Изтичането на смазочна течност от сервоусилвателя на волана е доста тревожен симптом за водача, тъй като резултатът от това може да бъде загуба на контрол над превозното средство. Ето защо е важно навреме да забележите и премахнете причината за теча, както и да възстановите нивото на хидравличната течност до нормалното.
Както самата рейка може да тече през уплътненията, така и помпата на сервоусилвателя на волана, тръбите и маркучите за високо налягане могат да се окажат проблемни зони. Най-лошото е спукването на тръбите, което всъщност е почти невъзможно, но все пак се случва много рядко.
За да определите теч, първо трябва внимателно да проверите хидравличната система за управление на вашата кола. Препоръчително е това да се направи в сервиз, където механиците да разполагат по време на изследването с т.нар. автомобилен ендоскоп. Той трябва да бъде свързан към лаптоп или смартфон. По този начин може точно да се идентифицира причината за проблема и, ако е възможно, да се отстрани само с ремонт.
Ако това не е възможно ще се наложи да смените части и компоненти от кормилната система, които в повечето случаи не са евтини, а вероятността това да се случи в автосервиз е голяма. Ако установите теч, обаче, не забравяйте да добавяте течност в резервоара и периодично да проверявате нивото му, докато течът бъде отстранен.
Една от причините за течове на хидравлично масло е ненавременната смяна на маслото. Маслото се замърсява с течение на времето и триещите се части на рейката изпитват повишено износване. Първият симптом на изтичане от рейката е хлабина, тежък волан и външен шум. За да избегнете подобни проблеми, сменяйте хидравличното масло поне на всеки 70 000 км.
Теч в помпата на сервоусилвателя на волана най-често се отстранява чрез смяна на маслените уплътнения. Нарушаването на херметичността на тръбите и маркучите може да се отнесе към група с висок риск и е препоръчително и даже задължително такива елементи да се заменят само с нови и оригинални, особено ако видите по някое от тях следи от пукнатини и ожулвания.