Спасителният кораб "Перун" е продаден за около 280 хиляди лева. Това каза в морското предаване на Радио Варна генералният директор на ДП "Пристанищна инфраструктура" Ангел Забуртов след края на търга.
Директорът на ДППИ подчерта, че корабът ще се счита за продаден след окончателното приключване на процедурата и изповядването на сделката. В търга е участвала една фирма. Цената е малко по-висока от първоначалната, която бе близо 270 хиляди лева без ДДС.
По повод протеста срещу продажбата на "Перун" Ангел Забуртов коментира:
"Те протестират, за да възстановим кораба. Има ли концепция какво да правим "Перун", като го възстановим? През последните 12 години корабът не е включен в никакви концепции за търсене и спасяване, което означава, че отговорните институции не са виждали "Перун" като средство за спасяване. Той дори няма характеристики на кораб. През последните две години е отписан като такъв."
Председателят на Моряшкия професионален съюз Иван Велков коментира в морското предаване, че трябва да се търси отговорност от министри на транспорта, директори в ИАМА и в ДППИ за това, че "Перун" умишлено е доведен до състоянието, в което е в момента. Велков коментира:
"Много е вероятно след няколко години да видим вече ремонтирания "Перун" да извършва спасителни дейности, но вече като собственост на частна фирма. Само Господ ни пази от сериозен морски инцидент, защото, ако се случи такъв, няма добър спасителен кораб, с който адекватно да се реагира.
Капитан Никифор Герчев от БУЛСАР допълни, че търгът е трябвало да бъде отменен заради проблеми в тръжната документация.
В нея е записано, че двата двигателя са по 950 киловата. Аз съм поръчвал кораба и съм бил неговият първи капитан. Много добре знам, че двигателите са по 1950 киловат часа. Къде се губят другите 2000 киловата...?! И още – в тръжните документи пише, че помпите са две, а аз знам, че бяха 10. Къде са другите осем помпи?! Параметрите са умишлено занижени, за да спечели фирмата, която трябва...