Отидете към основна версия

24 850 39

Тествахме новото BMW X2 (вижте и колко струва у нас)

  • bmw-
  • x2-
  • тест

Иновацията е на светлинни години пред своя предшественик

Блед, Словения. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

​Дизайнерският екип на BMW напоследък получи много критики, от масивните бъбрековидни решетки до подобните на Lego извивки в каросериите на някои модели. Въпреки че сме фенове на много от новите дизайни на марката, някои и нас ни озадачават. Дали това важи и за второто поколение на Х2, ви разказваме сега.

Екстериор

Още с появата си през 2017 година, първото Х2 изглеждаше странно със заоблените си ръбове и просто изглеждаше остаряло още със слизането си от поточната линия. Това чувство беше подпомогнато и от доста пестелив интериор.

Сега, екипът ни пътува до Словения за представянето на второто поколение X2 и още от пръв поглед си пролича подобрението във всички области в сравнение с изходящия модел. Отвън колата впечатлява с цялостен по-елегантен вид, като същевременно колата е по-спортна и дори има леко агресивна стойка.

Интериор

Отвътре новият X2 също е на светлинни години пред своя предшественик. Салонът е типичен за повечето модерни BMW-та, като големият извит екран доминира в арматурното табло. Докато предишното поколение ни остави със смесени чувства, то новият модел е истинско BMW с качествени материали, използвани навсякъде.

Този извит дисплей е дом на най-новата операционна система 9 на BMW, която е силно персонализирана и светкавично бърза. Въпреки че мнозина, включително и ние, се оплакваме от изчезването на физическите бутони за управление на климатика и други функции, преките пътища на системата и гласовите команди са наистина добра алтернатива и функционират брилянтно сами по себе си.

Що се отнася до простор в салона, то X2 се радва на малко повече място за краката от предишното поколение, а багажникът е приличен със своите 560 литра (525 литра за iX2). Товарното пространство може да бъде увеличено до 1 400 литра, при положение, че задните седалки се сгънат. С други думи салонът е комфортен и функционален, а качеството на материалите и това на самата сглобка са отлични.

Двигател и ходови характеристики

В Словения, представителите на баварската марка ни бяха предоставили две модификации на новата Х двойка: топ версията X2 M35i xDrive и напълно електрическата iX2 xDrive30 M Sport. Първи предпочетохме M35i, който беше представен в привличащ вниманието син цвят (на снимките).

От компанията заявиха, че няма да има модел X2M в производство, така че тази кола получава много екстериорни характеристики, обикновено запазени за расовите автомобили с индекс M, включително капачки на огледалата с крила в стил M и емблема M върху черната решетка с хоризонтални процепи.

Звукът на M35i е впечатляващ, като визуално се допълва от четирите ауспуха. Има фалшив дифузьор около ауспусите, който изглежда много добре, но не служи за истинска аеродинамична цел. (Ауспусите останалите модификации са скрити от погледа.).

Вътре получавате гладки карбонови пера за превключване на предавките от волана, М спортни седалки и централен маркер на волана. Седалките на нашия тестов модел бяха комбинация от Vegenza, Alcantara и гладко контрастиращо синьо капитониране.

Тази версия има под предния капак четирицилиндров двулитров двигател, изпомпващ респектиращите 300 к.с. мощност. моторът е съчетан със седемстепенна скоростна кутия с двоен съединител с лаунч контрол, диференциал с ограничено приплъзване и брилянтната система XDrive на BMW. Дотук добре…

Нашият тестов маршрут представляваше добро разпределение от магистрала, планински пътища и селски маршрути с лоша настилка. Първата изненада от шофирането беше звукът. Всички свикваме с тишината в електрическите коли, но тук нещата са както трябва. В спортен режим тази кола е почти толкова шумна като M3 и M4.

Колата се чувства бърза, без да е страшна за управление. Превключванията са бързи няма почти никакво закъснение при качване или сваляне на предавките. Нашата тестова кола беше оборудвана с 20-цолови колела и возията беше стабилна, но по-твърда. Адаптивното окачване на автомобила се справи с повечето сценарии сравнително добре.

Словенските пътища по нашия маршрут имаха обичайния навик да се превръщат от гладка маса за билярд до грапав лунен пейзаж в средата на завоя, но колата никога не се чувстваше неспокойна и xDrive, и окачването си вършеха чудесна работа, за да поддържат траекторията. Кренът в завоите също е минимален за такъв вид автомобил.

Информативният хед-ъп дисплей, монтиран и на двата тестови модела, беше кристално ясен и лесно персонализиращ се, за да показва информация основните системи, ограниченията на скоростта, навигацията и оборотомера. Това наистина помага на непознати пътища, тъй като погледът ви не се отклонява от пътната обстановка.

Превключваме M35i в комфортен или еко режим и нещата се успокояват значително, тъй като реакцията на дросела, а и звукът (и разходът на гориво) се "отпускат", като всичко това върви с допълнителния бонус от намалена опасност за вашата шофьорска книжка.

Преминаването от M35i в iX2 първоначално не ни беше по вкуса, а и цветът Brooklyn Grey на тестовата кола беше като този на PVC-тръба (макар да се счита за модерен от вече няколко години). Като цяло тази кола изглеждаше като облекчение за очите след ярко синьото на M35i. Освен това солидната бъбрековидна решетка и вентилационните отвори на "електричката" контрастират и също успокояват в сравнение с хоризонталните прорези и дълбоките вдлъбнатини в предния край на M35i.

Тази далеч по-неагресивна визия се разширява и вътре в по-фокусираната върху комфорта кабина. Докато същият извит екран на дисплея е фокусната точка, седалките Veganza, меките материали и цялостният дизайн придават по-фина атмосфера от тази в M35i. Изненадващо или пък не, на пътя обаче изцяло електрическият вариант също се чувства доста бърз. С почти мигновени 313 к.с. в крака ви, iX2 може да ви изправи на нокти.

Ако ние сертифицираме тази кола за българските пътища, вероятно щяхме да се придържаме към стандартните 19-цолови джанти, защото и тук, като при бензиновия вариант возията определено е твърда. Вярно опционалните 21.цолови стоят най-красиво, но предвид състоянието на родната пътна мрежа, то по-малките размери са силно препоръчителни, дори ако това означава по-големи разстояния между колелата и арките.

Но да се върнем на електромобила. В режим "B" адаптивната регенерация върши добра работа за забавяне на колата при спускане и можете да се измъкнете с шофиране с един педал в повечето сценарии, докато не започнете да я натискате, разбира се.

BMW претендира за пробег до 431 км за нашия тестов модел xDrive30 от неговата 64.8 kWh батерия. Това изглежда малко амбициозно въз основа на теста, който направихме, но, за да бъдем честни, при нашето тестово шофиране имаше разумно количество енергично ускорение. С други думи електрическата версия е добра, но предвид марката, ние си оставаме фенове на двигателя с вътрешно горене, който ни даде истинската радост от шофирането.

Заключение и цени

Цената на X2 M35i започва от 122 250 лева, докато тази на iX2 xDrive30 M Sport - от 108 850 лева. Базовата цена за X2 sDrive20i е 90 100 лв, а тази на най-евтината електрическа версия iX2 eDrive20 - 92 850 лв. Наличен е и дизелов вариант X2 sDrive18d, който започва от 89 750 лв. По-мощният дизел X2 xDrive20d струва 98 850 лв. Парите не са малко, но не забравяйте, че говорим за премиум марка, макар колата да представлява субкомпактен купеобразен кросоувър.

Това, което прави впечатление е, че базовите цени и на бензиновата, и на дизеловата, а и на електрическата версия са приблизително еднакви. Но какъвто и вариант да бъде избран, то без колебание можем да потвърдим, след направения от нас тест, че новата генерация на X2 е много по-напред от предишния модел, с подобрения по отношение на стила, комфорта, практичността и технологиите.

Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 36 гласа.

Свързани новини