7 Април, 2024 10:30 26 598 39

Тествахме новото BMW X2 (вижте и колко струва у нас)

  • bmw-
  • x2-
  • тест

Иновацията е на светлинни години пред своя предшественик

Тествахме новото BMW X2 (вижте и колко струва у нас) - 1

Блед, Словения. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

​Дизайнерският екип на BMW напоследък получи много критики, от масивните бъбрековидни решетки до подобните на Lego извивки в каросериите на някои модели. Въпреки че сме фенове на много от новите дизайни на марката, някои и нас ни озадачават. Дали това важи и за второто поколение на Х2, ви разказваме сега.

Екстериор

Още с появата си през 2017 година, първото Х2 изглеждаше странно със заоблените си ръбове и просто изглеждаше остаряло още със слизането си от поточната линия. Това чувство беше подпомогнато и от доста пестелив интериор.

Тествахме новото BMW X2 (вижте и колко струва у нас)

Сега, екипът ни пътува до Словения за представянето на второто поколение X2 и още от пръв поглед си пролича подобрението във всички области в сравнение с изходящия модел. Отвън колата впечатлява с цялостен по-елегантен вид, като същевременно колата е по-спортна и дори има леко агресивна стойка.

Интериор

Отвътре новият X2 също е на светлинни години пред своя предшественик. Салонът е типичен за повечето модерни BMW-та, като големият извит екран доминира в арматурното табло. Докато предишното поколение ни остави със смесени чувства, то новият модел е истинско BMW с качествени материали, използвани навсякъде.

Тествахме новото BMW X2 (вижте и колко струва у нас)

Този извит дисплей е дом на най-новата операционна система 9 на BMW, която е силно персонализирана и светкавично бърза. Въпреки че мнозина, включително и ние, се оплакваме от изчезването на физическите бутони за управление на климатика и други функции, преките пътища на системата и гласовите команди са наистина добра алтернатива и функционират брилянтно сами по себе си.

Що се отнася до простор в салона, то X2 се радва на малко повече място за краката от предишното поколение, а багажникът е приличен със своите 560 литра (525 литра за iX2). Товарното пространство може да бъде увеличено до 1 400 литра, при положение, че задните седалки се сгънат. С други думи салонът е комфортен и функционален, а качеството на материалите и това на самата сглобка са отлични.

Тествахме новото BMW X2 (вижте и колко струва у нас)

Двигател и ходови характеристики

В Словения, представителите на баварската марка ни бяха предоставили две модификации на новата Х двойка: топ версията X2 M35i xDrive и напълно електрическата iX2 xDrive30 M Sport. Първи предпочетохме M35i, който беше представен в привличащ вниманието син цвят (на снимките).

От компанията заявиха, че няма да има модел X2M в производство, така че тази кола получава много екстериорни характеристики, обикновено запазени за расовите автомобили с индекс M, включително капачки на огледалата с крила в стил M и емблема M върху черната решетка с хоризонтални процепи.

Звукът на M35i е впечатляващ, като визуално се допълва от четирите ауспуха. Има фалшив дифузьор около ауспусите, който изглежда много добре, но не служи за истинска аеродинамична цел. (Ауспусите останалите модификации са скрити от погледа.).

Тествахме новото BMW X2 (вижте и колко струва у нас)

Вътре получавате гладки карбонови пера за превключване на предавките от волана, М спортни седалки и централен маркер на волана. Седалките на нашия тестов модел бяха комбинация от Vegenza, Alcantara и гладко контрастиращо синьо капитониране.

Тази версия има под предния капак четирицилиндров двулитров двигател, изпомпващ респектиращите 300 к.с. мощност. моторът е съчетан със седемстепенна скоростна кутия с двоен съединител с лаунч контрол, диференциал с ограничено приплъзване и брилянтната система XDrive на BMW. Дотук добре…

Нашият тестов маршрут представляваше добро разпределение от магистрала, планински пътища и селски маршрути с лоша настилка. Първата изненада от шофирането беше звукът. Всички свикваме с тишината в електрическите коли, но тук нещата са както трябва. В спортен режим тази кола е почти толкова шумна като M3 и M4.

Тествахме новото BMW X2 (вижте и колко струва у нас)

Колата се чувства бърза, без да е страшна за управление. Превключванията са бързи няма почти никакво закъснение при качване или сваляне на предавките. Нашата тестова кола беше оборудвана с 20-цолови колела и возията беше стабилна, но по-твърда. Адаптивното окачване на автомобила се справи с повечето сценарии сравнително добре.

Словенските пътища по нашия маршрут имаха обичайния навик да се превръщат от гладка маса за билярд до грапав лунен пейзаж в средата на завоя, но колата никога не се чувстваше неспокойна и xDrive, и окачването си вършеха чудесна работа, за да поддържат траекторията. Кренът в завоите също е минимален за такъв вид автомобил.

Информативният хед-ъп дисплей, монтиран и на двата тестови модела, беше кристално ясен и лесно персонализиращ се, за да показва информация основните системи, ограниченията на скоростта, навигацията и оборотомера. Това наистина помага на непознати пътища, тъй като погледът ви не се отклонява от пътната обстановка.

Тествахме новото BMW X2 (вижте и колко струва у нас)

Превключваме M35i в комфортен или еко режим и нещата се успокояват значително, тъй като реакцията на дросела, а и звукът (и разходът на гориво) се "отпускат", като всичко това върви с допълнителния бонус от намалена опасност за вашата шофьорска книжка.

Преминаването от M35i в iX2 първоначално не ни беше по вкуса, а и цветът Brooklyn Grey на тестовата кола беше като този на PVC-тръба (макар да се счита за модерен от вече няколко години). Като цяло тази кола изглеждаше като облекчение за очите след ярко синьото на M35i. Освен това солидната бъбрековидна решетка и вентилационните отвори на "електричката" контрастират и също успокояват в сравнение с хоризонталните прорези и дълбоките вдлъбнатини в предния край на M35i.

Тествахме новото BMW X2 (вижте и колко струва у нас)

Тази далеч по-неагресивна визия се разширява и вътре в по-фокусираната върху комфорта кабина. Докато същият извит екран на дисплея е фокусната точка, седалките Veganza, меките материали и цялостният дизайн придават по-фина атмосфера от тази в M35i. Изненадващо или пък не, на пътя обаче изцяло електрическият вариант също се чувства доста бърз. С почти мигновени 313 к.с. в крака ви, iX2 може да ви изправи на нокти.

Ако ние сертифицираме тази кола за българските пътища, вероятно щяхме да се придържаме към стандартните 19-цолови джанти, защото и тук, като при бензиновия вариант возията определено е твърда. Вярно опционалните 21.цолови стоят най-красиво, но предвид състоянието на родната пътна мрежа, то по-малките размери са силно препоръчителни, дори ако това означава по-големи разстояния между колелата и арките.

Но да се върнем на електромобила. В режим "B" адаптивната регенерация върши добра работа за забавяне на колата при спускане и можете да се измъкнете с шофиране с един педал в повечето сценарии, докато не започнете да я натискате, разбира се.

Тествахме новото BMW X2 (вижте и колко струва у нас)

BMW претендира за пробег до 431 км за нашия тестов модел xDrive30 от неговата 64.8 kWh батерия. Това изглежда малко амбициозно въз основа на теста, който направихме, но, за да бъдем честни, при нашето тестово шофиране имаше разумно количество енергично ускорение. С други думи електрическата версия е добра, но предвид марката, ние си оставаме фенове на двигателя с вътрешно горене, който ни даде истинската радост от шофирането.

Заключение и цени

Цената на X2 M35i започва от 122 250 лева, докато тази на iX2 xDrive30 M Sport - от 108 850 лева. Базовата цена за X2 sDrive20i е 90 100 лв, а тази на най-евтината електрическа версия iX2 eDrive20 - 92 850 лв. Наличен е и дизелов вариант X2 sDrive18d, който започва от 89 750 лв. По-мощният дизел X2 xDrive20d струва 98 850 лв. Парите не са малко, но не забравяйте, че говорим за премиум марка, макар колата да представлява субкомпактен купеобразен кросоувър.

Това, което прави впечатление е, че базовите цени и на бензиновата, и на дизеловата, а и на електрическата версия са приблизително еднакви. Но какъвто и вариант да бъде избран, то без колебание можем да потвърдим, след направения от нас тест, че новата генерация на X2 е много по-напред от предишния модел, с подобрения по отношение на стила, комфорта, практичността и технологиите.

Тествахме новото BMW X2 (вижте и колко струва у нас)


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 36 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 нищо особенно

    74 10 Отговор
    прилича на шкода, кореец или китаец.... те даже изглеждат по добре
  • 2 налюдател

    38 11 Отговор
    Фашагите откакто затвориха концлагерите направиха "премиум" автомобили и глупаците пак бачкат за тях
  • 3 Анонимен

    52 23 Отговор
    От година вече карам китайски автомобил с 1/3 по евтон от този. Като екстри бих казал, че дори го превъзхожда. Да ме извиняват феновете на bmw, но не бих сменил колата си за bmw

    Коментиран от #32, #33

  • 4 Утре

    42 6 Отговор
    като се събудиш и колата я няма, и почваш да обикаляш застрахователи и попълваш едни безкрайни фермани и търсиш кола на заем от приятели... все весели и "приятни" работи и грижи.
  • 5 Е не

    65 12 Отговор
    Бмв е време да затворят. Явно нямат един читав дизайнер. Това е изключително грозен автомобил. Жалко, че трябва да ги срещаме по пътищата.
  • 6 Пилот на Ферари

    58 9 Отговор
    Един автомобил е за придвижване от точка А до точка Б . Ако махнат половината "екстри" , че даже и всичките ненужни неща но смъкнат цената на 30 хил - тогава може да се каже че е практичен автомобил .
    Бих го взел и с ръчно спускане на стъклата - стига ми само един климатик .
    Цената ПРОДАВА. А тая сапунерка с цена 100 бона не върши никаква работа .
  • 7 Пилот на Ферари

    35 8 Отговор
    И като го купиш това - на първата страница на упътването е графика на градския транспорт . Това дори германците го казват .
  • 8 Куку

    55 5 Отговор
    Никакъв чар няма това, никаква харизма!! Модели от преди 10 години са много по красиви ,и технологично и по здрави най вероятно. То не е само таблети и ненужни джиджафки! Само бълване на нови модели през година,със нам какви фарове,таблети и китайски светлинни, и цени с 20-30% на горе...
  • 9 Гост

    15 38 Отговор
    Ареее, семкарите" пак налазиха форума. Най вече този пич с китайската икона за 50 000 лева.
    БМВ никога не е била, особено нова, кола за бедняци, и хората си продават коли, напук на всякакви мнения и коментари! Не е моя тип, макар че новата 3 серия е супер седан, с който бих свикнал някак си😀

    Коментиран от #13

  • 10 ценомания

    37 3 Отговор
    С тези цени над 100 хил.лв, скоро ще трябва да се ориентираме към волските впрягове!
  • 11 българин 777

    29 3 Отговор
    тъй като гледам 99 на 100 от българите ще си я купят честито
  • 12 УдоМача

    27 7 Отговор
    Бегайте с тоя кошник. Времето на истинските BMW -та одаввна свърши за съжаление. Същото и за Поршетата :(
  • 13 Домакин

    22 7 Отговор

    До коментар #9 от "Гост":

    Карай си на баща ти Фиестата от 99г. и си трай! То паралиите всички сте тук.
  • 14 ВикиЛексъсВарна

    13 29 Отговор
    Много красив - иновативен и очаквано много скъп за добрите двигатели за такъв СУВ със 300 коня. Всеки кросоувър БМВ е задължително да бъде с минимум 250 коня под предния капак и х драйв! Такива моторченца с по 160-170 коня са подходящи само за Дъстър - Каптюр - Кашкай и прочие кочини.

    Коментиран от #26

  • 15 Това бмв ли е?

    34 4 Отговор
    Прилича на китайска кола

    Коментиран от #16

  • 16 Анонимен

    25 5 Отговор

    До коментар #15 от "Това бмв ли е?":

    Не само ти прилича, но то си е китайски автомобил. Наскоро имаше публикации, че bmw правят съвместни разработки с haval.
  • 17 Кошник от класа

    27 3 Отговор
    Пълен батал!!!
  • 18 Заклет путинофил

    4 16 Отговор
    Пишете ца лада.
    Какви са тия бози.
  • 19 леле мале

    26 4 Отговор
    тази ламарина да не е златна за тези пари 108000!няма къде да се налепят и от вън и вътре? два японеца от същия клас за същите пари!
  • 20 Дървен шоп

    10 8 Отговор
    Мечтая за Ланд Круйзер 200.Всичко останало е компромис.....
  • 21 Име

    13 7 Отговор
    Добро ревю, а най-доброто е, че BMW продължават да правя и дизел, и бензин и за който иска и електричка
  • 22 Дфен

    23 2 Отговор
    Мега грозно отзад
  • 23 Който не е

    15 14 Отговор
    Имал и карал БМВ с от 6 цилиндъра нагоре и то не стар изтърбушен и издухан кошник, той не знае за какво става въпрос когато се говори за БМВ. А иначе приказки от кръчмарската маса има много. Би трябвало на всички да е ясно, че не е задължително когато си с 300 + коне, да караш като изтърван луд. Те вървят и с 50 и със 150 и със 250. И отгоре. Просто могат.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 нео

    10 8 Отговор
    Тамън това си мислех ! Аз ще си карам само Тойота , както до сега и изобщо няма да обръщам внимание на недуразумения като БМВ и то за 100 бона

    Коментиран от #38

  • 26 Знайко

    12 4 Отговор

    До коментар #14 от "ВикиЛексъсВарна":

    Аз пък бих казал НЕОЧАКВАНО СКЪП-123000 и нагоре
    ...шшшш...къща ли си купувам или трошляк?
    Няма да се продава много на тия цени, да не кажа никак!
  • 27 Ден

    8 4 Отговор
    много грозна кола
  • 28 Ден

    8 4 Отговор
    Кола за младите меринджейки любимките на шефа в креватните офис работи!
  • 29 Вълк единак

    10 2 Отговор
    Много грозна!
  • 30 някойситам

    6 1 Отговор
    Невероятно грозно подобие на BMW, какво става с дизайна им последните години ... не разбирам.
  • 31 младеж

    2 8 Отговор
    Рав 4 , бензин или хибрид , дори ако може да е с ръчни скорости .Това е моят избор ! Карайте си БМВ и другите там недомислици .
  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Трифонов

    6 3 Отговор

    До коментар #3 от "Анонимен":

    Нито пък аз бих сменил BMW-то си за твоя, с 2/3 по-евтин от моето, китайски кош!

    Коментиран от #34

  • 34 Анонимен

    3 3 Отговор

    До коментар #33 от "Трифонов":

    Само се огледай около теб. Поне 90% от това което си заобиколен е китайско, включително и почти цялата електроника на твоето bmw. Просто така стана, че всичко което не е китайско е менте, а аз за разлика от теб си пазарувам само оригинални части
  • 35 Влао

    2 2 Отговор
    Фалшив дифузьор е доста интересен термин... wtf? Как изглежда истинският?
    Или този жип трябва да е пистов автомобил и да продължава отдолу и да е по-функционален
    Има истински изпускателни тръби и това не е малко... Алди? Бенс?
  • 36 Гост

    5 5 Отговор
    Пролетта е настъпила. Може да се познае освен по щъркели и лястовици около Вас, и по това, че започвате да виждате BMW - та по пътищата
  • 37 Ураааа

    4 1 Отговор
    КЪДЕ САААА ТОЙОТАДЖИИТЕ ДА КАЖАТ КАК ТОЙОТА НА 5 МИЛИОНА КМ ЩЕ ГО ИЗПЪРЖИ ТОЯ КАРТОН БАВАРСКИИИК! Къде стееевв
  • 38 Нидей

    2 1 Отговор

    До коментар #25 от "нео":

    Нидей коментира тогава киселяк джапонски
  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.