116

  • 113 Реалистът

    3 2 Отговор
    3008 най често повреждал се автомобил за 2021
  • 114 Курци

    6 0 Отговор

    До коментар #14 от "Хаха":

    То и заека бързо бяга но малко живее,костенурката бавно върви но пък дълго се радва на живота
  • 115 Пак не разбрал?

    1 2 Отговор

    До коментар #110 от "Така е":

    Нали говорим за минимален разход? Кажи къде не си съгласен за минималния? Нещо да съм казал за максималния? Може и 20 литра на 100 да е!

    А даже не съм споменал за онази тесла която с 98.4 kWh успя да измине 1078km, което е 9,1 kwh/100км

    Това е 1,27 лв/100км или 0,3/100 разход на 2,5т. автомобил със 700 коня, каран при нереални условия с 40 километра в час, но абсолютно невъзможен за постигане от какъвто и да е автомобил с ДВГ при каквито и да е условия.

    А автомобили за 100 000 лв не се карат от живеещи на осмия етаж на панелката под наем. На тях зареждането на Теслата им е последният проблем. Ако има толкова пари, ще си купят панелката, а не тесла.

    Нали се разбрахме че дори през 2035 когато светът забрани продажбите на нови ДВГ, в българия електромобилите по пътищата ще са най-много един-два процента и определено няма да ги карат тези от панелките.

    Нали се разбрахме че една зарядна станция струва колкото вендинг автомат за кафе, а на партидата на един вендинг автомат могат да се вържат десетина зарядни. Между панелките има ли вендинг автомати? А защо мислиш, че няма да има зарядни? Да ти направя ли сметка, за колко кафета от вендинг автомата ще си избият кафемашината, ама не си купуват кафемашина? След като дават 60 стотинки за шест грама кафе, смяташ ли, че им е проблем да дават 60 стотинки за киловатчас?

    Коментиран от #117

  • 116 Пак питам?

    1 2 Отговор

    До коментар #112 от "Гост":

    Ти колко пъти в годината минаваш повече от 400-500 км?

    По колко километра минаваш годишно?

    Хайде сметни си средния разход тогава?

    Защото и турбо минаваше 30 000 километра годишно, ходеше два пъти в седмицата за стока и минаваше по над 1 000 км на курс, ама нещо не излязоха сметките с всичките тези твърдения заедно.

    При 700 км курс, само за 200-300км ще заредиш на бърза зарядна. Общо около 50 лв - 2,4/100

    Коментиран от #120

  • 117 Така е

    2 1 Отговор

    До коментар #115 от "Пак не разбрал?":

    Аз пък за малко да се убедя, че елкарите ще са масови, а се оказва, че всеки желаещ трябва да има къща с двор.
    Представям си каква фантастична картинка ще са станции в междублоково пространство.Както са уредени, кусурът ще са зарядните.
    Ама тези ги отписахме.Да ходят пеш.

    Коментиран от #118, #119

  • 118 Май не схващаш

    2 3 Отговор

    До коментар #117 от "Така е":

    Дори през 2050 година, електромобилите по пътищата в България ще са по-малко от 50%. И това ти го казвам аз оптимиста. Време е да стъпите малко на земята и да разберете, че бъдещето на автомобилната промишленост не зависи от живеещите на осмия етаж в панелката, пред която собствениците паркират в градинките автомобилите си на средна възраст 20 години.

    А също така не забравяй, че съм до миналата година, най-скъпата цена за зареждане в българия беше 32 стотинки, после стана 45, а след това скочи на 80 и сега 90 и няколко стотинки. Цените ще се нормализират много след няколко години, особено като се инсталират всичките 28 гигавата фотоволтаици, които са заявени вече.

    Осъзнаваш ли мащабът на тази инвестиция? АЕЦ Козлодуй има мощност само 2 гигавата. АЕЦ Белене вече 50-та година си търси инвеститор да инвестира двайсетина милиарда, а само за две години са се натрупали заявки на инвеститори които искат да инвестират 30 милиарда собствени средства във фотоволтаици. Какви ли ще са цените на тока при този свръх излишък всеки път когато пекне слънце?
  • 119 Освен това

    2 2 Отговор

    До коментар #117 от "Така е":

    Дори всеки живеещ в панелка под наем на осмия етаж от терасата не която трудно стига удължителя до градинката пред блока, всеки ден паркира на някое парко място, дали на работното място, дали пред магазина, докато си купува хляб или на някое друго място. Тоест няма да му е проблем веднъж на 10 дена да си зареди автомобила, докато така или иначе стои паркиран. Защото 90% от електромобилите трябва да се зареждат веднъж на повече от 10 дена.
  • 120 Турбо

    2 0 Отговор

    До коментар #116 от "Пак питам?":

    Как искаш да ти излязат сметките,като използваш неправилно данните.Два пъти пътувах седмично , когато правех по над 50 х.км.годишно с маршрут средно около 600 км.Хиляда км.ми е до Гърция.30 х.км направих през 2020 г. заради ковид.Сега правя средно по 35 х.км.Имам слаби месеци,в които не пътувам.Ако се чудиш защо те мразят хората,ето затова.Вадиш думи от контекста, използваш манипулативно данни в своя полза в подкрепа на опорките си.
    ОМВ Хасково купувам си кафе.

    Коментиран от #121

  • 121 Ами така е

    0 2 Отговор

    До коментар #120 от "Турбо":

    Когато не отговаряш на 100 пъти зададени въпроси, се налага да спекулирам и сам да си правя някакви изводи от написаното от преди това.

    Ако ми беше отговарял нямаше да си налага аз да си измислям, нали?

    Все още нито един път не си ми отговорил дали пък случайно не ти се налага поне веднъж в месеца да направиш курс до 500 км и каква част от курсовете са ти в този диапазон?

    Извинявай ако поне веднъж си ми отговарял на този въпрос, а аз не съм обърнал внимание, но поне не си спомням и си го признавам и както виждаш предварително ти се извинявам, ако вече си отговарял.

    Би ли повторил отговора на този въпрос, за да направя по-правилно изчисленията? А дано ама надали. Продължаваш да говориш единствено и само за дългите курсове които неминуемо всеки от нас прави няколко пъти годишно, включително аз който минавам само 10-15 хиляди километра годишно с автомобил, но в същото време над 95% от курсовете ми са под 100 км на ден, да не говорим че над 70% са под 30 км на ден. Ти да си давал подобна информация?

    Коментиран от #124

  • 122 Извън контекста

    0 2 Отговор
    Не си ли ти този който вади информацията от контекста и подхвърля каквото му е удобно?

    Тези хиляда километра до Гърция за ден ли са? Дали не ни спестяваш нещо?

    90 км средна скорост по магистралата аз ли го измислих или го извадих от контекста? И аз бих карл точно този автомобил с точно тази скорост, но при това положение не бих се смял на тесла, която карала със 130 а не със 140 , за да пести 10 минути време за зареждане, при положение че ти губиш часове. Затова ли ме мразиш, защото не си си направил сметката, преди да го кажеш?

    За мощността за качване на прохода Шипка ли ме мразиш, защото си извадил думите извън контекста и смяташ по свой измислен пример, за да ти излязат сметките, които накрая пак излязоха перпето мобиле? Защо мен мразиш като ти си сгрешил сметките, а аз само съм ти посочил грешката?

    Аз не мразя, а уважавам хора, които ми посочват грешките и поне 100 пъти съм ви молил да ме проверите и да ми намерите грешките? Включително в тази статия. Намерихте ли грешка? Ако намерите ще я поправя и ще си я призная. Нещо, което вие изключително рядко правите.

    Признах ли си, че обърках модул на еластичност с коефициент на еластичност, защото не е по моята специалност и съм си го превел грешно?
  • 123 Хаха

    4 0 Отговор
    Клишета. Тези нови 3 цилиндрови мотори са здрави като всеки друг двигател. Не са отчетени повече ремонти на 3 цилиндрови мотори отколкото на 4 цилиндрови. А пък отделно Тойота Айго 1.0 3 цилиндровия двигател го произвеждат от 2005-та година, и този двигател е един от най-здравите на пазара изобщо, сравнен с 4 цилиндрови, 6 цилиндрови и каквито се сетиш. Няма износване този 1.0 на Тойота, вярно,че е без турбо и не се монтира на големи купета. Но ти предполагаш и говориш с клишата, откъде знаеш,че 3 цилиндровите турбо двигатели се чупят повече? Отникъде, просто клише. Все едно американец да каже 4 цилиндровите двигатели се износват повече от 8 цилиндровите. Всеки двигател се изчислява термично и конструктивно. Преди 50 години 2.0 4 цилиндровите двигатели постигаха 85 конски сили и около 120Нм, преди време модерните 2.0 4 цилиндрови двигатели постигаха 150 к.с и 160 к.с. и 200 Нм това е двойно повишение на мощността и Нм. Това според теб означава ли,че старите ще изкарат 1,5 млн. километра щом тези могат да изкарат 500 000км. или 800 000км? Не, разбира се, просто това е технически прогрес, различни технически решения позволяват същия обем двигател да бъде по-ефективен, без да се изменя здравината му.
  • 124 Турбо

    3 0 Отговор

    До коментар #121 от "Ами така е":

    Пак се заяждаш и вадиш думи от контекста.До Гърция пътувам веднъж годишно за почивка.Пътувам обикновено през нощта,тръгвам след вечеря и на другия ден съм там до обяд, по пътя спирам за тоалетна и кафе.Ако ми се доспи дремвам половин час по бензиностанциите..Имам и къси пътувания.До Павел Баня за СПА ми е към 250км,до Велинград е по далече.За Шипка съм направил реални измерервания,като си удължих маршрута специално заради теб, защото обикновено минавам през прохода на Републиката.
    Пътя до София ми е през магистрала Хемус,участъка около тунелите е постоянно в ремонт и с ограничения.По Тракия минавам по рядко,но и там е същото положение.
    Друго да питаш,че днес се поуморих?
  • 125 съмнително

    1 1 Отговор
    Това с ел. мотора вече го има отдавна в моделите на Волво. А друго ми е интересно, като още няма стандарт Евро 7 как Пежо го покрива?!!

    Коментиран от #126

  • 126 Герги

    1 1 Отговор

    До коментар #125 от "съмнително":

    Че той стандарта се пише за Пежо. Защо се учудваш?
  • 127 На на Ха ха

    2 1 Отговор

    До коментар #14 от "Хаха":

    И за какво ти е тая куха ама куха кратуна къде е носиш на раменете,
    А бе?
    да ти харчи три пъти повече, да се развърта по-тромаво от 1.0 и да пазиш равновесие, да знаеш с коя ръка ДС държиш лъжицата или просто да пишеш пълни ама Пълни глупости тук???
    Абе Ти за по-умен ли се взимаш или си или просто завършен инД.женер?
    На всеки му става ясно, че си второто.
    Аре пътя