19 Февруари, 2020 18:50 4 374 22

Продадоха спасителния кораб "Перун", остават съмнения за опорочен търг

  • перун-
  • спасителен кораб-
  • булсар

Влекачът е продаден за около 280 хиляди лева

Продадоха спасителния кораб "Перун", остават съмнения за опорочен търг - 1
Снимка: БНР

Спасителният кораб "Перун" е продаден за около 280 хиляди лева. Това каза в морското предаване на Радио Варна генералният директор на ДП "Пристанищна инфраструктура" Ангел Забуртов след края на търга.

Директорът на ДППИ подчерта, че корабът ще се счита за продаден след окончателното приключване на процедурата и изповядването на сделката. В търга е участвала една фирма. Цената е малко по-висока от първоначалната, която бе близо 270 хиляди лева без ДДС.

По повод протеста срещу продажбата на "Перун" Ангел Забуртов коментира:

"Те протестират, за да възстановим кораба. Има ли концепция какво да правим "Перун", като го възстановим? През последните 12 години корабът не е включен в никакви концепции за търсене и спасяване, което означава, че отговорните институции не са виждали "Перун" като средство за спасяване. Той дори няма характеристики на кораб. През последните две години е отписан като такъв."

Председателят на Моряшкия професионален съюз Иван Велков коментира в морското предаване, че трябва да се търси отговорност от министри на транспорта, директори в ИАМА и в ДППИ за това, че "Перун" умишлено е доведен до състоянието, в което е в момента. Велков коментира:

"Много е вероятно след няколко години да видим вече ремонтирания "Перун" да извършва спасителни дейности, но вече като собственост на частна фирма. Само Господ ни пази от сериозен морски инцидент, защото, ако се случи такъв, няма добър спасителен кораб, с който адекватно да се реагира.

Капитан Никифор Герчев от БУЛСАР допълни, че търгът е трябвало да бъде отменен заради проблеми в тръжната документация.

В нея е записано, че двата двигателя са по 950 киловата. Аз съм поръчвал кораба и съм бил неговият първи капитан. Много добре знам, че двигателите са по 1950 киловат часа. Къде се губят другите 2000 киловата...?! И още – в тръжните документи пише, че помпите са две, а аз знам, че бяха 10. Къде са другите осем помпи?! Параметрите са умишлено занижени, за да спечели фирмата, която трябва...


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Тартарон

    9 55 Отговор
    Пенсиониран капитан на "Перун" се прави на обиден. Иска държавата да даде над 1 милион за да възстанови корито на което се е пенсионирал и което е на 40 години, а и приз последните над 10 години не е потърсено нито веднъж. Още преди много време корабът е обследван от англиска фирма и има становище, че е опасен и безнадеждно остарял и износен. Слушах ги старчоците днес по БНР в пространно интервю. За последно се почувстваха "велики" пред микрофона. Хайде стига сме ревали срещу всички и всички. Скоро и сексът ще кажат, че е непрозрачен.

    Коментиран от #8, #9, #10

  • 2 JPower

    35 3 Отговор
    То по **логиката"" на тоя търгаш, дай да изхвърлим всичкото военно оръжие, защото от 75 год. България не е воювала!!!
  • 3 Капитан Кук

    47 0 Отговор
    То и ТЕЦа на Доган не функционира, но е като резервна мощност за България и някой, КОЙ ли източва МИЛИЯРДИ!?
  • 4 Valio

    34 1 Отговор
    Ми сега как ще се спасяваме,като продадоха коритото на цената на лека кола?????
  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Ххх

    11 9 Отговор
    Пишат, че двигателите били с мощност 1950 киловат часа. Само че марката за мощност е киловати, а киловат часа по - скоро е мярка за получена енергия за определено време.

    Коментиран от #7

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Сополанкооооооооо

    21 3 Отговор

    До коментар #1 от "Тартарон":

    Звучиш Платено- убедително.С таквиз доводи ИЗКОРМИХТЕ Родината.Ама безродници кьт вази не знаят що е туй....

    Коментиран от #19

  • 9 А Пропо кораба нарочно не е

    14 1 Отговор

    До коментар #1 от "Тартарон":

    Обслужван 15 години.И тебе да не се грижат майкати и баща ти за да те гледат и ти ла си за Бракуване.....
  • 10 Котарака Шерафетин

    18 1 Отговор

    До коментар #1 от "Тартарон":

    Абе фий, тя тая английска фирма какво като се е ,,произнесла,,.? Сега тариката който го е закупил ще го закара в някой док,за около 100 000 долара ще стане нов и вече ще е спасителен кораб в някое чуждо пристанище от региона.Няма да ти казвам от колко буксировки се избиват половин милион инвестиция, а от спасителни операции цифрата е доста височка,меко казано.
  • 11 Боко,

    3 1 Отговор
    да не се ослушва ,а да купи едно спасително DP,като хората.

    Коментиран от #16, #17

  • 12 Гледач

    20 1 Отговор
    Гадове продадохте БЪЛГАРИЯ. Перун струва поне 1.2 милиона на скраб.
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Скрабаджийче

    8 0 Отговор
    Железото е 40 ст на кило. Дали корабът тежи повече от 500 тона? Поне 1500 тона железо има вътре...

    Коментиран от #21

  • 15 Аз незнам нищо

    9 0 Отговор
    И на Европейския съюз ще ебем мамата .Вие се притеснявате за един кораб.
  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 АУУУУУ

    2 9 Отговор
    Продадоха дъртата кочина която седеше на кея и там алкохола се сервираше от сутринта. Тези пенсионери които реално не са излизали в морето от кадетските си рейсове на Вапцаров ще ми спасяват..... ако тази КОФА успее изобщо да излезе в открито море ще се наложи ние дето сме на реалните кораби да ходим да ги спасяваме. Да ги питам като са толкова големи моряци защо им потъна баржата в последния реален рейс на влекача Перун ? Някой обърна ли внимание че нямаше един протестиращ под 60 години....
  • 19 АУУУУУ

    1 6 Отговор

    До коментар #8 от "Сополанкооооооооо":

    Когато попаднеш в щорм на никой не му пука ти какво мислиш, а на какво е спсобен корабът който командваш и екипажа ти до какава степен е обучен. Нещо като не го разбираш . не си го учил и преживял .... не коментирай !!! Защото Перун е един стар влекач с екипаж който само е седял на кея. Ако ми се наложи да пускам дистрес искам да дойдат адекватни спаители а не тези клоуни !!!!!
  • 20 мърийо

    3 2 Отговор
    Публикувано във факти.бг: двигателите са по 1950 киловат часа. .........Сигурен съм че капитана не е казал такава глупост, нека авторката да посочи дневна или нощна тарифа са тези киловати?
  • 21 Бай Мангал

    5 1 Отговор

    До коментар #14 от "Скрабаджийче":

    Има и джИлязо , обаче колко мед, АлАмин , нерждавайка ана бате милионер става . В маалата най- обича - Къща бута , колиба прави . Много жилязо много нещо , толкоз много за 45 години ,сега не можи боядиса . Мислим първо , нов ще купят , старият да замени , но изненада , ни нов , ни стар . Спасението на давещите се , в ръцете на самите давещи се. Бъдете корави , и чакайте професионална помощ , като онези двама клетници под "Ботев" , с рибарски лодки , надувни военни лодки , да ви донесат спасителните пояси по наблизо, ако до тогава не сте изгорели живи , взривили , и удавили . А най- вероятно този "стар" но много скъп спасителен кораб , ще цъфне след 6 месеца горд свеж и боядисан на пирса на някое източно пристанище в китайско море. Подобно на една българска подводница в зората на демокрадцията , подарена на Илия Павлов ,бракувана за старо желязо , и продадена на жълта страна за няколко стотин милиона , с което натрупва първият капитал , става крупен български бизнесмен.
  • 22 vasik atanasova

    2 0 Отговор
    те къде го скриха този кораб
    от години не съм го виждал
    беше най добрия
    но сигурно в момента е за скраб
    каква е тази смешна цена за този кораб
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове